-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
aucs, a multkori 80 euros parkolasi bunti utan kaptam meg ma reggel egy masik szamlat. latva az email targyat biztam benne, hogy a towing mast jelent nemetul, mint angolul, de nem
szoval meg 330 eurot levont tolem a sharenow
o
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
barnam_ #264981 üzenetére
valoszinuleg van ott valami tabla amit nem vettem eszre, ott van mellette egy epitkezes is. majd holnap megnezem. sajnos ez draga mulatsag volt, lett volna jobb helyenis a penznek. nyilvan a sharenow kezelesi koltsege is sok ebbol, 20 eur a parkolasi birsagert es 50 eur a vontatasert (itt nyilvan valakinek el kell mennie a kocsiert, es kirakni ujra az utcara). ez van, legkozelebb jobban figyelek.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
macilaci78 #265338 üzenetére
+1, vagy még ennyiszer se. de ez belülről jön. a saját kis kiát is kb. ennyiszer mostam, és a cégeseket se mosattam gyakrabban. belülről nem kúrom össze, nincs gyerek. kívülről meg nem érdekel, ha ülök benne nem látom
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
25. gondolkodási körnél tarto kb
mi lehet az a phev autó, ami megfelelően kényelmes (csendes, kényelmes ülések, jó adaptív tempomat) hosszú távú utazósnak is? van-e alternatívája a passat gte, octavia/superb iv-nek? mondeo csomagtartója vicc, tudtommal. prius biztosannem. rav4 drága szerintem nagyon, csakúgy mint a tölthető kuga.
a felhasználás valószínűleg 90%-ban hosszabb utak lesznek, rájöttem, hogy városon belül marhajól elvagyok autó nélkül, de a heti 1 bevásárláshoz azért nem jönne rosszul, és ezt az 1-15 km-t meg akár villanyal is megtehetném. még annyira nem kiforrott a kérdés, hogy a másik topikban tegyem fel
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
Vismajor01 #265504 üzenetére
tudtommal a csomagtartoja kicsi. plusz ebbol csak az ujabb dizajnt vennem, de az szerintem meg nagyon draga :/
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
MC Pite #265507 üzenetére
igazából nem megyek egész héten semerre autóval (mivel nincs
) de ha lenne sem nagyon használnám. esetleg, ha sikerülne parkolót intézni az irodába. de a távok: bolt nincs 2 km, shopping city süd 12 km ha több helyen költenénk pénzt, iroda 4 km.
hétvégente emellett kirándulás, aktívkodás 50-200 km távon egy irányba (ez mondjuk minden második héten), ezen kívül arra tippelek, hogy évi 5-6 hosszabb utat tennénk meg tirolba, horvátországba, dolomitokba. meg ugye alkalomadtán hazalátogatva mo-ra, győr, orl, ilyesmi.
többet gondolkodva rajta, erre kb. ugyanolyan jó a dízel, mint a phev
szerk: C5AC tetszik nagyon
ma valamelyik kolléga hatására a leon cuprákat nézegettem, itt sokkal jobb belőlük a felhozatal, mint a golfokból. 508 sw-n is gondolkodom, ha már hajszállal a golfot rendeltem korábban e helyett lehet most megérné kipróbálni. túl nagy a szórás, 20-40k eur között nézek szinte bármit, de igazából 30-nál többet valószínűleg nem szívesen fizetnék ki.
van egy olyna érzésem, hogy elhúzódik ez a vásárlás, ha csak szembe nem jön valami tuti vétel
egy tervezett osztrák roadtrip van nyárra, arra bérelek valamit. a hard deadline-nak a síszezont húztam meg magamnak.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
bulikavagyok #265841 üzenetére
komoly
a vicces videókon kívül a covid alatt engem egyedül az ács budapest tudott berántani
kurvajó, ahogy tákolják a faházakat. ezen kívül nem nézek semmit szinte youtube-on.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
BigBlackDog #266829 üzenetére
tudtommal a kolléga németországban él
hozzáteszem, hogy nekem semmilyen gondom nem volt a G8-cal, így ez a minden hozzászólásodban feltüntetett nyűgösség, azért messze nem mérvadó egy döntésnél
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
rbalint88 #266882 üzenetére
mar csak mosolygok ezeken az itteni kalkulaciok lattan
kb autotol fuggetlenul 250 eur/ho, ebbol 100 kornyeke a kotelezo, 150 a casco. nincs is kocsi meg mindig
nem tudom ez besorolassal mennyit javulhat, ha jol tudom ket ev utan elveszik, nekem meg hosszabb ideje nem volt
otthon sajat kocsim."a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
kisza25 #266888 üzenetére
nyilvan mas a szezonalis kijaras, meg mas ha itt elsz. illetve az is mas, ha videken vagy, meg ha becsben, ahol fizetos az egesz varos, es becsi rendszam nelkul nem kapsz engedelyt parkolasra. igy a matek vegulis a biztositas vs. garazsberles alapjan kiszamolhato. valoszinuleg igy olcsobb is egy magyar rendszamos kocsi, de ha tenyleg tortenik vele valami, akkor szivas hazavinni ugyintezeshez.
Munez: brutal, mennyivel olcsobb ilyen szempontbol nemetorszag. lehet autot is erdemesebb lenne onnan hoznom, vagy magyarorszagrol akar. mindegy is, hogy uj, vagy hasznalt, jobban megeri meg az extra kibocsatasi adoval is (olyan 9-11%)
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
barnam_ #266903 üzenetére
ez mondjuk tobb, mint a duplaja annak amit en kalkulaltam es biztos nincsen ketszers szorzo az atlagfizetesek kozott
Kisza: az baromi szep kornyek, flachaut ismerem. iden talan vegre eljutunk tirolig, voralrbergig, az jo kis roadtrip meg becsbol is
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
barnam_ #266905 üzenetére
eddig amiket néztem az a porsche saját biztosítása volt amit adnak az autókhoz lízing esetén, most kalkulálgatva kijön ez azért olcsóbbra is, akár 1700-1800 eur/év-re teilcasco esetén, vollkaskoval pedig 2200-2400 körül vannak a legolcsóbb ajánlatok (egy random 2 éves golfra).
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
BigBlackDog #267136 üzenetére
amúgy, választanál 3-as mazdát a 8-as golf helyett?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
az uj 2.0 hibrid motorokkal mar elhetobbek a corollak autopalyan is? egeszen jo feltetelekkel lehet most lizingelni oket es gondolkodoba estem, hogy ami igazan hianyozna a korabbi ceges autohoz kepest az a gondtalansag. es ezt talan a toyota hibridek nyujtjak leginkabb. plusz valamelyik nap egy camryben taxiztam, az egeszen jol suhant.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
válasz
szabonagyur #267805 üzenetére
jaja, cupra born. itt van carsharing-ben, gondolkodom is, hogy ki kellene próbálni, tényleg baromi vagány verda.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tovabbi auto mizeria
uj kocsi eseteben, a kompakt kategoriaban van-e racionalisabb valasztas szerintetek a corollanal, amennyiben lizingelem es 3-4 ev mulva kifizetve a maradvanyerteket megveszem. elsosorban ertekvesztes, megbizhatosag szempontjabol? addigra ha itt maradunk szerintem a kovetkezo lepes mar egy ceges/ev kocsi lesz, ha hazamegyunk szinten lesz ceges verda, igy ezen a sajat beruhazason a legkevesebbet akarom bukni.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
MC Pite #268039 üzenetére
probalok jovo hetre leszervezni egy probakort, aztan meglatjuk. most eleg jo ajanlata van a toyotanak lizingre, akcios biztivel
hasznaltakra nincs ilyen jo offer, es nem akarom kikohogni egyben a 30-40k eurot, jobb most ezt a penzt befektetni szerintem. de ha lesz erom kicsit jobban is kiszamolom.
amugy tetszeni tetszik kivulrol, a belteret eleg gyasznak gondolom, foleg a golf utan, de meglatjuk eloben. a vezetesi segedek mukodjenek jol, foleg a tavolsagtarto tempomat, a tobbi mar lassan mindegy. nem keresek vezetesi elmenyt, inkabb a gondtalansagot, amit megszktam a cegessel, es most ugy gondolom, hogy ehhez egy uj toyota hybrid allhat a legkozelebb. bar mar annyi mindent gondoltam..
Qru: rav4 szuper lenne de azt mar elegge dragallom, nem fer bele a keretbe 45-48k koruli aron.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
nandow #268045 üzenetére
koszi ez jo otlet, kicsit dragabb a corollanal, de valoban sokkal elhetobb, europaibb a belseje. nem tudom ez a cvt valto mennyivel masabb a toyotanal. nezek majd tesztet, meg jovo hetre megprobalok leszervezni 1-1 probavezetest.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
MC Pite #268071 üzenetére
nem, kiát nem erőltetném ha nem muszáj, bár a niro nem rossz, most jött ki az új modell. a renault FHEV-k nem tudom mennyire megbízhatóak a jól bevált toyota technológiához képest. a civic-et elvetettem, mert tetszik-tetszik, de túl sportos, alacsony, nem hajthatók le síkban az ülések, nem nyílik 90 fokban a hátsó ajtó. nem praktikus.
viszont ez a fhev austral eléggé tetszetősnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
MC Pite #268125 üzenetére
én nem gondolom batárnak, rövidebb pl. az austral mint a 8-as golf kombi, de persze szélesebb, ez tény
kis kis cossoverekkel tényleg az a baj, hogy kicsik. pug 2008-ast használok néha a sharenow-on belül, kicsi. egy frv áll az utcában, az is kicsi. inkább a 3008, x1 méretkategória ami nekem kell, az meg pont az austral
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tényleg feladom már ezt az autó dolgot. focvis vagy tsebacsi már belengette, de akkor nem gondolkodtam el rajta komolyabban. most viszont, hogy ennyire megtetszett ez a renault austral (és szeretnék kicsit jövőbe mutatóbb autót venni a fhev-vel) csak azt veszem észre, hogy ez bizony 45-46k eur (ez már majdnem full extra, egyedül a 4 kerék kormányzás nincs benne, meg az üvegtető --> ezt saját fenntartású kocsinál túl nagy risknek érzem).
viszont ha már ennyi pénzt rászánok tényleg kinyílik a világ: skoda enyaq 40k eur alatt, tesla model 3 43k alatt (oké, a long range az még mindig 52k), és ezek csak a hirdetések amik szembe jönnek. tökre jó lenne egy ilyen verda, de azt hiszem erre még nem állok készen. és miközben ezen gondolkodom, igazából lassan egy éve elvagyok autó nélkül
ezt figyelembe véve elég nagy pénzkidobás, hiszen most nem látom, hogy olyan sokat adna az életminőséghez. bár jön a nyár, ha csak horvátország miatt bérelek autót az is 600-700 eur egy hétre
szóval meg vagyok lőve. valószínűleg vagy egy drágább megoldás lesz, ami igazán tetszik, vagy valami erős kompromisszum, ami cserébe viszont nem emészt fel ennyi pénzt és megáll mondjuk 20k eur környékén (O3, G7). a kettő közötti kategóriát kezdem elengedni: se nem olcsó (mi az, manapság), se nem tetszik igazán.
nameg lassan a topik türelme is elfogy, hogy autó nélkül spamelek a hangos gondolataimmal
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
focvis #268368 üzenetére
legutóbb beszélgettem egy model Y tulajjal, aki elég autóbuzinak vallotta magát, korábban E-klassét meg 7-ert hajtott, és ő nagyon elégedett a belső anyagminőségével, imádja a kocsit. nem tudom lehet-e lényeges különbség minőségben az Y és a 3 között, én azt gondolnám inkább csak méretben. és ha a 7-es bökő után valakinek tetszik, akkor annyira rossz nem lehet, nem?
mondjuk itt egy viszonlyag keveset futott phev formentor 10k-val olcsóbban. cska azt már egyszer kitűrgyaltuk, hogy nekem nem kell phev
[link] amúg ynagyon baszós forma, ezt el kell ismerni
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
Pfiucska #268372 üzenetére
nem kifejezetten, a mostani helyen nem szamolnek vele. ha valtanek probalnek ilyet intezni. de azert nem annyira bokezu az itteni rendszer, mint az otthoni volt, hogy tenyleg egy forintomba sem kerult. talan van magan hozzajarulas, extra ado, fene tudja meg micsoda. a jovo meg eleg bizonytalan ilyen szempontbol, nem szamolok most vele. viszont maganszemelyeknek is tokjo maradvanyertekes lizing konstrukciok vannak, a kiugrasi felteteleket kell megertenem (pl. mi van ha koltozunk, vagy csodbe megy a ceg, vagy valoban leesik egy masik ceges verda, stb...)
szerk: en nem ismerem a jatszos auto fogalmat
nem szeretek idot tolteni a kocsiban, az altala nyujtott rugalmassagot szeretem.
szoroscica:ez jo
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
Pfiucska #268376 üzenetére
+ a többiek:
szvsz ezt a "gondtalanságot" leginkább egy megbízható technikával rendelkező, új, de legalább garanciális autó tudja nyújtani, nem egy 3-4-5 éves tdi vagy tsi, ahol nézegethetem az olajfogyást, vagy vihetem 2 év múlva dióztatni, esetleg pont az én száraz dsg-m térdel majd le. emellett a kényelmi extrák is fontosak (mint pl a led mátrix, vagy a távolságtartó tempomat), ha már vezetni kell az legyen a legnagyobb kényelemben, csendben. szvsz erre egy új, vagy 1-2 éves, garanciás lízingelt autó jobb megoldás.
nyilván anyagilag nagyobb ráfizetés, és ezt nem döntöttem még el, hogy hajlandó vagyok-e ezta különbözetet benyelni.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
kezdem kiismerni ezt az osztrák biztosítási rendszert. a kötelező még nem is durva, 30-40 euró havonta. de erre jön egy kötelező adó, amit az autó korából, teljesítményéből és kibocsátásából számolnak. minél újabb, annál szigorúbbak ezek a feltételek. pl. egy 2023-as 1.5 etsi cuprára ez 57 eur havonta, de ugyanezzel a motorral a 2021-es autó csak 51 eur adót fizet. 2.0 tsi leon cupra a 228 kW-jával már havi 177 eur adót fizet be
így már értem, hogy a golfoknál miért nem volt még csak elérhető sem a 150 LE változat.
erre meg még jöhet a casco csomagtól függően 100-130 eur/hó értékben. nice.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
barnam_ #268756 üzenetére
eh, vidéken még meg is lehetne tartani egy magyar rendszámos kocsit
de bécsben csak akkor kapsz parkolási engedélyt, ha bécsi rendszámod van, és ugye az egész város fizetős, még nálunk a helyi pesterzsébet is. az éves utcai parkolás egyébként 120 eur. nem mondom, hogy kevés, de nem egy kibírhatatlan összeg, és több értelme van, mint otthon az éves 1-2 ezer forintoknak.
így már kezdem érteni miért 1 mrd eur bp költségvetése és 17 mrd eur bécsé
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
barnam_ #268777 üzenetére
Ez nem koltseg kerdes szerintem. nem baszakodhatok minden alkalommal berlessel ha elugranek 1-2 ora tavolsagba hetvegente sielni vagy turazni.
Ha leugrunk horvatorszagba egy-ket hetre mar 1k eur a berles, ha egy honapra mennenk az meg meg durvabb.[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
kisza25 #269005 üzenetére
igen, nem nagyon lehet vigéckedni az itteni pályákon, az tény. még az is megfordult a fejemben, hogy nem kell az 150 lovas tsi, hanem valami kisebb, és spórolhatok az adón. de nah, azért mennék ausztrián kívülre is
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz
norbert1998 #269026 üzenetére
azért évi egyszeri 42k-t ne nevezzünk már eszement drágának
két tank benzin.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
válasz
6030D #269093 üzenetére
rémlik valami, bár én rohadt béna vagyok (legutóbb egy bordasérülést is összszedtem győr mellett), így valószínűleg ezt nem értem el
a legjobb egyébként nekem az avalon park volt miskolc mellett, szintén elektromos gokartok, kültéri pálya. hibátlan.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Mini-ITX
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Anime filmek és sorozatok
- Politika
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- További aktív témák...