-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Daywalker #70159 üzenetére
Már bocsi, de ezt h bírod ki anélkül h besokallnál? Ki tudsz lépni ebből a mókuskerékből amikor csak a magad kis életét éled? Azért a kérdés, mert így közel a 30-hoz arra jöttem rá, hogy ha nem engednek kilépni a mókuskerékből, vagy nem tudok, tehát előfordul akkor az kihat mindenre ami körbe vesz. Amikor a sokadik 12 óra van akkor kell a szünet, mert a környezet meg fogja sínyleni.
-
válasz
V.Stryker #70162 üzenetére
Hát igen én egyetlen mondat töredéket emelnék ki abból a sokmindenből amit leírtál, de ezt sztem tudod. Ez az a rész amit "mi" nem így látunk. Tovább görgetve, ha a "mi" csak "én" vagy "ő" lenne akkor nem működne. Én ezzel nem harcolok, de az tény, hogy próbálok rájönni arra miért látom így, viszont semmiképp nem erőltetem magamra, párom meg magára végképp.
(#70150) V.Stryker! Erre meg kollégám a példa. Olyan szinten van, hogy én ezt soha nem tudom megérteni. Gyakorlatilag amint kinyílik a szeme reggel onnantól csak a gyerek van (45 éves). Viszont én találkoztam ezzel az 5 éves csemetével és meg kell mondjam rendkívül okos érdeklődő tündéri gyerek aki már most fejben oszt szoroz úgy, ahogy más 10 évesen sem fog. Azon kevesek közé tartozik akikkel foglalkoznak. Na mármost ezt látom a nálatok is, sőt még egy itteni kollégánál is, mármint, hogy a csemetékkel nagyon van foglalkozva és sok mai gyerekeknél jobb jövőképre van kilátásuk. Van egy hölgy ismim aki 36 éves és kinéz 20-nak, van 2 olyan lánya akik szintén a keveseket képviseli és e mellett "él". Ez egy nagyon ritka dolog amúgy.
Én 95%-ban olyan csemetéket látok akik csak úgy vannak a világban, csak lettek és ideg az anya az apa, mert a gyerek valamit nem úgy csinált. Óvoda és áltsuli mellett lakom. Minden reggel elnézem azt az idegbeteg iskolába/óvodába vitelt. Nekem nem lenne ennyi türelmem sem, legalábbis most. Ha levetítem a mostani életvitelünkre és munkánkra a gyereket akkor megőrülnénk és semmi túlzás nincs ebben. Most hagy ne írjam le ki mikor végez hova szaladna stb.
Azért, hogy a csemete értelmes "ember" legyen azért ti tesztek és van türelmetek. Hogyan legyen nekem türelmem ha már a busz késésre a harctéri ideg kap el néha? Majd később talán.(#70163) Daywalker! Erre a jelenségre valaki azt mondta valakinek, hogy (hívjuk Áginak): "Ági, a végéből csípsz le nem most fog ez jelentkezni."
Ez a mókuskerekesdi is azóta van mióta az ember kezét nem fogják. Ha már benne vagyok nem szabad megállni, mert azonnal leállok és nem indulok el újra, kell a pihi és lehet újra belemenni. Sok olyan dolog megesik ilyenkor amit el nem tudnák képzelni magamról ha épp le vagyok engedve. Hm érdekes dolgok ezek. Az én munkám is olyan, hogy ha nem figyelek akkor azonnal hűvösre tesznek, és ezt a egy kolléga érti:, mert a munka elvégzéséhez rugalmasnak kell lenni.
NEkem 1 állásom van meg egy másod néha (12 órás meg 8). Utóbbi a motort azon részét fedezi ami arról szól, hogy én reggel felkelek ha üresbe vagyok és azt mondom ma kincsesbánya víztározó, teletank, kaja pia és este hazaérek mert nem számít. Egy ilyen akció többet ér nekem mint 12 óra alvás.
Az biztos, hogy a 2013-as énem már nem az aki most. OFF vége. -
Majd jön a kreszprofesszor és jól lefülel.
[link]
Ez még nem látott motorost akkor. Nevetséges!
Ez a fazon még itt is kódorog tőlünk 2 utcára. Csodát fog látni ha velem is összefut.[ Szerkesztve ]
-
MAJDNEM elcsaptak az i b meg! Stop tábla lasaitok apád út víztorony. Erre majdnem belém csattan és mutogat. Mondom neki stop tábla ember!!! Jól felbaszta magát kivag mellettem nagy gázzal elmegy. amúgy ha kimegyek megállás nélkül épp telibe verem a kocsit ami jött le. Majdnem hátulról felstócolt az a pöcs nyomrek.
-
válasz
Daywalker #70215 üzenetére
Rendszeres gond, hogy megállok és nem lendületből akarok kimenni csak mögöttem ezt nem helyeslik. Már törekszem arra, hogy mögöttem senki ne legyen. Ez ma kimondottan ideges lett, hogy megálltam. Mutattam neki a felfestést és a táblát, utána gondolta, hogy akkor kivág mellőlem. De ha belém száll... Eleve biztosan ő a hibás ez nem kérdés és még meg is rakom az fix. Ezért már illik nem?
Próbálom nem azt vallani, hogy mindenki egy barom az utakon, de egyre kevesebb a kivétel. Az ember hol így hol úgy közlekedik nekem sem kerek a világ ezen a téren, de vannak olyan dolgok amiket azért nem kéne áthágni, mert pl itt elég meredek lendületből kimenni. Mégis úgy szokás. Én biza index balra, megállok, üres és hátranézek. Talán az egyetlen stop tábla a környéken ahol hátra is nézek. Jöttem én már a felüljáróról és naivan azt hittem megáll a terepjáró, de nem. Lendületből.
Nyugis környék amúgy, de éjjel nem hagynám kint a motort sem. -
válasz
V.Stryker #70287 üzenetére
Holnap hazafelé beugrok én is hozzájuk. Már fel akartam dobni, de nekem kb 250km után a lánc fényes. Pedig újabban lemosom amennyire tudom fémtisztára és castrollal lekenem. No de ilyen futással nem ezzel akarom eltölteni a reggelemet főleg, hogy nincs se emelő se közép sztendó.
-
válasz
Daywalker #70393 üzenetére
Én néha futok össze 100-assal, de még nem tankoltam soha, nem, hogy egy full tankkal. Talán 1x hátha Z1000-essé alakul tőle ernő.
Nekem még a GS500-ból maradt igen sok benzinre való állag megóvó szer ami mint kiderült jó. Vagy csak maga a benzin nem rohadt bele? Nem tudom, minden esetre még van belőle. -
Nem olyan régen, alig fél órája történt egy eset velem az utakon. Váci út, közepes forgalom. Piros. Én előre csorogtam és annyira előre álltam, hogy ha mögöttem motoros van akkor kiférjen még a másik kocsi elé. Erre a semmiből elsuhan a masszív több másodperces piroson egy biciklis, de az a "fan", látszott az öltözetén. Következő pirosnál is láttam, hogy elmegy, de annál csak egyetlen egy új fajta fehér swift állt. Nem is érdekelt a dolog. Ámde benéztem a kocsiba. Rendőrök ültek benne és úgy megnéztük egymást, amikor is zöld lett. Mivel elnézték a dolgot mindenféle reakció nélkül és nyél gázzal a bicaj után mentem. Elég sokat haladt mert minden piroson átment. Ő elküldött a picsába én is őt és mentünk utunkra. HA tovább piros a lámpa ugyan megkérdezem, hogy nem kellett volna utána menni? És minket basztatnak? Minket? Hát ott agyon tudtam volna ütni ha nem teker az a nyamvadék.
Most képzeljétek el, hogy jönnek ki a kocsik az utcából és a bicajos ugyan szélén de folytatólagosan kapcsolódik be hozzájuk.
Rendőrök? Pf![ Szerkesztve ]
-
Dobnék egy labdát. Valaki rávilágított arra, hogy 10w40 és 10w40 között mi a difi.
Repsol Moto Sport 4T 10W40 motorolaj: API SJ
Castrol ACT/EVO 4T 10W40 motorolaj. API SG
Motul 5100 10w40 motorolaj: API SL/SJ/SH/SG
Az API szintrendszer
Benzinüzemű motorok motorolajai
API (SG) –( SH) – SJ - SL - SM – SN növekvő sorrendben(SG): 1989-ben bevezetett katalizátorbarát, ólommentes benzinüzemhez alkalmas teljesítménykategória.
SH: 1994-től érvényes, az API SG jóváhagyatási folyamatának szigorításán alapuló kategória.
SJ: 1996-ban életbe lépett, jelenleg érvényben lévő amerikai benzines teljesítményszint. Jelentős magas hőmérsékletű lerakódás csökkenés, alacsonyabb kéntartalom és illékonyság, illetve növelt üzemanyag-takarékosság jellemzi.
SL: 2001 júliusától érvényes teljesítményszint, különösen a kopásvédelem, az öregedésállóság és az energiahatékonyság terén támaszt fokozott követelményeket.
SM: Minden jelenleg használatban lévő gépjárműmotorhoz. Bevezetve 2004.11.30-tól. Az SM olajok fokozott öregedésállósággal, jobb lerakódás elleni védelemmel, jobb kopásvédő képességgel és kedvezőbb hidegtulajdonságokkal rendelkeznek, mint az eddigi teljesítményszintűek. Néhány SM kategóriájú motorolaj megfelel az ILSAC GF-4 specifikációnak és/vagy energiatakarékos (EC) olajnak minősíthető. Az SM olajokban alkalmazható adalékelemek foszfortartalma és kéntartalma a korábbi telejsítményszintekhez képest korlátozott, a jobb katalizátor-kompatibilitás érdekében.
SN: 2010 októberében kerül bevezetésre. Alapvetően az ILSAC GF-5 műszaki követelményeit veszi át, de a minősíthető SAE viszkozitás osztályok köre szélesebb, tartalmazza a 10W-XX osztályokat is. Az API SN minősítésű motorolajokat 85% bioetanolt tartalmazó E85 üzemanyag használata mellett is tesztelik. Csökken a katalizátormérgező foszfor- és kéntartalom, a hangsúly a SAE 0W-20, 5W-20 viszkozitás osztályokon van. A szigorú vizsgálati határértékek miatt az iszapképződésnek jobban ellenálló hidrokrakkolt alapolajok és a belső motortisztaságot elősegítő korszerű hamumentes antioxidáns, detergens-diszpergens és súrlódásmódosító adalékok kerülnek előtérbe.
Vélemény?
ath! Baj van a világgal... Vezessék be, de nem egyértelmű mikor lehet mikor nem.
[ Szerkesztve ]
-
Ma egy nagyon aranyos dolog is történt. Egy előttem átmenő kisfiú, épp indultam dolgomra, akinek ilyen fa motorja volt és lábbal hajtotta azt mondta nekem, hogy bácsi nagyon szép a motorod.
Más helyzetben fel is ültettem volna rá. A gyerekek igen őszintén nyilatkoznak erről, a kislányok szokták mutatni, hogy hangos, közben mélyen a szemembe néznek.
dugynok! API-t én még soha nem néztem. SN-essel nem nagyon futok össze.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
baboss #70415 üzenetére
Az a 140 nem egy olyan tempó amit nehéz elérni. Mindenféle teperés nélkül a 100 is 10s-en belül elérhető és észre sem veszem. Én pl jobban félek egy suzukiban 140-nél mint a motoromon 180-nál.
A sebesség érzet a fejidomos motorokra nem annyira jellemző, legalábbis én ezt vettem le. Nakeden sokkal jobban kijön a tempó. Motor ill. autó között nézve az autóban jobban érezni mint motoron. -
Andrew Z1000-ese tetszik, az az évjárat jobban bejön mint a friss. Igaz a blokkot nem látni annyira, de kárpótol a többi dolog.
Nem a tömegcikk motorok vonzzanak, csak hát azok nem olcsók.Más: Ma reggel megszóltak, hogy ugyan tegyem már bele a kipufogóba a hangtompítót, hogy nem szégyellem magam, hogy ilyen hangos. Mondom, hááátttt ez a tompított, kivegyem milyen ha nem az? Na viszlát.
-
No elindulok revit kabátokat próbálni egy google maps alapján igen igen zergebaszta vidéken lévő boltba. Ígéret van arra, hogy mindent fel tudok majd. A korábbit most hoztam el a boltból, totál új garlevéllel. Ha gondolja valaki.
-
Mosquito34 ajánlotta ezt, a nyárira beruháztam. Szürke ujján kis pirossal. Eddig jó, állni sem horror benne, ha meg elindulsz az elején nagyon jó hűs. Átlátni rajta annyira szellős, de tele van protektorral.
[ Szerkesztve ]
-
Valvoline White Synthetic Chainlube 400ml - na most kiderül jó éééé!
-
Kapható, nem állt le a gyártása, csak ritka. [link]
-
válasz
V.Stryker #70501 üzenetére
Jajaj fehér ám! Meleg láncra kell fújni és 15 percig nem ajánlott menni. Illetve ha lefújtad forgatni kell kicsit, hogy a cucc bekerüljön a szemek közé. Most cseréltem olajat, lemostam a motort láncot kipufogót. Kenetlen lánccal mentem egy kisebb kört aztán lefújtam. Eleinte folyt a cucc, de száradás után olyan krémes lett. Majd kiderül meddig marad rajta. Valami 2500 pénz volt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
runner 125 #70525 üzenetére
Előttem van amikor olvasom, hogy diesellel ment tele a motor. Azóta ha beállok egy kúthoz 2x megnézem mit sőt az ismert kutakon ugyan oda állok be. Gondolom a motor ettől benzintől repült hazafelé.
-
válasz
demars #70631 üzenetére
Napi szinten gondot okoz nálam az, hogy a békás előtti auchan kördorgalomnal nem engednek besorolni és már már idegesítoen közel jönnek hogy ők ugyan nem engednek be. Azon szoktam agyalni mi van ha megérinti a motort a lökhárító. Agyonverem vagy bemegy a bukó a szélvédőn. Veszélyes világ.
Sziiiijeeee csapom! Max csúnyán nézek amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
#79335424 #70637 üzenetére
[link] - Aki erre sokat jár az tudja, hogy könnyen bedugul itt minden annyira, hogy a felüljáróra való feljutást is lassítja a dugó. Ezért én a bal szélen érkezek és sorolnék be a sávba, hogy onnan legalább szabályosan menjek be a körforgalomba. Na ez nem egyszerű dolog. Egyszerűen nem engednek be pedig kint az indexem. Finoman jelzik sokan, hogy nem engedlek be, pontosabban kb mellém áll be amikor már a sávban vagyok. Meg szoktam köszönni azon keveseknek akik egyetlen pillanatra nyomnak egy féket még beférek. Nem hat meg mert igen fürgén mozgok, de a jelenség azért meg van. Ez tetézni már csak azzal lehet néha, ha magában a körforgalomban is tőlem 2 centire közlekedik. Ennyi.
Erről mit tudtok? Se - kamerákat nem láttam. Gyalog mentem fagyizni. Mondtam is, hogy utoljára. Bezzeg sok autós lendületből ment át itt még ettem a fagyit.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tócsa fogadott a motor alatt...
-
válasz
dugynok #70668 üzenetére
A vékony nem tömődött el néztem. Eddig ez a fix, majd reggel kiderül. A víz amúgy tiszta benne, zöldes. Leszedem, kimosom és egyelőre ugyan ezt visszarakom. Elmaszok fagyalloert és ha ebben a 20km-ben jó akkor otthon újra kimosom és új víz új fagyallo. Ha nem akkor valahogy eljuttatom a szerelőhöz. A vizet szoktam nézni és nem fogyott soha. Az tény ismert dolog hogy ennek a motornak a hűtés igen alul van méretezve sokat megy és nem kell neki 30 fok se, hogy bekapcsolni. Még az is tény, hogy ritka lassan kullogva semmit nem megelőzve jöttem most vele, vártam a dugóban is.
Vagyis az tegnap volt hehe.
[ Szerkesztve ]
-
Áhhh fm! Itt egy sor véletlen volt ami miatt ez történt. Eleve lassan jöttem aztán olyan helyre parkoltam ahol a motor eleje enyhén lefelé nézett és jó nagy szögben dőlt a sztenderd felé, kedvezve a túlfolyónak hogy a víz kifollyon. Aztán amint megálltam le is állítottam. Majd berohamtam öltözni . Jöttem ki és rengeteg víz fogadott. Nem dugult el semmi... élő tudom idézni a dolgot bármikor. Az van, hogy ha a motort abban a pillanatban állítom le amikor a venti elindul eeees ebben a fura pózban áll és kicsit állsz mellette akkor biza kitolja a vizet. Ugyanis lásd videón a venti abban a pillanatban indul el amikor a vízszint elkezd gyorsaság nőni és szépen lehűti. A videón látni hogy fortyog a víz utána indul a venti. Na én ekkor állítottam le h elindult. Ennyi. Azért atmostam.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Daywalker #70684 üzenetére
Való igaz. Most tolta ki azt a kis többletet ami a full fölé ment. Pedig darabokra szedtem a rendszert, átjárható és még volt szerencsém akkor is látni amikor keringett a víz. A betöltő nyíláson a lemellák között ment a víz.a venti nagyon nagyon a határon kapcsol be mikor a vízszint megindul. Hm hm.
Jaj baszki van jobb.
Az emlegetett körforgalom. Na mondom ma symbi csapatja. Beesek a körforgalom szájához, kocsik mellett ki, belső íveb be a körforgalomba. Hát... Ott dekkoltak a motoros rendőrök. Csak lestek!
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Daywalker #70694 üzenetére
Mentem vele és minden olyan mint szokott. Viszont ha megyek egy mondjuk 80-as tempót és lerakom a kezem a radiátor elé valami eszméletlen meleg levegőt tol a menetszél át rajta és még nincs is 36 fok. Mintha a motor kva forrón üzemelne, de mint mondtam a víz kering meg minden ahogy kell. A bukó cső forró pedig az nem közvetlen eleme a blokknak.
Feltöltöttem ahogy kell és kitolta a pluszt. Most minden úgy van mint a manualban azaz melegen nézve a vizet Fullon van. Ha kihűl lemegy a feléig. pár km alatt eljut addig hidegből, hogy megy a venti.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Daywalker #70712 üzenetére
Nem szokása, de elő elő fordul, hogy hallom, hogy megy. Mióta megvan ilyen.
Nincsen, csak egy lámpa ami 114 fokos víznél világítani kezd. Amúgy már a leg-leg elején gondoltam rá, hogy kap egy olyan mérőt ami az átfolyó vizet méri. Csak be kell iktatni az egyik csőbe. Ide úgy gondolom indokolt lenne.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!