-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaffa75
őstag
válasz Skillet #54391 üzenetére
azért 90 megengedettnél a 70 azért feltartás - ha az indokolatlan...
Szerintem ez a jellegű mazsolaság (értsd túlzott óvatosságnak akár, vagy csak sima balfékségnek) is okoz számos káreseményt, nemcsak a gyorshajtás.Nem, és nem vagyunk egyformák , én elég sokat vezetek, épp elég az amit naponta az autóban töltök, nem szeretnék semmivel sem többet benne ülni (pedig szeretem az autóm) a szükségesnél!
A hétvégi kocsikázás az más tészta!
-
-
Jaffa75
őstag
Aki teheti, kerülje az új M0-ás szakaszt!
Kimentem a 4-es gyorsforgalmi úton rá (ahol annyira szakadt a hó, hogy csúcson 60-át vállaltam), az egész tiszta jég, a tetején meg havas.Ecserig nem is volt gond, de utána az emelkedő teljesen beállt, mivel a kamionok a tetején már nem tudtak elindulni a megállás után... keresztbe-kasul mindegyik, nyomorultak pörgették a hátsó kerekeket mindhiába!
Mondanom sem kell, egy hókotrót megelőztem a dombon felfelé, persze le sem volt téve a tolólap, a szórófej meg véletlenül sem ment[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
én csak később, de tiszta káosz volt... Kettesben a Honda gázpedálját 30-nál épphogy csak megpöccintettem, már rázta is az elejét... Szóval átfutott ott 2-3 kamion közt lavírozva az agyamon, hogy mennyire kevésen múlik hogy lezúzzam a vasat, vagy egy kamion engem... Szerencsére nem így történt, holnap be sem megyek dolgozni, ha ennyire gáz lesz a helyzet!
-
Jaffa75
őstag
válasz Magnum_ #54600 üzenetére
a megmondóember!
Feltettem refire, full fehér massza lett... Pedig még nem is kapcsoltam hiperűrsebességre... alulról érintette a mutató a 60-at!
Qru: elgondolkodtam egy pillanatra, hogy egy XC90-ben másképp nézném a dolgokat... Állítom szinte csak azt az egy kerületet (és közvetlen körzetét) érte a téli csapás!
Vedd csak elő, mindig Kormival jössz a topictalira![ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz focvis #54627 üzenetére
ha netán hígult az olaj (hallottam én is néháyn parát erről), akkor kár lenne megzavarni szerintem... ha megvolt az olajcsere, na akkor... pótolhatod az elmaradást! Akkor legalább a kenés okés, nem kened el a száját!
Tsebacsi: hidegben többet eszik, ezen ne is lamentálj.. Mivel lennél előrébb, ha 300 forinttal olcsóbb lett volna az elmúlt 100km megtétele? Sokkal nem hinném
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Tsebacsi #54704 üzenetére
Most fogom januárban cseréltetni a közös szerelő ismerősünknél... Kb. 70-ben áll meg tokkal-vonóval.
Az enyém ugyanezt csinálja mint amit írtál,de Robi szerint nem elkopott, hanem rideg már benne az anyag, és azért csinálja ezt... Várj vele picit, megmondom van-e különbség (az enyém megvételkor már ilyen volt)! Nem csúszik egyébként most sem! Meg nem is recseg, kiemel rendesen!
Szerk: Tsebacsi: eddig még nem csalódtam a fickóban, de amúgy is Hondás... Az első olaj-, és egyéb csere után mondta, hogy soros lesz! Megérdemli a vas, feltette a lécet a következő autónak (vélhetően Honda lesz majd egyszer )...
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
A tél most bachatja ( from Snatch ), mert kap egy töltést reggelig az akksi, fel is pattintottam már. Reggel nem tekert (ha hívhatjuk így azt a kínlódást) rendesen már az önindító, azt hittem gatya lesz nagyon az akksi... ehhez képest a töltöttsége 2 körül van a 6-ból (0 a legjobb) . Most akkor mi is van? Mindegy, ezzel az erővel még a következő telet megéri!
-
Jaffa75
őstag
válasz BigBlackDog #55005 üzenetére
Szerintem felesleges, ha tudsz, tölts rá kicsit, ahogy Zolynet is javasolta... Az enyén szerintebb rosszabb állapotban van, de eddig mindig elindította! Én indítás előtt kicsit kapcsolgatom a fokozatokat, mert az olaj is érezhetően sűrűbb a váltóban!
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Peter.70 #55028 üzenetére
Akkor mindenképp ajánlott, ha hosszabb útra készülsz, hiszen útközben bármi beüthet... A puszta közepén necces lenne -10-ben üldögélni, és azt lesni mikor fogy ki az üzemanyag!
Szerintem az még fontosabb, hogy a tankolt üzemanyag milyen minőségű !A kolléganőm dízel Civicje is megadta magát, mert a Duna..... OMV kúton vélhetően nem volt megfelelő minőségű a gázolaj! -
Jaffa75
őstag
válasz Peter.70 #55034 üzenetére
véleményem szerint ez bármikor megtörténhet, ha nagy a hőingadozás napi szinten... (telenyomom, negyednél meg újratankolom - én nem foglalkozom vele ) Aztán majd jön egy fizikus kolléga és megcáfol!
Qru: anno céges Fabia 1.4 kombi tank 48 l + turistatartály: belement 55,14l a Fóti úti MOL-on...
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
Lehet hogy inkább arra gondolt az állandó fogyasztónál, hogy nagyobb teljesítményű hifi van benne, ami terheli az akksit? Mert akkor nem árt a nagyobb kapacitású akkumulátor!
Tudtok ajánlani (nem google alapján, hanem saját tapasztalat érdekel ) Bp-n autófóliázó céget? Csak a két tükröt kéne bevonni, mert a "nyelük" meg van kopva mindkét oldalon!
-
Jaffa75
őstag
válasz xEon1337 #55381 üzenetére
Nézegettem már én is, talán először 2013-ban láttam a megjelenéskor a neten ilyet! ha megvan, szeretnék kérni egy visszajelzést a használhatóságáról!
Martin: ha gyorsan fel tudod tölteni, de utána semmi, akkor sajnos cserés lesz - vélhetően zárlatos lett!
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Tsebacsi #55392 üzenetére
Ha jól vágom, főként városban jársz... Vegyél egy olyat mint Aggregátornak van, azzal nem lesz baj! AZ örök darab...
Dízel, ami DPF-es, azt már kerülheted is (nem fog tudni regenerálni), na, akkor 2006-nál régebbi Focusokat (talán elvétve 1-2 1.8-as dízel még befuthat) nézegethetsz is... Érdemes olyan régit venned??
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Martin97 #55399 üzenetére
Ha jól emlékszem a tanulmányokra, akkor az üresjárati feszültség olyan 14V körül van...
BBD: W 124, legalábbis a kép alapján! Abból már a 2.5 szívódízel is kellemes (apámnak ilyen volt egy 190-es sportline-ban! ), de volt abból 2,5TD, illetve 3.0 benzin is! Illetve az örök klasszikus taxis 2.0 dízel, akár millió kilométerrel!
Tsebacsi: az nem bizti hogy elég, én ennél többet használtam pályán arányaiban, és 2 szűk év alatt megint EGR-szelep csere várt, illetve egy szerencsésen megúszott (!!!) kényszer-regenerálás - ami nem is működik minden esetben! Nem kell Neked az a Ford dízel! Vegyél inkább Kiát vagy mást - nekem volt, hidd el nem véletlenül próbállak lebeszélni róla!
-
Jaffa75
őstag
válasz BigBlackDog #55516 üzenetére
6:15-kor indultam 17-ből, sikerült úgy beérnem Budaörsre a városon keresztül, hogy hókotrót egyet sem láttam....
Azt hittem, hogy az én télijeim ennyire vacakok (nyárra fennhagyta az előző tulaj ), hogy kettesben alig gázra (már 200 alatt is) már teszi-veszi magát... Hármasba egyedül az M1-M7 kivezetőn kapcsoltam, addig elég volt az első 3 fokozat.
Szégyen az, hogy most még azok az utak sincsenek takarítva, ahol a buszok járnak! Bezzeg a mazsolák előkerültek, volt 1-2 kilinccsel előre haladó is...Aggregátor: +1, megyek ma érte!
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
remélem maradt a puttonyban még abból a sóból... Azért nem biztos hogy nincs értelme átgondolni a holnapi programot!!
-
-
Jaffa75
őstag
válasz HellGreg #55620 üzenetére
Nem szeretnélek nagyon hergelni, de az 1.6 Tdci-be a csont új EGR szelep bevizsgálással/cserével 72k volt Gödön... Semmi köze az általad leírt füsthöz egyébként, ha vacakol, akkor annyit tapasztalsz, hogy nagyon nem megy az autó - mintha tökig le lenne fojtva! Ha rádugja a stekkert, és megnézi a motor működését, akkor úgy fog kinézni a görbe, mint a badacsonyi hegy (nem csúcsos, hanem levágva a görbe teteje...).
Egy klasszikust idézve: "... szerintem ezzel speciel átbasztak..."
[ Szerkesztve ]
-
-
Jaffa75
őstag
válasz Declare #55661 üzenetére
a DPF-et úgy képzeld el, mint egy méhsejt keresztmetszetű szűrőt, ahol minden második le van zárva. Ezzel tartják bent a kormot, amit bizonyos időszakonként el-, (ki)éget - ezt hívják regenerálásnak. Ha minden jól megy, akkor ezt nem nagyon érzékeled vezetés közben (a régebbiek cériumos anyagot nyomtak bele (Pl. Ford), ennek van egy 1,25 literes tartálya hátul, a folyadék literje nagyjából 25k/; az újabbak között már vannak piezósak is), bár vannak kritériumai - (pl: Citroen), hogy a tank minimum félig legyen - hogy elindítsa a folyamatot. Ha sok a városi használat akkor ha elindítja is, nem bizti hogy lefut a program (mondjuk leállítod a közepénél mert nem tudsz róla), illetve nincs folyamatos kellő fordulatszám sem hozzá...
Ennek következménye, hogy ez a hiba is megfogja az autót, nem fog menni - jön a kényszerregenerálás, ami kb. egy félórás mutatvány, ahol laptopról indítják a mutatványt, kb 3-4000-es fordulaton gyilkolják a vasat (a kipuffrendszer a betonon nyomot is hagyhat ) hogy kiégesse a kormot...Ha ez sem vezet eredményre, akkor 3 út marad: ultrahangos tisztítás (kb 50k), csere, vagy a kiherélés...
Ha belehibáztam volna, akkor majd Mágus kijavít - én csak szenvedő alanya voltam ennek a remek rendszernek !
Szerk: mire beírtam az önálló esti monológomat meg is válaszolta!
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Declare #55668 üzenetére
megelőzni nem tudod, hiszen azért van az autó hogy használd... ha sok a város, akkor lehet hogy nem dízel a legszerencsésebb választás, vagy készülni kell az effajta ktg-ekre is. Ha sok a pálya, az jót tesz, hiszen passszívan is égeti a kormot (nem véletlen a mondás, hogy kikormolja a kipufogót ), ezzel növelhető az élettartam...
Aggregátor: nem véletlen írtam 2 napja BBD-nak, hogy remek a vas ami nálad van! Ott nincs ilyen jellegű gond, csak olaj legyen benne!
BBD : nem hittél nekem, de legalább neki igen! Ezért írtam, hogy nem akarsz Te dízelt!
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz BigBlackDog #55673 üzenetére
Városban sosem fogyaszt egy autó keveset... Csak ha nem jársz vele!
Alul nem elég nyomatékos a kuvik?? Pont az a jó benne, hogy nem kell kinyomni a szemét, és 3000-nél szúrhatod feljebb, illetve a 6 gang miatt nem ordít 130-nál sem.
Kicsit paradoxon ami össze szeretnél hozni, tudod, mint a gyorsan-olcsót-jót, ebből mindig csak kettő igaz!
Nem igazán ajánlanék semmit, mert elfogult vagyok! Az bizti, hogyha egyszer apámtól megöröklöm a Mercit, az lesz az utolsó dízel autóm! Addig #csakabenzines!
-
Jaffa75
őstag
válasz barnam_ #55679 üzenetére
szmogriadó (szerencsére) talán az elmúlt 5 évben egyszer volt
Ha nekem lenne egy ilyen, az életben nem adnám el - a "kis" 190 2.5D a soröttel is nagyon frankó volt... Ha toltam is megállt 6,5-ben, és sosem hagyott ott!! Beletekertem egy 100-ast könnyedén...
Rvilike: olyan 1000 méterenként olvastam régebben 10%-ot. Ezért kell a kompresszor, vagy a turbó rá, ott ilyen meglepi nem érhet!
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
Leltározni voltam tegnap, éjjel egykor végeztünk...
Vittem a kollégámat haza a X kerbe, a Vaspálya úton szembejött egy rendőrautó. Elment mellettem, (tök szabályosan 50-nel, bekötve, nem telefonálva gurultunk) eltelt 5 másodperc, aztán láttam a féklámpát felvillanni... Tudtam, hogy már jön is utánam
Levillogott, odajött a szerv, majdnem mondtam neki, hogy a bal eslő tompítottjuk nem működik , de inkább vártam, hogy kezdeményezzen ő... Nem, a kék belső világítást, nem mutattam meg neki, nem tudom mennyire tetszett volna!
Elkérte a papírokat, aztán mehettem is 2 perc múlva. akkor 2 évre megint letudva minden rendőri intézkedés! -
Jaffa75
őstag
válasz kovacsroli #56070 üzenetére
Nem válthatsz máskor...
A meglévő biztosító felé a megállapodást az éves fordulónapot megelőzően minimum 30 nappal korábban fel kell mondani a szerződést (az sem baj ha írásban).
A fordulónapig kell az újat megkötnöd! -
Jaffa75
őstag
a rendszámát dobd be a közösbe, nehogy valaki megvegye innen majd!
Hidegen már küldte is neki, bravó... Nem kímélve sem az olajoznadó alkatrészeket, a turbót meg sem említem rajta! Tényleg user error...
Saint: ugyanerre gondoltam, csak nem a Te utánozhatatlan
ironikusstílusodban![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen