-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #126193 üzenetére
Jó, hát prémiuméknál nem olajat cserélnek, hanem blokkot
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ha már úgyis felmerült akkor beszállok én is az olajtémába egy kérdéssel mert én tavaly a covidnak és térdműtétnek hála mindössze kb 1000 km-t mentem vele. Ebből kb 300-at a Hungaroringen, kb 100-at a Kakucson, a többit meg nem is tudom, talán a Mátrához vezető úton. Laikusként azt gondolom, hogy ezek közül a két Hungaroring nap ami számottevő, a többi nem.
Mikor vigyem szervizbe?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz Micsurin #126699 üzenetére
Golf találkozó... Legközelebb inkább írd hogy a Prideon vonultatok fel, azért nem szól meg senki
Nem tudom ti hogy szoktatok piálni, de alap esetben minél többet iszik valaki annál kevésbé van észnél. Szóval 3-4 sör után nem ülsz be, mert még nem vagy segghülye állapotban és egyrészt tényleg azon parázol, hogy mi lesz ha elkapnak, másrészt meg van annyi eszed hogy nem vezetsz úgy.
De amikor a 10. kiskörtén is túl vagy, mindegyik egy pohár sörrel lekísérve, és már járni is alig bírsz, akkor a félelmek és a korlátok eltűnnek. Nem úgy indulsz neki, hogy majd piásan úgyis hazavezetsz, hanem csatakkészen jön az ötlet, hogy "hát itt a kocsi, menjünk azzal".Ez ellen bármilyen szabályt lehet hozni, az nem fog segíteni, mert ebben az állapotban már csak az ösztönök működnek.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #126722 üzenetére
Na igen, de miben más ez akkor mint a sebességkorlátok, vagy a záróvonalak? Eltérő képességű járművekre és sofőrökre kell hozni egy általános szabályt, ami a legnagyobb tömeget lefedi és az érdekeiket szolgálja. Egyénre szabottan ez nem fog menni.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz bacus #126856 üzenetére
Dehogynem véd. A havernak való pénzküldés egy tök másik felület a fizetési felülettől, és máshogy is működik.
Én egyszer benyaltam egy félig meddig átverés weboldalt, de csak kb 1 hét után jöttem rá. Paypalon fizettem érte 50 eurót, de amikor rájöttem hogy mégsem azt kapom mint ami hirdetve volt, akkor megírtam a PayPalnak hogy szerintem átverés az oldal és szeretnék 40 eurót visszakapni. Pár órával később visszakaptam mind az 50 eurót, kérdés nélkül.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #127063 üzenetére
Motor függő. MT-10 enyhe túrás csuklóval is 9-10 liter, S1000R ugyanezt letudja 6-7-ből, de a GSXS1000 is hasonlóan 6-7 körül volt nálam, ha jól emlékszem. MT-10-nek ha húzod is akkor 12 litertől lépdel felfelé Nesze neked euro 4.
FZ6-tal akkor tudtam 9-10 literes fogyasztást produkálni, amikor végig 180-200 között siettem haza autópályán. De még Euroring-Hungaroringen is megállt 7-8 között. Budapesti ingázásban 5,5 volt.
Street Triple RS ingázásban 6,5 liter, pályázáskor 8-9 között rémlik. Azt figyeltem meg, hogy az FZ6-hoz képest mindenhol +1 liter az átlagom.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #127079 üzenetére
Amikor vettem, és kezdő is voltam, akkor a Mátrán és Bükkön 3,8-as átlaggal mentem át, utassal Városban 4,5-et fogyasztott. És azt hittem húdekurvára száguldozok.
Pár évre rá már az 5,5 volt a normál városban, pedig érzésre nyugisabban mentem ekkor már a forgalombanhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ma lecseréltem a rendszámtáblatartót és közben azt vettem észre, hogy minden elektromos csatlakozó be van kenve valamilyen fehér vagy áttetsző zsírszerű valamivel. Ahogy matattam őket nyilván egy csomó eltűnt róla, úgyhogy pótolnám.
Mi ez a kenőanyag, mit használnak erre? Sima szilikonzsír?
Illetve mi a pontos funkciója?
Arra tippelek laikusként, hogy ne rohadjon össze a csatlakozó az évek és időjárás hatásai alatt, és könnyen szét lehessen húzni.
A Yamahámon anno ilyen nem volt, de többször a kocsijaimban is örültem volna egy ilyen kenésnek, mert némelyik csatlakozó úgy össze van rágódva hogy huhEgyébként Angliából jött, 1 hete rendeltem, vám nem volt, de a fél órásnak hitt művelet helyett 3 óra elbaszása után már nagyon bánom. Ez így átszámítva 20 ezer Ft volt, a következő típusú tartó már 60 ezer lett volna, gondoltam spórolok egy kicsit, hát nem kellett volna... Triumph csoportban képek alapján pedig sokan használják, jól is nézett ki, de a rendszámtáblavilágítás nem működik és a rögzítőcsavarok is kijöttek a helyükről, a prizma nem olyan amilyen a képen, nem hinném hogy street legal amit küldött hozzá, és mintha egy mérettel kisebb rendszámhoz találták volna ki Ja és persze a minősége és szerelhetősége - főleg a gyári tartó nagyszerű megoldásaihoz képest - elég gyenge.
Pedig pont az lett volna a lényeg, hogy jól is néz ki, meg ha belefutok egy razziába akkor sem kell magyarázkodnom. Szóval most vagy visszarakom a gyárit és buktam 20 ezret, vagy megveszem a 60 ezreset, ami így végül nekem 80-ban lesz, és megint kiderül, hogy a legolcsóbb cucc a legdrágább, vagy használom így és megint reménykedhetek hogy nem szól érte a rendőr...https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz FeniX- #127332 üzenetére
Lefordítom Somatom válaszát neked köznyelvre:
- nem a videáról linkelted, amit soha nem használt senki 10 éve mert akkora szar, és a 70+os internetet most felfedező boomereknek sincs fingjuk hogy keveredtek oda.
- idomos sportmotorokat alapból degradálni kell joghurtosdobozként, hiszen az igazi nagybetűs FÉRFIAK 400+ kilós laposvillaszögű, 300 széles hátsógumijú, motorozhatatlan csopperekkel járnak, amiknek se esztétikai, se pragmatikus értelmük nincsen.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ez a baj az IMU nélküli rendszerekkel, hogy nem tud dőlésszögből számolni, csak a kerekek közti különbséget nézi. Ha van valami megengedőbb mód rajta, akkor tedd át abba, pl sport vagy pálya. Eldobni ugyanúgy nem fogod vele normál aszfalton, viszont finomabban fog működni.
Legalábbis nekem a Triumphom ilyen, utcai módban az is darabos, és olyat zár a gázon hogy kishíján lefejelem a kormányt, de sportban már nem szól bele az én stílusomban, track módban meg egyáltalán nem.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Nem mertem ilyet ajánlani, pláne kevés rutinnal, de én a helyedben kikapcsolnám. Kivéve ha hideg az aszfalt. Gyanítom, hogy a legtöbb esetben amikor kapcsolt, akkor nem a kerék pörgött ki, hanem csak az eleje könnyült el, de hanyattdobni azért nem fog, ahhoz nagyon ész nélkül kellene rányúlnod.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #127737 üzenetére
Összeget nem írt és egy KTM mellé csak kerekítési hiba lenne amúgyis
Viccet félretéve, nem tudom egyébként. Kb minden gyereket a Kakucson Cölöp ruhában látni, ezért gondoltam. Egy kérdést megér, hátha van használt kínálat is.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Hétvégente (pénteket is beleértve) a felkapott szerpentineken már mást se néznek a rendőrök, mint a gumit meg a decibelmérőt. Ha látja hogy gyári a dob, meg se méri. Bárhol máshol még nyugodtan tudsz vele menni, nem szólnak érte. Egyelőre.
Mondd neki hogy 230-ért azonnal viszed, aztán tedd fel eBayre 300-ért. Profit.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #127938 üzenetére
Ezt az R7-et én is gyengének érzem, mert a 188 kg nem számít jónak ehhez a teljesítményhez. A Street Triple is ennyi, vagy házon belül az MT-09, csak ezek 116-123 lóerős motorok. A felszereltségében sincs semmi különleges.
A kérdés az ára, mert ha tényleg 3 millió körül lesz, akkor az szerintem már egy jó ajánlat lehet és megfizethető a fiataloknak is (Európára értve ). Az R6 4,7 millió körül volt, az RS660 4,3m, ezek sokkal drágábbak (többet is nyújtanak).
Igazából nem R7-nek kéne hívni, az R6 és R1-hez képest szerintem méltatlan.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #127948 üzenetére
Lehet a 300-400-as Kawákkal is az arany csoportban menni a Hungaroringen, csak sok pénz és ember kell hozzá [link]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Ursache #128026 üzenetére
Egyszerűbb????!!
Lassan az angol királynőhöz könnyebb bejutni, mint a Hungaroringre egy nyílt napra.
Idén már csak 15 fő van egy csoportban, szóval így lakossági tempó mellé gyakorlatilag van 15 hely a bronz csoportban ami rendelkezésre áll, aztán osszuk el a 100+ jelentkező között. Amikor még évekkel ezelőtt 50 fő volt egy csoportban a max, akkor is 10-15 perc alatt elfogytak a helyek.
Ja és tavaly még 5 menetet kaptam, idén 4-et látok az árban. Szóval ha szerencséd van, és nincs piros zászló, akkor 4x20 percet tudsz motorozni, amiből a fel és levezető köröket levonva kb 4x16 perc élménymotorozás marad, összesen épphogy 1 óra. Köszi.
Már ha a 15 hely egyikét sikerül egyáltalán bezsebelni. Nem lehetetlen, de páran már scriptet írtak rá, mások 9:59-től másodpercenként nyomkodják a CTRL+F5-öt, aztán nekik sem feltétlen sikerül.
Ja és minderre általában havi 1 alkalmunk vanEuroring: covid előtt gyakorlatilag minden második nap motoros nap volt, elég volt odatelefonálni, akár még aznap is, hogy mennél motorozni, és mehettél. Most meg van heti fix 2 nap, kedd és szombat, oszd be. Előre kell regisztrálni, csak online. Hogy a többi napon mire használják a pályát, vagy épp üresen pang, azt nem tudom.
Szombatonként tulajdonképpen telt ház van, de pár hete volt kedden egy haver, és akkor épp fullon voltak aznap is.De lehet hogy csak én vagyok túl borús...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Somatom #128176 üzenetére
Ebből a hozzászólásodból (is) látszik, hogy csak károgod a joghurtosdobozozást, mert az szerinted humoros, közben meg ha szerinted a videón látott tempónál és dőlésszögnél már veszélyes ha korrigálni kell, akkor mégsem vagy túlságosan képben a dolgokkal.
Megnéztem a videót, kurvára semmi extrát nem láttam. Abszolút értékben bőven van benne tartalék.
Xero motorostudását nem ismerem, de a látott mozdulatok alapján nem feszegette a határait.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
zgospel
őstag
válasz bacus #128437 üzenetére
Tour de France közvetítésbe majd nézz bele ha teheted, ott 90-es tempónál lefelé még erősen rátekernek 100-110-eket mennek lefelé simán. Vannak néha esések, vagy néha elfékezik a hajtűkanyart, meg ilyenek. Para. De szerencsére a fekete autó nagyon ritkán jön.
A szakasz végi tömeghajrá veszélyesebb.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #128972 üzenetére
Azért mert több sávot építünk autóknak a dugó nem fog csökkenni. Annyi változást fog magával hozni, hogy 2 sáv helyett mondjuk 6 van beállva. Ja meg a városban lakóknak, gyalogosoknak még szarabb lesz.
Amit te szeretnél azt már az USA-ban évtizedek óta kipróbálták és mindegy hány sáv van, ott is dugó van, mert a tömegközlekedésük pedig gyenge, az infrastruktúra pedig mindenhol autózásra csábít/kényszerít.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #128989 üzenetére
Mégis hol megy ez 30 éve? Volt kb 3-4 jó évünk Bp-n, mert véletlenül egy kompetens srác került a megfelelő helyre akinek volt koncepciója, de más nem történt.
Azok alapján amit írtál kifejezetten szűk-látókörű vagy, legalábbis ebben a témában biztosan.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #128992 üzenetére
Nem mindenki, de te biztosan a szűk-látókörű vagy, ebben a témában mindenképp. Ha nem lennél az, akkor nem pampognál ilyen blődségeket az egérutakról. Ami neked egérút, mi ott élünk. Ne ott járj keresztül, se te, se senki más. A többség nem akar főúton lakni.
Nincs időm tételesen megcáfolni amiket írtál, meg amúgyis minek, de legalább ezt az egérutazást átgondolhatnád rendesen, objektíven, nem csak a saját kényelmedet szem előtt tartva.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz etnies #129013 üzenetére
Motorozás tekintetében ritkán értünk egyet bármiben is, de ez a leírás elég nagy +1.
Nagytarcsát pláne átérzem, nálunk jön keresztül az onnan érkező vagy oda tartó forgalom legalább fele. Az agglomerációs falvak koncepció nélkül árulják a földeket évek óta, az infrastruktúra pedig nem bírja lekövetni.
Aztán a kertvárosi vállalkozók meg ugatják a belvárost hogy nem tudnak más lakóhelyén a kisutcákban száguldozni… nonszensz.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz JoinR #129260 üzenetére
Szerintem nyugodtan ki lehet menni túraenduroval is pályázni. Nincs szembeforgalom, nincsenek sár vagy kavicsfelhordások, széles a pálya, nincsenek úthibák, csak előre kell nézned, kitapasztalhatod milyen a rendszeres intenzív fékezés, jobban döntheted a motort, szerintem csak előnye van.
Euroringen rendszeresen láttam egy 1200-es Triumph Tigert, 1:30-1:32 köröket ment túragumival, ami ebben a kombinációban egy elég jó idő.Egyáltalán nem kötelező a sebességet és a köridőt hajszolni, de azért az elvárt, hogy ne konstans gázon 60-nal gurulj körbe körbe kiszámíthatatlanul hülye íveken
Ezen kívül akadály biztosan nem lennél. Kiszámíthatóan a normál íveken kell motorozni és akkor a mögötted jövő megoldja ha előznie kell, neked csak előre fele kell figyelned.Láttam már nem egy embert full pályamotorral, slick gumival akik 60-80-nal mentek körbe-körbe az Euroringen a pálya közepén. Se íveket, se féktávokat nem használtak. Na ez veszélyes a pályán mindenkire.
Egyébként meg egy S1000XR az teljesen kompetens motor akár rendszeres pályázáshoz is
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #129300 üzenetére
Annyit tudok mondani, hogy amikor oldalára esett nekem, akkor leállt szóval van benne
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
[link] na ez miafaszom...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Na ezt ismerem, feleségem ugyanez Ha vennék egy 500 nm-es kastélyt, azt is telehordaná mindenféle cuccal ami sosem lenne használva, és egy talpalatnyi hely sem maradna a házban
Azt az említett biciklit viszont ha eladnátok, akkor privátban írj már 1 típust légyszíves, esetleg 1 képet, mert nekünk meg épp aktuális lenne egy bicikli vásárlás. Már jóideje az én versenybringámmal tolja, de az nem túl kényelmes. Ha a tietek is országúti akkor mondjuk tárgytalan
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Voltam ma SOSben fékfolyadékot cseréltetni, mert sikerült szombatra regisztrálni a Hungaroringre. Azt mondta a fickó hogy az első betétek max 50%. Pislogtam bambán, mert tavaly szeptemberben kapott vadiúj betéteket visszahívás miatt. Azóta 2 alkalom Hungaroring meg kevés városi használat volt, max 700 km összesen.
Hirtelen arra gondoltam hogy tavaly mégse lett kicserélve, csak papíron, de egyrészt nem valószínű, másrészt amíg be nem kopott addig gyenge volt, szóval érezhetően új volt.Hungaroring eszi ennyire az első féket, vagy a Brembo M50hez amúgyis valami nagyon gyorsan fogyó betét került be?
Normális az ilyen gyors kopás?Ha normális az ilyen mértékű kopás azt elfogadom, csak jobban oda kell majd figyelnem rá, mert erre nem számítottam. Ja, meg vissza kell szokni pályán kívül a hátsófékre ezek szerint, úgy gazdaságosabb
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz yodamastah #129478 üzenetére
Mihez képest jó? 2:07-2:08 ment tavaly, utcai motor, utcai gumi, utcai pilóta Lövey ment ennek a motornak az R változatával 2:04eket.
Féktávokon eléggé tépem, célegyenes végén kattogott az ABS, de szerintem az a hátsó kerék elkönnyülése miatt. Kikapcsolni nem merem, pályamódban volt.
Nem tudom a betét típusát, de gyári brembo. Az előző szett az kb 5 ezer km-en fogyott 70%ra, de azzal csak euroringeztem meg mátráztam, aztán volt rá visszahívás balesetveszély miatt. Az eredeti betét csöndes volt, az újnak van egy ilyen fémes cicergő hangja enyhe fékezéskor (ha ez segít az anyag típus megfejtésében bármit is).
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz fattyu #129477 üzenetére
Supercorsa elöl-hátul 4000-4500öt bírt. Bármikor autópályán kellett menjek pörgött a szemem előtt az elpazarolt pénz Pályán viszont isteni volt, lehet placebó, meg nem vagyok annyira skilled, de mintha konzisztensebben viselkedett volna kanyarba befékezéskor mint a Corsa 2. Ez lehet akár az egykomponens előnye is, nem tudom.
Egy szezonra általában egy szett gumival számolok, de azt legalább tudom hogy hol mennyire fogy. Ez a betét dolog most azért eléggé meglepett
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #129488 üzenetére
Ja értem, akkor simán lehet ez mondjuk akár 70-80% is jelen állapotában, igaz? Az a baj így szemből, felülről nem nagyon látni bele, útban van pár dolog, szóval én nem is látom így hirtelen.
Most épp nem márkaszervizben voltam, mert oda nem volt időpont csak 2 héttel későbbre, hanem az X-Bikenál.
Viszont legalább RBF600 ment bele, körönként 1 másodpercet várok tőle minimum[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #129510 üzenetére
Hamarabb is eszembe juthatott volna mondjuk lefotózni, úgy megspóroltunk volna pár leütést Most átmentem a motorhoz, lefotóztam.
Jobb oldali nyereg:
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Vezetékes FEJhallgatók
- BestBuy ruhás topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mobil flották
- Spórolós topik
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen