-
Fototrend
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5566 üzenetére
...Az Aradi vértanúk kapcsán maximálisan egyet értek !
Amúgy szomorú olvasni, hogy még azoknak a kedvét is elveszik a szervezők (a kapust is beleértve) az egésztől, akik még mennek !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz prime_adam #5572 üzenetére
Szevasz
Nekünk is ilyen szokott lenni a helyzet, ha üzemre akarjuk fogni az állományt.
Minden dörzsölődő, friss fémfelület oxidálódik, méghozzá igen hamar, úgyhogy már lehet 1-2 hónap állás után is hasonló lenne a helyzet, nem hogy 5 év után.
Ugyanez érvényes a pályára is (legalább is a régi ónozott U profilos sínre biztosan).
Továbbá minél kevesebb kereke van a mozdonynak, azokból minél kevesebben kapja az áramot, annál több a hiba, annál nehezebben, darabosabban indul meg.
A kerekek csúszóérintkezői alól már pár kör megtétele után lehet szedni a cuccot, az az első, hogy az tiszta legyen.
A szénkefe és kommutátor felülete is oxidálódik és hosszú (évek) állás alatt maga a kenőzsír is megsűrűsödhet. leragadhat az egész hajtásrendszer.Szerintem specifikus, tematikus szerelési útmutatót sehol sem fogsz lelni, esetleg egy két példát valami régi, mondjuk NDKs vasútmodell anyagban (könyv, brosúra).
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz ArthurShelby #5588 üzenetére
Küzdeni, ebben az esetben szerintem semmivel nem lehet az oxidáció ellen, én nem próbálkozom.
A takarítás abban áll, hogy mind a pályát, mind a mozdonyok kerekét denaturált szesszel meg szoktam takarítani, a kerekek és az áramszedők közé akadt esetleges szöszöket eltávolítom.
Ha sokat állt a mozdony, több éve nem járt, akkor szétszedés, az esetleges zsír maradványok letakarítása, akár benzines, nem szöszöző ronggyal, majd újra zsírozás friss anyaggal.
Először mindig kicsit megjáratom a mozdony motorját és hajtásláncát külön, közvetlen a motor pólusaira adva az áramot, mindkét irányba, utána lehet összerakni, majd mehet a pályára.A pályát elég kicsit átdörzsölni alkoholos ronggyal, az csiszol rajta eleget, nem kell hozzá fémradír, mert lejön róla az ónozás, mivel nekem a régi U profilos, ónozott rendszer van.
A mai réz síneket sem igen kell nagyon dörzsölni, szerintem egy hasonló tisztítás elég neki.Ha a motor közvetlen a pólusaira adott árammal is nagyon akadozik és kézzel áthajtva a hajtáslánc nem akad, szabadon mozog, akkor jöhet a szénkefe ki és kommutátor pucolás ecsettel, vagy valami nagyon finom, kicsi drótkefével, és ki kell fújni a port a motorból.
Ha a szénkefe már túl kopott, akkor vagy tudsz szerezni, vagy marad a faragás, valami hasonló anyagú, nagyobb darabból összehozni, de elég nehéz.
A szénkefét nyomó két fém lap feszességére is figyelni kell, ha gyenge, döcög a motor, nem érintkezik, ha sok, felmelegszik a motor és elkopik szénkefe és kommutátor is.
Azokat is mindig ellenőrizni kell, szabadon mozognak e.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz prime_adam #5593 üzenetére
Szevasz
Én motorolajt nem igazán javasolnék kenésre.
Egyrészt ezek nagyon finom műszerek, csak lakásban, 20-30 fok körüli környezetben mozognak, inkább akkor már a műszerolaj jönne szóba, de az olaj kifolyik, így sokkal inkább zsírt, még hozzá leginkább Lítium bázisu, jó minőségű, lágy zsírt javasolnék. Ahová nagyon nem férsz, vagy a zsír nem tudja bevonni a teljes felületet, max oda lehet nagyon pici műszerolajat cseppenteni, vagy inkább csak kenni.
Különben a sok olajat szét is csapja forgás közben.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5595 üzenetére
Micsoda szép esti városi hangulat !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz Oposzumtoszó #5710 üzenetére
Ez a bekötése az FZ-1 régi NDK vasúti trafónak.
A váltakozó áramú oldal 0, vagy föld pontja az egyen áramú oldal negatív, vagy 0 pontjával kell összekötve legyen, hogy a jelzők áramkörei és a megszakító vágányok rendben működjenek, kapcsoljanak a mozdony elhaladására.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5760 üzenetére
A doboza ugyanígy nézett ki az enyémnek is, csak abban egy kis kéttengelyes, 9V-os, alapkészleti, lebutított gőzös modell volt, asszem BR92-es eredetileg, és kettő szintén lebutított kéttengelyes zöld személykocsi, ugyanezzel a sínkészlettel és táppal.
Bizony, nekem is a megboldogult gyerekkoromat és a gyerekként érzett nyugalmat, gondtalanságot juttatja eszembe.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5759 üzenetére
Csak nem valami NOHAB találkozóra, vagy dolgozni ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Temofeszten ki járt idén?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Úgy látom, megállt az élet vasútmodell téren.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz hanzohattori #5791 üzenetére
Akkor majd az utolsó kapcsolja le a lámpát itt ...
én nem megyek f.aszbukra.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Core2duo6600 #5799 üzenetére
Szevasz
Az én nagyobbik gyerekem 4,5éves, és van terepasztalunk, ennek ellenére egyelőre semmiképpen sem adnám a kezébe, elő sem vettem még mióta a gyerek meg van, mert túl fiatal még az ilyen érzékeny, sérülékeny dolgokhoz.
Ellenben fa sínen futó, elemes vonatot már 3 éves korában kapott az bírja a strapát, még akkor is, mikor kézzel akarja tolni vagy éppen haladás közben rátenyerel és kereszttől kezdve váltóig (értsd egyszerű elágazás), hídig minden van hozzá, azóta már bővítettük is a sín állományát és nagyon jól el lehet vele játszani, most nekem is csak az a vasútmodell, én ezt javaslom !Amúgy 0-ás méret az, ami már elég nagy, strapabíróbb a valódi modellek között.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Core2duo6600 #5801 üzenetére
Az valami ősrégi Marklin kellett legyen, az 3 sines és váltakozó áramú, de erről Yanez kolléga tudna többet mesélni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Boldog Kárácsonyt kívánok mindenkinek és minél több modellvasútazást az Új Évben!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Igaz, már régen tetted fel a kérdésed, de mivel senki nem válaszolt, így megteszem én, hátha még jársz erre és elolvasod !
Az első kérdésed nem teljesen értem, hogy mikor szeretnéd, hogy a mozdony mindig egyirányba menjen, de jól sejted, valóban dióda híddal, (graetz híd, 4db egyszerű diódából áll) lehet azt megoldani, hogy mindegy, milyen polaritással érkezik az áram és mindegy, hogy egyenáram, vagy váltóáram, ha a mozdonyba építed a dióda hidat, az mindig egy irányba fog menni, akármi van a sinben.
A második kérdésedre a válasz pedig egy feszültség stabilizátor áramkör.
Ezt meg lehet venni készen, egy IC formájában, amibe minden fontosabb alkatrész bele van integrálva, csak pár kiegészítő alkatrészt kell hozzá tenned.
Ilyen pl. a 78XX sorozat, ahol az XX a stabilizált feszültség értékét jelzi pl. 7805 - 5V-os stabilizátor, 7809 - 9V-os, 7812 - 12V-os, 7815 - 15V-os.
Vagy hasonló pl. az LM317 stab. IC, ami változtatható feszültségű, tehát egy egyszerű ellenállás osztóval beállítható a stabilizálni kivánt kimeneti feszültség.
Egy fontos dolgot még tudni kell a használatukhoz, mindegyik stabilizátornak természetesen magasabb bemenő feszültség kell, mint a stabila tartani kivánt kimeneti érték, a különbség pedig kb. 3V, tehát pl. egy 5V-os, 7805-ös stabilizátornak minimum 8V bemenő feszültségre van szüksége, ezt figyelembe kell venni.
[link]
[link]Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Egy kis elektronika !
A gyerekek miatt elő lett véve a terepasztal, és miután újra képben lettem, hogy évekkel ezelőtt mit csináltam, hol jártam, neki kezdtem egy kis fejlesztésnek.
Már régebben vettünk két jelzőt, egy 4 fényűt és egy 3 fényűt.
Törtem a fejem, valahogyan be kellene tenni a terepasztalba, hogy még érdekesebb legyen.
Utána néztem a fényjelzőkről szóló vasúti könyvemben, hogy a 4 fényű jelző a valóságban milyen jelzés képekkel rendelkezik, illetve, hogy azok mit jelentenek. Ugyan jórészt azt is meg tudtam volna valósítani elketronikailag, de a mi terepasztalunk esetében ennek nem túl sok értelme lett volna, így inkább a mi asztalunkhoz alkalmazott, egyéni funkciót, jelzésképet találtam ki.
Mindkét jelzőhöz készítettem kis elektronikát is, ami vezérli a fényeket.
A 4 fényű az állomás szakaszai alapján adja a jelzéseket, aszerint hogy mennyire nehéz haladnia a szerelvénynek az adatt szakaszon, mennyire kell csökkenetni a sebességet. Ha pedig nincs aktív szakasz, nincs forgalom, az állomási bejárati jelző piros.
A 3 fényű jelzőt egy tároló vágányokból álló mellék állomás bejáratához tettem.
Annak a vezérlése egyrészt szintén a szakaszok aktivitása szerint történik, másrészt, hogy a fővonalról leágazó két váltó éppen hogyan áll.
Ha a váltók bármelyike helytelen állásban van, a jelző piros fénnyel világít. Ha a váltók jó állásban vannak, de egyik szakasz sem aktív, csak a leágazó, tároló pályaudvarra vezető mellékvágányon lehet közlekedni, akkor a jelző sárgát világít, ha viszont valamelyik szakasz aktív, mehet a forgalom, akkor zöld lesz a jelző.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #5838 üzenetére
Sajnos a kisáramú diódák nem bírják az induktív terhelések okozta áramlökéseket, pár kapcsolás után tönkremennek, így a relé tekercsénél kell egy plusz, nagyobb áramú dióda védelemnek.
A módosított kapcsolás és nyákterv:[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rita7107 #5841 üzenetére
Szia
Igen, az a mechanika által mozgatott csúszóérintkezős, egyszerű kapcsoló funkció.
Azóta mindkét kapcsolást átdolgoztam már, mert volt egy hibájuk, csak a pályán, egyik irányban történő haladás esetén működtek jól, fordíított irány, vagyis polaritás a pálya sínszálba már fals jelzéseket okozott.
Ezt csak egy adag relével, a pályát és a jelző vezrélő elektronikát teljesen szétválasztva lehetett megoldani.
Ha esetleg érdekel, majd felteszem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rita7107 #5843 üzenetére
Én sem vagyok elektroműszerész, csak lelkes hobbista, gyerekkorom óta érdeklődöm az elektronika iránt s bíbelődöm egyszerű és kicsit bonyolultabb kapcsoklásokkal. Csak autodidakta módon tanultam, amit tudok, előszőr csak próbálgatásokból, később már más, kész kapcsolásokból tanultam, illetve magam utánaolvastam a dolgoknak.
Az új verziót még én sem építettem meg azóta sem, csak papíron van meg, illetve egy relé sor panelt készítettem el.
Kis türelmet kérek, és összesezedem újból az rajzokat és felteszem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rita7107 #5843 üzenetére
A következő rajzon láthatod a módosítás lényegét:
A lényeg, hogy minden szakaszt egy 2 áramkörös relén (pirossal jelölve) keresztül kell kapcsolni, az egyik áramkör az adott szakaszt kapcsolja, a másik áramkör pedig a hozzá tartozó jelzést, mivel a jelző áramköre és a szakasz földszála közvetlen nem érintkezhet, csak a közös földponton keresztül, különben fals áramfolyás valósul meg a trafó válatkozó áramú, váltókat tápláló része és az egyenáramú, járműveket ellátó része között, hiába a diódás logika, az csak az egyik áramirányban hatásos.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ahogy az előttem szóló is írta, próbáld végig a motortól távolodva az elektromos vezetékeket a kerekekig, meddig teker a motor, hol szakad meg a vezetés !
Lehet csak a kerekek és a kerék áramszedők vannak leoxidálódva, koszosak.
De ha áramot a kerékről is kap, mégsem tud moccanni a motor, akkor pedig be van ragadva a hajtáslánc, ami szintén nem lenne meglepő 30 év után, a zsír is be tud állni.
Ekkor ki kell mosni egy kis lakkbenzin hígítval, esetleg féktisztító sprével (ez esetleg bánthatja a műanyag alkatrészeket), majd kevés olaj és kis zsír újra a hajtásláncra.
A WD-40-nel való alapos befújása a hajtásláncnak is megoldhatja a dolgot, jó oldószer is, nem csak kenőanyag !
He véletlen Debrecen, vagy közelében vagy, szívesen segítek.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha semekkora feszültségre sem indul magától, csak "belőkve", akkor még mindig oxidos lehet a kerék, illetve a kerék áramszedő.
Én a mozdonyt hátára fordítva, drótszálakkal a kerekekre, vagy egyest a burkolatot levéve, a motorra adva az áramot, közepes fordulaton, benzines ronggyal végig törlöm a kerekeket forgás közben, rengeteg trutyit szed le, mindig legalább is szürke a rongy.
Így lehet jól megtakarítani a tapadó kerekeket, gumigyűrűket is, már amelyik mozdonyon van ilyen.
Az sem mindegy, a kerék áramszedők mennyire nyomódnak rá, feküdnek fel a kerékre.
Ha kell, pici hajlítással azon is kell állítani.
És használat közben az ónozott sínről, pláne ha az is le van oxidálódva, sok koszt szed magára, ami nem vezet, vagy részben félvezető tulajdonságú, de mindenképpen akadálya a rendes áramátadásnak.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Boldog Karácsonyt és örömteli vasútazást, építést mindenkinek !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ha már nem kapsz ilyen ízzót, akkor a következő képpen is megoldhatod normál LED-del, hagyományos analóg rendszerben:
Én sok évvel ezelőtt kísérleteztem ezt ki, mikor már nem volt pót ízzom és azóta is rendben működik.
A Fehér LED esetében és nagyobb áramerőt alkalmaztam a jelzett 360ohmos ellenállással, hogy ne csak látható legyen hanem tényleg lámpa szerűen világítsa is meg a sínt, terepet, de lehet nagyobb ellenállást is betenni, ha kisebb fényerő a cél.
A nagyobb áramerő miatt javasolt még egy plusz dióda beiktatása a LED elé, a képen jelzett D dióda, mivel a motor, mint tekercs működése közben keletkeznek indukciós tüske impulzusok, mikor pillanatokra érintkezési kimaradás van a kerék és a pálya között, vagy hírtelen lekapcsoljuk az áramot.
De enélkül is működik, a lényeg a 100nF-os kondenzátor, ami elnyeli ezeket az impulzusokat.
Ahová piros fény kell, oda pedig piros LEDet tettem be 1K ohmos ellenállással, mivel annak csak jelzés funkciója van, nem megvilágítás, így biztosan elég a kondenzátor, nem kell elé plusz dióda.
Mindkét LEDet menetiránynak megfelelő polarítással kell beszerelni, ellenállások 0,25W-osak.
Ha arra van szükség, hogy a LED mindíg világítson, menetriánytól függetlenül, akkor egy egyenirányító hidat kell beépíteni a LED elé.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rita7107 #5917 üzenetére
Teljesen egyet értek Veled !
Bár nem vagyok elektronikai szakember, ez csak a hobbim, a végzettségem teljesen más, de gyerek korom óta benne vagyok mind a vasútazásban, mind az elektronikában.
Én is csak analógban gondokodom, azt én magam tudom kialakítani, egyéni rendszert lehet építeni. Itt meg van az építés öröme, nem egy készen kapott rendszer, kétszer használom és már meg is untam.
Van még sok egyéb ötletem, kacsolásom.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ízlések és pofonok...
Tudom, hogy manapság már szinte mindent megkapsz készen, ha elektronikáról van szó, minden okos (az ember meg sajnos egyre butább...), de ebban pont az építés öröme a lényeg, az, hogy Te magad csinálod meg, vagy hasonlóra, vagy teljesen másra az elektronikát és az saját, nem készen vetted !
Ezt csak az érti, aki szereti az elektronikát, szeret bütykölni, persze kicsit azért ért is hozzá, kihívás házilag megcsinálni, és nem készen megvenni!Egyébként a kocsik világításán már én is sokat gondolkodtam analógban, hogy lehetne úgy megcsinálni, hogy álló helyzetben is világítsanak.
Egyelőre nekem úgy vannak megcsinálva a személykocsijaim, hogy ha megáll a szerelvény, akkor pár másodpercig még megy a kocsi világítása.
De ezt már évekkel ezelőtt tovább gondoltam, hogy teszek a kocsikban valami kicsi áramforrást, amiről sok percig is képes világítani a kocsi álló, vagyis feszültség mentes helyzetben.
Amikor pedig közlekedik a szerelvény, akkor a pályából töltődik a kocsi áramforrása.
Használaton kívül pedig a kocsi alján elhelyezett mikrokapcsolóval le is tudom kapcsolni a világítást teljesen.
Vagy egy másik egyszerű ötlet és elektronika, hogy vak válgány esetén a mozdony a vágány végén a bak előtt automatikusan megáll és nem fut bele a bakba, akár úgy, hogy szépen fokozatosan lelassít, stb.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rita7107 #5941 üzenetére
A váltóknál egy-egy pillantra bőven nagyobb áram folyik, mint amennyit egy mozdony felvesz, így javasolt a váltók vezeték vastagságát sem elhanyagolni !
Ha túl nagy az ellenállása, mert vékony a vezeték, akkor a váltó nem tud kellő lendülettel váltani és nagyobb az esély, hogy nem, vagy nem teljesen vált át.
A jelzők viszont tényleg minimális energiát igényelnek, pláne, ha LEDesek, ott akár a 0,1-es is elmegy, bár én nem szeretem már az ennyire vékonyat.
Nekem a pálya áramellátását 0,5-ös vezeték biztosítja, igaz több méteren keresztül kell vezetnie.
A váltók is 0,3-0,5-ös vezetékkel vannak huzalozva, részben tömör, részben sodrott.
A pálya tépellátásához a 0,5-ös kicsit tulzás a + ágon, viszont a földvezetékhez kell, mert az vezeti a váltók, jelzők és a pálya áramát is közösen, de ebből is van kettő, a pozitívval együtt, mivel a lap egyik, illetve másik szélén is futnak így gerinc vezetékből is kettő van.
A pálya áramellátásában még így is előfordulnak zavarok, de az már inkább a régi síneknek, a mozdonyok esetleges áramszedési problémáinak tudható be.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Vagy két hete lehet egyáltalán beltérben is valamilyen rendezvényt tartani, szerintem ősznél hamarabb nemigen lesz semmi vasútmodell.
Ugyan júniusban szokott lenni rendezvény, talán a Veresegyházi is valamikor ilyenkor szokott lenni, de nemigen lesz még.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
válasz laskr99 #5980 üzenetére
A régi U sínek azok anyaga alapanyag vas, horganylemez formájában, ami ónnal vagy cinkkel van bevonva, az teszi korrózió állóvá a vasat.
Ezzel az a baj, hogyha a felülete megkopik, tehát lekopik róla a horgany, akkor előkerül a tiszta vas felület, ami már a levegő páratartalmától is rozsdál, a rozsda meg nem, vagy legalább is nem jól vezet.
Ha az ilyen sínt csiszolod, azzal csak azt éred el, hogy a már amúgy is vékony, vagy hiányos horgany anyagot teljesen eltávolítod, marad a színvas, ami ideig-óráig vezet, aztán később már össze-vissza, így akadozni kezd rajta a mozdony.
A savazás hasonló eredménnyel járhat, az sem segít tartósan az biztos.
Ha csak az a horgyan felülete lenne oxidos, de még sértetlen, összefüggő a bevonat, akkor egy sínradír az segíthet, ez nagyon finomszemcsés csiszolásnak felel meg.
De a rossz sínek egyetlen gyógyszere az lenne, ha újra horganyoznád őket, legjobb a tűzi horganyzás, de itt még a galván horganyzás is jó lehet.
Előtte persze a vasat megfelelően tisztítani (savazás) és zsírtalanítani kell, nem biztos, hogy házi körülmények között sikeres lesz.
Sajnos nekem is vannak ilyen sínjeim, az egész terepasztalom U profilosból áll, rengeteg sín, biztosan nem cserélem az egészet.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Home server / házi szerver építése
- Filmvilág
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs