Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboldi

    nagyúr

    válasz runner 125 #95796 üzenetére

    +1 :K

    A CB500X-emnél 12k volt a gyár által megadott csereperiódus, de én is inkább feleztem volna. Egy olajcserét élt csak meg nálam, 1 év után dobtam le, akkor ~3300 km volt az olajban (nem sok időm volt motorozni akkor, érettségire + nyelvvizsgákra készültem). :B

    A Jazzemnél meg 20k a periódus, de eszembe nem jutna addig elvinni, max. 15, de inkább 10. Viszont mivel viszonylag kevés km megy bele városi cirkálóként, ezért ~6500 km (szintén 1 év) után lecseréltem ebben is.

    szerk.: Ha meg Ducatim lesz, lehet, hogy jobban járok, ha még sűrűbben cserélek. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz runner 125 #95796 üzenetére

    Velemenyem szerint ilyen sosem volt, hogy tartossagra fejlesztes. Ezek mi dig is gazdasagi vallalkozasok voltak, sosem nonprofit szervezetek. Vegyuk azert le a rozsaszin szemuveget.

    Egyszeruen hogy kezdesz neki egy jarmu tervezesenek? Hol huzod meg a hatart a tervezesnel, mire tervezed, mennyibol tervezed megvalositani? Egy olyan autot fejlesztesz, ami 1 M km-t minden uzemi korulmenyek kozott elbiro szerkezet, es a mernokok kiverik egymasnak, amit kb 100 000 000 forintert kell eladnod, kulonben beleallsz a foldbe?
    Autoiparban valami olyasmit lehet hallani hogy 250 000 km ig egy blokk barmit ki fog birni. Hogy te hogyan hasznalod, kiveszel belole 20% ot, es mesz vele egymillio km-t ez megint a hasznalaton mulik.
    Regebben sem voltak csodak. Rengeteg szar auto volt akkor is.
    A legnagyobb kulonbseget lejjebb fejtenem ki, ami a rakfeneje ennek az egesznek, az az, hogy ki akarjak nyirni a belsoegesu motort.

    Itt vannak manapsag a betarthatatlan kornyezetvedelmi eloirasok. Ez a 90 es evekben egyaltalan nem volt jelen, sokkal egyszerubb, es olcsobb alkatreszekbol kellett egy autot/motort epiteni. (Sportmotornal meg nem szempont ez, es a.tartossag sem. Ott a kis tomeg es nagy loterteljesitmeny a cel, ezeket nem is erdemes ide sorolni) Manapsag olyan alkatreszeket kell hasznalni, amiket draga eloallitani, es a legkisebb valtozast a rendszerben megerzi minden. Ha mar a levego perduletenek megvaltozasanal egy kozvetlenbefecses autonal a check engine lampa vilagit a muszerfaladon, azt hogyan hasonlithatod ossze egy olyan 90 es evek autojaval, aminek ha tomitetlen az osszes szelepe, nem fogod eszrevenni, es mesz vele tovabb?
    Ha csak a koltsegeket nezed, es ennyire nem latod az okokat, akkor ra lehet mondani, hogy regen minden jobb volt.

    Nem ugyanazoknak a kovetelmenyeknek kell megfelelniuk ezeknek a jarmuveknek, es nem is ugyanugy, ugyanarra lettek fejlesztve.

    A fogyasztoi tarsadalom resze inkabb az, hogy egy szupersportmotornal megallapitasz egy olyan szamot, hogy 45 000 km nel kell szelephezagot ellenorizni. Amikor ha kuldod neki, akkor kb 15-20 000 nel mar kell szelepet allitani. Pont az olajnal ne szarnanak ebbe a dinamikusan valtozo periodikus karbantartasra? Melyik motor konyvebe van odairva, hogy ha 1:50 et mesz a ringen, akkor dobd ki a motort 10 000 km mulva?

    Aztan ezek az utcara gyartott szupersportmotorok. Ahogy etnies ervel, a mernok tudja hogy palyara fog vele menni a vevo.
    Ez egeszen addig jo, amig egy kutyauto, es szarul megy. Amint egy profi kezebe kerul egy ilyen motor, az utcai allapotaban mindenhogyan el tud verezni egy palyan. Futomu, gumik, fektarcsak. A gyari fektarcsa nem bir fel orat egy normalis koridonel. A kedvencem, hogy kispataki alatt az sc 59 injektorcsatlakozasai annyira megpuhulnak a hoterheles miatt, hogy kiesik belole a csoki, aztan lehet tolni a boxba a motort, holott a mernok erre fejlesztette. Aztan nardoi korpalya, motorrad ujsag. 3 motor adta be a kulcsot a 6. ban byelezesnel, pedig azokat erre tervezte a mernok.
    Minden a hasznalattol fugg.

    Explosión de dos tiempos

Új hozzászólás Aktív témák