-
Fototrend
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3701 üzenetére
Szevasz
Annyira ismerős az asztalod, az a templom rajta, nem jártál az elmult években a szokásos december elejei, Debreceni modellvasút kiállításon ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3703 üzenetére
Szevasz
Akkor csak hasonló momentumok vannak a kettőben.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3706 üzenetére
Ó, ez szép változatos pálya, nem amegszokott egyszerű krö, vagy ovál, téglap !!
És ráadásul több szintes !!
Jó lesz !!De ahogy nézem, a felül levő legkülső ovál pálya nem csatlakozik semmihez ?
A helyett akkor már csigavonalban beszervezném a többi pályába.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3720 üzenetére
Szevasz
Nagyon jó volna, jó ötlet !
Előbb viszont stabilizálódnia kell a helyzetemnek, sajnos csak utána tudnék egy ilyenbe beszállni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Apropo,
most volt Debrecenben, a hétvégén a szokásos év végi vasút modell kiállítás !
Ezennel nem csak a helyi klub és emberek anyagai, asztala volt ott, hanem a Nagyváradi kollágák is hozta járműparkot és asztalt is, és a két társaság vegyesen épített pályát a modul asztalaiból !Volt Csaurusz és egyéb román modell is, román jelzőkkel felszerelt pályán.
Fantasztikus világítást valósítottak meg az összeépített modulokon, utcai lámpák garmada, külön narancs fényű nátrium lámpa, külön fémhalogén fehéres-rózsaszínes lámpa, külön lilás-piszkos-fehér fénycső világítás és megannyi utcai helyzet lemodellezve, kivilágítva, fatansztikus volt !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3741 üzenetére
Szevasz
Ezek egy pályának a részei, vagy mind önállóak lesznek ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3704 üzenetére
Nagyon jó a pálya, és a képek !
Nagy élvezet lehet vele játszani !!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Kívánok mindenkinek Boldog, Békés Karácsonyt és vasutazásban gazdag, Boldog Új Esztendőt !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3827 üzenetére
Szevasz
Az épület gyönyörű !!
Viszont az a műgyantás forgács lap oldalfal nem nqagyon súlyos ?
Én azért vetettem el ennek az anyagnak a hazsnálatát, mert nagyon súlyos egy tábla belőle.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Most a pár nap szabadságom alatt annyira elővenném a vasútat, csak legalább pár napra, de mindíg más dolgom van.
Az autómat rendbe kellett tenni, csak két óra volt a mosása és pár rozsdás folt javítása, meg ablak pucolás, az elmúlt hetek taknyos időjárása alatt a többi autó által porlasztott sárban kellett sokat haladjak, így totál belepte a trutyi az egész járgányt.
Itthon is takarítani, rendezkedni kell, van bővern mit,
hónap óta felújítok a lakásban azzal is haladni kéne, közben még egy kis munkám is volt itthon.De azért mindíneképpen tervezem, hogy előszedem, legalább pár napra.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #3858 üzenetére
Sajnios az is lehet, mint nekünk az egyik mozdonyunkkal, hogy a tengelyek végei már kikoptatták a zsámolyban levő lyukat és besülyednek a zsámolyba, így minden cuccban megakad, ami a sínszálak között kicsit is kiáll !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #3979 üzenetére
Nagyon hangulatos esti felvételek !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4008 üzenetére
No ez aztán nagyon jó többszintes kis asztalka !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4013 üzenetére
Te az LM7805ös ICre gondolhattál.
Kapcsolása nagyon egyszerű: [link]Többféle tokozásban létezik:[link]
Ennek megfelelően a terhelhetősége is eltérő.
Egy modellvasúti mozdony 250-300mAt igényel max., így min. az 500mAes verzióra van szükség, de szerintem a legolcsóbb és leggyakoribb a normál, 1A-es változat, viszont ez elég nagy méretű, valahol a burkolat alatt el kell helyezned s számolni kell vele, hogy a felesleges energiát hő formájában adja le a hűtőfülön keresztül, ami megolvaszthatja a mozdony műanyag alkatrészeit.
Viszont ha a motor csak 5V feszültséget kap, akkor lényegesen kevesebb az áram elvétele is, valahol olyan 50-100mA között lehet, de ezt nem tudom pontosan.
(10V bemenő fesz. és 100mA áram felvételnél 0,5W a fölös hő)Javaslatom: tégy egy próbát egy egyszerű 1Aes verzióval a mozdonyba bekötve, de burkolat nélkül járatsd egy kicsit a mozdonyt, maximum feszültség (12V) mellett, majd nézd meg kézzel, hogy az IC hűtőfüle mennyire meleg !
Jó, ha a róba során az IC füle nem lóg nagyon ki, hanem kicsit eldugva van, hogy a menetszél ne tudja hűteni, ugyanis a burkolat alatt az nem lesz, így meglepetés lehet, ha mégis olvad a burkolat.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4076 üzenetére
Ha egyszer lesz kicsit több időm és veszek végre rétegelt lemezt, akkor én is bontok, de azért, hogy masszívabb alapokon újra építhessem.
Csak kevés a szabadidőm, abban meg túl sok mindent szeretnék csinálni, no meg az 1,5 hónapos kislányommal is kell most már foglalkozni !!(sajna, most vidéken dolgozom, teljes napokat (12-14 óra) vagyok ott, 2-3 naponta járok haza)
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4079 üzenetére
No, majd várjuk a fotókat és az infókat a "teljes átalakulásról" (hogy biológus kifejezéssel éljek) !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4103 üzenetére
Szevasz
Nagybátyjám repülőzik már régóta, megkérdezem, hogy nincsen e még ép, de leselejtezendő gépe, vagy duplikátum belőle !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4102 üzenetére
A padlás szobában van felállítva a terepasztalod ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Jákob !
Ez Nálad hol van mind felállítva ?
Pince helyiség, vagy tetőtér ?Én a pincében csinálnék egy állandó helyet a terepasztalnak, ha egyszer kertes házba költöznénk !
Persze megfelelő állapotú, nem vizes, kikövezett és festett, lakótér minőségű pinvében.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4133 üzenetére
"Nyomtatod" ???
csak nem 3D-s nyomatóval készíted a terepasztalodat ?
Nyomtathatnál nekem is nehány tucat sínt, meg egy adag váltót is !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Alig bírja betölteni már a gépem a topikot, annyi a sok jó fotó !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4144 üzenetére
Ez igaz, így viszont ha kivárom, akkor diavetítés szerűen tárul elém, gyönyörködhetek az összes fotóban.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4152 üzenetére
Nekünk ez a krokodil van meg.
Bár általában nem szeretem a nagyon szögletes formákat, de mégis ez tetszik jobban, mint a másik.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hú de elszaladt a topic...
A héten neki fogtam megint a modell vasúti kocsi világításának megoldásához szuper kondival.
A baj az, hogy azok a tép IC-k, amik alkalmasak a szuper kondi, mint áramforrás használatához, azok mind nagyon apró tokozásúak, némelyeket házilag nem is tudok forrasztani.
Így áll a dolog, pedig már nagyon ki akartam próbálni a kondikat.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4273 üzenetére
A szuper kondi akkora mint egy szokványos 1000mikro 16V-os elektrolit kondi, az nincs kisebb méretben, a táphoz szükséges kondik, ellenállások, tekercs, schottky mind beszerezhető SMD-ben.
A kocsi világításom eddig is elektrolit kondenzátoros kapcsolással volt kiegyenlítve, azt el lehet helyezni pl. az egyik végében, legfeljebb a panelokat nehéz eldugni.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4275 üzenetére
Van SMD forrasztóm, amivel éppen hozzáférek az IC lábaihoz, de a rajzolatot elkészíteni, maratni és az IC-t pontosan ráforrasztani a művészet !
1 tized milliméter elcsúszás már probléma.Persze nekilátok, nem adtam fel, csak ez már nem megy kézi munkával, ehhez már gépen kell készíteni a fólia rajzot és nyomtatni kell, hogy pontos legyen,
Szoktam ilyet készíteni, csak nem ennyire vékony rajzolattal.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Keeperv85 #4278 üzenetére
Szevasz
Meg van mindene hozzá, gyakorlom a technikát már egy ideje, csak az ilyen tized milliméteres vonalaknál nagyon könnyű elcsúszni mind a tervezésnél, mind a lakkozás-levílágítás-maratásnál, mind pedig az alkatrész felforrasztásánál.
Legutóbb egy hasonlóan kicsi kapcs üzemű táp IC-nek készítettem nyákot és forrasztottam fel rá.
Ez csak 2x5 lábú volt, de előte készítettem egy másikat ami 2x12 lábú volt, de talán egy lehelettel nagyobb közökkel.
Kicsivel nagyobb 2x4 lábú IChez kézzel is sikerült nyákot készíteni kétszer is.A nyomtatást egy régi Canon i320-as nyomtatóval végzem, képes a 10-ed milliméteres vonalra és lehet bele annyira pontosan tenni a fóliát, illetve képes kétszer tökéletesen ugyanoda nyomni, hogy a 3 tizedes hézagok már rendben vannak (2tizedes kivezetések a nyákon, 3tizedes hézagokkal).
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Quasi_modo #4279 üzenetére
Ha mikroszkóp nem is, de egy nagyító jogos lehet, sajna a szemem már nekem sem olyan, mint 18 évesen.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Rég jártam erre.
Karácsony óta elő van szedve a terepasztal, de csak nagyon kevés időm jut alakítani rajta.Karácsonyra a Jézuska fényjelzőket hozott !
Sokat töprengtem, hogyan használjam fel értelmesen modellvasúti körülmények között a 3-as és 4-es jelzők lehetőségeit.
Végül azt találtam ki, hogy a 3-as jelző az egyes szakaszoknál (vágányok) külön-külön jelezze, hogy a szakasz fogadóképes e, illetve a hozzá tartozó váltó megfelelő állásban van e.
Ha a szakasz nincsen felkapcsolva, akkor a jelző piros jelzést ad.
Ha fel van kapcsolva, de helytelen állásban van a váltó, akkor piros és villogó sárga jelzés van egyszerre, ha pedig szakasz felkapcsolt, vátló rendben, akkor zöld jelzés van.A 4-es jelzőre azt találtam ki, hogy a vágány mező bejátához telepítem, mint (fő) bejárati jelzőt.
A jelző zöld-sárga, piros-sárga jelzését úgy használom fel, hogy azt jelezze, mekkora sebességgel lehet az adott vágány felé haladni.
Ehhez a vágányok (szakaszok) dióda hálózaton keresztül, a felkapcsolásukkal módosítják a jelző jelzését.
Ha egyenes vonalban lehet áthaladni az adott vágány, akkor zöld jelzés van, ha enyhe íven át közelíthető meg az adott vágány, akkor 1 sárga világít, ha erősebb, vagy ellentétes íveken át kell haladni, akkor 2 sárga világít, ha pedig hurok, vagy vak vágány felé akarunk menni, akkor piros-sárga jelzés lesz, jelezve, hogy az adott vágányon mindenképpen meg kell állni.
Ha nincsen felkapcsolt szakasz, akkor pedig piros jelzést kapunk a bejáratnál.
Ha több szakaszt is egyszerre felkapcsolok, akkor helytelen jelzést kapok, de ennek igazából nem sok értelme van, mert egyszerre úgy sem mehet több felé egy váltón a szerelvény.
Has a váltók állását is bekötném a hálóhzatba, akkor figyelmen kívül lehetne hagyni a felkapcsolt, de nem bejárható szakaszokat.Ezt a rendszert azzal lehet még megspékelni, ha az egyes vágányokra, az adott vágányhoz tartó sebességnek megfelelő előtét ellenállást építek be, így nem csak jelézés lesz, hanem a szerelvény automatikusan lassul is a szakaszra behaladva.
Mivel egyes szakaszokhoz a bejutás már a szakasz előtt több íven keresztül haladást jelent, már ott lasstania kellene a szerelvénynek, ezt pedig úgy gondoltam megoldani, hogy a vágányok közös, bejhárati részét egy önálló szakaszként leválasztom a nyílt pályától és mindíg az adott vágány áramellátása látja majd el ezt a szakaszt is, a szakaszokat egymástól schottky diódákkal elszeparálva.Ki milyen módon valósított meg jelzést a terepasztalán, vagy hogyan gondolná megoldani ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4506 üzenetére
Pont ilyen hídunk van nekünk is !!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Nincs véletlen valakinek eladó "TT zongorája" (NDK kapcsolósor) ?
Az újonnan kialakított szakaszaimat már nem tudom hová kötni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz pirosvilamos #4514 üzenetére
A fehér, vagy csontszínű billentyűsoros kapcsoló pultot kerestem, amit nyomni is lehet és felhajtva folyamatosan is bekapcsolva lehet tartani, de azt végül leltem itthon.
Viszont a sárga, nyomógombos pultból már nincsen, az érdekelne !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz TESCO-Zsömle #4530 üzenetére
A katonaiak többnyire 1:72-es kisebbítések, hátha ez segít valamit, az utasszállítók meg 1:144-esek, de persze lehet közöttük 1:100 is.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4539 üzenetére
Nagyon jól néz ki !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4545 üzenetére
Szevasz
A pesti metró úgy tudom 850V-on megy.
És azért a metrónál is van bizony emelkedés, egyrészt amikor kijön a föld alól a felszíni végállomására, Kelenföldön, másrészt amikor a Duna alatt megy át, ott bizony elég mélyre megy, aztán onnan vissza fel, mindezt elég tempósan.
Persze ezeknél is, mint a villamosoknál is az egész szerelvény alatt, majd minden keréknek van hajtása önálló villanymotor által, így el van oszlatva a vontatás, a metrónál ráadásul még az áramfelvétel is el van oszlatva mivel a szerelvény minden kocsija önállóan veszi fel az áramot a saját oldal érintkezőjén keresztül, így egy adott ponton nem kell több ezer ampernek folynia, csak legfeljebb 1-2száznak, a relatív alacsony feszültség ellenére is.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Keeperv85 #4548 üzenetére
...Azért az a 15 Le- kicsit soványnak tűnik !!
Nem néztél el valamit ??Egy kétütemű trabant is 18-22Le, de az nem húzna el ilyen kocsikat, sőt még magát a mozdony tömegét sem, hiába próbálnám 1-esben, a legerősebb áttételben.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4543 üzenetére
Ebben a 3 fázisú dologban csak azt nem értem, hogy lehetett az egyik fázis maga a sín ??
Hiszen a nevében is benne van, mindhárom vezető 0 és fázis egyben, csak időben eltolva. Mint fázis, tehát áramütés veszélyes és a talajjal, mint földponttal áramkör alakul ki, attól is el kell szigetelni, 3000V pedig már elég ahhoz, hogy földzárlatról lehessen szó, még ha nagy is a talaj ellenállása.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Tőzsde és gazdaság
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Nyaralás topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Medence topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen