-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Zugló-Bécs-Zugló, 499 km, 30 liter. Bécsben garázsban állt a kocsi, nem volt használva.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
félisten
Sziasztok!
Volt az az általános elv a szívó benzinesek idején, hogy alacsony fordulaton nem nyomjuk neki, mert csapágyas (vagy dugattyús, stb.) lesz.
Ez a turbós benzineseknél mennyire igaz?
Ott sem szabad nyomni neki, hiába mondja a gyár, hogy 1500-tól megvan a max. nyomaték?
Vagy ezeket már mechanikailag erősebbre tervezték?
Ugyebár ha alacsonyan húz, felül meg már nem annyira, akkor sokat nem ér, ha nem szabad használni.Azért merült ez fel bennem, mert a dízeleknél mindenki nyomatékból autózik tudtommal, és 1500-tól már nyomják neki. Ha ott meg tudták oldani, akkor biztos nincs technikai akadája a turbós benzineseknél sem.
Mi erről a vélemény?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Petyyyyy
addikt
Tartanám magam az elvhez. Azok az idők már rég elmúltak, mikor valamit erősre terveztek.
Benzines és a dízel is húz még 1500 felett, sőt. A dízel 2000 körül ébred, ott simul ki a járása, 3-3500-ig tart a parádé, benzines meg kb ott kezdődik.Taxisok mellett ülve látom legtöbbször hogy 1500-on autóznak meg onnan gyorsítanak nagy gázzal. Hagyján hogy dugattyú vagy csapágy, de olaj sem lennék azokban az autókban.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
őstag
Mennyi esélyem lehet a bünti megúszásra ha pénteken csak pesti autópálya matrica birtokában lementem Székesfehérvárra Budapestről a kezdődő viharban? Szerintem esélyeim rontja hogy igazi nagy eső csak félúton kezdődött Lányomért indultam a délibe táborra után amikor hívott hogy leállt a MÁV (fa a síneken) Székesfehérvárra legyek olyan kedves jönni... esélyem nem volt ma reggel jöttem rá. Sajna éves matricáim szoktak lenni, de áprilisban átvett autóra idén havi matricával akartam operálni (nem sikerült). Jól tudom ugye hogy 2 menekülő út az éves matrica (még mindig nem éri meg, kell hozzá még egy bünti ) és a 60 perc (ez meg 60 óra inkább most...)?
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Petyyyyy #241012 üzenetére
A taxisok pont lesajnálják, nyernek 1-2dl-t 100-on, aztán majd eladják és a következő majd szív mint a torkosborz.
Ugyanez az olajcsere… 20-30 ezrenként… mert “drága”.
Igazan ott kezdődne a környezettudatosság, meg a spórolás, ha kötve lenne egy időtartam ami alatt nem lehet eladni egy autót, akkor saját kárán megtanulna sok ember autót normálisan használni, meg költeni rá időben nem akkor amikor már lóg a bele. Persze ez kivitelezhetetlen… nekem 22 éve van jogsim, most tartok a 4. autómnál. Amiből igazából 1 hobbi, azaz 3-ra oszlik a tényleges km igényem, első kettő 20 évet szolgált ki, azért mentek a levesbe mert szétrohadtak - nem éreztem biztonságban magunkat már, mindegyikben bő 300e feletti km volt. -
A turbósnál még rosszabb, mint a szívónál, mert nagyobb a nyomaték. Hordósra koptatja a hegert a dugattyú, mert oldal irányba neki feszül. Amúgy a kettős tömegű is az alacsony fordulattól hal
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
rbalint88
addikt
válasz radi8tor #241016 üzenetére
Szerintem, mivel ugyis eldobos fosok mar az uj motorok a sok bonyolult es draga periferia miatt, kar ezen gorcsolni. Ha normalis olajat kap idoben, hidegen nincs bantva, akkor kb megtettel mindent, amivel erdemben tudod novelni az elettartamat. A koksz, lekokado turbo, egr, dpf/gpf, kettostomegu, kuplung, befecskendezorendszer miatt ugyis hozza kell majd nyulni. Mire elkopna a henger, addigra reg gtk lesz az auto az elobbiek miatt.
#budasidehighlife
-
válasz radi8tor #241016 üzenetére
Erre nem lehet általánosítani, mert attól függ, hogyan programozták, nagyobb gáznál vissza kellene váltania magától, a sport mód inkább annyi szokott lenni, hogy magasabb fordulatig engedi el, meg gyorsabban vált
[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
félisten
Köszi mindenkinek a választ!
Akkor nem nyomom neki lent.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
radi8tor
MODERÁTOR
Most nézem épp Speedzone Dodge RAM TRX tesztet és mondja Vályi Pista, hogy egy jó kis kompresszor van a motoron, ami alacsony fordulaton ad neki nyomatékot.
Fene se érti ezt. Vagy az olajcserén múlik minden?
Meghajtották terepen és 124 fokos volt a motorolaj.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
válasz radi8tor #241022 üzenetére
Hasonló, mint a turbó, csak a turbónak fel kell pörögni, amihez kipufogó gáz kell, kisebb turbó hamarabb felpörög, de kevesebbet tud tölteni, a nagyobb később pörög fel, de többet tölt, ezért szoktak több turbót használni nagyobb teljesítményű autóknál, hogy ne legyen turbólyuk.
A kompresszor meg össze sűríti a levegőt( Ebben az esetben a feltöltéshez közvetlenül a motor főtengelyéről nyerik a működéshez szükséges energiát ) és programozástól függ, hogy mennyi levegőt juttat és mikor. A kompresszor előnye, hogy gázadásra egyből reagál[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Javított kavicsfelverődés a szélvédőn probléma műszakin? Nem repedt, csak kipattant egy borsnyi rész ami fel lett töltve és megcsinálva. -
radi8tor
MODERÁTOR
-
-
Reggie0
félisten
Szerintem azota mar teljesen mashogy neznek ki a motorok belulrol. Az is szabaly volt regen, hogy a dizelnek izzitani kell, sot hidegben tobbszor ra kell izzitani, most meg poccre indul.
Manapsag inkabb az a szabaly, hogy alacsony fordulaton tobb koromlerakodas lesz, mivel kisebb a kipufogogaz aramlasi sebessege.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Reggie0 #241038 üzenetére
Ha már izzítás - mióta fel lett újítva egyik előkamrás traktor, küllőre indul simogatás nélkül tavasztól őszig, hidegben kell csak izzítás, majdnem mint a TDI csak pár fokkal feljebb van a határ. Hidegben régen motormelegítő is kellett, de ott volt már minden nyűg, rossz sorrendben feltett és azóta törött gyűrű, dugattyúból is voltak gyűrűk között hiányos részek (és 4-ből 1 eltérő dugó kevesebb olaj lehúzóval), stb... Talán valami gapless gyűrű szettel lejjebb menne/tartósabb volna a könnyű indulás, nagyon szöget ütött a fejembe a dolog, következő generálnál lehet már eljutok legalább egy árajánlatig
Mai motorok - benzines fronton a pehelysúlyú, szinte tányér forma dugattyú azért viszonylag általános szerintem
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
6030D
Ármester
válasz kisza25 #241037 üzenetére
Fehérvár után meg tök jó volt (3 óra körül). Az érdi emelkedőn volt egy 40-es tötyörgés, mert két rendőrmotoros állt valami kamerával a szervizöbölben. Utánuk megint lehetett haladni. Nem értem az embereket. A CHR-es öntkéntes rendőrt se, miért jó mosolyogva a belsőben menni, majd egy indexre elvenni a gázt, hogy annyival menjen, mint mellette. Jobbról elhaladtam, de a mögöttem érkező X6 az nem. Volt izmozás, de utat kapott a bajor. Nincs mese, X6M...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
MasterMark
titán
válasz molnarpeter #241040 üzenetére
Most is kell ugyanúgy izzítás, vagy hát jó ha van. Viszont ezeket már automatikusan csinálja az autó.
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #241043 üzenetére
Skoda ki sem irta ha izzit, meg telen sem. Pedig biztos, hogy izzitott.
#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
SCROSS csak főút pár faluval 5L.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
Ahogy látom pár éve bezárt a beárazós topic, így ide írom.
Szerintetek kb mennyit érhet egy 2008 Audi A6 3.0 TDI Quattro Tiptronic S-line? 220k km van benne, gyakorlatilag új 18" prémium gumik külön felnin, friss műszaki. Az extrák közül nem tudom mik azok amik felfelé, vagy a hiányuk lefelé módosítja jelentősen az árat. Itthon nincsen túl nagy választék belőlük, de azok a "sima" verzió fölött vannak hirdetve.[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt