-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz copass #37344 üzenetére
".itt meg van fény rogyásig, 1/2000 f5.6?! ne vicceljünk már..."
Egyébként ezzel jól kikerülted az eredeti állításod, hogy ISO 1600 és fölötte APS-C-n nem jók a színek, mert itt pont nem az 1/2000 és az f5.6 volt a lényeg, hanem az ISO 2500 Helyette most már 5000 és 6400-nél tartunk, ahol már tényleg fakulnak a színek... de ezek már tényleg ritka és speciális fotózási helyzetek, aohgy az előző hozzászólásomban írtam.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Akkor talán célszerű volna azt is megemlíteni, hogy egy FF gép kompatibilis objektívvel nagyobb látószöget ad (filmes darabokat sem kell elvetni, itt speciel jó az emlékezetből használható manuális fókusz is), élesebb és a régebbi EF objektívek között is vannak időjárásálló darabok.
Bár az 5D Classic esetében konkrétan a Live View hiánya nem ideális (meg egy kihajtható, modern kijelző is mennyivel kényelmesebb), de azt sem lehet állítani egyáltalán, hogy erre teljesen alkalmatlan lenne a végeredmény tekintetében, főleg azért az árért (az objektíveket is beleértve, mert ez nem kap elég hangsúlyt)Esetenként pont az a kevésbé inspiráló, ha valami túlságosan kényelmes és egyszerű ('intelligens'), nem ideális körülmények között is helyt álló (az ideális körülmények megteremtése helyett, ami talán egy helyesebb gondolkodásmód), valamilyen szinten ez a modern gépek és okostelefonok 'átka'.
Ha már valaki ezeket a dolgokat elsajátította(végighaladt a filmes-digitális korszakon), akkor utána a modern gépek adta előnyöket is sokkal tudatosabban képes kihasználni.
-
Pelican
őstag
válasz p_adam #37354 üzenetére
"Akkor talán célszerű volna azt is megemlíteni, hogy egy FF gép kompatibilis objektívvel nagyobb látószöget ad (filmes darabokat sem kell elvetni, itt speciel jó az emlékezetből használható manuális fókusz is), élesebb és a régebbi EF objektívek között is vannak időjárásálló darabok."
Akkor már a hátrányokat is említsük meg: nagyobb látószög (igen, ez telénél pont hátrány), az objektív kevésbé éles szélei is részt vesznek a képalkotásban, plusz a vignettálás is jobban látszik.
http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
copass
veterán
nagyon szelektíven értelmezed amit mondtam...
"ha nincs elég fényed"...nappal is lehet iso6400-en fotózni, mert annyi fény van hogy megvakulsz és mégis jók a színeid. de ha nem elég a fény és a tetejébe még rossz minőségű, tehát ledes, energiatakarékos, neon, stbstb. plusz még utána is kell húzni. na akkor kezdődek az igazi problémák."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
p_adam
addikt
válasz Pelican #37355 üzenetére
Amikor az APS-C képkörre felnagyítódik a középső kivágás közel ugyanakkora pixelszámmal, akkor egyből életlenebb lesz, megnövekedett CA-val (kivéve ha valami extrém drága objektívről van szó, amit ha nem madarakat vagy hasonlót fotóz az ember, akkor nem feltétlen APS-C vázra célszerű rakni), nyitva meg tájképet nem érdemes fotózni, vignettálás korrigálható (az élesség nem hozható vissza)
-
*Ropi*
félisten
70-200/2.8L IS II vs III videó: ellenfényben nagyon kemény, amit az utóbbi produkál.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz copass #37359 üzenetére
Vicces, mert a Lensrentals-tól kölcsönözte Tony a tesztpéldányát, ahol totál az ellenkezőjét írják.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
#86322688
törölt tag
válasz papaya #37316 üzenetére
Ami tévesztést illeti az igaz..de a milc-nél még minig az af lassúsága vagy vaksága okoz gondot...Sony a7-el kisérletezgetek, ahol a 10-15 éves dslr még lát, ott ez semmit, Fuji,Sony apsc, eos m, m4/3 asok detto,,,.Nagyon szeretem mert kicsi, könnyű, képminőség is ok, de mikor kézbe veszek egy belépő dslr-t kitobival,elfog a sírás, hogy milyen gyorsan talál fókuszt gyenge fényviszonyoknál is. Persze fejlődnek a milcek is de azért ez nagy hátrány még...
-
Cotty0
kezdő
Az EF-es obikat azert kezeli le jol, mert a vaz alapbol tudja mindket nyelvet, az EOS R, EF es RF nyelven is beszel, mivel nincs forditas, ezert nincs kesleltetes sem, es szinte az osszes EF-es obival kompatibilitis.
Az EVF-hez meg annyit tennek hozza, hogy annak is lehet allitani a szinhomersekletet, ugyanazzal a menuponttal amivel az LCD szinhomersekletet allitod, csak az EVF-en keresztul nezve kell menube navigalni es modositani a beallitasokat
-
*Ropi*
félisten
Sztyui cikke az EOS R-ről. Csak erős idegzetűeknek!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
#86322688
törölt tag
válasz Warton #37372 üzenetére
Szerintem meg nagyon ki van elezve ez a dolog...egyreszt nagy fenyerejuvel nem egyszeru...az obik mondjuk eleg gyorsak de az az Af pont sem hajszal pontos...multkor valaki vasarolt tolem regi manual obit m4/3 ra mert az Af obija teveszt, pedig kontraszt alapu az erzekeles...ki erti ezt..
-
papaya
senior tag
válasz *Ropi* #37368 üzenetére
Amúgy, végre egy teszt amiben nem kertel az író, aki nincs bekábulva a marketing bullshittől, és leírja tisztán mik a piac elvárásai, és ehhez képest mit adott a gyártó. Tripodcastben sokszor nem tudtam azonosulni Sztyui véleményével, most viszont azt gondolom ezt a cikket le kellene fordítani, és megjelentetni pár külföldi "nagy" fotósportálon mint a petapixel, fstoppers stb..
-
kovsol
titán
CANON ENGINEER TALKS ABOUT THE EOS-R FULL FRAME MIRRORLESS
Bocsi Talán egy kis móka belefér.
mod: Upsz ezt a másik topicba akartam volna berakni. Törölhető.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
-
copass
veterán
válasz tvamos #37382 üzenetére
lesz még ilyen 1000. én azt látom amit a 6Dm2-nél, mindenki a megváltót várta és a saját igényeit álmodja bele. van aki meg simán használja és megvan elégedve vele.
mondok egy példát: én egy többmillás progit használok évtizedek óta, hatalmas felhasználó bázissal világszerte. minden verziónál megy a szarozás: ez miért nincs, az miért nincs még benne,stbstb. beleraknak egy új fícsört, megnézik hogy fogadják és utána finomítanak rajta a visszajelzések alapján. a korai változatokban is ez volt, beraktak egy funckiót opcinálisan. majd a következő verzióban berakták véglegesen.
van egy stratégia és azt követik, ami hétpecsétes titok!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
#92251648
törölt tag
válasz copass #37385 üzenetére
Ebbe az irányba halad a világ. Mindenki nagyon okos, öntudatos, kritikus és azt gondolja, minél negatívabb, annál jobban tisztelik. A vloggerek egymást licitálják felül, ki tud jobban belekötni egy cuccba, mert az több kattintást hoz nekik, mint egy pozitív beszámoló. A 6D2 esete tökéletesen megmutatta, hogy nem érdemes ezeket a tesztbeszámolókat annyira komolyan venni. Kézbe kell venni a masinát, kikölcsönözni egy napra és saját tapasztalat alapján dönteni. Megkérdeztem, október elején már a budapesti boltokban is lesz kipróbálható EOS-R.
-
p_adam
addikt
válasz copass #37385 üzenetére
Valószínűleg azért, mert óhatatlanul össze kell hasonlítani az előddel, és nem sok különbség van (kihajtható LCD, DPAF, több AF pont és fps, 4k timelapse és egyéb apróságok) a képminőség meg nem javult.
Alapvetően úgy tervezték ezt a kamerát (meg a 6D-t is), hogy az induló árnál lényegesen olcsóbban is el tudják adni, eredetileg messze túl volt árazva. Most meg az újabb kamerára váltás egyik indoka a jobb fotó/videó képességek, amiben egyszerre jó és ugyanakkor le van maradva. A 4k hiánya nem zavar, de a 1080p nagyon gyenge minőségű (szinte alig jobb, mint egy 5D III 2012-ből), ami különösen bosszantó annak tekintetében, hogy forgatható az LCD és van jó AF. Ha pedig visszatérünk az állóképekre, akkor az eredeti 6D-vel sincs sok gond még olcsóbban (pl. a zárja még sokkal halkabb is).
-
copass
veterán
válasz p_adam #37387 üzenetére
én azt látom hogy minden igényt úgy akarnak kiszolgálni, hogy még véletlenül se lehessen egy vázzal mindent lefedni teljes mértékben.
a gyártó szemszögéből kell nézni az egészet.
ha belerakja a 4K-t a dslr-be akkor nem fogják venni a legria gx10-t, mert abban már ott a 4k,dupla sd kártya,nd szűrő,stabi amit akarsz. de persze lehet hogy tévedek!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
p_adam
addikt
válasz copass #37388 üzenetére
A Canon esetében ez mindig így volt, csak régebben feleennyi modellje sem volt, így talán nem volt annyira feltűnő
Mennyire idegesítő pl. hogy az 1DXII mennyire nem videós váz, mégis az egyik 'legokosabb', ezért mégis megveszik csakis ilyen célokra, de a gyári C-Log profil nem lesz hozzá elérhető, csak egy szinttel lejjebb, vagy majd a következő generációban.Teljesen jó kamera a 6D II, nekem csak az 1080p minősége fájó, meg aki az eredeti áron megvette, az feleslegesen sokat költött rá, kb. már fél évvel a megjelentés után (az A7III előtt) nagy akciók voltak rá. Kissé vicces, hogy még a wikipedia oldalon is szerepel egy mondatban, hogy az általános tesztek mit mondtak róla.
Adatok szivárogtak a következő mirrorless gépről is, a 6D II-vel egy az egyben megegyező pixelszámmal, nagyon kíváncsi leszek, hogy meghagyják-e lényegében ugyanígy, vagy okosítanak rajta valamit az újabb elektronikával. -
p_adam
addikt
A definíción múlik alapvetően ez, de az 5D IV, 1DX II vagy A7III, A9 már most ilyennek tekinthetők (sokan ennél sokkal régebbi, vagy alacsonyabb kategóriás gépeket is annak tekintenek)
És később csak még jobban kiszélesednek a lehetőségek.
Egyébként az se feltétlen jó azért, ha valami mindent tud és a user teljesen elvész a különféle beállítások és finomhangolások között. -
torzo
Ármester
válasz p_adam #37391 üzenetére
Mindben lehet találni kifogást tucatszám.
És mindegyik alkalmas arra, hogy megoldj vele feladatokat magas (profi) szinten, ha értesz hozzá.Szerintem teljesen mindegy, hogy a felsoroltak közül melyiket birtoklod. És a sort lehetne bővíteni visszafelé is. A Mark III is mindenes volt és ugyanilyen hosszú a sora a Nikonnak is.
-
copass
veterán
én azt látom hogy mindenki minden fícsört akar, de olcsó legyen ám!
nemrég volt egy projektem, összeraktam valamit egy leírás alapján. aztán továbbgondoltam saját nyák, egyedi doboz. elég sok elment, haszon is volt rajta egy kevés. persze voltak okosok hogy ezt még rá meg izé meg hozé.
hiába mondtam hogy 50 emberből 1nek lenne igénye erre. arról nem is beszélve hogy az a plusz csatlakozó még kínából is többe kerül mint az egész hóbelebanc, akkor már elfogytak az érvek![ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
#86322688
törölt tag
válasz copass #37388 üzenetére
Ez igaz...Nekem pár fontos tényező kellett VOLNA FF választásnál:
Legalább 8000 záridő, gyors legyen, nem árt ha időjárásálló, a megapixel nem annyira érdekelne, de mivel FF vázon még kisebb a gyújtáv, nem árt ha 20-24 mp-s és 200 ezer környéke.
6D, D600/D610 nem tud 1/8000-et, A7 tudja de amúgy meg lassú, D700 12 mp, 5D II már nem játszik..és ennyi...a többire nincs pénzem, ez az én bajom...Az A7 jó áron van újonnan is, de nem egyszerű lemondani a DSLR sebességéről.
Vagy zsebbe nyúl az ember, vagy kompromisszumot köt vagy marad APSC vonalon.
-
torzo
Ármester
válasz copass #37394 üzenetére
Én is ezt állapítottam meg magamról az elmúlt évekre visszanézve. Több rendszer, temérdek optika, időnként ide-oda kapkodás. Merthogy minden kell.
Aztán eltelik 5-6 év, összegyűlik némi tudás, és ha van önkritika, akkor az ember el tudja dönteni, melyik a neki való irány. És akkor kiderül, hogy elég 2 max 3 jó optika meg 1 váz. És azt már ki sem szabad számolni, mennyit bukott az egészen, mert akkor jön az agybaj.Persze ez szigorúan amatőrre vonatkozik, de asszem, itt többségében azok vannak.
Amúgy meg több profit ismerek (elsőre) egészen szerénynek látszó technikai felszereltséggel.
@Johnnyp7: Nem tudom, hogy egyszer is szükségem volt-e 1/8000 sec záridőre? Pedig egy időben akcióztam is madárfotózás címén. Sztem elég az 1/4000 mindenre.
-
#86322688
törölt tag
Soha nem volt elég az 1/8000, mindig ezzel bajlódtam, persze nem mindennapos probléma de én már nem is merek venni olyan vázat ami nem tudja.....hozzáteszem a nagy fényerejű obikat preferálom és a jó háttérmosást, szeretek nappal szemben fotózni......és utálok szűrőkkel szórakozni.
-
tvamos
nagyúr
válasz copass #37385 üzenetére
lesz még ilyen 1000. én azt látom amit a 6Dm2-nél, mindenki a megváltót várta és a saját igényeit álmodja bele. van aki meg simán használja és megvan elégedve vele.
Szerintem, ettol fuggetlen, van letjogosultsaga annak, hogy igy leirjak / elmondjak a velemenyuket emberek a geprol. Lehet, hogy a gep egy olyan tulajdonsagara (vagy hianyossagara) hivjak fol a figyelmet, ami a hozzam hasonlo hobbistanak nem lenne megfelelo. (Mondjuk en nem koltok ennyit gepre, de ha nagyon akarnam, akkor megtehetnem.) Pl. ott van az A7-nel a szenzor tukrozodes. Van akinek ez nyavajgas, van akinek ez kizaro ok.
Amugy meg azt, hogy milyen szipi-szupi tutteros jo gep, azt mar sokat lattuk.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
bump3r111
tag
Hello! Tanácsot szeretnék kérni vásárlást illetően. A napokban eladott Canon 77D-m utódját keresem.
Kb 1 évig használtam, jó áron vettem újonnan és most sikerült is annyiért el is adnom, így abszolút jó döntés volt a megválás annak ellenére hogy szerettem.
Most feljebb szeretnék lépni a full framesek irányába, van pár Canon EF lencsém amivel tudnám is használni így értelem szerűnek tűnne maradni a Canonnál.
Árban viszont 1000 Eur körüli összegtől nem igazán mennék feljebb most.A Canon 6D MkII verzióját találtam meg pár nemhivatalos adó/vám nélküli weboldalon kb ennyiért. (e-infin, e-global). Én simán bevállalnám innen a rendelést paypal-al, így jóval magasabb kategóriában nézelődhetek mint itthoni árakon. Az innen való rendelésről vannak tapasztalatok esetleg?
Illetve maga a 6D2. Megnéztem róla sok összehasonlító videót és szegény kap hideget meleget egyaránt, de megjelenésekor dupla ennyiért vesztegették mint amennyiért én venném, és ebben az árkategóriában nem igazán találtam jobb vételt. Csak új gépet szeretnék.
MILC irányában még sajnos nem győzött meg semmi, de a Sony MILC-e már túllövi a keretemet is.
Kicsit hosszú lett, előre is köszi a véleményeket!