Új hozzászólás Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
2.0 és 2.5 szívó van Európában benzinesből. a 165LE 2.0-est nem vezettem, a 194LE szerintem éppen elég hozzá. turbós autók után szokatlan, hogy nem ugrik, de cserébe konzisztensen húz. ha pörgeted, azért lehet vele megindulni. országút 6.5-7L, pálya nekem 8-8.5L, város 10-11. vegyes valamivel 9 fölött.
-
mmdms
addikt
Valami 6-os meretu kombiba vagy sedanba nem akarjak belepakolni a 6hengeres dizeljuket? Nincs errol valami infoja vkinek?
-
mmdms
addikt
válasz
UberMutant
#7892
üzenetére
Na ez jo hir!
Osztrak rendszamom van itt nem kell bejegyeztetni halisten. De ugy tudom ha csak erre van hasznalva otthon se kell. Sot, azokon a kocsikon is hasznalhato erre a celra amiken nem szerepel vontathato tomeg, es nem jegyeztetheto be vonohorog. -
ParmaBoy
aktív tag
válasz
UberMutant
#7892
üzenetére
Az biztos, a forgalmiban is feltuntesre kerul.
-
-
mmdms
addikt
Lehet utólagos vonóhorgot szerelni egy BM 3-asra?
Biciklitartót szeretnék akasztani rá. -
Uher
aktív tag
válasz
dangerzone
#7881
üzenetére
En 2 evente rarakatom gepre, nagyjabol 40gramm gaz szokott addigra eltunni a rendszerbol, ennyi kb. az egeszseges fogyas jol tomitett rendszernel. Nem egy nagy osszeg, gephasznalat + gaz, viszont tudod, hogy jo a rendszer.
Illetve iden jott el a klimahuto csere, also 2 sorbol hianyzik a lamella.
-
Moleman
addikt
válasz
dangerzone
#7881
üzenetére
A ritka használat pont árt neki, az garantálja a jó működést (és akkor nincs ideje megtelepedni mindenféle csúnyaságnak), ha rendszeresen járatod, emiatt szokták javasolni, hogy télen is kapcsold be néha - bár a párátlanítás miatt én amúgy is szoktam használni télen is.
Én amúgy nem szoktam "karbantartani", amíg működik és nem büdös, nem piszkálom, pedig már 12 éves. Az előző kocsimban csináltattam egyszer egy klímatisztítást, utána hetekig-hónapokig büdös ózonszag volt a kocsiban, akkor már inkább maradjon "koszos" a klíma.
-
válasz
dangerzone
#7881
üzenetére
Nem nézetem át, ellenben hetente, kéthetente megjáratom pár percre télen is, hogy ne száradjanak ki a tömítések. (Legutóbb a 90-es évek végén jártam klímásnál, kidörzsölődött az egyik klímacső a még garanciális Opelben.)
A Mazdám -mx5- most 9 éves, hűt rendesen, tavaly cseréltem le szintén 9 évesen az OFF hétköznapi autómat (Golf), abban is hibátlan volt minden, beleértve a klímát.Sokan tanácsolják, hogy időnként, 5-10 évente illik lecserélni a hűtőközeghez kevert PAG olajat, lehet benne valami... én, mint a fenti ábra mutatja, nem cseréltem, de keveset klímázok, viszont megjáratom rendszeresen.
-
RVR400
veterán
válasz
dangerzone
#7877
üzenetére
Ha kisebb mértékben akar gyorsítani, akkor sem árt, ha használja.
Bár berakhatja fixen 3-ba, úgy el is tud vele indulni, meg végülis az autópályatempó is belefér még a tartományba.
-
Nite
őstag
koszonom a valaszokat
-
animatrix11
őstag
Sziasztok
Továbbra is Mazda 6 gh P2565 hibakód, check engine, lomha
Ezt linkelte itt valaki a fórumban: [link] van egy hsz ahol, a tulaj az összes érzékelőt megpucolta, ettől eltünt a hiba, illetve turbó aktuátoral lehet még próbléma, csak az a kérdés hol vannak ezek?Próbáltam keresni hozzá kézikönyvet, de amiket találtam nincs a szenzoroknak, egyebeknek feltüntetve a helye, leszedtem van 10 pdf-et minden van kábelezés, burkolat, de motortérről nincs infó, létezik olyen szerelési könyv bármi, ahol leírják hol találom ezeket?
Köszi!
-
hoffman_
nagyúr
válasz
tobias88888
#7849
üzenetére
nemzetközi vonalon verseny/szerelőmérnök barátom alapján még a maxxmotion95 is felesleges, amit tankolok OMV-n. egy motor, hacsak nincs 100-asra optimalizálva, ami utcai autónál nem jellemző, akkor a 100-as arra jó, hogy tovább áll el a tankban. adok a szavára, meg nincs is tapasztalatom megkérdőjelezni, előző tulaj ezt tankolta, ezért én is ezt tankolom.
-
tobias88888
őstag
Dieselnel nem tudom hogy van, de benzinnel amcsiban sokkal rosszabb minőséget is adnak, 95 az ott már premium. Ott mondjuk 91 néven fut, de lehet 87est is venni és a legtöbben azt is veszik. Plusz volt fogyasztás teszt is már nem egy, premium ott se hozott érdemi különbséget
-
Busi02
csendes tag
És én azt nem is vitattam, mert az igazából igazolhatatlan a valós életben, hogy a prémium hány százalékkal tolja ki az alkatrészek használhatóságát (emberfüggő, motorfüggő, forgalomfüggő, stb.), ezért is írtam, hogy ez "hit kérdés", de engem megnyugtat ez a hit :-) Én a mondat második felére reagáltam, azaz hogy "200k alatt ráköltöm prémiumra a felújítás árát". Erre írtam, hogy a befecskendezőkre ez igaz lehet, de mint ahogy az angliai javítós videokban bemutatják, egy-egy hibás elem elindíthat egy dominót (rossz befecskendezés->eltömődő DPF->gyakori kiégetés->olajhígulás->csapágykopás), amit minél később vesz észre a tulaj, annál költségesebb a vége. Tehát a műszeres ellenőrzést a szervizre hagyom, amit viszont én meg tudok tenni a szinten tartásért a hétköznapokban azt próbálom megadni az autónak (gyakoribb olajcsere, prémium diesel, turbó óvatos bemelegítés és visszahűtés, stb). Lehet hogy ennek egy része placebo, de van elég stressz az életben, ez ügyben legalább nyugodt vagyok :-)
-
Uher
aktív tag
-
Busi02
csendes tag
Pár éve ezt én is számolgattam, de ha extra 7 literes fogyasztást számolok kb.45 forint különbséggel, akkor felkerekítve 650eFt a különbség 200k-n, ami elég a 4 befecskendezőre, de a korommal esetleg teleköpött DPF-re már nem és a magasnyomású is ki tudja előre, hogy melyik diselnél mennyire kopik az idők során. Ez már talán ki-miben-hisz kérdés, hitről meg nehéz vitatkozni :-) Ez pont olyan mint a disesel+nagy nyomaték/kis fogyasztás drága alkatrészekkel kontra szívó benzin olcsóbb fenntartás de nagyobb fogyasztás (ugyanazzal a lábbal mérve!!) vita, de az is kb. ugyanoda fut ki ráfordításban a végén. Én most 270+ ezer km-nél járok, úgyhogy lassan jönnek a zsebbenyúlós tételek, de talán így 300k-hoz közeledve már rákészül az ember és nem váratlanul éri. A befecskendezők korrekciós értékét minden évben megnézik, és még megfelelőek. Amennyire a hétköznapi használat alapján meg lehet ítélni, úgy én is elégedett vagyok az állapotával, Prágát úgy jártam meg Érdről, hogy telitankkal indulva hazafelé Tatabányán kellett biztonságból megállni tankolni, mert már csak 60km-et írt és GPS szerint állítottam a tempomatot 130-ra elkerülendő 3 ország ébereit. A DPF ilyenkor 450 kilométerenként regenerál, vegyes város/pálya esetén évek óta 350km körül (olyankor ugye megugrik a pillanatnyi fogyasztásmérő) Ez még a Skyactive előtti utolsó faceliftes Euro5 diesel 180-185LE/400Nm. Eddig egy komolyabb tétel volt pár éve, az ismert gyári lánc csere a megnyúlása miatt, de az új már állítólag erősített.
-
Busi02
csendes tag
A neten mindent IS hall az ember és az ellenkezőjét is :-) Amit én olvastam, az nem is a szabvány szerinti minőségre vezette vissza a különbséget, hanem egyszerűen az alapanyag eltérésre. Nálunk hagyományosan az orosz olajat használják fel a MOL finomítóban és ez több ként tartalmaz, mint az arab öböl-beli kőolaj, így ehhez alakul ki a magyar szabvány. De amikor ez kialakult, még nem volt ilyen "túlfejlesztett" a motortechnika (mikronok és 2000+ bar befecskendezési nyomás), így hosszabb távon a kenes üzemanyag jobban igénybe veszi az égés során lejátszódó kémiai folyamatokban ezeket az alkatrészeket. Nekem laikusként ez hihető magyarázatnak tűnt, és mivel itt erre vezetik vissza az eltérést, hogy nem 300+ekm, hanem már például 180ekm után elhasználódik egy befecskendező, és ilyen hosszú műszaki tesztet én sem olvastam sehol, (tehát vagy igaz, vagy nem) de jobb az óvatosság alapon amíg tudom én itthon prémiummal tankolom.
-
Busi02
csendes tag
-
Busi02
csendes tag
válasz
Debilon
#7837
üzenetére
2011-es 2,2D GTA - Ehhez gyárilag 18-as alu van nyári gumihoz és 16-os acél télihez.
Az előbbiekben felmerült turbó témához - én a komáromi Mazda szervizbe hordom, eddig nagyon elégedett vagyok velük - ott mondták, hogy ezekben 300-350k között kell várhatóan felújítani a turbót, de függ a koromtól, azaz a tűzkarikára figyelni kell és az üzemanyag minőségére is kényes (befecskendezés, turbó, DPF), tehát vagy nyugati, vagy itthoni prémium diesel sokat segít az össze motor-komponens állapot szinten tartásában és a gyári 20k/év olajcserét is rövidebbre érdemes venni, mostanában már inkább 10-12k a javasolt.
Más: Valaki találkozott már olyannal, hogy a Bi-Xenon bekapcsoláskor szépen szintre áll/beszabályoz, viszont menet közben nem "kanyarkövet". Hibát nem jelez, az AFS gombbal látszólag ki/be lehet kapcsolni, a szintszabályozása működik, de kormánytekerésre se álló helyzetben, se menet közben nincs kanyarkövetés.
-
kat10
tag
Több mint érdekes már.
Akksi kb 70 százalékos volt. Ment bele az új akksi és tádáám. Működik. Móködött egy darabig.
Aztán az agyam eldobtam egy kicsit.
Ugye cserénél majdnem minden nullázódik és kicsit várni kell amíg visszarakja a dolgokat.
Ezzel nem is volt gond.
Addig amíg a telefonomat nem kacsoltam a bluetoth-hoz,. Mint ez megtörtént ugyanaz a probléma jött elő. Kocsi lezár kulccsal felmegyek a lakásba és a telefon szinte folyamatosan pittyeg, hogy a a kocsim kapcsolódna a telefonommal kb 15 m távolság. Ki akadtam rendesen. Ez most, hogy. Oké kimegyek. Akksiról saru le. Vissza a lakásba és még mindíg kapcsolódna a kocsi a telómhoz.
A telóról töröltem a párosítást. Megjött a szerelő mondom neki mi a szitu. Oké saru vissza telómon párosítom ugyanaz a hiba törlöm a párosítást nincs gond. S25 ultra ha kérdeznéd. Aztán a szerelő az övével is kipróbálja S23 sima, ugyanaz. Most ott tartunk, hogy nincs bluteooth kapcsolat. Igen még nem volt CMU update. Lehet ez következik és remélem lesy valami jó leírás hogyan kell megcsinálni és mi kell hozzá. És persze reménykedem, hogy a hiba szoftveres legyen és ne hardveres. -
Debilon
addikt
üdv!
a mai nap azzal lepett meg az autó, hogy egy leállítás után, mikor indultam volna tovább a kulcs elfordítására hallani, hogy az AC üzemel, indításra pedig nem történik semmi, se egy kattanás, sem a műszerek végállásig kitérése, egyszerűen csak nem indít
tolásra elsőre beindult gond nélkül
egy ideje már van, hogy a rádió egyszer csak elhallgat menet közben, leállításkor a kulcs kihúzása nélkül felkapcsolódik a belső világítás, levett gyújtásnál ha mozgatom a kulcsot ugyanez
most a kísérletezés közben is előfordult, hogy egyszer csak megszólalt a rádió, random bekapcsolt a belső világítás
jól sejtem, hogy ez jó eséllyel gyújtáskapcsoló betét kopása miatt lehet?
2002 M6 -
RVR400
veterán
válasz
animatrix11
#7826
üzenetére
Hülye kérdés, de: ha tudtad, hogy 95-nél már hozzá kellett nyúlni, és ilyen a hozzáállásod, akkor miért vetted meg az autót?
Másrészt ott is igen értett mindenki a típushoz, ha a turbót újítgatták fel, nem pedig a hiba okát szüntették meg. De persze mindenki oda viszi az autóját, ahová akarja, és azzal csináltatja, akivel akarja.
-
Uher
aktív tag
válasz
animatrix11
#7826
üzenetére
Ez csak annyit jelent jelen esetben, hogy ahol jol dolgoznak es ertenek hozza, ott csoportosul a legtobb auto.
-
animatrix11
őstag
Egy másik videó, tele az udvar szar kocsikkal miből van legtöbb bmw, mazda

Ennyit erről, eleve egy dízelhez 100k alatt hozzá kell nyúlni, már gáz, pláne ha még el is b@sszák
Ja és ahol csinálták a turbóflújítást, mondta a szerelő, hogy volt olyan mazda 6 amin a 4. csinálták már
-
RVR400
veterán
válasz
animatrix11
#7823
üzenetére
Ahogy mondtam is, alulról szeretnek szerelni...
De egyébként az olajhígulás, mert mondjuk sosem regenerált rendesen az autó, így a kokszosodás is még rásegített, és esetlegesen még a gyári túlzott intervallumon is túlhordott olajcserék segítenek a probléma triggerelésében.
-
Uher
aktív tag
válasz
animatrix11
#7823
üzenetére
Kenes hianya.
-
nyepi
tag
válasz
animatrix11
#7814
üzenetére
Itt megint van egy olyan érzésem, hogy a hanyag tulaj/kókler szakember volt a gond, nem az autó.
Szoktak gondok lenni a turbóval, de ritka a kopásból eredő probléma.
A kis klapni szokott leszakadni, ami lezárja a levegő útját az egyik turbó előtt.
Ez a sztori nekem nem kerek. -
nyepi
tag
Érdekes.
Nem kizárt, hogy az akksi fesz már nagyon alacsony, bár ilyen tünettel még nem találkoztam. Hamarabb dob az istopra hibát.
Viszont az akksit nagyon könnyen le lehet tesztelni egy teszterrel, úgyhogy az egyértelműen kizárható, ha nem az a gond.
Ha juttok vele valamire, akkor írd már meg, pls. Érdekel. -
aleister
veterán
válasz
animatrix11
#7814
üzenetére
Ahogy Villa7 kolléga írja. Nem a kiváltó okot szüntették meg, hanem csak a tünetet orvosolták.
A GL 6-oknak kb ez a rákfenéje. Ha erre oda van figyelve, akkor nagyon jó kis motorok ezek. -
mmdms
addikt
válasz
animatrix11
#7814
üzenetére
Hat ez egy rossz vasarlas volt.
Igen en is igy gondolom, 384k km-el adtam el a passatomat bontatlan motorral. B5 1,9 tdi. -
Villa7
aktív tag
válasz
animatrix11
#7814
üzenetére
így van semmi, kivéve ha valami hanyagság vagy észre nem vett hiba/hozzá nem értés van a dologban.
-
-
mmdms
addikt
válasz
animatrix11
#7811
üzenetére
2 turbobedogles nem veletlen jott elo. Azok nem halnak csak ugy meg. Legeloszor is szervizt cserelnek mert egyertelmu, a problema okat nem kerestek meg elsore, gyanitom a masodik utan se.
-
aleister
veterán
válasz
animatrix11
#7807
üzenetére
A szakszerviz 150.000-ként javasolja a tűzkarika cserét. Ennél korábban is jelentkezhet a probléma. Pl a turbó tipikusan az, ami tönkre tud menni egy átégett tűzkarika -> kokszos rendszer -> felhigult motorolaj októl.
A te futásodnál mindenképp cserélni kell már a tűzkarikákat. Ha valamelyik injektor nehezen jön ki, akkor esélyesen ott már félrefújt. Meg kéne bontani a szelepfedelet és megnézni, hogy nincs-e koksz lerakódás valamelyik injektornál. Ha igen, akkor olajpumpa szívókosár tisztítás.
Elvileg az egész kenési rendszerből ki kell takarítani a lerakódásokat. Erről nyepi tud többet mondani. Amiket én írtam azzal meg tudod szünteni a két legnagyobb lerakódást.
-
Villa7
aktív tag
válasz
animatrix11
#7807
üzenetére
80-90k a tűzkarika csere periódus ha jót akarsz.
-
kat10
tag
Ez érdekes, mert az autó beindul. A kulcs a zsebemben van. De pl a középső képernyőn a random mást jelenít meg amikor a kocsit beindítom. Nem a fő képernyőt, nem is amit használtam hanem pl a rádió állomásokat. Ez valami új. Lehet akksi probléma már nem olyan erős és elveszi a multimédiától a riasztótól az áramot, csakhogy az autó beinduljon.Igaz már 9 éves az akksi szerintem. Nálam 2.5 éve van az előzményeket nem tudom. Én akksi problémára gyanakszom.
-
hoffman_
nagyúr
head gasket hibákra volt a legtöbb panasz, amiket ugye USA piacos 2.5T motorra hoz a google, CX szériáknál főleg, mert ott azt szeretik, de motor ugyanaz. én örülök az NA motornak, egyik legfőbb oka volt, hogy ezt választottam. nem versenyautó, de legalább kellemes a hangja.
-
kat10
tag
Igen gyári van benne. Ma mentem vele rendesen nyitotta az autót semmi gond. Kb 10 perc után megáltam és ugyanaz a probléma, csak kulccsal lehet bezárni. Viszont amikor kinyitom azt is csak kulccsal lehet egyből beindul a riasztó, és csak úgy áll le a riasztó ha a kocsit beindítom. A távirányító ilyenkor felvillan amikor bármelyik gombot megnyomom. de nem csinál semmit.Az elemet már kétszer cseréltem a pótkulccsal is ugyanaz a helyzet. Lehet, hogy elvesztette a szinkronizációt a riasztó és a kulcs között? Van valami ötleted erre?
-
Uyuarasy
tag
válasz
aleister
#7798
üzenetére
Jogos, ugy ertettem hogy ha a normal uzemhez szukseges dolgokat csereled, akkor mast nem igazan kell (ugye az olaj, szijak, tomitesek, gyertyak ugyanugy ott vannak mindkettoben).
Hallottam mar tobb helyrol, hogyha a dizel tipushibait kijavitjak, akkor onnantol az is tartosabb lesz, szemelyes tapasztalatom nincs. Anno foleg amerikai forum alapjan szedtem fel a tipusismeretet, ott meg a leggyakoribb tipus a 2.5T volt, dizel viszonylag keves van/volt arra

Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Battlefield 6
- Kuponkunyeráló
- Hobby rádiós topik
- Aggódhatnak a amerikaiak: a Huawei újabb lépést tett a modern AI gyorsítók felé
- Jövedelem
- OLED monitor topic
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3271, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3583, 100% Akksi
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 156 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13505H, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő



T0mBd1gg3R
