Új hozzászólás Aktív témák
-
chris-v
senior tag
Jó de ez azért függ attól is mennyivel mentél, kellett-e előzni, vagy lehetett egy ütemben menni, van-e arra fele domb, ha igen, akkor a mért szakaszon felfele, vagy inkább lefele a több, illetve, hogy te nyomtad a gázt, vagy tempomat.
Szóval így szép, hogy 6 alatt van, de azért sok mindentől függ!"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
Topikgazda
Én meg arra izgulok, hogy mikor ma megálltam a megtett kilométer 401 volt a hátralévő meg 599
https://tinyurl.com/rasoapro
-
#21346560
törölt tag
Üdv Tulajok!
Nagyon megtetszett ez a típus, egyre inkább szemezgetek vele.
Szeretném megkérdezni, hogy vásárláskor mire érdemes konkrétan figyelni ennél a szépségnél? Vannak-e tipikus hibák a rozsdásodáson kívül? -
chris-v
senior tag
válasz #21346560 #611 üzenetére
Üdv!
Facebookos mazda oldalról másolom a választ, mert amit kérdezel, az rendszeresen felmerül. Szerintem hetente 1-2-szer minimum felbukkan ez a kérdés valamelyik fórumon. De sebaj, azért vagyunk hogy segítsünk, hisz a japán autósok, na meg a mazdások már csak ilyenek
- Mazda6-ot szeretnék vásárolni, mennyire megbízható, mire kell odafigyelnem?
A Mazda6 alapvetően megbízható hírében álló autó, így igazán egyedi hibák nem szoktak előfordulni. A legnagyobb ellenségük a rozsda. Vásárláskor feltétlenül mérjük fel a karosszéria állapotát, mert gyakori a külföldről behozott, gyakran sózott utakon járó példány, ahol a rozsda már megtette a dolgát. A kerékjáratokat és a küszöböket is jól nézzük át. Hajlamosak a fékek is megszorulni, ilyenkor a fékek felújítása segít a problémán. A dízel rendszer nyűgjei a versenytársakéval hasonlatos, a kuplung együtt cserélendő a kettőstömegű lendkerékkel, így ennek esedékessége 2-300 ezres nagyságrendet is elérhet. A magasnyomású rendszer és a turbó is értékes alkatrészeket rejt, így ezek állapota is nagyon fontos tényező.A benzines modellekből mindezek hiányoznak, így a magasabb fogyasztásért cserébe olcsóbb javításokra számíthatunk. 2005 után megjelent egy újabb mumus, a DPF (részecskeszűrő rendszer), amelynek megléte mindenképpen azt feltételezi, hogy az autót hosszabb utakon is használjuk. Ha nem tesszük meg, akkor könnyen telítődhet a részecskeszűrő, amelyet első körben kényszer regenerálással lehet tisztítani. Nagyobb odafigyelést igényel ez a variáns, így érdemes osztani-szorozni hogy a dízel vagy a benzines példányt válasszuk. Évi 20-25e km alatt mindenképpen a benzines javasolt. Az újabb 2.2-es dízel és 2.5 benzines motorral még nincs hosszútávú tapasztalatunk.--------------------------------------------------------------------------------------------------
- 1.8-as vagy 2.0 benzines modellt vegyek, netán 2.3-asat?
Felhasználója is válogatja az autónak a teljesítmény szükségletét, így biztos tanácsot ezen a téren nem adhatunk. Ami tény, hogy az 1.8-as és 2.0 modellek között felszereltségbeli különbségek is vannak. Pl 2005 után már a 2.0 modell hat sebességes váltót és nagyobb fékeket kapott, dupla kipufogórendszerrrel. Ez is billentheti a nagyobb motor felé a mérleg nyelvét a lóerő többlet és a nem sokkal magasabb fogyasztás mellett. A két modell egyaránt megbízható, válasszunk pénztárcánk és teljesítményigényünk szerint! A 2.3-as motor nagyobb odafigyelést igényel, az olajszint gyakoribb ellenőrzését mindenképpen feltételezi, mert előfordulhat olajfogyasztás. Cserébe sportosabbak az autó paraméterei. Tapasztaltabb felhasználóknak javasoljuk ezt a variánsot.--------------------------------------------------------------------------------------------------
- Láncos vagy szíjas?
A benzines motorok láncosak, így annak nincs csereperiódusa, csak akkor szorul cserére ha zajossá válik. A 2.2-es dízel láncos, míg a korábbi generáció 2.0 dízelei szíjasak, a csereintervallumot a gyártói utasítás tartalmazza.--------------------------------------------------------------------------------------------------
- Mennyit fogyaszt az autó?
Legegyszerűbb, ha megnézed a tulajdonosok adataiból építkező oldalt. Bal oldalon válaszd ki hogy milyen üzemanyag, kb hány kW vagy lóerő (PS) a motor és láthatod az értékeiket.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
SzaboZE
addikt
Ezt lehet, hogy itt is érdemes lehet az 1. hozzászólásba tenni Azért időnként bővítgetem is ezt a listát, szóval érdemes a csoportra is feliratkozni.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
jeska
tag
Sziasztok!
Véleményetek szeretném kérni Erről a termékrőlesetleg valaki probálta már vagy valami hasonlót?
Igen tudom az árra elég Horror de én megvenném ha tudnám hogy biztossan stimmel a mérte és a csatakozókAz ember sohasem csak önmaga: inkább kombinációja mindazoknak, akikkel valaha dolga volt
-
SzaboZE
addikt
-
chris-v
senior tag
Én meg berendeltem tegnap egy ilyent
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
Topikgazda
Ok, igyekszem majd ez irányba lépéseket tenni, ma biztosan nem érek rá.
Az idézet szövegen biztosan módosítanék, kibővíteném. Pl.:
"2005 után megjelent egy újabb mumus, a DPF (részecskeszűrő rendszer)" ebbe behelyezném a "dízelekben" szót, mert nem egyértelmű, hogy csak azokban jelent meg. Persze benzinben nincs DPF, de nem biztos, hogy ezt mindenki tudja.
Illetve néhány típushibát, megoldást és költséget is lehetne mondani. Pl ha alapjárat ingadozik akkor SCV szelep, 40-50 ezer Ft.
(Nekem különösen 'vicces' volt ez a hiba, mert kanyar előtt 5-ből 4-be váltva lefulladt a motor, és volt kb 2 tized másodpercem eldönteni, hogy ráindítózzak-e, vagy 100% hogy beindul a motor a kuplung felengedésekor, mivel fékrásegítés és kormányszervó nélkül nem vettem volna be a kanyart.)
Illetve néhány adatot megadni, gyorsulás, áttétel-fordulatszám viszonyok.https://tinyurl.com/rasoapro
-
bubi92
őstag
válasz rasotamas #621 üzenetére
"Not all Mazda 6 supports external CDC connection, internal modification might be needed; Mazda 6, produced from Nov. 2003 to Sep. 2005, needs to solder a jumper or a 0-ohm chip register on location L716 in its head unit."
szóval ezzel is ugyanaz a szopás van mint az enyémmel, hogy kikell szedni az egész műszerfalat, rádiót le róla, rádiót szét, azt a csupán 3ezer csavart kiszedni, és forrasztani. ez alapján azt mondom, hogy ugyanúgy érzékel is. Mintha második cd lenne benne, id3 nélkül. btw. végig néztem a számlákat amiket kaptam a kocsihoz, és tavaly rakták bele nekem mazda szervízben az usb dobozt, de akkor faszért nem forrasztották meg?
jah persze nem tudom, hogy mikori autód van
[ Szerkesztve ]
-
chris-v
senior tag
válasz rasotamas #620 üzenetére
Ha kell segítek az első hozzászólás megszerkesztésében.
Majd megírom tapasztalatomat az aux-al, jókat írnak róla az index fórumon.
Elvileg úgy fog működni, hogy a cd-t nyomom meg akkor a cd-re kapcsol, ha még egyszer, akkor meg erre a cuccra. Annyi hogy az L716-os mod-ot meg kell csinálni, ha facetlift előtti a kocsi. Az enyém az, de előre dolgoztam, szóval a már össze van forrasztva"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
SzaboZE
addikt
Reméljük nem lesz vele gondod, ha mégis, akkor meg fog pattanni a csávó. Majd várat, hogy utánanéz stb, aztán egyszercsak már nem válaszolgat... Pontosan ugyanezzel a nickkel eljátszotta az egyik ismerősömmel ezt. Úgyhogy szemed rajta az emberen és ha bármi gond van, azonnal inditsd el a dispute-ot!
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
-
chris-v
senior tag
Ne félts, rutinos ebay vásárló vagyok. 6 éve vásárolgatok és eddig 156 vásárlás.
Ha meg valami nincs itt időben, vagy nem az jött, esetleg nem működik, akkor "full refund", nem játszadozunk másik küldésével meg hasonlókkal."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
jeska
tag
Ezt jó hallani, én még sosem vasaroltam ebay rő, tudnál nekem segiteni a középkonzil megrendelésében, hogy hogyan is kell ponottsan meg mi kell hozzá illetve aki árulja az megbizható ?
Vagy ez egy nagy cég és nem ver át?
vhogy nem nagyon értem hogy müködik ez az ebayAz ember sohasem csak önmaga: inkább kombinációja mindazoknak, akikkel valaha dolga volt
-
chris-v
senior tag
Dióhéjban:
Kell egy paypal fiók, ezzel fizetsz az ebay-en. Ha gond van, van biztosítás és a paypal vissza utalja.
Tehát ebay fiók + paypal fiók és mehet is a vásárlás!
Senkinek sem érdeke hogy átverjen, mert akkor negatív értékelést adsz, ami csökkenti a vevő számot, azon kívül kitilthatják az ebay piac térről, ha nagyobb a csalás.De keress meg nyugodtan privátban, segítek.
Szerk:
Egyébként itt van ugyan az a beépítő keret amit linkeltél, csak egy kicsit olcsóbban.[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
Topikgazda
Ez baromi olcsó, 50 ezer alatt még nem láttam. Az a kérdésem, hogy a kijelző hogy működik ezzel? Mármint a klíma, hőmérséklet, fogyasztás. Mivel az a fejegységre van dugva facelift előtt, csak facelift után csatlakozik közvetlenül a CAN buszra.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
jeska
tag
Igen én is ezen gondolkodtam hogy olyat találtam amihez az volt írva hogy manual air condition
De nem tudom mi lehet a külömbség amugy neten latni olyan képeket ahol a Digit klimasnal is ki van cserélve a középkönzol azért gondoltam hogy jó hozzá!
Jól mondja az előttem szoló a gombok azok csak gombok( bár nem vagyok autoszerelő)[ Szerkesztve ]
Az ember sohasem csak önmaga: inkább kombinációja mindazoknak, akikkel valaha dolga volt
-
chris-v
senior tag
Szerintem ugyan azok a tekergetők méretei.
Csatlakozók és a kijelzőnél lehetnek különbségek, nem tudom pontosan mi hova van kötve.
Inkább nem lesz infó display, de az meg nem függ a manuálissal, vagy automatával.Ha "geci gyár" lennél és más méretre csináltatnád a középkonzolt, akkor csak magaddal basznál ki, mert nem tudnád ugyan azt felhasználni, csak azért mert az egyik hülye vásárló automatával kérte a másik meg manuális klímával.
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
jeska
tag
Másik Autó...
Viszont Mazdánál elég sok alkatrész és megeggyezik sok sok évjáratnál sztem a tekergetők is stimmelnek,
én biztos megrendelem majd az egyiket csak nem tudom valaljam e be az olcsobbat, vagy dupla áron a drágábbat....ezt kellene valahogy kideriteniAz ember sohasem csak önmaga: inkább kombinációja mindazoknak, akikkel valaha dolga volt
-
SzaboZE
addikt
Igen, ennek így kéne működnie... De a dispute sem fut végig, ha az eladó nem okézza le. Nálunk addig húzta a csávó az időt, amíg lejárt a paypal 45 nap (küldött még egyet, stb stb, de persze soha nem jött meg), így már nem lehetett mit lépni, az ebay se engedett már értékelni. Innentől a levelekre sem válaszolt, az ebayt sem érdekelte a panaszlevél, nem tiltották le a felhasználót, vidáman ad el, úgy hogy közben több értékelése is van már, amiben panaszkodnak rá. Kedvem lenne visszaszivatni (rendelni még egyet, majd dispute-ot kezdeményezni), csak én nem ilyen lelkületű vagyok. Az ismerősömnek így van egy műanyag dobozkája dísznek.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
jeska
tag
Tehát ezzel azt akarod mondani hogy a más a manuális és más a digitklimas középkonzolnak a rögzítése?
Ha igen akkor gyanítom amit én linkeltem az lesz a jó, illetve ha igen akkor remelem meg megbízhato a cég aki árulja és azt adja ami a képen szerepel!Az ember sohasem csak önmaga: inkább kombinációja mindazoknak, akikkel valaha dolga volt
-
chris-v
senior tag
Nagyjából 1 éve már más rendszer van. Ha reklamálni akarsz, kb nincs is más opció, csak a visszautalás. Ha az eladó nem reagál pár napon belül, akkor automatikus a visszautalás.
Egyébként pont a hét elején reklamáltam meg 2 rendelést, vissza is utalták a pénzt mindkét helyről."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Miben más a rögzítés?
Mert akár hogy nézem a fotókat, most már kb 3-4-nek is megnéztem, nem látom hol a különbség.
Az oldalsó felfogatáson lenne, azon a fémen amit adnak hozzá? Vagy valahol a műanyagon?
Csak mert ha kicsit faragni kell, vagy azon a fémen fúrni egyet, akkor még mindig jobban megéri, ami olcsóbb![ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
jeska
tag
Olyan kérédsem lenne hogy lökhárítóban van külömbség a sedan és a kombi modellek között?
2004 kombira (antracit szürke) keresek löháritót, ami fent van az törött és ha találnék szinazonossat még ha kisseb karcokkal is akkor azt már fel raknám, csak nem tudom h nézegethetem-e a sedan-okat is?Az ember sohasem csak önmaga: inkább kombinációja mindazoknak, akikkel valaha dolga volt
-
SzaboZE
addikt
A tekerős modul máshogy van rögzítve. A manuálison ha leveszed a gombot, ott vannak csavarok (ha jól láttam), a digitális modul hátulról van odaszoritva a kerethez. De mivel manuálissal nem találkoztam még élőben, ezért csak tippelem.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
jeska
tag
Értem köszönöm!
Akkor keresgélek 2003-2007 ig lökháritók között hátha bár azt mondjak nem sok eselyem van olyat találni amit nem kell fényezni és nem törött, mondjuk hátsó lökösböl sikerült olyat találnomAz ember sohasem csak önmaga: inkább kombinációja mindazoknak, akikkel valaha dolga volt