-
Fototrend
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
dekla dok, enamessias
Örülök, hogy Ti is csatlakoztatok, vasútazzatok minél többet !
sajnos az új rendszerekről és a kínálatról nincs sok infóm, nekünk az egész terepasztal régi elemekből épül fel.
De júniusabn voltam a Veresegyházi modellkiállításon és nagyon jó volt !
Ott az egyik fazon mondta, hogy neki a terepasztalán a sínek jó része a flexibilis fajta és nem panaszkodott rá, ezek szerint nem rossz.
Amúgy neki vagy 3-4 gyártó elemiből áll a terepasztala, panaszra egyiknél sem emlékszem, zsóval mindegyiknél lehet jó cucc, meg kell nézni, hogy mit melyiktől érdemes.Van egy rakás fotóm és videóm is róla, gondoltam hogy felteszem, de hogy mikor lesz időm, azt nem tudom.
Jó játékot !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Noh, szóval én is az FZ1 trafót tudom ajánlani !
Az F a 12V egyenáramot jelenti a pálya számára, a Z pedig (sajnos németül nem tudom a két betű jelentését ) a tartozékot jelenti, vagyis a 16V váltakozó áramot a váltók számára, tehát ez már kombinált trafó, teljes tápellátást nyújt, nekem is ilyenek vannak !
Szóval az áraemlláátás meg van a váltókhoz, de nyilván kapcsolókkal kapcsolni/vezérelni is kell, hogy most melyik váltó kapcsoljon és melyik irányba, szóval hova, melyik pólusra adod az áramot !
Erre régen egy sárga színű, bővíthető nyomógombos egységeket használtak, de bármivel meg lehet oldani, amit erre alkalmasnak találsz, egyszerűen kapcsolni tudd vele a megfelelő helyre a 16V-ot, ennyi.
Amúgy 5000-7000Ft körüli áron szoktak lenni, természetesen csak hazsnáltan, hiszen ez régi keletnémet, már rég nem gyártják.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #454 üzenetére
Szevasz
Pontosan ugyanaz, mint amit belinkelt a kollega, csak TT-ben !
De jöhet még más is, ha megvan elektronikusan.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasztok !
Ma-pénteken, szombaton és vasárnap vasútmodell kiállitás van Debrecen-Józsán, a művelődési házban !!!
10-17-ig van nyitva.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sanyi4012 #1165 üzenetére
Szevasz
Az tény hogy a 60-as 70-es és még részben a 80-as években is mi gyártottunk egy rakás mozdonyt a jó régi Magyar gyárakban (Ganz) és a körülöttünk levő országok, de még náha mások is vették a moszdonyainkat, mig mára ynnira tönkre tették, és mesterségesen csődbe vitték, leépitették a Magyar gyárakat, hogy nem hogy küléföldre, de még belföldre sincs gyártás, de nem is érdekes, mert mai vezető embereknek a "szomszéd nője mindig zöldebb", ezért veszik többek között a Németektől pl. a Taurust, vagy a Franciáktól vagy kiktől a Talentet, stb., ahelyett, hogy a Magyar ipart támogatnánk, a Magyar mérnököket és rygáltalán a Magyar népet, legalábbis azokat akik ezen a területeken dolgoznak, de végülis az egész országot, mivel az adó és minden egyéb járulkbevételből az egész ország lakossága részeül, gazadagodik, feltéve, ha nincsnek ilyen szemét vezetőink, akik lenyulnak mindent !!!
Mikor robbantanak már bombát ezek alatt a szemét alakok alatt ???
Ideje lenne már félreállitani őket, már igy is több mint sok kárt tettek az országban !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz sanyi4012 #1170 üzenetére
. . .Igen, lehetne folytatni még a sort egy rakás tolatómozdonyunkkal, mind dízel, mind villanyok terén, 50-60 éves járgányok, szerencsére egész sokat újítanak fel (remotorizálnak mostanában), ezek is vajon hány millió kilómétert tettek meg és hány 100ezer üzemóra van mögöttük !!!??
És még mindíg mennek, és alig kellett rá költeni, pntosabban alig költöttek rá, ez meg is látszik sokuk állapotában, ez az, hogy így is meglátszik, hogy mennyire bírják a strapát, míg közben hány szovjet M4-et selejteztek már le és mennyit költöttek azokra, pláne, hogy némelyikük többet állt a javítóműhelyben, mint amennyit közlekedett élete során !!!
És a használhatóságról, kezelhetőségről, kivitelről még nem is esett szó.Egy mondattal, felébredhetne már a Magyar és végre a saját gazdaságunkat erősíthetnénk a saját szellemi hátterünkkel !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #1178 üzenetére
Igen, így van, én ugyan nem pesti vagyok, de az ilyen dolgokat figyelelemmel kísérem, ha más nem, az Indóházból !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #1167 üzenetére
No, vasárnap mi is átmentünk, megnéztük.
Nem volt rossz, bár ismerős mindegyik, a január elejei debreceni vasútas művelődési házban tartott sokkal nagyobb volt, sokkal több asztal volt, és ezek is ott voltak, egyedül a nagy, kerti vasút (tán i méretű) lett jobban kirakva, mint a korábbin.
Kár hogy TT szinte sohasincs, akkor még vittünk is volna mozdonyt egy kis futtatásra.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #1004 üzenetére
Szevasz
Megerősíthetem, hogy el lehet benne nézelődni !!!
Mi tavaly augusztus végén voltunk Keszthelyen a modellvasút múzeumban, akkor még nem volt kész minden része, a kijárat felöli rész még csak farforgács lemez volt, némi sínanyaggal, erőssen csak készülőben volt.De az ahoz közel levő nagy állomás és városrészlet az eszémletlen szépen kidolgozott, még a neonreklámot is megcsinálták, élethűen, világítva az egyik épület falán !!!
Szóval egy jó kirándulás, mindenképpen érdemes megnézni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #1262 üzenetére
Szevasz
Megnéztem ezt az oldalt nagyon jó, köszi a linket mindenki nevében !!!
Az épületeknél az egyes oldalakon csak jelölve van, hogy azok az elemek milyen szinüek kell legyenek, de hogy lehet azokat beszinezni ???
A téglalap formájúak még mentek is, de azok melyek nem töltik ki az egész képet, mivel kép formájában lettek beillesztve, az egész kép beszineződik, nem tudom csak a mintás rész szinezni !!!
Meg lehet ezt gépen csinálni könnyen ???
Vagy fekete-fehérben kell kinyomtatni, aztán kézileg szinezni ???
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #1284 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek !!!
És akkor gondolom, kivágom a szines papirból a szükséges mintás részeket és összeillesztgetem a leirás szerint.
Egyszerű, de nem jutott volna eszembe, pedig ismerem is azokat a szines lapokat, vannak is belőle !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
Hű de elszaladt már ez a tapic !!!
Egy jó ideje nem vasútaztam már, és a fórumra sem néztem rá !
De a lényeg, hogy látom sokan foglalkoznak vele, él a fórum !!!
Csak így tovább !!!Üdv.: Batman2
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdvözletem mindekinek !
Látom, szépen mozog a téma, csak én vgyok lemaradva, jó régen nem vsútaztam.
Te Sanyi4012 !
Ahogy olvastam Te valami 3 szintes terepasztalt építessz ?
Tegyél már légyszi fel fotókat, ha tudsz, nagyon kiváncsivá tettél !!!Üdv.:
(ahogy látom, én már öreg vagyok a társasághoz képpest a 33 évemmel )Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Hahó mindenki !
Ha jól tudom, akkor most hétvégén (dec. 3-4-5) vasútmodell kiállítás lesz, itt debrecenben, a Faraktár utcai vasútas műv.házban (vagy járműjavító a neve, nem tudom pontosan) !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
No, megvolt hétvégén a kiállítás !
Határozottan fejlődtek, több terepasztal is volt, nagyobb lett a kerti vasút pályája és a járműparkja is !
Új termet nyitottak meg fent, ahol N-es terepasztal volt !
Lennt pedig a nagy teremben a szokásos 3 falat felölelő, H0 modul terepasztal, de azon is változtattak kicsit és új modulokat is csatlakoztattak hozzá !
Volt még egy kisebb terepasztal is a helység közepe felé, a már ismert felépítéssel.Érdekes volt látni az N-es Ludilla után a H0-ás társát, a kicsi, szivart és a kövér, téliszalámit !!
Amit kicsit hiányoltam, hogy nem fejlődött semmit a felső vezeték rendszer.
Az N-es pályán itt-ott mutatóban volt 1-1 oszlop négyes egy szakasz vezetékkel, a nagy pályán semmi, pedig egy szakaszát nyugodtan lehetne villamosítani, márcsak érdekességből.Az N-es terepasztalon csak jelző imitációk voltak, egy sem működött, a nagyon mutatóban volt egy-egy jelző.
Utcai lámpa is csak helyenként volt.Ami nagyon tetszett még, azok az önjáró kis busz és kamion modellek voltak, nagyon passzoltak a vsúti terepasztalhoz !!
Ezen túl volt még régi vsúti erekje gyűjtemény, telefonok, egyéb ketyerék és két robotizált régi "kopogós" írógép, lyuk-szalaggal, talán telefax, mint történeti érdekesség.
TT modell egyetlen egy sem volt.
Árus is csak egyetlen ember volt. ő sem árult semmi TT dolgot, így el sem tudtunk csábulni.További jó vasútazást mindenkinek !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Szevasz
Az egyenirányító hidat (D1-4)készítheted 4 darab 1N4007-es diódából is, de egyben is megveheted, egyenirányító híd néven, lényeg, hogy bírjon olyan 0,5-1A áramot, akkor biztosan nem megy ki.
A kondik (C1-2) értéke nem kritikus, már 220mikrofarád-16V-os is megfelel, ez is elsimítja az egyenirányítás utáni szaggatott egyenáramot,de ha szeretnéd, hogy megállás után fokozatosa aludjon el a világítás, akkor viszont jól meg kell pakolnod kondival !
Vehetsz bele mondjuk 2db. 1000mikró-16V-os kondit, de használhatod a számítógép alaplapokban és tápokban található 16V-2200mikrós oszlop kondikat is, azokat egész könnyű elhelyezni !A LEDeknek mindenképpen előtét ellenállás kell, attól függően hogy mekkora fényerőt szeretnél, használhatsz mondjuk 1000ohmtól (kicsi fény) 330ohmig (nagy fény), teljesítményben pedig min. 0,25W, de jobb a 0,5W-os.
LEDnek, ha nagyon ügyes vgay. vehetsz SMD fehéret, vagy sárgát,de ezeket nehéz beszerelni, inkább a 3mm-es normál változatot javaslom, azzal nincs különösebb probléma.
Ha izzóhoz hasonló fényt szeretnél, akkor akrill lakk modell festékkel, vagy izzólámpa lakkal lefestheted a fehér LED fejét egy sötét vörös-narancsra, az kb. izzó fényű lesz.
Vagy csinálhatod izzóval is, akkor pedig 12V-os rizsszem izzókat kell beszerezned, vagy kettőt, így van megoldva a gyárilag világító kocsiban is.
Előnye, hogy ekkor nem kell semmi egyéb alkatrész, csak az izzó.De mindenek előtt meg kell vizsgálnod alaposan a kocsit, hogy van e benne elektromos kontaktus a kerekek felől, mert különben nincs mihez kötnöd a világítást !!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A két ünnep között mi is előszedtük a terepasztalunkat megint !
Jó megint játszani vele, és folytatni az alakítgatást !
A mozdonyokban már korábban lecseréltem az izzókat LEDes világításra, de probléma volt mindezidáig, hogy a LEDek néha tönkrementek, és ellentétes irányban is be-be villantak rendszeresen, hiába volt megfelelő előtétellenállásuk és diódás, kondis védelmük !
Ez azért van, mert a motor ugyebár egy elektromágneses eszköz, aminek ha megaszakítjuk az áramellátását, akkor a benne felépült mágneses mező a megszünésekor (összeomlás) fordított irányú, impulzus szerű áramfolyást eredményez, aminek a mértéke (feszültség) magasabb is lehet az azt létrehozónál !
Erre az izzók nem érzékenyek, de a LEDek igen.Kicsit tovább gondoltam ezt a védelem megoldást.
Sikerült megoldanom nagyobb kondi és kisütő ellenállás beépítésével, hogy mostmár a LEDek nem kapnak tűimpulzusokat és egyáltalán nem világítanak az ellentétes oldalon !!!Van még egy saját készítésű, digitális IC-kből felépített fénysorompó vezérlő áramköröm is, az is érzékeny mindeféle zavar impulzusra, ott is még meg kell oldanom a korrekt zavarvédelmet.
Ezek túl tervezem a terepasztal lapok (hordozó) cseréjét, mivel kartonlapra készültek anno, amik ugyan könnyen kezelhetőek, de elég sérülékenyek, sok már a deformáció vetemdés, azon túl nem elég jól tárolhatóak és hordozhatóak.
Azt találtam ki nagybátyjámmal, hogy rétegelt lemez lesz az új felület, ezen lesznek a sinek, majd alatta egy merevítő keret, ami egy keret és néhány belső tartó alu zárt szelvényből fog állni, csavarozással összefogva, a négy sarkánál pedig egy-egy 3-szög rétegelt lemez erősítés (szendvics szerkezet) lesz.
A belső tartók meg leszenk furkálva, vagy lyuggatva, hogy könnyebbek legyenek és a vezetékeket el tudjam vezetni.Ezen túl folyatatom a házak és tereptárgyak kivilágítását, amit már korábban elkezdtem.
Ez mind úgy ki fog tartani az évre !
Tervem, hogy a terepasztalunkat az ez év decemberi debreceni modellvasút kiállításon már be tudjuk mutatni, hogy más i gyönyörködhessen, kedvét lelje benne !
Jó munkát mindenkinek !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Másnak is előfordul, vagy csak nekem, hogy 0 fok alatt a szellőző légterelő lapátja vagy a bowden huzala lefagy és nem tudom tekerni a fokozatkapcsolót, pedig amúgy kapcsolna ??
Mihelyst kiolvad, újra működik !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Nemrégiben sikerült megoldanom a saját készítésű fénysorompó vezérlő kapcsolásom zavarra való érzékenységi problémáit is.
Előszőr azon gondolkodtam el, honnan is jöhet a zavar jel, aztán tovább javítottam a tápfeszültsgé szűrését és átvariáltam kicsit a jelbemenetek szűrését is, mert nem találtam úgy megfelelőnek.
Eredmény, hogy egyszer sem volt félre kapcsolás, pedig csináltam mindent !Ennyiben macerásak ezek a digitális IC-k, mert mindenre érzékenyek, viszont nincsenek érintkezési problémái, mint egy relének, nincs mechanikus alkatrész, viszont a reléknél nincs probléma a zavar impulzusokkal, mert azok arra nem reagálnak.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz kapesz1 #2465 üzenetére
Ki hogy épített be keresztet a terepasztalába ??
Én valahogy sehogyse találok helyet kereszteknek, mert vagy váltó érdemes tenni adott helyre, vagy nem keresztezik egymást semmilyen módon a sínek, így megintcsak nincs szükség keresztre.
Eddig egy olyan hylet leltem, ahol értelemesen tudok keresztet beéípíteni !
Szétszedtem a pályám egy részét, mert van belső részben egy Y mozdony fordító válgány, és azt akarnám valahogy kicsit észszerübben, egyszerűbben megíépteni.
Ott akartam egy keresztet felhasználni, de aztán ott is igazából feleslegesnek bizonyult, pláne, mivel angol váltó is van ebben a részben.
Még töröm a fejem a dolgokon.
Az a legrosszabb, hogy sok helyen olyan hosszúságú síndarabok kellenek a pályaterv megépítéséhez, amik gyárilag nincsenek, így legfeljebb azt tudom tenni, hogy egész sínből a kivánt méretet levágom !
Kicsit barkácsolásnak tűnik, de végül is a pályába beépítv esenki észre nem veszi, hogy az egy nem szabványos darab, gondolom, más is van ezzel így !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #2467 üzenetére
Szevasz
Ok, köszi, utánanézek !
Ez az egyik problémám, a másik, hogy valahogy a kisebbik kereszt szögével sem tudok mit kezdeni, mert két váltóval összeépitve valahogy nem passzol a váltó és a kereszt szöge !
Ezért kérdeztem, hogy tervezték ezt annak ideján, milyen elemekből összerakva.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2470 üzenetére
Igen, ilyesvalamit akartam késziteni vele, de nem akart összejönni szögeiben, iveiben !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #2471 üzenetére
Egy adag Gleisplane-t meg, egyebeket letöltöttem netről, azt bogarászom át, csak lesz benne valami használható infó !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #2475 üzenetére
Persze, nem 90 fokos kereszteződést akartam csinálni, az csak a a rajzon nézki annak !
Elvilg a váltókhoz kellene passzoljon a kereszt, de sehogysem megy szimmetrikusan a két oldala, az agyik váltóhoz után feles egyenes a másik után pedig negyed+kb. egy 5 talfás darab kéne !
Ezt nem értem, hogy miért nem szimmetrikusan két negyedes, vagy két felessel jön össze.De végülis nem teszek oda keresztet, mert nem feltétlen fontos, meg lehet oldani anélkül is.
Egyelőre csak a nagy (enyhébb szögű) keresztnek találtam értelmes helyet.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rita7107 #2502 üzenetére
Nem kapott áramot és mégsem csukta le a leakasztót ??
Ezt nem értem.De végülis akkor megtaláltad a megfelelő bekötést, hagydd úgy és rendben van.
Nekem TT leakasztó van, azon csak 2 érintkező van, de hiába emel, nem akasztja le a kocsit, ez sajnos ennél tervezési hiba lehet.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Sajnos Balu424 nem korrekt üzletember, mindeki úgy üzleteljen vele !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2505 üzenetére
Ez is igaz, jó ötletnek tűnik !
Az az egyetlen kérdés van csak bennem, hogy felnyomott állpotban egyáltalán tud e leakasztani, a hosszúsága miatt nem akad e bele a kocsi, vagy mozdony alvázába.
De ezt majd megnézem a gyakorlatban.Neked van ilyen, és így működik rendesen ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #2513 üzenetére
Szevasz
Az a helyzet, hogy emlékeim szerint, ha kézzel lenyomom sem akar rendesen leakasztani, de elektromosan működtetve semmiképpen sem emel ki elégg !
Lehet, épp egy selejtes példányt fogtam ki.
Lötyög az egész emelő lapja, alég gyenge alkotmánynak látszik.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2515 üzenetére
Szevasz
A régebbi fajta, nagy, kenygeles és horgos akasztót nehezebben szedi szét, mint az annál valamivel újabb, kisebb verziót (mindkető régi TT változat).
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rita7107 #2511 üzenetére
Szia
Ahogy értettem itt a többiek magyarázatából, ez a fajta leakasztó egyik bekötésben felemelkedik, és beakad, úgy is marad, majd a másik csatlakozóira adva az áramot old és visszasülyed !
De ezt csak én gondolom, nem tudom biztosra, hogy így van.Tehát, ha olyan nyomógombos kapcsolóról üzemlteted, ami csak a gomb nyomvatartási idejére ad áramot (gondolom, a váltókat is ilyenre kötötted), akkor az megfelelő hozzá, csak egy másik nyomógombra meg be kell kötni a másik csatlkozóját, hogy a másik gombot megnyomva visszasülyedjen !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2520 üzenetére
Szevasz
Igen. ezzel sajnos van bajunk, egyes akasztók rendszeresen szétakadnak menet közben, főként kanyarokban !
Elinditok három szerelvényt egyszerre (megfelelő időkülömbséggel és jelzőlámpával, szakaszolással szeparálva) aztán ha csak egy pillanatra is nem figyelek, máris átrendeződnek a szerelvények !!
Azért pesrze ez néha nem ennyire vicces, olykor elég bosszantó tud lenni, mikor a váltón áthaladva, ivben, már x-edjére hagyja ott a szerelvény a kocsit.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Ukrajnai háború
- Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Tippmix
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen TV-t vegyek?
- Óra topik
- Yettel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen