Aktív témák
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Snoop27 #7900 üzenetére
Erre a célra én inkább a dupla kitet venném, de igazából nehéz eldönteni, mert mind a kettő jó, és mind a kettő korlátozásokkal jó arra amit írtál. Ha tájkép, kevés makró, illetve sok portré, akkor én a 18-105-öt venném, ez nagyon hasznos tartomány, és jó obi. Ha belekóstolnál a teleobjektívbe, akkor inkább a dupla kitet, a 200mm az ugye ekvivalens 300mm a crop miatt, azzal már bizonyos állatfotók, meg úgy a legáltalánosabban használt "teleobjektíves" fotók megcsinálhatók. Jó a rajza mind a két obinak, és tökéletesen kiegészítik egymást, ha mégis választani kellene a két szett között, én a dupla kitest választanám.
50/1.4-est én a helyedben nem vennék, irreálisan drágább az 1.8-asnál. Kivéve ha az új SWM-es 50/1.4-re gondoltál, mert ott már lenne AF a D60-nal, de én ezt akkor is nagyon drágának tartom.
-
lugosi
MODERÁTOR
A 100-300/4-es HSM sigma még egy jól sikerült sigma zoom. Volt a gépemen, megdöbbentően éles rajza van. Ez az a kategória, amire az ember el se hiszi hogy zoom, azt hiszi hogy egy fix obival készültek a képek. Ugyanígy jártam egy régi AF nikkor obimmal, a 35-105-tel. Az ember azt hinné, hogy egy fix alapobi volt a gépen, olyan az élessége.
-
péter007
senior tag
válasz Snoop27 #7900 üzenetére
Lehet jobb lenne ha megvenném az olcsobbat,és majd a 18-105öst
na szerintem ez rossz taktika mert úgy fogsz járni mint én, igaz amikor én vettem akkor még nem volt 18-105 és hozzá hasonló sem számomra elérhető áron
ha most veszel 18-55 és 55-200-at akkor később felesleges a 18-105, max utazózoomnak jó
azt gondolom tudod hogy a duplakit az olcsóbb, de utána macerás lesz bővíteni ha kevés a 200mmén a helyedben megvenném a gépet a 18-105-el, próbálgatnám hogy mire elég, lehet hogy nem is kell majd tele, nem tudhatod amíg ki nem próbáltad
használnám pár hetet és ha tényleg kevés akkor vennék valami jó minőségű telét ha van rá pénzed -
Snoop27
őstag
válasz péter007 #7904 üzenetére
Csak az a gond,hogy itt nem kapok sehol D60ast 18-105ös obival,csak vagy a 18-55 VR + 55-200 VR-rel,vagy pedig a 18-55mm AF-S ED II-vel.(tudom,sok helyen árulják,csak ezzel az az 1 baj van,hogy nem Magyarországi vagyok).Esetleg megveszem a 18-55mm AF-S ED II-vel,s késöbb lecserélem 18-105re.
LG Optimus G Black --> LG G2 32 GB Black --> LG G4 Brown Leather --> Note 5 Black Sapphire --> Samsung S8 Orchid Grey + Moto 360 --> Huawei P40 Pro --> iPhone 11 Pro Max
-
Zebu
addikt
válasz Snoop27 #7905 üzenetére
Vedd meg a vázat és vegyél egy nikkor 18-200 VR obit és kész. Tök kényelmes használni Nekem már augusztus óta van egy.... Vettem mellé egy fix 50-es 1.8-cas obit portrézgatni és ha kevés a fény, és tök jó a mérete és a súlya....
Makrózáshoz még akarok egy 105-ös, 2.8-cas Sigmát. 300-hoz szerintem már mindenképp ajánlott a VR, vagy egy állvány, vagy mindkettő. Ha nagyobb fényerejűt akarsz, az meg nem 100e Ft....
Nikkor 70-300 VR szerintem egész jó
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz péter007 #7904 üzenetére
Átlagembernek szvsz azonnal 18-105VRel kell indítania.... ezzel már 99%ban mindent meg lehet csinálni és ha késöbb mégis vesz mellé egy fényerős alapobit az se baj, max ez lesz az "utazó" obija.
Ezt a szetet aztán ki lehet, idővel ki "kell" egészíteni vmi telével és kész.
btw 18-200VRt én ugyan nem vennék nekem akkor amikor amennyibe kerül abból ki lehet hozni egy 18-105VRt meg egy 70-300VRt.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Snoop27
őstag
válasz Dare2Live #7911 üzenetére
Igen,ez a 18-105 nekem is jonak tünik,nem akartam hinni a szememnek,mikor láttam a 18-200as árát .A 70-300asrol is sok jot irnak,idövel az is jo befektetés lehet,majd biztos kell szüröket is vennem,mindent a maga idejében
[ Szerkesztve ]
LG Optimus G Black --> LG G2 32 GB Black --> LG G4 Brown Leather --> Note 5 Black Sapphire --> Samsung S8 Orchid Grey + Moto 360 --> Huawei P40 Pro --> iPhone 11 Pro Max
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Snoop27 #7912 üzenetére
A 70-300 VR nagyon jó, merem ajánlani. Az az obi már csak akkor lehetne jobb, ha 4-es fényerejű volna végig, és a felépítése egy kicsit jobb lenne. Azaz, a Canon 70-200/4 IS L-re gondolok
Visszatérve a gépvásárlásodra, én még mindig kitartanék a dupla kit mellett. Vitán felüli, hogy a 18-105-ös jobb obi mint a 18-55-ös, viszont azzal a megoldással a 105 és 200mm közötti rész kiesik, gyakorlatilag a második héten mennél teleobjektívet venni. Mivel valószínű hogy a keret kimerült addigra, a 70-300 VR-t nem biztos hogy meg tudod venni, ezért maradna lehetőségnek ha van rá keret az 55-200 VR, vagy ugyanez VR nélkül. Namost ha a VR-est veszed, akkor van egy tök felesleges dupla lefedettséged 55-105 között, plusz több pénzt költöttél mintha a dupla kitet vetted volna (feleslegesen költve), ha meg a VR nélkülit veszed, akkor pont ott nem lesz stabilizálásod, ahol kellene, azaz a tele tartományban. Én a magam részéről a 18-105-öt maximum egy 70-300 alá, vagy egy 100-300 alá venném. De annyiból tartom haszontalannak ezt az obit (amellett hogy jó egyébként), hogy oké, van 18-105-öd, de emellé nagyon nehéz hasznos beruházást csinálni, pl az 50-135, az 50-150 felesleges (mind a kettő 2.8), sokkal jobban alakítható szett az amit mondjuk egy 18-55-tel indul. Nem hiába filmen is a legelterjedtebb alap zoomok a 28-80-asok körül voltak.
-
HÁZIGAZDA
ellenvélemény:
1. a 18-105 valószínűleg önmagában elég lesz. nem kell ám mindent lefedni, én például alig telézek.2. az átfedés nem baj. miért volna baj? legalább ritkábban kell obit cserélni.
3. ha komolyan kell a tele tartomány, úgy is kelleni fog egy 70-300 vr minimum.
az áron kívül nem látok érvet a 18-55 mellett, garantáltan a 18-105-öt venném.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Degeczi
nagyúr
az átfedés szerintem nem fölösleges!
matematikailag ugyan igen, de a gyakorlatban nem mindig egyértelmű előre, h "most csak nagylátó-normál fog kelleni", vagy épp "csak erős tele"(mint ahogy az sem egyértelmű, h mindenkinek szüksége lenne erős telére: a 105-ös vég adta kb. 160-asnak megfelelő látószöggel már szépen rá lehet közelíteni rengeteg témára, ami sok fotósnak bőven elég lehet. Elég csak ennél rövidebb végű korábbi jó gépekre gondolni, mint az Oly 8080 vagy a Sony R1, vagy az általad is említett filmes 28-80-ok: sokan sosem vettek annál hosszabbat)
-
Dare2Live
nagyúr
D90 RAW konvertáláshoz mit ajánlotok/használtok?
ha lehet vmi elérhetőséget is írjatok/küldjetek nekem....Itt állok egy adag teszt D90/D700 RAW fileval és meg se nyikkannak.....
rawtherapee most beugrott megnézem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Bandesz99
tag
30 perces exporol beszeltem. onkildoval B zaridon az expo elemeletileg akarilyen hosszu idelyig is eltarthat. Zajszures bekapcsolva magasra, s kb 30 perc korul abbahagyja.
2x megtortent mar, szal nem vmi veletlen tortenet ez sajna.
a pixinfos cikket meg nem tudta elolvasni majd elfogom.
s hogy miert is akarok en ilyen hosszu expos kepeket?
ime egy pelda:[link]
ez csak egy 4 perces valtozat magas iso-n palmafa holdfennyel megvilagitva!
1801,2 s volt a leghosszabb expo amit kesziteni tudtam. Szomoruan vettem tudomasul h a feltetelezett 40. percben mar reg zajt szurt a gepem.
Mindenesetre ma megint megprobalom.So live that your memories will be part of your happines!
-
Andie
őstag
válasz Bandesz99 #7919 üzenetére
És hogy csinálod azt, hogy a hosszú exp idő alatt nem világosodik ki a kép? Milyen beállitással fotóztad pl ezt a pálmafás képet?
Én még csak most ismerkedek a fotózás alapjaival, lévén Karácsonyra leptem meg magam a d60-al. Olvasgatok szakoldalakat, de néha még mindig kinai amit irnak
Most pl nagyon érdekel, hogy pl hogyan tudnék "csillagelmozdulást" fotózni úgy, hogy közben ne világítson az ég, hanem fekete maradjon, és csak a csillagok húzzák az ívet.
Lehet, hogy alapból igy lesz, még nem próbáltam. Elég ha feltolom a záridőt mondjuk 10 percre, vagy állítanom kell más értéken is? Pl rekesznyilás, vagy ilyesmi?Van esetleg valami olyan oldal, ami képekkel illusztrálva bemutatja a hozzám hasonló kezdőknek az egyes beállítások gyakorlati hasznát? Milyen lesz a kép szük rekesszel, nyílt rekesszel, szük rekesz + hosszú záridővel, hosszú záridő + nagy iso számmal, stb stb. Millió beállítás, és nemtudom mikor, milyen lesz a végeredmény, illetve egyes hatásos fotóhoz mit használjak. (tudom, nincs általános szabály, de kb az irány)
Köszi!
Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
Snoop27
őstag
En is sokat keresgéltem,amig kaptam egy jo könyvet,ahol pontosan le van irva minden,ami a D60-assal kapcsolatban fontos.Egyetlen "baj" vele,hogy angolul van,de ha van egy alap angol tudásod akkor meg fogod érteni.
Megvan a link,de nem tudom mennyire szabad ide bemásolni,ha nem gond akkor beirom,ha viszont tilos akkor elküldöm neked privibe.LG Optimus G Black --> LG G2 32 GB Black --> LG G4 Brown Leather --> Note 5 Black Sapphire --> Samsung S8 Orchid Grey + Moto 360 --> Huawei P40 Pro --> iPhone 11 Pro Max
-
Andie
őstag
válasz Snoop27 #7926 üzenetére
Köszönöm a gyors segitséget Játékokat, programokat forditok angolból, úgyhogy talán megküzdök vele
Ebben a könyvben vannak illusztrációs képek is? Mert nekem hiába irják fél oldalon keresztül, hogy a szük rekesz ilyen meg olyan átló és expozició meg fókusz/pókusz arány, akkorsem értem. Egy kép kell, amin látom, hogy ja, szük rekesszel a háttér homályos lett, mig nyitottal minden éles (ezt tegnap találtam )
Link jöhet, nemhiszem hogy gondot okot. Max privátba.Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
Snoop27
őstag
Még nem értem a végére,de nagyon sokat tanultam eddigis belöle,csak ajánlani tudom,vannak képek,illusztráciok is,nem csak szöveg.
Két efajta könyvet is találtam-az egyik :http://rapidshare.com/files/175986349/fdndfda_dailyw.org_vb.rar
- a másik: http://rapidshare.com/files/166313202/WND60DFG_Dw.org_VB.rar.html
Mindkettönél a kicsomagolási jelszo : www.DailyW.org
Majd ird le,hogy hasznodra váltak-e vagy sem.Jo olvasgatást
[ Szerkesztve ]
LG Optimus G Black --> LG G2 32 GB Black --> LG G4 Brown Leather --> Note 5 Black Sapphire --> Samsung S8 Orchid Grey + Moto 360 --> Huawei P40 Pro --> iPhone 11 Pro Max
-
madgie
titán
Kimégy jó sötétben, állványon a gép természetesen. Aztán rájössz, hogy olyan böszme sötét van, hogy a keresőben is alig látni valamit. Tehát két dolog miatt is szükség van arra, amit most ajánlani fogok: maximális érzékenységre és legtágabb rekeszre állítva próbaképeket kell lőni. Egyrészt azért, mert tényleg alig látni a keresőben, LCD-n visszaellenőrizve látod, vízszintes-e a kép, nem lóg-e bele valami a kompozícióba. Másrészt meg azért kell, mert így kitapasztalhatod, mennyit kell exponálni majd a hosszú képeken. Tehát ha mondjuk ISO 1600-nál f2.8-as rekesznél 30" kell a jól kiexponált képhez (hisztogram jóbarát!), akkor ISO 100/f4-nél már 720", tehát 12 perc körüli záridővel kell majd exponálni. Pontosan nem muszáj betartani, mert pár másodperc ilyen fényviszonyoknál, alacsony érzékenységen nem számít.
-
Andie
őstag
Hm, ezen már el tudok indulni, köszi a tippeket! Elárulod hogy számoltad át a másodpercet?
És miért nem jó nekem a 30 másodperces expozició, ha ugyanazt a képet adja? Vagy a nagy iso miatt zajos lesz? Törekedni kell a kis iso számra, csak épp akkor megnő az exp idő? Ámbár amúgy is hosszú exp idővel kell fotózni, hisz fél perc alatt alig mozdulnak a csillagok. (bár fénycsíkos autóúthoz elég)
Bakker, ez a kép gyönyörű! Ilyet akarok
u.i: apám, az csak nem egy hullócsillag ott kb a kép közepétől jobbra lefele húzva???A hisztogrammnál mit kell nézni?
Snoop: köszi a linkeket!
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
madgie
titán
Igen, a csillagmozgás miatt kell a jó hosszú expó. Rendszerint 40-45 perceseket szoktam lőni, a felett már be kellene kapcsolnom a zajszűrést, ahhoz meg lusta vagyok, hogy képenként még 40 percet várjak, míg kész van. A belinkelt képemhez elég volt 21 perc is, igaz, hosszabbat akartam, de jobb oldalról már jött a hajnal, így inkább leállítottam az expót.
A visszaszámolás nagyon egyszerű. A megadott példánál maradva: ISO 1600 f2.8, 30" a kiindulási alap (hisztogramon azt nézd, hogy ne égjen ki semmi, és ne is legyen sok minden árnyékban... persze ez témafüggő), akkor ISO 1600 és ISO 100 között 4FÉ különbség van, 2.8-ről meg mondjuk f4-re lerekeszelve plusz egy FÉ, az összesen öt fényérték. Tehát a 30 másodpercből kiindulva 60-120-240-480-960 ( az előbb elrontottam ), tehát ha nem változnak a fényviszonyok, akkor 16 perces (960") záridőnél hasonló lesz a kép, mint a próbaképen, csak zajtalanabb és szép íveket húznak a csillagok. Érdemes még azt is kigondolni az expozíció előtt, hogyan szeretnéd a csillagokat "megpörgetni", hiszen a Sarkcsillag körül "forognak". Tehát ha észak felé csinálod a képet, akkor benne lesz a Sarkcsillag is, és attól távolodva egyre hosszabb csíkokat húznak majd a csillagok, míg például kelet felé fordulva csak ívelt csíkokat kapsz.
Utóbbira egy példa -
Degeczi
nagyúr
szerintem pici számolási hiba:
az 1600 16x érzékenyebb a 100-nál, tehát azonos rekesszel 30" * 16 = 480 mp kellene
mivel a rekesz is 1 blendével szűkül, az tovább felezi a fényt, így még egy 2-es szorzót alkalmazva már 16 perc jön kiilyen hosszú expós képet mindig a minimális érzékenységgel érdemes lőni, különben nagyon megugrik a zaj (előnye pedig csak a rövidebb vacogásban lenne. Ráadásul ilyen "csillaghúzáshoz" amúgyis percek kellenek)
szerintem inkább műhold, a hullócsillag egy pillanat alatt átjutna a képen, ez pedig 20 perces expó (azon valszeg nem is sok nyomot hagyna)
a hisztogramokról rengeteg jó leírás található a neten, mindenképpen érdemes barátságba jönni velük, mert terepen az az egyetlen módja az expó elbírálásának, a TFT-n látott kép nem alkalmas erre
szokták a 21. sz. fénymérőjének is hívni -
Zebu
addikt
-
Andie
őstag
Köszönöm nektek a sok sok sok infót!!!
Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
lugosi
MODERÁTOR
"1. a 18-105 valószínűleg önmagában elég lesz. nem kell ám mindent lefedni, én például alig telézek."
Már bocsánat: kit érdekel a konkrét esetben hogy TE mennyit telézel?
A srác írta, hogy természetfotóra. Akkor most érdekes az hogy TE alig telézel?
Az átfedés tök jó, ha már mindenképpen akarod költeni a pénzed, de ha kötött költségvetésből gazdálkodsz, akkor marhaság. Teljesen felesleges pénzt adni egy 18-105-ért ÉS egy teléért, márpedig a 105 természetfotóra (állatok, stb) igencsak kevés, még a 2x akkora 200-as vég is éppen-éppen elég belekóstolni. Ebben a felállásban teljesen felesleges egymást átfedő obikat venni, amikor ott van alternatívának a 18-55 és az azt tökéletesen kiegészítő 55-200. Azt senki sem vonta kétségbe, hogy a 18-105 egy jó obi, viszont amire a kolléga írta, hogy kellene, arra nem igaz amit írsz, hogy "önmagában elég lesz".
"2. az átfedés nem baj. miért volna baj? legalább ritkábban kell obit cserélni."
Kompakton meg egyáltalán nem kell.
"3. ha komolyan kell a tele tartomány, úgy is kelleni fog egy 70-300 vr minimum."
Írtam én is. Csak mivel adott helyzetre kell konfigot választani adott keretből, nem biztos hogy belefér a keretbe. Vagy rosszul olvastam és a pénz nem számít?
"az áron kívül nem látok érvet a 18-55 mellett, garantáltan a 18-105-öt venném."
Jelen esetben viszont az ár fontos tényező, és a srác azt is írta hogy kitben nem árulják náluk a kinézett gépet a 18-105-tel. Az az obi önmagában 60e ft. A váz 100. Kb 160 lenne a kettő együtt. A dupla kittel kb 150. Azaz kevesebb pénzből lenne egy többet tudó rendszere.
-
lugosi
MODERÁTOR
Még annyit a témához, hogy valószínű nem tévedtem olyan nagyot mikor azt mondtam, hogy a 18-55 + 55-200 lenne a jó választás. Thom Hogan, aki azért egy kicsit többet ért a dolgokhoz nikon és egyéb fotós témában mint mi, szintén ezt javasolja:
szerk.: Ja, az "Economy DX" szekciót néztem.
http://www.bythom.com/rationallenses.htm
Here’s the low-cost portfolio that makes sense to me:
18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR (not yet reviewed on this site)
55-200mm f/4-5.6G AF-S VRWhat you give up in the economy kit is low-light capability. Both these lenses use 52mm filters, which means you can standardize on a small filter set. You’re going to use the 18-55mm on the camera most of the time, swapping in the 55-200mm when you need real telephoto. These lenses are far better than you'd expect for their low cost. Indeed, each generation of the 18-55mm has improved to the point where the VR version has little to complain about. What you have is near state-of-the-art optics between 18mm and 70mm. At f/8 and f/11 and those focal lengths, this kit can produce results pretty much on par with the more expensive lenses you covet. Even at 200mm the results hold up quite well, though they're not state-of-the-art. Neither of these lenses is much prone to chromatic aberration, and neither has high levels of linear distortion. Both tend to have significant light fall-off wide open, but it rapidly drops to acceptable. The VR works, and the AF-S makes for reasonably snappy focus. Let me put it another way: in terms of image quality, these two low-cost lenses have very little to complain about. They produce very nice images.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
emlegetett az úr itt 70-300tol elkezdve 50/1.4en át mindent, sztem pont annyira tudod te a költségvetését mint parci.
ettöl a hsztöl függetlenül a véleményem az, hogy aki csak teheti 18-105VRel induljon, ne adja alább.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Tegnap csináltam egy D80/D90 low light iso1600/iso3200 összehasonltást feraktam ide hátha vkit érdekel. [link] THX Bandus.
Ki még nem elemeztem, haoz túl sok borlevest ittam....
ja és
BUÉK[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #7941 üzenetére
Én ebből indultam ki:
"s ha lehet ne is legyen tul drága "
Illetve:
"a Nikon D60 KIT 18-55 VR + 55-200 VR megéri a plussz pénzt?Eredetileg D60ast akartam venni AF-S 18-55mm f/3.5-5.6G II DX obival,de lehet jobb lenne ha eleve jobb obikkal venném meg (már ha ezek elég jok).Ahogy irtátok van 18-105ös obival is,nem tudom melyik legyen."
-
Degeczi
nagyúr
ezt erős túlzásnak tartom!
(Nikonon legalábbis)annak idején a D70-en is kipróbáltam, most a D90-en is: beállítok egy 30 mp-es expót (már ennyit is ritkán szoktam), objektívsapkát fönnhagyom, hátulról a keresőnek mindenféle borzalmat kínálok, úgymint kültéri fény, vagy közelről mozgatott zseblámpa - és semmi, de semmi hatása, éppúgy végig tökfekete marad a kép, mint ha letakarnám a keresőt...
nagyon hosszú, sok perces expónál talán tényleg hasznos lehet ilyen elővigyázatosság, nem tudom, olyat nem szoktam lőni - de másodperces tartományokban túlzott óvatosság, egy jó állapotú kameránál aligha jut ott be fény az érzékelőig
(a fénymérés persze más téma, de ilyenkor úgyis M-ben van a gép, így nem tényező) -
Hth
tag
Én már több fotos könyvet olvastam,szerintem Dékán István könyvei messze a leg érthetöbb és szemléletesebb szakkönyvek.http://www.fotovilag.hu/dekan_istvan/index.html
-
#01758976
törölt tag
bujjék mindenkibe
D80vsD90 iso
Tegnap 2-3 órát kajlálkodtunk a városban,a két vázzal.Mielőtt elindultunk próba izóztam a lakásban,dényócvant max 1600-ra álíltotam,tesót duplára engedtem a "teszt" alapján.Ma kicsit kótyagos fejjel belenéztem pár jpegbe,és jobb a D90 pont.Aztán felraktam a vakut,velem nem baszol ki vaz Mondjuk számomra elsősorban a gyors és hangtalan igen finom zárja a szívem csücske.A csajoknak meg az apparát
Degeczi: Holnap ok?
Aktív témák
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Witcher topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Steam Deck
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- További aktív témák...