-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz adalbert1 #213 üzenetére
Gépjármű és pótkocsi illetékének mértéke
Ha az ajándék tárgya gépjármű vagy pótkocsi, akkor az illeték mértéke a gépjármű vagy pótkocsi visszterhes vagyonátruházási illetékének a kétszerese. Ennek megfelelően az illeték az alábbiak szerint alakul:
a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 36 forint,
az 1890 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú motorkerékpár esetén minden megkezdett cm3-e után 48 forint,
a kizárólag elektromos hajtómotorral felszerelt gépjármű esetében a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 800 forint,
Wankel motorral üzemelő gépjármű esetén a kamratérfogat minden megkezdett cm3-e után 72 forint,
pótkocsi tulajdonjogának megszerzése esetén, ha a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 2500 kg-ot nem haladja meg, 18 000 forint, minden más esetben 44 000 forint.Ha gépjármű és pótkocsi tulajdonjogának, vagy haszonélvezeti, használati jogának meghatározott hányadát szerzi meg valaki - ideértve a haszonélvezeti jog szerzését is - a megszerzett hányadra arányosan eső illetéket kell fizetni
Magyarán mondva dupla átírás.
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
Rick4
félisten
válasz adalbert1 #4896 üzenetére
12x a 4 napos matrica az most 19800Ft. HA 20K lesz az éves díj, és akkor mész, mikor akarsz, kifizetnéd-e a 200Ft-ot pluszban?
Én szinte minden munkanap megyek pályán, havi matricát veszek, és örülnék ha a jelenlegi évi 55K-ra (azt már nem is mondom, hogy 2 kocsin van egyszerre matrica tehát évi 110K) dobnának egy jövő évi 20K-s díjat.[ Szerkesztve ]
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
Mr.Grincs
veterán
válasz adalbert1 #7283 üzenetére
Az jó is lenne. De itt az elcsórelt elsikkasztott, elherdált, vonóba húzott pénz pótlásáról szól a dolog nem arról, hogy mi is jóljárjunk. Ennek a kormánynak úgyis mindegy már, mert már ígyis kirúgták maguk alól a hokedlit, bármit csinálnak, az csak olaj a tűzre. Már a rendszámos dolog is elég lehúzás lesz majd. Nekem az is betette a kaput. A MÁV is elég nagy szarban van akkor most a kocsimmal átmegyek egy vasúti átjárón akkor a vasúti átkelésér is fizetnem kéne ennyi erővel? Pedig nem is járok vonattal.....
[ Szerkesztve ]
/ MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
őstag
válasz adalbert1 #7283 üzenetére
"Egyedül abban a formában tartanám talán életképesnek, ha azért a havi 10k-ért mindenki kapna cserébe egy bkv bérletet is"
ez viszont egy nagyon jó ötlet, garantáltan csökkentené az utak terhelését, sajnos sok emberrel szemben igazságtalan is lenne, de még mindig jobb mint minden ellenszolgáltatás nélkül díjat szedni
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Rick4
félisten
válasz adalbert1 #8891 üzenetére
Teljesen más dolog ajándékként kapni mint megörökölni valamit. Nem tudom mit láttál a 17.§-ban, ne szedjem már ki bekezdésenként, de az adott szitura semmi se vonatkozik onnan. De mondtam év elején, ha most eladsz egy kocsit, és az 600 ezer fölötti értékű (nem ami a papírra van írva) akkor az ocsmányiroda küldi is az infót az apeh-nek...
11.§ (2)27 Az (1) bekezdésben felsorolt ajándékozás csak akkor esik ajándékozási illeték alá, ha arról okiratot állítottak ki, vagy ingó ajándékozása esetén okirat kiállítása ugyan nem történt, de az egy megajándékozottnak jutó ingó forgalmi értéke a 150 000 forintot meghaladja. Az ilyen ajándékozást a 17. § (1) bekezdésének c), k), l), m), r), s) és t) pontja alá eső ügyletek kivételével az állami adóhatósághoz 30 napon belül be ke
12.§, (4)33 Gépjármű, pótkocsi tulajdonjogának, vagyoni értékű jogának öröklése és ajándékozása esetén az illeték mértéke a gépjármű és pótkocsi visszterhes vagyonátruházási illetékének (24. §) kétszerese.
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
Rick4
félisten
válasz adalbert1 #8894 üzenetére
Ja, most már látom, tehát:
17. § (1)57 Mentes az ajándékozási illeték alól:
(I)17. §, p)70 az ajándékozó egyenes ági rokona (ideértve az örökbefogadáson alapuló rokoni kapcsolatot is) által megszerzett ajándék;(/I)
Tehát az ajándékozónak nem kell illetéket fizetni, tiszta sor.És itt jön be a másik fél, aki ugye nem az ajándékozó, hanem a megajándékozott, mivel ő egy másik adóalany, és vagyonhoz jutott, (ebben az esetben ajándékot kapott) vagyonszerzési illetéket kell fizetnie, rá a 24.§ vonatkozik.
De ne nekem legyen igazam.
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #8894 üzenetére
Szerintem ez is az én verziómat támasztja alá (utolsó előtti bekezdés). Mi is így csináltuk (mármint egyenesági ajándékozás), tőlünk azóta még nem akartak pénzt beszedni, vagy megbüntetni.
szerk.: itt pl. a vagyonszerző -aki ugye az ajándékozott- kérelmére fizetik vissza azt amit az adott példában júl.1 és aug.16 között kiszabtak, tehát remélhetőleg nem.
Zoza24: arra viszont készülj fel, hogy eredetiségvizsgát így is kell csináltatni (ezt nem is értettem, nálunk is családon belül mozgott a kocsi, és tudom hogy anyám első tulaja volt), illeték viszont nincs.
[ Szerkesztve ]
-
válasz adalbert1 #12181 üzenetére
Kerékőr: ha valami amatőr akárki akar kereket lopni, akkor jó igazából bármelyik.
Ha meg valakinek van hozzá szerszáma, akkor mindegy, hogy milyet teszel rá...(vannak már ilyen sokkarmos, speciális fejű szerszámok, amikkel mindent le lehet szedni...)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Varoz
őstag
válasz adalbert1 #24783 üzenetére
Lecsiszolod, berozsdamarózod. Többször is, amíg nem tűnik el teljesen a barnaság kb.(fehéres lesz az egész, akkor jó) . Majd utána elcsiszolod és lefested.
[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
#10726912
törölt tag
válasz adalbert1 #24783 üzenetére
Csiszolás és rozsda marózás mellett ha már kevés rozsda van a lemezen, kenj rá rozsda átalakítót. Fekete lesz a rozsda, ami rajta marad és beton kemény, lehet csiszolni, festeni és semmi rozsda nem marad (mind átalakul).
Ilyesmit keress. -
TaaT
veterán
válasz adalbert1 #34349 üzenetére
"nem olcsóbbak voltak?"
a régebbi generációkból is drága volt a jólfelszerelt, nem is kicsit...
mondjuk az UP 2.5m ft-ról indul, miközben a kifutó polo 9n3-at ugyanennyiért árulták modellváltáskor anno... úgynézki ennyivel kevesebbet ér a pénzünk...
Give them hell Ukraine!
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz adalbert1 #38794 üzenetére
Ahol nagy számokkal dolgoznak, ott normális, ha váltanak egy nagyságrendet, és ezer forintban vagy esetleg millió forintban számolnak, és ha gyorsan kell valami így is olvassák le. Így vezet a szem, hogy a tábla jobb alsó sarka 18.523 érték, tábla jobb felső sarka mértékegység millió forint, tehát tizennyolcezer-ötszázhuszonhárom millió forint.
De ettől függetlenül nem elegáns. Nem orbitális hülyeség, természetes, becsúszik azért amit te írtál, de nem szép
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz adalbert1 #47126 üzenetére
Valakire ezt is gyönyörűen rá fogják melegíteni, és boldogan fogja dorzsölni a kezét, hogy megcsinálta amerikát...
Az mk1 beltere még ennél is értelmetlenebb oválabb és csálébb, ez egy ilyen. Én is vágyakozva nézek egy skoda szép szögletes szellőzőnyílására, de hát ez van, ez legyen a legnagyobb gond.
A CLA meg az új S merci nekem tetszik, szerintem szép lett.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
-
adalbert1
veterán
válasz adalbert1 #56282 üzenetére
Budapesten amúgy hova érdemes ilyen kipufogó problémával menni? Amiket itt olvastam a topicban, azok a kipufogó klinika, karkuskipufogó. Van még más ajánlott hely?
Ha az hátul lógó részt leveszem, akkor még el lehet menni pár kilométert? Vagy esélyes, hogy a piros műanyagnak kinéző cső megsínyli a hőt? -
aphra2
aktív tag
válasz adalbert1 #56297 üzenetére
Mehetsz szerelőhöz is , ha veszel, vetetsz , rendelsz, a tipusra megfelelő kipufogót ,(van néhány utángyártó) de a képek alapján ezt ha jól meghegesztik , (esetleg + még pici folt) akkor sokáig jó lehet még , ha máshol nincs baja, kasztnisok is simán megcsinálják ,ha ismersz a környéken , nem kell konkrét kipufogós.
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
DeFranco
nagyúr
válasz adalbert1 #56297 üzenetére
Ha kell, Zuglóban tudok egy korrekt kipufogóst. Nagy szakismeretem nincs a témában, egyszer kellett, akkor körbejártam, és ez volt a legkorrektebb-legelfogadhatóbb, garanciát persze nem tudok rá vállalni, de én oda vinném legközelebb is. Nekem tresh ajánlotta.
(de rossz így részegen írni, háromszor írtam át... )
-
-
válasz adalbert1 #65719 üzenetére
Ha rám hallgatsz, azt cseréled, nekem is 6 éves volt a gyári akku az Astrában, amikor egyszer csak minden előjel nélkül se kép, se hang - reggel még elmentem vele dolgozni, délután vittem volna az autót műszakiztatni. Azért az is priceless, amikor a műszaki vizsgára egy órás halasztást kell kérned, hogy bocs, később érek oda, nem indul az autó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Typhoon47
őstag
válasz adalbert1 #89530 üzenetére
Pont, hogy az extrákkal nincsen semmi baj. Az assist elektronikák nagyon komoly TQM szabványokon mennek át gyártásban, mire autóba kerülnek. A komfort extrák pedig egyre jobban kiforrnak. Én nagyon jólesően veszem észre, hogy egy mostani Golfot pl. még általam (extrabuzinak) is elfogadható szintre lehet felpipázgatni.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
válasz adalbert1 #90596 üzenetére
Nem túl szélsőséges mindent a pénz felől megközelíteni? Szerelme nem lehet valakinek?
(#90597) bigmasterg: ugyan azt a kocsit nem lehet 2x kgfb-ani. Pláne hogy nem fogsz tudni biztosítási történetet felmutatni. A Netrisk ELUA-jat nézd át mit mondanak a felelősségkizárásról. Ha van benne lik lehet rájuk küldeni az ügyvédet.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
válasz adalbert1 #90596 üzenetére
Hát jah, ez nem olyan sok. Nézzük akkor az IS-t:
Novemberben lesz nálam két éve, addig tegyük fel, hogy megy még bele pár ezer km hiba nélkül.
Addigra kb. 40.000km lesz benne, mióta nálam van. Akkor a költségek:400*9l benzin, átlag 420-as áron számolva 1.512.000 Ft
Kfb, súlyadó: 140.000 Ft
Egy szett nyári és egy szett téligumi költsége két évre (számoljunk 5 szezont kibíró gumikkal): 80.000 Ft
Ezen a távon illendő 3x olajat és szűrőket (lég-, olaj-, pollen-) cserélni: 100.000 Ft (magamnak csináltam meg, ez csak az anyagköltség)
Két évente egy műszaki: 20.000 Ft
Karbantartás, javítás: egy futóműállítás, egy kiégett izzó: 7000 Ft
Amortizáció: mivel az IS-ek piszok jól tartják az árukat, legyen 250.000 Ft
Jőjjön még egy véleményes költség: át kell iratni és megvétel után jópár dolgot illik cserélni. Ez ugyan egyszeri költség, mondjuk 150.000Ft. (átírás, összes olaj (váltó, difi is!) cseréje, szűrők, stb). Ha öt évente cserélek autót, akkor ez erre a két évre vetítve 60.000Ft
Kb. 5 évente (90.000km) kell egy vezérléscsere: 100.000Ft. Erre a két évre: 40.000 FtEz összesen ~2.200.000 Ft. Ami 55 Ft/km, és havi ~90.000 Ft.
Továbbá a fentiekből az is látszik, hogy 9l helyett 6l-es fogyasztás esetén nagyjából 22%-kal csökkentek volna a költségeim. Ugyanakkor az az autó, ami ezt a teljesítményt és megbízhatóságot tudja hozni 6 literes fogyasztással hasonló méretű kasztniban, nem létezik ennyi pénzért.És asszem, ez a fentebbi számítás válasz arra is, hogy lehet-e 150-200.000 Ft-os fizetésből prémiumautóval járni? Nem, egyértelműen nem.
Ajánlom az átgondolást mindenkinek, aki autóvásárláson gondolkodik. A topikban BMW vételen gondolkodóknak kétszer is!Same rules apply!
-
!Overdose!
őstag
válasz adalbert1 #96581 üzenetére
Ha "zselés" akkuról beszélünk, akkor nem létszükséglet az akkuleszorító.
runner 125: Van a Hondának igen kifinomult 4WD rendszere csak épp nem hozzák Európába. [link] Egyébként meg véleményem szerint egyre gázabb amit művelnek Hondáék az EU piacra. Az utóbbi idők egyetlen értelmes fejlesztése az 1.6 i-DTEC. Azt mondjuk valóban jól odatették, de nincs egy értelmes bódé, mibe beletehetnék.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
rbalint88
addikt
válasz adalbert1 #108104 üzenetére
eurotax érték régi autónál általában a piaci ár alatt -20-25%-kal van, úgyhogy sokkal előrébb nem leszel vele.
szélvédő polírozásban nem nagyon bíznék. népszerűbb típushoz egy új szélvédő* cserével megáll 30-ból, azon legalább jól kilátsz.
*utángyártott, de nem kínai szar.ja, és égessük fel a topik'
-
Dorien
veterán
válasz adalbert1 #108104 üzenetére
Ha mély a karc, akkor sajna durva fénytörés lesz a polírozás következtében, így érdemesebb a csere. Nekem is van benn egy vékony kis karc, de egyelőre lesz@rom. Ablaktörlő lapátot cseréltem persze.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó audiofil sztereó fejhallgatók --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips Gyümölcscentrifuga HR1855/70
- GOODYEAR NYÁRIGUMI - 205/55 R16
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!