-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
veze
őstag
válasz Pahli #100161 üzenetére
tüzoltásként, a gyakorlati vezetés megkezdéséhez nálunk elfogadták a egyszerű téli téli magasszáru bakancsot is. Ezt felhúzva már nem utasították el az oktatásról a tanulót. Persze ez nem helyettesiti a 40-60-100 ezres motoroscsizmákat de arra jo hogy elkezdhesd a gyakorlati oktatást . aztán menet közben , nem elkapkodva, szorítva a határidőtől olyat vegyél amit aztán később megbánsz
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz Pahli #100161 üzenetére
Szia! A legjobb motoros csizma a Sidi vagy a Daytona.
Ezek a csizmák tényleg vízállóak, 5+ évig is, napi használat mellett.
Az első Sidi-m 6 évet bírt ki, ebből másfél évet futárkodtam, végig vízálló maradt. Azért cseréltem le, mert elkopott a talpa. Most goretexes Sidim van, kb 4 éves, mint ha új lenne, természetesen vízálló. Daytonával még nincs személyes tapasztalatom, de nagyon dicsérik azok, akinek adok a szavára."önmagam hite vagyok magamban"
-
laccczka
tag
válasz Pahli #100161 üzenetére
Ideiglenesen, míg nem találod meg az igazit addig tényleg elég egy jó minőségű túra bakancs.
Vizet bírja, apróbb balesetet megoldja (lásd esetem).
Ha viszont megvan a "célszemély" akkor törekedj a mielőbbi beszerzéséről.
Az orvosok szerint rohadt nehezen gyógyul pl. egy bokatörés (ha egyáltalán 100% vissza lehet bűvölni)"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pahli #101301 üzenetére
Azért motorozol ott, mert a Kresz így írja elő.
A valóságban viszont kb soha nem motorozunk ott, hacsak nem akarsz lehúzódni mondjuk egy szembejövő biciklis miatt (akit előzni fognak). Többnyire kanyarodás előtt sem érdemes (úgy magyarázzák, h így véded a nyomvonalat, de ez hülyeség: senki nem fog elmenni melletted sávon belül jobbról). Én inkább éppen a sáv ellentétes oldaláról kanyarodok minél nagyobb íven. A mögöttem jövő így is úgy is le kell lassítson, vagy kielőz sávváltással. (Nem még arra buzdítani, hogy sávon belül menjen el mellettem, mert lehúzódtam és ő pont úgy gondolja elfér).A másik kedvencem a balos kanyarodó sáv lámpánál, hogy a bal szélére kell állni oktatáson. Idióta egy gyakorlat, kb soha nem teszünk így, max ha egy társunk áll be mellénk a lámpánál. Azért gáz, mert egy lámpás kereszteződésben aki jobbról fordul a mi irányunkba, annak az útjában leszünk. Én oktatáson is jártam úgy, hogy a csuklós busz nem fért el tőlem. Pont nem adta ki neki, de ha sáv középre álltam volna ne, ne adj isten jobb a keréknyomba, akkor mindenki elfér. (Kár, h nem kétirányú a rádió, elküldtem volna az oktatót az anyjába. Mutogattam is neki, ezért kell b.zd meg beállni oda a bal sarokba, hogy más ne férjen el tőlem. )
Szóval egy szó, mint száz: tedd azt amit az oktató mond! Akkor is ha hülyeség!
Haladó szinten úgy is másképp oktatnak majd később.Egyébként rettentő fontos a helyezkedés az úton.
Tréningeken el fogják magyarázni, hogy a defenzív vezetés egyik fő eleme. Egyrészt oda húzódsz, ahol a legjobban látsz. Másrészt ahol téged a legjobban látnak. Harmadrészt meg távolság tartásra a potenciális veszélyforrásoktól.Ezért is tartom személy szerint butaságnak a zipzár elvet, amit Geresics említett: én a teljes sávot használom, illetve akár a szembejövő sávot is. Ha együtt motorozok vkivel, mindig elmondom, hogy soha de soha ne jöjjön mellém menet közben, mert simán átvágódok sávon belül egyik oldalról a másikra, ha úgy látom jónak. A zipzár elv jól mutat a filmekben, de a valóság más. Nem lehet rögzített pozícióban motorozni, az veszélyes.
Nem tudom MO-n mi a szokás, de angol honban (hatalmas motoros nemzet) senkit nem láttam zipzár elven motorozni. Normál módon, normál követési távolságokkal megyünk. (Mentem már motoros találkozókra, akár 5-10-es random csoportok is alakulnak odafelé és mindenki normál követési távolsággal motorozik.)[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz Pahli #101308 üzenetére
Nekem is életem leghosszabb és legunalmasabb órái voltak kezek, főleg ez a hátranézegetősdi rutinon. De úgy voltam vele, főleg vizsgán, hogy ne hogy már emiatt ne sikerüljön. Mondjuk az néha jól jön a városban autók között amikor nem vagy biztos benne, hogy van e valaki a holtteredben vagy inkább az autós felé mutatod hogy figyelve vágtál be elé nem vakon.
Majd amikor Bp-en vagy nagyobb városban motorozol ne adj isten robogózol (mint én anno) akkor megtanulod a 2. piros lámpánál, hogy csont középen kell menni és megállni is, ha csak egy kis helyet is hagysz magad mellett oda fognak állni a térded mellé a lökössel és még le is fog utána gyorsulni v. szorítani.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pahli #101308 üzenetére
Nem, a fejed itt kint is forgatni kell. Tudom, végig asszisztáltam egy motoros A kat. oktatást, ott voltam harmadik keréknek a gyakorlati képzésen is.
Oktatója válogatja, van aki megköveteli, hogy ficamítsd ki a nyakad és 20 centiről nézz a tükrökbe, hogy lássa még a szemközti gyalogátkelőnél is a nagymama a szodásüvegen keresztül, h mi történik. Van aki sokkal lazább és nem követel ilyen hülyeségeket. Havernek kijutott mindkét fajtából, a lazább oktató meg csodálkozott mi a szart tornázik a gyerek. -
Formaster
addikt
válasz Pahli #101318 üzenetére
Amennyiben a gyalogos az útra lépett a nem erre kijelölt helyen, fokozott veszélyforrást teremtett. Ebben az esetben lényegében neked kell felmérni a veszély súlyosságát, nyilván ha a túloldali járdasziget szélén táncol és szemből nem jön semmi, nem indokolt, hogy megállj, de ha egyetlen jármű is közeledik szemből, akkor már legalább az út szélére húzódj ki, hogy a szemből érkező autós biztonságosan ki tudja kerülni. Ha a járdaszigetet elhagyja, akkor indokolt megállnod, mert a szemből érkező jármű nem fogja tudni kikerülni.
Egyébként a kresz azt hiszem úgy szól, hogy ha lelép, akkor meg kell állnod, mert a gyalogosnak nem kötelessége a kresz-el tisztában lenni, legalábbis anno mikor én vizsgáztam még úgy volt, hogy el kell engedned, ha van, ha nincs gyalogátkelő.
szerk: Ami biztos, hogy hülyeség: "oktató mondja forgalom veszélyeztetése, mögöttem lévő nem számít rá hogy megállok stb"
A mögötted haladó úgy kell közlekedjen, hogy minden esetben biztonságosan meg tudjon állni! Nyilván motorosként ez sovány vígasz ha nem állt meg, de a kresz ezt mondja, vizsgán ilyen miatt nem buktathatnak meg, ezzel ugyanis nem veszélyeztetsz senkit, ha indokoltan álltál meg. Az indokoltság esetét pedig nem bírálhatják felül, az is lehet indoklás, hogy pl begörcsölt a lábad. Szóval ez bullshit.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Pahli #101318 üzenetére
Apumat ezért húzták meg egyszer D-ből. Gyalogos lelépett a járdáról körülnézés nélkül, apum nyomott egy satuféket, majd a vizsgabiztos szólt, hogy veszélyeztetés miatt vége a vizsgának, mert ha utasok is lettek volna a buszban, akkor össze-vissza röpködtek volna. Apum meg marhára fel volt háborodva (teljesen jogosan), hogy nem üthet el egy hülye gyalogost sem, ha szabálytalanul lép a busz elé...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Mortal Kombat 1 (2023)
- Napelem
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Google Pixel topik
- Mindent a StreamSharkról!
- PlayStation 5
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen