-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jancsi90
tag
Sziasztok! A 600D ki tudja oldani a 430EX II-t a beepitett transmitterevel?
''Ami igazán számít, az az intuíció'' A. Einstein
-
Songo
senior tag
Sziasztok
Szeretnék 1 kis segítséget kérni
Szeretnék egy HDR Timelapse videót készíteni.
Van egy 600D-m és egy laptopom. Az EOS Utility segítségével meglehet oldani de nemtudom hogy pontosan hogyan?
Beállítottam az AEB értéket +/-2-re és belőttem hogy 5mp-enként készítsen 1 képet X képig. De így 5mp-enként készít 0, -2 +2 0 -2 +2 stb stb képeket.
Nem lehet valahogy megoldani hogy 5mp-enként készítse el a 3 képet?Előre is köszönöm
-
kiskornel
addikt
-
Songo
senior tag
válasz kiskornel #8305 üzenetére
hmm szóval amit pl ebben a videóba látni az valójában akkor15mp-enként 3 képből összerakott hdr-ekből áll?
-
kiskornel
addikt
Mindent. Mozgatja az egér kurzort, emulálja a gombnyomásokat, ha akarod várakozik, stb...
Fel lehet vele venni, ilyenkor minden billentyű leütést, egérmozgást, egérgombnyomást... mindent megjegyez. Utána már csak azt kell mondnani neki, hogy időközönként játsza le amit felvettél...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
.DLL
veterán
Itt a videóban RAW-ról volt szó és utólag csináltak belőle 8 bites HDR képeket.
5 másodperces időköz esetén 1 másodpercenként készíteni a HDR-hez szükséges felvételeket nem hangzik túl jól. Akkor már inkább automatikus exp.sorozatra állítanám, és akkor nem egész 1mp alatt megvan a három kép.
Time lapse esetén továbbá nagyon zárgyilkos dolognak tartom ezt, amikor ott van a RAW.
Tegyük fel csinálsz egy 3 perces time lapse videót, 25 fps-sel az min. 4500 expo. Ez háromszor véve 13 500 expo kapásból, de a tartalákkal vágásokkal együtt nyugodtan számolhatunk 14 ezerrel. Belépő szintű vázzal kb. 5-6 ilyen videó és a zárnak lefőtt a kávéja.
Tehát szerintem csináld RAW-val.(P.H.)
-
kiskornel
addikt
Meg kell nézni, hogy mit csinál liveviewben a gép. A 450D-m pl. exponáláskor működteti a zárat (hallatszik a hangján). A 7D-n már nem. Tehát ott már video módon olvassa ki a képet. Szerintem a zár se megy sehova, csak az obi blendéje ugrál össze-vissza.
Ha az utóbbi az eset, akkor egyszerűen liveviewből kell megoldani...http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
KTTech
veterán
válasz adamka16 #8316 üzenetére
"Felsőbb kategóriás gépeknél garantálnak expó élettartamot. (7D, 60D)"
Nem garantálnak semmit... a garancia időtartamra szól. Azt adják meg, hogy elvileg mennyire tesztelték a zárszerkezetet, ami beléjük kerül.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Songo
senior tag
Egyébként a videóban mutatott időzítős távvezérlő tudja ezt a funkciót hogy X időnként egy EXPO Sorozatot lő el?
illetve ez ugyanzt tudja mint az eredeti canon?Köszi
-
.DLL
veterán
válasz kiskornel #8317 üzenetére
550D-n is úgy, van. Live View-ben az expozíció végén lefut a zár, és lecsukódik a tükör is - ez utóbbi teljesen feleslegesen.
Szerintem maga a redőnyzár azért a 7D-n is lefut, de az lenne a legjobb ha az ilyen dolgokat is belehetne állítani a C.Fn.-ben.Végső soron a legzárkímélőbb megoldás ha videót veszünk fel, (Full-HD már sokmindenre elég) és utólag ritkítjuk kedvünkre a képkockákat. Persze ez nem olyan minőségű, és HDR-nél sem játszik.
(P.H.)
-
kiskornel
addikt
Végül is az infot megkapta az illető, hogy belépő szinten tükröt mozgat LiveView expokor. Akkor ez egy halott 5let.
Csak hogy megnyugtassam magam, egyszer nem teszek fel obit a 7D-re, belépek LiveViewbe, és meghallgatom expokor, hogy müxik-e bármiféle mechanika. Szerintem nem játszik... Ez az ultra csendes módja.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
k1csi
senior tag
válasz adamka16 #8324 üzenetére
Pl.:
http://www.the-digital-picture.com/reviews/canon-eos-rebel-t2i-550d-digital-slr-camera-review.aspxRégebbi xxxDk 50k, xxD-k majd mind 100k, újabb xxxD 100k, legújabb xxxD meg ki tudja.
A 450D-nél többek között ebben is nagyot léptek előre.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
adamka16
őstag
Ezek inkább csak tájékoztató jellegű számok szeritem. Nekem 500D van és még vásárlás környékén érdeklődtem itt a topikban kb mennyit mehet el és jó páran 50e körül-t írtak. Ha meg tudná (a link alapján) a 100e-t akkor azt a Canon büszkén írná a spec.-ba úgy mint a felsőbb kategóriás gépeknél.
De azt mondom, úgy legyen.. most 30e környékén járok. -
KTTech
veterán
válasz adamka16 #8326 üzenetére
Igazából tök mindegy, mit ír a gyártó. A valós élettartam a tönkremenés -1 expó lesz... láttam már 150E-es expószámmal működő 350D-t és 100 expósan tönkrement 1Ds-t is (saját záram 22E után ment tönkre, 100E-re volt tervezve).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
.DLL
veterán
Van rá esély, hogy egy olyan régi objektívet is bekalibrálnak, mint a Sigma 28/ 1.8 II?
Egyre inkább front fókuszos, már nem tudok megbízni benne, pedig a kedvenc lencsém. Ez nem az EX-es változat, hanem az egyel korábbi, még a rekesz sem működik digi gépen, ennek ellenére a legtöbbet használt obim (gyakran sötét helyeken fotózom, teázó, kv-ház, étterem)
Amikor eltalálja az élességet, akkor vág, tehát optikailag nagyon rendben van, ezért is szeretném megcsináltatni. Foglalkoznak még ilyen réginek mondható 3rd party darabokkal a Camera kft-nél?[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
TBMC
addikt
Sziasztok!
Oly kerdesem lenne, hogy olympus illetve nikon bajonettes lencseket, milyen adatper vasarlasa utan lehet canon eos-on hasznalni? (ef /-s)
arban kb, hogy nez ki, es hol kaphato ilyesfele kellek?koszonom elore is segitsgeteket!
markbellus.hu
-
kiskornel
addikt
Az nem fog menni. A 4/3 rendszer 20mm távolságra vetíti ki a képet, míg a Canon 44mm-re. Vagyis, ha még csatlakoztatnád is, nagyon nem lesz végtelened, és csak macro-ra tudnád használni a cuccot.
Itt van átalakító: [link]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
TBMC
addikt
Bocsi, hogy itt kerdezek ra, de nem talaltam az ehhez illo topicot.
Nem tudtok esetleg olyan univerzalis gyorscseretalp adaptert a manfrotto 577 en es 357en kivul mely tokeletesen hasznalhato/rogzitheto glidecamre? tekintve kisebb ar ertek aranyt...koszi elore is!
markbellus.hu
-
.DLL
veterán
Ha nem muszáj, hogy a Manfrotto talpakkal kompatibilis legyen, akkor vegyél egy Hama állványt pár ezerért, és a fejének a dönthető részét leszerelve már is kaptál egy gyorscsere alapot + talpat + van egy állványod is fénynek, akárminek.
Az alapot kifúrva -lehetőleg a sarkán- 4db M3-as vagy M4-es csavarral rögzíthető a glidecam platójára, persze figyelni kell hogy azon hol vannak a furatok. Műanyag mivoltából adódóan nyilván nagy, nehéz kamera nem tehető rá, de komoly felszerelés esetén nem is illik ilyennel szórakozni.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Dr V
őstag
Üdv!
Valaki nem tud olyan picture styleot, amivel filmes fekete-fehér hatás érhető el? A gyári az túl tökéletes, lélektelen. Photoshopban meg nem szerkesztek képet (másban sem). Számomra a fotózás a kép készítése, néhány kivételes esetben utómunkálatokkal. Ez nálam azt jelenti, h az eddig lőtt 33k képemből kb 100at kozmetikáztam a szükségleteknek megfelelően.
-
marcias
őstag
Sziasztok!
A közelmúltban kipróbáltam egy ismerősöm Canon EF 50mm F1:1,8-as objektívét, szóval az alap fixet. Ennek egyik előnyeként említettétek itt a fórumban, hogy fényerősebb, mint a kit obi. Ez valóban igaz is, csak nem úgy, ahogyan én képzeltem. A több fényhez jobban ki kell nyitni a blendét, és csökken a mélységélesség. Persze, ezt igazán tudhattam volna.
A kérdés inkább az, hogy létezik olyan megoldás, hogy azonos blendeértéken legyen fényerősebb? Vagy pl. az F1:1,2-es obi is csak annyit tud, hogy ott F1,2-re tudok rekeszelni, és kész? F5,6-on ugyan annyi fényt fogok kapni? Hogy is van ez?
Steam: marcias88
-
kiskornel
addikt
válasz marcias #8347 üzenetére
"Vagy pl. az F1:1,2-es obi is csak annyit tud, hogy ott F1,2-re tudok rekeszelni, és kész? F5,6-on ugyan annyi fényt fogok kapni?" - IGAZ.
Az expo az a fénymennyiség, amit a szenzor kap. És még ráadásul egységnyi területre jutó fénymennyiségről beszélünk. Három módja van a fény mennyiségének növelésére. Jobban kinyitod a blendét, hosszabb záridőt alkalmazol, vagy egyszerűen megvilágítod a témát.
És akkor is növekszik a fénymennyiség, ha a szenzort kisebbre veszed, és közelebb tólod az optikai tengelyhez. Ez esetben a mélységélesség is nagyobb lesz.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
BiriBum
őstag
válasz marcias #8347 üzenetére
A fényerőn kívül a fixek képminősége is "fényévekkel" jobb, mint a kitobjektívé. Ráadásul a 18-55 -ös 50mm-en f5,6-nál még "nyitva", tehát alap blendeértéken van. Ha szeretnél rajta rekeszelni a jobb képminőség érdekében, akkor már nagyon kevés lesz a fény, az ISO-t iszonyúan fel kell tekerni. Az 1,8-as fixen elég egy stopot tekerni, hogy karcoljon. Persze a két esetben a mélységélesség más lesz-mint ahogyan ezt írtad is.
-
fattyu
veterán
válasz marcias #8347 üzenetére
De a kis dof az egy jó dolog ráadásul. Ezzel tudsz jó szeparációt adni a témádnak. Meg BOKEEEEEH. Ha kell a nagy dof lerekeszeled azt ámen. De azért azt tegyük hozzá hogy egy 50es üvegnél amint nem nagyon közelre fókuszálsz elég sokminden lesz ám éles.... öt méteren már van 70centi éles sávod 1.8on. Ha ennél több kell rekeszelj ha meg olyan képeket akarsz amin MINDEN elés akkor széleslátó üveg f11-16 köré rekeszelve és állvány. Vagy vissza kell menni kompaktolni
Amugy őszintén mi az ahol gátol a kis dof? Én két dolgot tudok mondani így hirtelen ahol hátrány. Tárgyfotó mivel közelről lövöd nagyon le kell rekeszelni hogyelég sok minden legyen éles a képen de ezt úgyis állványról és mesterséges fény mellett szóval nem oszt nem szoroz.
A másik meg tájkép ahol kéne hogy minden éles legyen. Na azt nem is az 50essel fogod elkövetni másrészt az alapból is rekeszelős állványos móka szóval nemtom.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek