-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #91979 üzenetére
Amíg csak ez a két kép kering a neten, és nincs rajta lámpa, index, rendszámtáblatartó, addíg még bármi megtörténhet.
Mert hótzicher, hogy ez így ebben a formában nem kerülhet a boltokba.
Az viszont jó, hogy utánozzák a béjemvét, legalábbis annyiban, hogy ők is rájöttek, hogy egy adventure motornak inkább kisebbnek, mint nagyobbnak kell lennie. BMW F800GS-ből is van már adv. változat, és inkább azzal mennék tökönpaszulyon terepre, pl. marokkói sivatagba, mint az 1200GS ADV-vel...
Yamaha T7 is ide tartozik. -
Novics
senior tag
Tegnap este egy kicsit gugliztam, hogy hogyan is - és főleg mennyiért - van ez a motor jogsi dolog. Hát bakker, azért az elég nagy szívás, hogy végig kell ülni megint a KRESZ-t, hiába az embernek B-s jogsija. (Egy motor nem úgy viselkedik, mint egy autó, az addig okés, de a STOP tábla ugyanúgy vonatkozik rá, szóval lehetne valami gyorstalpaló.)
Az itteni suliban egy Honda CB-600-as tanulómotor van. A Totalbike cikkben azt írják róla - igaz csak átfutottam - hogy tökéletes tanulómotor, mert alapjáraton nem megy, mint a hülye. Ez mondjuk jó. De arra is gondoltam, hogy talán szerencsésebb lenne saját motoron tanulni, utána mégiscsak azzal kell kimenni az utakra, vagy igazából mindegy?
(Persze előbb majd még meg kell venni azt a motort, de azt hiszem, hogy a DL650 lesz a befutó.)A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
vendingo
veterán
válasz Novics #92003 üzenetére
Buszra, kamionra is teljesen felesleges a kresz, a stoptábla ugyanúgy vonatkozik rájuk is...
3 tanfolyamon vagyok túl, az utóbbi kettőn végig a telefonomon játszottam, vagy ettem, aludtam. Ez van, muszáj végigseggelni.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Grillo
senior tag
válasz tikshow #92005 üzenetére
Szerintem ez nem alapvetés, amíg jártam (B125 és utána különbözetis korlátlan) egyszer láttam dönteni motort, de mondjuk akkor tény, hogy jól jött a bukócső. De szerintem nem jellemző, hogy pont a kezdők besokalljanak. Ettől függetlenül szerintem is jobb, ha iskolással gyakorolsz, már csak azért is, mert annyival is több típust tudsz kipróbálni.
Nekem KRESZt nem kellett végig ülni, kaptam kódot online gyakorlóhoz, mondta oktató, hogy beír vizsgára, addig meg hajrá. Minden este teszteltem, meg elolvastam a tankönyvet kétszer, 1 hibával meglett. -
zgospel
őstag
válasz -Mike- #92002 üzenetére
Volt szerencsém pár hete egy vadiúj S1000R-rel menni kb 20 percet egy jó kis kanyargós szakaszon. Hát életem egyik legjobb 20 perce volt Ha valakit érdekel szívesen leírom hogy milyen hipertérugrás egy olcsó régi naked után egy prémium fullextrás powernakedre felülni, de elég hosszú írás lenne Röviden: nagyon egyszerű, könnyed, és magától értetődő dolog azt a motort vezetni.
Szóval az S1000R nagyon tetszik, amitől picit tartok az a BMW szervíz és a velejáró költségek, illetve hogy nem találok infot a korai évjáratok hibáiról, mikre kell odafigyelni.
Beszélgettem hosszabban a Yamaha márkaszervízesekkel a motorcsere szándékomról, és mondták hogy az MT-09 nagyon jól megy meg minden, nagyon fasza motor, de az ABS elég buta, és nagyon zavaróan működik. Az MT-10-en észre sem venni, azon egy drágább modul van, ott nagyon finoman és észrevétlenül működik, úgy ahogy kell. Végül arra jutottunk hogy az én igényeimnek/felhasználásomnak egy MT-10 SP felelne meg, de annyi pénzem meg nincsen motorra Legalábbis Yamahán belül.
Amik még tetszenének az a Triumph Daytona és a 899 Panigale, de ezek rendes sportmotorok, nekem meg valami naked kéne. Suzuki, Kawa nem tetszik, a Hondának meg kb nincs is jelenleg naked a kínálatában. A Tuono meg 1 millióval többe kerül, az sok.
Úgyhogy most várom hogy a héten miket jelentenek be, hátha lesz valami.
Egyelőre nem tudom, elherdálni sem akarom a kis fazert, úgyhogy majd jövőre meglátom.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
tikshow
addikt
válasz Grillo #92008 üzenetére
Igen van már ekresz amivel nem kell részt venni a kurzoson, viszont ez a kreszen felül még többletköltséggel jár. Nem is a besokalás az eldőlés oka, hanem mondjuk kanyarodás közbe lefulladsz és mivel 0 tapasztalatod van, ezért lábbal már nem fogod bírni megtartani a gépet, ha dől. Nálam volt ilyen és amíg jártam addig az emberek felénél láttam.
-
Grillo
senior tag
válasz tikshow #92010 üzenetére
Nekem nem került többe az online megoldás, mondjuk tény, hogy ez B125ön volt, ott meg ugye 3 óra elmélet a kötelező, a különbözetit meg 2 éven belül megcsináltam, így nem kellett újra KRESZ.
Elhiszem, hogy sokan dőlnek, én a 600-as Honda előtt max 125ös bicikliken ültem, de tény, hogy közben csináltam egy tréninget (bár robogóval), az sokat segített a helyes gépkezelésben, legalább a testtartást tekintve, simán ment a nehéz géppel is a 8-as meg a szlalom.
Meg persze az sem mindegy, hogy 60 vagy 90 kg-e a tanuló.
-
-Mike-
addikt
válasz zgospel #92009 üzenetére
Én sem írtam a cb1000r után mekkora ugrás volt (ha nem is hiper) az Aprilia, de nagy lépés volt, még az emberiségnek is. Tényleg az amit te mondasz, meg amit Dodor is próbált megfogalmazni, oda megy ahova nézel, bárhol, bármekkora tempónál. Nincs az, hogy jaj nem fordul el, nem fér el. Stabilan mindig, minden körülmények között azt csinálja amit mondasz neki vagy csak elég rágondolni... De akkor ez nem Aprilia sajátosság, hanem az új motorok velejárója. Ahogy mondtam talán régebben, idén cb400(lol)/sv1000/tuonov4 -re és -ről a Mátra/Bükk közepén átülve... a különbség no comment.
Nyugodtan írd le szerintem a tapasztalatokat. Ha nem tudunk motorozni legalább olvassunk róla.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #92012 üzenetére
Hát én nekem az FZ6-on kívül nincs releváns tapasztalatom nagymotorral, de innen átülve kb ugyanezt tapasztaltam a bömbivel mint amit írsz.
- nagyon könnyű volt kanyarból kanyarba terelni, igaz szélesebb a kormánya de gondolom nem csak amiatt
- ha ráraktam az ívre akkor ott maradt, meg se mozdult, kb mintha konzolon játszana az ember olyan egyszerű volt
- kanyar közepén teljesen mindegy mit csináltam, ha elzártam a gázt, ha ráadtam a gázt, ugyanúgy ugyanabban a dőlésszögben és íven maradt a motor szinte teljesen mozdulatlanul.
Na most az én motormmal ha elzárom a gázt a kanyarban akkor azon kell erőlködnöm hogy ne essek be a kanyar belsejébe, ha meg rányitom akkor egyből megy le az ívről.
- kanyar közben ledöntve semmi mozgolódás, mocorgás, kúszás. Az enyém azért izeg-mozog ami épp elég ahhoz hogy elbizonytalanítson.
- a féket 1 ujjal is minimális erővel tudtam üzemeltetni, és olyat lassult amilyet az enyémmel pályán meleg gumival tökig húzott fékkel sem tudok. Nem mertem nagyon feszegetni, de szerintem 2-3x erősebbet is fékezhettem volna vele
- a gyorsváltó felfelé és lefelé is egy álom
- az ereje brutális, 2esben kanyarból kifelé ráadtam a a tüzet és azon kaptam magam hogy hiába mozgatom a kormányt mert az égben van az eleje De igazából a motor ereje a legutolsó szempont ami miatt motort cserélnékMindezt a sima road módban, dynamicra nem mertem áttenni, rövid volt az idő
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
tboldi
nagyúr
válasz zgospel #92009 üzenetére
Nekem is tetszik az S1000R, de sajnos van vele egy kis bibi. Habár csak kiállításon volt alkalmam ülni rajta, rá kellett jönnöm, hogy túl magasan van a lábtartója, túlságosan be kell hajlítanom a bokámat, rendkívül kényelmetlen az első perctől kezdve, főleg a sérült baloldalinak.
Tudom, lehet állítható lábtartót szerelni rá, de ~10 centit azon sem állíthatsz.A szintén powernaked (bár nem prémium) Suzuki GSX-S1000-esen viszont nincs ilyen problémám.
(#92012) -Mike-: De akkor ez nem Aprilia sajátosság, hanem az új motorok velejárója.
A nyamvadt CB500X-emen is így éreztem, a 125-ös ETZ után meg pláne.[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz zgospel #92013 üzenetére
Kár volt kipróbálnod, akkor már be vagy oltva rendesen új motorra, bmw-re az tuti.
Egyébként most már kb mindegy, de ha elakartad volna kérni egy körre, oda adtam volna euroringen de nem kérted én meg ilyet nem mondok magamtól. De akkor kicsit hamarabb eldöntötted volna, hogy megy a kisfézer a háztól.
Na majd jövőre jó időben. Új slickeken.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #92015 üzenetére
Én meg ilyet nem szoktam kérni, nem illik. Én sem szívesen adom oda senkinek
A BMW-re nagyon be lettem oltva az tuti, főleg így hogy tényleg egy jó kis szerpentines szakaszon tudtam kipróbálni. Hasonló próba nélkül nem fogok motort venni, fűztem is a Yamahásokat hogyha lesz náluk megint MT09 meg 10 tesztmotor akkor valahogy intézzék már el hogy elvihessem a legközelebbi szerpentinig
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz -Mike- #92012 üzenetére
"azt csinálja amit mondasz neki vagy csak elég rágondolni... De akkor ez nem Aprilia sajátosság, hanem az új motorok velejárója"
10 évesen 10ekm-el, és gyári gumival vettem a motort. Még szőrös volt a gumi! Viszont nem szeretem a 10 éves gumikat, ezért lecseréltem a gumit: zsír új Conti TKC70 előre, hátulra! Eztán az én motoromnál is elég volt rágondolni!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #92013 üzenetére
Szerintem egy kis foglalkozassal a te motorod is sokkal elvezhetobbe valna. Rugocserevel pl a himbilimbit ki tudod iktatni, egy jobb fekbetettel pedig erosebb is lehet a feked. Sajnos akkor joval gyakrabban is kell cserelni, de fel lehet ezeket az oregeket is hozni olyan szintre, hogy normalisan tudj vele motorozni. Nem lesz vadonat uj motor, de nem lesz akkora kulonbseg, amennyivel dragabb az uj motor. Sot!
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92025 üzenetére
Igazán segíthetnél kicsit konkrétabban. Mindeni mondja,hogy progresszív rugót, meg pogácsát kéne tenni pl. az én telómba és milyen sokkal sokkal jobb lenne. De bakkor konkrétat, egy progresszív, passzoló rugó cikkszámát senki nem írja meg, a pogácsákról már nem is beszélve. Pedig én is szivesen megcsináltatnám....
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #92025 üzenetére
Cbf600 -ra is igaz ez? A fék nagyon gyér Új (jobb) tárcsával és jobb betéttel javulna a helyzet?
A gond az, hogy fékezek, érzem, hogy fog de utána semmi. Erre mondják azt hiszem, hogy "nyúlik" a fék. A hátsó meg olyan, mintha nem is lenne.
Próbálom mind a kettőt használni, de úgy is taposni kell a hátsót.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
tboldi
nagyúr
Honda újdonságok:
- CB1000R - ez qrva jól néz ki!
- Africa Twin Adventure SportsA CB-ből csináltak 300-as, illetve 125-ös verziót is, de nem tartottam érdemesnek megosztani őket.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #92026 üzenetére
Pogacsat biztos nem raknek, az sima elofeszites, azzal nem lesz erosebb a rugod.
Mivel nem volt gsxf em ezert nem csereltem venne rugot. Nem tudok cikkszamot mondani. De a dolgod annyi, hogy utananezel milyen rugo van elol-hatul, te hany kilo vagy, es hol a bibi.
Sag et is merhetsz, felmesz youtube-ra, megnezed hogy kell csinalni.
Kellek en ehhez?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #92025 üzenetére
Szóba került a tuning is a szervízben, de miután kitárgyaltunk mindent ezt elvetettük, mert igaz hogy rákölthetnék 4-500 ezret de egyrészt én nem vagyok a tuning híve, a gyári megoldásokat szeretem (kivéve a gyári kipufogó dobot, mert az borzalmas ), másrészt meg oké hogy én most feltuningolom magamnak, de aztán 1-2 év múlva megint kinövöm és eladáskor az ilyen tuningok inkább értékcsökkentőek mintsem növelőek. Plusz úgysem fizeti meg senki, külön darabokban meg aligha tudnám eladni.
Gyári fékbetétek vannak benne, szóval egy csere semmin nem segítene. Fém fékcsöveket rakattam rá még 2 éve, az nagyon sokat javított a határozott nyomásponton, de nyilván a fékhatást nem befolyásolta. Ez a kétdugattyús úszónyerges szar egyszerűen ennyit tud. Nem véletlen hogy a faceliftelt S2-re már rendes 4 dugattyúsakat szereltek.
Egyszer kinéztem egyébként hogy mennyibe kerülne egy Wilbers rugószett, és megremegett a kezem a rendelés gomb felett, de végül ugyanoda lyukadtam ki amit fentebb leírtam.Egyébként az a "baj" hogy túl szép állapotú, vezetett szervízkönyves motort vettem, és én is vigyázok rá és továbbra is szép állapotban próbálom tartani. Ezért hordom márkaszervízbe minden apró felmerülő faszsággal is, és ezért veszek bele csak gyári alkatrészeket. Valószínűleg ha egy kevésbé szép példányt vettem volna anno, akkor most kevésbé sajnálnám és jobban hajlanék a nem gyári megoldásokra is.
Ha nem panelban laknék és lenne hol tartanom egy másik motort is akkor már egész biztosan vettem volna egy valamilyen állapotú R6 R-t, aztán hagy szóljon ami ráfér, a Fazer meg megmaradna fagyizósnak. De sajnos ez nem opcióhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #92039 üzenetére
Ezt nem neveznem tuningnak, ez beallitas. Es ez hoz a legtobbet a konyhara. Ez az egyetlen, amit te jobban meg tudsz csinalni, mint a gyar. Nem ugy, mint a kipufogo. De ez az en becsipodesem, azt a penzt en siman rugora koltenem, nem hangosdobra. De mindannyiunknak mast jelent a motorozas.
4-500 ezerbol azert elegge gatyaba lehetne razni. Abbol induljunk ki, hogy egy ohlins fgr 43 nitrites villahoz hozzajutsz 200e kornyeken...
Azt megertem, ha nem akarsz vele szarakodni, de ahhoz, hogy ne legyen egy szar beomlo eleju motor, amit nem gyozok hangsulyozni, mennyit jelent, ahhoz nem kell ennyi penz.Ugye a kinoves. Ezt nem tudom hova rakni.
Sokszor segit a betetcsere. Egy 08 as kawasaki z750 nel van tapasztalatom, amit palyara hasznaltak uszonyereggel. A betet a lenyeg. Ott pl a tarcsa nem birta az iramot, nem a nyereg.
Termeszetesen egy monoblock sok szempontbol jobb, nem akarom nyujtani a dolgot, foleg, hogy igen kicsi az informacio arrol, hogy palyakorulmenyek kozott regi naked motoron melyik betet mit tud, mivel senki nem hasznal ilyet erre. Igy probalgatni kellene ami hatalmas szarakodas.Minel ujabb motor, annal jobb. Olaszt vegyel!
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
A normál AT is kapott új színt, szép.
Valamint itt vannak az új Yamahák, amik említésre méltóak:
- Tracer 900 GT
- MT-07 - ez egy kisebb csalódás számomra, többre számítottam
- MT-09 SPEddig az új CB1000R tetszik a legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
#MotorosVandor
A Dél-Dunántúli Motoros Egyesület negyedik alkalommal szervezett motorosoknak gokart versenyt! Jó móka volt 4 keréken is csapatni a "mini-Hungaroring"-en!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #92041 üzenetére
Nekem a kipufogó nem a tuning miatti becsípődés, hanem a hang miatt. Ezért nem is komplett rendszer van rajta hanem csak dob.
Meg hát én nem értek hozzá, de laikusként azt gondolom hogy csak az első villát nem lenne elég gatyába rázni, hátulra is kéne a tuning. A hátsó lengővilla egy elég egyszerű darab, gondolom az sem valami merev, nem tudom hogy az mennyit számít.
A fékekről meg a betétekről azt mondták a szervízesek, hogy az FZ6-hoz a gyári a legjobb betét. Mondtam még egy Brembo típust is aminek már nem emlékszem a nevére, azt mondták hogy az tudja azt amit a gyári.
(#92042) tboldi vajon mi lesz a 09 SP felára? Az MT-07-nél meg nem nagyon értem hogy mi az újdonság, nem nagyon mentek bele a részletekbe. Elvileg új futómű van alatta, de nem tudni hogy mi az új, meg a kinézetén mókoltak picit. Ja és drágább lett
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Khaosz55
addikt
válasz tboldi #92042 üzenetére
Az MT07-et én sem értem. Nekem az volt, gyakorlatilag nagyítóval keresem a különbséget az új Mt07-en. Ha MT10, MT09 kapott LEd lápát előre akkor erre is feldobhatták volna. Úgy néz ki mint ha erre már nem maradt volna kapacitásuk aztán ez lett.
MT09 SP szép lett (igaz nemek a szürke-sárga tetszik), de nyilván nem fogja megérni a felárat. Igaz nem tudom mennyibe kerül de meglepődnék ha nem kérénem minimum + 500-600K-t A műszerfal színes lett vagy maradt az eredeti ?
[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
Lehet tudni mi lesz a sima MT09-nek a színei 2018-ban ?
-
tboldi
nagyúr
válasz Khaosz55 #92047 üzenetére
Ilyen lett a műszeregység, tulajdonképpen csak inverz lett.
A sima 09 színei meg maradtak ugyanazok.Közben bemutattak még néhány motort:
- Kawasaki Z900RS Café
- Kawasaki H2 SX
- BMW F850GS
- Triumph Tiger 800
- Triumph Tiger 1200[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A KTM-eket is bemutatják egy bő fél óra múlva: YT stream
14:30-kor meg a Husqvarnának lesz sajtótájékoztatója.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI internet
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PlayStation 5
- Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...