Új hozzászólás Aktív témák
-
peppe79
senior tag
válasz Oly-Service #91998 üzenetére
Egy 1 millió forintos E-M1X-ért még azt mondom, hogy a 68 ezres javasolt ár OK, de egy PEN light-ért a 40 ezer rengeteg. Ennyiért nincs sok értelme feltüntetni az árjegyzékben, főleg a régebbieket. Nekem egy E-PL5-öt kellene javítani, de ennyit nem ér az egész. Reálisan nézve, max. a felét még kifizetném, de többet biztosan nem. 30 ezer körül már kapok használtan másikat, pár ezer expoval.
-
totálkezdő
tag
válasz peppe79 #92001 üzenetére
Teljesen igazad van, de erről sajnos nem a Mintabolt nagyon is segítőkész alkalmazottai tehetnek. Sőt, ha megnézed, hogy az Amazonon mennyien panaszkodnak a különböző világmárkák ügyfélszolgálatára és szervizelésére, akkor én, az örök elégedetlen, azt kell mondjam, hogy mi még egészen jól állunk. Egyébként úgy tudom, hogy a javított hibára van valamennyi jótállás, ami egy használt gépnél többnyire nincsen. Ettől függetlenül igazad van.
[ Szerkesztve ]
-
Oly-Service
tag
válasz peppe79 #92001 üzenetére
AZ árakat nem a Mintabolt találja ki.
Európában egységesen ennyibe kerül a javítás, amit a Portugálok végeznek. Mindegy hogy a zárcserés PL-5-öst azt Németországban adod szervizelésre, vagy éppen Romániában, az ár ugyanaz. Gondolom, egy Németnek nem okoz fejfáját egy 80 eurós javítás, ellentétben velünk.Olympus Mintabolt és Szervizátvevőhely
-
aginor
addikt
válasz totálkezdő #92002 üzenetére
Van "garancia", de csak a javítás tekintetében, ami csak az azzal összefüggő hibákra terjed ki. Az persze más kérdés, hogy egy esetleges javítás esetén a szerviz/gyártó/forgalmazó milyen szerződéses jótállást vállal.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Mercutio_
félisten
válasz Marseille199 #91999 üzenetére
Van, de mostanság nem használom, ha gondolod 1 hétre oda tudom adni.
Egyébként, kicsi, könnyű, jó a rajza, occó, AF gyors és csendes, színvilága kicsit hidegebb mint az M.Zuiko 25/1.8-nak.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
Mercutio_
félisten
válasz totálkezdő #92008 üzenetére
Olympus évekkel korábban kijött, akkor csak az volt és a Pana-Leica f1.4, ehhez lőtte be az árát.
A Pana aztán kijött az olcsó verzióval...Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Tin_Shield
őstag
válasz totálkezdő #92008 üzenetére
A Pana egy kifejezetten budget objektív, az Oly magasabb osztályba szánta a magáét. Az már egy másik dolog, hogy ez a gyakorlatban nem igazán jön ki, főleg nem képminőségben.
-
totálkezdő
tag
válasz Tin_Shield #92010 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek.
-
Marseille199
senior tag
válasz Mercutio_ #92006 üzenetére
Lehet ha raszanom magam, élek a lehetőséggel.
Most egyelőre akár kellene beleinvesztalni, mert nincs semmim. Első a gepvaz valami kitzoommal, meg a 45/1.8, utána a következő kiszemelt.
Nem is baj ha hidegebb, nekem az oly 45/1.8 pl furán meleg."Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
Mercutio_
félisten
válasz Marseille199 #92013 üzenetére
Pana 12-32-t próbálj lőni, játékobi kinézetű, de meglepően jó a rajza, és aprón kitből 35-45 között ki lehet fogni, vázzal véve talán még olcsóbb, vagy ha kell a nagyobb átfogás 12-60, de az már duplája.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
peppe79
senior tag
válasz Oly-Service #92004 üzenetére
Tiszta sor, nem is Téged okollak miatta. Csak egy vélemény volt. Szerintem az 'anyacég' lehetne egy picit nagyvonalúbb, főleg úgy, hogy egy olyan hibáról beszélünk, ami nem a vásárló gondatlanságából következik be, hanem egyszerű típus betegség. Tele van a net hasonló esetekkel, ahol pár ezer expo után letérdel a gép.
Anno a nejemnek vettem egy kis Minolta kompakt digit. Hiába vigyázott rá nagyon, sőt, alig-alig használta, mégis pár évre rá meghibásodott. Gondoltam, rákérdezek a szervizben, hátha ésszerű áron vállalják a javítását. Végül egy fillért sem kellett fizetnem érte, mondván: ismerős a probléma, sok ilyen gépet hoznak nekik vissza. Én nem azt várom, hogy ennek a kis PEN-nek is ingyenes legyen a javítása, csak valami ésszerűbb áron gondoltam volna. 18 éve köteleztem el magam az Olympus mellett, anno még a Minoltáról váltottam egy E-10-esre (350 ezer ft volt akciósan a MM-ban). Mostanában elég sokat töprengtem rajta, hogy továbbra is maradjak-e márkán belül, de pont a korábban felmerülő meghibásodások, és a magas szerviz árak miatt döntöttem úgy, hogy ezúttal váltok. Pedig nagyon szemezgettem az E-M10 mkII-vel, de nem szerettem volna újra zátonyra futni azzal is. Az objektíveket megtartom, de a vázból most inkább a Pana felé húzok.[ Szerkesztve ]
-
-
lugosi
MODERÁTOR
A 20 1.7-re ajánljatok már légyszi egy jó polárszűrőt.
A jó alatt azt értem, hogy nem dzsunka, nem a legdrágább, tehát valami közép, jó ár/érték arányú.
Szerk.: akartam venni egy polaroidot, de arról rosszakat írtak, így kihagytam, szóval annál valami jobb kellene. (Már ha ti is azt mondjátok, hogy az nem jó.)
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mercutio_ #92009 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy a Pana 25mm f/1.7 nem ezen az áron került piacra, forintban 100k környéke volt, onnan dobták le a mostani árára (56k), az eurós és dolláros listaárak is hasonló arányban változtak (valami olyasmi él az emlékeimben, hogy 1-1,5 évvel a megjelenés után).
Ugye futótűzként elterjedt, hogy az objektívnek fókusz problémái vannak. Valójában nincsenek, vagy nem úgy ahogy sokan gondolják, hanem az ideálisnál kissé komolyabb focus shift jelenséget produkál f/2.8 és 5.6 között. Be kell alá kapcsolni a Constant Preview funkciót és kész, meg van oldva (és a rajza is elég ember lesz, főleg ennyi pénzért).
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #92018 üzenetére
Ami tesztet én láttam róla, abból nekem az jött le, hogy frontfókuszos, tehát nem egészen oda fókuszál, mint ahova kellene. Ezt már akkor is elég érdekesnek tartottam szenzoron állított fókusz esetén, de természetesen sehol nem vagyok ahhoz, hogy megkérdőjelezzek egy tesztoldalt.
Érdekelne ez pontosabban, mert egyedül ez volt az oka, hogy nem érdekelt ez az obi, és ha ezt eloszlatnád vagy megmagyaráznád, az nekem sokat segítene. -
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #92018 üzenetére
Elég sok volt a decenteres is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lugosi #92019 üzenetére
Pont ez a focus shift jelenség lényege (ami nem annyira minőségi hiba, inkább objektív dizájn kérdése).
Alapesetben a váz nyitott rekeszen fókuszál (elég régóta, már a filmes korszak óta így működnek az AF rendszerek), így könnyebb a dolga. Viszont ha az objektív nincs megfelelően korrigálva a szférikus aberrációra, akkor nyitott rekeszen és lerekeszelve máshova fog esni a fókuszsík, tehát a nyitott rekeszen beállított fókuszod semmit nem ér lerekeszelve. Sokan panaszkodtak a Pana 25mm f/1.7 esetén arra, hogy f/4-re rekeszelve kevésbé éles mint teljesen nyitva, ők valószínűleg már le sem tesztelték focus shiftre az üveget.
Ennek a kivédésére rengeteg praktika létezik, de egyértelműen a legjobb az, amit Panasonic vázakon csak Constant Preview névvel illetnek, így az objektív mindig a beállított rekeszen van és azon is fókuszál (kis túlzással, mert ha kevés a fény, akkor nyitja a rekeszt, felülbírálva ezt az üzemmódot). Így már jó lesz a fókusz bármilyen rekeszen és az addig fikázott f/4-es teljesítmény megtáltosodik.
A DSLR-eken is van mélységélesség előnézet (még filmes SLR-eken sem ritka), ami a blendét már az exponálás előtt beugrasztja a beállított értékre, az élelmesebb fotós mondjuk ilyenkor fókuszál, ha jó a gombkiosztás talán még az ujjai sem csavarodnak ki a mutatvány közben. A Panasonic csak annyit csinált, hogy ez a mélységélesség előnézet állandóra is bekapcsolható (biztosan más vázakon is van ilyen, nem feltétlenül ezen a néven).
(#92020) MrChris: Az viszont már valóban minőségi hiba.
-
totálkezdő
tag
Sziasztok! Van egy Minolta AF 35-70 f4 objektívem. Ha felteszem az Olympus PL1-re, akkor nyitva sem lehet látni szinte semmit, sem az LCD-n, sem a VF2-őn. A PM2-őn viszont teljesen perfektül működik, még szűk rekesszel is. Vajon ez azért van, mert a PM2-őben már Sony érzékelő van, vagy valami másért? Azon gondolkodom, hogy esetleg beszerzek olyan (régebbi) gépet, ahol rendesebb markolat van (pl. Panasonic G2, G5, vagy ilyesmi), de ahhoz tudom kellene, hogy mi az alapvető probléma, hogy mire kell figyeljek (legyen az akár Olympus, akár Panasonic).
Előre is köszönöm a válasz(oka)t. -
Marseille199
senior tag
válasz totálkezdő #92022 üzenetére
Hogy érted azt, hogy nem lehet látni semmit?
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
totálkezdő
tag
válasz Marseille199 #92023 üzenetére
Szóval az egész kép kásás, sötét, és alig látszik, hogy mit akarok fotózni. A gépnek semmi baja, rendszer objektívekkel tökéletesen működik, és pl. vintage 50mm-esekkel F1.4-től f16-ig is.
[ Szerkesztve ]
-
totálkezdő
tag
válasz totálkezdő #92024 üzenetére
Elnézést kérek! Úgy tűnik, hogy a PL1-re nem kattant be pontosan, most új próbánál OK.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #92021 üzenetére
“Panasonic vázakon csak Constant Preview”
Köszi a leírást. A fenti funkciót nem tudatosan ezért de bekapcsoltam, mert pont ilyesmire gondoltam mint amit írtál a filmes vázakkal kapcsolatban, hogy olyasmi mint ott a blendebeugrasztás a mélységélesség előnézete érdekében.
Kár hogy tájékozatlanságból ezt nem tudtam korábban, mert így lehet hogy lenne egy 25/1.7-em.
Bár mégsem sajnálom mert így lett olcsón 20 1.7-em amit nagyon szeretek, csak emellett kicsit feleslegesnek tartom a 25-öst -
Mercutio_
félisten
válasz lugosi #92026 üzenetére
Amennyire rááll a szemem a 20-as látószögére, annyira nem tudok dűlőre jutni a 25-tel, klasszik filmes látószög ide vagy oda
Anno Pentaxon se jött be a 35, pedig 2.8-as limited macró imádnivaló kis gyösz volt építés/rajz/méret szempontjából.)Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
vond
MODERÁTOR
válasz Mercutio_ #92028 üzenetére
Én nagyon keveset használom, de eladni meg nincs szívem 35-40-ért. Pedig lehet, hogy nekem is inkább az 1.7-es Lajka 15-re kéne rámozdulnom. Azt biztos, hogy többször tekerném fel a váz(ak)ra.
Akár egy olyan setup-pal is nekiindulhatnék egy-egy fotózásnak/videózásnak, hogy G80+15mm f/1.7 + GX80+42.5mm f/1.7, vagy fordítva. A 25-ös és a 42 feles együtt nem az igazi, akkor már inkább felcsavarom a G80-ra a 14-140-et, vagy a 12-60-at.
Egy ideje megint az jár a fejemben, hogy eladok minden obit, és veszek egy f/2.8-as "sort", a 12-35 II és a 35-100 II személyében. De amilyen hülye vagyok, úgyis megbánnám.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
-
vond
MODERÁTOR
válasz MrChris #92030 üzenetére
Kicsit rövid lenne, de mivel általában leméretezve publikálom a képeket, csöppet crop-olva talán még be tudnám vállalni. Viszont lenne cserébe majdnem 2 FÉ előnyöm a 14-140-nel szemben.
Néztem már teszteket, de nem nagyon vettem észre, hogy sokkal lágyabb lenne a tele végén.
Bár meccsekre inkább egy 100-300 II-t kéne szerváznom. Az lenne az igazi. A másik vázon meg egy alapzoom. Akár a 12-60 is elég lenne. Nem hiszem, hogy annyira hiányozna a 60 és 100 közötti rész.
Nem egyszerű ez a történet. De végül mindig oda lyukadok ki, hogy jó nekem ez a 14-140 általános mindenesnek. Aztán a másik vázra meg fel lehet csavarni "művészkedős" lencséket.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mercutio_ #92028 üzenetére
Én egy Fujica (Fuji) ST-F gépen tanultam fotózni. Nem cserélhető objektíves SLR volt, rajta egy 40mm f/2.8 üveggel.
Teljesen érthető miért szereti valaki ezt az 50mm vagy a 35mm helyett, tökéletes ötvözete a kettőnek. A Leicának is volt 40mm-es üvege és más gyártóknál sem ismeretlen.
Szóval maradj a 20mm 1.7-nél ha ennyire bejön. Én viszont imádom a klasszik 50mm-t is.
-
Speeedfire
nagyúr
Jó az a leica 15 1.7, de mocskos drága. Nekem a sigma 16 1.4 van tervben. De lehet, hogy csak karácsonykor lepem meg magam vele.
+1 a pana 20 1.7-re. Ha nem cseréltem volna a 25 1.4 panára, akkor most is nagy kedvenc lenne.
A 25 1.7 meg egy baromi olcsó lencse. Aki kis pénzből akar jót építeni, annak kötelező darab, mint az oly 45 1.8.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
vond
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #92033 üzenetére
Hát, újonnan drága is, az biztos. Én is max. használtan venném meg (azt hiszem, a múltkor volt valahol 90-95-ért), vagy maximum külföldről szürkén, de úgy is közel 120k lenne.
Az a 16-os Sigma is király, csak nagyon batár.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Mercutio_
félisten
Irányjelzőn volt egy 15-ös 85-ért, de pillanatok alatt elvitték.
Amúgy azon törtem a fejem, hogy egy 12-35/2.8 helyett nem lenne-e jobb választás egy Pana LX100 II. ha amúgy 2 vázzal nyomná az ember (csak itt az egyik váz rá van gyógyulva az obira
Stauffenberg: Persze, ez egyéni ízlés, szokások kérdése most amúgy is alkotói válságban vagyok
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
peppe79
senior tag
Sziasztok!
Még csak most jutott időm egy picit játszani a GX80-al. Nagyon tetszik, a régi kis PEN light-hoz képest jókora előrelépés, csak a menürendszere nekem még elég kusza.
Ami kérdés felmerült:Azt látom, hogy az Fn2 gombbal lehet elővarázsolni a felvételi beállításokat. De nem lehet ehhez plusz beállításokat hozzárendelni? Árnyékkompenzáció, stb.
A másik: manual módban be lehet azt állítani, hogy ne csak félig lenyomott exponáló gomb mellett, hanem már alapból jelezze, ha például alulexponált lesz a fotó?
-
lugosi
MODERÁTOR
Én is gondolkoztam a 15-ösön, úgy rendeltem meg a 20-ast, hogy vagy megtetszik a látószöge, vagy nem, és ha nem, akkor lecserélem a 15-ösre. Annyira bevált a 20-as, hogy eszembe se jut lecserélni bármire, sőt amióta megvan sokszor nem is viszek magammal másik obit.
Egyedül a fizikai rekeszgyűrűt tudnám értékelni, de ennyi.[ Szerkesztve ]
-
csurgoi
aktív tag
Az OM-D EM1 M2 mennyire jó madárfotózásra?
Érdemes az EM10 M2 lecserélnem.
Vagy annyival nem jobb a fókuszrendszere mint amennyivel drágább a gép?https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
Mercutio_
félisten
válasz csurgoi #92041 üzenetére
Mi nem tudjuk mik az elvárásaid és szerinted mennyivel többért mennyivel jobbat akarsz kapni
Ráadásul az se mindegy milyen obi van egy vázon....Biztos van a kozeledben tedd próbára pont telefonon egyeztess velük mik a feltételek, mikorra tudnak vázat (és ha van valami szimpatikus obi azt is érdemes lehet tesztelni) biztosítani.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
csurgoi
aktív tag
válasz Mercutio_ #92042 üzenetére
Jelenleg egy 75-300-as van a vázon,de ezzel nagyon gyengécske a minőség.
Mivel ha jól tudom az EM1 M2-ön hibrid fokuszrendszer van ezért azt gondolnám hogy jóval többett kellene tudjon mint az EM 10 M2.
Akinek mindkettő volt van tapasztalata?https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
Lassú Víz
őstag
válasz csurgoi #92043 üzenetére
Nagy előrelépés lenne, de a képet az objektív rajzolja. A váz max. a találati arányt tudja javítani, meg lesz rendesebb C-AF képességed. Viszont az objektív gyengesége megmarad. Érdemi javulást az objektív cseréje adna.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jube7
tag
válasz csurgoi #92045 üzenetére
Szubjektív véleményem szerint a vázcsere indokolt, különösen az új 3-as szoftver ismeretében, ami tovább javította az E-M1II váz képességeit, főleg, ha a CAF fontos szempont repülő madarakhoz. A 75-300II a maga szintjén egész jó lenne, de a követő fókusz nem az erőssége (ezt csak a régi szoftverrel ismerem, úgy, mint a 100-400-as Leicát, és már egyik sincs meg). Utóbbi előnye az elég jó stabi, de a rajzával a hosszú vége felé nem tudtam igazi barátságot kötni (van, aki szerint szuper, én sokat teszteltem, talán nekem volt először itthon, de nálam a régi 50-200 SWD + 2x konverter azonos fókusztáv lefedettséggel nyert képminőségben ellene, ami azért kérdéseket vethet fel...). 300mm-ig barátságos a Leica, de a fényereje ott f/5,7, ami felvetheti a Pana 100-300(II) létjogosultságát is (f/5,6) a beépített stabival, bár az elődjénél jobbnak tartottam az Oly 75-300-ast (abból gondolom, hogy azt tartottam meg a kettő közül akkor). A kérdésedre nem tudok én sem válaszolni ("vagy EM1 váz és marad a régi 75-300 vagy marad az EM10 M2 és hozzá egy Pana-Leica 100-400"), de én betennék a kalapba egy kifogástalan állapotú 50-200 SWD-t is mondjuk valamelyik (1,4x vagy 2x, vagy mindkét) konverterrel, de ez nyilván csak PDAF-es vázzal jöhetne szóba. Amitől persze a képlet nem lett egyszerűbb...
[ Szerkesztve ]
"Minden jó valamire, ha másra nem, hát elrettentő példának."
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Külpolitika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Windows 11
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Formula-1
- További aktív témák...
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech