-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teemu
tag
válasz
aldebaran
#5956
üzenetére
Szerintem az elején elég lesz egy ilyen tok.
A végső árba kalkuláld be még a memóriakártyát.
Ha még nem döntöttél, hogy milyen gépet akarsz (kell e LV, vagy nem) akkor itt van ez. Pentax K200D. Igaz már nem sok helyen kapni és volt már jóval olcsóbb is, de ez egy elég jó gép. -
sbazsi
veterán
Case logic slrc4 30 körül van
18ért árulta a z electroworld (Aréna), nem tudom van-e még.Meg lehet itt a hardveraprón is táskát nézni, én egy kisebb táskát vettem 4-5 körül, ami akkor boltban 10 felett volt. Nem én tettem rá az első koszfoltot, pont lesz@rom.

szerk: mit akarsz belerakni?
-
Mandarinn
senior tag
válasz
Szten Márs
#5993
üzenetére
óó... Teljesen igazad van!
Hát az a helyzet, hogy most Alphám van csak a videó miatt szemezek a Panával, viszont nagyon szeretem a kis mélységélességet és nem akarok nagyon lemondani róla... :-( -
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Mandarinn
#5992
üzenetére
Nem, nem az. Itt valós gyújtótávolságokat adsz meg, tehát, ha kisfilm-ekvivalens gyújtótávolság értékeket kell megadnod, akkor ami Sony-nál mondjuk 24mm, akkor a Panánál 18mm - mindkettő 36mm ekvivalens lesz, így az (átlós) látószögük meg fog egyezni. Ennek megfelelően kezeld a programot

Azonos valós gyújtótávolság esetén valóban az APS-C mélységélessége nagyobb, a szóródási körök nagyobb megengedett maximális mérete miatt, de mivel adott látószög eléréséhez az APS-C-nél nagyobb valós gyújtótávolságra van szükség, mint a 4/3 rendszernél, és a gyújtótávolság növelésével csökken a mélységélesség, valamint ez a hatás jóval erősebb, mint a szóródási körök megengedett méretének változásából adódó hatás, ezért azonos látószögeknél az APS-C szenzor mélységélessége kisebb lesz. -
Mandarinn
senior tag
válasz
Szten Márs
#5990
üzenetére
Köszi de itt az jön ki, hogy a Sony APS-C-nek nagyobb a mélységélessége mint a Pana GH1-nek, pedig az hülyeség :-)
-
Mandarinn
senior tag
Mekkora különbség lehet a Sony féle APS-C és a 4/3 mélységélessége között?
-
Throme
veterán
válasz
aldebaran
#5979
üzenetére
Ne aggódj, más is így kezdte (pl én
).
Elképzelés az volt, hogy veszek 1 belépő gépet 100k-130k között.
Aztán meglátogattam ezt a fórumot, valamint a tesztoldalakat.
Megindultam árban felfelé.
Sokat vacakoltam, de megérte!
Pl nem az alap kitobis megoldást választottam, mert olykor a drágább az olcsóbb (hosszútávon). Úgy is a jelenlegi obinál kötöttem volna ki mert nagyon megtetszett és ha nem várok, akkor hamarosan lenne egy eladó 18-55 kitobim.
Jó ha tudod mit akarsz és meddig mész el, különben sosem lesz géped
. Nem tartom elvesztegetett időnek a kérdezősködést, olvasgatást. -
-
Mandarinn
senior tag
Helló halló!
Esetleg próbálta már valaki a Pana GH1-et a 14-45-ös obival?
Arra lennék kíváncsi, hogy videó közben megy-e az AF és ha igen, bele hallatszik-e a videóba.

-
válasz
Szten Márs
#5976
üzenetére
Én is láttam már pár alternatív figurát szimatszatyorban vinni ~200.000-res gépet.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
aldebaran
#5970
üzenetére
Ahogy már utaltak rá, a D3000-nek semmiféle hordótorzítása sincs. Sőt, egyáltalán az, hogy eyg váznak akármilyen geometriai torzítása legyen, értelmezhetetlen. Geometriai torzítást az objektív képes csak produkálni. Kompakt gépeknél megszokhatja az ember, hoyg a kettőt együtt kezeljük, aztán DSLR teszteknél előjön, hogy jé, ennek meg ennek a gépnek ilyen meg olyan torzítása van. Pedig nincs, és pontosan olyan geometriai torzításokat fogsz kapni az adott vázzal, mint amilyen torzításokat a rászerelt objektív produkál. Az meg ugye, mivel cserélhető objektíves gépekról beszélünk, cserélhető, variálható, igényektől és pénztárcától függően.
A DSLR-ek világa egyébként egy relative drága világ. Ez a legalsó árkategória, ami létezik.
Fotós táskát a legelején érdemes venni, hisz ha nem teszel így, akkor miben fogod hordani? Kézben, vagy bármilyen nem erre való táskában/szütyőben. Láttam így elhalálozni egy gép LCD-jét, pont amiatt, hogy "nem kell fotós táska", és sikerült valahogy úgy megsérülnie a gépnek, hogy gyönyörűen betört a hátsó LCD.
-
Ijk
nagyúr
válasz
aldebaran
#5970
üzenetére
Drága? Kb. 140.000 ft-ból megveszed min. 5 év távlathoz való fényképeződet. Ehhez hozzáadunk: -sb600-at ~ 65.000
-35 f1.8 ~ 50.000
-állvány ~ 30.000
-fotós táska ~ 10.000
-akksik ~ 10.000
-vakuállvány+ernyő+rádiós kioldó ~ 20.000Ez durván 330.000 Ft és bármelyik érdeklődő, kezdő hobbifotóst legalább 5 éven át kiszolgál, amíg tanul és folyamatosan fejleszti képességeit. És nagyon jó kis képeket lehet lőni vele, ha már megvan a tudás és némi művészi érzék, továbbá rengeteg témát lefed.
Ez ha utánaszámolunk évente kb 66.000FT, és napra leszámítva 180Ft. Ennél jóval többet költ egy közepes dohányos, de az emberek nagy része csak édességre ennek többszörösét költi.
-
Zoli bácsi
őstag
Furcsa, amit ezzel az 1000D-vel csinálnak. Mikor bejött, tényleg a 450D ára alá pozicionálva, úgy emléxem, 109e. ft-ért is el lehetett vinni IS kitobival. Ennyit megért, szerintem. Most, ahol nagyritkán van IS kitobis verzió, az 8-10e. forinttal van a 450D ára alatt, magyarán 140 e. forint. Fentebb írták, hogy 500D-ket "szórtak" akcióban, 8GB kártyával 150e.-ért. Tudom, hogy akció, de akkor sem kóser ennek a kis Canonnak az ára. Ezt meg egyértelműen pofátlanságnak tartom, hogy a régi kitobit csomagolják mellé. Amúgy korrekt belépő gépnek tartanám, régi kitobival 99-ért, IS-el 109-ért. Ami tesztképeket láttam, nekem jobban bejön, mint a 450D képminősége. [link] Persze ez csak egy teszt, tudom.
Tényleg, tavaly szó volt egy 1000D utódról, 1500D néven.... Lett ebből valami, mert azóta sem hallottam róla...
-
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs
#5962
üzenetére
Szten bakker inkább néznél magadba! nyertél már valaha fotópályázatot? ... ugye hogy nem! .... de ha mégis, biztos csak azért mert ott nem indult Canikonos!

-
sbazsi
veterán
válasz
Szten Márs
#5962
üzenetére
na meg autót sem úgy veszünk, hogy melyikkel gyözzük le Schumit...

nem csak oda, ide is kell a tudás.
na meg az obi persze... -
Szten Márs
nagyúr
"De talán a Canon, meg a Nikon előnyben van egy pályázatnál"
Ekkora bődületes marhaságot se sűrűn hallok
Eszem megáll azért néha.aldebaran:
Ilyen téren nincs különbség. Aki tud fényképezni, mindeggyikkel tud remek képeket készíteni, ráadásul az objektívek többet fognak számítani, esetenként jóval többet. A nem nagyon magas érzékenységen készült képeknél tehát képminőségbeli különbségeket kár figyelembe venni, legalábbis vázakat tekintve. A vázak egyéb képességei, pl sorozatfelvétel sebessége, liveview megléte és milyensége, kereső mérete, ilyen-olyan plusz funkciók, sokkal többet számíthatnak. -
máyköl
veterán
válasz
aldebaran
#5960
üzenetére
Ne ebből indulj ki szvsz. Fotozz.hu -n is volt már nap képe olyan, amit kis ultrakompaktal csináltak.
De talán a Canon, meg a Nikon előnyben van egy pályázatnál, bár ebbe nem vagyok biztos, csak van egy ilyen tippem. Lehet Pentax-al meg Sony-val is fotópályázatot nyerni. De ne eszerint válassz fényképezőt!

-
aldebaran
addikt
Köszi srácok.
Akkor úgy kérdezem, ha a national geographic fotópályázatára küldenék egy ködös napnyugtás, vagy napkeltés képet, akkor melyik gép minőségével nem égek be a bírák előtt? Ha a minőségi sorrend megvan, utána már az ergonómiai választás illetve a pénzügyi döntéshozatal egyszerűbb (mivel ezek megfoghatóbb dolgok) -
sbazsi
veterán
válasz
aldebaran
#5956
üzenetére
kromatikus aberráció
nem nevetünk ki, senki sem úgy született, hogy tudja.
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs
#5955
üzenetére
tükrös gépnél viszont utólag jobban, szebben csökkenthető a CA, jobban "elválik" a színhiba mint egy kompakt/bridhe-nél, ahol a zaj(mosás) miatt már amúgy is gyenge a vonalélesség.
-
aldebaran
addikt
Ne nevessetek ki, de mi a CA?

Egyébként 3 fényképező iratkoztt fel eddig a listámra:
1. Olympus E-520
2. Pentax K-m
3. Sony A330Az első kettő kb egy árban van és ha az 1. nem találom, akkor a 2. A sony drágább és hát... nem is tudom.
Szerintetek 100e körüli árban hasonló minőségű kit van még? Csak hogy bonyolítsam magamnak a helyzetet. Vagy Ti mit javasolnátok? -
Szten Márs
nagyúr
Ez nem a DSLR-nek köszönhető így generel, hanem annak az objektívnek, amit használsz. A CA szint a vázra szerelt objektívtől függ, lehet akár igen nagy is. Sőt lehet igen drága és egyébként jó objektívnél is relative nagy, míg egy jóval olcsóbb és egyéb téren gyengébb objektívnál kicsi.
-
TeeJay
félisten
válasz
Szten Márs
#5948
üzenetére
illetve annál a Nikonnál ahol ISO200 az alap érzékenység ott ISO 400-on is legyen ám zajtalan, de még bátran ISO800-1600-ra is fel lehessen emelni anélkül hogy szégyenkezni kelljen.

-
Trava
tag
válasz
Zoli bácsi
#5945
üzenetére
Igen (Bp-Pólus).
Nem volt benne az akciós újságban, csak az "óriási kiárusítás" miatt mentem be, hátha látok valami jót. Nem volt már sok belőle, még 2 csomag maradt. -
aldebaran
addikt
Én is a képminőség miatt vennék dslr-t. Ennél a kettőnél azt írták, hogy nincs iso 100-200 környékén képzaj. Ez szerintem mindent elmond.
Nálam úgy szokott lenni, hogy megveszem azért, hogy a gyerkőcöket fényképezzem, aztán beállok majd a profi természetfotósok, és/vagy portréfotósok sorába.
izé, pár év múlva. 
-
Zoli bácsi
őstag

Ezt a M.M.-ban vetted akkor ugye? Nem látom az akciós újságjukban, bár én csak a neten tudtam megnézni, felénk nincs ilyen áruház. Nagyon jó ár. Én is gépvásárlás előtt állok.
Nézegettem a teszteket, bár eredetileg a 450D-t nézegettem, a tesztképeket nézegetve arra a következtetésre jutottam, hogy a 450D magas érzékenységen zajosabb, mint az 500D. Ilyen jó lett az új szenzor, illetve a képfeldolgozó rendszer? Az nem lepett meg, hogy az 1000D zajtalanabb, de "papírforma szerint" az 500D zajosabb kellene, hogy legyen a 15Mp-ével.
Ennyi pénzért és memóriakártyával együtt... azt hiszem elcsábulnék a konkurencia d3000-d5000 vonaltól.
Egy plusz fix 50-es obival is meglennék 180-ból, ennyi lesz is rá..... : -
Throme
veterán
Én nem ajánlanám a Fuji gépét ha "belépő dslr vs Fuji S200EXR" témakörről van szó.
Régebben nézegettem én is ezt a Fuji gépet, de aztán letettem róla.Egyrészt az ára kb 130k - 140k körül van ami egy belépő dslr-el megegyezik.
Másrészt érdemes megnézni az általad is link-elt oldalon a tesztképeket. Főleg az erdőrészletekre gondolok. Az oldal adta nagyítási lehetőséggel is próbáld megnézni.
Én nem vagyok szakértő, és nagyon kevés fényképezővel volt már dolgom, de szerintem bármely belépő dslr jobb képminőségre képes.Súlyban, méretben is megegyezik (kb-re) egy kitobis dslr-el. Tehát elveszti a kisebb súly és kisebb helyigény előnyét ami a bridge kategóriának velejárója (persze ez az indok szubjektív).
Amiben talán jobb (de ezzel is lehet vitatkozni, így úgy mondom: szerintem) a Fuji, hogy 140k -ért van 1 mindenes géped. 1cm-ről makró, kb 14x zoom (amit dslr-ben elég költséges megvalósítani 1 objektívvel, de többel is), itt is van állítgatási lehetőséged..stb, mindezt 1 objektívvel. Az LV -Sonyt leszámítva - gyorsabb.
"Szerintem tisztázd le magadban, hogy mire van szükséged."
Ezzel egyet tudok nagyon érteni!
Én amiért váltottam dslr-re az a képminőség. Ez a konkrét cél vezérelt. Nem csalódtam. -
Teemu
tag
válasz
aldebaran
#5940
üzenetére
Nah ezért ezt még elküldöm

Szerintem tisztázd le magadban, hogy mire van szükséged. Pl: ha 5-6-szoros nagyításra kell azt nem fogod megkapni egy alap objektívtől, és ez mind plusz költség.
A lényeg, hogy mikor megveszel egy „alap” (kit) tükrös gépet akkor azzal el lehet lenni (még mindig a zoom-tartományról beszélek), de kompromisszumokkal.
Ezért ajánlom, hogy nézd meg ezt a gépet. Szerintem nagyon jó. Természetesen LV van rajta, jó a zoom átfogása, kompakt kategóriában az egyik, ha nem a legjobb képminőséggel rendelkezik.
Ezek ellenére én a DSLR mellet döntöttem, mert úgy gondolom, hogy idővel tovább szeretnék lépni az „alapszinten”. (Ezzel nem azt akarom mondani, hogy kompakt gépekkel nem lehet nagyon jó képeket csinálni.) -
Degeczi
nagyúr
válasz
Ren Hoek
#5937
üzenetére
az nem kérdés, h a teljes érzékelőméretet használja, nem croppolja - de az már egészen más téma, h vajon az összes érzékelőcellát is használja-e?
minőség szempontjából a logikus az lenne, h igen - de másodpercenként 30x kiolvasni és feldolgozni a teljes érzékelőtartalmat nagyon nem lenne egyszerű feladat!
gondoljunk csak bele: 21 Mp 14 biten digitalizálva 30 fps-el az ha jól számolom 1.1 GByte információ másodpercenként!
és ez még csak a nyers adat, nincsenek színek, tehát még a de-Bayer-t és a leméretezést el kell végezni - teljes fölbontású képeken, mp-enként 30x - nehezen tudom elképzelni, h egy korlátozott teljesítményű (hiszen a fogyasztása alacsony kell maradjon) kamerában ez megoldható lenne
szerintem valószínűbb tehát, h már az érzékelőn összekapcsolnak pixeleket, vagy egyszerűen kihagynak belőlük, de aligha olvassák ki folyamatosan az összes adatot
ugyan nem a videófelvétel, csak LV, de pl. a D90 is csak kb. 640x480-ra képes: hiába nagyítasz bele, ott már nem jönnek elő részletek, csak digitálisan fölnagyítódik az élőkép
valszeg ott is arról lehet szó, h az érzékelő összes pixelét nem tudná földolgozni a folyamatos élőképhez
-
aldebaran
addikt
Megnéztem a tesztet a Pentax K-m -ről Teszt és nagyon megtetszett a zajmentessége és az ára a Sony A330-hoz képest.
Van valakinek tapasztalata a kettő közül valamelyikkel? Ki melyiket ajánlaná, ha leginkább szobában gyerekeket fényképeznék?
Vagy árban hasonló zajmentes fényképezőt tud valaki ajánlani kit-tel egy amatőrnek = nekem?
-
Ren Hoek
veterán
Az első kérdést nem értem igazán. Szerintem sincs különbség. Arra akartam kilyukadni, hogy legalább valami nagyobb szenzoros videókamerát kihozhatnának már. Cserélhető objektív sem lenne rossz. Végülis ez a Pana GH1 egy fkgép kinézetű videókamera (is lehetne)
A második kérdésedre válaszolva, ezt hivatalosan nem tudni... Sok vita volt már erről, de pl az 5D biztosan kihasználja a nagyrészét, sőt lehet a teljeset, ezt hirtelen nem tudom megmondani... De nagyon egyszerű letesztelni, készítesz egy fotót, meg egy .mov-ot és meglátni. Ha csak a töredékét használná, alapból nem lehetne ilyen nagylátószögben készült videókat csinálni. Márpedig abból van sok. 550D-ben meg van crop-os funkció is, "digitális" zoomként.
Ez egy hivatalos canon sample... (Persze gagyi marketingillata van ez tény)
http://www.youtube.com/watch?v=3f7l-Z4NF70Az utolsó jelenetben lévő canyon... Na azt szerintem lehetetlenség lett volna levideózni, ha csak pl 3 mpixelnyi területet használna. Jóhiszeműen is csak a töredéke látszana.
vagy itt.. ez 7D-s de ugyanúgy APS-C... 5D is van a filmben.
-
-
Ren Hoek
veterán
Tudok róla. De nem erre gondoltam, hanem rendes videókamerára. Azért ezek DSLR fotógépek, ergonómiailag nem felelnek meg nagyon egy videókamerának, és sok melós videósnak. Ezért gázos hogy kamera szinten csak a több milliós gépekben nagyobb szenzor (RED, Iconoskop stb)
Ennek ellenére amatőrfilmezni jók a DSLR-ek, sőt egyre többen használják melóra is.
-
Ren Hoek
veterán
Videós szemmel nézd:
Tudom tisztában vagy a dologgal, (mint profi) csak szemléltetésképp:

A mai zsúrkamerák 150-200 körül, kb a legkisebb zöld téglalapot (1/2.5)" személyesítik meg. Ehhez képest a videósok kapnak 550D-vel egy APS-C szenzort, a maga dof-jával + cserélhető objektívekkel, amik megint közelítenek a filmkameráknál használt objektívekhez (nem fos műanyaglencsék)
Sőt még a fogantyús 5-700K-s kamerákban sincs ekkora érzékelő... Sokan ezért rimánkodnak, hogy legalább egy mikronégyharmados szenzoros cam-ot dobjanak már ki a köznépnek.
-
Ren Hoek
veterán
Váz már most 190-200 K körül... kit obi 18-70-es IS-es... dehát belépőszintre ez bőven jó.
Főleg azért érdekes, mert le fogja nyomni a 7D árát... gyakorlatilag közel ugyan olyan szenzor van bennük, és a videós funkciók teljesen ugyanazok. Jó fotós szemszögből ez nem lényeges, de kisfilmesek, amatőrök, most először kapnak olcsón nagy szenzort, jó mélységélességet stb...Kb egy zsúrkamera árából. Amihez bajosan DOF adaptert kellett venni eddig a mélységélesség miatt. Tehát ez abszolút VDSLR lett. Eddig a 7D volt ebből a kategóriából a legolcsóbb. Klippeket forgatnak már ezekkel (5D Mark II volt eddig a csúcs) Azért 7D meg jó gép eléggé, proibb anyagokból, jobb AF-el. Szóval a fotósok is profitálhatnak az árcsökkenésből.
-
Marky21
aktív tag
válasz
Szten Márs
#5928
üzenetére
Értem:S nekem van egy canon eos 350D és ahhoz akarok venni ef-s telét ,de elakartam adni az Ef 28-90mm obit ami még cannon eos 300-hoz van de ha eladom nem tudom használnia filmeset :S akkor ne adom el a Ef obit h tudjam használni a filmessel
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Marky21
#5927
üzenetére
"Only Canon cameras with the APS-C sized sensor released after 2003 support the mount. All other cameras do not support it." [link]
Magyarán még olyan APS-C-s Canon DSLR is létezik, ami nem kompatibilis az EF-S-el (pl EOS 10D, ha nem tévedek). Felejtsd el az EF-S-t, ne is tekerd rá, nem vagyok benne biztos, hogy nem tenne kárt benne, de ezt majd a Canonosok megmondják, annyi viszont bizonyos, hogy nem kompatibilisek.
-
Marky21
aktív tag
válasz
Szten Márs
#5926
üzenetére
miért?? nem is működne?
-
Marky21
aktív tag
Canon eos 300 Slr géphez lehet használni Ef-s obit vagy csak a simán EF obik jók???
-
Ren Hoek
veterán
Urak, összeszedtem pár infót meg (béta) tesztet, linket, videót a Canon 550D-ről...
Ha valakit érdekel,vagy van infója a témával kapcsoladban itt bővítheti az okosságokat:
http://prohardver.hu/tema/canon_eos_550d/hsz_1-1.html
Hamarosan veszek egyet, fotógépnek és videókamera helyett... Majd írok bővebben is (de gondolom lesz éles teszt is)
-
Szten Márs
nagyúr
Fene tudja, triviálison kívül miket lehet. Triviális nyílván az, hogy megnézzük az objektív front és hátlencséjét, megnézzük a kereső üvegét, sőt, belenézünk a keresőbe (ha homályos, amit látsz, akárhogy állítgatod a fókuszt, akkor diopriakorrekciót tekert rá az előző tulaj, ilyenkor ezt vissza kell állítani - szóval ezt érdemes megnézni), megnézzük úgy az egész gép külső állapotát. Aztán esetleg érdemes lehetne egy fókusztesztet végezni, de 37 ezer expót egy fókuszhibás gépbe aligha tesznek bele. Beragadt pixeleket is lehet keresni: 1/60 sec záridő, ISO 400, objektívkupak fenthagyásával lőjön a tulaj JPG-ben egy képet, vagy lőjetek ti, és nézzétek meg nincsenek-e világító színes pöttyök a fekete háttéren. Ha ti lőttök a helyszenen, laptop ennek ellenőrzésére kell, hátsó LCD-n az életben nem lehet megtalálni. Ha van színes pötty, akkor új kép lövése, ha ugyanott lesz, akkor az már nem nyerő, ha máshol, akkor az nem beragadt pixel. De valószínűleg, ha volt is ilyen baja újonnan, javítva lett időközben.
Most más hírtelen nem jut eszembe, de lehet másnak eszébe fog
-
sbazsi
veterán
ha kalapácsnyomot látsz rajta, akkor ne vedd meg!
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
^Clown
addikt
Sziasztok! Holnap vesszük át a K10D-t, amiről korábban kérdezgettelek titeket. Mire kell odafigyelni, miket próbáljak ki? Szerződés persze lesz róla, plusz visszavásárlási garanciát is vállal rá, de biztos ami biztos. Köszi előre is!
-
Throme
veterán
válasz
Degeczi
#5917
üzenetére
Egyelőre nekem csak a ViewNX progi van meg (kaptam a géphez).
Nem tudom, lehet e jpg-ben menteni vele...A CaptureNX nekem nincs.
Az előbbi progival sokat egyelőre nem ismerkedtem....
Szóval első lépés valami raw szerkesztő (valszeg ez a captureNX) beszerzése lesz a raw világának feltárására. -
Degeczi
nagyúr
gyakran olvasni ezt a "gyakorlásra jó a JPG" vélekedést, de valójában kezdőként pláne különösen hasznos a RAW!
amíg uis még nem ismered igazán jól a kamerát, gyakran fogod majd a helyzethez nem ideális beállításokon hagyni - és adott esetben egy amúgy jó pillanatot sokkal gyengébb minőségben megörökíteni, mint lehetne
RAW-ban ugyanakkor csak az alapvető minimumok (mint pl. expozíció, fókusz) betartása kritikus, azon fölül az összes paraméter szabadon állítható utólag - amiből sokkal többet lehet tanulni azonnal látva a változásokat a RAW feldolgozó programban, mintha újabb és újabb JPG-eket kellene készíteni a különböző beállításokkal
ehhez csak az fontos, h a Nikon saját, Capture NX nevű RAW feldolgozó progamját használd, mert csak abban vannak teljesen azonos beállítások mint amiket a kamera menüjében is találsz
-
Throme
veterán
Szten Márs, Degeczi, rumos14!
Kösz a válaszokat és a részletes érzékelő pixel hsz-t!Ma beszéltem az üzlettel. Mailben le kellett írnom a tényállást és próbáltam cserét „kiharcolni”. Olyan ” hátha bejön” alapon, vesztni valóm nem volt. A levélre válaszként azt kaptam, hogy a „Nikon ezt nem fogadja el cserealapként”. Bevallom én sem hittem, hogy kicserélik…..
TV-nél sem állnak szóba az emberrel 4-8 pixelhiba alatt.Beszéltem a szervizzel. Ahogy ti is mondtátok, szoftveresen korrigálható a pixelhiba.
Egyeztetek majd velük (kaptam egy közvetlenebb számot) és elviszem oda. Ha szerencsém van akkor meg is várhatom, bár hétköznap du 5 előtt odaérni nem lesz 1xű….
Az üzlet is felajánlotta, hogy bevihetem hozzájuk és ők eljuttatják a szervizbe. Persze így hosszabb ideig lennék gép nélkül!rumos 14: Köszönöm! Hát bízom benne, hogy jó választás volt a D5000! Pixelhiba ellenére is nagyon bejövős a gép és aki belépő kategóriában gondolkodik annak jó választás lehet.
Úgy indultam mint jó páran, 100-130 körül nézelődtem (igen pl Sony A330), aztán keresgéltem, olvasgattam és az objektívparkot is átböngészve választottam.
18-105 obi nagyon megtetszett, nem volt menekvés.
Elsősorban a képminőség miatt váltottam és elégedett vagyok. Nekem a live view funkció is tetszik és hasznosnak tartom . Video készítés lehetősége is adott. Nem fő szempont de örülök, hogy van.
A raw formátummal is ismerkedem majd, de jelenleg begyakorlásra jó a jpg. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
[HUN]Zolee
#5914
üzenetére
Kb igen. Persze attól függ milyen szempontokat milyen súllyal veszünk figyelembe.
-
[HUN]Zolee
őstag
Ilyen a sorrend a 3 gép között használhatóság szempontjából? :
-Pentax K200d
-Sony A200
-Pentad K100d super -
Dorian
félisten
Én egyenlőre még a duplakites teleobit is feleslegesnek tartom, hogy megvettem, mert alig használom.
...Bár jó lenne az M-es 50 f/1.7 helyett egy autofókuszos ... esetleg az alap kiobi helyett egy másik... á, nem is agyalok tovább mert bele sem merek gondolni, mi lesz a vége
-
Latitude
aktív tag
Nesa
.Mea culpa... Megnéztem, igazad van. A sigma nem olyan nagyon rég kijött egy sor új objektívvel többek között 30/1.4 EX DC HSM-el. Ezeknek az ára bajonettől függetlenül kb. egy árban van. Még október november környékén nézegettem az obikat, és akkor láttam, hogy canon nikon esetében fix 50-es ill 30-as obikat lehet venni 30 k-tól (de az nem ez a sorozat lehetett). Szal vissza szívtam. Az oly obik ár/érték aránya már-már legendás, de az áruk egy kezdő fotósnak egy kissé elrettentő tud lenni.
-
Latitude
aktív tag
sbazsi. Sajnos, ez így igaz. Ezért jó ha vannak az embernek fotó(zó)s barátai (akik tanácsai alapján mégjobban összekeveredik
).De alap helyzetben a dolog a fentiek szerint működ(het)ik. Beetető szintű váz+kitobi megvesz. Kit obi elad, jobb obi(k) megvesz. Váz elad, egy (két) szintel magasabb váz megvesz.
-
nesa
veterán
válasz
Latitude
#5905
üzenetére
Szerintem nem dragak az oly obik ar/ertek aranyuk kb rendben van.
Ezt inkabb ugy mondanam hogy megnezem haveroknak milyen van es mikor eszmelek hogy mindenki Sonyt hasznal akkor tuti nem olyat veszek nehogy barmit is kolcson keljen adni a feltve orzott cuccokbol, igy nincs sertodes , nemvagyok en szeretet szolgalat.
Sigma 30/1,4 ugytudom minden markara szinte ugyananyiba kerul.
-
Latitude
aktív tag
Nem akarok belekotyogni... De még is megteszem
.
Ha nekem kellene újra márkát választanom, biztos, hogy három dolgon is elgondolkodnék. Az egyik, hogy milyen fényképzeőgépe van a fotós barátaimnak, ugyan is tőlük (ha jó kapcsolatban vagy velük) lehet lencsét kipróbálásra kölcsibe kérni
. Ez azért jó, mert így gyorsan le tud tisztázódni az emberben, hogy a későbbiekben mire is van szüksége, milyen üvegekre vágyik.
A másik dolog, hogy egy picsit érdemes vissza felé gondolkodni, ha van rá lehetőséged. Melyek azok a lencsék amik nélkül nem tudsz élni, és ezek az egyes márkák esetébe mennyibe is kerülnek. Itt most nem a kit obikra gondolok, mert azoknak a minőségén az ember hamar túl tud lépni. Inkább a közép kategóriás objektívekre gondolok. Esetemben azt a szomorú tényt kellett konstatálnom, hogy bár a Zuiko Digital (nekem Olympus-om van) lencsék nagyon jó minőségűek, azonban többszörösébe kerülnek a más márka lencséinek (itt most nem a fix 500/2.8-ra gondolok, hanem a pórnép által is használt és megvásárolt üvegekre Pl. sigma 50/1.4) árához képest. Ez egy nagyon egyszerű tényből adódik, mégpedig a gyakrabban vásárolt márkák lencséi általában olcsóbbak, nagyobb a vásárló erő így kedvezőbb az előállítási költség is.
A harmadik dolog, ami itt már sokszor elhangzott, hogy sok esetben a belépő szintel rendszert is vásárolsz, azaz ha megveszel egy márkát akkor ha ügyesen vásárolsz hozzá üvegeket (jó áron+azokat amikkel szívesen fotózól) akkor a lencséket általában nem adja el az ember, viszont a vázat ha kinövi, akkor esetleg elcsábul és szintet lép.
.
Persze ez sem mindíg igaz, mert hallottam már olyan illetőről aki komplett rendszerét cserélte egy másik gyártó rendszerére. De a fennt említett vásárlási szokást már sok fórum társ magáévá tette
.
Most hirtelen ez a pár gondolat villant be. A témával kapcsolatban. Azt hiszem nem könnyítettem meg a helyzetedet... -
sziszi79
csendes tag
köszi a válaszokat.akkor nem értem mért tették közé a panasonicot még jó hogy felvilágosítottál
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
sziszi79
#5874
üzenetére
Én ezek közül az Oly E-420-ast egyértelműen nem ajánlom, szvsz a leggyengébb modell a felsoroltak közül. Az A200 egy jól használható gép, az A230-nál nagyságrendekkel jobb markolattal, viszont az A230 már az újabb, jobb minőségű 18-55-ös kitobival került a boltokba. A Nikon D3000 és a Pentax K-m sem rossz gép, ezek is abszolút bevállalhatók. A Panasonic FZ38 kakukktojás, az nem tükörreflexes gép.
-
Dorian
félisten
válasz
Szten Márs
#5898
üzenetére
Basszus tényleg.

Viszont ajánljatok neki valamelyiket a választékból... -
Darkness1
aktív tag
válasz
Szten Márs
#5900
üzenetére
Szeretnék egy EVIL gépet, egyelőre a tükrös mellé, később helyette. Viszont az árakat túlzásnak vélem, remélem, hogy mihamarabb alább szállnak. Az E-P2 még jobban tetszik, de az még drágább.

A váltás fő motivációja a minél nagyobb méretkülönbség, a képminőség megtartása mellett.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3972, 100% Akkumulátor
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 12/128GB Fekete / 12 hó jótállás
- Canon 1100D + 18-55 3,5-5,6 IS II digitális fényképezőgép
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.




. Nem tartom elvesztegetett időnek a kérdezősködést, olvasgatást.

csak a váz 113e


Eszem megáll azért néha.


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

. Ez azért jó, mert így gyorsan le tud tisztázódni az emberben, hogy a későbbiekben mire is van szüksége, milyen üvegekre vágyik.

Mr.Csizmás
