-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Köszi de nekem ha valaki jön és lerak 250.000.- viheti.
Egyébként meg 2-3 hónap amíg aktuálissá válik.
Mert most se kedvem az új kocsival szarakodni, se időm.
Viszont az enyémet aki megveszi azon kívül, hogy augusztusban le kell vizsgáztatni nem lesz más dolga vele.
Mindenről van számlám.
Na de ez is egy jó választás lehet.Renault power
-
tresh
addikt
Én nekifutásból termosztátot mondanék vagy a venti nem kapcsol elvileg a termosztát 87-89 fok körül nyit..de ilyen hűvösebb időben a ventis dolog ki van zárva..
de lehet a jeladó gomba is azt hiszem nálam is az lesz a baj mert termosztát csere volt már..de mivel több alkalommal is ellenőriztem a csöveket hűtőt és teszteltem is hogy nyit így még lusta voltam a gombát kicserélni ja és nekem mindig 90 fok alatt van ( ami a középső vonalka )[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #15003 üzenetére
Le akartam fotózni már ma is, de aztán elfelejtettem (Az igaza megvallva már vagy 10x le akartam fotózni, és mindig elfelejtettem )
(#15004) tresh: Nekem meg mindig fölötte... Csak a kíváncsiság kedvéért, mert én most költeni nem fogok rá, az fix: Termosztát + jeladó mennyibe fáj?
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz rob210 #14999 üzenetére
Az autót főleg rövidebb "utakra" tervezem használni, azaz bevásárlás meg hasonlók, de havonta valszeg benéz 120km-es táv oda-vissza (barátnőm rokonlátogatása). Pont ezek miatt gondoltam inkább benyást mint egy dízelest.
Számomra őszintén a megbízhatóság a fontosabb, bár a fogyasztás sem elhanyagolható... nem lenne jó ha városon belül 9-10 litert zabálna. (Budapest)
-
eTrade
tag
300K mindennel együtt, mert első autó lenne és igazán nem terveztem, nem tudnék rá költeni többet rögtön, max. 1-2 hónapra rá egy-két alap dologra amiket említettél.
rob210: Pontosan melyik típusod van? Ha tényleg hamarosan megválnál tőle, akkor érdekelne egy két kép róla.
-
eTrade
tag
Ez most személyes tapasztalat? Eddig 7-8 litereket olvastam sok helyen... bár az lehet hogy vegyes fogyasztás volt. Ahogy olvasom a fórumot látom Mégane tulaj vagy, így elhiszem hogy nem hasraütésre mondtad... minden esetre az is jobb mint a 10-11 liter.
[ Szerkesztve ]
-
laszlo168
senior tag
válasz eTrade #15012 üzenetére
Én mikor vettem a wv-t 1,400,000-volt, én is úgy gondoltam hogy ráérek majd kicserélni amit kel.
Eltelt 2 hét minden pöpec volt, majd egy dálútán beinditom, elindulok, ekkor felgyullad az olaj lámpa.
Szerencsére nem mentem vele sokat, de pár másodperc után, már hallottam hogy kezd kopogni.
Meg álitottam időben, (vissza a jó öreg ladához, az még megbizható) másnap szétszedték, kiderűlt van benne egy belső olaj szűrő, nem tudom mi a pontos neve, na az teljesen el volt tömődve, kitakaritották, aztán jó volt.
Ugyhogy én mikor vettem a másik használt kocsit, az volt az első, olajcsere, mondhat nekem bárki bármit.[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
válasz eTrade #15012 üzenetére
Nem sok jóval kecsegtetlek ennyiért sajna.
Ennyi pénzért a hahun 2000 év előtti Meganokat találsz leginkább 1.4 8V motorral.
Csak hogy a tied legyen (illeték, törzskönyv, forgalmi, eredetvizsga) az 54.000 ft.
Plusz a kötelező biztosítás.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz eTrade #15013 üzenetére
Nekem 1.4 16V kocsim van.
Rövid városi távon (3km) így télen a fedcomp 8,5 l átlagot mutat.
Nyáron 7-7,5 a városi fogyasztás.
Országuton hosszabb távon normál tempóval (90-110) 6 l alatt lehet közlekedni vele.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Manitou
addikt
Vegyesben 9 liter Az tényleg sok.
Országúton próbáltál már mérni fogyit? Ha ott is sokat fogyaszt akkor tuti van valami gond.
Tankold tele fullra, 80-90-el 5-ben folyamatosan menjél vagy 20-30km-t, de úgy hogy már előmelegítetted a motort ( tehát benzinkútra már meleg motorral menjél ) Majd újra full tank, aztán majd írd meg mennyi fogyi jött ki. -
Reaper04
aktív tag
válasz SocketA #14985 üzenetére
Nekem sincs aknám, se ilyesmim. Emelővel kicsit feljebb tornásztam az autót, bemásztam alá.
Nem volt nehéz.Vannak spéci rozsdaoldók, rob210 is írt egyet. Teljesen képesek önmagukban megszüntetni a rozsdát. De ha még csiszolsz is rajta egy kicsit, aztán bekened, azán fested, aztán alvázvédő ... hűha, túl jó is
De ha nem hiszel magadban, akkor karosszériás is megcsinálja ugyan ezt ha jól tudom, csak pénzért.Amúgy, ha fiatalabbat veszel, nem jelenti azt, hogy azon nem lesz rozsda Sőt, lehet még jobban el lesz rozsdásodva.
Egy kőfelverődés elég, nem kell ehhez 10+ évesnek lenni. Ha sokat használják évi több 10e km (ha nem több) ... szintúgy.De ha újat szeretnél ... Ezt már úgy is eldöntötted magadban.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
még valami:
Vezérműszíj készlettel együtt magát csak a hosszbordásszíjat kellene cserélnem, vagy a komplett szettet ott is, görgőkkel és miegymással együtt?Klímás, szervós (elekromos?) a boci, ez ha jól olvastam befolyásolja és nem mindegy melyiket veszem?
így van írva a szíjhoz:
"1; hajtott részegység : klímakompresszor,
2; hajtott részegység : generátor"Akkor ez a nekem megfelelő? Vagy van még más is?
-
ESP
senior tag
Érdemes tájékozódni mielőtt oltári nagy baromságokat irkálunk...
Sima TDI motor a VW-nél kb 12éve nem készül.
Semmi baj sincs a PD-vel. Volt egy hibás konstrukció és egy kalap alá veszi mindenki. Persze jó is a tdi csak 500e km es futás alatt nem nagyon van
[ Szerkesztve ]
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
-
rob210
Topikgazda
válasz eTrade #15012 üzenetére
Majd teszek fel képet ha aktuális lesz.
Nekem 1.4 8szelep megane I RL van kilóméteróra cserélve, ford mérősre.
Elektromos ablak, szervó, a luxus amúgy, még gyári kompressziót mértünk a motoron 242.000 km van benne, de annyit hazudok bele amennyit szeretnélViccet félre téve, esztétikai hibák vannak rajta még az előző tulajtól, amit kellett az már kicseréltem, egy két apróságot kell még költeni rá, de friss olajjal és szűrőkkel fogom eladni, mert azok már megvannak.
Nekem most a téli hidegben hajtósabb szakaszokon városban sem ment 7.5liter fölé a fogyasztásom, rövid szakaszokon igazi hidegindítós etapokon.
Szóval a 9-10 literes fogyasztást beíróknál valami szarul van beállítva a kocsin.
Igaz nekem van benne egy fogyasztás csökkentő, viszont nem isz 100% benzinnel járok
Szóval a 8liter ami reális fogyasztás ezeknél a motoroknál.Renault power
-
_NCT
őstag
Néztem a Megane nyomatékgörbéjét.... Basszus 5-6ezerig kellene kihúzatni, ha ki akarnám használni maximálisan a teljesítményét, valamint 4-4.5 ezernél van a max nyomatéka??? Én 1800-2000-nél váltok általában
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Audiról beszéltünk... ráadásul 98-01 között tdi-ről...akkor nem értem a felvetésed hogy jön ide a vw-en ráadásul hogy mióta nem gyártják tdi vel??.. vw/seat meg ingyen se kéne hiába ugyan az a csoport. Másik fele senki se mondta hogy 100km-es tdi-t akar venni, tisztába vagyok vele hogy nagy a futás teljesítményük csak még tdi ből nem egy példa volt rá hogy millió km-t meg tette addig a pdtdi sehol sincs ehhez képest..örülök hogy te pozitívan állsz a pdtdi-k terén és azt is tudom hogy javítva lettek a hibák de nekem egy megbízható motor kell és a sima tdi az ,főleg ha karban tartják.
szerk: ezek tükrében nem tudom hol írtam oltári baromságot...kicsit félre értetted miről van szó.. ráadásul a saját véleményemet írtam hogy a pd-t én elkerülöm ennyi
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Ebben a hosszbordásszíjas dologban segítene nekem valaki?
Vezérléssel együtt csak a h.b.szíjat, vagy ennél is görgőket is kellene cserélni? -
tresh
addikt
válasz Reaper04 #15031 üzenetére
Első körben a feszítőket is meg kéne nézni ha már cseréled..azt hogy pontosan melyik szíj a megfelelő bármelyik autóalkatrész oldalon bárdi,láng,zsu,unix stb meg tudod motor kód alapján nézni így nem veszel rosszat..vagy besétálsz és meg mondod hogy ez az évjárat ez a motor kód és ott tudni fogják mi kell hozzá..bár ha bizonytalan vagy a cserélendő alkatrészek kapcsán akkor irány egy szerelő aki átnézi neked és meg mondja melyik egységek szűkségesek a cseréhez..
-
-cobra-
aktív tag
Nekem szintén 1.4 8v, csak városban használom munkába járásba, ami 3km. Ennyi idő alatt egyrészt be se melegszik a motor (főleg ilyen időben), másrészt ha rosszul jön ki akkor ezen táv alatt 4 lámpát kapok. Nekem így 9 liter körül alakul a fogyasztásom. Utoljára ősszel mértem országúti fogyasztást, akkor 6 literre jött ki. Megmondom őszintén én kicsit kevesebbre számítottam (főleg városban), viszont kárpótol, hogy olcsó volt az autó, így az értékvesztése se lesz jelentős, és hogy eddig nem sokat kellett rákölteni.
-
aktív tag
MMA87 es Reaper04: En amit csereltetek: vezermuszij, feszitok, gorgok es vizpumpa. A hosszbordasszij - ahogy olvastam - "csak" segedberendezeseket mukodtet, tehat ha ez elszakad, akkor a motor nem karosodik, vagyis a javitas nem szazezrekbe fog kerulni.
De Csutortokon beszelek majd a szerelovel, ha vezerles es kuplung csere beleferne 100eFt-ba, lehet meg is csinaltatnam hamarosan...Reaper04: szerintem mindegyik boci klimas es szervos, nem?! Amugy koszi a tanacsokat, de mivel ez a rozsda javitas elvileg nem lesz nagy tetel, igy sztem profira bizom, az a tuti. De remelem hamarosan en is jobban merem/tudom majd piszkalgatni a kocsit. Nekem is igy nagy elorelepes volt, hogy Vasarnap szetszedtem a kozepkonzolt meg a kormanyt. Vasarnap ujabb szereles kovetkezik: kozepen mar nem zorog a kocsi, meg jobb oldalt van valami, szerintem a visszapillanto takaro haromszog recseg.
Meg be akarom allitana a motorhaztetot, mert picit ferde...(#15029) MMA87: Nekem 3.5eFordulat/perc felett kel eletre. Neha szoktam vele picit jatszani, mert at szoktunk jarni Romaniaba, es ott jobb ut van 110km/h-s sebesseghatar. Nem tudom, hogy az uj hatso kipufogo miatt-e, de nagyon jo hangja is van, es nagyon jol megy. Azt nagyon szoktam elvezni!
Ha meg alacsony sebessegrol van szo, - ahogy mar tobbszor irtam - az akadozo egyes miatt (amirol kiderult, hogy vegulis nem is mindig akadozik ) sokszor kettesbol indulok el (persze ilyenkor meg gurul a kocsi) egy-egy kanyarbol, ilyenkor ezernel meg nem sokat huz a kocsi, majd olyan 1400-tol jon egy is ero.
-
Reaper04
aktív tag
válasz SocketA #15035 üzenetére
ezt mondjuk én is furcsálltam, de amikor motorkód alapján keresem az alkatrészeket (pl. hosszbordásszíj) akkor két féle van:
Klíma nélküli és klímás.De pl. a szervizkönyvében is így írják:
Segédberendezések ékszíja...
"K9K MOTOR FESZÍTŐGÖRGŐ ÉS LÉGKONDICIONÁLÁS NÉLKÜL"
"K9K MOTOR LÉGKONDICIONÁLÓ NÉLKÜL"
"MOTOROK K4J, K4M és K9K LÉGKONDICIONÁLÓ BERENDEZÉSSEL"Akkor a K9K nál pl. vannak klíma nélküliek?
-
aktív tag
válasz Reaper04 #15036 üzenetére
A K9K az az 1.5dCi, de nem hinnem, hogy abbol lenne klima nelkuli... baaar, talan az uj modellekbol vannak fapadosak, lehet, hogy ott megiscsak van.
Te amugy cserelteted a hosszabordasat is mindennel egyutt?! Vagy a szerelore bizod?
Szerk.: Amugy a vezermuszij es a hosszbordasszij nem olyan mint az ekszij, hogy "csikorog", hogyha kezd elkopni?!
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Manitou #15039 üzenetére
Ez erdekes... Akkor valaki legyen olyan kedves, es mondja mar el, hany szij van a Meganeban, es az miket hajt.
Ugyanis amikor en megvettem a kocsit, valami csikorgott benne folyamatosan. Akkor a szerelo par ezer Forintert ekszijat cserelt benne, es azota semmi hangja. Akkor nekem a hosszbordasszijat cserelte volna ki?! Mert 2-3eFt-ert (ha jol emlekszem ennyi volt) akkor az nagyon-nagyon jo ar lenne erte. Mivel neten keszletben 50-60eFt-at latok. Viszont akkor felmerul a kerdes, hogy csak szijat cserelt, vagy mast is vele?!...MMA87: Igen, en ezt ertem, de erre irtam, hogy ennyi erovel mindent le lehetne csereltetni. En a vezermuszijat nem azert akarom lecserelni, hogy nekem uj legyen, vagy gyorsabb legyen a kocsi. Egyszeruen felek attol, hogy karosodik a motor, ha elszakad.
Viszont a tobbi szijnal (akarmennyi is legyen ) nem all fent ez a veszely, ha igaz, amit a neten irnak...[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
-
aktív tag
Otthon megnezem, de en ugy emlekszem, hogy csak par ezret fizettem "ekszij csere" neven, ezert kotve hiszem, hogy ebben feszitok, gorogok benne lettek volna. Majd megkerdezem. De ez kevesbe aggaszt, a kocsi jol megy. Ha megis elszakadna, ez nem okoz annyira nem gondot... elvileg.
Azonban most hogy egyre tobbet olvasok a vezermuszijrol, ennyi jobban aggaszt, hogy van egy lassan 10 eves kocsim, amiben most lesz meg a 100.000.- Km (legalabbis az ora szerint), es fogalmam nincs, hogy mikor volt rajta cserelve vezermu... vagy volt-e mar?! Mert az eloiras asszem 120eKm, viszont 5-6 ev.
Es ha tegyuk fel tenyleg csak 100eKm van a kocsiban, akkor lehet meg nem csereltek a km miatt?!A szerelo azt mondta, hogy 20eKm-t meg lehet vele menni. De mi van, ha teved? Gondolom akkor nem csinalja meg ingyen a kocsit
MMA87: ha 23 + 36 volt a ket keszlet, meg hozza meg az okoskerek, akkor megis miert fizettel Te 170ezret?!?!
-
Reaper04
aktív tag
válasz SocketA #15037 üzenetére
jaja a kettő ugyan az (hosszbordás = ékszíj)
Én úgy gondoltam hogy cserélek egy feszítő görgőt és egy szíjat is.... viszont
Egyet nem értek... Maga a szett ahogy MMA87 is írta 20+ körül van.
Ha külön veszed a szíj az contiból 2300 Ft, a feszítő meg 10+e Ft. Mi akkor a maradék?Nálam 4 féle tárcsa van:
1;főtengely 2; szíjtárcsa 3; generátor tárcsa 4; feszítő görgő.Néztem a hosszbordásszíjhoz valamilyen vezető tárcsát az 45+ Ft-ba kerül ... szerintem ez sincs akkor bent a szettben.
szerk: Megtaláltam mi a hiányzó láncszem: a főtengely ékszíjtárcsája. Az 8-10e Ft körül van.
(így ki jön a 20+ os szett ár)[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Reaper04 #15047 üzenetére
Itt egy a kep a Renault K4M motorrol
En most gyujtogetem az adatokat, hogy mi hol mennyi.
En eddig ugy vettem eszre, hogy a vezermuszij szett tartalma:
1 db vezermuszij
2 db gorgoes ennyi. En nem latok tarcsat sehol. Max valahol meg adjak a vizpumpat, de ez fel van tuntetve.
Majd ertekezzunk mar (akar itt, akar privatban), hogy Te mit cserelsz, es hogy honnan veszed az alkatreszt.
Eleg eroteljesen elgondolkoztam, hogy nem varom meg, amit "letelik" a 20eKm...Boshnal amugy 33eFt-ert van akcios vezermuszij csere, de ez csak a szijakat tartalamazza. Nem tudom, annak mennyire lenne ertelme. ("Utángyártott jó minőségű alkatrészből Vezérműszíj, segédszíj csere munkadíjjal (csak szíjak).")
(#15048) Reaper04 válasza Reaper04 (#15047):
Hosszbordasszijnal szerintem 3 resz van:
A szij, ez par ezer Forint
A gorgo, ami 4-5eFt
A feszitogorgo, ami 33eFt (Bardinal, SKF marka)Ha van kep, akkor konnyu megallapitani melyikrol van szo.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
válasz SocketA #15049 üzenetére
én nem vezérműszíjról írogattam, hanem a hosszbordásról (ékszíj).
A vezérműszíjat már kiválasztottam, az stimmel.A hosszbordásnál vagyok zizibe.
Nekem pl. 4 része van azt írtam le az előző hsz-omba. De a szettben az eladó szerint csak a feszítő görgő van bent és a szíj.
Amit te írtál 33-ra az valami "szíjtárcsa vezetőgörgő" az más mint a sima feszítő görgő... meg más a főtengely tárcsája isÉs csodálkozik az ember ha belekavarodik
SZERK:
Amit linkeltél képet azon is ott van hogy 3 dolgot hajt meg a hosszbordás.
Kettő nagyobbat oldalt (balra a főtengelyé, jobbra a szíjtárcsa vezetőgörgő)
+egy kisebb középen az a feszítő görgő
+ a jobb oldali nagyobb felett a generátoréEzeket hajtja meg a hosszbordás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt