-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Miert penzkidobas egy 60-80eFt-os szett (vagy megdragabb, mert szerintem nem a Vredestein a minoseg csucsa) egy 15-20eFt-os par eves gumit venni, amikor nincsenek hosszutavu terveim a kocsival, illetve - ahogy mar tobbszor mondtam- evi 5eKm-t gurulok kb ezekkel a kerekekkel.
Mivel lennek elorebb egy zsir uj szettel? Hamarabb megallnek, kevesebbet fogyasztana a kocsi? 5eKm alatt visszajonne a benzinben a penz?
Amugy megkerdezhetem, ha ilyen profi gumijaid vannak, akkor profin is tarolod oket? Felnin vannak, le vannak kenve, van allvanyod hozza?
-
aktív tag
(#27998) mycso Igen, ezt mondom en is, hogy egy jo szett inkabb 100eFt. De kozben rajottem, hogy giigz-nek 13 colos kereke van, nem 15.
(#28002) Ck.: De most igazam van, vagy igazam van? Orulok, hogy neki bejott a gumi, de azert hadd legyen mar sajat velemenyem...
[ Szerkesztve ]
-
válasz SocketA #28003 üzenetére
Igen neki 13-as, nyilván én a sajátomra írtam.
Egyébként az enyémre is lehetne olcsóbban is 65-70k körül (fulda, kumho, falken, toyo) belépő szintű, de jó és márkás gumit venni.
De direkt új prémium gumit próbáltam prémium használt gumival hasonlítani.
Sőt prémium használt vs új belépő közül is lehet az elsőt választanám, mint ahogy tettem is és nem bántam meg.
Viszont amit a többiek is írnak, hogy használtból csak jót, ne öreg, repedt sz@rt.giigz: érti ő, csak hülyeség amit írsz.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Sly189
senior tag
Sziasztok hazaertem a nagy útról. Fogyasztási adatokat nemsokára felteszem képekkel együtt. Bár én így se akarom elhinni. .. 4 személy teljesen tömött csomagtartó 120-130 km/h tempó. Fogyasztás 5,3 l/100km megtett út és a tankolasi mennyiség alapján. Hazafelé csak én jöttem csomagtartó megpakolva 120 as tempóval 4,2l/100km Lol.
Ma pedig olajcsere minden szűrővel együtt. Elf Excellium nf
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
mycso: En is a Te allaspontodat osztom: Inkabb egy regebbi minosegi gumi, mint egy vacak uj. Mert az lehet, hogy az elso egy (-ket) evben jol tapad, de utana mar biztos nem jobb. Igy hosszu tavon pedig nem is gazdasagosabb.
Ugyanez van kocsival: ha 3 millaert vennek kocsit, en nem egy uj Daciat vennek, hanem egy regebbi Ford-Opel stb...giigz: Nyugi, ertem, hogy mit mondasz. Evidens, hogy az uj gumi mindig jobb. De meddig lesz jobb az uj?! Illetve, hogy most en AR/ERTEK aranyrol beszelek. Megeri nekem 100eFt-ert (vagy a leggagyibbat a tescobol 60-ert) venni egy uj szett gumit, amikor alig megyek a kocsival, azt is foleg varosban, vagy fouton. Utoljara Decemberben volt autopalyan a kocsi, elotte meg Augusztusban.
En ezert kerdeztem, hogy tenyleg annyival jobban jarnek egy uj szettel, hogy mondjuk fogyasztasban visszajonne legalabb par ezer Forint? Mert az uttartassal eddig semmi gondom nem volt.
-
bucilali
aktív tag
Hali Mindenkinek!
Megválnék a jelenleg is használt, 21 éves (ebből 20 éve én használom) Renault 19 1.4 8V RT Energy gépemtől. Nincs gondja (kop-kop), de az idő eljárt felette.
Erről mi a véleményetek? Régebb óta olvasom a topicot, vannak itt hozzáértő emberek.
Véleményt kérnék a fenti gépről.
Köszi és üdv: bucilali
Ha nem megy, eröltesd!-Ha eltörik, úgyis ki kellett volna cserélni....(Murphy)
-
peugeotmate
őstag
Renault Modusról mik a vélemények, tapasztalatok? Konkrétan belefutottunk most egy ilyenbe:[link] Arra jól emlékszem, hogy az alkatrészek jóval drágábbak hozzá, mint pl. egy Cliohoz?
[ Szerkesztve ]
meg
-
Ck.
addikt
válasz bucilali #28010 üzenetére
Szia,
Szerintem ekkora bódéba ez a benzinmotor elég sovány, nem fogja kellő dinamizmussal mozgatni.
Nagyobb baj, hogy magához a típushoz óriási szerencse kell. Könnyű olyanba belenyúlni, ami tele van rejtett elektronikai hibákkal, és a vásárlásnál nem derül ki. Előszeretettel romlik el a keréknyomás érzékelő, klíma/fűtéskonzol hektikusan működik, légtömegmérő hullik, de ez még csak a sor eleje... Persze vannak itt páran, akiknek hibátlanul szuperál, de általánosságban elmondható, hogy problémás típus.
Megane2-vel szerintem jobban járnál, ha a Renault vonalon akarsz maradni, esetleg Laguna 2 ph2, de az már egy kicsit zsebbenyúlósabb.[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #28014 üzenetére
A jogsi után még 2 évig nem volt saját autóm, ebben az időszakban mindig elkértem az összes ismerősöm, rokonom autóját, ha valahova mentünk, mindig én vezettem, ha valamelyik ismerősöm cserélt autót, az volt az első, hogy kipróbáljam, szóval pár autót vezettem már... A Laguna-t pont az 1.8 benzinnel, abszolút nem éreztem azt, hogy kevés lenne oda a motor.
-
rob210
Topikgazda
A Laguna II sanos méltó a Franciákkal szembeni közutálatra, olyan szar autót mint amit a Laguna II képvisel még nem láttam.
A beltere takony anyagokból van az elektronikája egy vödör fos.
Sajnos ki kell mondani az egy szar autó abból jót kifogni olyan nehéz mint c...nyból becsületest.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #28017 üzenetére
Amilyen jó volt az egyes laguna olyan szar lett a II-es.
A IIIas meg már csak izzadtségszagú.
Annak ellenére, hogy nekem tetszik mind a III széria csak az egyest tudnám megfizetni és fentartani, de nem kell akkora autó, a Laguna nagy autó az alá illik a 1.9 DCI DTIHolnap meglesznek a képek, csak ma hozták haza a fotó masinériát majd privátban küldöm.
nem vagy elfelejtve[ Szerkesztve ]
Renault power
-
giigz
veterán
Na szóval a gumi témára:
Ott kezdődött, hogy SocketA megkérdezte, defektes gumit érdemes-e venni, konkrétan egy 7 éves Bridgestone, kb. 4 mm profillal.
Erre azt írtam neki, hogy "Ha nem tervezed sokáig használni, akkor vehetsz használtat, minta legyen meg, + ne legyen túl öreg, egyébként gumiból csak újat, megéri a többlet kiadást."
Úgy látom, ezt úgy sikerült értelmezni, hogy szerintem gumiból csak újat lehet venni, viszont erről szó sincs, a mondatnak van egy első része is, ahol direkt írtam, hogy HA NEM TERVEZI SOKÁIG HASZNÁLNI, AKKOR VEHET HASZNÁLTAT. Tehát ha ezt értelmezzük, akkor azt jelenti, hogy az én véleményem szerint, ha nem fogja sokat használni, értsd több évet vagy sok ezer km-t, akkor nyugodtan megveheti a használtat, elvégre azt a kevés km-t meg tudja tenni azon is, és azért még éppen egy kevéske tapadás is lesz.
Aztán ment a beszélgetés, és írtam, hogy "Mióta új gumit használok, azóta változott így át a véleményem. Gumiból csak újat, az ilyen 4-5 évesen levetett használtat megvenni semmi értelme, pénzkidobás szvsz."
Természetesen itt is arról van szó, hogy aki hosszútávon tervez az autóval, mint pl. én, tehát 4-5 évig legalább tervezi megtartani, az jobban jár egy jó minőségű új gumival, ugyanis egy Dunlop, Conti, GY, Vredestein, stb. 100% biztos, hogy sokkal jobban fog tapadni, mint egy 4-5 éves szintén Dunlop, Conti, stb., pláne nem beszélve arról, hogy az újonnan megvásárolt 5 év múlva is jól fog tapadni, viszont az akkor már 10 éves használt lehet bármilyen prémium, akkor sem fog olyan jól tapadni.
Nekem az a prémium gumi, ami kiemelkedik a többi közül tapadásban, minőségben, élettartamban, esetleg fogyasztásban, zajszintben.
Ezután jött SocketA válasza: "Miert penzkidobas egy 60-80eFt-os szett (vagy megdragabb, mert szerintem nem a Vredestein a minoseg csucsa) egy 15-20eFt-os par eves gumit venni, amikor nincsenek hosszutavu terveim a kocsival, illetve - ahogy mar tobbszor mondtam- evi 5eKm-t gurulok kb ezekkel a kerekekkel."
Itt félreértelmezte a hozzászólásaimat, ugyanis nem azt írtam, hogy pénzkidobás megvenni pár ezer km-re, hanem az elejétől kezdve pont azt írom, hogy ha kevés használatot tervez, akkor pont a legjobb megoldás a használt gumi, és én azt írtam, hogy hosszútávra pénzkidobás a 4-5 éves használt. Tehát attól még, hogy szó szerint nem írtam le másodjára, hogy hosszútávra értem, attól még, mivel arról volt szó, arra értettem, és saját magamra vetítettem, tehát köztudottan hosszútávra tervezve, ezért szerintem egyértelmű, hogy azokból amiket írtam, le lehet szűrni a véleményemet, ami sokadjára: Úgy, hogy lehet eladom a kocsimat 2 hónap múlva, de ha nem, akkor egy év alatt 5k km-t megyek, és tervezzük a kocsi cserét, úgy tökéletes a használt, de jó minőségű/állapotú gumi, egyébként aki legalább 3 évig még tervez a kocsival, és nem évi 5k-t megy, annak véleményem szerint csakis csak új gumit célszerű venni, kivéve ha pl. talál egy 2 éves prémiumot 6-7 mm-rel, de ez ritka mint a fehér holló.
Folytatva: Azt írta SocketA, hogy szerinte nem a Vredestein a minőség csúcsa, úgy beállítva, mintha én azt írtam volna, hogy a Vredi a minőség csúcsa, közben pedig "...ami elég jó minőség (teszt győztes) Vredestein...", tehát azt írtam, hogy amiket vettem gumi, elég jó minőségű, teszt győztes is volt, havon az ADAC szerint jelenleg is a legjobb, és kész, szó nem volt arról, hogy a Vredestein lenne a minőség csúcsa, bár az biztos, hogy a top kategóriában van, ahhoz képest kedvezőbb árral.
"Mivel lennek elorebb egy zsir uj szettel? Hamarabb megallnek, kevesebbet fogyasztana a kocsi? 5eKm alatt visszajonne a benzinben a penz?"
Az biztos, hogy hamarabb megállnál, adott esetben (pl. Dunlop BR) kevesebbet is fogyasztana a kocsi 2-3 dl-rel (nem tapasztaltam, kornelka-nak a másik topicból kb. 2 decit hozott a C-s besorolás), benzinben nem jönne vissza, viszont ha pont azon a méteren múlik egy csatt, akkor kamatostul.
"Amugy megkerdezhetem, ha ilyen profi gumijaid vannak, akkor profin is tarolod oket? Felnin vannak, le vannak kenve, van allvanyod hozza?"
Felnin vannak, a gumikat minden lerakáskor lemossuk, lekezeljük, állványon van, pincében.
"De meddig lesz jobb az uj?!"
Az új mindig egyre jobb lesz, tehát ha ugyanazt a gumit hasonlítjuk 5 évesen és újonnan, akkor a vásárláskor még kicsi a különbség (relatíve), 2-3 év múlva már egyre nagyobb, 5 év múlva már esőben pl. összehasonlíthatatlan. Mivel írtad az ár/érték arányt, ezért a te helyzetedben a használt a megoldás, viszont nagyon nehéz lesz találni.
Azt nem tudom, milyen a Tesco-s gumi 60k-ért, és miért gondolod, hogy 100k a jó gumiszett, a rob és tresh által ajánlott, elvileg esőben is nagyon jól tapadó Fulda Ecocontrol 54k, további jó gumik tartósan Toyo Proxes CF2 57k, sokak által kedvelt Hankook K425 58k, Dunlop SP Sport 01 58k!!!!, Uniroyal RainExpert 60k, Vredestein SportTrac 5 60k (tudásának érdemes utánanézni!!!!), Goodyear is van 62k-ért, Continental 62k-ért, Pirelli 63-ért, stb., tehát az általad 60k-ért Tesco-s guminak említett összegből a legnagyobb gyártók legjobb gumijait lehet megkapni 195/65 R15 méretben.
myco, miért hülyeség az, amit írtam? Most részleteztem, ha még valamire úgy gondolod, hogy hülyeség, akkor szólj, próbálom azt is tisztázni, szerintem nem írok hülyeséget, és tényleg nem is akarok azt írni, ezért ha valamire azt gondolod, akkor írd is meg, hogy mi a hülyeség abban, amit írtam.
[ Szerkesztve ]
-
bucilali
aktív tag
válasz rob210 #28016 üzenetére
Köszöntem a válaszokat, akkor ez a gép felejtős lesz.
Valószínű, hogy Megane fronton nézelődök tovább. Ha valaki tud egy alkalmi vételt, ne tartsa magába. Max. ráfordítható összeg 1 milla.Köszi és üdv: bucilali
Ha nem megy, eröltesd!-Ha eltörik, úgyis ki kellett volna cserélni....(Murphy)
-
tresh
addikt
minden szép és jó amit leírtál csak ezekről a tesztekről essünk már le kérlek... mondom annyit ér mint k.rvának az illemóra... mellesleg használt gumiból is van jó csak tudni kell jót venni ettől függetlenül természetesen ha van keret újat kell venni azt 5 évig nem kell aggódni
Amúgy amit linketél a8-at én simán vállalnám csak manual váltóval . Viszont a felnik végett felhívom hátha eladja(#28023) rob210 : akkor arról csak papír volt de hozzá nem nyúltak... tapasztalatból mondom egy felújított hátsó híd min újabb 100ezer km... normális használat mellett ha horog volt rajta és szénné volt pakolva akkor igen ki tud halni újra...
(#28025) giigz: no, hátha adsz valami jót tippet nekem is
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Csak is jó mintával erős anyagból, jó pereset
Na viccet félretéve lehet feladom ezt az autóvásárlást amíg nem lesz 800.000.- ebből a 600.000.-ból.
Mert azért már lenne perfekt kocsi de ez a 600.000.- pont a bűvös határ ahhoz sok hogy kompromisszumot köss ahhoz kevés hogy megvedd amit szeretnél.Egyébként most már elárulom mert senki nem találta ki mit akartam ez volt a kiszemelt.
Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Füge007 #28032 üzenetére
Tudom a kollégámnak ilyenje van ezért is esett rá a választás, de egyszerűen nem lehet kapni 600.000.- Pesten.
Mind lent van Pécsen meg etc.etc.
Oda meg nem fér bele lemenni, nézelődni.
Jó lenne ha találnék itt Pesten egyet már ülnék is bele.Nem akarja eladni nekem??
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
giigz
veterán
Tényleg valaki nem tudja FerNandor-ral mi van? 1 hónapja nem lépett be, pedig jelentkeznie kellene az új kocsival...
-
-
Savanya
addikt
válasz rob210 #28036 üzenetére
Nagyon jó választás az Accent . Nekem kényelmesebb volt az ülése mint az RMII-nek , igaz állítható volt az ülőlap eleje-hátulja és a gerinctámasz is / könyöklő lehajtható volt / . Fogyasztása tökéletes még a szó szerinti jéghideg klimával is . Motorja nagyon dinamikus , de örökölte a mitsubishi ócska 3 szelepes dolgait . Fékje hihetetlen löttyedt és szerencsére elromlott benne az ABS és így elég sokat javult . Túl sok átejtős hozzá nem értő szerelő van viszont .
Mobilszámom: 70-516-8068
-
rob210
Topikgazda
Már bocs urak, hogy szét offolom a topikot, de itt legalább van élet meg némi tapasztalat.
Renault power
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #28038 üzenetére
Ez is légrugós - hidropneumatikus rendszerű?
Egy cimborámnak van, és folyamatosan folyik az olaj belőle, ember nincs aki meg tudja csinálni normálisan. Citroen szakival beszéltünk még kb fél éve ő mondta hogy kompletten cserélni kéne mindent hogy ujra jó legyen. Egyenlőre meg az marad hogy mindiglegyen nálad hozzá való olaj... Szóval én biztos nem vágnék bele emiatt.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
URAIM!!!
Megane I PhII 1.6 16V tulajt keresek akinek már meggyűlt a baja a vezérlés módosító kerékkel a kocsijában.
Legalábbis ha jól tudom ebben már van ilyen okos keréknek nevezett valami.Találtam egy szép enyhén sérült megane classicot holnap elmennék megnézni de 235.000.van benne és nem tudom érdemes-e vele foglalkozni állítólag végig vezetett szervíz könyves.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Hát ez az.
Én úgy tudom, hogy már az utolsó évjáratos 1.6 16vket az I-eseknél is ezzel szerelték.
Most megyek megnézni 18:00-kor egy bordót és hát ezt jó lenne tudni, hogy van-e benne vagy sem.
A gépkönyvben nem írja, hogy lenne, de volt már olyan akitől azt hallottam hogy van.
Ki tudja ez mondjuk sose tetszett a renultban, hogy tipusváltásoknál olyan öszvér kocsikat tudtak gyártani.Holnapra is van egy 1.6 16V-m amit megnézek, lehet mégis csak maradok itt.
Gigznek jóhír, hogy ráadsul sedan mindegyik amit néztem.
Renault power
-
válasz rob210 #28046 üzenetére
Fateromnak K4MA700 79kw, abban nem tudok róla, hogy lenne ('2000).
Itt pl a 760, 760, 812, 813-at írják: [link]
Nem tudom mennyire fogsz tudni belelátni, de ha ILYEN akkor van, ha ILYEN akkor nincs.Ki tudja ez mondjuk sose tetszett a renultban, hogy tipusváltásoknál olyan öszvér kocsikat tudtak gyártani.
Igen, ezt alá tudom támasztani, tapasztalom a saját autómban.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Macska topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- LEGO klub
- Linux kezdőknek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm