-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #72669 üzenetére
Egyetértek... én mindig azt mondom, egy autó nem azért jó autó, mert tele van tömve extrával.
Fapaddal is jónak kell lennie a kocsinak. Teljesítmény, zajszigetelés, kényelem, fogyasztás, stb; ezek nem (feltétlenül) felszereltségtől függenek.(#72674) [vilike]: de a busznak jó
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz focvis #72855 üzenetére
Én elmentettem
-
barnam_
nagyúr
Tegnap kapott a kocsi 4 új erősített lengéscsillapítót, meg előre egy pár bontott rugót. Ez magasságban megegyezik a régivel, csak fél mm-el vastagabb. A képen a bal oldali ami bekerült (Lorinser), a jobb oldali pedig ami benne volt (gyári).
Előtte - ez némiképp csalóka, mert elöl törött volt a rugó, s a lengéscsillapító már annyira gyenge volt, hogy egy ujjal betudtam nyomni De a magasság tetszett.
Utána - Nem tudtam normális képet csinálni, de hátul annyira nem szembeötlő a különbség. Elöl viszont magasabb az előzőhöz képest. Valamint most hátul kb. 66 cm-re van a sárvédő a földtől, elöl pedig 68.Szerintetek ez idővel lejjebb fog menni? Még arra tudok gondolni, hogy eggyel kisebb rugótartót teszek be (ami most van, elvileg 13 mm-nek kell lennie, a következő, ami egyben a legkisebb is, 8 mm).
Amúgy ezerszer komfortosabb az új gátlókkal, szinte átsuhan az úthibákon. Pedig azt hittem, hogy a sport futóműhöz való gátlók kemények lesznek. Csak a magassága nem tetszik, elöl semmiképpen sem.
-
barnam_
nagyúr
Tudtam jobb képet készíteni, így könnyebben összehasonlítható.
Tehát előtte, s utána.Hátul nincs különbség, ha magasabb is volt az új gátló miatt, leült már. De elöl most magasabb mint hátul, zavar
Végül is, picivel nagyobb átmérőjű rugó került bele, ami elvileg erősebb, vagyis nehezebb összenyomni.
Nem a tuning a cél, amennyire egy dízel szedánnal kanyarodni lehet, szerintem így is jó futómű van alatta.(#72961) bitpork: csak esztétika, komfort tekintetében meg vagyok elégedve.
(#72966) tboy93: Neked milyen gátlók vannak mellette? Elvileg ahogy olvasom, ez a progresszív rugó normál terhelés mellett úgy viselkedik, mint egy normál rugó, s nagyobb berugózás esetén keményedik be. Nagyon alacsonyabb nem lehet, mert a 30-35 mm ültetést a normál magassághoz számítják, a Sportline alapból alacsonyabb vagy 2 centivel. Azt viszont nem teljesen értem, hogy az egyes készletek között mi a különbség. Mármint persze más a rugó, de nem mondja meg melyik mekkora.
Ezt a vonalat nem akarom nagyon erőltetni, csak lehetne picit alacsonyabb is. -
barnam_
nagyúr
Dehogy vágom el a rugókat, 30 ezret adtam érte (a név miatt kellett) Ezért is gondolkoztam el az Eibach-on, ha az 50-ből kijönne.
Viszont azt megfontolom, hogy a gyári rugót elvágatom, vagyis szintre hozni a töröttel.(#73063) tboy93: nekem néha eddig is súrolta egy-egy magasabb padka a lökhárítót. Köszi a tapasztalatokat, hasznos. Nem akarom keményíteni, csak nézzen ki jól.
Jól mondja rbalint88, a következő lépcső meg a nagyobb kerék lenne, amit már biztos nem akarok, mert na.
(#73066): Ez a Passat az ültetéssel + kerékkel nagyon barón néz ki!
Ezt az Eibach témát elengedem, gondolkozok majd rajta, hogyan lehetne az elejét 1-2 centivel lejjebb rakni. Szintbe akarom mindenképpen hozni a hátsókkal. -
barnam_
nagyúr
válasz Jaffa75 #73151 üzenetére
Igen, emlékszem, jól is néz ki!
Valami nagy kerékkel a 124-es Mercin is jó lenne az ültetés, de ebbe az irányba már nem akarok elmenni, a 15-ös ballonos kerekekkel meg mókásan nézne ki.Egyelőre várok 2-3 hetet, hogy lejjebb ül-e, ha nem, akkor eggyel kisebb rugótartó gumit kap, ezzel csökken a magassága úgy 1 centit elöl. Aztán kussolok egy ideig, mert erre elment most 110 ezer, jövő hónapban meg nyaralni is kéne menni.
Ezen a héten lesz topic tali? Jó nekem az Auchan óbuda is, akkor a husztin mosok kocsit előtte.
-
barnam_
nagyúr
válasz szőröscica #73214 üzenetére
Nekem -úgy néz ki- mindkettő hét jó lehet most
-
barnam_
nagyúr
Egy rendesen megírt öregautós cikk, nem az a borzalom, amit a Sipos tett ki a múltkor a Ladáról...
[link] -
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #73899 üzenetére
Ezen én is meglepődtem. Biztos nem adnék érte annyit.
Ha 7 millát akarnék elkölteni autóra, abból vennék egy W124 300 turbódízelt munkába járósnak, egy W126 S osztályt V8-al, s talán még egy SL is kijönne a maradékból
szerk.: persze ez csak az én véleményem, nem követendő példaként írtam.
Azzal is tisztában vagyok, hogy ezeket fenn is kell tartani.[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Speeedfire #74583 üzenetére
Mért van a rendőröknek lézerkardjuk?
-
barnam_
nagyúr
válasz barnam_ #74606 üzenetére
Elolvastam. Tetszeni tetszik a kocsi, ebben a kék színben kifejezetten jól néz ki. Az első fotók amiket láttam róla, azon fehér volt, nem igazán tetszett. Ebben a színben kicsit eltünteti mekkora is valójában.
Ezt mondjuk nem értem, miért hozza fel hibának:
Problémám az is, hogy a Kodiaq puha burkolatain kicsit túl sok helyen átüt a pfennigek kocogtatására való, német fogsor éle, értsd – helyenként üvöltenek a spórolás jegyei. Recsegés itt, zörgés ott, beremegő futómű, ügyetlenkedő fedélzeti rendszer, amiket már leírtam, hadd ne ismételjem.
Végtére is a Skoda az olcsóbb VW, nem?
Oké, 11 millióért én sem örülnék neki, ha recsegne, zörögne; de nem is vennék ilyet. Nekem az a véleményem, hogy azonos pénzért inkább egy kevésbé extrázott "prémium", mint egy fel extrázott "nem prémium". Mert előbbiben - jó esetben - nem lesz recsegés, zörgés. Az meg, hogy hány hangszóró, meg mennyi felesleges kütyü van, nem érdekel. -
barnam_
nagyúr
Srácok, nem tudom voltatok-e a TC-s Múzeumok éjszakáján, de én igen, és eszméletlen volt!
Ezeket ültem végig sorrendben:
- MB Ponton
- Opel Omega
- MB W124 230CE
- MB W140 S320
- Peugeot 205 GTI
- MB R129 SL500
- MB W124 200ESajnos többre nem volt lehetőségem, mert rengetegen voltak... pedig azért a Merciken kívül is volt bőven érdekes autó. A tanulság számomra az, hogy S osztály kell Teljesen más világ még az E-hez képest is.
Képeket nem nagyon csináltam, mert úgyis mindenki fényképez... de azért a 3 milliós S500 LONG bálna a LingLONG gumikkal kiverte nálam a biztosítékot. Nyilván, 18" méretben nem olcsó mulatság gumizni, de aki ezen spórol, az valószínűleg máson is. [1] [2] [3] [4]
Előtte a Huszti úton mostam a kocsit, s mivel a sötétség és a távolság úgyis szebbé tesz, gondoltam leparkolom a kocsit benn
Amúgy lehetett volna ebből egy PH-s talit is kihozni, pl. szentkuti11 kollégával összefutottam
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz szőröscica #75077 üzenetére
Jó a Waze, mindennap használom, de ha szopás van valami lezárás/feltúrás miatt, akkor mindenhol szopni kell
-
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
A meleg oldali viszkozitásban (elméletileg) nagy különbség nem lehet egy 5W40 és 10W40 olaj között.
Inkább meg kellene nézni, nem ereszt-e valahol az olaj, vagy menet közben nem füstöl-e (ez lehet pl. egy indikátora annak, hogy elégeti az olajat).Amúgy havonta vagy 1-2 ezer kilométerenként nem árt ránézni
Szerintem hagyd benne a mostanit, aztán nézegesd, hogy fogy-e. -
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #75737 üzenetére
Rám ne várjatok egy ideig (hátsó híd csere fog kelleni)
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #76596 üzenetére
Azt hiszem ezt régóta hirdeti valaki az egyik FB csoportban...
-
barnam_
nagyúr
Urak, történt valami említésre méltó az elmúlt 2-3 hétben?
Nem követtem annyira részletesen a fórumot.Viszont rendeltem mindenféle lengőkart meg szilentet, így jövő hét szombaton lényegében új hátsó futómű lesz a Merci alatt (a rugót leszámítva) *
És már nagyon várom, mert egy hónap elég volt a tömegközlekedésből
*: ezzel csak az a baj, hogy az első futóműben is ki akarok majd cseréltetni mindent, igazából már ki is kerestem a keresztlengõkar-csapágy készletet + tartócsuklót. Ki is jönne 19300 Ft-ból.
Meg erősen agyalok egy kombi 124-es Mercin is
-
barnam_
nagyúr
válasz brumi1024 #77609 üzenetére
Nem az én világom
Ha lenne pénzem rá se venném meg, inkább egy 964 vagy 993 szériából valót.
Na meg egy 928 vagy 944 is érdekes lehet(#77610) Saint_: király, látom sok minden nem változott
Valami olyat olvastam fél szemmel, hogy Jaffa árulja vagy eladta a Civic-et?
(#77615) Qru: arról nekem mindig az NFS Porsche ugrik be (mondjuk jó volt vele játszani, jó zenéje is volt a játéknak)
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Énis (nagy kedvencem volt még a Hot Pursuit is '98-ból)
(#77627) aero.: jó képek, nem rossz verda Meguntad a Mercit?
(#77638) Tsebacsi: OFF, de néznem kellene már egy kis Star Trek-et
-
barnam_
nagyúr
válasz Tsebacsi #77697 üzenetére
Csikós eddigi egyik legjobb írása szerintem Voltak benne megmosolyogtató részek, a vége persze szomorú.
Pont jöttem haza vonattal miközben olvastam, s azon gondolkoztam, én is ülhetnék az öreg Mercimben:
A túloldalon rémes tempóban verettem lefelé, az előkamrás motornak ilyenkor, túlforgatva már semmi dízelhangja nincs, csak tompán dorombol, mint valami benzines.
Nem tudom, hogy a 4 hengeres dízel fordulaton hogy szól; de hiányzik már a sor 6 morajlás szerű hangja 4000 f/p felett
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #77724 üzenetére
Szerintem a motortartó bak pont, hogy kopó-fogyó alkatrész
Más kérdés, hogy sokkal ritkábban cserélendő, mint egy fék, lengéscsillapító, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Győri autós topiktali - 2024. 05. 31. 13:30-tól a Praktiker parkolóban.
#nincsbennetarcsi
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Anime filmek és sorozatok
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Asztrofotózás
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen