-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz silmatauki #28002 üzenetére
Igen, ha egy pici NX1-et kapunk, az nagy szám volna.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz silmatauki #28031 üzenetére
Tudom, te bányafotó zajmániás vagy. Na de 7 fé árnyék visszahúzás? Ki az az barom, aki ilyet csinál? Még a világ legtehetségtelenebb, teljesen vak és egyben szellemi fogyatékos fotósa sem képes 5-7 fényértékkel alulexponálni a képeit, hacsak nem szándékosan. Ez egy gép leglényegtelenebb tulajdonsága, pontosan nulla jelentőséggel.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz silmatauki #28033 üzenetére
Ha egy panón 4 fényérték lett visszahúzva az árnyékokon, akkor ott valami el lett baltázva. Vagy a készítéskor, vagy az utómunka során. De legyen. Viszont a 4 és a 7 között még mindig 3 fényérték van. 8x megvilágítás. Az közel van? Ne má'.
Én 12 megás régi mft-t használok, ahol a 2 fé már a határt jelentik. Nagyon kevés olyan képre emlékszem, ahol ez konkrét, megmegoldhatatlan problémát jelentett egy kép szempontjából. A szétcibált képek semmilyen gépből nem mutatnak jól, az emberi látással nincsenek összhangban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz silmatauki #28036 üzenetére
4 < 7 különösen egy logaritmusos skálán. 18dB azaz nyolcszoros különbség.
És egy panót se alulexponálsz az éghez, és utána húzod fel az árnyékokat, hanem kettőt alulról, kettőt felülről, ha kell.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz silmatauki #28038 üzenetére
ÖÖöö nem tudom, hogy ennek mi köze van ahhoz, amit én mondtam. Én semmilyen expósorozatról nem írtam. Csak csúcsfény-árnyék kidolgozásról.
Nem ismerem azokat a szoftvereket amit használsz. Én, ha kell, kidolgozni LR-ot (vagy OV-t) használok, panóra csak a Hugint ismerem. És nem szoktam ilyen 168 képes ( ) panót csinálni. Főleg nem akarok megrendelőket kiszolgálni. És nem is tervezem. Sőt, a következő életemben sem tervezem. Valamit nem értek. Ha te üzleti célból panorámákat csinálsz, akkor miért nem rendes célgéppel csinálod, miért egy hobbifujival?(Igen, minden fuji hobbifuji - esküvőfotózás nem ér) Jó végül is nem az én dolgom, de hidd el, a többséget ku..ára nem érdeklik ezek a speciális problémákra adott speciális megoldások.
Ez olyan, mintha a zenehallgatós topikban elkezdeném a stúdiós DA/AD konvertereket a bemeneti hangminőségük alapján ajánlgatni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz silmatauki #28040 üzenetére
Egy NX sem célgép, nem csak a Fuji nem az. Sőt, egyik sem, amiről itt szó van a topikban. Ezek csak önszívatásra alkalmasak. Csak a zenei példámat folytatva, amiket én használok ADDA, azok a hifis topikban szóba sem kerülnek, csak néha szőr mentén, említésképpen.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz stílfűrace #28103 üzenetére
A képminősége pont olyan jó, mint bármelyik másik mai fényképezőgépé. Legnagyobb hátránya, hogy egyetlen normális eszköze sincs, ami jó lenne komponálásra. A nagy kijelző ÉS az EVF is egyaránt nagyon kicsi felbontású. Másik hátránya, hogy feleslegesen nagy behemót. Egy ilyen MILC fele akkora is lehetne, főleg ilyen gyér kezelőszervekkel, ami ezen van. Se gomb, se tekerentyű nem fért el ezen a böszme dögön. Az anyagminősége pedig olyan, amilyen, fekete színű reklámszatyorból formázták gondos kínai kezek. Ha mindezt hajlandó vagy elviselni, akkor az ára, és a képminősége kárpótol. Ha ez a max keret, ami belefér, akkor hajrá, tulajdonképen ennyiért más nincs.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Lacpac #28116 üzenetére
Biztos, hogy a pixel mappinget csináltad meg? Ilyenről még nem hallottam, hogy az nem javított meg egy hotpixel problémát. Ha mégis, az akkor egyértelmű szoftveres hiba. Ha a hülyeboltból elhajtanak, akkor vidd a Dohány utcai Olympus márkaboltba, ott is érvényesítheted a garit.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz daniduke #28122 üzenetére
Láttad te már azt az EVF-et? Komolyan. Néztél már bele? Az EVF szerinted? Az ér egy fillért is? Csak a helyet foglalja. A 12 éves Olympus kompaktomban van pontosan ugyanez az EVF. Nem jó semmire, már 12 éve is utáltam, inkább nem használtam, mert csak zavart.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
válasz silmatauki #28131 üzenetére
Erre szoktam mondani, hogy zajban még mindig jobb, mint a Samu szenzorai (leszámítva NX1 és NX500), vagy az összes Canon szenzor, és egy kicsit még az MFT-s Sony és Panasonic alapú szenzoroknál is jobb (a nagyobb méretből fakadóan).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Alabástrom #28155 üzenetére
Semennyire. Kicsit sem. 10MB/s elég mindenre
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz silmatauki #28160 üzenetére
Én is mindig csak microsd-t használok. Pár adapter már kinyiffant, de a kártyák még épségben.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz schawo #28185 üzenetére
Legközelebb a Nikon 1 rendszerhez való 70-300-zal juthatnál hozzá. De ezt még csak bejelentették, forgalomban nem jelent meg, és az ára 350k lesz [link]. Apró vázon megfoghatatlan lesz, a hozzá passzoló V3 váz 250k. És ők együtt 900g, nem egy pihe.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Arra a pöttöm vázra ne akard felcsavarni (a még nem kapható) hatalmas üveget Látványos szívás lesz, ha mégis így akarod használni. Csak szólj előtte, hol lesz az első próba. Jövök fotózni
A 70-300 alá egyébként nem kell konverter, az natívan ül a Nikon 1-en. Mármint ha ugyanarról beszélünk (én a 350ezer forintos natív Nikon 1 70-300-ról). Mert ha te a 150ezres, tükrös 70-300-ról beszélsz, akkor egy hatalmas no-no Eszedbe se jusson.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A tükrös 70-300 nagy, nagyobb, mint a mostani üveged. A sok fény, ami átfér rajta (fullframe-re készült), szinte unatkozik a belsejében (a bejutó fény 86%-a csak az FT1 átalakító belsejét fogja megvilágítani, nem a szenzort), ráadásul az üveg feloldása nem elég nagy, nem ekkora pixelsűrűségre tervezték (lágy mint a rosseb). Ha ez még nem lenne elég, akkor további szívás, hogy az AF sebesség is a béka segge alatt lesz. És ha egy fullframe 70-300-ast akarsz felcsavarni arra az incifinci vázra, akkor arra már egy egész fészbúk eventet érdemes szervezni röhögni
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Minden relatív. Nem a semmihez hasonlítunk. Van fázisérzékelés, meg minden, mégis írják, hogy lassú vele az AF, a natív üvegekkel gyorsabb. Neki jelenleg is van egy Olympus E-520 + Olympus 70-300 rendszere, annál kéne gyorsabb fókusz, nem csak úgy "random". Ugyanez a felbontással is. Ráadásul még csak nem is lesz kisebb az összeállítás ezekkel a nagy üvegekkel
És a V1 nem kicsit nagyobb az S1-nél. Ezért javasoltam neki V3-at.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz silmatauki #28286 üzenetére
Szerencsére van elég szoftver ahhoz, hogy a félvak átlagjózsi is megtalálja a saját számítását, meg aki kicsit jobban ért hozzá, az is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz silmatauki #28334 üzenetére
Ha csak vázról beszélünk, akkor újonnan ott van az E-M5 135-ért, a E-M10 145-ért, meg a G6 120-ért (és az A3000 80ért ). Mert a 6000-t se láttam még kitben 150 alatt, és az E1-et sem. De objektív nélkül meg elég életlen képek készülnek
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Carasc0 #28349 üzenetére
Tech hátránya? Nem igazán van.
Az A6000 előnye a nagyobb szenzor (jobb zaj), jobb követő fókusz, jobb videó, az M10 előnye a beépített stabilizátor, jobb kitobi, és úgy általában használhatóbb objektívkínálat.
Ha 6000-esed lesz, akkor azt fogod szeretni, ha M10-ed, akkor azt. Egyformán, egyik gépnél sem az eszköz lesz a korlát a következő 3 évben, amíg tanulod a fotózást.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Carasc0 #28353 üzenetére
A 6000 kukucskája nagyon is jó helyen van, sokkal logikusabb, és kényelmesebb helyen, mint az M10-é. Állóképben nem is annyira, inkább mozgóképben van komoly előnye a Sonynak. Állóképben gyenge fényben egy kicsit kevésbé zajosodik, jó fényben pedig az Olympus színkezelése jobb.
Panának is van kukucskája, természetesen.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tin_Shield #28356 üzenetére
Ja, igen, én jobbszemes vagyok. Lehet, ha balos volnék, nem tetszene
(#28358) Carasc0
A színkezelés egy bonyolult kérdés, és nagy részben ízlés kérdése. Stúdiós képeknél nincs értelme nézegetni, mert nem ismered a megvilágítás körülményeit, és a téma sem értelmezhető színileg. Van színe, oszt' jónapot. Portréknál bőrön, égbolton, és a színkontrasztban látszik az előnye.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Carasc0 #28361 üzenetére
Az árban csak magadon segíthetsz.
Minden mai géppel készült kép besza-behu, ha olyan a téma, és nem rossz a fotós. Az A6000 nagyon jó gép. Ha szimpatikus, és átmegy a fogáspróbán, akkor azt vedd. Mindenképpen ő a piac egyik legjobbja.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Carasc0 #28363 üzenetére
Kutyus nagyon is céltudatosan vásárolta az M10-et pár olyan jellemző miatt, ami nála azt az A6000 elé helyezte. Ha neked az a pár jellemző nem számít, akkor kenheted a hajadra. Szóval tényleg van amiben a 6000 jobb, talán egy picit több mindenben, és talán pont annyival drágább is. Mindkettő elég jól pozicionált modell.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz silmatauki #28413 üzenetére
Jaj, miva'? Ne má'
Az LX100 felbontása dupla, a nagyítása (látómező kitöltése) 0,70x, szinte pontosan akkora, mint az A6000-é (0,72x)
De hogy az RX100III nem hátranyúló, hiányzó illesztéke hogy jön ide, azt nem tudom Minden hülyeséget lehet előnyként beállítani, de attól még hátrány marad.
Az LX100-nál az objektív a marha jó. Kár, hogy a szenzorfelbontás nem nagyobb, akkor volna igazán jó az a kütyü. Én másba nem tudnék belekötni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz silmatauki #28413 üzenetére
Egyébként mi az ami annyira tetszik neked az NX500-ban? A szenzor nagyjából rendben van, már majdnem beéri a Sony szenzort, a trackingje nem rossz, de azt is tudja az A5100.
(#28415) silmatauki
Az LX100 szenzora multiaspect. Natív a 4:3, a 3:2 és a 16:9 is, nem kroppos. Ha 4:3-os volna az EVF, akkor meg 16:9-en volna vágott. Mivel fotózáshoz mindegy, videóhoz meg ésszerű a 16:9-es, ezért a legjobb döntést hozták a 16:9-es EVF-fel. Hogy melyik teszt mit miért ír, az meg legyen az ő bajuk.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Fogyjunk le!
- Politika
- Óra topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs