-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
c4
őstag
válasz bajnokpityu #12311 üzenetére
Minden "lámpás" projektorra igaz a pár száz óránkénti újralkalibrálási tényező.
deedee:
A legtöbbször semmi nagy baj nem történik, egyes vetítők nem hűtenek vissza gyárilag sem. Visszakapcsolás nem történjen szinte azonnal. Sok vetítő nem is engedi az újraindítást bizonyos lámpahőmérséklet alatt.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz daninet #12316 üzenetére
Ma már nem kapsz új, magas műszaki tartalommal rendelkező 720p vetítőket. Nem éri meg gyártani. Az alacsony zajszint miatt LCD technikában kell gondolkodnod, de az alacsony ársáv miatt szinte csak a datás (mozizni nem igazán ideális) vagy a használt LCD házi-mozi vetítők maradnak.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz daninet #12320 üzenetére
Mint az előzményekből kifilózhattad, szinte alig van LCD gyártó az olcsó kategóriában. Epson belpőmodell. ( )
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz AVhelper #12325 üzenetére
A legkisebb jóindulattal sem nevezném halknak: "Zajszint: 37 dB"
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz AVhelper #12327 üzenetére
Eredetileg halk gépet keres. A 29dB sem nevezhető igazán halknak ECO módban. Bármelyik házi-mozis DLP gép teljesíti ezt a zajszintet. Emellett inkább prezentációs gépnek nevezném ezt az Epson modellt. Hasonló adatokkal bármelyik gyártónál találhatsz készülékeket, technológiától függetlenül. Sőt, ezzel a zajszinttel már a LED LG vetítők is szóba jöhetnének. Házi használatra elég a kalibrált 400 ANSI is. Szóval: halk vetítőt keresünk/keresnénk neki, 22-25 dB.
-
c4
őstag
Ne vakuljunk már meg, de télleg! Dinamikusabb a DLP képe lényegesebben. Ha nem tetszik a szín, tessék kalibrálni/kalibráltatni a gépet. Emellett nem ártana végpontozni is a használatbavételkor és folyamatosan ellenőrizni a beállításokat. Egyébként pont a piros üt mellbe egy jó házi-mozis DLP vetítőn. (Cars) Ma már elég sok házi-mozi vetítő ISF szinten kalibrálható vagy legalább CMS elérhető.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz bajnokpityu #12332 üzenetére
Ráadásul rohadt halk a DLP vetítök közt.
-
c4
őstag
És most itt mit hasonlítottak össze? Gyári preseteket 2 más technikájú vetítőn? Ezek házi-mozi vagy prezentációs készülékek voltak? Kalibrálták őket teszt előtt (volt egyáltalán lehetőségük rá?)? Netán Epson díler töltötte fel a jútyúbra....? Na mindegy, majd nézz meg egyszer egy jobb DLP vetítőt is, ha időd engedi.
-
c4
őstag
A data projektorok nem videofil szempontok alapján készülnek. Egy PP vagy Excel táblázathoz nincsenek ilyen igények. Szemre nem lehet kalibrálni. Műszer és szoftver kell hozzá (nem árt azt se tudi, mit állít az ember). A data vetítők nem is nagyon kalibrálhatóak. Szóval: gyengébb videofeldolgozó processzorok, harmatos optikák, magasabb zajszint jellemző inkább. Nincs brilant color, deep balck, dinamikus írisz... stb. szóval csak az hiányzik, ami a mozizáshoz kéne. Van viszont nagy fényerő, ami a prezentációnál szükséges, mivel az előadásokat nem vaksötétben tartják. Emellett még szóba jöhet a 4:3-as, a 16:10-es panel. Videotechnikában inkább a 16:9-es javallott. Sajna a natív 21:9-es panel olyan ritka, mint a fehér holló. És az ára is inkább csillagászok számára kiolvasható hosszúságú szám. Szóval, más célra gyártják őket, így nem is "versenytársak".
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz szepi0808 #12347 üzenetére
Erre gondolsz?
Még nem 2-300.000.- -
c4
őstag
válasz daninet #12356 üzenetére
Ne a fejed fölé telepítsd közvetlenül. Ha akciófilm kedvelő vagy, nem nagyon fogod hallani.
Vagy kivársz egy neked megfelelő használt nagyobb modellt, ami halkabb. Sajna a cégek például ezzel is a drágább modellek felé kényszerítenek. Marketing. És mint látod, kartell van. Hiába a nagyobb készülékház, nem lesz számottevően halkabb azonos ársávban kínált társainál. -
c4
őstag
válasz daninet #12359 üzenetére
Amit tudok: a gyári ventilátorok légszállítási értéke ami számít. Ha kevesebb hűtést kap a gép, hamarabb tönkremehet (nem csak az izzó számít, az elektronika is megsínyli a magasabb hőfokot), illetve emeli a fordulatszámot az elektronika, ezzel együtt a dB is nő. Talán épített már itt valaki egy hasonló zárt dobozt, és beszámol neked az eredményről. Esetlegesen Batyonál érdeklődhetsz, hátha tud megfelelő légszállítású, de halkabb ventilátorokat javasolni a kiszemelt vetítődbe. Ha viszont új, garanciális gépet veszel, ez az út garanciavesztéssel járhat...
-
c4
őstag
válasz daninet #12361 üzenetére
Hushbox címszó alatt találsz infót erről a szerkezetről.
-
c4
őstag
válasz Ágógreen #12440 üzenetére
LCD-nek is van hátránya: bonyolultabb fényút, porosodásra hajlamosabb (későbbiekben is ez a fényútra értendő), a 3 LCD miatt konvergenciahiba, dinamikátlan képi világ... stb. A DLP egyszerűbb optikai úttal rendelkezik, kevésbé hajlamos a porosodásra. Nagyobb képi dinamika. Ettől függetlenül, ha zavar a szivárványozás vehetsz tőlem LCD vetítőt. De a kérdésed a TW 6100-ra szólt, ami a linkelt teszten eléggé leszerepelt. pl: olcsó optika, gyenge feketék, stb. A nappali vetítés felejtős bizonyos képminőség felett mindegyik technológiával.(Világíts a tévédre zseblámpával.) 4-500 ezer felett már nézelődnék középkategóriás DLP vetítők közt a használt piacon is. JVC, Sony, BenQ nagyobb modellek... 6x-os színkerék mellett nem vészes a szivárványozás, mint ahogy bajnokpityu írta. Ha teheted, nézd meg mindkét technológiát saját szemeddel.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
-
c4
őstag
válasz ooooA6 #12455 üzenetére
Az első gondolatod helyes volt szerintem. A vászon fix pont lesz, elsőként azt szereld fel szvsz.
A vetítőt ezután - fúrás nélkül - egy sámlin is ki tudod játszani, mekkora távolságra kell tenned.
A zoomkérdésben megoszlanak a vélemények; van, aki azt javasolja, alaphelyzetben legyen az optika, van olyan is, aki azt javasolja, középállásba állítva jársz jobban. Sajnos a kérdés attól is függhet, milyen minőségű az optikája a vetítőnek. Az biztos: nem a maximális zoom az ideális. Ebben megegyeznek az álláspontok. Legalábbis azok, amiket én ismerek. Na szóval, miután belőtted sámlin a vetítési helyet nagyjából, utána már a finomítást elvégzed a zoommal a végleges felszerelés után.Esetleg segítségedre lehet a tervezgetés folyamán ez az oldal, ahol is kiválasztván a kívánt gyártmány, kívánt modelljét, a zöld sávban tartva az értékeket optimálisnak nevezhető a kérdés. Na de majd segítenek mindjárt a szakemberek neked eme sarkalatos kérdéskörben is.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz spiky03 #12458 üzenetére
Ha túl távol teszed, kevés lehet a visszavert fény a vásznadról. A w1070 esetén például 3D esetén fontos lehet minden megnyert lumenke. Ha meg túl közel tennéd, valószínűleg nem vetítenéd meg a kívánt vászonméretedet, ez inkább fontos, mint a több vászonra jutó fényerő. Bár ha végpontozva sem lehet a kellő fényerőt beállítani, az már a kép részletességének kárára megy. Szerintem.
-
c4
őstag
válasz devil-k #12460 üzenetére
"Vagy ez csak egy "elvi" kalkulátor, a "nagy könyv szerint"?"
Hát nem a Biblia, az biztos.
Valójában a gyártók ajánlása alapján működik az oldal.Emellett van még szerintem pár szabvány, ami ugyanerre a kérdéskörre épül. A legtöbbet idézett például a THX szabvány. De az is inkább arra hivatott idézgetni, hogy mennyi legyen vászonról visszavert minimális fényerő...
Rengeteg apróságtól is függ a vetített kép minősége, de pont ezt taglalja az előzményekben olvashat pár ezer bejegyzés.A w1070 esetén inkább túl sok fényerő miatt lépsz a vörös mezőbe 3 méterről 240 körüli képméretnél, bár, mint írtam, 3D esetén még jól is jöhet.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz AVhelper #12484 üzenetére
Ezzel szemben van, aki nem is látja, egyszerűn nem érzékeli. A 6x színkerék már elég jó, valóban lehet észleni - pláne ff filmen (még jó, hogy manapság inkább színes filmek vannak) -, de nem vészes jelenség.
Aki teheti, mindenképp nézze meg mindkét elérhető árú technológiát.Na meg biztos bolondok a prémiumgyártók (Runco, Sim2, Barco), hogy DLP-re építenek.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz szepi0808 #12491 üzenetére
Én még úgy tanultam, hogy az 1.0-ás vászon semmit nem erősít - a karizmokon kívül, miközben felszereljük.
A "nyereséges vásznak sem egyformák, ezért is számozzák őket. Itt újabb macerák lépnek be, már az sem mindegy, honnan vetíted meg őket (mennyezetről, szemből, alulról), belép a betekintés szög nagysága is a nagyobb nyereségű vásznaknál. ráadásul egy jól tervezett dedikált szobában nem csak úy szétdobálják ám a foteleket, pontos számítások előzik meg a székek, széksorok helyét. -
c4
őstag
válasz AVhelper #12506 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy a Mitshubitsinek van Nyugat-Európában márkaszervize. És amilyenek ezek a japánok, érvényes ott is garancialevél. De Sim2, Runco márkaszerviz sincs itthon. Kiküldik javításra, ha gondjuk van. De szerintem még az epsonokat is kiküldik, ha komolyabb a gond az optikai út porosodásánál.
[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
Amíg világos van, konkrétan mindegy, milyen vetítőt használsz, semmire nem lesz jó. (Némi körvonalakat látsz majd viszonylag kis képméret mellett.)
Ha teljes sötétben vetítesz, akkor már AVhelper kérdése aktuálissá válik, "mekkora képet szeretnél vetíteni"?
A kertmozi fíling 4-5 méteres kép körül kezd jó buli lenni. Ha ekkora képméretben gondolkodsz, akkor viszonylag nagy fényerejű géppel kell vetítened.
Persze nagyon meghatározó lenne, ha tudnád, milyen képminőségre is vágysz. Félrészegen még egy régi datavetítővel is lehet "bulizni". A nagy pixelek összemosódnak a pálinka és a sör hatására.
Ha a későbbiekben is szeretnél vele mondjuk házi-mozizni, akkor érdemes lenne jól megfontolnod, mit is veszel. Vannak nagy fényerejű házi-mozi gépek is, amiket később lakásban normális körülmények között is tudsz nyugodtan használni. Sima "lepedőre" hiába vetítenél a tűzfalra, pláne, ha az fehér. A vásznon áthaladó és a falról visszaverődő fény is ront a képminőségen sajna. Azt mondjuk nem tudom. mennyit is ruháznál be egy kültéri vászonba, mert megoldható végül is minden, csak pénz kérdése. Na szóval: 2-3000 ANSI alatti gép ne nagyon kerüljön szóba, ez is "szuperminimum", ha nagy képet szeretnél 3-4 méter, a full HD is kéne.
Még egy apró ötlet. A minél nagyobb fénynyereség miatt javallott lenne egy short throw vetítő, léteznek házi-mozi és data verzióban is.Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz Turbo73 #12540 üzenetére
És ebből most mit szerettél volna kihozni? Nem egy pontról készültek a képek, a BenQ esetén még az AF sem tudott beállni, olyan közel került az optika a vetített képhez (vagy a zoom túl nagyra sikeredett), egy 3 milliós D-ILA vetítőt nézünk egy 700 ezres DLP mellett... A TW9000-en meg látszik minden hátránya az LCD technológiának. Csirkeháló, konvergenciahiba. Nem mindenkinek jön be az LCD - és az abból fejlesztett technológiák -, D-ILA, SXRD képi világa.
Hasonló örök vita lehet ez, mint az LCD vs. plazma tv. Mindenki nézze meg, amire lehetősége van és válassza ki, ami neki a legjobban bejön. Speciel az x5-ös JVC képét néztem, de nem dőltem a kardomba tőle. Na az kb. 1,3-1,5 milla újonnan. Lehet bevállalnék inkább egy Runco vagy Sim2 kisebb használt modellt helyette, ha ennyit költenék egy vetítőre.[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz bajnokpityu #12543 üzenetére
A képek nem egymáshoz tesztelési céllal készültek. Simán különálló megmérettetéshez készültek.
-
c4
őstag
válasz Vikthor #12546 üzenetére
Viszont életlen a kép... Hasonlít a smooth screen (Panasonic) megoldásra.
Kifejezetten nem szeretem az ennyire lágy képet. De van, akinek meg csak ez jön be.
De emlékeim szerint Szepi is küzdött a JVC vetítőjével, elég gyatrára sikeredett a képminősége, így ő is Sonyt vett a JVC helyett.[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz Turbo73 #12563 üzenetére
Létező probléma, nem elfelejteni kell, hanem a probléma tudatában dönteni.
(Feliratos filmeket nézőket nagyon idegesítheti, pláne, ha még az optika is gyenguszka.)
Sajnálatos módon nem fenyeget a veszély, hogy egy 3DLP-s gép konvergenciahibája miatt mérgelődjek itthon - bár néztem már hosszabb ideig ilyen gépet és nem zavart a hiba -, mivel az az árkategória jelenleg nem kifizethető számomra. Ha belépő LCD technológiát választ a vásárló, bizony nincs benne elektronikus konvergenciaállítási lehetőség. Sőt, a régebbi közép és csúcskategóriákban sem volt. Na de ha szakmai szemmel nézem, akkor mivel elektronikusan átskálázza a képet a konvergenciaállítás folyamán, hasonló helyzet alakul ki, mint a trapézkorrekció esetén. Természetesen a mértéke kisebb, de lényegében az egész képfelületet érintő lépésről van szó. Így aztán a pixelpontos felbontással mi is történik? De mint olvashattad nem egyszer, azt mondom mindig, az érdeklődő, ha veszi a fáradtságot és elmegy megnézni az általa kifizethető technológiával készült vetítőket, akkor majd kiválasztja azt, ami számára a lehető legjobb kompromisszum. Írogathatok én bármit, ha ő a lágy képet szereti, vagy fordítva, ha nem tetszik neki.[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
válasz zsoltika29 #12589 üzenetére
Bárhonnan rendelhetsz, csak ha hullámos, mit csinálsz vele?
Az egyetlen előny veszhet el, hogy garanciában letárgyalod a forgalmazóval. (Vásárlás előtt azért tisztázd ezt a kérdést.) Vagy magad megbarkácsolod a vásznat, ha nem nagyon hullámos már az első lehúzáskor. Fix vászonnál kisebb a rizikó.[ Szerkesztve ]
-
c4
őstag
-
c4
őstag
-
-
c4
őstag
ANSI-t pedig eme metódus alapján kell mérni...
-
c4
őstag
válasz Redsky #12634 üzenetére
Pontosan mit is szeretnél? Ha ismerd Balát, így tudod, hogy THX és ISF minősítésű cégnél dolgozik. A Házi-mozi Stúdió kiépíti neked a THX ultra 2 szabvány szerinti mozidat. Jó felületi fényességi értéket nagy, 2-3000 ANSI-s házi-mozi vetítőkkel fogsz kapni. És arról se feledkezzünk meg, hogy nem filléres optikájú gépek kellenek hozzá.
-
c4
őstag
válasz #75912448 #12638 üzenetére
Na meg BD és BD között is van különbség. Elég sok a tré képű kiadvány.
A JVC és Sony elég lágy képpel van megáldva, ezt ellensúlyozhatja a Darbee, persze mint mindennek, van hátránya is. A kérdés annyi, hogy filmnézés közben ez okoz-e élvezeti kifogásokat?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs