-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
fattyu
veterán
oké te olyan fúdefúdejóvagy hogy neked az abs már nem ad semmit. nem hagyhatnénk ezt ennyiben?
ja tényleg. wow 2500km se per év átlaggal.fú apám. igazad van. mindenki hülye te vagy helikopter
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #54995 üzenetére
Visszavonulok én is. Városi patkány létemre radikálisan többet mentem, mégsincs ekkora arcom
-
Ferdzsoo
addikt
Ejha 12k kilóméter az nemsemmi 5 év alatt...
Tényleg tapasztaltnak mondhatod magad.
Asszem tavaly mentem 11k-t.
De musqitó lehet fél év alatt megy ennyit.
Innentől kedzve részemről is ignore.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
amdk7
aktív tag
Látom ~egy hónap után megint előjött a téma.
Amennyire én tudom az ABS akkor avatkozik be ha csúszik a gumi, ergo, ha annyira qrva jól fékezel vészhelyzetben, hőmérséklettől, útburkolattól, guminyomástól és állapottól függetlenül, akkor nem avatkozik közbe. A maradéknál meg nem mindegy mi jön elő: ABS dolgozik, vagy a parakaka jelenik meg.bogyo112
mm89
Gratula a szerzeményekhez, sok örömet és balesetmentes kilométereket kívánok!pityaa23
FIREBLADE78
A frissen szerzett jogsisoknak pedig még a fentiekhez óvatos motorkezelést!
Akarom írni a gyógyszerre vigyázzatok, nehogy elguruljon!Ha valakit kihagytam, bocsánat.
[ Szerkesztve ]
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
KoVee84
senior tag
ZX6R, mert sportmotorra akartam ülni.
Daywalker: most már biztosra mondom, hogy nem jó a hétfő, mert nem csak másnapos leszek, hanem pont kaptam egy határidős feladatot, amit hétfő délután kell prezentálnom a CFO-nak, vele meg még nem merek kötözködni
HSM: ültél valaha Z750-en? Szerintem durván elfogult vagy a motoroddal kapcsolatban, pedig az SV a rettenet futóművével és a harmatgyenge fékével - igen, próbáltam már SV-t - meg sem közelít egy rendes sornégyes motort (Z750, Hornet, a sportmotorokhoz meg végképp nem mérném). Az ABS elleni kirohanásodat meg remélem nem gondolod komolyan
-
Xaels
félisten
Na meg van az idei kedvencem. Szép új M800-as Intruder, emberünk Crox+vastag pamut zokni... A papucson a pánt sem volt hátra hajtva.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
HSM
félisten
válasz fattyu #55001 üzenetére
Nem hülyéztem le senkit. Legfeljebb ahogy állnak a dolgok, úgy fest szélsőséges a véleményem a többi fórumoséhoz képest.
(#55002) kcsa: Nem arcoskodásból írtam.
(#55003) Feree13: Szerintem marhára nem a km-től függ a tapasztalat. Kell hozzá km, de önmagában nem sokat ér.
(#55004) Daywalker: Nézd, a hegyikerékpáromon 185mm-es hidraulikus tárcsafék van elöl hátul, amivel kétujjal bármikor blokkolóra fékezhető az első kerék. Ha azzal meg tudok állni homokos/murvás mindenféle talajokon, jó nagy lendülettel hegynek lefelé, akkor talán a motorral is boldogulok, aszfalton. Rossit Ti kevertétek bele a történetbe....
(#55005) amdk7: Látom nem nézted meg a videót, amit linkeltem. A gond ott van, ha csúszáshatárra fékezed az első kereket, akkor könnyen blokkolódik egy pillanatra, és azzal már be is kapcsoltad az ABS-t. Másik eset, ami gyakran előfordul, ha nem teljesen sík az út, ott is az úthibákon pillanatokra elveszhet a kapcsolat az aszfalttal, ismételten bekapcsolva (feleslegesen!) az ABS-t.
(#55006) KoVee84: Z750-en nem ültem. De nem is nagyon vágyom rá, az az igazság, nekem nem jön be. Viszont 600-as fiatal Horneten mentem sokat, úgy gondolom, az elég jó összehasonlítási alap, mit tud egy jóféle sor4-es motor, papíron komolyabb fékekkel, futóművel [link], mégsem vágyom olyanra az SV helyett.
Az az érdekes, bár sokan szidják az SV fékeit, nekem az égvilágon semmi bajom vele (gyári tárcsa+betét, k8-as gépen). Utassal (én vagyok bő 100kg, utas még 55-85kg, attól függően kivel megyek) már nem az igazi, viszont ha egyedül ülök rajta teljesen jó a legdurvább fékezéshez is.
Amit a futóműről írsz, viszont tény. Az elég gyenge. No, nem mintha a legtöbb kategóriatársán sokkal jobb lenne. Majd ha kicsit jobban állok pénzügyileg, megy majd egy GSXR futómű rá, és akkor nem lesz gond se a fékekre, se a rugózásra.[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
de nem akarod érteni.
van aki 80ezer alatt sa tanul meg vezetni csak valamiért életben marad.
de 12000 alatt sem lesze fúde advanced motoros akkor sem ha istenadta érzéked van hozzá. A bicigli meg a motor összekeverése tovább emeli a tekintélyed csak mondom.
Attól hogy két kereke van még semmi köze nem lesz hozzá.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
HSM
félisten
válasz fattyu #55011 üzenetére
Mentél Te már valaha hegyikerékpárral durvább tempót?
Gyanítom nem, mert akkor nem írnád ezt.Nem mondtam amúgy, hogy "fú de advanced" motoros lennék. De tény, hogy úgy gondolom, hogy a 12k km-hez képest erős a tudásom. Viszont ebben elég sok munkám is benne van.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Nem azért, de a hozzád hasonló mentalitásuak szokták túlvállalni magukat, majd a tepsiben végezni.
Mert a baj nem akkor van, mikor nem tudsz motorozni és ezzel tisztában vagy, hanem mikor "én már k.rva fasza gyerek vagyok".
De ne legyen igazam....
Nekem van barátom, aki az anyjából is motorral jött ki, harminc éve csak motorral jár a mindennapokban is...Hayabusát hajt. De így még ő se beszél soha! Sőt, ő int mindig óvatosságra, következetességre.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
fattyu
veterán
te figyi. én többet mentem biciklivel kilóméterben az elmult 5 évben mint te motorral.
Folyamatosan alázod magad tényleg ideje lenni abbahagyni
"De tény, hogy úgy gondolom, hogy a 12k km-hez képest erős a tudásom"
Ez olyan mint hirdetésben a korának megfelelő állapot ugye? azt is tudjuk mit jelent.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
HSM
félisten
(#55013) V.Stryker, (#55014) fattyu, (#55015) Daywalker: Szerintem a fő gond a fórum. Nem ismerjük egymást, és nem úgy mennek át a dolgok, ahogy én gondolom. Szerintem nagyon félreismertek. Bár leginkább nem ismertek, és ezért az a néhány apróság alapján próbáltok megítélni, amit leírtam.
Én nem tartom magam "kurvaf@sza gyereknek", úgy gondolom, tisztában vagyok a képességeimmel, és bőségesen az alatt motorozok az esetek döntő többségében. Kicsit ki lett forgatva ez az egész most ennél a fékezéses témánál.
-
amdk7
aktív tag
Valóban nem néztem a videót, nem is akarok belemászni a történetbe, mert értelmét nem látom már ennek az adok-kapoknak, de annyit azért hozzáfűznék a mondandódhoz, hogy ami blokkol azt nem csúszáshatárra fékezted, hanem blokkolóra.
Ha meg az megcsúszik , akkor az ABS old, ha meg nincs ABS akkor vagy visszaengedsz, (szabályozottan fékezel) vagy nem esteleg a harmadik megoldás, hogy mégjobban rámarkolsz.Mindenkinek balesetmentes vezetést, ABS-el és nélküle is.
Azt hiszem ezt a témát tovább nem vesézem.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Daywalker
addikt
Áh, köszi, neked is! De én inkább nem megyek motorozni, mert néha befosok amikor olyan a szitu, és különben sem tudok rövidet fékezni ABS nélkül, ABS-esre meg nem telik (amúgy is szar), így a "Doktor" a négy fal közötti életet írta fel receptre pár hozzászólással előbb Már pedig amit a doktor mond...! (troll off, én a továbbiakban kiszálltam a témából).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
pakriksz
őstag
én biciklivel lejtőn lefelé 70-100 közötti tempókkal mentem, többségében rendes úton, de néha kavicsos földes úton. Kiváló kézi ABS-em volt, mindig mind2 féket egyszerre használva
De sajnos motoron már ez nem működik, oda igazi kell szóval van különbség.Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
aszfalton miért ne lenne könnyebb megállni mint földúton? Persze hogy könnyebb, az aszfalton jobban tapad a kerék
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
Mert akkor még könnyebb, és csúszásmentesebb, és pánikfékezés ellen is véd
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
jaktib
tag
Van akciós Shox katalógus, hátha valakinek hasznos. [katalógus]
-
Archer
őstag
Mondjuk egy motor 200-250 kg, a bicikli meg durván tizede. Nem vagyok nagyon erős fizikából, de minden mozgó testtel kapcsolatos számítás alapja a test tömege tehát nyilván mindegy, hogy biciklivel kell mondjuk 70-ről fékezni, vagy a tízszer nehezebb motorral.
jaktib:a kétrészes Difi bőrruha 100k-ért szerintem jó vétel.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
HSM
félisten
válasz Archer #55031 üzenetére
A mozgási energia a sebességtől és a tömegtől függ. Tehát a vezetővel együtt kb. harmad súlyú kerékpár egyfelől harmadakkora mozgási energiával bír, ugyanakkor a tapadását biztosító súrlódási erő is csupán a harmada, mivel harmadakkora súly nyomja össze a felületeket fékezéskor. Ezenkívül a motorkerékpár kerekének is általában jobbak a tapadási tulajdonságai egy átlagos kerékpáros gumihoz képest.
Sőt, kerékpáron a tipikusan jóval magasabb súlypont is extra nehezítés, egy ész nélkül behúzott fék ott sokkal nagyobbat büntet, mint motoron, mert szempillantás alatt megelőzi olyankor az ember az első kereket.... -
-Mosquito-
őstag
Nah,nem akarunk egy kicsit elmerülni az olaj témában?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
FIREBLADE78
addikt
Basszameg,ha rossz kedve az embernek elolvas pár mondatot és jó kedve lesz egyből.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Daywalker
addikt
válasz -Mosquito- #55033 üzenetére
Abban nem, de össze kéne majd futnunk, van nálam egy Wayteq xRider navi, véleményezhetnéd"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Polemius
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #55034 üzenetére
Van motorod, most már jogsid is, csökkent a benzin ára, mitől van rossz kedved? Mennyé' motorozni!
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
-
Archer
őstag
Milyen harmad súlyú kerékpár, 70-80 kiló egy bicikli? Egy 125-ös cross motor van olyan körül, nem egy bicikli. Egy normálisabb bicikli mennyi, 15-20 kg? Nem mindegy, hogy az a tömeg indul meg valamerre, vagy a 200+kg de te is levezetted. De hagyom, én sem vagyok fizikus, csak józan paraszt ész.
Hogy ON is legyen, olaj: milyet tegyek a motorba, 5W-30-at vagy 80W-90-est?Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
-
HSM
félisten
válasz Archer #55042 üzenetére
Oké, a kerékpár 15kg nagyjából, és nem ül rajta senki? Vagy a rajta ülőt mi fogja lelassítani? A vezető súlya ott is ugyanúgy hozzáadódik a járműéhez, mint motoron. (Fékezés és még sok más szempontból is.) Tehát egy 80kg-os vezető esetén mondjuk 95kg a kerékpáron megállítandó tömeg, míg egy 220kg-os motoron ugyanez a 80kg-os vezetővel 300kg. Tehát amit írtam, durván a harmada.
Amikor az a bizonyos tömeg megindul mondjuk megcsúszásnál, akkor az is a súlyoddal együtt csúszik, hiszen a Te alátámasztásod is azáltal biztosított...
Én sem vagyok fizikus, én is csak józanul próbálok gondolkozni.[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
válasz Daywalker #55038 üzenetére
Na ez a navi tesztelés engem is érdekelne, (jobban mint ez a parttalan ABS vita)
Szerintem többeket is érdekelne a teszt végeredménye ezért javaslom, ha meg lesz a teszt tegyétek közzé itt a topikban is. Már alig váromMár nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Daywalker
addikt
válasz Archer #55042 üzenetére
Jaja, most az egyszer te nézed be De amúgy szerintem sem lehet ennyire általános iskolás képlettel levezetni az egész folyamatot...
polimorf: Megyünk motorral (Busa power) a Tigris Oázisba jövő hét elején, utána pedig gondoltam beugrunk Szencbe a Lobsterbe. Ha gondolod csatlakozhatsz, ott megnézheted Amúgy is jól jönne egy helyi nyelvet beszélő erősítés Egyébként lesz róla teszt itt az oldalon vagy az MA-n.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
LustaDick123
tag
A legfőbb gond ebben az ABS flowban, hogy más miatt raknak ABS-t a kocsikba és más miatt a motorokba.
A kocsi 4 keréken gurul, álló helyzetben is stabil, igaz blokkoló kerekekkel nem lehet kormányozni, mert csak csúszik amerre a lendület viszi. Az ABS megakadályozza, hogy a kerék blokkoljon, azaz kormányozható maradjon a kocsi.
A motornak 2 kereke van, álló helyzetben nem stabil, a stabilitását a kerekek perdülete adja. Satufék környékén nagyon nem is tudod kormányozni (hiszen egyszr küzdesz a motoron maradásért, másrészről gyakorlatilag első keréken van a motor), tehát a kormányzás miatt nem feltétlenül kell az ABS. Ami miatt kell az az, hogy a kerék perdületét fenntartsa, azaz ne blokkoljon az első kerék, mivel ha a kerék blokkol a motor elkezd dőlni abba az irányba, amerre a kormányt jobban nyomod és elesel. Így keletkeznek az elfektettem a motort kezdető történetek és ez látszik számos ABS tesztelős motoros videón is. Amíg gurul a kerék a motor stabilan megy, de amint megáll a kerék rögtön dől a támasztókerekekre.
Szerintem.
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #55046 üzenetére
Ok, tényleg benéztem. Megyek eszem egy fagyit, úgyis meleg van
Amúgy érdekesség, nézegettem a használt kínálatot, sportmotoroknál amikor már bőven kapható volt a normális ABS (Hondánál pl. a C-ABS 2009-től talán), és elvétve van csak ABS-es modell eladó, pedig valami 200k körüli volt a difi a sima meg az ABS-es modell között (most már csak olyat kapni). Ha tudok venni 3,5-4 millióért valamit, ott már nem tökmindegy az a 200k? Valószínűleg tényleg az volt a fejekben, hogy én aztán jobban fékezek, mint a motor, nem kell nekem ilyen.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok