Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz TeeJay #12598 üzenetére
Megmondom őszintén nem látom értelmét magamnak mint hobbifotós a rendszervakunak. Nem szoktam össze-vissza szaladgálni, ha riportfotós lennék akkor biztosan nélkülözhetetlen lenne. Már családi eseményeken sem szeretem használni, mert a gépről vakuzás teljesen megöli a hangulatot. Ma már inkább készítek egy családi eseményről 5-6 jól megkomponált, gondosan beállított képet, mint felcsatolt vakuval szaladgálok és lövök 200 képet, amiből megintcsak 10 lesz igazán értékes.
Mostani fejjel inkább vennék egy 20-30k-s használt régi rendszervakut, mint egy újat 70-ért. Ha meg nagyon gépről akarok lőni akkor majd manuálisan állítom. A CLS-től is teljesen bezsongtam, vettem a 600-as mellé egy 800-ast vezérlőnek. És az a vicc, hogy manualban használom, mert a TTL megbízhatatlan főleg ha fényformálót használok. Gyorsabban belövöm kézzel, mint hogy szarakodok a TTL kompenzációval és még csak véletlen sem ugyanazokat lövi egymás után.
Most egy külön rendszernek örülnék, ami egy SU-800-hoz hasonló de rádiós vezérlőt használ, de csak manual módban. És akkor bármelyik márkán használható és jelentősen olcsóbb is mint egy TTL.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
runner 125
nagyúr
válasz #31757056 #12599 üzenetére
Egy véleményen vagyunk.
Én is meg tudnám csinálni, de azért egy markolattal felszerelt D80-on jobban mutatna egy "gyári" diffúzor, mint egy pausz, vagy filmtasak.Frigetrus
Köszi Neked is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
kricsi81
senior tag
válasz runner 125 #12602 üzenetére
A beépített vaku elé tehető cucc 3500 ft, ez pedig (még a mostani vacak árfolyamon számolva is, a rendeléssel várd meg míg megint 190 körül nem lesz a dollár) 14.000 forint.
4-szer drágább a vaku, de nem 4-szer jobb, hanem 100-szor!
Még ha csak M módban is használható a vázon, sokkal jobban megéri, ráadásul ha később veszel kioldót+állványt+stb+stb-t, akkor is hasznos marad... (nem kicsit )
Szerintem.
kovacsrichard.hu
-
runner 125
nagyúr
válasz kricsi81 #12603 üzenetére
Igen, tisztában vagyok vele én is. De kicsit elkanyarodtunk már a kiinduló témától.
Most még ennyit sem szeretnék kiadni rá, mellesleg egy kompakt, egyszerű megoldást keresnék egy ilyen olcsó diffúzor személyében, amivel mégsem azt érem el, h kisüti az arcokat...
Majd max. nyáron egy SB600...de köszi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Frigetrus
senior tag
válasz runner 125 #12602 üzenetére
-
runner 125
nagyúr
Hm, valóban nem rossz megoldás ez sem, teljesen korrekt. De pl. én van, h leengedem a gépet, s akkor ez bizony elmozdul.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
eszgabor
aktív tag
Sziasztok!
A közeljövőben Nikon DSLR gép vásárlását tervezem.
A pénztárcám max D90-et enged meg és a szívem valamilyen nagy tartományban használható zoom objektív felé húz. Pl. 18-200, vagy 18-105 kezdésnek.
Mivel mindenhol azt lehet olvasni, hogy rendszert választ az ember, nem gépet, ezért az ütött szöget a fejembe, hogy oké-oké, most DX objektívet veszek, de később csak olcsóbbak lesznek a full frame gépek is és akkor az összes objektívem vignettálni fog, ha olyanra teszem.
Márpedig akkor kidobott pénz úgymond egy DX rendszert kialakítani.
Ugye azért dícsérik pl. a Nikont, mert kb. öregapám objektívét is használhatom néhány korlátozással egy mai vázon, de egy DX obi full frame gépen egy kicsit nagyobb korlátozás, ha mindig crop-ol és nekem kell kivagdosni a képeket egyesével. (bár lehet, hogy felismeri az objektívet és van automatikus crop funkció, de akkor meg minden fullframe érzékelő, ha csak a közepe van használva?)
Mit gondoltok?
Én lihegem túl ezt a kérdést, vagy belátható időn belül (5-10 év) tényleg várható, hogy mondjuk egy D90 áráért lehet majd fullframe gépet venni?Előre is köszi!
Van élet a Dokumentumok mappán kívül is...
-
Kazimír
őstag
válasz eszgabor #12607 üzenetére
Ha jól értem, azt várod, hogy jósoljunk neked 5-10 évre előre.. Szép feladat lenne
Azt is jól értem-e, hogy azon aggódsz, hogy mennyit fog érni 5-10 év múlva egy akkorra már feltehetően erősen használt, jelenleg 50-60e Ft-ba kerülő objektív.
Nem akarok nagyon belefolyni, mivel nem tiszta, hogy milyen igényeid és lehetőségeid vannak, mit kívánsz majd fotózni, és mennyit fogsz töprengeni a dolgon, de:
FF vázra dx obit ne. Fordítva inkább.Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12607 üzenetére
ezzel csak akkor érdemes foglalkoznod, ha tudod, h 1-2 éven belül biztosan átállsz FX-re
egyébként mivel legtöbbeknek (pláne otthoni használatban) nincsen ilyen kényszer, a DX formátum pedig távolról sem haldoklik, és a belátható jövőben sem fog megszűnni (nagyon is él: folyamatosan jelennek meg új DX obik is), addig lényegtelen kérdés
(ezeket az obikat egyébként már aligha fogják használni az unokáid, az AF motorok vagy a műanyag bajonett nem az öröklétnek szólnak. A régi, manuális obik érthető, h jobban kitartanak)
[ Szerkesztve ]
-
TeeJay
félisten
válasz Degeczi #12610 üzenetére
az FX még mindig a profik kiváltsága csak, vagy olyanoké akinek pénzes az apja és nem gond fél milla egy vázra...
de ha jobban megnézem egy Nikon D700 vagy D3 bizony jóval drágább még ettől is
hogy az FX-hez tervezett objektívek árát ne is említsemjelenleg szerintem még csak ott tartunk hogy már manapság akiket jobban érdekel a fotózás tudnak venni egy belépőszintő DSLR-t és kész
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Degeczi
nagyúr
válasz TeeJay #12612 üzenetére
ill. ha vkinek nagyon fontos a fullframe, de nem milliomos, annak Canon (esetleg Sony) javasolható: használt Canon 5D-k bőven 300 alatt mennek - Nikonban a D300 van ezen a szinten, a D700 sokkal drágább
igaz, a D700 fölépítésben és pár egyéb jellemzőben jobb is az 5D-nél - viszont ettől még tény, h egyelőre nincsen a Nikonnak otthonra megfizethető FX váza
az említett 5 éven belül ez persze nyilván meg fog változni, de aligha érdemes arra várni, a DX vázak valóban roppant jól használhatóak - és még előnyük is akad
-
Ijk
nagyúr
válasz Degeczi #12613 üzenetére
Normál felhasználási körülmények között (nem iso 10.000+) az atyaúristen se tudja észrevenni a képminőségbeli különbséget. És amióta vannak jó nagylátók (tokina 11-16, nikon 10-24), azóta a FF egyetlen előnye a nagyobb kereső. A milliomos profiknak éri megvenni, amatőröknek pénzkidobás. Esetleg ha majd milliárdos leszek akkor szerzek egy D3x-et, 2 hétig dobálom a seggemet örömömben aztán ugyanúgy használom, mint a mostanit. Bár akkor már egy M9 dukál.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
kricsi81
senior tag
"És amióta vannak jó nagylátók (tokina 11-16, nikon 10-24), azóta a FF egyetlen előnye a nagyobb kereső"
Ez azért kicsit túlzás
"Normál felhasználási körülmények között (nem iso 10.000+) az atyaúristen se tudja észrevenni a képminőségbeli különbséget."
Ez is túlzás
De tény, hobbifotósnak/amatőrnek tényleg nem létszükséglet egy FX váz.
kovacsrichard.hu
-
dabgergo
őstag
A 18-105ösömhöz szeretnék majd a nyárra venni polárszűrőt. Mi az amit már érdemes megvenni? Ti milyet használtok?
-
Degeczi
nagyúr
válasz máyköl #12624 üzenetére
inkább a kontrasztot tartja elfogadható szinten, mert ha a Nap a képre kerül, akkor az normál expó mellett mindenképpen beég, ott persze a napellenző sem segít (viszont ha nincsen közvetlenül a képen, akkor is lehet erős kontrasztcsökkentő hatása, ez ellen hasznos a napellenző) - de a kérdés az, hogyan jött itt a képbe, amikor szegény Gergő polárszűrőt szeretne venni?
-
eszgabor
aktív tag
Eddig egy Panasonic TZ-1-es és egy kölcsön D40 volt a kezemben huzamosabban.
A TZ-1-et eléggé hamar kinőttem és rájöttem a korlátaira. (pl. ugye nincs manuális mód vagy rekesz vagy záridő előválasztás, így mindig trükközni kell(ett), meg hiába van nagy ISO papíron, ha semmit sem ér, mert egy portrénál is olyan maszat lesz a kép, hogy alig lehet felismerni, hogy kit ábrázol, ha nem volt elég fény stb.)A D40 már jobban kézre állt, de funkcióban azért kicsit többet szeretnék. Pl. tetszik a D90 mélységélesség ellenőrzési lehetősége (a D40-en el kellett készíteni a képet, aztán láttam, hogy vagy jó lett vagy nem, persze rutinnal biztos jól meg lehetne már saccolni, hogy mekkora rekeszt állítsak, hogy azt adja a kép, amit szeretnék, de az még odébb van...), a jobb kereső, a 2 db állító tekerő, a jobb felbontású kijelző, a LV, videófelvételi lehetőség stb.
Az vásárlást jó lenne megúszni max 350eFt-ból. (váz, obi, táska, memóriakártya)
Amire használnám: portré, épület és tájképfotózás, meg amolyan művészkedős érdekes képek készítése. (érdekes kivágások, éjszakai hosszú záridős képek stb. egyszóval hobbifotózás)
Az, hogy egy 50-60 ezer forintot érő objektívről filózom, hogy mit fog érni 5 év múlva, azért nem igaz, mert egy olyan objektív, ami 18-105 vagy 18-200-as átfogású nem ennyibe kerül.
Hát így ennyi, azt hiszem mindenkinek minden kérdésére válaszoltam.
Kár, hogy még nincs otthonra megfizethető FX rendszer :-(
Canont nem szeretnék, mert nem tetszenek a színei. Néztem sokszáz mintafotót különböző teszteknél, de a piros túl piros, a zöld meg vagy szürke vagy sárga. (biztos lesz aki megkövez ezért, nekem akkor is úgy látja a szemem, hogy az igazi színekhez a Nikon képei állnak közelebb)
Nem mondom, hogy ezek a legjobb képeim (ráadásul van pár kép köztük, amit a feleségem készített) de itt van pár kép, amit eddig készítettem: http://www.flickr.com/photos/30004503@N08/
Ilyesmi témákban vagyok érdekelt.
Köszönöm a véleményeteket! Végülis én is úgy látom, hogy marad a DX, mint nekem megfizethető rendszer.
Van élet a Dokumentumok mappán kívül is...
-
dabgergo
őstag
Köszi srácok a választ!
Lenne egy talán érdekes kérdésem, azért adok egy lehetőséget neki: kéne nagyon sürgősen egy Nikon 50mm vagy 35 mm 1.8 (D) kölcsönbe 1,5 napra, nagyon meghálálnám. Természetesen ha van eladó normál áron (főleg az 50mm ből) akkor meg is venném azonnal, de most így hirtelen több esélyt adok annak h vki tud kölcsönadni egyet. Ha vki tudna segíteni akkor PÜ-ben vagy emailben jelezze légyszi!
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12634 üzenetére
de, a 18-105 pont 60e-be kerül (egymagában újan - amiből könnyen sokat lefaraghatsz, ha olyan "használtat" veszel, amit kitben vett meg vki vázzal együtt, de nem kell neki)
másrészt ha egyszer majd mégis átállsz, az nem azt jelenti, h puff, kidobtad pénzt DX obikra, hanem csak az a kérdés, mennyiért tudod eladni azokat!
ha pedig eleve használtan vetted, akkor valszeg elhanyagolható bukással - vagy akár anélkül...a mélységélesség ellenőrzést nem érdemes nagyon hiányolni, mert csak sok fényben ér vmit (hiszen alaposan lerekeszelve veszettül sötétedik a keresőkép), és akkor is csak egyfajta mankó, még a nagyobb keresőkben sem látni annyira a hatást, mint a kész képen (az FX nagyobb keresője itt is előny)
igen, a Nikon színeket én is szeretem, ez az egyik oka, amiért RAW feldolgozásban mindig visszatérek a Nikon Capture NX-hez, bármit is próbáljak ki
de a színérzékelés teljesen szubjektív
-
Kazimír
őstag
válasz eszgabor #12634 üzenetére
"Az, hogy egy 50-60 ezer forintot érő objektívről filózom, hogy mit fog érni 5 év múlva, azért nem igaz, mert egy olyan objektív, ami 18-105 vagy 18-200-as átfogású nem ennyibe kerül."
Nem-e? [link] - és kitben még ennyibe se..
Degeczi: Ehhh..
[ Szerkesztve ]
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
eszgabor
aktív tag
válasz TeeJay #12635 üzenetére
Igen tudom, hogy az lenne az olcsóbb verzió, de 18-200-zal már ott van 350eFt környékén és abban nincs semmi plusz csak váz meg obi.
Mondjuk ennek az obinak a dpreview-s tesztjében többek között negatívumként azt hozzák fel, hogy extremely soft at 135mm.
http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_18-200_3p5-5p6_vr_afs_n15/page4.aspAz átfogása miatt erre szavaznék, de a képminőség is fontos szempont, mert hiába van jó vázam, ha a szeme nem lát jól...
A 18-105-ről a dpreview-n nincs fent teszt, így annak még utána kell olvasnom, hogy milyen.
Ha ennek jobb a képminősége, akkor inkább ez lesz.Van élet a Dokumentumok mappán kívül is...
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12639 üzenetére
akkor nem kérdés: bizony jobb a 18-105 (vagy 18-135, ami ugyanaz, még stabilizátor nélkül) képminősége, mint a 18-200-é!
utóbbinak csak a fölépítése (fém bajonett) és persze az átfogása jobb - de egyrészt olyan áron, amit nem nagyon ér meg (használtan is duplája mint egy 18-105 újan!), másrészt nincs igazán szép képe az extra tartományban, csak erősen rekeszelve elfogadható
a 18-200 egy tipikus utazóobi: hatalmas zoom, de olyan célra, ahol nem túl fontos a képminőség, nem fog nagy nyomtatás készülni belőle
(és meg kell hagyni, 10x15-re tökéletesen elfogadható a minősége, de persze még nagyobb méret esetén is) -
eszgabor
aktív tag
válasz Degeczi #12643 üzenetére
Akkor valószínűleg inkább a 18-105-re szavazok, mert nem szeretem, ha belenagyítok és mindenhol homályos a kép, vagy ami rosszabb, még esetleg belenagyítás nélkül is az...
Így árban is jobban jövök ki :-)
Ha nagyon szükségem lesz rá, akkor még veszek mellé esetleg egy telét.
Azért gondolkoztam 18-200-ban, mert az objektívet nem szívesen cserélgetném (por, macera), meg cipelnék plusz egyet magammal, de képminőséget többre tartom, mint a kényelmet.Köszi!
Van élet a Dokumentumok mappán kívül is...
-
Degeczi
nagyúr
válasz eszgabor #12644 üzenetére
pont egy nagyobb zoom "szelel" erősebben, azaz szívja/fújja a levegőt zoomolás közben, így csere nélkül is jut be por idővel
de ezen aggódni még fölöslegesebb, mint a DX-FX váltáson: még ultrahangos por-lerázás nélküli, régi modelleken is elég volt pár havonta belefújkálni körtepumpával, a mai modelleken pedig végképp nem téma, még erre is nagyon ritkán van szükség
(belenagyítás nélkül egyik obi sem ad életlen képet, csak durván fókuszhibás, de az meg garanciális kérdés)
-
Ijk
nagyúr
válasz eszgabor #12644 üzenetére
Minek nagyítasz bele?
Szerintem egy jó pár évig nem a 18-200 gyengébb rajzolata lenne a legmeghatározóbb. Hobbi szinten, főleg utazáshoz egy perfekt üveg. Ha meg pár év múlva komolyabban gondolod a dolgot, akkor úgyis célobit veszel.
Mondjuk az általad felsorolt célokra bőven elég a 105-ös tele is.Esetleg nem gondolkoztál valami olcsó belépőszintű megoldáson? Mert a D90 már egy erős középkategória, képminőségben nem veszel észre különbséget, és olyan plusz funkciói vannak, amit egy kezdő dslr fotós egyáltalán nem biztos hogy kihasznál.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Degeczi
nagyúr
(egyébként jó kérdés, néha én is fölteszem magamnak: mennyivel boldogabb lenne az ember, ha csak a végfelhasználási nézetet figyelné, nem nagyítgatna... mint annak idején filmes gépeken is: nyomtatva teljesen elfogadhatóak voltak, sosem tűnt föl fókuszálási hiba - pedig bescannelve, digit vázzal készült képekhez hasonló nagyításban vizslatva ott is gyakran látható gondok lettek volna...)
-
Ijk
nagyúr
válasz Degeczi #12647 üzenetére
Én már több mint egy éve azt figyelem. Egyrészt a 6MP-be nem igazán lehet sokat belenagyítani, felhasználási szinten szinte ugyanazt adja, mint a 12mp, ráadásul akkor jutottam arra "fejlettségi" szintre, hogy inkább a világítással foglalkozom, akár mesterséges, akár természetes. A fotózásban a nehézség 90%-át a körülmények megteremtése jelenti, a maradék 10% pedig a komponálás és képminőség. Pl. nézz meg néhány 1800-as évek végén készült portrét. Gyenge technika, közel sem pengeéles kép, de valami borzasztó gyönyörű némelyik. Mert jól megtervezett kompozíciót és világítást használtak.
Mi meg egy d3000 kittel fényévekkel előrébb vagyunk, és akkor a hozzánemértők FF-re csorgatják a nyálukat.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
-
eszgabor
aktív tag
Jó, nem pixel méretig nagyítgatok, de ha full HD felbontásnál van amikor már látszik valamin hogy nem éles, akkor azt szemügyre veszem.
De igen, gondolkodtam belépőn is, igazából anyagilag jóval előnyösebb lenne.
A d3000-ben kicsit gyengébb az érzékelő, nem tud LV-t, videót, tükrös a keresője stb. ezért azt a szintet kihagynám, ha már költök valamire.
A d5000-nek a hajtogatós kijelzője nem vonz, sőt inkább taszít. Az egy olyan feature, ami nem illik ehhez a kategóriához szerintem, de még meghibásodásra hajlamosabbá is teheti a gépet szerintem. (vagy csak simán figyelmetlenségből megfeszült, elpattan stb.)
Ebből a szempontból a D90 lenne a jobb.
De azért nem zártam ki a lehetőségét az egyszerűbb megoldásoknak.
Egy gyengébb géppel jobban benne van az emberben a bizonyítási kényszer, hogy akkor is meg tudom csinálni :-)
És ez sokszor jól jöhet.A d90 beépített AF motorja milyen objektíveket tud meghajtani? Volt valami általános nevük?
Pl. úgy mint AF-i vagy az AF-SVan élet a Dokumentumok mappán kívül is...
Aktív témák
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- OLED TV topic
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Vicces képek
- Politika
- Háztartási gépek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Eladó Peak Design táska
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel