-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
válasz dízelracer #152 üzenetére
-
Xero
nagyúr
válasz H.Ezredes #193 üzenetére
Van a családban egy E70 4.8i. Abból valahogy nem hiányzik nekem a 7-8. fokozat. Biztos én vagyok a hülye és rosszul érzem a dolgot. Mondjuk nem is én vezetem minden nap, de a gazdája sem panaszkodott még egy szót sem, hogy újabb modell kellene ZF váltóval.
De biztos mi láttuk rosszul a 4.8-as BMW világából. -
Xero
nagyúr
Egyébként valóban jó konstrukció az új 8-as ZF, mindenhol dicsérik, de van amibe tényleg felesleges és csak a marketingesek pakolják be, nem a mérnökök!
-
Xero
nagyúr
Sajnos ilyen szempontból nincs vele tapasztalatom. Életemben egyszer vezettem, akkor is a gyengébbik verziót, de nekem nagyon tetszett. Kellemesen pörgős, viszont elég nyomatékszegénynek tűnő motorja van. Az irányítás elég közvetlen volt, a futómű pedig nagyon könnyed. Kb egy ujjal lehetett vele keresztbe menni, és nagyon kiszámítható volt. A gazdája nem panaszkodott, akkor azt hiszem kb 2 éve és 25e km-e birtokolta.
Ha jól rémlik annyi hibát róttak föl neki, hogy csúszós úton (hó, jég, nyálkás eső) akár egyenesben is ideges a feneke. Ezt állítólag meg lehet szokni és nem is olyan feltűnő.
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz Vesztor87 #256 üzenetére
Nekem egy maradandó tapasztalatom van vele:
Barátnőm nevelő apja jár Ignissel. Kb 1.5-2 éve amikor átadták a Lillafüred - Eger szakaszon az új hegyi utat elgurultunk borozni egyet.
Az Ignisben 4-en voltak, az én 206-osomban 2-en voltunk. Az elvileg azt hiszem egy laza 20 pacival erősebb volt mint az enyém, ráadásul éppen akkor vadásztam alufelniket, szóval téli gumin voltam.
Mind a ketten forszírozott tempóban haladtunk, élveztük a tükör sima utat. Nekem szinte minden kanyarban visítottak a téli gumik.Ezen a szakaszon egy laza fél órát vertem rá. Egyszerűen annyira nem tudott a kanyarokkal mit kezdeni a futóműve, hogy az valami félelmetes. Ahol én téli gumikon lazán elfordultam 60-70-el, ott ők már 50-60-nál határon autóztak.
A nyári 16"-osokkal pedig már teljesen más dimenziókban autózom.Ettől függetlenül valóban igénytelen gép és nincs is semmi baja, de nekem a megjelenése és a futómű miatt még véletlenül sem kellene.
Viszont, ha valakinek tetszik, és nem az a kanyarvadász típus, akkor nincs probléma. -
Xero
nagyúr
válasz Vesztor87 #269 üzenetére
A sofőr alapvetően nem lendületes vezető, de ott saját bevallása szerint mindent kihozott a gépből amit csak lehetett.
Az viszont még a történethez tartozik, hogy a 206-osom alatt van egy kőkemény Weitec futómű és a stabpálcák is keményebb szilentesek. Így kb kompenzálva volt a téli gumi.
-
Xero
nagyúr
Nem egészen egyenlő a szellőztető rendszerrel!
A manuális klíma ugyan úgy gáz segítségével egy külön hőcserélővel hűti az utastérbe jutó vagy az ott lévő levegőt és nem egy az egyben engedi be a menetszelet, vagy simán kavarja egy ventilátorral.
Az automata klíma ezen felül (mint általában az otthoni klímák) képes egy megadott hőmérsékleten tartani a levegőt, és magától szabályozza a ventilátor intenzitását és a levegő forrását is bizonyos modelleknél.Nekem egy egyszerű manuális klímám van, de szinte állandóan járatom. Nyáron a hűtésben segít, télen a páramentesítésben. Nyáron általában belső keringtetésen leghidegebb fokozaton 2/4-3/4-es ventilátor sebesség mellett, míg hidegebb időben kintről befújt levegővel 1/4 és 3/4 között.
Ha garázsból indulok jellemzően fél percen belül már hideg levegőt fúj, viszont, ha kint állt a napon huzamosabb időben 30+-ban, akkor bizony kell neki jócskán idő, hogy magához térjen.Legyen az bármilyen kocsi, bármilyen távokon én ma már nem vennék klíma nélkül autót. Ne legyen benne inkább semmi más extra csak ez.
-
Xero
nagyúr
válasz szőröscica #933 üzenetére
Miskolcon mind a három taxi társaság flottájában van bőven ilyen futásteljesítményű gép, jellemzően öreg Mercik és első generációs Octaviak. Azon kívül, hogy nyüszögnek nem sok semmi bajuk van.
-
Xero
nagyúr
Képben van egy ideje nálam egy autó csere. Sok ötlet van, de jelenleg az egyik konkrét ötletre térnék ki. A megfelelő topicban már leírtam a lényeget, így csak összefoglalom és linkelem a megfelelő commenteket, bennük a kinézett gépekkel:
Tehát BMW E46 325i-ben gondolkozom még idén. Ez nagyban függ a befolyt pénzektől, és a piac alakulásától is. Az is lehet, hogy maradok a PSA-nál és cserélek inkább egy 206 1.6HDi-re, vagy RC-re. Viszont ha már váltani akarok akkor ugye képbe jött a szintlépés, így jött képbe régebbi bimmer vagy merci, esetleg valami fiatalabb PSA gép.
Most viszont az E46-ba akarok belemenni:
BMW topic első hozzászólásom - alap kérdések
BMW topic második hozzászólás - első lista (coupe)
BMW topic harmadik hozzászólás - második lista (sedan,kombi)Hátha itt többen nézelődtök és tudtok okosakat mondani.
-
Xero
nagyúr
válasz spurika #1288 üzenetére
5 éve 206-ost vezetek, családban is van/volt bőséggel PSA gép, benzin dízel egyaránt. Az 1.6HDi a maga nemében az egyik legjobb, de dízel. Ez utóbbit mindjárt kifejtem.
Írtam is, hogy az SMG-t és az autómatát kerülném ha lehetne, de a jobban felszereltek között elég gyakoriak.
A benzinesre nagyon egyszerűek az indokok:
-Imádom a benzinesek hangját, imádom forgatni őket, főleg egy sorhatot.
-Nem megyek olyan sokat saját autóval, évente maximum 10-15e km-t.
-Sokat használom városban kis távolságokra, ezért kerülném a dízel és turbós gépeket.
-Kicsit tartok a használt dízelektől.A legfontosabb, hogy szeretnék egy komolyabb, vagy legalább jobban felszerelt és erősebb gépet. 206 vonalon is azért került képbe az 1.6HDi, mert egy kis hergelés árán hozza a GTi-k szintjét és nagyon jól felszereltek.
Nyilván örülnék, ha fele annyit ennek az autóm, de nem érzem olyan soknak az éves futást, hogy indokolja az áldozatot.(#1289) varga911: Nem szeretem, ha "várni kell" a váltóra, ráadásul egy autómata azért elvesz az öröm faktorból is. Próbáltam már sokfélét, eddig csak a dupla kuplungosok tudtak meggyőzni, de azokat az E46-ok még hírből sem ismerik.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz MPowerPH #1328 üzenetére
Milyen kasztni milyen motor pontosan (M50 ? M54 ?)?
(#1331) zoo8800: Én úgy vagyok ezzel, hogy a 206-osom is fixen megeszik városon kívül 7L körül, városban 8.5L körül. Ha haladósabbra kapcsolok, akkor mindenhol +1-1.5L. Ha nagyon kinyomom a szemét akkor akár 12-13L is simán elmegy, cserébe viszont nem gyors.
Ha 2-4L-el többet kérne az új, viszont ha kell akkor menne is, ráadásul nagyobb kulturáltabb járású is, akkor szerintem simán megérné. Természetesen ez csak az én igényem, ráadásul mindösszesen csak 10-15e éves távval.[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Napfénysüti #1618 üzenetére
Én is így vagyok vele (-3.5 keményen, és hozzá a gumi), bár néhány úton azért cserélnék légpárnásra.
-
Xero
nagyúr
válasz Dark Archon #1831 üzenetére
-
Xero
nagyúr
válasz Dark Archon #1840 üzenetére
307-est én sem kedvelem (206 tulaj vagyok 5 éve, lassacskán meg BMW ha minden jól megy), de az 1.6HDi egy piszok jó motor. Alig eszik és húz mint a barom.
-
Xero
nagyúr
Az itthoni és a német Honda S2000 felhozatalról mi a vélemény? Felmerült egy kósza ötlet a fejemben "játszós autó ameddig még nem túl ciki" címszó alatt.
Képben vannak még az E46 323i-k vagy 325i-k is.
Nyilván teljesen más kategória, de alapvetően E46-ra pályázom, viszont a japánok közül megfogott ez a kis méregzsák. (Tulajdonképpen a japánok közül csak ez fog meg az elérhető árkategóriából.)
Azzal sem vagyok igazán tisztában, hogy a felkelő nap földjéről jött erősebb gépek alkatrész ellátása és árazása hogyan is alakul. Inkább európai autó párti vagyok.
Minen ötletért-válaszért előre is köszönet.
példák: Honda S2000 - MO
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
-
Xero
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #25305 üzenetére
Jelenleg pont nem, de mire eljutok a vásárlásig, akkor már bajor területen leszek.
(#25311) neduddki: Ezt olvastam/hallottam több testben is. Kénytelen leszek akkor valamilyen formában kipróbálni. Köszi a figyelmeztetést.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz hobizoli #25326 üzenetére
Egy kampó az autó orrára, az első "pálya büntetős" suv-ra beakasztani menet közben, motort leállítani és örülni. Ennyi a titok. Ő úgy sem fog a tükörbe nézni, a nagy dögnek meg meg sem kottyan plusz 1-1.5 tonna.
Én meg örülök tovább, hogy a 130-150-es tempót az 1.4 8V 8L-ből tudja abszolválni.
(#25328) Mágus2: Azért a 140-es átlag bizonyos körülmények között nem nagy varázslat. Szerintem még nekem is megvan Miskolc-München vonalon. Magyarország végig 145-148, Ausztria 140, Németország 120-160. Az út kb 10%-a van pályán kívül.
Az már más kérdés, hogy nekem így a 6L-es fogyasztás sci-fi lenne.Ja, hogy vegyes. Lemaradtam. Úgy már más a lányka fekvése. Na de akinek telik fluxus kondenzátorra.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz engine88 #35491 üzenetére
Lambda szonda lesz a hunyó szerintem.
Nálam megáll 8L-nél, pedig én sem vagyok könnyű lábú. (206 1.4 8V 2001)
A legjobb ha ellátogatsz ide: Peugeot 206 Fanclub fórum
Hamarabb jutunk a dolog végére.szerk: Egyébként ki lehet abból 15L-t is rúgni, de nem úgy, hogy 2500 alatt jár a motor.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Ha nincs baja és némileg fejlettebb, akkor közel sem eszik ennyit. Ezen felül pedig szög egyszerű még így is.
Példa egy Citroen Xsara 1.6 16V. Eljár 6-7L-ből, mégis egyszerű és gombokért van hozzá alkatrész.Az én ócska 1.4 nyolc szelepesem is eljár városon kívül 7L alatt kicsivel és olajon kívül nem kér semmit. Egy kisebb atomrobbanást is túlélne.
(#35545) bitpork : De az alkatrész is töredék áron van egy ilyen benzineshez a 2.5 dízelhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Manitou #35618 üzenetére
A TU3JP (PSA 1.4 8v) motor ha simogatod akkor csúszik be 6 alá klíma nélkül 1t-ás bódéval. Ha értelmesen közlekedsz vele akkor 6.5 körül. Ha azt a minimális erőt ami benne van használod, akkor 7 felé. Ha rúgod neki mint a barom akkor 9. Ha kitaposod a szemét a hegyen akkor simán legurul 15.
Ez az én tapasztalatom. Patika motorral és hajtással, viszont túlméretes nyári szettel (205/45R16).
-
Xero
nagyúr
A pályás szivatásról nekem mindig a Grip-es ragasztós játékok jutnak az eszembe.
M5 G-Power autobahn
M6 G-Power autobahn[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Integra #35943 üzenetére
Egyetértek. Szörnyű az az összeállítás. Vezettem anno én is pár 10-100km-t egy ilyen 1.2 három henger csoda Fábiát. Az egy dolog, hogy nem megy, de ahogy ezt előadja az még pocsékabb. Nekem is egy igen vékonyka autó van a seggem alatt jelenleg, de kapásból 100kg-al könyebb, 10LE-vel erősebb és egy hengerrel több (206 1.4). Ha egy ilyen Fábiába valaki anno klímát is rendelt és ne adja az Isten egy meleg nyári napon 4-en akartak benne utazni, nem tudom elképzelni hogyan tudtak értelmes keretek között eljutni A-ból B-be.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Motion_Blur #35963 üzenetére
Abból is az 1.6 16v az ideális. Az eszik a legjobban a benzines palettáról.