Aktív témák
-
optimus753
csendes tag
válasz kricsi81 #11599 üzenetére
"...komolyabban tárgyfotózással (idővel táj, portré, egészalakos, akt)" / "fénysátorban fotóznám a külömböző tremékeket (per pill. kozmetikai készítményekről lenne szó)"
A kozmetikai termékek - kézkrémek, samponok, piperecikkek stb. - egyenlőre van egy 60x60cm-s fénysátram... fények nélkül...
A D50 2,5 hónapig volt nálam egy alapobival 18-55 F3.5-5.6G AF-S DX Zoom-Nikkor, Black és egy 70-300mm f/4-5.6D ED AF Zoom-Nikkor obival.
Egy barátomnak van D90-e AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR obival, de miután kipróbálta a 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR obit azt tanácsolta hogy inkább ezt vegyem, mert jobban rajzol. Utánanéztem és a tesztekben is jobban szerepelt.
forceberg - nem arról van szó, hogy tele vagyok lével, csak értelmesen szeretnék beruházni, ezért igyekszem minél több infót begyűjteni vásárlás előtt...
-
Ijk
nagyúr
válasz optimus753 #11595 üzenetére
Igen, de ha megveszel egy FF vázat, mert az milyen jó, de csak egy fix 50-esre futja mellé, akkor fogsz igazán nagyot csalódni az egészben. Valamiért sok amatőr él abban a hitben, hogy ha bridge-ről áttér dslr-re majd olyan képeket készít mint a magazinokban lát. Illetve ha nem elégedett a képeivel, mert nyilvánvalóan hemzsegnek az amatőr hibáktól, mindjárt azt hiszik, hogy na majd ha megveszem a félmillás vázat. Azután a félmillás obiparkot, aztán még mindig nulla eredmény. Általában sokan ilyenkor világosodnak meg, lehet hogy nem a felszerelésben van a hiba, és elkezdenek kutakodni szakkönyvekben és világítástechnikai blogokban.
Most ezzel nem téged akarlak kioktatni, csak egy betekintést adok, hogy sokak számára hogyan működik ez a világ.
Egy d700 váz árából kijön egy D90+16-85 szett, fix obi, stúdióvakuk. Az előbbi semmire nem jó magában, az utóbbifelszerelés pedig profi munkához is kitűnően alkalmas. Aztán majd öt év múlva ha megtanultad a fotózást és van egy jó kis stúdiód, akkor majd elgondolkozhatsz a FF-en. De ha van felesleges másfél millád belevágni az ismeretlenbe akkor áldásom rá, a D700 és a D300s is egy kiváló váz, nagyon sokáig ki fognak szolgálni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
kricsi81
senior tag
-
kricsi81
senior tag
Emberek, (vagyids dunaújvárosiak) összeismerkedtem egy Nikonossal (D700-a van ), aki Dunaújvárosban lakik!!! tök jó nem?
[ Szerkesztve ]
kovacsrichard.hu
-
bugyee
csendes tag
válasz kricsi81 #11605 üzenetére
A NIKON ad 100 000 expora garit a belépő szintü gépjeinél ( D80,D90 a teljesség igénye nélkül) tehát nyugodt szívvel nézz használt gépet az ebay-en az eredeti ár töredékéért meglesz. Arról nem is beszélve ,hogy igy maradna pénzed a vakukra, és a stúdiócuccra is. És igy akár gondolkozhatsz egy D1 ( kb 7-800 Dolcsi) esben is vagy egy D2-es (kb.1000-1200 Dolcsi )ami elnyűhetetlen és kenderbe vágja akár a D700 ast is. Míg mondjuk a D90 újonnan kb 800 euró . A D300 aszt hiszem kb 1700-1800 euró. a D700 meg mondjuk 3000 eurónál kezdődik (ez utóbbiak új árak mivel aki vesz egy D700-ast az nem fogja eladni nagyon gyorsan) Tehát mindenképp érdemes körülnézned ebay-on . Az obiról talán annyit,hogy fényre szükséged lesz tehát felejtsd el a kit-obikat mivel azoknak nudli a fényerejük.....
Üdvözlettel: Bugyee
-
kricsi81
senior tag
válasz bugyee #11607 üzenetére
Azért sok mindenben nem értek veled egyet ebben a hsz-ben:
- a Nikon nem ad garit arra, hogy ha 100.000 expó alatt betojik a zárad, akkor kicserélik... csak írják, hogy kb ennyi a várható élettartama
- ebayen valóban körülnézhet, de vigyázz, csak olyantól vásárolj, akinek nagyon sok pozitív értékelése van (akár több ezer, az a biztos, akinek egy kettő, vagy pár, olyantól ne vegyél semmit, mert könnyen átverés áldozata lehetsz! (mondjuk azért az ebay nagyon korrekt, múltkor én egy vakut vettem 18e-ért, 1,2 hónapon keresztül nem jött meg a cucc, írtam ebaynek, és visszautalták a pénzt!)) . És ha vázat veszel ebayen, kérd meg az eladót, hogy küldjön neked egy ketttő eredeti méretű képet, hogy 1, megnézd mennyi expó van benne, 2 megnézd, nincs-e halott pixel, hasonlók.
-D1-ben, D2-ben fölösleges gondolkodni, sőt, inkább butaság. Azok elég régi gépek, ez meglátszik pl a D2 felbontásán is - és mivel itt termékfotózásról van szó, ez fontos, mert nem tudhatjuk/tudhatja a kérdező, hogy az a kozmetikai cucc vajon 10x15-ben lesz csak kinyomtatva a katalógusba, vagypedig 3x3 méteres poszterre lesz felnagyítva... és a D2 4 megapixelje nem sokra elég... tehát az ilyen régi gépeket szerintem felejtsd el.
meg azért nem annyira vágja kenderbe a D700-at...- "fényre szükséged lesz tehát felejtsd el a kit-obikat mivel azoknak nudli a fényerejük..."
hát ez butaság. Pont arról van szó, hogy csak vakuk fogják adni a világítást... de az igaz, hogy termékfotókat nem nagyon "illik" kitobival csinálni, azt inkább fix-szel (mivel a kenőcs nem szalad el, ha állítgatni, mozogni, próbálkozni kell), vagy valami profibb zoom-mal...nos, optimus 753?
kovacsrichard.hu
-
Degeczi
nagyúr
válasz bugyee #11607 üzenetére
felejtsük már el ezt, nincs ilyen: egyik gyártó sem ad garanciát a zárak élettartamára!
egyszerűen csak annyit mondanak, h pl. 100e expóval tesztelték a zárat - de ez sehol nem jelenti azt, h ne mehetne tönkre akár 30e után is, és ha addigra lejárt az 1 vagy 2 év garancia, akkor az fizetős javítás lesz, erre nincs "km garancia"!
-
Hth
tag
válasz optimus753 #11604 üzenetére
Ez a te problémád , nem egyszerű kérdés !
Én nagyon egyetértek veled abban , hogy hogy a pénzünkért , lehetőségek szerint , elsőre a legjobb felszerelést kell megvenni , mert a későbbi cserebere , tetemes veszteséggel jár ( van saját drága pénzen vásárolt tapasztalatom ) .
Előrebocsátva, hogy nem állítom azt , miszerint egy APS szenzoros géppel , ne lehetne megoldani azokat a feladatokat , amiket leírtál , én még is a D700-ra szavaznék . Ha a pénztárcád engedi ! Mert ! A teknika mai állása szerint , annak van a legjobb kép minősége ( ISO 800-on , teljes zaj mentes kép !!! ) , az FX-es lapka miatt kis mélység élesség lehetősége ( portrénál igen előnyös ) , nagyon jó kezelhetőség , és testre szabhatóság ( a D90-el ellentétben ) . Amennyiben nem akarsz nagy tele objektívekkel fotózni , az APS szenzornak semmi előnyét , nem tudnák említeni . Azokhoz a témákhoz amiket említettél , szerintem jobb választás lenne fix objektíveket használni , amelyek általában , ( majdnem mindig ! ) jobb optikai minőséget adnak , mint a zoomok , és a használt piacon elég kedvező áron lehet őket beszerezni .
Nem tudok egyetérteni avval a logikával sem , hogy egy kezdőnek , mindenképp gyenge ( gyengébb ) teknikán kellene tanulni !!!! Ha valaki , tudja hogy mit akar csinálni ! És elhatározza , hogy belevág ( Pláne ha hivatásszerűen akarja esetleg csinálni ) !
A drágább lehet az olcsóbb . Egy jó géphez , ha van kellő elszántság , hozzá lehet fejlődni . Viszont , ha a felszerelés lessz a gyenge lánc szem , azt csak anyagi áldozatok árán lehet javítani A D700-as pedig egy olyan gép , aminél nem tudok olyan okot , amiért valaha is érdemes lenne cserélni ! ( persze az esetleges tönkremenetelétől eltekintve )
Én abban a szerencsés helyzetben vagyok , hogy van D300 , és D700-as gépem is , de a D300-ra "ráragasztottam " a tele objektívet , és azt csak avval használom Mert egyszerűen nincs értelme másra használni , mivel minden más területre , jobb a D700-as !
A D90-est KB egy hónapig használtam . De mivel a Nikonnál a D200-al kezdtem , és megszoktam , annak a beállítási lehetőségeit ( sok és nagy dedikált gombok ) , ezért a D90-es kis váza , és a számomra elégtelen testre szabhatósága miatt , rövid úton mennie kellett . Pedig kép minőségben , tényleg jól teljesített ! Már amennyire egy APS szenzornál ez lehetséges -
Ijk
nagyúr
válasz bugyee #11607 üzenetére
Légyszíves ne írj már be ilyen marhaságokat. Egyrészt nincs zárra gari, legfeljebb amíg a teljes vázadra tart. Másfelől egy D1 a büdös életben nem ver kenterbe egy D700-at, szenzortechnológia kb 10 évvel van lemaradva.
Hth: Igen mindig érdemes a legjobbra törekedni. De vannak bizonyos anyagi korlátok, márpedig a d700 nem olcsó mulatság, és nem biztos hogy mellé beférne néhány obi stúdiószettel együtt. Márpedig egy fixel és egy vázzal eléggé meg lesz verve.
Másfelől valóban, az FX-nek egyik nagy előnye a kevesebb zaj (a másik a nagy kereső és kb. itt ki is fújt). Viszont itt főleg stúdiófotózásról van szó, ahol max iso200-400-at használnak, márpedig ebben a helyzetben a D700 előnye zéró. A d300 sportfotózáshoz, természetfotózáshoz ill. szögek beveréséhez is kiválóan alkalmas, viszont szvsz a D90 kezelhetősége és fogása egy markolattal teljesen jó.
D700-at annak javasolnám aki a 14-24 mellé keres vázat./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Degeczi
nagyúr
azért ne essünk már át a ló túloldalára: miben lenne gyenge, kezdőt korlátozó "teknika" ( ) egy DX váz?
pláne olyan felhasználás esetén (fénysátras termékfotó) ahol az égvilágon semmi előnye egy profiknak szánt váz jobb testreszabhatóságának, a végeredményen pedig különbség sem látható, mert ez nem az a terület, ahol a szűk mélységélességre lenne szükség...
ezért beleverni vkit kb. milliós kiadásba kicsit meredeknek tűnik
-
Ijk
nagyúr
válasz optimus753 #11615 üzenetére
Menj és próbáld ki őket. És mindenképp mérlegelj anyagilag, mert mint már mondtam egy vázzal és egy obival még nagyon kevés vagy. Te tudod milyenek az anyagi lehetőségeid. Egy D700 és néhány jobb FX prime obi igencsak az 1 misit súrolja, és akkor még számolj egy 250k-t a stúdiós cuccra.
Én semmire nem akarlak rábeszélni, neked kell döntened. Mi csak javasolni tudunk, illetve a fórum tökéletesen alkalmas az ember teljes bizonytalanságba hajszolására./人◕ ‿‿ ◕人\
-
nord_
veterán
Amiket írsz, azzal egyetértek, kivéve két dolgot:
- alapérzékenységen a D700 előnye nem zéró. Személy szerint a D300-at nem tartom olyan jónak alapérzékenységen, mint a D700-at vagy az előd D200-at. A D300 egy kurvajó riporterváz, APS-C kategóriában az egyik legjobb magas érzékenységgel. ISO400, 800 fölött rendezvényfotózásra kiváló. Viszont érezhetően erre van belőve a szenzor, ISO200-on emiatt nem az igazi.
- D700 nem csak annak jó, akinek a 14-24 alá épp nincs semmije. A nagyobb pixelméretek miatt a régebbi objektívek egyszerűen megtáltosodnak rajta. Amire az ember maximum az 'egész jó' jelzőt (85 F1.8), az 'átlagost' (35mm F2) vagy inkább az 'épphogy átlagost' (180mm F2.8), használhatta D300-on, az a D700-on mind igen kiválót mutat!! A 180-as például úgy rajzol már nyitott rekeszen D700-on, mint ahogy D300-on csak F5.6-on...---
Nyilván, az ember azt vegye meg, amire futja a keretből. Egyrészt azonban sanszos, hogy egy rendszert azonban nem egy délután alatt kell felépítenie a fórumtársnak. Másrészt pedig a világítástechnikában létezik alternatív megoldás is (ami jelen esetben nem azt jelenti, hogy gagyi). Érdemes megkeresni mcgoat nicknevű fórumtársunkat, ő bizony nagyon jó dolgokat árul (többen tapasztaltuk már).
-
nord_
veterán
Én meg azzal a fotóssal értek egyet, aki azt mondja: a rendelkezésre álló keretből a lehető legjobb felszerelést vegyük meg. (Kissé szégyellem, mert már elfelejtettem a nevét... csak arra emlékszem a vele készült riportból, hogy ő az a pali, aki esetében nem ő megy az NG-hez, hanem a National Geographic megy hozzá, ha fotót akar. )
-
Hth
tag
Az anyagi határokat , mi , nem tudjuk , hogy hol vannak !
Én a LEHETŐSÉGEK szerinti , legjobbat venném , mert idővel az a legolcsóbb ! Eddig is így vásároltam , csak a lehetőségeimben voltak korlátok a múltban Meg persze , most is akadnak
Az objektívekkel kapcsolatban , én fixeket emlegettem , tehát nyilván több darabra van belőlük szükség , de ahogy nord kolléga is írta , nem kell , mindent egyszerre megvenni !
Stúdió fotózásnál , valóban nem sokat számít , a D700 magas érzékenysége , de én úgy emlékszem , volt szó természet fotózásról is , ( ami , ha nem nagy telés állat / madár fotózás ) akkor szintén előnyösebb a D700 , és volt portréról is szó , ami szintén nem csak stúdióhoz kötött műfaj .
A D300 , a természet fotó tele objektíves részéhez , valóban előnyösebb , ( ezért vettem én is egyet ebhez ) , viszont ISO tartományban , már jelentkeznek a korlátai ( Ami miatt az első D300-ast el is adtam
De kényszerből , mivel a D700-on ,2x-ző konverterrel , ( F8-as rekeszen ) bizonytalan volt az élesség állítás , és a D300 szorzó tényezője miatt , még is vettem egyet , amit azóta , legfeljebb ISO 400-on , megelégedéssel használok ) ! Érdekes módon a D300-on még kétszerezővel is igen hatékonyan működik az AF
Tapasztalatom szerint , max ISO 400-ig lehet jó minőségben használni , de ott is csak akkor ha megfelelően kilehet exponálni a képet ! Mert ha erősebben alexpós a kép , már utólagos korrekció nélkül is erős zajosodásra hajlamos
A D90 fogásán , minden bizonnyal segít a markolat ( én még nem próbáltam ) , de a gép menüjének a beállíthatóságán , és a vázról lehagyott gombokon , sajnos nem -
Degeczi
nagyúr
továbbra sem értem hol jelente itt korlátot a D90-ről lemaradt 1-2 gomb: pl. fénymérési módot nem termékfotónál váltogatsz képenként, ill. ha mégis, nyilván ráteszed a programozható gombra
ugyanakkor az a különbség, h egyetlen gombnyomással kapcsolható a LV, vagy hogy az Info gomb nem csak megjelenítésre, de beállítások gyors változtatására is alkalmas, az pont ilyen feladatnál még éppen előnyös is egy profibb vázzal szemben...
-
kricsi81
senior tag
Húh, legalább pörög most a topik
nord, hth, meg akik a D700-at javasolják: Azt is számítsátok bele, hogy jelen esetben nem pl egy olyanról van szó, aki jópár éve fotózik pl D60-nal, már kitapasztalt jópár dolgot a fotózásban, és eddig gyűjtögetett, hogy majd vesz jobb technikát, és most jött össze akkora összeg, hogy el akarja költeni jobb felszerelésre, hanem egy olyanról, aki egy D50 használat után beleszeretett a dslr-ekbe...
Tehát azt nem kéne végiggondolni, hogy egy totál kezdőnek "minek" D700? Ez olyan, mint amikor elég nagy felháborodottságot váltott ki az, hogy nekem ilyen idősen D300-am van.. (jó mondjuk ott az is téma volt, hogy ki/miért/miből "vette nekem" a vázat...)
de KB ugyanaz. Egy kezdőnek (ezt ne sértésnek vedd optimus!) szerintem nem kell D700, főleg, ahogy írja optimus, stúdiófotózásra... A D90 200e itthon újonnan, a D700 pedig 600e... Ebből a megmaradt pénzből jobban járna, ha fixeket venne, és stúdiócuccot, nem?
Mert aztán később lecserélheti a vázát FX-re, pár éven belül, amikor már várhatóan olcsóbbak lesznek az fx vázak..
De ha most D700-at vesz, nem tud annyira jó objektíveket venni, és egy váz általában pár éven (nyílván most nem 1-2 évről beszélek) belül ""elavul""...Szóval én Ijk-val, és Degeczi-vel értek egyet abban, hogy szerintemsem kell D700.
Optimus, ez most kicsit érdekes (és lehet hogy túl indiszkrét) kérdés lesz: kb mekkora a keret, amit most felszerelésre akarsz szánni?[ Szerkesztve ]
kovacsrichard.hu
-
Hth
tag
A döntés , a kérdező privilégiuma !
Bár nem tagadom , hogy a D90-röl szeretném lebeszélni Nem azért , mert azt nem lehet használni , és ne lehetne vele jó minőségű képeket készíteni , hanem csak azért , mert nekem , azok alapján amiket leírtam , nem szimpatikus
Részemről , senkit semmire nem akarok rábeszélni , én csak elmondtam a tapasztalataimat , és a véleményemet , a legjobb tudásom , és saját , meggyőződésem szerint ! -
i4s
tag
D90 vs D300 vs D700.
Szerintem mindenki az vesz a penzebol amit akar No jo, komolyra forditva a dolgot:
DX vs FX elonyeit, hatranyait felejebb mar elmodtak, most nezzuk masik oldalrol:
No1: veszel egy DX vazat es hozza obikat( 16-85 es 1-2 fix) meg a studio szett , eltelik modjuk 2 ev es valtanal FX-re, eladhatod a vazat ha meg erdemes, meg eladhatod a DX obiparkot is - szerintem ez nagy bukas anayagilag.
No2: veszel DX vazat es tudatosan olyan objektiv parkot kezdez 'epiteni' ami jo lesz FX-en is.
A vazat eladod modjuk 2 ev mulva, obik maradnak, studioszett marad. Ez bevallalahato sztem.
No3: veszel FX-et meg 1, max 2 objektivet, nuku studioszett ( max 1 rendszervaku) - nem sokra mesz vele hirtelen, a studio szett-et kesobb osszeszeded, meg tovabbi obikat, majd a vegen rajossz, hogy ez nem is neked valo.- meg nagyobb anyagi bukas mint a No1. -
kricsi81
senior tag
Igen, No2 szerintem a jó döntés
De mondjuk szerintem az is túlzás, hogy valakinek 2 év dslr használat után FX-re kéne váltani, mikor még kisem tanulta a fotózást, és ilyenkor nem az hátráltat/ért nem tudsz jobb képeket készíteni, mert/hogy nem FX a vázad hanem DX...
kovacsrichard.hu
-
Ijk
nagyúr
El nem tudom képzelni milyen hatalmasat lehet bukni egy-két DX obin. Mondjuk a 16-85 a legdrágább, szóval az a legrizikósabb, de elég jól tartják ezek az árukat. Kettő DX obin sem bukhat semmiképpen 100k-nál többet, a fixek közül meg úgyis FX-es szinte mind.
Szerintem FX-en lehet nagyobbat bukni, mert egyre olcsóbbak, illetve ahogy írtad ismeretlenbe belevágni mindig rizikós./人◕ ‿‿ ◕人\
-
optimus753
csendes tag
válasz kricsi81 #11628 üzenetére
latom tényleg pörög a topic ennek örülök...
a keret 2000 - 3000€
de egyenlőre nem hajt a tatár, szóval a helyzet nem égető annyira, hogy pl. a jövőhéten mindenképp venni akarok... - én olyan aprilisra tenném a vételt, addigis gondoltam informálódok, véleményeket kérek, amiket kapok is ezt köszönöm mindenkinek...
igazából nem az S9000 az első gépem - az első még 2005-ban volt C-150 olympus, utana 2006-ben S5000-es Fuji, majd 2007-ben S9000 Fuji...
-
kricsi81
senior tag
Ha így pörög, akkor ide is belinkelem a cikket, ami várhatóan nemsokára itt a fototrenden is meg fog jelenni: [link]
kovacsrichard.hu
-
NikonD400
csendes tag
Kedves Fotóstársak!
Érdeklődnék, hogy van-e köztetek olyan, aki használja/ismeri az ELINCHROM EL-SKYPORT rádiós vakuvezérlőjét?
Érdekelnének a tapasztalatok, ill, hogy megéri-e az árát (egy szet 1db adó+2db vevő kb.: 250€)<A Föld IQ-ja állandó! ...csak mi vagyunk egyre többen!>
-
Ijk
nagyúr
válasz optimus753 #11633 üzenetére
Ennyi pénzből felejtsd el a D700-at de még a 300-ast is.
D90+16-85, Sb600, állvány, táska, stúdióvaku, markolat, és majd keresünk neked fixeket is (pl. 50 1.8 nagyon jó tárgyfotózáshoz f8-on az egyik legélesebb fix és olcsó).
Ez egy pöpec kis rendszer, ami nagyon sokáig ki fog szolgálni.
Egy D700-at veszel meg egy fix obit és sehol nem vagy. Vagy egy D300s 16-85+ fix, de világítás nélkül megint sehol nem vagy, ráadásul vázat tekintve olyan extrákért fizettél amire nincs szükséged.
De akkor még úgyis van időd, habár én nem tudnék hónapokat várni/人◕ ‿‿ ◕人\
-
optimus753
csendes tag
annyira nem reménytelen:
D700 body: 1995€
50mm F1.4: 342€ELINCHROM d - lite4 to go ( 2 x 400Ws ) : 64,3 :717,16€
- 2x 400Ws
- 1x softbox 53x53cm
- 1x softbox 65x65cm
- 2x stativ 85 - 235cmELINCHROM Skyport Univerzal set 1+1 (1 ado + 1 vevo) + 1 ELINCHROM Skyport vevő : 236,98€
ez így eddig: 3291€
vélemény?
ugyenez D300s + 16-85mm obival: 2829,14€
[ Szerkesztve ]
-
sanyixXx
senior tag
válasz optimus753 #11637 üzenetére
én személy szerint egy szem 50/1.4-el nem kezdenék. eléggé lekorlátozod így magad, ha nincs más üveg a táskában.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
Ijk
nagyúr
válasz optimus753 #11637 üzenetére
Tulajdonképpen ha azt írod 2000-3000Eur, akkor 2000-el kalkulálok, max. 2500-al
Az 50-es fix magában nagyon kevés, előbb-utóbb szeretnél egy zoomot, és ha már FX akkor egy 24-70 f2.8 aztán már el is van költve egy kisebb vagyon.
Inkább vegyél jó fényformálókat (nagyokat), mert ezeket a cuccokat az ember a vázzal szemben örökre veszi, és én inkább ezekből vennék most jobbat. A d90-el több év lesz mire kitanulod, és talán 4 év alatt eljutsz arra a szintre hogy kevés (talán!). Ennyi idő után meg ha belejössz sanszos, hogy lecserélnéd a d700-at is, ami a magasabb ár miatt mégnagyobb bukta. Ha pedig ne adj isten abszolúte nem jön be az egész, egy év múlva egy d90-et még mindig sokkal könnyebb elpasszolni mint egy d700-at./人◕ ‿‿ ◕人\
-
optimus753
csendes tag
D90 + 16-85 + ELINCHROM SET SKYPORTTAL kijon 2.250,-€-bol...
egyébként vélemény az ELINCHROM SET-ről?
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz optimus753 #11641 üzenetére
mivel név gondolom nem rossz...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Hth
tag
optimus753
Érdemes lehet , még a használtpiacon is körülnézni ! Ugyanabból a pénzből több jó objektívet is lehetne venni .
Ijk
Azért mondjuk , FX-en , nem csak a fél millás 24-70-es obival lehet fényképezni ! Annak az árából 3-4 kiváló fixet lehet venni , amik , jóval nagyobb tartományt lefednek
-
Ijk
nagyúr
Műteremben nem gond, ha üveget kell cserélni, de kint ha éppen még a füleden is lóg valami nem olyan jó oda-vissza tekergetni az obikat az éppen kívánatos gyújtótávhoz. Szerintem mindenkinek ajánlott (főleg kezdőnek) egy zoom alapobi, és szerintem a 16-85 mindegyik 24-70 alatti FX obit elveri.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nord_
veterán
(Hát, ha az ember nem fotóriporter, hanem műkedvelő hobbista / amatőr fotós, akkor azért belefér az idejébe néhány csere. Én inkább azt vallom, hogy fixekkel lehet legjobban tanulni - még sok-sok év után is sokkal megfontoltabbnak, tudatosabbnak érzem a komponálást, ha fix obi van a vázon.
De ezen nyilván nem veszünk, nem vagyunk egyformák. ) -
TeeJay
félisten
válasz forceberg #11598 üzenetére
bizony ott a pont
én is teljesen elégedett vagyok a 18-105VR obival, igaz 18-on meg 105-nél kicsit torzít de pl 24-nél ez minimális így tök jól használható.
ha jól néztem idehaza 70ezer körül van a 18-105 és 150-160körül a 16-85-ös obi, és szerintem az a plusz 80ezerből elég sok hasznosat lehet venni még a gép mellé.
egy AF-S 35/1,8-as vagy egy SB-600 is kijön ennyiből és szerintem az többet ér mint az a drágább objektívMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Throme
veterán
Helló!
Mi az értelme, vagy miért jó, hogy a D5000 fényképezőnél az érzékenységet 200 - 3200 adják meg, mint alap, amit ki lehet terjeszteni 100 - 6400?
Tehát miért nem a hagyományos iso értékeket használnak (100 200 400 ... 6400)?
esetleg ez csak "játék" a számokkal?
kösz! -
Szten Márs
nagyúr
válasz Throme #11647 üzenetére
200-3200, tehát úgy értsd, 200-400-800-1600 és 3200 az alapból beállítható értékei, illetve ezek 1/2-ed vagy 1/3-ad lépésközönként vett közbülső értékei. Ezen felül lehet a 100-at és a 6400-at beállítani, kiterjesztett módban. Ennek a szenzornak az alapérzékenysége a 200, ezért ez az alapértelmezett alsó érték. Ez némileg szokatlan, de nem túlzóttan: nem ez az első ilyen szenzor, pl. a Nikon D70/D70s/D50/D40 szenzora is ilyen volt.
-
TeeJay
félisten
a D90 végül is egy D200/D300 keverékének "light" változata nemde?
D200 fókuszrendszer, D300 érzékelőjével szinte egyező képminőség
prizmás kereső, D300 kijelző, képfeldolgozó rendszer is ugyanaz mint D300-ban
sorozatsebesség is majdnem D200 értékét súrolja
tehát szerintem képminőségre a D90 veri a D200-at és szinte egy szinten van a D300-al márpedig a D200 is profi riporter gép volt a D300 meg főleg az.amiben a D200 és D300 veri a D90-et az a szolgáltatások
a fém váz a jobb fogás a több gomb meg pár extra még.
én mivel képminőségre mentem de nem akartam kétszeres árat fizetni vázra (D90 200ezer D300 400ezer körül itthon) ezért a D90-et vettem mert közel D300 minőségű képet tud készíteni, az extra szolgáltatások meg nem számítanak nekem mert nem profi riporter fotós akarok lenni. így inkább objektívre költök majd a jövőben meg vakura minthogy sokkal drágábban vegyek vázat és úgysem használnám ki az extra funkcióit.
egy portrémarkolattal meg a D90 is megtáltosodik majd és piszok jó fogása lesz szerintem.
nemsokára én is rendelem ebay-ről és fel is hegesztem rá örökreMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
őstag
Van valakinek tapasztalata a TC-20E II Teleconverter-el?
Egy 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX NIKKOR obit tuningolnék vele egy D60-asra pakolva.Egyáltalán működőképes/használható lenne ez a kombináció? A jövő évi repülőnap-szezonra készülök...
szerk: Olvastam olyasmit, hogy az autofókusz nem működik, csak f/2,8-ig...?
[ Szerkesztve ]
"Önérzetem van, de hülye azért nem vagyok!"
Aktív témák
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Politika
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...