-
Fototrend
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
A vasúti hűtés technikáról egy érdekes cikk:
[link]Nem gondoltam, hogy már az 1800-as években bevezették !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3361 üzenetére
Szépt kis dróthálózat !!
Gratulálok a munkához és a türelmedhez, ügyes !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3363 üzenetére
Szevasz
Az állomáson a tartó vezeték legalább egyik végét az oszlophoz valami erősebb rugóval kellene hozzá rögzíteni, akkor meg lenne az előfeszítése, de akár az eredetihez hasonlóan, egy nagyobbacsak ólom dabarrab is le lehet súlyozni !
Akkor ha vékonyabb drótból készíted, tányleg úgy fog működni, mint a valóságban !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3369 üzenetére
Azokat miből készítetted ?
Mintha a kotrója annak is nyáklap darab lenne ?
A burkolata az műanyag, vagy fém, vagy netán papír ?
Gondolom, hogy teljesen saját gyártás, mivel aligha hiszem, hogy lehetne kapni.És az alját, a mechanikát, kerekeket, motort, elektronikát hogyan hoztad össze ?
Valami régebbi, kiszuperált, bontott, megfelelő méretű mozdony vázát használtad fel ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
De jó ilyen alkotásokat nézni !!!
Mindketten fanstasztikusan ügyesek vagytok !!!Én még nem mertem saját jármű építésébe fogni, sajnos időm sincsen elég hozzá, mondjuk elég sokmindennel foglalkozok így sokfelé oszlik meg eleve az amúgy is kevéske szabadidőm.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3374 üzenetére
Legfeljebb, ha rozsdamentes acél, akkor lehet kinn a szabadban, a réz illetve a cinezett vas is korrodál, de a krómmal futtatott réz sem igen bírja sokáig.
Ezeken kívül már csak a nemes fémek maradnak, de azokból kicsit drága lenne a pálya, ráadásul az azüst még nem is igazán ellenálló, lefeketedik már a kéntartalmú levegőtől is.Mondjuk egy kis ezüsttel ötvözött réz már lehet, hogy ellenállóbb lenne kémiailag és még mechanikailag is.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Egy kis vasútas anyag, hátha van benne érdekes számunkra !!
[link]Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Én most jelzők készítésével próbálkozok:
A kisebbik méret, az TTnek megfelelő méret, a nagyobbik, pedig H0.
A kisebbik készítésénél csak ezek a nagyobb méretű SMD LEDek voltak itthon, aztán beszereztem kisbebeket, a két nagyobbat már azokkal készítettem.
A TT és a mellette levő H0 méretű az főjelző, sárga-piros-sárga-zöld fényekkel, a legelső pedig ismétlő jelző, sárga-zöld-fehér-fehér fényekkel.
Majd tolatásjelzőt is akarok készíteni, van hozzá gyengébb, liláskék és normál kék LEDem is.Az oszloppal vagyok kicsit gondba, hogy miből készítsem.
talán a netes forrásokban is javasolt milliméteres sárgaréz lemez lenne a legjobb, foto maratva, de az nincs.
Még arra gondoltam, hogy vékony nyáklap darabokból lehetne összerakni az oszlopot, vagy pedig nehány vastagabb nyáklapot összeragasztva, csak akkor nem lesz üreges az oszlop.Illetve a lámpák szemellenzőivel vagyok még bajban, mert a felület szerelt módszer miatt fém nem lehet, mert zárlatot okozna, műanyagból pedig nem tudok olyan vékony falú, kicsi átmérőjű csövet, mai jó lehetne.
Ha valakinek van ötlete, szívesen veszem !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3400 üzenetére
Szevasz
A nagyobbik SMD LED az 2,5mm x 1,5-ös, a kisebbek azok 1,5 x 1-es körül vannak és a legkisebbek, a két fehér, az pedig kb. 1,2 x 0,8mm-es.
Nekem is nagyon ki kellet nyitnom már a szemem, nem látok már én sem elég élesen közelre és spéci, tűhegyü csipesszel tudtam csak megfelelően a helyére igazítani a kisebbeket.
A kristály bennük igazából ugyanaz, mint a nagyobbakban, nyitófeszültségük ezért nem különbözik lényegesen, legfeljebb vannak esetleg közöttük 2mA-es változatok is, de az általam használtak mind normál, 20mA-esek. Az ellenállás is ennek megfelelően számolandó.
A felszerelésükhöz nem árt még egy tű hegyű páka sem.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3402 üzenetére
Igen, az a tartomány megfelelő.
Sajnos nem egyforma az egyes LEDek hatákonysága, a fehérek és a piros már kis áramál is jól világítanak, aztán jön a kék és a zöld, azok kb. közepesek, majd jön a sárga, ami viszont gyenge, és méggyengébb (van belőle 3 fajtám), így azt jól meg kell hajtani, illetve a többit nagyon lefokozni, hogy kiegyenlített legyen a jelző fénye minden színnél, szóval kell ez a tartomány !
A fehéreim között van olyan ami már megvilágításra is alkalmas, annyira erős, és a kékek között is vannak igen jó fényerejű fajták.
A PCtáp egy jó ötlet, én is terveztem, hogy az lesz az áramforrása az egész asztalnak.
De a régi FZ1-es trafó is jó lehet, némi kiegészítéssel, pl. a 16V váltóáramának egyenirányításával, majd egy fesz stabot rákötve.
Igazából több táp kellene, mert 3.3V-ról terveztem hajtani az épületek világítását, 5V-tal a logikai áramköröket, 12V-tal a pályát, amire PWM szabályozót terveztem a sebesség szabályozásához, bár a PCtáp 12V-ja ehhez kicsit kevés, mert nem lehet maximumot adni a pályára, olyan 13,5V kellene hozzá, pláne, ha még PWM szabályozó is van a táp után
és 12, vagy 16V egyenáramot adnék a váltóknak, pufferelve kondival, hogy kellő lökéssel induljon a váltó, a gyengébb pldányok is garantált átváltsanak. Sőt, ksíérleteztem még régen azzal, hogy mi lenne a leg hatákonyabb a váltók meghajtásához, a garantált átváltáshoz !
Arra jutottam, hogy a puffer kondival felvértezet táp mellett, még meg is szaggatnám az egyenáramot, hogy ne csak egyszer lökjön rajta, hanem sokszor, így még jobb a váltás, garantáltan a végállásba lökdösi.Üdv.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3406 üzenetére
Szevasz
Köszönöm !
A műanyag golyóstoll betét nem rossz ötlet, ez nem jutott eszembe !!
Csak a vastagsága kérdés.Az ismétlő jelzőnél funkcióilag igazad lehet, még nem gondoltam át, hogy milyen mintázatokat is világíthat az. Annyiban viszont sajnos nem lehet közösíteni azonnal egyik vagy másik fehéret a sárgával, illetve a zölddel, mert nagyon eltér a nyitófeszültségük és mihelyst a sárga, vagy zöld közös áramkörben, közös ellenálláson osztozik a fehérrel, a fehér azonnal elalszik, mivel annak a nyitófeszültsége 2,8-2,9V körül van, a sárgának, illetve zöldnek pedig az üzemi feszültsége van 2,2V körül.
Így mindenképpen külön előtét ellenállásokat kell alkalmazzak, függetlenül a fukciótól.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3409 üzenetére
Húúú, ez gyönyörű !!!
Gratula !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3464 üzenetére
Igen, a léptető motornak pontosan az a funkciója, hogy adott szögben forduljon el egy jelre, így lehet pontosan oda pozicionálni az író-olvasó fejet, ahová kell !
Meg van adva, hogy az adott motor mennyit tud mozdulni összesen.A reteszelés lehetne egy elektromágnes, ami megfelelő helyeken kivágott lyukakba eresztene bele, illetve emelne ki egy csapot, ami rögzíti az adott pozicióban a korongot.
A csapot rugó lökné be a helyére és minden egyes elfordulás előtt, az elektromágnes kirántaná onnan, majd a fordulás végén újra elengené, hogy a rugó ismét betolhassa egy lyukba azt.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3484 üzenetére
Szevasz
Nem rossz videó, majd később végig nézem részletesen !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3493 üzenetére
Húú, ilyesmi, viaduktos emelvényt akarnék valamikor én is csinálni a terepasztalunk utolsó elemére, ami alatt még egy kis tároló vágányzat is helyet kapna !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Keeperv85 #3496 üzenetére
Jól néznek ki ezek a több szekciós mozdonyok !!
Nekem is vannak olyan terepasztalokról fotóim, hogy igen meg kell nézni, hogy modell, vagy valóság, mert annyira jól ki van dolgozva és még jól is sikerült fotóznom hozzá !!
Ki melyik részét dolgozza ki jobban a terepasztalának, egyéne válogatja.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3505 üzenetére
Szevasz
Mi az a Delta modul, hogy működik ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3511 üzenetére
Az angol nagyjából megy,
köszi, megnézem az oldalt !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3542 üzenetére
Az egész terepasztaloddal együtt jöttél Angliából ?
Az jó kis vállalkozás !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Nem tudja véletlen valaki, hogy Miskolcon mikor lesz ?
Nem bírom kideríteni a gugli találatokból.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3556 üzenetére
Sajnos ez a mai nevelés és felfogás eredménye, "nekem mindent lehet, nekem mindent szabad, rám nem vonatkoznak a szabályok" elv alapján !
Már én is nagyon tervezgetem, hogy végre annyira ráncba kellene kapni a terepasztalunkat, hogy kivigyük kiállításra de ezek hallatán már nem biztos !
Az alapos kitáblázás és kordonozás mellett még a kamera jutott eszembe, folyamatos felvétel a terepasztal körül mozgó emberekről és ha bármi baj történik, bizonyitékként felhasználni, így beperelve az illetőt vissza kell lehessen kapni az árát bíróság útján, ha tagad mindent a tisztelt szülő.
Természetesen jelezni a felvétel készítést, hogy ebből később bonyodalom ne lehessen, így aki odament az kvázi elfogadta a felvétel készítést, nem lehet személyiségi jogi probléma.Az emberek jó részének nehezére esik még csak elnézést is kérnie, nem hogy megtéríteni az esetleges okozott kárt !
Helyette flegma, sértődött viselkedés és még neki áll feljebb ...Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3576 üzenetére
Szevasz
A terepasztalunkat át kellene dolgozni kemény alapra, mert jelenleg még mnindíg karton alapon van, ami nem hordozható. Csak kis mértékben van tereputánzat az saztalon, az is csak 2D rajta, mivel egymáson tároljuk az 5 darab lapra szedhető asztalt a szekrénytetőn üzemen kívül. Épületek vannak, nagyjából már meg vank a helyük, részben van világításuk is. Jelző csak pár darab van, illetve egy maszek készítésű fénysorompó átkelő. maguk a lámpa oszlopok készen vettek, de elég ortopédak, a vezérlő szerkezet az saját készítésű és csak ideiglenes elhelyezésű, bele kell majd dolgozni az asztalba. Van pár darab bak is az asztalon, világítanak is. Pálya az van rendesen, jármű park is hozzá, mind mozdony, mind vagon. Van állomás, bőven vágányokkal, épülettel.
Amúgy az asztal analóg vezérlésű, két FZ1-es trafóval megy.
Szóval egy egyszerűbb kivitel, nem egy kész, tökéletes terep szeletet jelenít meg, hanem inkább azt mutatja, hogyan alakul, épül egy asztal.
jah, a méretarányt még nem írtam, ez TT asztal.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3585 üzenetére
Szevasz
Nah, ezek után már biztos, hogy nem megyek asztallal kiállításra, csak fényképezőgéppel, látogatóként !
Nem gondoltam volna, hogy ilyen tuskók is járnak modellvasút kiállításra.Még egy biztonsági intézkedést tudnék elképzelni, egy üveg (plexi) falat az asztal elé, olyan stabilan rögíztve, hogyha nekidől sem borul be, és akkora magassággal, hogy ha ölbe veszi a tisztelt szülő a gyereket, akkor se tudja belógatni a pálya fölé !
Mindent a szemnek, semmit a kéznek !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3585 üzenetére
...De azért nem kezdtetek verekedni ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Miskolci kiállításról hallot valaki mostanában, lesz még ebben az évben ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3591 üzenetére
Másik ötletem, hogy eleve plexi búra alatt üzemeljen az egész terepasztal, akkor megpitiszkálni már nem tudják, legfeljebb meglökni az asztalt.
Onnan is jutott eszembe, hogy gondoltam, hogy a saját asztalunkra a lapok tetejére fedőt kellene készíteni, mert ha hoszabb ideig kinn átt a terepasztal, akkor se porosodjon, nem igen használna neki, aztán ha játszunk, akkor levesszük az átlátszó burkot, de akár a búra alatt is lehet vele játszani !Nem tudom persze a műanyag árakat, bármi átlátszó, megfelelően merev műanyaggal kivitelezni lehetne a dolgot.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3591 üzenetére
Az átlátszó műanyag kordon a Keszthelyi terepasztalról is jutott az eszembe, ott is az van körülötte.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3608 üzenetére
A fekete-sárga csíkok festésénél használj szigetelő szalag maszkolást, akkor éles vonalakat kapsz !
A távolságokat pedig kimérheted szemre is, de még jobb milliméterre.Egyébként tényleg jó kis masina, de egyetértek Yanezzel, a kivitelen, a külcsinen javítanod kellene, akkor igazi kincs lesz !!
Az kivágásokat korrigálhatod vékony nyégyszöges, lapos, féldomború, vagy háromszöges tűreszelőkkel, ha műanyag a burkolat, ha papír akkor pedig profi, közepes méretű, hegyes ollóval, vagy körömvágó ollóval.Én is ilyen voltam kisebb koromban, hogy csak célgyenesen a "hardvert", pl. elektronikáját csináltam meg valaminek, de a külalakkal már nem igazán foglalkoztam, az nem izgatotott.
Mostmár nagyon ügyelek a külalakra is, szeretem, ha később is jóérzéssel nézhetek rá.
Persze néha ezt már túlzásba is viszem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3627 üzenetére
Szevasz
A szekrény és a forgóváz ütközését nem tudod korrigálni ?
Akkor vajon futna a szűk kanyarokban ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3639 üzenetére
Szerintem szorulás ellen azzal is lehet tenni, hogy kicsit szűkebbre kell venni a kerék távolságot, vagyis beljebb kell tolni a tengelyen a kerekeket, akkor ugyan nagyobb lesz a lötyögése az egyenesekben, de könnyebben fordula a kanyarokban, nem szorul meg !
A debreceni régi, sárga, FVV villamosoknál is ez a helyzet, ha nagyobb távolságra állítják a kerekeit, nyugodt a járása az egyenes szakaszokon, de visít a kanyarban, újra esztergálja a sín és a kerék egymást !
Ha pedig szükebbre veszik a kerék távolságot, akkor a kanyarokban csendes és komoly lassulása sincsen, de az teljesen egyenes szakaszokon szitál, lötyög ide-oda a két sínszál között.
Ezzel nem tudnak mit csinálni, legalábbis ezt nyilatkozta egyszer a közlekedési vállalat képviselője.
Mondjuk szerintem a kanyarokban, pláne a szűkebbekben lehetne eleve picivel nagyobb nyomtávot hagyni a sínpálya építésekor, mondjuk 2-3 cemtivel, és akkor nem szorul be a kerék, viszont még le sem esik a sínszálról, így a keréktávolságot nem kellene bántani és jól futna mindenütt !Volt amelyik modellünknél mi is szükebbre vettük a kerék távolságot, mert jelentősen lassult, erőlködött a szűkebb ívekben. Egy picit ugyan lötyög az egyenesen, de leginkább csak szólóban, szerelvénnyel együtt már nem.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hétvégén Miskolcon volt bolhapiac, volt vasútmodell is.
Láttam 3 sínes rendszerű kocsit és hozzá való sínt is, de az legalább vagy 0-ás méretű volt és sajnos teljesen rohadt, mármint a sín. Mintha másik helyen ágyazatosban is láttam volna, de az lehet, csak normál H0 volt.
Volt H0, TT, és N is.
Volt egy nyagon szép NOHAB is, de sok volt az ára sajna.
Azért vettem két házat, meg egy kis sín anyagot, szuvenyírként.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz jákob13 #3669 üzenetére
Nagyon jók ezek a mozdony házak !!!
Ilyet kellene még majd szereznem, ilyenem egy sincsen.
A két, összefonódó kör váltóhálózata is nagyon jól néz ki !!
Az tetszik a legjobban, amikor egy állomási váltóhálózatból mindenfelé mennek különféle célú vágányok, minél bonyolultabban !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen