-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz b4zsi- #150857 üzenetére
Én ilyet raktam tolatólámpába: [link]
Egy pár volt vagy 600 Ft. Az 5 ezres ledet kicsit soknak tartom, bár biztos minőségi.
Én a ledet választanám, még ha illegál is.(#150817) tboldi: ezért 50 ezret? OBD + telefonos app? Vagy ennyiből már inkább valami DIY projektet csinálnék
(#150804) Fehér Farkas: azért ez nem ilyen egyszerű szerintem. Legalábbis max valami régi adagolós dízelnél, mint a Merci soros adagolós dízelei, az ha mínuszban pöcc-röff, akkor tényleg oké. (mert csak kompresszió és legalább valamennyire életképes porlasztó kell neki)
90-es, 2000-es évek környékén meg jellemzően forgóelosztós adagoló van. Ezekről gyakorlati tapasztalatom nincs. -
barnam_
nagyúr
válasz Csabroncka #150860 üzenetére
Szerintem felesleges rajt hagyni 1 hétig. Inkább arra figyeljen, hogy rendszeres időközönként tegye fel töltőre. Ha jó az akku, így nem lehet gond. Ha meg kuka, így is úgyis le fog merülni.
-
barnam_
nagyúr
válasz Integrale #150871 üzenetére
Alapvetően egyetértek veled, ezeket a kínai ledeket szerintem is fenn tartásokkal kell kezelni. Én a legtöbb értékeléssel rendelkezőt szoktam venni, abból is adott esetben több darabot. Tartalék halogén izzót meg úgyis mindig tartok az autóban.
Amúgy nincs rossz fénye ennek, de kicsit szórt, a halogén fénye homogénebb. De cserébe a fényerősség nagyobb, bár kellene egy pontos összehasonlítás egymás után. -
barnam_
nagyúr
válasz máyköl #150975 üzenetére
Én tök jól tudtam jönni mindenhol. 8 körül indultam, előtte 20 percet kapartam a havat.
A TS860 jól tapad, csak ohne kipörgésgátló + hátsókerékkel figyelni kell indulásnál. Bár nézzük a pozitív oldalát, most legalább van lehetőség keresztbe rakniInkább amiatt aggódhatok, hogy vajon a sós lé mennyit fog csócsálni a rozsdán
-
barnam_
nagyúr
Járt esetleg ma valaki Veszprém megyében? Mennyire van káosz az utakon?
M7/8-as/77-es út a tervezett útvonal estére. -
barnam_
nagyúr
válasz thefreeman #151073 üzenetére
Gondolom erről van szó.
-
barnam_
nagyúr
válasz Cicero #151203 üzenetére
Ja az semmi extra szerintem, mással is előfordult már. Gondolom az Erzsébet híd felől jöttél, és balra kanyarodtál az Alkotás / Budaörsi útra. Régen ott lehetett balra menni (kikerülve a felüljárót), azt hiszem tavaly újították fel ott a rendszert, azóta nem lehet.
szerk.: erre gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz rbalint88 #152142 üzenetére
Na látom más is megszenvedte a tegnapi napot... Úgy utálom, mikor bejön a sejtésem, és érdemesebb lett volna letenni az autót.
Tegnap Budaörs - 4.kerületet 2 óra alatt sikerült megtenni, all-time negatív rekord
Már az utam elején itt bedugultunk. Egy ideje állt már a sor, mikor az előttem lévő Suzuki Swiftes nőci elkezd tolatni. Szépen lassan gurul felém, nyomom a dudát. Picit hátra tolatok, amennyire tudok, az előttem lévő is jön felém... még mindig közeledik... nyomom a dudát... még mindig közeledik... már folyamatosan nyomom a dudát. És jön b+ egészen addig, míg nekem nem koccan Kiszállok, kérdezem ezt így hogy? Válasz: hát nem láttam semmit hátrafelé, meg különben is nem történt semmi. (mindezt úgy, hogy ki se szállt az autóból)
Meg mondom nyomtam a dudát folyamatosan. Válasz: hát én is dudáltam. ( )Szerencsére tényleg szinte csak hozzáért a lökhárítóhoz (nem volt vonóhorga), ezért semmi nem látszik. Utána még vagy egy órán keresztül keveregtem XII. kerülteti kis utcákon, míg a Böszörményi úton végigálltam a sort, majd az Alkotás utcára kikanyarodva az előzőekkel ellentétben viszonylag normálisan lehetett haladni.
Valószínűleg az M0-n végigmenni még úgy is gyorsabb lett volna, hogy a déli szektorra felhajtani már önmagában kihívás. Mindenesetre ilyet többet nem csinálok, hogy hegyvidéki kis utcákon megyek amikor be van állva az egész város, mert a Merci rögzítőfékje nem elég erős ahhoz, hogy meredek emelkedőn is megtartsa az autót. Kuplunggal tartva meg nem annyira élmény végigállni a sort
-
barnam_
nagyúr
válasz CactuS #152166 üzenetére
Nem éreztem akkora koccnak, meg ugyanúgy magamat is szívattam volna az esőben (nincs nálam betétlap, bár már alkalmazás is van). Sajnos, vagy szerencsére már nem szűz az autó (26 év), így nem húztam fel magam kifejezetten.
A 6-os + M0 felhajtó környéke katasztrófa, párszor már én is tapasztaltam. 7-esről szoktam felhajtani, de mióta csinálják az M0 déli szektorát, elkerülöm.
-
barnam_
nagyúr
válasz aero. #152168 üzenetére
+ tboy93:
Reggel majdnem elintéztem én is, hogy legyen az első lökhárítón sérülés... pillanatra elbambultam a tükörbe, mire előrenéztem, majdnem benn voltam az előttem haladóba. Akkorát rúgtam a fékre, hogy dolgozott az ABS... szerintem kb. 10 centire állhattam meg az előttem lévőtől. Szerencsére a fék és a gumi jó állapotú az autón.
Szerintem ebben a karácsonyi időszakban érdemes a megszokottnál 2x akkora féktávolságot hagyni. -
barnam_
nagyúr
Békésen haladsz 150 tempomattal az M3-on a belső sávban. Jobb oldalt mindenki lassabb nálad, folyamatosan nézed a tükröt, senki mögötted. 1 mp-re nem nézel hátra, vajon milyen autógyártó modellje érkezik meg 1 méterre a kocsi seggétől, folyamatosan villogó és (gondolom) anyázó kopasszal?
ROR-72X volt a rendszám. Elengedtem viszonylag hamar, de akkor is... -
barnam_
nagyúr
válasz molnarpeter #152783 üzenetére
Én azért beleírtam volna a szerződésbe a hibát, nem is értem miért nem lehetett ezt belevenni.
Szóban elhangzottat bebizonyítani... hát sok sikert. -
barnam_
nagyúr
válasz Grave_444 #152904 üzenetére
Akkor se történik semmi, ha lefulladsz Ezt mindenki paraként éli meg, pedig semmi extra. Én is le szoktam fulladni a céges i20-al, mert nincs sok ereje alapjáraton, ellenben nagyon könnyű a kuplung. Még gurulva azonnal újraindítom.
szerk.: viszont kuplungról leugorva könnyű kipörgetni a kerekeit, a menetstabilizáló elektronika ezzel semmit sem csinál.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #153039 üzenetére
Nekem kicsit idejétmúlt ez a forma. Se nem klasszikus (W126/W140), se nem modern.
Szóval ha választhatnék, biztos nem ezt venném, de persze elfogadnám, ha valaki a nevemre akarná írni.(#153042) rbalint88: hú bakker, örülök hogy megúsztátok!
Nem tudom mennyivel mehetett a Merci, de szépen gyűrődött az eleje, A oszloptól hátrafelé nem látok sérülést. Egy ideje már nézegetem mobile.de -n ezeket a W211 kombikat, 320-as CDI állófűtéssel a kiszemelt -
barnam_
nagyúr
válasz #89309696 #153122 üzenetére
Emellé még megemlíteném azt a kategóriát is, amikor öregautózni szeretnél, de az OT rendszám lehetősége messze van a lehetőségtől.
Az enyém 26 éves, ABS és SRS van benne. Nem gondolom, hogy más 3 betűs elektronika kellene bele, amitől jobban biztonságban érzem magam. Strukturális merevség az más tészta, e téren biztos jobb egy modernebb autó, bár igaz ennek is tervezett az utascellája. Az más kérdés, hogy 20+ év után hogy viselkedik az autó ilyen téren."...úgyhogy szeretem a csillagokat..."
Azt én is, ezért van az autóm elején -
barnam_
nagyúr
Gyakrabban lehetne december 23.
8-kor indulva 35 perc alatt kinn voltam Budaörsön, délután pedig az M7 volt jóformán üres. Csak a széllel kellett küzdeni, folyamatosan fel akart kenni a korlátra. -
barnam_
nagyúr
M7 Balatonszentgyörgytől kb. Fehérvárig üres volt, utána kezdett sűrűsödni. Alapvetően itt sem volt gond, de a motort pótkocsin vontató Audi 150-nél kicsit agresszív volt (mindenkit levillogott a g.cibe, fél méterről nézelődött jobb-balra).
Balkán ez b+... de gzbotii mindjárt kijavít -
barnam_
nagyúr
Autóbérlésben valakinek tapasztalat? Sosem béreltem még, így abszolút zöldfülűként állok a témához.
Január 7-től 16-ig Puerto Rico-ban leszek, lehet nekem kell majd autót is bérelni (5-en leszünk, különböző időpontban érkezünk, megyünk).Melyik társaság megbízható, melyik kerülendő? Körülbelül milyen ár a reális?
-
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #155670 üzenetére
Puerto Rico-ban kb. 1 BMW-t láttam összesen a forgalomban, az totál normális volt
Mindenhol japán és koreai autókat látni, elvétve akad 1-1 amerikai gyártó, német meg kb. mint a fehér holló. A közlekedés nem vészes, mondjuk indexet nem nagyon használnak, meg jobbra tartás nem létezik - de nem stresszelnek, ha lassabb vagy, ott kerülnek ki ahol tudnak.
Viszont mindenhol távolságival mennek, meg extra lámpákkal elöl, kiégetik az ember szemét.
Fogyasztás: [link]
220 Ft körül van egy liter benzin, de szerintem még így is drágább, mint az USA szárazföldi területein. Az mondjuk fura, hogy előre kell fizetni a kúton, csak utána tudsz tankolni.Ez volt a paripánk 10 napon keresztül: Nissan Versa
-
barnam_
nagyúr
válasz focvis #155703 üzenetére
Igen, most voltam januárban.
Eszméletlen jó hely... Nappal 30°C körüli időjárás, ha lemegy a nap, 20-25°C körül. Eső bármikor jöhet a semmiből, de ugyanilyen hirtelen el is áll. Sokat fúj a szél, segít elviselni a meleget. Cserébe néha jön egy kis hurrikán, vagy most földrengések. Elsőre fura érzés, hogy mozog alattad a föld, de pár nap után hozzá lehet szokni Szerencsére nem az epicentrumban voltunk, de azért Ponce környékére is elért. Hátrány, hogy emiatt sok ideig ki volt kapcsolva az áram - szinte mindenkinek van generátora, ergo a benzinkutaknál kígyózó sorok, Walmartban mindenki a "világvégére" vásárol be. Mivel áram nincs, ezért víz is korlátozottan volt csak elérhető (mindenhol elektromos vízpumpa szállítja a vizet).Az utak magyarországi viszonylatban jók szerintem, bár néha még autópályán is találkozni kátyúval, volt egy eset pl. amit nem köszönt meg a futómű (elvakított a nap, belementem 90km/h körül). Villogással, idegesítő nyomulással nem nagyon találkoztam, de azért nem árt defenzív stílusban vezetni. A hegyekben élvezetesek az utak 10 napon keresztül a dzsungelben aludtunk egy vendégházban, szomszédok sehol, csak a békák meg bogarak zümmögtek, király volt. Majdnem 24 óra utazás után mire ébredek itthon? Persze hogy a szomszéd hülye dübörgő tucc-tucc zenéjére...
Mivel US állam, minden megvan ami ott is, ez szerintem jó. A hegyeket leszámítva széles utak, parkolóhely van minden bolt/étterem előtt, relatíve jó árak. Nem tudom milyen motor volt a bérelt autóban, de még a nagyobb emelkedőkön is simán gyorsult, persze ehhez vissza kellett váltania a váltónak. De 5 személlyel, cuccokkal, klímával, automatával szerintem kifejezetten jó a kb. 7,3 literes fogyasztás. Igaz, városi dugózás nem volt, mert az áramszünet miatt nem kellett dolgozni, így szinte üresek voltak az utak.
Mivel a földrengések miatt szinte minden zárva volt, ezért kifejezetten olcsón tudtuk megúszni a kirándulást. A turisták által látogatott helyeken, vagy nagyobb városokban beszélnek angolul, de vidéken nem nagyon.. így talán nem árt egy kis spanyol tudás sem.10 óra Budapest - New York, 4 óra New York - San Juan, annyira nem vészes. 220 ezer ft volt a repülő/fő. Nagyjából 10000 km összesen, akkor az kilométerenként olcsóbb, mint a jelenlegi fogyasztásom alapján (25 ft/km)
(#155687) Qru: igen, de ott a nem automata kúton is előre kell fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #155726 üzenetére
Pff... tény, hogy minden plusz szolgáltatással le akarnak húzni. 4 ezret fizettem azért, hogy előre becsekkoljon, és elküldje a beszállókártyát emailben. Helyekért nem fizettem, szerencsére a négy útból háromnál egymás mellett ültünk, egy esetben pedig mögött.
Két pont között lehet jó a busz, de kocsi nélkül problémás szerintem. Mármint munkába járásra oké a BKV-n szívni, de nyaralás alatt ne már
Relatív, hogy mi a hideg. Most pl. nem volt rosszabb NY-ban, mint Budapesten. -
barnam_
nagyúr
Az mondjuk nem tetszett, hogy kicsi volt a tankja az autónak, szinte két naponta kellett tankolni, és városon kívül nincs sűrűn benzinkút. Autópályán sehol sincs kirakva, merre van a következő.
(#155732) gzbotii: ok, nem teljes értékű állam, hanem társult; de pl. a Puerto Ricoiak állampolgárok, csak elnököt választani nem tudnak. Mindazonáltal érdekes látni, hogy egy kis karibi sziget, és mennyire érezhető az amerikai befolyás hatása.
(#155733) Magnum_: jogos, ha nem nagyon kell mozogni városon belül, akkor az Uber is megteszi, ha van. Nekünk csak a főváros környékén lett volna, tömegközlekedés meg városok között gyakorlatilag nem létezik.
-
barnam_
nagyúr
válasz #89309696 #156424 üzenetére
A TS860-al nem éreztem bizonytalannak, igaz nincs is aszfaltszaggató erő az autóban. Indulásnál meg a súly ráterhel a hátsó kerékre, tehát megint csak nem fog kipörögni. Ezt inkább kanyarban lehet csúsztatni, de ahhoz is hó vagy jég kell.
szerk.: fogyasztást rég írtam, az utolsó 7,86l lett, vegyes autópálya/város.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Politika
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Milyen processzort vegyek?
- Mini-ITX
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- PlayStation 5
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen