-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz brumi1024 #71000 üzenetére
Pedig ez a jövő és felsőbb nyomásra erre fog eltolódni a nagyvárosok közlekedése. Elég ha csak a kocsikkal elkövetett terrortámadásokat indoknak hozzák fel. Ehhez hozzáadod az elektronyos kocsik iránti igényt, és már kész is a terv.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
brumi1024
veterán
válasz bitpork #71002 üzenetére
Persze, de a jogi elfogadást nem látom reálisnak 3-4 éven belül.
"Elég ha csak a kocsikkal elkövetett terrortámadásokat indoknak hozzák fel." - Ez az egyik legjobb ellenérv is egyben. Már nem is fog kelleni bent ülni a támadás végrehajtásához.
Csináltam még az egyetemen önálló projektként okostelefonnal irányítható autót (a telefon giroszkópjának jelére forgatta a kormányt), túl sok támadási felületet láttam a dologban.
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #71004 üzenetére
Csináltam még az egyetemen önálló projektként okostelefonnal irányítható autót (a telefon giroszkópjának jelére forgatta a kormányt), túl sok támadási felületet láttam a dologban.
Ebből arra következtetek, hogy Te nem lehetsz sokkal idősebb, mint én.
Same rules apply!
-
Miből gondoljátok h egy önvezető kocsiba nem kerül be pl egy hasonló kamera mint a Lexus 600-ba ami a vezetőt figyeli? A jog most is megköveteli a beavatkozásképes személy jelenlétét. Bombát elrejteni kocsiban most is ugyanígy lehet. A kocsival viszont nem lehet (megfelelő programozás esetén) elhagyni az utat. Mint pl a drónoknál. És ez volt a kiindulás. Azon az alapon amit még lehet, gyk le kell állítani mindent ami egy rollernél nagyobb.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
brumi1024
veterán
Van 17 a két hátsón is.
(#71006) EQMontoya: Az simán elképzelhető.
(#71008) bitpork: Távol álljon tőlem a fejlődés ellenzése, csak sajnos az IoT, Smart City, önvezető autó, Connected minden területeken a tapasztalatok alapján sokadlagos és kevés figyelmet kapó rész a biztonság. Addig rendben van, hogy a sofőr is dönthet úgy, hogy öngyilkos merénylő lesz, de amikor valaki talál egy biztonsági rést, amivel egy kávézóban ülve egyszerre 15 autót kezdhet el irányítani, na akkor lesz a baj. És tudjuk milyen nagy tehetetlenséggel rendelkezik az autóipar, ha a meglévő modellek szoftverfrissítéséről van szó.
"(megfelelő programozás esetén)" - Ezt sajnos még nem találták ki.
[ Szerkesztve ]
-
válasz EQMontoya #71009 üzenetére
Elhiszem. Azt viszont nem, hogy a politikai gépezet ne tenné be a lábát ide is a maga abszurd marhaságaival, mint ahogy a dízelbotrány és EURO norma kapcsán is megtörtént.
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni h a Tesla és Google taxik esetében már most sok városban kaptak teszt engedélyeket. Lehet rossz vagyok matekból, de nekem az 1+1 az még mindig 2. Vagy, figyelembe véve a az általatok elmondottakat (brumi), konvergál a 2-höz.
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a trend már a szállítmányozásban sokkal régebb óta megvan. Számomra legalábbis logikusan, ez magával hozza azt is, hogy a személyautózás is nagyon át fog alakulni. Azt elfogadom h nem azonnvást történik meg, de simán belefér a politika eddig ismert befolyása miatt egy ilyen.Lehet köztes lépés ha nagy , akár állami flottakezelők alakulnak. A shared economy már most sem ismeretlen, villanyos önvezető kocsikkal városban meg kifejezetten jól élhető megoldást eredményezne.
MOD
(#71010) Jorus: miért? Itt most városi autózásról volt szó. Nem hiszem h eléri az ingerküszöböt ha vki Alahu Akbar felkiáltással belehajt egy tehéncsordába
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Declare
őstag
válasz brumi1024 #71004 üzenetére
Kevesebb mint 2 eve, azt se tudta a vilag, mi az, hogy Co2....aztan jött a vw botrany es ra kb 1 evre norvegia, meg talan a skandinav allamok 2025 (vagy mikortol) lestoppoltak a dizeleket es a volvo bejelentette, hogy a dizel motorok fejleszteset lenullaza. Ezt sem gondoltad volna 2015 nyaran még, aztan tessek
Szerintem baromi nagy lendületet fog kapni a villanyautozas, meg az önvezetö soförködes is a kövi evekben. En siman elkepzelhetönek tartom. Meg aztan ha az ember belegondol, igazabol ez a taxi soförködes, meg kamionozas is elegge "kimet a divatbol". Ül egy ember a volan mögött, fogja a kormanyt es megy, amerre a gps mondja.....siman ki lehet huzni a humanoidot a kepletböl es kapunk egy olcsobb es talan biztoonsagosabb, jobb taxi/busz/kamion közlekedest.
(jo az elbukott munkahelyek az is egy kerdes tudom....)
-
raczger
őstag
Kibeleztük, sikerült kiszedni a kárpitot, legalább a belseje ki lesz tisztítva rendesen (soha nem szedtünk még szét így autót, törtük rendesen a fejünket).
(#70953) adalbert1: Hát nem sikerült megcsinálniuk, videón láttam, hogy a csatornából ömlött felfelé a víz, jött a szennyvíz is, mert eléggé szarszag volt az autóban. Ilyenkor örülök, hogy itthonról tudok dolgozni és ritkábban tudok kerülni szar helyzetbe.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
nagyúr
válasz Declare #71014 üzenetére
Széndioxiddal nincs annyira nagy gáz, mivel nem mérgező, és a környezetben elnyelődik, bár az üvegházhatást növelő gázok körébe tartozik; a nagy gond az NOx-kibocsátás (az NO2 konkrétan mérgező gáz).
Villanyautó ökológiai lábnyom szempontjából elég nagy kapufa, mert ugye azt az energiát valahogy elő kell állítani, és tárolni kell, szal lehet, hogy maga az autó nem pufog ki büdös és mérgező gázokat, de az erőművek és a durva akksikat előállító gyárak jó eséllyel nagyságrendekkel jobban terhelik a környezetet fajlagosan, (megtett utas kilométerre vetítve mondjuk) mint az olajkutak, finomítók és a benyás, röfögő V8-ak.
raczger: riszpekt, rendesen szélegóztátok...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
raczger
őstag
Összeszerelni lesz még szép munka, kíváncsian várom hány csavar fog kimaradni
(#71017) bitpork: Ott a kézifék előtt van valami fontos doboz, anélkül gyújtásra kb semmi sem történik (kihúztuk, mikor kiszedtük a kárpitot), szerencsére odáig nem ért a víz. Neked melyik autónál volt ott mindenféle elektronika?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
válasz raczger #71019 üzenetére
Ilyen semmirekellő bizbaszok mint váltóelektronika, komfort elektronika szóval semmi komoly
Gazsiban volt (C5 Allroad)
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Snoop-y
veterán
Juteszembe hetvegen volt szerencsem egy szep V8-at meghallgatni HEMI 6.1 az is csak nem a Jeep hanem a C300. Nem gyari kipuff volt rajta de kb a fel falu hallotta mikor a srac kicsit megpumpalta a gazpedalt
kb sirtam az oromtol olyan gyonyoru hangja volt
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
adalbert1
veterán
Az én szempontból inkább az a lényeges (persze ez most kicsit önző álláspont), hogy a környezeti terhelés földrajzilag máshol jelentkezik, jobban kontrollálható - tehát nem Budapesten szívom több tízezer autó károsanyag-kibocsátását (az esetleges zajterhelés csökkenéséről nem is beszélve), hanem mondjuk valami puszta közepén van az erőmű/akksi gyár/stb (ahol remélhetőleg szakszerűen mérséklik/ártalmatlanítják a károsanyagot).
raczger: ezt tényleg jól lebontottátok!
-
válasz focvis #71023 üzenetére
Áh, eldugult az akksi alatti (mert ugye hülye náczi mérnök hova máshová is rakhatná?!) esővíz levezető, és a felgyűlt víz a kabin beszívó oldalán becsorgott és a lábszellőzőkön feltöltötte a teljes lábteret. a képek nem adják vissza, de bő tizen liter vizet szedtem ki a kocsiból kanalazva, és utána még száradt egy pár napig.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Borote
addikt
Az egy jogos szempont, hogy az adott energiát elő kell valahol és valamiből állítani - de ez egyrészt nem a városban történik, ahol 1:1-ben fogjuk visszalélegezni a kipufogógázokat, hanem jó eséllyel magasabb hatásfokkal működő erőművekben (már ha fosszilis energiahordozókról beszélünk), ahol a fölös hőenergiát pl központi fűtésben, meleg víz előállításban fel lehet még használni. Az elektromos energia szállítása pedig meglehetősen jó hatásfokkal történik, az akkumulátorok szintén kis veszteséggel dolgoznak.
Ugyanakkor an energiát előállíthatjuk megújuló energiaforrásokból is (ami bár telepítést tekintve hordoz magával környezetszennyezést, hosszú távon azért elég ökobarát dolgok), illetve fisszió (jövőt tekintve ne adj isten fúzió) során is, ahol ugyan kifejezetten veszélyes hulladék keletkezik, de azt gyakorlatilag visszaáshatjuk a kitermelés helyére, ahol nem sok vizet fog zavarni (talajvíztől, meg úgy általában minden élőlénytől elzárva).
Az akkumulátor gyártás (és esetleg újrahasznosítás) problémás, de ez sem a város szívében történik, egyszerűbb kontrollálni a környezetszennyezés mértékét.
Cserébe az elektromos autók esetén ott van még egy fontos szempont, hogy a saját mozgási energiáját képes újrahasznosítani (indukciós fékek), ami nem csak a hatótávot növeli úgy általában, hanem az adott mennyiségű felvett energiával (amit a fentiek szerint meg kellett termelnünk valahogy) megtett távot is növeli. -
-
smallmer
őstag
Sziasztok,
wolksvagen polo 2003 -assal ma történt egy olyan, hogy mentem az autóval egyszer csak hangosabb külső sípolás után olyan volt mintha nem lenne az autóban erő. ezt követően leállítottam az autót és nem indult el, olyan volt mintha lemerült volna az akksi. Ezután vártam pár percet ismét indítottam és eljöttem vele hazáig. Mi lehet a baj?
-
-v-
addikt
Hát, nem. Ez 2015-ös, már rég nem volt igaz akkor sem: [link], azóta meg még jobb lett .. de van még egy pár, kereshetsz [link] [link] most csak a hasamra csaptam, linkeltem párat.
A gyártást meg mindent belevéve a teljes élettartam alatt már most is sokszor jobb egy villanyautó ... és lehet lemaradtál, milyen ütemben nő a megújuló energia aránya, szerencsére egyelőre a gyökér trump se tudta elbaszni a folyamatot, kalifornia nagyon nyomja hál' istennek, india is megújulózik, pedig annyi szenük van mint a picsa, de már piaci alapon is a megújuló az olcsóbb mostanában.Széndioxiddal nincs annyira nagy gáz, mivel nem mérgező
Úgy látom klímaváltozás ügyben is le vagy maradva, hogy még az optimista predikciók szerint is, még ha párizsi egyezményből minden meg is valósul, az mire lesz elég (vagy inkább mire nem) ...
[ Szerkesztve ]
-
-
Magnum_
nagyúr
Holnap lesz tali?
I humbly and respectfully decline™
-
nagyúr
Nem volt időm / kedvem jobban belemenni a témába, pláne, hogy nem kapcsolódik szorosan a topic témájához, ugyanakkor nem illendő egy sort kiragadni a szövegkörnyezetből, ami önmagában ugyan igaz (a CO2 nem mérgező), de ha tovább olvasod a mondatot, úgy kerül a kívánt kontextusba.
Egyébként amiket írsz, linkelsz, természetesen igazak, de csak az antropogén ökoszisztémát vizsgálva - a kutatások, modellek, legyenek azok gazdasági vagy ökológiai témájúak rendszerint megállnak ezen a szinten erőforrás / hulladék és hatásvizsgálat szempontjából is. Persze ez eggyel nagyobb léptékben ugyanaz, minthogy eláshatjuk a hulladékot, ha ezzel akár száz évre is megoldhatunk egy problémát, vagy, hogy nem gond az atomerőmű, ha nem a mi országunkban van a fáradt fűtőelemek lerakata, vagy épp élvezzük a kínai exporttermékeket, elvégre nem mi fulladunk bele a szmogba Pekingben, ugye, vagy épp mindegy, hogy sötétafrikai országokban, ahol az akksikhoz szükséges ritka fémeket bányásszák, hogy alakul át a táj és a társadalom néhány évtized alatt.
A témához visszakanyarodva, természetesen, ha megújuló erőforrásokra épülő erőművek termelik meg a szükséges energiát, és az akksik terén is elérnek érdemi áttörést kapacitás, élettartam és előállíthatóság terén, az már egy új kör lesz, de szerintem nem ez hozza el majd a kánaánt (ez persze magánvélemény).
BTW követem az ágazat fejleményeivel kapcsolatban megjelenő új infókat, bár kicsit szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatban, nem mindegy, hol, miért, mikor jelenik meg, az adott médiumnak milyen a tulajdonosi háttere, politikai, társadalmi, gazdasági beágyazottsága, stb.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
z123456789
addikt
Sziasztok! Tudom, hogy van BP topic, de itt ismerős vagyok.
Hétfő du/este mennyire parás ezt a mélygarázst megközelíteni? -
-
Magnum_
nagyúr
Gyerekek mi a tosz van. Mindenki ignoralja a hsz-em? :/
I humbly and respectfully decline™
-
BigBlackDog
veterán
-
footy
addikt
Villanyautó ökológiai lábnyom szempontjából elég nagy kapufa, mert ugye azt az energiát valahogy elő kell állítani
Nem kapufa, mert egy erőmű kibocsátását sokkal egyszerűbb szabályozni mint több 1e-10e-100e autóét.
Értsd nem kell DPF minden autóba ha van az erőmű kéményén.[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #71040 üzenetére
Köszönöm az aggodalmad, minden rendben
Múlt héten is 2x mentem BKV-val, olyan értelemben jobb, hogy: nem kell reggel kapkodnom, hogy időben induljak a forgalom miatt. Nem kell sietnem amiatt se, hogy legyen a munkahelyen parkolóhely. Nem kell délután 1 órán keresztül a dugóban ülni. M3/M4/1 megálló vonattal, és benn vagyok Budaörsön.
Tudom, hogy ez egy autós topic, és valószínűleg egyedül leszek a véleményemmel, de néha jobb autó nélkül BP-en
szerk.: egyetértek, csak nekem Budaörs ilyen szempontból nem opció, vagyis nem mennék vissza a kocsiért Pestről.
(#71042): el is mentettem!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
raczger
őstag
válasz bitpork #71020 üzenetére
Az is szép meló lehetett kitisztítani, taps a mérnököknek.
Én most azt sem értem, hogy a mk3 mondeoba nagyon szar helyre tették a légbeszívót (vagy nem tudom mi a pontos neve), közvetlen a díszrács mögött, a hütő előtt van, egy kis hullám és máris szívja a vizet.
Hozzá hasonlítva a mazdámban kb 20 centivel feljebb, a hűtő mögött van.Enélkül el ne induljatok a következő záporban
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4