-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Nordik
#60135
üzenetére
Ha annyiért kapsz egy ilyen szettet az jó vétel, tanulni el lehet vele kezdeni. Valószínű kelleni fog egy fényerős fix utána. Elkezdeni el lehet, utána ha jobban értesz hozzá, akkor már fogod tudni az irányt, hogy merre fejleszd a felszerelést. Pl a később megvett fényerős fix obi már lehet olyan, ami full frame gépre is felmegy, ha abba az irányba akarsz fejleszteni.
-
válasz
deny330
#60116
üzenetére
Én sokat viszem magammal napi szinten a fényképezőgépet (igaz nekem kis milcem van), de egyébként a telefon bőven elég kb a normál esetekre.
Egy Pana S5 mellé nem biztos, hogy érdemes lenne venni valamit, inkább úgy ráállni, hogy telefon, és ha kifejezetten úgy indulsz útnak, hogy fényképezni, akkor viszed a gépet. -
válasz
deny330
#60111
üzenetére
Hát ez így oké, de te most erre kerestél gépet, vagy erre?
”Elsősorban mindennapi használat, ha meglátok egy jó témát leszoktam fotózni, de ez kimerül annyiban hogy táj, autó, street.”
Azt írtad, hogy fotózni szeretnél, szerintem erre amire használod kontraproduktív is lenne egy fényképezőgép, erre egy telefon bőven elég. Ha tényleg a fotózás érdekel, azaz magát a képkészítést szeretnéd úgy, hogy uralod magát a folyamatot, arra kellene inkább fényképezőgép.
-
válasz
deny330
#60098
üzenetére
Szia!
Én két gépet használok, egyik pont egy GX80. Szerintem nagyon jó gép, nem figyeltem most, hogy mennyiért mennek, de nem bántam meg hogy annak idején megvettem, és nem véletlen hogy azóta is megvan. Ha azt kinézted és szimpatikus, vedd meg nyugodtan, jó fotóra és jó videóra is. Épp a napokban néztem vissza egy 4K videót amit évekkel ezelőtt csináltam vele és az volt az első amit megjegyeztem hogy de rendben van még a mai napig ez a videó tudás. Igen az újabb vázak már többet tudnak, de többe is kerülnek.
Ugyanakkor szintén iphone felhasználóként azt gondolom, hogy ha egyúttal telefon upgrade mellett döntesz, akkor a 14 pro-val nem csinálsz rossz vásárt. Én személyes tapasztalat alapján úgy látom, hogy az elmúlt kb 6-8 év mélypontja fotó terén a 13 (és sajnos 13 pro volt - pont 13PM-et vettem akkoriban), utána sokat javítottak rajta, így igazából ha egy ilyen 2 az 1-ben megoldást választasz (telefon és fotó), akkor az sem rossz. De az objektívek cserélhetősége miatt egy külön fényképezőgéppel valósággal kinyílik előtted a világ.
-
válasz
Hadeska22
#60083
üzenetére
Szia! Tudom, hogy gépváz vásárlás volt a kérdés, de hátha ez is segítség. Ha "csak" ez a tárgyfotós helyzet a probléma, akkor ott miért nem próbálkozol meg inkább kézi fókusszal? Azért kérdezem, mert pl. ha egy tárgyasztalon fényképezed ezeket a dolgokat, akkor oda elég egyszer beállítani a fókuszt, és lehet cserélgetni a tárgyakat. Ha nem, akkor persze minden alkalommal újra kell fókuszálni, de otthoni körülmények között, esetleg állvánnyal lehet, hogy az egy egyszerűbb megoldás lenne (az olcsósága mellett), mint egy új gépet megtanulni kezelni. Csak egy ötlet, ha más helyzetekben is zavaró az AF, akkor persze ez nem megoldás.
-
válasz
haruspex
#60076
üzenetére
Elhiszem amit írsz, nyilván a tapasztalat az más mint amit én így ismeretlenül érzésből gondolok legfeljebb.
Akkor ez egy gyenge obi valóban. Annak idején amúgy majdnem sonyt vettem (még talán 2018-ban volt), egy A6000 lett volna az akkori (talán akkor Mk I, tehát a még gyengébb?) kitobival, ott álltam az üzletben és végül valamiért a Pana GX80-at vettem meg 12-32-vel, és nem bántam meg (mondjuk akkor az általad leírtak alapján a két obi között elég nagy különbség van, mert az a pana kitobi tényleg jó). Meg nem mondom utólag már, hogy mi alapján döntöttem, minden ilyen jellegű vásárlást úgy csinálok, hogy előtte túlzó módon utánanézek, de ezt ott helyben döntöttem el valamiért (a GX80 a mai napig megvan, igaz ma már keveset használom, többet kéne). -
válasz
yle_greg
#59960
üzenetére
Én újabban (a Fuji topik segítségét követve) úgy csinálom a videókat, hogy felveszem egy elérhető legjobb minőségben a fényképezőgéppel, és eleve úgy importálom a számítógépre, hogy egy Handbrake nevű ingyenes progival átkonvertálom a 4K/200 mbit videót egy két menetben feldolgozott 4K/40 mbit VBR videóvá. Nem látszik a minőségromlás, de ötöde lesz a fileméret.
-
válasz
theporcupine
#59934
üzenetére
Én úgy vettem észre, hogy a 12-32-nél nem vált át. Ha a 20-as van a gépen, akkor videó módba átkapcsolva ki is írja a kijelzőn, hogy switching to af-s. A 12-32-nél nem.
-
válasz
Tin_Shield
#59931
üzenetére
Na az szép, hogy egy Olympus vázon működik vele az AF-C, egy Panasonicon meg nem. 😳
-
válasz
p_adam
#59919
üzenetére
Pont ugyanarról beszélünk, én is azt mondom, hogy nem csak nerd-ök vesznek kamerákat, sőt - csak ők azok akik a fórumokon érdeklődnek, nézelődnek, összehasonlítanak. Csomóan mások meg fogják, elmennek és vesznek egyet és boldogan használják. Valószínű amúgy boldogabban, mint mi, akik tudjuk, hogy mire nem jó a gépünk, és állandóan az jár a fejünkben, nem az, hogy milyen jó felvételeket csináltunk már velük.
-
válasz
p_adam
#59917
üzenetére
“mégis mindenki ezt böngészi”
Lehet hogy félreérthető voltam, erre mondtam azt hogy az ilyen photo nerd-ök mint mi, de aki csak simán használja, az nem foglalkozik ezzel. Ő az aki automatán használja általában, és elégedett az eredménnyel. Mondjuk, ezek közül a felhasználók közül valószínűleg sokan megszöknek moniltelefonra.
-
válasz
p_adam
#59913
üzenetére
Szerintem sokan ezt a témát túlgondolják (elsősorban youtuberekre gondolok). Az átlagember, az átlagvásárló valószínűleg nem agyalja ennyire túl a vásárlást, mint ahogy a YouTubeon a “photo nerd”-ök bemutatják. Éppen ezért én azt gondolom, hogy ha valaki korábban megvett egy mft gépet, és kell neki egy teleobjektív, nem áll neki rendszert váltani. Ugyanígy az se aki megvett több obit korábban, és kell egy nagyobb felbontású váz, vagy egy jobb videót tudó gép, mert elkezd videózni. Szerintem a YouTubeon felülreprezentáltak a “rendszerváltók”, a miért váltottam x-re y-ról videók inkább önmagukért készülnek, mint valós tájékoztatásért. Szerintem nagy általánosságban mindegyik ma kapható gép alkalmas arra amire használjuk őket, a különbségek a rendszerek között mesterségesen felnagyítottak ezekben a videókban, mert ha arról szólna hogy amire a tisztelt nézőnek kell, arra ez 1%-kal jobb, senkit se érdekelne.
Most kezdek videózgatni, csináltam próbafelvételeket a 9 éves mft vázam és az újabb gépem között, azonos felbontás mellett nincsenek észrevehető különbségek. Normál felhasználás mellett a 1080p és a 4K közötti különbség se jön ki (ha valaki az elkészült videót nézi), ahhoz hogy észrevehető legyen a különbség 4-6 fokozatban bele kellett nagyítani a képbe, hogy a fák ágai között és a nádason észrevehető legyen a különbség. Egy tv-n vagy monitoron teljes képernyőn nézve a mozgóképet, pl egy nyaralási vagy egy családi videót, ezt nem nézi és nem veszi észre senki. -
Ezek mind jó gépek szerintem is. Nekem van panasonicom (gx80, az régebbi modell) és fujim is (xt30II). Mind a kettőt szeretem, mind a kettő tök jó gép. A panában is tök jól be lehet állítani a színeket, de ezen a téren a fujit jobban szeretem.
Canon R10-et most vett egy barátom, áradozik róla, a nikont nem ismerem.Ha a költségvetésbe belefér a Fuji X-T50, én személy szerint azt választanám az általad írtak közül.
-
válasz
MrChris
#59887
üzenetére
Egyetértek azokkal amiket írsz, a gx80+12-32 tényleg egy jó felállás, és a Heliossal tényleg nem egyszerű a fókuszálás. Én használom azt az obit m43-on is és Fujin is, még állóképeknél is azt mondom, hogy nem egyszerű jól eltalálni a fókuszt (hozzáteszem, mindezt úgy, hogy azt a konkrét Helios obit használom konverterrel, amit 1986-ban kaptam karácsonyra, szóval volt időm hozzászokni, meg a manuális fókuszhoz is), nem maga az obi a probléma, hanem a milcek keresője, illetve kijelzője. Ezeket az obikat aránylag könnyű volt használni a korabeli gépek prizmájával, mattüvegével stb., de ha az akkori fókuszálási segítségek nincsenek meg, akkor még a kép kinagyításával is nehézkes és lassú a manuális fókusz, minden elektronikus segítséget figyelembe véve. Videóhoz meg tényleg inkább egy AF obi kéne, főleg mert m43-on a Helios már 106mm, ott elég könnyű tévedni az élességi síkkal.
-
válasz
vakablak93
#59839
üzenetére
Egy Fuji 150-600-at szívesen kibérelnék pár hétvégére, ha felém lenne ilyen. Tök jó lehetőségek ezek.
-
-
válasz
haruspex
#59822
üzenetére
Nekem pár alkalommal volt a kezemben Sony milc, nekem az volt az érzésem hogy amit tudnak azt jól tudják, de a régebbi vázaknak nekem nagyon zavaró volt a menüje, és valahogy maga az egész gép olyan unszimpatikus volt nekem - persze attól még lehet jó. Egy váz tetszik, az a7c vonal.
-
válasz
kovsol
#59532
üzenetére
"Elég sok féle állványt árulnak."
Váljék egészségükre!

Kb. szerintem olyan 6-8 éve nem használok állványt, de lehet hogy régebb óta (mióta váltottam milcre). Bár van egy gorillapodsom, azt néha használom ha úgy akarom lekapni a családot, hogy én is rajta legyek, vagy ha a biciklire erősítem a fényképezőgépet, de klasszikus állványhasználat nincs nálam elég régóta. Lehet, hogy csak nem fotózok olyasmit, amihez kéne (asztro pl.), de általános fotós dolgokra már irtó régen nem. -
válasz
norbert1998
#59481
üzenetére
Ez jó irány amit írsz, ha belefér.
-
válasz
norbert1998
#59453
üzenetére
Jó választás szerintem. Nekem sose volt sonym, egy időben nagyon szerettem volna, a nex-5-öt nézegettem, aztán a 6000-et, végül hirtelen kellett gép és teljesen random vettem egy panasonicot, végülis bevált, nem bántam meg, de mindig sonyt szerettem volna. Remélem neked beválik.
-
válasz
norbert1998
#59448
üzenetére
Ha a kipróbálás a cél, akkor az 5100 jó alternatívája lehet a 6000-nek, ha tudod, hogy mit adsz fel érte. Én régen nagyon keresőpárti voltam, újabban rengetegszer nem használom már. Szerintem élhető kompromisszum, ha árban ekkora a differencia, és nem okoz csalódást mert tudod hogy mire számítasz. Szerintem jó ötlet, kipróbálod ezzel hogy tetszik-e maga a folyamat és a végeredmény, és ha igen akkor az 5100-at eladhatónak érzem, le tudod cserélni jobb vázra aránylag rövid idő alatt.
-
válasz
norbert1998
#59434
üzenetére
Szia!
Dslr-t nehéz eladni, nehezebb mint milcet. Azt mondanám, hogy dslr-t az vegyen manapság, aki nagyon tudja mit csinál mert pont az kell neki (valamilyen okból). Ha nulláról indulsz, nem hozol magaddal "örökséget", azaz pl. régi obikat, akkor inkább milcet nézz. Például portrénál nagyon meghálálja a szemfókusz. -
válasz
kovsol
#59396
üzenetére
Így utólag még egyszer elolvasva, ha visszagondolok arra, ahonnan indul a dolog, hogy autofókusz, azért mi minden változott a dslr korszak óta. Dslr korban nem volt kirívó a front- vagy backfókusz, milcen azért ez legalábbis elég ritka, ha egyáltalán létező.
Milcen hol tart ma az autofókusz? A témafelismerő szemkövető autofókusznál, most az a kérdés, hogy automatikusan felismeri, hogy versenyautó, repülő vagy macska van a képen, és a megfelelő helyre állítja az AF-et (állatoknál szemkövető AF, már nem csak az embereknél is, vagy a madár az ágon, a szemére állít fókuszt automatikusan), ha ezt a dslr korszakban mondta volna valaki a fórumon, mit kapott volna. -
Alacsony iso-n lehet hogy kevésbé jönnek ki a különbségek, de pl a régi Nikon D70-emet kb iso 800-ig lehetett használni (a max amit egyáltalán tudott, az 1600 volt). 1600-on olyan zaja volt, hogy mondhatjuk nagyon kompromisszumosnak. Egy mai gép iso 1600-on nem igazán tűnik fel zaj szempontjából, a középkategóriás gépeknél a 6400 is teljesen elmegy. A múltkor csináltam véletlen elállítgatás miatt iso 12800-on képeket fényes nappal, zajos de kevésbé mint a D70 volt 1600-on.
A D70 egy 20 éves váz. Sajnos 25 éves szenzorhoz nem férek hozzá a környezetemben, de szerintem 25 éves szenzorok azért ma már nehezen fellelhetők. A dslr korszak előtti utolsó gépem a Fuji s602 volt, az 22 éves, szerettem, de nem lehet egy lapon említeni a mai szenzorokkal. -
válasz
nikkor
#59388
üzenetére
Nem tudom mi lehetett régen, épp a napokban írtam a Fuji topikba, hogy az elején sok gondom volt a 23/1.4-nek az AF-jével, nagyon sok félrefókuszált kép volt. Igaz azóta volt nem is egy FW frissítés a vázhoz, de nem hiszem, hogy amiatt jött helyre, mert nem egy premier vázat vettem. Lehet, hogy beállítás kérdése volt, régebben nem volt állandóan bekapcsolva a szemfókusz (ami azért nem tudom, hogy érdekes-e, mert nem embert fényképeztem vele mostanában, amikor újra elővettem ezt az obit, és láttam, hogy minden rendben a fókuszával).
Összességében most már egy ideje semmilyen AF hibám nincs se a géppel se az obikkal, most azzal küzdök, hogy konvertereztem pár régi manuális obit, és azokkal hogy megy a fókuszálás. Illetve még annyi, hogy jellemzően régebbi objektíveket használok (a régi 23/1.4 és a régi 35/1.4), az újabb kiadású obikkal (16/2.8 illetve 27/2.8) az elején se volt fókusszal gond. -
válasz
hdanesz
#59367
üzenetére
Szia!
Nekem egy panám van (GX80+12-32), mind a gép, mind az obi szerintem a mai napig nagyon jó. Kompakt, jó kis gép, a raw-jai se túl nagyok.
A másik gépem ami pont van a listából, az X-T30 II, az is nagyon jó gép. Nekem a 18-55 kitobi van hozzá, de szerintem amivel te nézed az egy nagyon jó obi. Kisebb, könnyebb, sok tesztet néztem róla mert gondolkoztam hogy veszek egy olyat, és azt mondták róla, hogy jó, az árát éri. Annyi hogy power zoomos, de szerintem az teljesen vállalható.
Én a listából a Fujit venném, azzal az obival amivel nézed, az szerintem egy nagyon jó kombináció. Ma már a 18-55-öt nem venném meg a mérete és a súlya miatt, gyakorlatilag mióta megvan, vagy 3-4 alkalommal vittem magammal azt az obit, helyette inkább kisebb és könnyebb fixeket vettem. -
A többiek sok jó észrevétele mellett én erre szeretnék néhány gondolattal reagálni, mert lehet, hogy itt félreértés van:
"szemcsésedés nélküli, viszonylag alacsony ISO-s, szép esti fotókat tudjak készíteni pusztán hobbi szinten?"
A viszonylag alacsony iso és a szemcsésedés nélküliség az együtt jár, azt jól látod, viszont ennek érdekében a nagyobb fényerő felé kell nézned, ami nem a váz, hanem az obi tulajdonsága. Tehát 2.8 helyett 2, vagy 1.4 fényerővel alacsonyabb iso-t tudsz használni, kevésbé zajosodik a kép.
A FF előnye pedig abban jön elő, hogy később kezd el általában zajosodni a kép magas iso-n, tehát ökölszabályként közelítően igaz, hogy ha egy cropos gép adott zajszintet produkál mondjuk 3200-as iso-n, akkor a körülbelül azonos generációjú, azonos pixelsűrűségű FF szenzor ezt a zajt iso 6400-on is tudja.
A kettőt összekombinálhatod, fényerős obi és FF szenzor, így a hatások összeadódnak.
Példával élve:
crop szenzor, rossz fényerő, egységnyi zaj, (pl. iso 6400)
crop szenzor, jobb fényerő, kevesebb zaj (pl. iso 3200)
FF szenzor, rossz fényerő, kevesebb zaj (pl. iso 6400)
FF szenzor, jobb fényerő, még kevesebb zaj (pl. iso 3200).Az egy lehetséges irány, hogy most veszel jobb objektívet, de olyat, amit később esetleg FF vázra is fel tudsz tenni, és megnézed, hogy mit ad neked. Ha jó, megállhatsz, ha nem elég, akkor ha veszel hozzá FF gépet, akkor az obi nem volt kidobott pénz.
-
válasz
elfelejtette
#59331
üzenetére
A két panánál szerintem az objektívek viszik el az árat, viszont azt a 14-140-et szerintem érdemes is megvenni. Az a kit én úgy látom, hogy megéri. Ha 200 lenne a keretem, a felsoroltakból én a 195-öset venném.
-
válasz
Tin_Shield
#59306
üzenetére
Én Fujisként azt mondom az AF-re, hogy ki kell ismerni. Az elején voltak vele nyűgjeim, de most azt mondom, hogy AF hibám nagyon kevés képnél van, talán 100 vagy párszáz képenként egy.
-
válasz
yle_greg
#59288
üzenetére
Ezzel nagyon egyetértek. Amúgy most kezdem újra felfedezni a 40-50 éves objektívjeimet, amiket annak idején használtan vettem a 80-as, 90-es és 2000-es években, amikor sokan igyekeztek ezektől olcsón megszabadulni és nem volt áruk. Vannak hibáik és vannak erősségeik, bőven használhatók, de nem olyan “sterilek” mint a mai objektívek. Példának mondanám a közismert Helios-44-et. Közepén jó az élesség, a szélén nem, de van valami a képében amitől szerethető. De a mai objektívek sokkal kiegyensúlyozottabbak.
-
válasz
atom18
#59204
üzenetére
Ez létező jelenség amit írsz, a fényképezőgépek nagyobb szenzora által készített kép sokkal jobban tűri a nagyítást (esetleg vágást), mint a mobilok képe általában.
Illetve, több beleszólásod van a kép elkészítésének a paramétereibe (kontraszt, élesség stb.), továbbá ma már alap a fényképezőgépeknél a nagyon sok adatot tartalmazó raw formátum, ami sokkal több képmódosítást elbír minőségvesztés nélkül.
Szerintem teljesen jó irányba gondolkozol, a többiek meg jókat írnak, egy használt géppel lenne érdemes kezdeni. És az se vegye kedved, ha esetleg elsőre nem jót választottál, a használtat akár veszteség nélkül tovább tudod adni, és nézel egy újat, már tapasztalatokkal a hátad mögött. -
válasz
Mr.Csizmás
#59016
üzenetére
Mostanában egy csomó képet raw+jpg-ben csinálok meg a Fujival, mert hogy milyen jó lesz, végre van rawkonverterem. Aztán azon kapom magam, hogy próbálom tök ugyanazt a képi világot elérni mint amit jpg-ben megcsináltam. Rá is hagytam a rawozást szépen, inkább csak backupnak csinálom meg rawban is a képet, illetve hogy a fekete-fehérek esetén legyen visszaút ha esetleg kell.
-
Hozzá nem értő véleményem (érzésem) szerint ezt mechanikus zárral nem lehet, elektronikussal meg még nem láttam. De amit balazs1022 írt az egy tök jó megoldás, a hosszú záridő ND filterrel. Az ND annyit csinál, hogy levesz a fényből, azaz csökkenti az F értéket. Azaz ha megcsinálod a képet pl. 1/60 helyett 1/15 záridővel (2 fé) vagy 1/4-eddel (4 fé) akkor valószínűleg nem lesz ilyen probléma. Hátrány, hogy állvány vagy valami más stabil alátámasztás kell hozzá.
-
válasz
Pendragon911
#58955
üzenetére
Erre szerintem se érdemes váltani a mostani cuccodról.
-
válasz
Dyraxx
#58943
üzenetére
Megnéztem az árukeresőn, hogy biztos lesz egy Olympus kit ebben az ársávban aztán csak pislogtam, hogy hol vannak most az árak. Talán kisebb kockázattal jár ha benézel azokra a helyekre, amik üzletek, de foglalkoznak használt cuccokkal is. Pl a 220voltnál van használt részleg (érdekesség, pont van nekik Canon 2000D váz, 85-ért - nem azért írom, hogy ezt vedd). Viszont jé, ott van D610 használtan 200-ért, az egy 50-es obival beleférne a keretbe, és hiába nem milc, szerintem egy nagyon korrekt gép lenne.
Vagy van Olympus E-m10 IV 230-ért, nem tudom ahhoz mennyi lenne egy kitobi, de biztos felette lenne 250-nek kompletten. Van Z50 kitjük használtban, 280-ért.Talán a 610 lenne a legjobb választás, valószínű van olyan objektíved is, amit tudnátok ideiglenesen csereberélni? Ha ilyen értékű ajándékot veszel neki, akkor valószínű családtag, így ez gondolom akár még kivitelezhető is. Ha meg nem jön be neki a fotózás, akkor lehet hogy téged is érdekel az a D610.
-
válasz
-szabi-
#58910
üzenetére
Tényleg nem mozdultak be.
A motoros képekből 4-et megnéztem, nem látok egyiken se bemozdulást, viszont 1.4-en készültek. Az erdei képen egyik amit néztem 2.0 volt, a másik 1.4, ott már szerintem nagyon nem mindegy, hova kerül a fókusz, szerintem kerülni kellett volna az 1.4-es rekeszt. Amit megnéztem, azon találtam éles részt, tehát valahol éles volt a kép, csak nem az egész. Nem tudom, arra esetleg emlékszel-e, hogy az erdős képeknél hol volt a fókuszpont. Vagy a képnézegetőd kijelzi-e (nekem amim van, az nem jelzi ki). -
válasz
Tin_Shield
#58908
üzenetére
Valószínű bemozdulás.
-
válasz
nortone580
#58782
üzenetére
Szerintem jó váz, jó obi, és árban is szerintem rendben van.
-
válasz
yle_greg
#58762
üzenetére
Sok igazság van ebben a hsz-ben. A méret és súly nem csak utazásnál számít. Én mikor rendszert váltottam, választhattam hogy 1.4-es vagy 2-es obikat akarok hozzá. Rosszul döntöttem és az 1.4-eseket vettem, feleslegesen. Cserébe viszont van olyan obim, aminek a rajzától oda vagyok, vannak olyan szolgáltatásai amik totál szuperek, viszont olyan nagy és nehéz hogy semmi kedvem magammal vinni.
Vettem egy újat gyengébb fényerővel, de fele-harmada méretben és súlyban, állandóan a gépen van és egy csomó kedvenc képem készült vele. Szóval a kis gép, kis obi igenis számít szerintem is. -
válasz
dabgergo
#58740
üzenetére
Szia, Fujiban van 1.2-es, és 1.0 is (56mm).
Nekem az 1.4-es fixem van (35 és 23mm), és ma már azt kívánom, bárcsak a 2-eseket vettem volna helyettük. Oké talán a 35-ösnél nem feltétlenül, de a 23-asnál nagyon nagy a súly és a méret, és szerintem nekem a 23/2 is tökéletes lett volna. Mind a kettővel (ezek ugye ekv. 35 és 50mm) F/2-vel fényképezve is túl kicsi a dof az általam általában használt tárgytávolság esetén, ezért is felesleges volt az 1.4-eseket venni.
Azért írom csak ezeket, hogy a vékony dof szerintem ne befolyásoljon annyira a döntésben (bár úgy látom valószínűleg jobban tudod nálam, hogy mit csinálsz, így ez csak egy személyes vélemény amit írok).
A Viltrox 75/1.2 amire utalsz, az állítólag egy nagyon jó obi, én csak olvastam róla (nincs szükségem ezen a gyújtótávolságon ilyen fixre egyáltalán).
A Voigtlandernek vannak 23-as és 35-ös 1.2-esei, de azok manuális fókuszú obik. A neten dicsérik őket, de állítólag élességben nem olyanok mint a Fujik.Egy rövid ideig volt D750-em, annál viszont szerintem az átlag milc még akkor is kisebb és könnyebb, ha ez nem kifejezetten direkt választott cél, szerintem a sonyk is kisebbek és könnyebbek. Ha kicsi és könnyű FF gép érdekel, akkor állítólag hamarosan jön ki a Sony A7C II, érdemes még azt megnézned.
-
válasz
balazs1022
#58703
üzenetére
Érdemben nem tudok hozzászólni, csak a képek miatt, nagyon jók, nagyon tetszenek!
-
Csak mobilon tudtam megnézni a képeket. Az exifen látom hogy az egyiknél 6, a másiknál 15 mp a záridő. Az sajnos nem derült ki hogy használt-e trackert az illető (de gondolom nem, talán írta volna a leírásban). Sajnos nem tudom teljes méretben megnézni a képeket mobilon, de bemozdulást nem látok. De ez alapján a 16/2.8 jónak tűnik.
-
Nem néztem meg a linkelt képeket, de akkor majd ránézek otthon, most úgyis csak mobilon vagyok. Kiváncsi leszek rá, ha jó, akkor jó, én nem feltétlen rábeszélni akarom a 10x annyiba kerülő obira, csak amit a témában tudok (és az nem feltétlen sok), az alapján írtam amit írtam.
-
Az általa felsorolt obik közül én az 50-est biztos nem választanám asztrofotóra, sőt abból indulok ki, hogy nem azt írta le hogy milyen obija van, tehát hogy kényszerűségből a meglévő cuccok közül melyiket használja, hanem hogy milyet vegyen. (A zoomja megvan, 1-2 további obit akar venni). Így én inkább olyanra gondoltam ami asztrofotóra tényleg jó, és nem csak mellesleg, szükségmegoldásként (az 50-es pl max az lenne). 50mm-en én 8-10 másodperc fölé nem mennék, szerintem inkább egy fényerős 24-es lenne jobb.
-
válasz
HollyBoni
#58606
üzenetére
A többiek által írtakkal egyetértek, pár személyes tapasztalat. Nekem van hozzá a 12-32 és a 20/1.7 is, a kitobi nagyon jó szerintem, kár kihagyni, a minősége is jó a mérete pedig verhetetlen. A 20/1.7 benne van a 3 legkedvencebb objektívem között, amióta csak fotózok. A GX80 utódjának tekinthető a GX9, kategóriában talán kicsit feljebb is van mint a 80, viszont lejjebb mint a GX8. A három váz közül választva én a GX9-et venném.
Én elég sokat bicikliztem már a GX80-nal, nálam a táska a bicikli csomagtartóján szokott lenni. Semmi baja nem lett a szenzornak, igaz én nem montizok, de földútra szoktam menni. -
válasz
HollyBoni
#58604
üzenetére
Nekem hasonlóra van egy Panasonic GX80. Szerintem nem rossz választás, annyiban lemarad a mai mezőnytől hogy csak 16 mp, tájképnél lehet, hogy többre lenne szükséged, ezt te látod. Nincs az a kis biciklistáska, amibe ne férne be nálam egy kitobival. Videót tud 4k-ig.
-
válasz
dukola
#58536
üzenetére
Én személy szerint ár/értékben a 2-3 opciót azonnal elfelejteném. Ebből a háromból ezekkel az árakkal személy szerint az 1-esen kívül a másik kettőt megfontolásra érdemesnek se gondolom. (Kontextusba helyezve, hogy a Sony belépő apsc gépe, a talán valaha volt leggyíkabb kitobival egál legyen egy belépő full frame vázzal és egy sokkal használhatóbb kitobival, az nonszensz. Tényleg ennyi a 6100?
) -
válasz
Mr.Csizmás
#58497
üzenetére
Akkor nem vagyok egyedül ezzel a hozzáállással ezekhez az elterjedt sárga presetekhez.
-
válasz
Mr.Csizmás
#58453
üzenetére
A 23/1.4 szerintem már nagy rá.
-
válasz
vihartigris
#58253
üzenetére
Szerintem, hogy nagyobb legyen az érzékelő a gépben.
-
-
válasz
Mr.Csizmás
#58061
üzenetére
Régi nikonosként ahogy most tekergetem a Fujin a dolgokat, pont az jutott eszembe, hogy ezen minden fordítva van?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Sony 55-210mm f/4.5-6.3 E OSS
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, ( ÚJ / 100 / 115 / 560 / 4200 expoval )
- Canon EOS 550D gépek, objektívekkel és kiegészítőkkel
- Canon EOS 1200D gépek, +objektívek +kiegészítők (6600 / 6960 / 9575 / 14600 expoval )
- Canon EOS 200D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel. ( 3800 / 6400 expoval)
- KIÁRUSÍTÁS - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 Dock (akár 2x4K felbontás)
- Samsung Galaxy Z Fold4 Graygreen Duplakijelzős produktivitás, 120 Hz, Garancia 2026. 03. 22-ig
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- SEAGATE ST6000NM0034 6TB 7.2k 3.5 512e SAS HDD ST6000NM0034
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 10400 / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
A topikból páran rákattintanak, a feltöltő meg nem fogja érteni, hogy mi ez a kiugrás a nézettségben.
)

