-
Fototrend
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
avl
senior tag
válasz
Vision
#137399
üzenetére
"Ez a 6-havi vésztartalék is egy rossz vicc. A szegények számára elérhetetlen, a pénzesek meg nem fognak 20-30 milliókat bankszámlán/likvid eszközben tartani, mert minek? "
Te hogy gondolkodsz erröl ? szerinted milyen szituban milyen likvid mennyiseg szükseges ? miben definialva ? esetleg ismersz egyeb elterjedt javaslatokat is ? (nalam az allampapir is annak szamit, nem csak a bankszamla, mert bar pl. 1% bukta a kivetel, egy nem volatilis, gyakran linearisan naprol napra növekvö, kiszamithato cucc)
-
Nem értek azzal egyet, hogy ez off topic lenne. Ez bőven megtakarítás-gazdálkodás témakör.
(Én legalábbis biztos nem költeném erre pl. a 6 havi vésztartalékomat. )
Más se költi, mivel a legtöbb magyarnak nincs 6-havi vésztartaléka. Amúgy is, a legtöbben hitelre veszik a verdákat, a törlesztő meg beépül a rezsibe.Ez a 6-havi vésztartalék is egy rossz vicc. A szegények számára elérhetetlen, a pénzesek meg nem fognak 20-30 milliókat bankszámlán/likvid eszközben tartani, mert minek? Megint egy szűk réteg számára megvalósítandó stratégiát akarunk általános szabályként megfogalmazni.
2025 Augusztus bruttó átlagbér szerint 6*683k~4M (Miklós módra 3-6hó)
Én mondjuk nettóval számoltam, az vastagon árnyalja a képet.Nem irreális elvárás, még itthon sem, itt a topikban is (meg a tőzsdeiben) vannak jópáran aki már elérték, amit irtam.
Az, amit leírtál, a felső-középosztály színvonala. Persze ez is relatív, ha Bp-ben gondolkodsz, ez a történet úgy 300+ millió, Békéscsabán meg 50. De a tehermentes ház a pl. nettó illúzió bármely fejlett országban.
Talán a legfontosabb az, hogy nincs rálátásod ennek a jövedelmi szintnek a valóságára. Például ingatlant ebben a kategóriában jellemzően senki sem vesz kp-ra (hülyeség is lenne), mivel a legolcsóbban finanszírozható eszközosztályról beszélünk. És ugyanez igaz a nagy értékű autókra is. A tulajdonosok töredéke csap ki 20-30-40+ milliót az asztalra a kereskedésben, a valóságban ezeket a kocsikat lízingelik. Talán a legnépszerűbb az operatív lízing, cégre. Ezt szépen le lehet költségelni, és csókolom.
-
MaciG
addikt
Sziasztok!
IBKR nél vezet-e valaki TBSZ t?
Pár hete nyitottam számlát (és vettem is már 2 etf et), de nekem elég bonyolult felület.
Van esetleg valahol magyar nyelven leírás, oktató videó amiből lehetne tanulni? Nem day tradingelni szeretnék, annyira nem értek hozzá, csak hosszú távra vásárolnék havi rendszerességgel 2-3 etf-et.
Amit most pl. nem értek, hogy ha megnézem a portfolióm teljesítményét, a dashboard fülnél, miért csak október 17 ig mutatja? (ma okt.21 van). -
vence
aktív tag
válasz
kovaax
#137393
üzenetére
Ott a pont!
Van /volt egyébként olyan IPO, amit nem mertek letámadni a shortosok?!
Én itthoni jó sztorira nem emlékszem, de csak pár évig voltam igazán aktív ...
Ilyenekbe csak olyan/annyi pénzt szabad betenni (izgi időben),
ami nem fáj!Egyébként ilyenekben a legnagyobbak a bennfentes játékok!
Itthon pl. a mizo volt az egyik hasonló ....
A sztori vége pedig ismert. -
t72killer
titán
Persze már késő beszállni az ilyenekbe, a következő, hogy korrigál vagy 40%-ot (a részvény év elején még 2x ennyit ért...)
-
vence
aktív tag
Most már tényleg elmehetnétek ...
valami autós topikba !!OFF off please!
Sorry! -
Hmmz
senior tag
válasz
Vision
#137386
üzenetére
Az értelme az, hogy valszeg nem létminimum alatt élsz, különben nem gondolnál 12 havi fizut egy verdáért, amig nincs meg az irt lista(8M)
(Én legalábbis biztos nem költeném erre pl. a 6 havi vésztartalékomat. )2025 Augusztus bruttó átlagbér szerint 6*683k~4M (Miklós módra 3-6hó)
Netto mediánbér szerint pedig 6*400k~2,4M
Ebből csak ki lehet már hozni valami értelmeset, akinek "létkérdés". (Nemcégként)Ezek amúgy olyan irreális elképzelések, amik köszönő viszonyban sincsenek még a gazdag országok életszínvonalával sem.
Nem irreális elvárás, még itthon sem, itt a topikban is (meg a tőzsdeiben) vannak jópáran aki már elérték, amit irtam.
Évek/évtizedek kitartó munkájával, előre tervezéssel/gondolkodással, tanulással és megfelelő befektetésekkel.
(vagy szerencse, vagy öröklés, vagy ügyesen vállalkozott, vagy lölö huga is lehet, vagy máshogy)
Mondjuk nem vettek luxus verdát 25 évesen, hanem félretették ami azóta hozamot termelt
Komolyabb előretervezés képessége nemsok élőlénynek adatik meg, az ember viszont durván kiemelkedik ezek közül is, (Jobban mint az OTP forgalma a többiek közül ) sokkal jobban ki kellene használnunk..szerintem..Off-ba tedd pls, mintha kezdenénk egyre messzebb menni a topiktól..
Én be is fejeztem, sorry ezért is
-
Meglehet azért ez a véleményed (meg Vision-nek is) mert nem kell várni a postást a nyugdijjal már 15.-e után, hogy de soká lesz még elseje.
Ööö, most ennek így nem tudom, hogy mi értelme van.
Ha a megélhetésed (nyugdijas évek is), (akárhogyis) biztositva van, nincs hiteled, esetleg a ház is a tied (ezt mondjuk lehet rentelni is, én preferálom a birtoklást), 6 havi megtakaritás is van, gyerekeket is játszva megoldod (ha van)
Ezek amúgy olyan irreális elképzelések, amik köszönő viszonyban sincsenek még a gazdag országok életszínvonalával sem.
6 havi fizuért már nem csak 1gen suzukit kapni..
Valakinek az autó létkérdés. Egy világváros közepén lakva nem feltétlenül az, de ez most mit bizonyít?
-
Hmmz
senior tag
válasz
Yellow73_a
#137383
üzenetére
Meglehet azért ez a véleményed (meg Vision-nek is) mert nem kell várni a postást a nyugdijjal már 15.-e után, hogy de soká lesz még elseje.
(És ez még lehet hogy a jobbik eset, mert sokaknak ennyi sem jut, és esetleg késöbb mégsz@rabb lesz.)Ha a megélhetésed (nyugdijas évek is), (akárhogyis) biztositva van, nincs hiteled, esetleg a ház is a tied (ezt mondjuk lehet rentelni is, én preferálom a birtoklást), 6 havi megtakaritás is van, gyerekeket is játszva megoldod (ha van), és még maradt egy rakat pénzed, végy/tarts olyan luxus autót amilyet csak akarsz.
Na de addig.. csak magammal b@sznék ki, mint ahogy sokan meg is teszik...6 havi fizuért már nem csak 1gen suzukit kapni..
(Pedig sokan még azt sem engedhetnék meg maguknak.)
-
válasz
PredatorZoli
#137382
üzenetére
Szerintem nincs értelme ilyen értékítéleteket belevinni az érvelésbe. Én egyszerűen pénzügyileg közelítettem meg a dolgot. 6 havi magyar átlagfizetésből nem nagyon lehet olyan autót venni, amit érdemes megvenni. 12 haviból már lehet.
Magasabb jövedelmi kategóriában (mondjuk 2M+) pedig azért nem valid a mondás, mert a jövedelmed töredékét költöd megélhetésre, szóval simán ki tudsz fizetni 12-24-havi bevételnek megfelelő verdát, és fenn is tudod tartani.
Szóval ez a 6-havi mondás egy szűk jövedelmi sávra igaz, de hát ebből főszabályt csinálni abszurd.
-
Yellow73_a
tag
válasz
PredatorZoli
#137382
üzenetére
Az autó nem racionális döntés eredménye, senki sem fog rá úgy tekinteni, hogy a megnyert idő alatt megkeresi-e az árát. Egy dolog a megspórolt idő, másik dolog a minőségi idő. Mennyivel jobb a saját autódban eljutni valahová, mint a 7-es buszon együtt utazni valakivel, aki büdös, mint az állat, mert össze van hugyozva a mosást még sohasem látott gatyája, és árad a bűz a fogkrémet nem látott szájából.
Ahogy @Lisztok kolléga is írta, megkönnyíti az ember életét.
Sajnos az autót sokan nem engedhetnék meg maguknak, ennek ellenére megveszik és fenntartják, ha nehezen is. Ezzel érzi tejes(ebb)nek az életét, és valóban, általában tényleg megkönnyíti az ember életét, és itt most ne az anyagiakról beszéljünk.
Miért vesz valaki hi-fi cuccot? Vagy 77"-os OLED tv-t? Mert igénye van rá. Pedig mástól veszi el az ember a pénzt. Racionálisan a Szokolon is lehet zenét hallgatni, meg az 55 cm-es katódsugárcsöves tévén is lehet Barátok köztet nézni.
Az autóval is így vagyunk. Ha csak közlekedőedény kéne, mindenki régi Suzuki swiftekkel járna, hiszen olcsó (persze nem az új), olcsón fenntartható, és elvisz A-ból B-be.
Én szeretem, ha az autó kényelmes és fel van szerelve olyan extrákkal, mint ülés- és kormányfűtés, mindenféle vezetéstámogató rendszerek, jól szóló hangrendszer, stb. Ezek nélkül is tökéletes lehetne egy autó, mégsem kéne.
Sokat autózom, mármint ami az autóban eltöltött időt illeti, de van, amikor én is inkább tömegközlekedek, amikor autóval nem lenne praktikus. -
PredatorZoli
Topikgazda
válasz
Yellow73_a
#137381
üzenetére
Szerintem a probléma pont azzal van, hogy sokan azzal indokolják, hogy ha nem kocsival járnának, akkor fél órával többet kéne buszozni. Ez lehet valakinek sok, de a többség az alacsony keresetével (sőt, sajnos még a nem csak túl alacsonyal is hanem sok esetben egy közepessel is) ennyi idő alatt nem keresi meg az autó költségét (ráadásul általában egy a fizetség ha busszal meg ha autóval jársz, így végsősoron mástól veszi el az ember a pénzt).
-
Yellow73_a
tag
válasz
PredatorZoli
#137368
üzenetére
"Ha valaki azt mondja, hogy neki azért kell mert munkábajárás és olyan helyen lakik ahol nincs normális tömegközlekedés, az pedig egy másik rossz döntésre hívja fel a figyelmet, mégpedig, hogy rossz helyen vásárolt ingatlant az illető."
Ezzel nagyon nem tudok egyet érteni. Szfvár nem a világ végi kis falu, szeretek itt élni, a munkahelyem is itt van, viszont a tömegközlekedés katasztrófa, de az útjaink forgalomátengedő képessége is az. A munkahelyem egyszer telephelyet váltott, a régebbit egy busszal el tudtam érni, az újat meg minimum egy átszállással, de itt nem az van, hogy leszállok az egyikről és két perc múlva jön a másik.
De nem panaszkodhatok, mert a munkaköröm megkívánja, hogy autót használjak, ráadásul cégeset, így számomra indifferens a tömegközlekedés.
Ugyanakkor a dugók ellenére is kb fél órán belül városon belül szinte mindenhová oda lehet érni, a város túlfelén lévő munkahelyemre kb 16 perc alatt érek kocsival, busszal ez inkább egy óra lenne. (na jó, lehet, hogy túloztam, mert bármilyen furcsa, a munkahelyem "új" címére még sohasem próbáltam busszal eljutni, így csak a sztereotípiáim alapján saccoltam)Ugyanakkor Szfvár országosan talán ez egyik, ha nem a legjobban elhelyezkedő város, a keleti országrészek kivételével minden közel van, ami fontos, ezért is jó itt élni.Mondjuk egyben ez a közelség a hátránya is, mert emiatt sokminden itt nics, ha kell, menj Budapestre.
Budapestet mint lakóhelyet zsigerből gyűlölöm, sohasem jutna eszembe odaköltözni. Voltam kollégista öt évig, két dolgot szerettem csak Budapesten, az egyik pont a jó tömegközlekedés, a másik pedig, hogy minden is van és minden is kapható ott.
ami a hat havi jövedelemmel egyenlő értékű autót illeti. Az átlagnál jobban keresek, de hat havi jövedelmemért még használt autót sem vennék, nemhogy újat. Inkább 8-12 havi lenne az az összeg, amennyit érő autóba szívesen beleülnék, de ez is inkább használt ár és nem új (igaz, eddig csak használta autóim voltak cégesként is, és családi kocsiként is)
-
t72killer
titán
válasz
kovaax
#137379
üzenetére
Kb 2007-13 között voltam először aktív (2008ban meglepően jól teljesítve) majd idén kezdtem újra "muszáj valamit kezdeni a megtakarítással, máskülönben felfalja az infla" alapon. Februártól figyeltem és az ápr mélypont után kezdtem belevenni, jellemzően SP 5x ETF eleinte, sajna csak később TSLA, NVDA, AMZN, META, AMD részvények. Amin igazán buktam régen, azok a 10x+ tőkeáttétes sz.rok voltak, azokat messziről kerülöm, 5x is csak egy lomhább indexre. Az újrakezdős évre zéró panasz egyelőre, de lehet lassan ideje lassítani, sokat ment részvényekből indexbe átforgatni, áttételes pozikat (van még nvidia 3x) 1x-esre levenni "ne kísértsük a sorsot" jeligére.
egy "timing" sztorim az idei sok közül: a TSLA nyári hullámaiba többször ki-be ugráltam, ezek közül volt szuperjó belépő (300 alatt) lokál csúcson kiszállással és volt korai belépő a második hullámban (315ön, amikor tovább ment még lefelé 300ig). Az utolsó kilépőt elb.sztam, 354nél kiszálltam - de "bosszúból" 470nél beshortoltam (nem szokásom bull marketben, nem is fogok rászokni) 430ig. Ezt érdemesebb lett volna simán végigtartani az első belépőjétől a béna utolsó kiugrás miatt.
-
tlac
nagyúr
van ez az új netbroker pro-s akció, hogy
[link]
Ingyenes lesz minden hónapban az első kötésed
Maximum 50 000 forint (deviza esetén 125 EUR vagy 125 USD) összegig jóváírjuk az adott havi első - részben vagy egészben - teljesült ügyleted tárgynapi jutalékát, ha a megbízást az új NetBroker PRO-ban adtad meg.
ehhez valaki megtalálta a hirdetményt is?
(szeretném látni a pontos részleteket, nem arra pár soros marketingre építenék) -
Lisztok
kezdő
válasz
Vision
#137374
üzenetére
Plusz iszonyat megkönnyíti az ember életét (feltételezzük, hogy az autó üzembiztos). Főleg egy vidékinek.
Arról ne is beszéljünk, ha azonnal kell menni valahova, akkor nem az van, hogy vársz a buszra vagy próbálsz fuvart szerezni magadnak. Nem vagy másra utalva…Tehát én úgy vagyok vele, hogyha valakinek van pénze autóra és annak fenntartására, rendelkezik jogosítvànnyal és nem utál vezetni, annak érdemes vennie egyet. És nem azt nézni, hogy 80 évesen mennyivel több lehetne a megtakarítás, hogyha az autóra költött pénzt mindet félreteszem/befektetem.
-
válasz
PredatorZoli
#137368
üzenetére
Abszolút nem reális elvárás az, hogy mindenki az adott munkahelye közvetlen közelében éljen. Eleve mi van akkor, ha munkahelyet vált? Vidéken meg hát ilyen ez a buli, nagyobbak a távolságok, alacsonyabb a népsűrűség. Szóval marad az autó a legtöbb ember számára. Ez ilyen.
#137360Hmmz
A hazai köztudatba eleve Miklóstól került ez az okosság. Továbbra se értek vele egyet. -
t72killer
titán
Neki mondjuk könnyű ezzel "mennybe menni", elég, ha jövő ilyenkor min. 2%al magasabban állnak a főbb indexek és útközben nincs 20%-nál nagyobb gödör. Ezt kb 10ből 8-9 tőzsdei év tudja. Ha meg ez-az (ezüst, arany, btc) becsuklik magában, az belefér, "mérnemvetté DJI+SP500 kombót **"...
** A mai nap híre, hogy újra 25k felett a Nasdaq, 6700 felett az SP és úgy tűnik, az arany-ezüst is csak felfelé tud menni, tweeteljen bármit a Nagy Narancs Varázsló.
#137369:szvsz amennyit a téma érdemel, annyit értenek az autófinanszírozáshoz autós v milyet vegyek topikban. Viszont a pénzügyi rész alatt rengeteg műszaki kérdés van, ami egyenesen oda való.
-
tototos
addikt
válasz
PredatorZoli
#137368
üzenetére
Erről valamelyik topikban volt hosszas beszélgetés. Nem szeretik a várost, meg nekik kell a kert de közben kocsival járnak dolgozni mert megtehetik és szar a tömegközlekedés. És szidják a városvezetést hogy dugók vannak, meg majd a tömegközlekedés hozza ugyanazt a színvonalat mint az autó átülnek.
-
H A M M E R
csendes tag
válasz
t72killer
#137356
üzenetére
Azt, hogy melyik autó megbízhatób, stb, azt a "milyen autót vegyek topic"ban megmondják.
Viszont gondolom, azért ebbe a topicba kérdezett az emberünk, mert befektetésként kért tanácsot autó ügyben. Szerintem egy munkábajárós autó mindenképpen viszi a pénzt, és nem nagyon lehet rá befektetésként gondolni. Viszont az élmény autóból ki lehet hozni, hogy pluszos legyen. Van olyan ismerősöm, akitől lehet bérelni esküvőre/fótózásra az élményautóját, és összeköti a kellemeset a hasznossal. Jön belőle pénz, igaz így a szabadidejéből áldoznia kell... -
PredatorZoli
Topikgazda
Bicajjal, vagy busszal, vonattal.
Igen, itthon sokkal több embernek van autója, mint amennyi egyébként reálisan megengedhetné magának. Ha csórók vagyunk ha nem, ez van.
Ha valaki azt mondja, hogy neki azért kell mert munkábajárás és olyan helyen lakik ahol nincs normális tömegközlekedés, az pedig egy másik rossz döntésre hívja fel a figyelmet, mégpedig, hogy rossz helyen vásárolt ingatlant az illető. A falvakban nem véletlenül olcsó a kecó. Ez az olcsóság viszont nagy becsapás és csapda ugyanis további rossz döntéseket determinál, jobban járna az illető ha inkább az autóra elmenő pénzt hozzácsapva (ami sokkal több pénz mint a legtöbben ugye gondolják) jobb infrastruktúrájú helyre költözne. Ezért is nagyon rossz ez a falusi csok meg társai. -
Hmmz
senior tag
válasz
t72killer
#137361
üzenetére
Erre is megvan az összeesküvés elmélet kontextusa

(Jóképű-jólfésült-gyúrós-szolis-financiális expert képében)
Egyik ilyennek véletlen össze fog jönni a jövendőmondás, aztán mennybemennek instant
-
tototos
addikt
válasz
forumpista
#137364
üzenetére
Én is ezen gondolkoztam tegnap, hogy chatgpt és társai meddig lesznek ingyenesek. Kb olyan mint a fintech cégek ingyen adtak mindent aztán amikor lett nagy felhasználó bázis emeltek hogy fenn tudják tartani magukat.
-
forumpista
aktív tag
válasz
Dare2Live
#137363
üzenetére
Az a fo kerdes hogy mikor kezdenek el valos koltseget szamlazni az AI cegek (mikor fogy el a befektetok turelme/penze).
havi 20 dollarert a hulyenek is megeri elofizetni a claude-ra es nem felvenni juniorokat.
Havi 10 ezer dollarert mar mas a matek.Jelenleg ez picit olyan mintha most talaltak fel volna a taxikat, aztan 1 ft per kilometer alapon lehetne taxizni. Mindenki hajitana el a sajat autojat a retekbe. Csak amikor kiderulne hogy a valos koltseg 600 vagy 800 ft per kilometer es mostantol ennyi lesz, na akkor megint megvaltozna a helyzet.
-
Dare2Live
félisten
válasz
-Skylake-
#137359
üzenetére
Szerintem fejlesztő vonalon ld jövedelem topikot még mindig a denail fázisban járunk. kb ott hogy "Az AI nem több mint LLM azaz szavakat rak egymás után".
Közben a principal/teamled fejlesztő azt mondja, hogy neki ne adjanak mediort mert a claude... vonallal jobban (és persze sokkal gyorsabban) összerakja. Innen ugye nem kell se junior, se medior. OK még nagyon az elején vagyunk de ez amblokk nagyon csúnyán néz ki annak aki most végez.
Céges büdzsé vonalon az infra human költsége fejlesztéshez képest zizis tétel. Erős a gyanúm, hogy ezért nincs rá claude, cursor... szintű AI. -
-Skylake-
addikt
válasz
t72killer
#137361
üzenetére
penzugyi oldalrol nem tudok erdemben hozzaszolni, nem vagyok kompetens. az biztos, hogy rengeteg termekbe kerul ugy "AI" , hogy annak nem feltetlenul van kimutathato haszna, pl elektromos fogkefebe most vagy van ertelme vagy nincs, nekem kicsit nehez eldonteni. ezzel szemben az is teljesen biztos, hogy az AI az informatikaban egy teljesen uj korszak, globalisan meg a tudomanyokban es technologiaban (ami angyjabol az egyetlen meghatarozoja a vilagnak) egy fundamentalis valtozas. szerintem ami pl az orvoslasban jon a kovi evekben ezen toolok altal, az hajmereszto lesz. es ez csak 1 szektor, minden_egyes_letezo_szektorra hatassal lesz, vagy nagy vagy kicsi, de hatassal. AI ellen fogadni szerintem eleg vicces, de minimum fogalmatlan hozzaallas.
-
t72killer
titán
válasz
-Skylake-
#137359
üzenetére
Az biztos, hogy maga az AI egy nagyon hasznos dolog, csak kérdés, mennyire alakul ki körülötte egy pénzügyi lufi mint anno az internet körül. De érzésre ez a rettegés is eléggé el van túlozva. A dotcommal ellentétben itt igen komoly valós bevétellel operáló cégekbe megy a pénz zöme, nem Kukoricza János online rollerjavítójába ami pozitív eredményt egyszer sem mutatott fel. Kering egy "AI körbetartozós" ábra, én ettől se rezelnék be annyira, a gazdaságban eléggé természetes, hogy megacégek adnak-vesznek egymás között.
Az aranyat-ezüstöt iszonyatosan fújják, osztalékot egyik se termel, negyedéves eredménye egyiknek sincs - mégis nagyon kevesen merik rámondani, hogy lufik. Ezek sztem durranni fognak.Pont most jött szembe egy emlék facebookon a bigcap azért messze van még ezektől a P/E arányoktól:
-
Hmmz
senior tag
válasz
Vision
#137358
üzenetére
Reális az itthon is, csak "mindenki" úgy gondolja hogy másnak igen, "dehát ÉN más vagyok"
(Már a mondatban is ott az irónia
) -
-Skylake-
addikt
válasz
t72killer
#137356
üzenetére
"szvsz nekem nagyon sok = úgy érzem, ha ennyien lufit kárognak, akkor nem az."
szerintem egyertelmuen nem az es szerintem (szerintem) nagyon vicces, ahogy a devek eloadjak, hogy azt aztan soha, mert az o munkajukat soha. a klasszikus dev lesz az elso amit a melybe rant majd az AI, mert ott van magasan a legkisebb komplexitas, ott van magasan a a legkevesebb (nembiztos hogy ez igy ertelmes mondat) "egyeb" tenyezo. egy komplett infrat sokkal nehezebb odaadni neki mint kontextus, szetrohogom magam redditen mikor emberek elhiszik, hogy az AI majd beletorik a react/nodejs toolba amit az internal teamnek fejleszt a 3 papiron seniornak eladott midjunior es van benne 2 funkcio meg 7 gomb. legviccesebbek.
azok a munkakat is jol meg fogja kavarni egyebkent ahol nagyon nagy az osszetettseg (a programozas nem az), de ott logikusan sokkal nehezebb minden, hiszen sokkal tobb ponton csuszhat el minden. hiaba irod le neki, hogy "tesom csinalj egy XY infrat aws-en, legyen hozza egy managed db meg 2 endpoint", mert nem tud mit kezdeni azzal, hogy a cegnel ahol dolgozol van egy, az AI szamara teljesen ismeretlen network, teljesen ismeretlen toolokkal es szabalyokkal. en is hiaba mondom meg neki, hogy legyen 0.0.0.0/0 elerheto, megcsinalja a kodot, de nem lesz 0.0.0.0/0 elerheto, mert a cegnel van meg egy csomo custom layer a networkon amit az AI akkor sem ert meg ha leirom neki, mert belsos toolok. ezzel szemben a keruljon at bal oldalrol a jobb oldalra a textboxom a react frontenden, hat erted... szoval szumma, szetrohogom magam ezeken a reddit kommenteken.offba raktam, most nezem csak hogy milyen topikban valaszoltam ra
-
válasz
PredatorZoli
#137354
üzenetére
Ez a szabály Nyugaton reális, csöves országokban nem. Egyszerűen itt annyira szegények az emberek, hogy 6-havi bérből nem tudnak épkézláb autót venni. Marad a hitel, és a küszködés a fenntartással.
-
Dare2Live
félisten
válasz
dnelb
#137351
üzenetére
"Meg mindig neten jönnek ezzel a 0-100al,"
Kakucs ringig nem olvastad a hszt? Az alap model 3 veri a Z4et egy kakucson. A "fun" model 3 performance összecsomagolja/agyonveri a Z4et. A régi nem új 3as performance BMW vonalon M3 competition szint. Ha tetszik Porsche Cayman RS, S63 AMG vonal. Pedig elöző gen model 3 performancenak azért vannak/voltak gondjai és kakucson nem lehet kihasználnni a Model 3 perf teljesítményét félgázon megy. [link]
btw Egy gyors Nürburgon se látom hogy hude elfogyna 130 felett. [link] A féket azért a végére kinyírják azt aki Nürburgon akar menni cserés. Na bumm.Azt aláírom, hogy a pálya nem feltétlen fun és ha neked egy BMW M3 competitionba nincs fun akkor a model 3 perfbe se lesz pályán. Az az időről szól és nem a Z4el drifetlgetekről. Ami közúton azért nem feltétlenül megfelelő használat.
"pályán meg látom hogy mennek kamion mögött, vagy max 100al botorkálnak"
és? Köztudott, hogy a model 3 vásárlók egy jelentős része zöld. Ha nekik az tetszik, hogy kamion mögött 100al mennek mert 10-11kw/100kmet akarnak hát mért ne?
szerk: témát befejeztem mert off
-
t72killer
titán
Srácok-lányok:
Autós topikMilyen autót vegyek? topik.
---
ON: mit gondoltok arról, hogy lufi-e az AI, nektek mennyi "lufivan, mindjárt durranunk" jellegű vészmadár tartalom jön szembe a mindennapi fészbúkozásnál, redditezésnél, hírolvasásnál?
szvsz nekem nagyon sok = úgy érzem, ha ennyien lufit kárognak, akkor nem az.
-
TCr
veterán
válasz
PredatorZoli
#137354
üzenetére
Vagyis az itthon élők 80%-ának (költői saccolás) biciklivel kellene járnia.
-
kovaax
őstag
Hobbiautózzatok el valahova máshova. Thx!
-
válasz
Ádám16
#137338
üzenetére
Z4 M54B25 a hobbiautom, A6 C5 3.0 benzin volt a daily.
No offense, de ilyen verdák után te ne gondolkozzál Teslában, mert gyűlölni fogod minden percét. Én egy szaros Toyota suvval karcolom az utat, de eszembe nem jut a mai eszemmel a Tesla, mint opció. Egy hétvégét eltöltöttünk egy Y-nal (ami eleve minőségibb, mint a 3), és egy rossz vicc az a kocsi. -
dnelb
veterán
válasz
Dare2Live
#137346
üzenetére
Egy alap model 3nek 0-100 5.9. Jobban gyorsul mint a Z4
Az a baj akinek z4 van meg szeret autózni, annak bármilyen elektromos unalmas, akármilyen erős. Nekem 1400kg 330le a hobbi benzinesem, mentem 500+ lovas tesla performancel, szavakba nem tudom önteni mennyire unalmas volt. 3-4x lepadlóztam és elég is volt, mondták nyomjam még, de baromira nem kívántam
130 felett már fogyott el. Minden gyorsulás ugyanolyan, mindig tökéletes stb, semmi fun nincs benne abszolút. Kanyargásról nem is beszélve. Az elektromos teljesítmény max annak izgi meg menő aki világéletébe lassú autókban ült.
Meg mindig neten jönnek ezzel a 0-100al, pályán meg látom hogy mennek kamion mögött, vagy max 100al botorkálnak. Vicces. -
Joe123
senior tag
válasz
Ádám16
#137338
üzenetére
Toyota hibrid mechanikailag tényleg örök élet + egy nap, ami szopás lehet vele leginkább, amikor elkezdenek megdögleni benne az NiMH cellák. Olyankor vagy elkezded cserélgetni pár darabonként ami elhullott, minden alkalommal méretes munkaköltség mellett vagy egyben az egész pakkot, de az meg millás tétel. Mindamellett nem véletlenül vannak vele tele a taxisok. Amúgy az is egy jó irány esetleg, megnézni miket használnak leginkább a taxisok, akiknél létkérdés az olcsó üzemeltetés.
-
Studi
veterán
válasz
Zolapapa89
#137333
üzenetére
Igen, de:
- nézd meg, mennyi az EP-d működési költsége, mert annyival kevesebb kerül a számlára befizetésnél (pl: Prémiumnál ez 6%, ezért 500 000/0,94, azaz 532e HUF-ot kell beutalni)
- kifizeted a számlát
- jóváírást a következő év adóelszámolását követően, azaz 2026 második negyedévben kapsz, az EP számládra!Tehát most Prémiumot alapul véve 32e HUF többletköltség, de jövőre 106e HUF-ot kapsz majd vissza
-
aAron_
őstag
ETN-ek és ETC-k nem befektetési alapok, így nem tartoznak az UCITS direktíva alá.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Ádám16
#137338
üzenetére
"a cégnek egy e-auto töltője kihelyezve, azt ingyen használhatnám."
Nekem nincs kérdés ha lenne ilyen lehetőségem azonnal váltanék villanyosra. Sokkal olcsobb lenne üzemeltetni.
25.000km 7liter 580Ft hez képest megspórolnák évi ~1millió Ftt.
Egy alap model 3nek 0-100 5.9. Jobban gyorsul mint a Z4. Menj el tesztvezetni hogy tetszik e belülről. És performance verziót is próbáld ki. 0-100 3.2. pályánapon, még egy nem neki való kaucsuk ringen is Z4et otthagyja és nem kicsit.
A legnagyobb gond az aksi lehet. Ha ez zavar vegyél LFPset azok min elmennek min 250.000kmet. Ha tönkremegy csere 3.2misi.Toyota hibridek nagyon tartósak. De Z4 vagy egy model 3 után minden nap átkozni fogod magad amikor gázt adsz, felbőg... és nem történik semmi. Meg anyagilag rossz döntés ha ingyen tudsz tölteni.
-
Ádám16
addikt
válasz
D1Rect
#137339
üzenetére
Cáfolhattad volna ezt hamarabb is.

Akkor még mindig nullán állok a témában.Szerk.: Az A6 ment el a háztól.
Jogos a két autós dolog, viszont a legnagyobb örömforrásom mostanában a Z4-től jön, egyelőre használni szeretném (tavasztól őszig néha munka után, plusz hétvégén a hegyekben).
Cégesre nincs lehetőség. -
kovaax
őstag
válasz
Lex Icon
#137335
üzenetére
Fura, ezek ugye EU-ban kibocsájtott eszközök, de a nevükben legalábbis nem szerepel az UCITS: https://www.justetf.com/en/search.html?search=ETFS&resetPage=true&assetClass=class-currency
-
válasz
Ádám16
#137338
üzenetére
"Akkor a lényeg, hogy 6 havi nettó munkabér autóra egy jó szabály általánosságban. "
Ha elfogadod, hogy egy ismeretlen eredetű, semmivel sem alátámasztott, "amerikai szabály", szerint akarod megvásárolni a legértékesebb ingóságodat.
Valószínűleg David Ramsey a forrása ennek, talán a '80-as évektől kezdve.Én tuti nem tartanék egy emberre 2 autót, de ha már ez a helyzet, az A6 helyére valami racionálisabb ingázó mint a 3 liter benzin.
Akár plugin hybrid is, hogy oda-vissza kibírja és ingyen töltöd melóban, otthon meg csak letámasztod reggelig.De ugye a legjobb autó a céges autó.
-
Ádám16
addikt
válasz
D1Rect
#137324
üzenetére
Vezetem.
Igen, annyit járok csak munkába vele.
Tudom sajnos, mivel jár egy prémium fenntartása. Viszont az elektromos autók értékvesztése is brutális.
Z4 M54B25 a hobbiautom, A6 C5 3.0 benzin volt a daily.Oké, ott egy Model 3 10 millióért alig használtan, de nem ismerem a további értékcsökkenését, és ha gond van a rendszerrel mégis, nem tudom, mennyibe kerül javítani. Így, hogy sikerült 2 hete garázst bérelnem, már abszolút szóbakerül az elektromos is nálam vállalva a rizikókat.
Többieknek: néha használom városon belül is, itt a helyi tömegközlekedés katasztrófa, szükség is van rá. Dízel helyett inkább hibrid Toyota lenne reális, elvileg golyóálló az egész autó mechanikailag, és dízel szinten fogyaszt. Nincs kettostomegu, adblue rendszer, stb. Cserébe hányok a belterüktől és baromi drágán mérik.
Tölteni egy kis ráfordítással (töltő) tudok munkahelyen, van napelem az épületen, és én vagyok a vezető. Tőlem 5 perc sétára van a cégnek egy e-auto töltője kihelyezve, azt ingyen használhatnám.Akkor a lényeg, hogy 6 havi nettó munkabér autóra egy jó szabály általánosságban.

-
tz970
csendes tag
válasz
Sisco2
#137331
üzenetére
A befogadható termékek: részvény, kötvény, befektetési jegy, ETF, állampapír.
Ilyen kikötést nem tudom hol találtál, de egy CFD vagy futures is származtatott termék, mégis mindenhol köthető TBSZ-en is.
Szja tv. ennyit ír 67/B. § (3) a)ellenőrzött tőkepiaci ügyletben pénzügyi eszközre
-
Sisco2
tag
válasz
Lex Icon
#137335
üzenetére
Csak azért érdemes evvel foglalkozni mert ha esetleg valamelyik bróker engedné is a kripto ETN-ek TBSZ-re helyezését, ez nem garantálja hogy adóhatóság is elfogadja majd kedvezményes adózás szempontjából.
Ha később az adóhatóság úgy értékeli, hogy az ETN nem felel meg a TBSZ-feltételeknek, akkor akár elveszhet az egész TBSZ után járó adómentesség mert az adózás innentől normál értékpapírszámla szerint alakulhat.Tényleg nem ijesztgetésnek szánom, hanem csak tisztán szeretnék látni és érdekel hogy más esetleg utána járt ennek. Gondoltam feldobom a témát mert az is lehet hogy ez esetleg már sokaknak egyértelmű volt hogy TBSZ -re kockázatos ETN venni adózási szempontból mégha lehetséges is.
Óvatos vagyok inkább kérdezek ill. utána nézek a dolgoknak mielött megszivatom magam. -
válasz
Zolapapa89
#137333
üzenetére
Pont így működik. Ha olyan költséged van, ami fizethető EP-ről, akkor oda beteszed a pénzt és onnan fizeted ki. Jövőre meg megkapod a folyó évi összes befizetésed után járó adóvisszatérítést.
-
Zolapapa89
csendes tag
Sziasztok,
egészségpénztárakkal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Várhatóan egy hónapon belül lesz egy olyan 500Eft-os fogorvosi költségem. Meg tudom azt tenni, hogy egy ilyen nagyobb összeget befizetek egy összegben és egy hónapon belül fel is használom jó részét egy kezelésre? Ebben az esetben is jár az adókedvezmény?
Vagy ez egy teljesen halott gondolat?
Köszönöm
-
Sisco2
tag
válasz
Lex Icon
#137330
üzenetére
"Lehet venni pl. Erste-nél is." TBSZ -re enged venni az Erste ETN -t?
Most kezdem jobban beleásni magam, BTC ETN témába akkor már megosztom amit eddig találtam.
Jogszabályi helyzet: A magyar TBSZ-rendelet csak UCITS-alapú vagy egyértelműen értékpapírként elismert terméket enged. Az ETN a NAV és MNB értelmezése szerint származtatott értékpapír, így nem helyezhető el TBSZ-en.A TBSZ-re helyezhető eszközöket a Szja törvény (1995. évi CXVII. törvény 67/B. §) és a tőkepiaci törvény (2001. évi CXX. tv.) szabályozza.
A befogadható termékek: részvény, kötvény, befektetési jegy, ETF, állampapír.
A tőzsdén kereskedett termék (ETN) csak akkor tehető TBSZ-re, ha befektetési jegynek vagy kollektív befektetési értékpapírnak minősül.
A legtöbb BTC ETN (pl. 21Shares, VanEck Bitcoin ETN stb) nem minősül annak, hanem adózási szempontból származtatott terméknek, nem strukturált vagy derivatív jellegű note-oknak minősülnek. -
Sisco2
tag
Valaki tart TBSZ -en ETN -t?
Esetleg utána nézett a jogszabályi hátterének hogy legálisan tartható (nem UCITS) bármilyen ETN TBSZ -en? -
Dare2Live
félisten
válasz
velizare
#137325
üzenetére
Én nemrég számoltam villanyost több verzióban is. Ha van napelem kb nincs olyan verzió, hogy ne jöjjön ki olcsobbra. Sok km esetén nem is kicsivel. Akinek van napeleme nem kell gondolkodni villanyost kell venni.
Akinek nincs napeleme ott nagyon sok opciós attól függ van. Nekem olcsobbra jött ki a benzin/dízel.@Ádám16
kiszamolo szerint ököl/alapszabály, hogy max 6havi nettot szabad autóra költeni. Ettől el lehet térni ha pont szembe jön életed vétele mert szomszéd bácsi eladja vagy neked nem csak közlekedési tárgy az autó vagy... de alapvetően szerintem kb reális. -
KMT
addikt
válasz
D1Rect
#137324
üzenetére
A költségarány azért eléggé km-függő, sok tud lenni az ettől független költség is.
Ádám16:
Fizuhoz szokták mérni ezt az ökölszabályt. Szélsőséges fizetéseknél ez persze értelmetlen.
Ilyen felhasználásra még mindig talán a dízel a leghatékonyabb. Viszont írtad, hogy buktál az előzővel, ha itt szervizre kell gondolkodni és ha vannak rövidebb utak is, akkor már hibrid lehet ideális. -
válasz
Ádám16
#137323
üzenetére
ha esetleg munkahelyen tudod tölteni ingyen, vagy kedvezményesen, akkor én biztosan valami tromosat vennék. volt munkatárs nissan leaffel jár, meg van vele elégedve (ő otthon tölti, napelemről, a cégnél nem tudja), egy másiknak egy villanyos hyundaije van, itt írta le, milyen költségei voltak (szintén napelem): [link]
-
válasz
Ádám16
#137323
üzenetére
Számolni kell egy megtérülést.
Nem tudom mennyire vezeted a költségeit az autónak, de a benzin/dízel sacc/kb duplája az üzemanyagnak az egy km-re jutó szervíz, vizsga, etc.
Erre jön még rá az értékcsökkenés, plusz a kieső hozam a tőkére ami az autóban áll.Neked kb. 20e az éves futás csak a dolgozásra, gondolom az ingázás az havi 22 napra érvényes.
" Csúnyán buktam az előző autómmal, még egyszer nem akarok ilyennel szembekerülni."
Ha covid alatt vetted, akkor igen, ilyen valószínűleg nem lesz többé.
Ha csak simán az értékvesztés, akkor az ilyen.
Most valahol a ~6 év körül lehet Magyarországon az, ahol az értékvesztés és a javítás költsége elkezd eltolódni a javítás irányába.Nekem 200ekm-nél ki kell majd borítani az autóból a motort, mert a bmw úgy gondolta, hogy a lánc örökélet, de kb ennyit bír.
~1mFt sima kopóalkatrész.
Minden 70e km után olajcsere a váltóban, gyártói előírás. ~250k.
Fékek, tárcsa és betét ~300k.
Az olajcsere csak simán ~60k minden 10e km után.
Ez mind nem lesz az elektromosban, és mégis 400+ ló és végtelen nyomaték. -
Ádám16
addikt
válasz
Joe123
#137317
üzenetére
Ez jó hozzáállásnak tűnik. Kérdés, milyen ársávban mozog ez. Az, hogy én mivel tudok kibékülni, erősen szubjektív, objektív oldalról nehéz meghatározni a többit. Csúnyán buktam az előző autómmal, még egyszer nem akarok ilyennel szembekerülni.
Llew: most akkor 6 havi fizu vagy 6 havi megtaki?

Velizare: egyáltalán nem. -
t72killer
titán
válasz
Lex Icon
#137283
üzenetére
Bocsánat, hogy offal kezdem a topikban megjelenésemet

A trend az, hogy a hagyományos munkaviszonyokból egyre kevésbé lehet emberhez méltóan megélni, még a #hanyatlónyugaton is. A napi kenyér + színhús persze meglesz egy gyógyszerész fizetésből, de míg covid előtt abból különösebb gond nélkül kertes házat, használható kocsit finanszírozott az ember, mára ezek inkább az álomvilágba tartoznak/sokkal durvább összegű hitelekkel terhelik az ember idegrendszerét.
Ráadásképp a fejlett országokban, köztük Mo.on is összeomló demográfia miatt még az értelmiségi "jobban fizetett" körök sem számíthatnak 40-50év múlva használható összegű állami nyugdíjra. Így ha tetszik, ha nem, a portfóliókezelés annyira az alapműveltség része lesz, mint a számlanyitás, adóbevallás és bankkártya-használat.Én korosodó fejjel döbbentem rá, hogy kirántják alólunk a szociális hálót (brexit UK) és mióta figyelem az ilyen irányú híreket, látom, hogy hiába tizedelte meg a nyuggernépet a covid, feljebb rúgták a nyugdíjkorhatárt + brit idősek milliói állnak sorba fűtési segélyért. Egy bő egy évtizedig nem tőzsdéztem aktívan (1db kisebb OTP pozim volt bent még évekkel a Quaestor csőd előttről, idén vettem ki), de rájöttem, hogy muszáj visszatérnem a "szakmába", különben 30év múlva itt halunk éhen az asszonnyal.
-
Joe123
senior tag
-
Ádám16
addikt
Autóvásárlás pénzügyi halp
2 autóm volt, egy maradt; az élmény/hobbiautó.
Munkábajárni csak autóval tudok, musthave, de a hobbiautóval ha kényelmetlenül is, de meg tudom oldani pár hónapig/1 évig.
Biztos voltam abban (terveztem), hogy idén év végén fogok egy másik autót vásárolni a hobbi mellé, mostanra pedig egyre biztosabb, hogy nem. Olyan szinten nem tudtam dönteni (autókban nagyon otthon vagyok, ez a hobbim kvázi), hogy jégre tettem a dolgot, főleg a rászánt összeg bizonytalanított el.
Amiben segítséget kérnék: ha kb 1 M Ft-ot le tudok tenni havonta, és van kb 28 M Ft megtakarításom 8m Ft lakáshitel mellett, mennyit szánjak megbízható munkábajárós/nyaralni utazós autóra? -
avl
senior tag
válasz
Elemental
#137309
üzenetére
többfajta alapot tartok, ezekböl mindböl van (nem csak a holdonline-on): [link]
hold rv.alapbol kiemelkedöen sok (~9%-nyi), spartan, lengyelek, orionbol <1%-nyi; columbus, roman es citadella köztükannyira nem tudomanyosan lettek kivalasztva; mikor elhittem/gondoltam, hogy kelet-EU jol mehet, ezek tüntek jo lehetösegnek (nem volt még IBKR TBSZ, megfelelö ETF olcson, relativ kevesert vasarolhatoan) ...es annyira ma sem tartom rossznak ezeket, hogy "csak ugy hobbibol átforgassam másba" (már írtam: nem szoktam eladni ...csak ha tutti meggyözödve vagyok, hogy nem jo valami) ...amikor sajat fordulo TBSZ-ekröl megy lanyomnak, akkor ezek (=aktivan kezelt "költségesek"*) csökkentése is szempont lesz
a #137311Hmmz -ben emlitett Citadellat is (Zsiday szerintem sem rossz, regen plotinus-om is volt), amit en is lattam nehany hete/honapja, hogy online nem lehet venni; ezt mar 2015-ben is vettem:

https://holdonline.hu/portal/befektetesi-jegy-vasarlas -on most megnezve sem listazza
* szerintem nehez ezeket az alapokat valoban objektivan összevetni ? különösen a citadella es columbus kapcsan: nem tisztan rv. alapok, "ismeretlen rv. aránnyal"
ez is erdekes valahol ök is mondták, hogy a diverzifika miatt, nem feltétlenül a megverés a lényeg, hanem hogy ne mozogjanak annyira együtt, e cikkben is: "Ma kevesen hiszik, de mi van akkor, ha tartósan nagyot esik az S&P 500? Akkor az MSCI World és a Nasdaq is nagyot esnek, ezek nem fognak védelmet nyújtani. De védelmet nyújthat egy olyan részvényportfólió, amelyik teljesen más úton, más kockázatoktól függően lő hasonlóan magas hozamra."
-
avl
senior tag
válasz
donat_sz
#137302
üzenetére
még azt hozzátenném, hogy mindketten igen jol tanultunk (Nepköztarsasagi+Köztarsasagi ösztöndij, "Magyar tudomany es haladasert alapitvany ösztöndija", tanszeki munkak, stb.) - talán szocializmusnak is köszönhetöen - önellátóak voltunk egyetem alatt, külsö munka nelkül
most megneztem: a diplomazos felevemben "szerzett" jarandosag infla kalkulatorral ma 980e Ft-nak felelne meg (!), az elötte féléviek is ~200e Ft-nak -
Hmmz
senior tag
válasz
Elemental
#137309
üzenetére
Habár nem engem kérdezel...
Érdekes hogy a Citadellát nem sorolják fel a linken amit irtál, én ezt tartom régóta a diverzifikáció miatt, meg jó szakembernek tartom Zsiday-t. (Hozamok se rosszak)
Örültem is, meg nem is, amikor régebben leközölték a VG cikkét ezen alapok költségességéről, és sikeréről.
Pont EMDA-m van még, régebben jobb volt ahogy itt irják is, ez is hasonló okok miatt.
SUPRA volt még, de azt felszámoltam egy vita miatt a providerrel, ETF lett
Egy közös pont van, túl sokat csárdzsolnak érte, igy azért nincs belőlük tengernyi.
Legtöbbször egy jólirányzott ETF-el többre megyünk.Nem feltétlen kell ahhoz ott számlát nyitni, hogy ilyen alapot végy, több más helyen is megkapod. (Nekem pl. az ERSTE-nél van a Citadella, habár mégsincs az online listában)
-
DarkByte
addikt
A FIxMÁP és a BMÁP az by design ilyen hogy nem lehet neki rendelkezésnek beállítani hogy ne pénzszámlára hanem bankszámlára fizesse a soron következő esedékességet? PMAP-nál engedi csak.
-
Elemental
addikt
Mindig szívesen olvasom a véleményedet.
Annyiban hasonló a szitu, hogy majd nekünk is el fog jönni ez az idő. Most 13 éves a lányom, (már egy éve van számlája, bankkártyája), és szeretnék felkészülni, infót gyűjteni. Próbálom is kondicionálni, de egyelőre csak a "megtakarítás nagyon fontos" szinten. Mindenképpen szeretnék neki minél hamarabb értékpapírszámlát és MÁk számlát is.
Nálam a részvény oldal egyelőre 100% VWCE.
Viszont ezt a hold alapot már olvastam tőled, és már beszéltünk is róla. Továbbra is mozgatja a fantáziámat, terveim között szerepel a számlanyitás náluk. Csak azt nem tudom, melyik alapot. Te hogyan döntöttél egyik vagy másik mellett? Egyfajta alapot tartasz? -
-
net91
senior tag
A beírásod alapján neked az Esténél vagy a K&H-nál kellene számlát nyitnod.
-
abw6291
tag
Sziasztok!
A legolcsóbban és legegyszerűbben hogyan/hol lehet venni részvényeket?
Lehet valahogyan közvetlenül?
Vagy melyik közvetítőt javasoljátok?
Unicrediten keresztül lehet esetleg, ott bankolva?
Érdekelne pl BUX index, nagyobb magyar részvények, Blue Chipek és World ETF-ek, techcégek, esetleg bitcoin stb is.
Jó lenne kedvező adózással/ha megcsinálnák a bevallást helyettem és lenne magyar iroda/felügyelet/ügyfélszolgálat.
-
kovaax
őstag
A ticker tőzsdénként is változik, míg az ISIN nem, bár mindkettő egyértelműen azonosítja az eszközt, azt hiszem. Nekem mindegy, a https://www.justetf.com/en/ -on meg lehet nézni, hogy mi micsoda.
-
donat_sz
senior tag
ISIN?
Ticker Plz! 
Szerk: Ticker sokkal többet mond(ana) nekem is![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Hát nem tudom édesanyádnak, hogyan sikerült! Le a kalappal előtte, nekem két pedagógus szülő mellett is ez esélytelen volt...
A lényeg, hogy
ezek szerintem tényleg egyéniek, minden ember más, és ugyanazt (a dolgot, viszonyt, eseményt, ...) mindenki másképp dolgozza fel
ebben (is) egyetértünk. -
avl
senior tag
válasz
Lex Icon
#137300
üzenetére
természetesen közösen (az infokat irodalom kapcsan en gyűjtöttem össze, illetve "pl."-kent írtam ezeket, mert kulonosen az elso kapcsan több, lenyegtelenul [illetve a jövőben ismeretlenül] eltérő johetne)
sosem használtam "tickert" mielőtt erre a forumra jöttem csak ISIN-t (a ticker zavarosabb - nekem, szerintem - nem egyértelmű)
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Battlefield 6
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Anime filmek és sorozatok
- Óra topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Lenovo L14 Thinkpad Gen2 FHD IPS i5-1135G7 16GB RAM 256GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro WiFi6 Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z270 GAMING PRO CARBON alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPad Pro 13 2024 M4 16GB/2TB WiFi tablet garanciával hibátlan működéssel
- RÉSZLETRE . OPCIONÁLIS. HP EliteBook 840 G11 üzleti prémium laptop számlával és garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

Van esetleg valahol magyar nyelven leírás, oktató videó amiből lehetne tanulni? Nem day tradingelni szeretnék, annyira nem értek hozzá, csak hosszú távra vásárolnék havi rendszerességgel 2-3 etf-et.
. már év YTD is elég 





Ticker Plz!
mgoogyi
