-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#92251648
törölt tag
válasz Pelican #39148 üzenetére
Erősen műfajfüggő. Stúdióban illik a képek többségének megfelelőnek lennie. Tájképnél szintén, hiszen ott van idő mindent beállítani, átgondolni. Sportnál, állatfotónál jellemzően kicsi a sikerarány, mert sok csillagnak kell együtt állnia a jó eredményhez, ráadásul itt sokszor sorozatokat lövünk, gyorsan összejön több száz kép, amiből néhány talán jó lesz.
Én már erősen törekszem rá, hogy csak akkor nyomjam meg a gombot, ha az tényleg komoly sikerrel kecsegtet. Egy kiadós túra után így is rámegy egy napom, mire kiválogatom a 10-15 képet, amit megtartok, a többit szigorúan törlöm.
-
addikt
Sziasztok!
Canon 50D-t megéri még megvenni? 500D-t váltana, ha jól tudom ugyan az a szenzor van mindkettőben, de kevés befektetésből szeretnék fejlődni kicsit.
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
PuMbA
titán
válasz szpeti40 #39152 üzenetére
[link] Ahogy írod, képminőségben nem előrelépés, de az 50D por és cseppálló, kétszer tovább bírja az akksija, kétszer több sorozatkép per másodperc, felső LCD, jobb OVF, 1/8000 maximum záridő, viszont videó ugrik és másfélszer nehezebb. Ha ezek nem fontosak, akkor nem éri meg váltani.
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
Jelenleg Sony a6300-at használok, de nagyon úgy néz ki hogy mennék vissza tükrösre. Canont soha nem használtam, Nikonom volt. A Sony APSC rendszerén sajnos nem találtam fényerős zoomot, Canonnál viszont annyi az objektív mint égen a csillag. Jelenleg az a6300 mellé egy Sigma 30 1.4-et és egy Sigma 56 1.4-et használok. Fényerős zoomból ott csak a Tamron 28-75 2.8 FF, ennek az indulója APSC-n 42. Az adapterezés lehetőségét már nézegettem, MC11 is alapjáraton 200 euro. Egy olyan fényerős rendszert szeretnék felépíteni amivel később akár gond nélkül feljebb lehet lépni fullframere. Itthon csináltam egy kis stúdiót, kismama fotózás majd baba fotózás az elsődleges cél, ezért mindenképpen jó rajzolatú, fényerős objektívekre lenne szükségem. Illetve tájfotózásra is használnám.
Canon tükrös vonalon ezt hogyan tudom megvalósítani? Vagy milyen más alternatíva lenne ha az a6300-nál maradok? Egy 10-18 f4-es objektívre nem költenék 800 eurót a Sonynál mert kb ennyibe kerül egy 80D Canonból.
Melyek az ajánlott géptípusok és objektívek manapság?
Ezeket néztem eddig:
UWA-ban ami tetszik az a Tokina 11-16 2.8 vagy a 11-20 (bár ezek APSC-re valók)+ fényerős zoom + fényerős portré + 70-200 f4 IS vagy NON IS esetleg ebből 2.8Vagy lehet érdemesebb lenne egyből egy Canon FF-el nyitni Canon vonalon?
-
PuMbA
titán
Hírek szerint Augusztus végén lesznek bejelentések, valamint IBIS-es DSLR
[ Szerkesztve ]
-
Surfym@n
senior tag
válasz robi1979 #39161 üzenetére
FF:
6D / 6D2 / 5D3 + Tamron 24-70/2.8 + Canon 70-200/4L IS vagy 2.8L (no-IS) - studió
tájképre: Canon 16-35/4L IS vagy több pénzért a 2.8L (olcsóbb alternatíva Sigma 15-30/3.5-4.5EX)APS-C:
80D + Tamron 17-50/2.8 (non-VC) vagy Canon 17-55/2.8 + Canon 70-200/4L IS vagy 2.8L (no-IS) vagy Sigma 50-150/2.8EX (olcsóbb alternatívaként)
tájképre: Sigma 18-35/1.828 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz Warton #39168 üzenetére
Fényerős zoomokban gondolkoztam, az volt a kérdés...
A fényerő meg soha nem felesleges, lehet rekeszelni is, bár nem muszáj nagyon
(A 10-18-as meg egyedül csak árban jó, de akkor már inkább vennék egy 10-22-t, ha mindenáron spórolni kell)[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
oil120
senior tag
Sziasztok!
Új vagyok ebben a topicban és lehet nem is jó helyen járok.
Panasonic milcemhez gondolkozom Canon 150-500 vagy 150 600 obi vásárlásán. Mindkettő jó fullframe-re?
Mi a véleményetek erről a két lencséről?
Előre is köszönöm! -
csacsi77
senior tag
válasz oil120 #39173 üzenetére
Akkor én első körben maradnék a Sigma gyártmányúaknál és a kockázatok elkerülése miatt az MC-21-es által támogatottak között. Ezek vannak a listán:
Sigma 100-400mm f/5-6,3 DG OS HSM | Contemporary
Sigma 120-300mm f/2,8 DG OS HSM | Sports
Sigma 150-600mm f/5-6,3 DG OS HSM | Sports
Sajnos a telékhez nem értek, a Sony topikban a 150-600-ast szokták dicsérni.Öreg fater megoldja!!!!
-
zodo
nagyúr
Időközbe megvettem a Canon EF-S 24mm 2.8 STM-t.
Jövőhetén megyünk a Szalajka völgybe, bepakoltam a táskát de nem könnyű.
Azon agyalok hogy elég lehet a fix 24mm és 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM?
Nagyon kezdő vagyok, ti mit vinnétek magatokkal?Ezek vannak még..
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM (nem volt szívem eladni, meghagytam tartaléknak)
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM (erdőbe, réten nem hiszem hogy kellene a teleobjektív)Bónusz kérdés mert ezzel sem vagyok tisztában.
Alapesetbe vakupapucs védőt használók.
Korábban Auto módban sokszor fel fel csapkodott a vaku de mostanában M-ben próbálkozok.
Ez nem befolyásol fénymérést vagy bármit? -
zodo
nagyúr
Madarat nem terveztem fotózni, inkább kisvasút, pisztrángos, forrás, vízesés, műemlék persze magunkon kívül.
Max. elviszem mind és szálláshelyen hagyom hol egyiket hol másikat.Nem tudtam hogy Av-zni Auto ISO -al következő lépcső.
Igaz nincs tervbe hogy profi fotós legyek, még egy nyamvadt oktató könyvet sem olvastam még el csak úgy próbálkozok jobb képeket készíteni.
Nem szoktam sűrűn fotózni és csak úgy beesek egy rendezvényre, ekkor nincs is igazán időm tesztelgetni a gép tudását. Elvileg most lesz á lehetőségem az 5 nap alatt, állványt (Zomei Q666) is viszek ha már vettem.Gedeon31
650D
-
PuMbA
titán
Az alapokat érdemes megtanulni, mert nagyon egyszerűek. Av-nél te mondod meg, hogy mekkora legyen az élességi tartomány a képen. Minden éles legyen vagy csak az, amire fókuszálsz és valamekkora környezete. Tv módnál meg azt mondod meg, hogy legyen-e mozgás a képen vagy ne legyen, tehát hogy a vízesés úgy nézzen ki, hogy folyik vagy úgy nézzen ki, mintha megállítanád az időt egy pillanatban.
[ Szerkesztve ]
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz JohnyBlue #39191 üzenetére
+1
Szerintem teljesen megöli a kreativitást / "fotós szemmel látást" az UWA. Csak azt a néhány bevált fogást kell alkalmazni, mint például 3-as tagolás, előtérbe, alsó harmadba valamilyen látványos elemet helyezni, belenyomni a témába az obit stb. és máris megvan a lájkvadász kompozíció. Ezt még lehet fokozni csillagos nappal, de mostanában a perspective blending is nagyon fut, utómunka során nyakon öntve D&B-vel, Ortonnal, vagyis a most divatos post process eljárásokkal. Ellenben egy szűkebb látószögű obival sokkal jobban ki tudsz 1-1 elemet emelni, ami már önmagában árulkodik arról, milyen fotós szemed van. Persze, ha csak lájkszerzés a cél, nem szóltamA farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
*Ropi*
félisten
válasz Pelican #39193 üzenetére
"Addig is létezett tájfotózás, amíg nem voltak UWA objektívek..."
Egyetértek, plusz próbáltam tanácsot adni a komponáláshoz.
"Az eredeti felvetés az volt, hogy 18mm-rel nem lehet tájfotózni cropon, ez butaság."
Egyetértek, mondjuk én még távcsővel is szoktam...a Hold tájait.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz *Ropi* #39192 üzenetére
Nem értek egyet veled Telével lehet jó réteges képet készíteni. Hajnalban és naplemente környékén szinte ordít magáért a látvány, hogy kapd le kályhacsővel. UWA-val leginkább csak az előtér-középtér-háttér hármasfelosztást tudod megvalósítani. Pl. ilyen nesze semmi, fogd meg jól UWA képet készíteni.
[ Szerkesztve ]
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
#92251648
törölt tag
válasz Fotonhámozó #39196 üzenetére
Attól tartok, ízlésről, szimpátiáról vitáztok, aminek sok értelme nincs. Mindent mindennel lehet fotózni, csak az a kérdés, érdemes-e, látunk-e benne valami izgalmasat. Számomra érdekesség szempontjából nincs különbség a két linkelt képed között, mindkettő lerágott csont, de mindannyian átesünk ezeken a korszakokon, tehát inkorrekt lenne leszólni.
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz #92251648 #39197 üzenetére
Pont hogy egy olyan ritka dologról beszélünk fotózás témakörében, ami nem szubjektív és nem ízlésről szól. Objektíven szét lehet választani, mikor lehet 3-as felosztásról beszélni és mikor (sok)réteges kompóról, melyik igényel jobb hely(zet)felismerést. Ebből a szempontból az UWA megköti a kezed, ha belegebedsz, akkor is. Van az a 8-10 bevált UWA-s fogás, amit csak ismételned / alkalmaznod kell a helyszínen és kész is van a csilivili kép. Telével nem ennyire egyszerű a helyzet. Nemhiába írta más, hogy egy idő után ezek a nagylátós képek unalmassá válnak. Ha pedig egy fotós egymás után nyomatja az ilyen képeket, felveti a kérdést, hogy van-e érzéke a dologhoz, van-e fotós szeme vagy csak a tankönyvi klisét durrogtatja. Mutatnál pár saját képet, amit "ezen a korszakon" való átjutás után készítettél?
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
#92251648
törölt tag
válasz Fotonhámozó #39198 üzenetére
Természetesen a két képed nem egyforma, nem is írtam ezt, hanem hogy érdekesség szempontjából számomra nincs köztük különbség, mindkettő egy-egy klasszikus megközelítése a tájfotózásnak, nincs bennük ritkaság (ez száraz tény, nem kritika).
Hogy mi unalmas, az teljesen szubjektív kérdés, nincs rá általános szabály. Bármit unhatunk, ha nem izgat minket. Vannak olyan fotósok, akik egész életükben tájat fotóznak nagy látószöggel, mégsem unják és képeik sem válnak unalmassá. A művészi egyediség minden műfajban érték, hiánya minden műfajban probléma, ám szerintem nem szólhatjuk le azt a (hobbi) fotóst sem, aki beleragad egy módszerbe és abban élvezi a fotózást. Nem kell mindenkinek fotóművésszé válnia és rafinált képeket készítenie. A többség számára egy fotó, különösen egy tájkép már akkor is tökéletes, ha "szép". Számukra teljesen mindegy, milyen objektívvel készült.
Fotós körökben gyakran hallható, hogy ha unalmas a táj, ahol éppen vagy, akkor vedd elő a telédet és keress részleteket, tehát ez is lehet egy elcsépelt klisé.
-
robi1979
aktív tag
Sziasztok!
Sony a6300-hoz szeretnék MC-11-el adaptálva egy UWA-t vásárolni használtan. Végig olvasva a topicot, Canon EF véggel a Tokinák ajánlottak, én is ezeket néztem. Melyiket érdemes manapság használtan megvásárolni és melyiknek élesebb, jobb a képe fotózáshoz?
Tokina 11-16 2.8 II-es verzió vagy a Tokina 11-20 2.8? A 11-16 írtátok hogy fém házas, a 11-20 2.8 milyen? Az utóbbi ugye újabb, képminőségben melyik a jobb választás 2019ben?