-
Fototrend
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Ilyen régi fajta akaszztókat vajon lehet még kapni manapság ?
Vagy csak bontásból ?Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #2523 üzenetére
Az jó, akkor majd értekezünk ez ügyben is !
Erre figyelni fogok, mikor megállitom a szerelvényt, visszamenetbe kapcsolom a mozdonyt, hogy picit megtolja a szerelvényt (ha nem eleve úgy álltam oda), gondolom, akkor nem fognak feszülni a kapcsok.
Köszi !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #2524 üzenetére
Az tény, hogy a pálya már nem teljesen sik, anno kartonokra épült a pálya, a kartonok mára viszont már megsülyedtek, vetemedtek
Ez évben tervezem a pálya átdolgozását egy fixebb alapra.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #2533 üzenetére
Hú, akkor nekünk jó erős emelkedőnk van, az 1m-en majdenm 10cm-t emelkedik !!!
A mozdony felmegy simán önmagában, bármelyik, de még egy rövidebb szerelvénnyel, 5-6 kisebb teherkocsival, vagy kettő személykocsival is fel tud menni a mozdonyok többsége.
A legjobban a NOHABok és a BR56-os, dupla tapadógyűrűs gőzös bírja.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz balu424 #2540 üzenetére
Most szedjük szét a topikot is a hülyeséggel ?
Még mindíg nem érted ???
Még mindíg nem léptél túl rajta ???
Netán tegyem közzé még a privát üzeneteket, a trágár szavaidat is ???
Azért nem vagy korrekt, mert nem közölted, hogy miből mennyit adsz, csak feltettél egy képet, amin alig nehány darab cucc látszott és az árat sem tetted hozzá !
Aztán közölsz egy árat, persze hogy pontosan mit adsz érte, azt még akkor sem és még Te vagy felháborodva, mikor én jóval kevesebbet mondok !!!
Ember, Te nézz már magadba, aztán tanulj a hibádból !!!A topikot pedig ne szabdaljuk tovább ilyenekkel !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2549 üzenetére
Szevasz
Biztosan nagyon jó lesz, látom, most is lesz villamos is !!!
Nagyon tetszenek a különféle villamos modellek, a legrégebbitől a legújabbig !!
Itt Debrecenben is hosszasan szemléltem a villamosos terepasztalt, készitettem egy jó adag fényképet is róla !
Jó kiállitást és sok-sok látogatót kivánok !!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz balu424 #2551 üzenetére
Szevasz
Szép kollekció, ehhez csak gratulálni tudok !
Ezek szerint Te nagy rajongója vagy a villamosoknak, amit meg tudok érteni, én is szeretem őket és sajnálom, hogy villamos modelleket nem vagy nem nagyon gyárt egyik gyártó sem.Milyen vázra épitetted a modelleket ?
Fém, vagy kemény papir a vázuk ?Mármint ezt a működő példányokra értem, a makettek, úgy néztem, papirból készültek.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2555 üzenetére
Szevasz
Azt tudom, hogy a modelleket ő készítette,
a mekettek alapja, vagyis a nyomtatott papír volt számomra kérdés, de már meg is kaptam a választ !
Köszi !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2566 üzenetére
...szép kis alak az ilyen, szomorú...
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz balu424 #2568 üzenetére
Szevasz
Semmi gond, a többiek már nagyrészben felvilágosítottak az ügyben.
Viszont az még mindíg nem árultad el, hogy mire építkezel, mi az alváz, a modelleknél ??Bontott cuccra építkezel, vagy veszel valamilyen nem kidolgozott új alvázat és magad alakítod, vagy netán még azt is saját magad gyártod teljes egészében ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2573 üzenetére
...no, ez már jobb hír !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz N.Laca64 #2608 üzenetére
Szevasz
Tehát úgy érted, hgy maguk a tengelyek sűlyednek bele a frgó zsámolyokba ?
Ha ez a helyzet, akor sajnos megkopott a forgó zsámoly tengely rögzítő furata !!
Neheen javítható a hiba, talán ha kipótlod valami kemény anyaggal, mondjuk műgyanta és új véget fúrsz a tengelynek a zsámolyba !
Nekünk egy Ludmillánk van így, az is folyton felakad a talpfákon, de méginkább a váltókon és egyéb műtárgyakon.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Taurus1047 #2605 üzenetére
Szevasz
Nem teljesen értem, hogy a ditiális vezérlés hogy jön most ide !
A hozzászólásomban szó sem volt erről, mindössze arről, hogy az izzó fénye nincs kellően izolálva és kilátszik a fülkéből, mésrészt megvilágítja kissé a másik kámpát is, amit nem kellene neki, ezen csak a maszkolás segíthet, ha egyszer a fény nem jó helyre megy !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2669 üzenetére
Én is már tavaly decemberben elhatároztam, hogy idén fejlesztem az asztalt, pontosabban átépítem masszívabb alapra, hogy szállítható legyen és az idei téli modellvasút kiállításra már el tudjuk vinni, és ha nem is különleges tereppel, de mégis azért egyedi elrendezésű, élvezhető asztalként megmutathassuk másoknak is, de már mindjárt november, ebből már nehezen lesz valami.
Néztem most Ősszel, hogy idén lesz e Miskolcon kiállítás, ősszel szokott lenni, de nem találtam, csak tavasszal volt, illetve tavaly ősszel.
Viszont Debrecenben biztosan lesz december elején kiállítás.Tavaly februárban én is gondolkodtam jelzőlámpa készítésén házilag, mert az egész terepasztal jelzősítése kisebb vagyon lenne, ha mindet készen venném.
Ki is próbáltam a rézlemez maratást, hogy majd foto technikával tudodok e oszlop lemezt maratni, de nem volt túl szép a maratás, a sarkokat nem élesen, hanem kerekítetten marta a szer, mivel az egyik oldalán volt a minta a másik oldalát viszont le kellett maszkolnom egybefüggően, hogy csak a minta maródjon ki.
3 tizedes körüli lemezzel próbálkoztam, az volt éppen itthon, lehet az túl vastag, 1 tizedeset kellene szerezni, azt megmunkálni, hajlítani is sokkal könnyebb és ha aszloppá hajtogatom, gyak. zártszelvény keletkezik belőle, ami vékony lemezzel is erős.
Szóval még finomítani kell a dolgon.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Gaborka30 #2671 üzenetére
Szevasz
A szakaszolás nagyon egyszerű !
A vak vágányok elején, illetve az átmenő vágyányok egyik végén a tápfeszültség szálat, tehát ami a trafó föld pontjához képest +, illetve - pólusként működik (a menetirány szabályozó és váltó kar állása szerint), meg kell szakítani és egy kapcsolóra vezetni (TT zongora is nevezik), amivel tudod kapcsolni, hogy az adott szakaszon legyen,vagy ne legyen áram.
Ezen felül, átmenő vágányok esetén a vágány másik végén is meg kell szakítani ugyanezt a sín szálat, de ott csak egy szakadás van, azt nem kell kivezetni.
Így a két megszakítás közötti sínszakasz, a kapcsolóval le van választva a pálya többi részétől, attól külön kapcsolható.Ha egy trafóról megy az adott pálya és a szakasz, akkor a pálya nyílt részén mindenképpen van áram, ha a szakaszon mozgatni akarunk valamit, így ilyen esetben a nyílt pályán nem lehet tartani semmilyen mozdonyt, illetve elég nehéz összehozni a szakasz és a nyílt pálya mozgását.
Ha a szakasz áramellátása egy külön trafóról megy, pl. egy olyan trafóról, amire pálya ne,, csak szakaszok vannak kötve, akkor a nylít pályán levő mozdonyt nem zavarja a szakaszon való mozgás.
De akár egy kapcsolóval átkapcsolhatóvá is lehet tenni az egyik, vagy mindegyik trafót, amivel szükség esetén ideiglenesen le lehet kapcsolni a nyílt pályát a trafóról, így a szakaszokon nyugodtan mehet a forgalom a nyílt pálya áram alá helyezése nélkül.
Jó szerelést !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2673 üzenetére
Szevasz
Köszi az ötletet, nyugalmasabb időben nekilátok a dolognak.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2689 üzenetére
Szevasz
Nagyon jó ötlet, ügyes !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2707 üzenetére
Jó nagyon a fotó és persze az asztal !!!
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2711 üzenetére
Szevasz
Csináld meg az asztalt a plafonra felhúzhatónak, akkor lesz helyed és lesz asztal méreted is !
Mikor játszol, leerszted, amúgy meg felhúzod, ameddig csak lehet, így még a porosodás is kisebb mértékű szerintem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2718 üzenetére
Nem semmi !!!
Ezek szerint tiszta dugó az egész pályád !Viszont így már csak makett az egész, mert semmi sem tud mozdulni !
Gyorsan építeni kell a következőt, akár a következő szobába és a kettőt 2-3 vágánnyal összekötni, hogy egyikről a másikra járhassanak a szerelvények !!!Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Én a pincében akarok berendezni egy helyíséget terepasztallal, persze ha majd egyszer lesz kertesházam...
...addig csak ábránd.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2722 üzenetére
Pedig akkor a belmagassága biztosan megvan, ha régi !
A nagyszülőmék lakása is 4m-es belmagassággal rendelkezik, gondoltuk még nagyon régen, hogy galériát csináluk egy-két szobában, de végül sem tettük, de másik lakásban tudom hogy van is, igaz, nálunk vas gerendák vannak a plafonban, ha más nem, arra lehet erősíteni.No, majd kiváncsi leszek az új részre, fotókat majd tegyél fel mindenképpen !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2724 üzenetére
Műanyag, vagy papír házakat építesz ?
A kartonnal nekem annyi a gondom, hogy én arra nem tudok nyomtatni, még az átlagostól kicsit vastagab papír is nehezen ment át a nyomtatómon.
Legfeljebb úgy tdom megcsinálni, hogy vastag kartonból megépítem a vázat, majd normál paírra nyomtatom a mintát és azzal burkolom a karton vázat.
Az ablakokat esetleg átlátszó műanyag dosszié anyagból, vagy vetítő fóliából tudnám elképzelni.Nagyon ügyes lehet a kisfiad, ha Ő viszi a házépítő ipart Nálatok !!
Kiállításra szoktátok vinni az asztalt ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2728 üzenetére
Nagyon ügyes !
Én is gondolkodom már egy ideje, hogy mire dolgozzam át a terepasztalunk lapjait.
Egyik lehetőség az PSB lap, nekem is ez jutott eszembe, másik lehetőség, amire még előbb gondoltam, hogy rétegelt lemezre dolgozom át, amit alulról fa, vagy alu léc kerettel látok el és a szélein háromszög formájú szendvics szerkezetet alakítok ki a jobb merevségért.Az OSB lapot súlyosnak tartom, a rétegelt lemez sokkal könnyebb, és talán van olyan erős egy 4-5 rétegű + merevítés.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2736 üzenetére
Ügyes, gratulálok hozzá !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha már debreceni programoknál járunk akkor megemlíteném az Interaktív közlekedési kiállítást is, amit a DKV szervezett, mától dec. 1-ig látogatható !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2740 üzenetére
Szevasz
De jó olvasni, amikor valaki sziporkázik az ötletektől és fejlődik az asztala !!!
Én is annyira foglalkoznék már vele.
Maj karácsonyra rétegelt lemezeket és fa léceket kérek a Jézuskától, hogy én is neki tudjak már fogni az átdolgozásnak !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2747 üzenetére
Szevasz
A BR92-es két tengelyes alapkészleti változatára gondolsz ?
Abból hogyan készítessz 3 tengelyeset ?
Ilyen mozdonykám nekem is van 1, ráadásul ez 9V-os, nem is 12V, mint a többi !
Szegénykét kissé összefúrtam, elbarmoltam gyerekkoromban, de még mindíg megy, általában mellék vonalra, vagy állomási, kiállítótt, dísz mozdonynak szoktam használni !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #2767 üzenetére
Szevasz
Nekem Keszthely is nagyon jó volt, azért az sem kicsi és Magyar !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2775 üzenetére
Gratula a sikeres bővítéshez !!!
Ez gyakran nekünk is így van, a forgóváza tartályok és a hosszú személy kocsik szeretnek kisiklani !
A a kocsik többségébe tettem egy kis olmot, lehetőleg minél közelebb a forgóvázakhoz és minél alacsonyabbra, hogy minél stabilabbak legyenek és ne ugorjon ki a kerék a gyengébb váltókon sem !
A kocsik alját, a forgóváz körül vékony, lapított ólommal pakoltam meg és lefestettem, a sínre feltéve a kocsit abszolút nem látszik és tényleg sokkal stabilabb, persze kissé megnőtt a súlya a szerelvénynek, úgyhogy egy mozdony így már nem tud annyi kocsit vontatni, de hát valamit, valamiért !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2778 üzenetére
...Nekem mondod a világítást ?!
Én gyártottam a kocsikba asját világítást SMD LEDdel és fesz stabilizátorral, hogy garantál villogás mentes és stabil fényű legyen, ne függjön a tempótól, ráadásul még megállás után is vilégít egy picit !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2780 üzenetére
Szevasz
Igen, az akkus megoldáson én is gondolkodtam, hogy állóhelyzetben is legyen világítás és pont ugyanúgy, ahogy Te is mondod, a kocsi aljára egy mikrokapcsolót, amivel le lehet kapcsolni az akkut üzemen kivüli állapothoz !
Nézeggettem is akkukat, de elég nagyok az akkuk és rendszerint hengeresek, amik nem férnek be rendesen, még több helyet foglalnak mint egy szögletes !
Puffer akku jöhet még szóba, vagy mikro akku, de mindkettőből legalább 3 cella kell, hogy a fehér LEDek is világítsanak !A stabilizálást egy egyszerű fesz stab kocákával oldottam meg, az LM317-esnek van TO92-es, kicsi, fekete, műanyag házas tranyó tokozása, az elég kicsi, azt tettem bele, a 200mA-es határ pedig itten bőven elég.
Egy normál személykocsiba 4, vagy 5db SMD LEDeet tettem (már nem emlékszem pontosan), eredetileg 6-ot terveztem, de ahhoz nagyon sok puffer kondi kell, hogy legyen némi utóvilágítása is, miután megállt a szrelvény !
Még tervezek végzárfényt is beépíteni a kocsiba, ezt pedig egy 3 állású mikro kapcsolóval készülök megoldani, amivel tudom váltani, hogy melyik irányba legyen végzárfény, vagy középállásban, hogy egyáltalán ne legyen végzárfény, ha nem az utolsó az adott kocsi.
Ehhez szereztem 1,8mm-es csappal rendelkező fejű LEDet, azt teszem be a lámpahelybe a kocsin.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2782 üzenetére
Szevasz
Ha sikerül, akkor majd teszek fel képeket és rövid videót a saját kapcsolásomról, hogyan viselkedik !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #2825 üzenetére
Érdekes, jó tudni, hogy erről is van vers !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #2845 üzenetére
Áh, ez nagyon jó, megnézzük !!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudományos Pandémia Klub
- BIOS frissítés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autószerelők, autószerelés
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Külpolitika
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron