-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz Alvin_ti4200 #53261 üzenetére
Jaja. Persze, jön lassan megint az újabb választás meg kell alapozni a dolgokat, hogy az emberek megint rájuk szavazzanak.
Nyugi jövőre majd megint jön a nyugdíjemelés meg a 46ezredik havi nyugdíj, hogy a sok nyugger, mint egy betanított droid húzza majd automatikusan az x-et az aktuálisan regnáló karhatalomra.
-
-
-
-
-
-
Azt a qrva.
Ez láncos motor? Hülye kérdés, de nívó pálcán mennyi az olaj szint hidegen?
Ha jó évjáratot néztem, akkor EZEN az oldalon nézd meg mi való bele. Én tuti újra lecseréltetném, a mostani 20 rongy hosszabb távon kifizetődik. Otthon te el tudod végezni a cserét, mert szvsz jobban jár az ember ha maga csinálja (már ha van hely hozzá meg felszerelés).
-
-
-
-
válasz Jaffa75 #53717 üzenetére
Ne sértődj meg maestro, de ez mókusvakításnak kiváló, másra nem jó. Valahogy a nagy világszenzációs francia bejelentés kapcsán pár adat hiányzik:
- mekkora a terhelhetőség
- száraz, vizes, havas időben mekkora az eltérés tapadásban/fékútban etc egy mezei aszfalthoz képest
- mondjuk 1 hónapos téli időszakot követően mennyit romlik a hatásfoka a gépjárművek által felhordott retek miatt
- mennyi idő után károsodnak annyira a cellák, hogy cserélni kelljen. HA cserélni kell, akkor azt lehet-e elemenként, vagy egy komplett szakaszt kell újra húzni -> ennek mekkora a várható költsége
- stb.Persze lehet itt hasonlítgatni, hogy "úúú hát ez kilóméterenként ugyan annyiba került, mint nálunk 1km autópálya" ahogy ezt olvasom a többi fórumon, csak itt 2x1 sáv kerül annyiba 1 km-en, mint itthon 2x3 + a leálló sáv + szalagkorlát + elválasztó sövény + felfestés valamint opcionálisan az út szélét jelző fényvisszaverő alkalmatosságok.
Tech demonak tökéletes, de szvsz ez egy halva született ötlet.
[ Szerkesztve ]
-
Nem vagyok az értelmes fejlődés ellen, de ebben nem látom a rációt és azt sem, hogy hosszú távon ezek az utak mennyire lesznek fenntartási szempontból "szufficitesek".
Bár nem összehasonlítható a kettő, de sokkal több értelmét látom a norvégok által elképzelt modellnek, miszerint azt tervezik, hogy a komplett úthálózatukat be szeretnék "vezetékezni", hogy mint egy indukciós töltő töltse a rajtuk haladó elektromos autókat. Na annak látom értelmét.
Cinizmusom miből fakad, azt inkább hagyjuk.
Kuglit használom, bár most olvastam egy tanulmányt, hogy egy mezei kereséssel 7 gramm széndioxidot termelünk [link]. [cinizmus ON] Úgyhogy lehet a jövőben offolni fogom [/cinizmus OFF].
Ne aggódj a többi fórumon is kipuffogtam magam jó pár más emberrel egyetemben.
"Mint írják is, pontosan az és nagyjából azokra a kérdésekre szeretnének választ kapni" - Ez tök jó, el is fogadom, ha legalább a bevezetés előtt mást nem is, de a biztonságtechnikai részt minimum egy fél évig tesztelték volna. De nem hiszem, hogy örülnél annak, ha úgy mérnék fel ennek az útnak például a nedves körülmények közötti tapadását, hogy hátulról valaki beléd rongyol, mert a nedves aszfaltnál megszokott féktávot vette mögötted.
A nádpálcás nevelést szerintem most hagyjuk, arról egyszer kifejtettem itt a véleményemet, többet nem fogom, mert még OFF-nak is OFF lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Jézus, most nézem tényleg egy 7 éves cikk. Érdekes mert egy hete futottam bele. Nos akkor mea culpa ezt benéztem, örülök, hogy azóta változott a helyzet.
Ne aggódj légből kapott dolgokra nem szokásom alapozni, mondjuk erre a kuglis cikkre valóban rászaladtam most.
Mindent összegezve és visszatérve az eredeti témához, azért szeretnék majd idővel látni pár összehasonlító adatot erről az új útról szemben egy mezei aszfalttal (fékút 50 km/h-ról 0 km/h-ra száraz, nedves, havas körülmények között pl.).
-
-
-
Egy kis hanporesz aki érez hozzá affinitást. A kamera beállítás epic. 1600 ccm, 4 henger, 20 szelep és 160 paci. [link]
-
-
válasz tomiii. #53787 üzenetére
Áhh hálás kis dög. Csak egyre jobban érzem a 22 paripa hiányát a Nissan után. Aztán mindig tudatosítani kell magamban, hogy ezt arra vettem, hogy 5,5 literrel ingázzak 70 km-et a hét 5 napján. Így is ~50k-t elköltök havonta lónyálra. Hát még ha egy 4A-GE lenne benne.
@Jaffa75: ja igen a 4A-GZE variáns. Szerencsés ember. Most irigy vagyok kicsit.
-
-
-
válasz BigBlackDog #54273 üzenetére
Az olajkályhák ideje lejárt wehehehehehe.
-
válasz szabonagyur #54444 üzenetére
Már miért ne írhatnál?
-
Meglepőek ezek a sorok egy amúgy élóben tök nyugodt embertől.
Valószínűleg elő sózták, hogy szürkülettől, másnap pirkadatig ne fagyjon le pára/köd vagy egyéb trutymó.
Én tavaly ilyenkor költöttem 120 k-t fényezésre (első lökös, hátsó lökös, bal oldali tükörház, motorháztető). Nos azóta a motorháztetőn már figyel 3-4 kőfelb*szódás, a hátsó lökösömet meg valami jobbágy meghúzta a vecsési TESCO prkolóban a hátsó sárvédő ívemmel együtt.
@szabonagyur: gondolom mai napra ő nyerte meg a sózós melót. Vagy csak túlon-túl lelkes volt.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Jaffa75 #54594 üzenetére
Én tuti nem néztelek, mert én is belefutottam. Az M0 déli szakaszán az 51-es út lehajtójától a 4-es ig szakadt, mint az állat.
Persze tegnap is elvált a sz@r a májtól, ahogy szokták mondani. Külsőben kocogtam 120-al, belsőben persze a szokásos prémium márkák mindenkit levillogva nyomultak 130-180 között. Aztán elértünk az 51-es úthoz ahonnan frankón szakadt a hó. Én mentem tovább 120-al, az eddig száguldozó német prémiumosok meg behúzott nyakkal 90-el döcögtek a külsőben, előzgethettem vissza őket. Hülye majmok.
-
-
-
-
válasz gzbotii #55004 üzenetére
Yaris: 55 fok-nál alszik el a kék vízhőfok jelző. 85 fok az üzemi hőmérséklet. Ergó amikor a kék kialudt, akkor még 4-5 km-en keresztül nem érdemes 2500-3000 rpm fölé pörgetni.
Más: 2 nap állás után pöcc-röff indult a szekér. Ami "furcsa" volt, hogy a kormány szervó az első 2 kilóméteren mintha nem működött volna rendesen, kissé nehéz volt tekerni. Mágus hozzád fordulnék: Ez már szervóolaj cserét vetít előre, vagy csak nem tetszett neki, hogy 2 napig nem volt beindítva a -15, -17 fokokban?
[ Szerkesztve ]
-
válasz gzbotii #55016 üzenetére
Én a saját 1.5 TS alapján írtam. 1.0-nak lehet elég kevesebb idő is kicsit. Azt tudom, hogy reggel kimegyek az utcára, beindítom, addig jár, amíg elszívok egy cigit (7-10 perc). Ennyi idő alatt 1400-ról leesik 1000-re a fordulat, elindulok pianóba (2000-2200 rpm max), két sarok után elalszik a vízhőfok jelző; szintén pianóba kimegyek az M0-ra (4-5 km), addigra már elég meleg, hogy konstans 3000 rpm-en (rövid az ötödik) menjek 35 km-t a melóhelyig.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Nos 13 és fél év valamint 174.xxx km után (plusz amit még esetlegesen visszatekertek) ma az M0-án, miután elérte az üzemi hőfokot az autó, felütötte a fejét a borostyánsárga rém a műszerfalon.
Nosza OBD2 olvasó elő. P0420-as hiba. Megérezte a fiatal úr, hogy szerdán megy vizitre.
Ami besz@rhatott:
- gyertyák (az amúgy is cserélve lesznek) -> elégtelen gyújtás
- valamelyik lambdaszonda (személy szerint erre gyanakszom, szerdán meglessük)
- katalizátor (nem lenne vicces 120k egy új)Az autó nem rángat, megy rendesen (kopp-kopp), nem fullad vagy köhög. Szerelőm is mondta, hogy több ilyennel volt dolga, amíg szakszervizben dolgozott. Azon akad fenn az ECU, hogy a gyár által megadott -tól / -ig károsanyag kibocsátás túllépte az -ig határt. Járni lehet vele, csak kicsit több dzsuvát nyom a levegőbe.
Szóval egyik szemem sír, a másik meg nevet.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
P0420 hiba megoldva. Ki kellett égetni a katalizátort. Mondjuk a téli szezonban nem nagyon pörgettem eddig 3000 fölé.
Vicces amúgy, hogy ameddig mentem a szerelő felé világított a lámpa. Majd ott leállítva és 5 perc után beindítva már nem.
Na mindegy. Reméljük így marad, mert nincs fölösleges 300 k-m új katalizátorra.
-
-
válasz Magnum_ #55514 üzenetére
Megértem. Én sem ülök be mindenki mellé szívesen (kedvesem anyukája pl). Inkább ilyenkor felajánlom, hogy én vezetek.
Más. Srácok, szeretnék érdeklődni, hogy amelyikőtök 4 évszakos gumit használ, milyen tapasztalatot szerzett most télen a fagyott úton, illetve most a hóban? Anyumnak lassan kinéz a gumicsere az 1.0-ás Yarisra és valami Michelin-es haverja nagyon ajánlgatja neki.
Válaszokat előre is köszi.
-
-
-
kornélka: ez kell neked. [link] Minimum 210 ló lesz a gyártói info-k alapján.
Ugyanitt egy fölösleges vese eladó srácok.
-
-
válasz HellGreg #55620 üzenetére
Nem akarlak "beszaratni" vagy bogarat ültetni a füledbe, de ez nekem gyanús így. Lehet valami haverjuknak beszart az EGR a tied meg kapóra jött és kicserélték a kettőt. És ezért jönnek azzal, hogy bontottat tettek bele. Én tuti kikérném tőlük azt a mérési eredményt szépen egy hivatalos (pecsetelt, aláírt) szerviz munkalapon, ahol számokkal alá van támasztva, hogy indokolt volt a csere. Arra figyelj, hogy a munkalapon a te autód adatai szerepeljenek.
-
-
-
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs