Új hozzászólás Aktív témák
-
SzaboZE
addikt
válasz #05304832 #844 üzenetére
"Igen, ezt akarja megetetni velünk az összes kereskedő és a nepperek a totalcaron..."
Ezt nem igazán értem, pont arról szól ez a mondat, hogy a 100e km-es autó is lehet rossz... Nagyon is igaz a tartalma. De Magyarországon még mindig kilométer fetisizmus van. Lehet tökéletes állapotú egy autó 2-300k után is, ha tetszik ha nem. Egy kompresszió, gázösszetétel mérés azért sokmindenre megadja a választ, rendesen át kell nézetni az autót.
" Azt hiszed hogy ránézel és megállapítod hogy a belső alkatrészek mennyire kopottak? 286 ezernél olyan dolgok is előjönnek amit te vételkor a büdös életben nem állapítasz meg, hiába a tip-top belsőtér vagy a megkímélt kasztni."
Egy benzinesnél műszakilag nagy csoda nem lehet, max egy motorgenerál. Hol van az egy dízel kettőstömegű-turbó-porlasztó kombóhoz képest!
"A kilométert le lehet informálni. Persze nem mindegy hogy honnan veszed az autót."
Megnézném, hogy egy 13-14 éves német autó km-ét honnan informálod le
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
h1mpi
nagyúr
Én amikor tavaly vettem az autómat, 2004.-es és 81 000 km volt benne vezetett szervizkönyvvel. Felhívtam a Müncheni Mazda kereskedést készségesen segítettek, hogy igen végig ott volt az autó szervizelve.
Azóta 101 000 km van benne, de itthon is tovább vezetem a szerviz könyvet.[ Szerkesztve ]
-
chris-v
senior tag
Mindig vannak kivételek, néha-néha kifogható egy szép példány.
De lássuk be, hogy a szomszéd bácsi, csak havonta egyszer ment vele el az unokához, és végig garázsba tartott autója az inkább népmese mint valóság.
Viszont a benzines autókat szerintem kevésbé tekergetik, mert kint is kevesebbet mennek velük. Akinek sok km-et kell mennie, az Ausztriába és Németbe is dízelt vesz.
Egyébként az enyém 2003-as, tavaly vettem 171 ezer km-el. Most 181 ezer van benne. Mazda szervizben lekérdeztem és valós a km. De ha 240 ezer lett volna benne, akkor is megveszem, mert teljesen rendben van az autó. Sajnos a rozsda ellen tennem kell rövid időn belül, de ennyi."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
DuDieHUN
aktív tag
szerintetek ez a belső bőr gyári?
http://m.hasznaltauto.hu/auto/mazda/6/mazda_6_sport_2.0_te-10427344
-
SzaboZE
addikt
válasz DuDieHUN #855 üzenetére
Szerintem sem, pont azért amit az előttem író is említett, a gyári szellőzik is, mert lukacsos. És a gyári bőrös autón a kartámasz nincs bőrözve. Nekem nem tetszik ez a szín, egy vörös autóba jó lenne, de így hogy a kormány fekete, a váltó szürke inkább olyan összerakott feeling van.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
DuDieHUN
aktív tag
igen, nekem
is olyan fura volterdemes elonyben reszesiteni a 6 sebesseges 2.0 benzines 2005 utabi peldanyokat vagy az 5 sebesseges is eleg jo es inkabb az allapot a fontos?
tudtok budapesti szakit akihez el
lehet vinni vasarlas elott atnezesre autot es tenyleg alapos? -
SzaboZE
addikt
válasz DuDieHUN #858 üzenetére
Dupla kipuff, +6LE (semmi), 6 sebesség, esőérzékelő amik alapvetően pluszt adnak, minuszról nem tudok A beltér meg ízlés kérdése.Én minél fiatalabbat vennék a rozsdára való hajlamosság miatt, még időben lehet adni neki alvázvédelmet és komolyabb kiadástól menthet meg. De ha találsz egy garázsban tartott, nem sózott utakon élt régebbit, azzal is jól járhatsz.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
smiti
addikt
Sziasztok!
Segítsetek nekem legyetek szívesek. Mazda 6 vásárlásán gondolkodunk nagyon. A 2006-os évjáratú 1.8-2.0 benzines kategóriából választanánk, de a szerelőm azt mondja, hogy nagyon drága az alkatrész hozzá. Igaz ez. Akinek régebbóta van ilyen autója és kellett már javíttatnia valamit az leírhatná a tapasztalatait.
Fék, kerékcsapágy, kuplung vagy bármelyik ilyen esetleg drágább alkatrész árára lennék kíváncsi.
-
chris-v
senior tag
Melyik alkatrészt gondolja drágának hozzá a szerelő? Kíváncsi lennék, főleg benzineshez.
Sajnos ez megint a jól begyakorolt szöveg akar lenni, hogy japánhoz drága az alkatrész. Általában a német autósok mondják ezt. Erre azt szoktam válaszolni, hogy a némethez lehet, hogy olcsó az alkatrész, de a japánhoz meg nem kell venni, mert nem romlik el.
Nos persze a fenti szöveg egyik oldalról sem fedi a valóságot. Úgy ahogy egy némethez is lehet drága bizonyos alkatrész úgy a japánhoz is lehet olcsó.
Mazda 6 benzinesnél meg igazából mi kellhet, a kötelező szűrő-olaj dolgokon kívül? Fékek? Az sem drágább mint más autóra."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Nos, mivel a kerékcsapágy egyben van az aggyal, így igen, az húzósabb áron megy, mint azoknál az autóknál, amiből kipréselhető és ténylegesen csak a csapágyat cseréled. Viszont nem nagyon hallottam, hogy valakinek cserélnie kellett volna, pedig vagyunk páran 2003-as autóval.
Egyébként van fele ennyiért is, szóval, azért mert a legdrágább kerékcsapágy árát bemondta a szerelő, még ne mondj le az autóról ha tetszik"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
DuDieHUN
aktív tag
lekértem egy kiszemelt mazda6 adatait rendszam alapjan, és elsődleges színnek Zöld van beírva, de a képeken ezüst, én még nem is láttam zöld mazda6-ot, amúgy 2003 2.0 CDH Sport GT
-
raczger
őstag
Kicsit későn válaszolok, de hátha segít. Én az alkatrészárak miatt nem aggódnék, a legfontosabb, hogy ne egye a rozsda az autót, amit vennél.
Nekem már a faceliftes 6 gangos '05-ös 2 literes van.Nálam eddig két hiba jött elő:
-Motortartó bak, gyári 68k lett volna, németből utánygyártottat vettem 22k-ért, a csere kb 15 perc volt a szerelőnek.
-Kuplungcső elszakadt (hidraulikus kuplung van), szerencsére a közelben, szóval trélert nem kellett hívni, viszont a gyári cső az 20k volt, anyagárral együtt a csere 27k lett nekem.Olaj, szűrők egyáltalán nem sok, munkadíjjal 20k-ból megvan.
Gyertyát is cseréltettem már, abból azt mondták érdemes valami normálisabbat beletenni, a 4db az 20k volt.Hátsó fékbetét volt még cserélve, maga a fékbetét az 5k (olcsóbb, mint a bringámba, vicc ).
Kérdés mindenkihez:
Ami nekem húzós lesz, most jött ki a rozsda tavasszal a hátsó kerékjárati íveken, a lökhárító találkozásánál, kívülről épp, hogy egy kicsi látszódik (pedig csináltattam alvázvédelmet rajta 2 éve). Most vagy a látszó dolgokat javítgatják, aztán lehet 1 év múlva újra kijön, vagy jó pénzért ívcsere. Nos ez két oldalon már azért már egy komolyabb kiadás.
Igazából most ott tartok, hogy idén egyik oldalon csináltatnám meg, viszont nem tudom, hogy merjek-e utángyártott javítóívet venni? Gyári javítóívet csak a német ebayen találtam, de a másik oldalra (90€+75€). Esetleg érdemes felkeresnem valami magyar céget, hátha gyártanak javítóívet? Azért ha frissen, minőségi alapanyagból legyártott ívet találnék, az lenne az igazi.
Azért szeretném megcsináltatni, mert szerintem még minimum 5 évig nálam lesz az autó és nem örülnék, ha a végén már egy rozsdaboglya lenne belőle.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
chris-v
senior tag
Szerintem mindegy milyen javítóívet veszel.A lényeg, hogy legyen normálisan előkezelve és előkészítve, majd szintén normálisan lefestve. Ha ezek rendben vannak, akkor úgy gondolom hamarabb lesz rozsda más helyen.
Én ha cserélek tuti nem fogok gyári után szaladgálni, már csak azért sem mert látjuk milyen hamar rozsdásodik az autó gyári lemezei!"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
raczger
őstag
Ha szembeállsz a motortérrel, akkor bal oldali motortartó bakban van olaj, alul pedig gumi, na az fáradt el és folyt kifelé az olaj, szerencsére nem az ékszíjra ment, így más kárt nem okozott.
(#875) h1mpi: igen, csak kérdéses azoknak a minősége. Te mikor cseréltetted, minden rendben van vele, külsőre sem észrevehető, hogy nem gyári az ív (persze egy fényező, vagy karosszériás tuti kiszúrná, de hétköznapi szemmel értem)?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Z0mbi
senior tag
Sziasztok
6 os vasarlason torom a fejem. 2008-2011 es 2.0 benya. Van olyan amit ketszer kell ezen a modellen megnezni?Valamint egy kicsit off: Blutooth on keresztul tudok zenet hallgatni a telorol vagy csak kihangositokent mukodik?
Koszi
Z -
SzaboZE
addikt
Én úgy emlékszem csak kihang. Azt meg hogy mit kell nézni, soxor leírtuk, egy picit olvass is, nem árt ha mással is tisztában vagy esetleg, amit mondjuk kifelejtenénk
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Z0mbi
senior tag
Ez szomoru attol kapok agyfa..t hogy az autoipar meg mindig 10 evvel van elmaradva elektronikat tekintve ruhellem az aux kabel kerulgeteset...ezt csinalom 10 eve lassan...
Na mindegy az autoszerelom ugyis megijesztett autovasarlast illetoen. Az a mondas hogy a Mazda/honda jo.
Ha nem az akkor draga lesz nagyon. (relative dragabb az alkatresze mint a tobbi tarsanak)
Ezt olyannak mondta (nem tudta) aki 800k ert vett 4db dugatyut/hajtokart az audiaba es rakatta bele... Gondoltam magamba ennyire porul mar nem jarhatok.
Na mindegy meg agyalok.
Koszi -
chris-v
senior tag
Lehet venni bluetooth-os hangtovábbítót, amit összedugsz az aux-al és bluetoot-hon küldött hangot hallod a magnódon.
Az alkatrész pedig nem drága, vagy is ugyan az az lakatrész nem drágább mint egy másik ugyan ilyen kategóriás autóhoz. Egy komplett motor bontás mindenhol drága nem csak az audinál. Csak annyi különbséggel, hogy itt nem kell ilyentől tartani."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
SzaboZE
addikt
A Mazda6 2008-as kiadása igencsak 10 évhez közelít És a tervezése ugye 2005 körül már elindult Nem olvastál akkor utána, az alkatrészek nem drágábbak a többi márkáénál és ritkábban is van rá szükség.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Z0mbi
senior tag
-
Z0mbi
senior tag
válasz #05304832 #885 üzenetére
erdekes hogy a keveset futottat emlited. Ez se ennyire egyszeru. Amit most eladtam 4 evesen 173k val adtam el. Zurich-Budapest kozott ingaztam. Azon az auton meg a kopo alkatreszek is gyariak voltak. Gyari fektarcsa meg csak epphogy elkezdett vallasodni. Ha az auto jo allapotban van akkor nem erdekel a km. (itthon plane nem mert itt az csak egy szam ami SEMMIT nem jelent a vilagon)
Utalom ezt mondani de sajnos az a kozhely igaz hogy mindegy milyen autot vesz az ember mert rosszba belenyulhatsz ugyan ugy a japannal mint a nemetnel. Az biztos hogy tobb nemetbe bukott emberrol hallottam (de ugye nagyszamok torvenye)
Van ismerosom aki 168k t veri bele a pdtdi passatjaba es soha jobb autoja nem volt. Semmi baja.
A masik meg ...mint en -
h1mpi
nagyúr
tényleg megbízható, eddig nekem csak a kopó alkatrészek cseréjére volt szükség, és egy ABS jeladóra az is valószínű az én hibámból, amikor belementem egy nagy vízbe....
-
Z0mbi
senior tag
válasz #05304832 #888 üzenetére
engem nem kell gyozkodni a japanrol. Felesegemnek februarban vettunk egy CR-V t 2.0 szopo benyaval...vezetesi elmeny: egy konyhaszekrenytol orokolhette. Semmi bajunk vele, megy, teszi a dolgat, pakolhato a vegtelensegig. Most amit keresek az magamnak lenne munkabajarashoz es ha neadjisten bedoglik a japo akkor backup nak kell a 2.1 es csaladnak
-
SzaboZE
addikt
Hát nem tudom, nekem 63 volt áfás számlával a kuplung szett a mazda Miraiból (tehát gyári alkatrész!), mennyi egy passathoz? A mazdával lesz vezetési élmény, jó ideje arról szól a gyártó csapásiránya is!
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
ateszka120
újonc
Sziasztok! Van egy mazda 6-om 2004-es diesel , bejött egy hibakód P2009 Szívócső tolóka szabályozó áramkör jelszint alacsony HS 1 Tudnátok segíteni ,hogy mi ez és hogyan lehet orvosolni? Válaszotokat előre is megköszönöm
-
Topikgazda
válasz ateszka120 #892 üzenetére
Az úriember részletesen elmagyarázza:
http://www.mazda6forums.co.uk/index.php?topic=410.0
A használt szelep bontóban 10, magánszemélytől 4-5 ezerért meg lehet venni.
Lehetőleg törekedj rá, hogy benzines autóból legyen kibontva, mert a dízel vibrációjától mennek tönkre.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
DuDieHUN
aktív tag
Sziasztok, használt disel
mazda6 2.0 (2004) mikre érdemes vásárláskor figyelni és jól átnézni? holnap megyek és kukkantok meg egyet -
h1mpi
nagyúr
Szeretnék kérni fogyasztási adatokat, amik valósak:
Mazda 6 2009- gyártott 2.0 benzines fogyasztási adatok város/autópálya 130-140 és ugyanez a 2.0 dízellel.
Már nagyon érik a csere, de nem tudok dűlőre jutni.
köszi
-
raczger
őstag
Nekem ugyan csak 2005-ös 2.0 benzin van, de a motor ugyanaz, mint a 2009-esben. Városi fogyasztást felesleges írni, az nagyon forgalom függő. Pályán óra szerint 130-nál kb 7-7.5l körül fogyaszt, országúton 80-90-nél 5.5-6 körül írja a fedélzeti számítógép.
Nálam a vegyes az 7.8 liter: [link]Vegyes fogyasztásban a különbség mások mérése alapján:
Benzin vs Dízel
1.58 liter a különbség.Mennyit mész egy évben, város/autópálya milyen százalékban van (illetve a város mit jelent, bp külsőbb kerületei, vagy bp belváros csúcsforgalom)?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
chris-v
senior tag
2.0 benzin
Város kis távok, van hogy be sem melegszik rendesen, akkor kb 9-10 között alakul az átlag.
Autópályás, autóutas út, több személlyel 8-8,3 liter, óra szerint 140-es tempóval.
Ennél kevesebb is lehetne, kicsit kevesebb tempóval, óvatosabb gyorsulásokkal, de 2.0 liter benzintől 1375 kg önsúllyal nem kell csodákat várni."Roads? Where we're going we don't need roads!"