-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
válasz forceberg #7003 üzenetére
Nem volt előjele! Az olajcserét, szűrőcserét én végeztem el, így nem azzal volt a gond!
Helix Diesel Plus 10W-40 olajat használok, nem adalékolom.
A motor túlhúzott, sok paci nagy forgatónyomaték, a motor nem bírta. Konstrukciós hiba, nem egyedi elszgetelt esetről beszélhetünk!
Füge
-
forceberg
veterán
-
Füge007
senior tag
válasz forceberg #7007 üzenetére
101 Le. Gyárilag emelve 120 Le-re.
Nem azzal van a gond, ez a hiba bármelyik dCI-nél előjöhet. Nagyon is tisztában vannak ezzel, hiszen kaphatják a viszajelzéseket. Angol, német, francia fórumokon is panaszkodnak.
Nagyon normális módon volt vezetve.
De rájöttem egy darabig nem lesz dizelem, 2.0 vagy nagyobb verda benzin -gáz üzemmel. No turbó, magasnyomású szivattyú, befecskendezőszelep, stb..........
Füge
-
-
Füge007
senior tag
Persze. Eredeti szakmám gépjármű technikus, s bár nem abban dolgozom jóval többet tudok a kocsikról mint egy átlag sofőr, mint említettem az alap szervízt én csináltam rajta, még szükkeb is volt az intravallum mint az előírt!
Ez még bírta is, volt a szerelőnél egy Megan 68.000 kikönyökölt a dugattyú
Füge
-
-
tkazmer
addikt
megyeget, de annyira indirekt és steril a kormányzás (gyakorlatilag kitörhetne a kerék egy kátyúban, az se jönne fel a kormánykerékig), hogy nem egy élményautó. meg aztán 170LE még nem a világ teteje, főleg egy ekkora dobozban
(#7011) aero.
amúgy komoly, hogy még mindig nem alap dolog a dízeleknél egy leállítás után is járó hűtés?[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
-
-
Mondjuk ez is sok mindentől függ, pl. én is, ha csak a városba szaladgálok ide-oda 2000-től nagyobb fordulatot nem is lát, akkor én sem szoktam 1-2 percet járatni....lehet a környékeden lakók is, csak így használják.
Egyébként még az a szép (akár benzineseknél is), amikor télen reggel (meg egyébként bármikor), beül a paraszt, oszt adjad neki fullgázzal....(rengeteg ilyet láttam/látok a munkahelyem parkolójában... )
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tkazmer
addikt
de gondolom az újak már ezt is letiltják nem? a volvo 2005-ös d5-ös dízele is tudja már mindkettőt (előfűtés + fordulatszám-leszabályozás hidegindításnál illetve hűtés a motor leállítását követően), ez csak nem olyan bonyolult funkció, hogy mondjuk a renaultkba ne építsék bele...
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
-
t-bali3
senior tag
A kiegyenlítőtartályból fogy a víz, valamint néha buborékolást hallok, de a hűtővíz nem forr. Most vagy levegős a rendszer, vagy hengerfejes szerintem, bár én nem értek hozzá
A szaki holnap hív mi a helyzet...
Termosztátcsere nemrég volt. Ha csak nem baxtak el valamit, akkor annak rendben kellene lennie.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Tegnap méregettem egy kicsit a fogyasztást.
Ez az adalék dolog tényleg működik.
6.4 lett a fogyim a 6.9-ről és pont annyi amennyit megjósoltak 0.5 literrel lett kevesebb.Renault power
-
Bubee82
őstag
Nem morog és kopog
Anyagköltség: 13.000
Munkadíj: 8000 / 2 h (ebből nem tudom mennyi volt a kerékcsapágy cseréje)Ezen felül még cseréltek egy szakad gumiharangot a váltónál, ami erősen szükséges volt, lévén h elfolyt a fele olaj. Plusz utána is töltötték a váltóolajat. Ja és észrevették, amiről már tudtam én is, h szintén a váltónál az egyik szimmering csere érett, ott is folyik el a váltóolaj, igaz a harangnál sokkal jobban folyt. De ennek a cseréjéhez totál szét kell kapni a váltót, majd' fogaskerék szintre. Erre 40.000-et mondott sacra. Nyilván nem lesz ez megejtve, hanem majd mindig utána töltünk.
Ezt maguktól, észrevétel alapján.
A gumiharang volt 4700, az olajra most nem emlékszem.
Mindösszesen 32.000 volt.
Remélem most már végére értem a kálváriának De az is lehet h csak most fog kezdődni De akkor eladom a pi@ába
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #7025 üzenetére
Hát első észrevétel ne menj többet ehhez a szerelőhöz.
A csapágy ára még ha 95 ös vagy a körüli a kocsi akkor azt mondom oké.
De a munkadíj? Ne vicceljünk már egymással.
Levette a kereket 4 csavar, levette a dobot 1 rögzítő anya meg egy sasszeg, kicserélte a dobban a csapágyat visszatette és csókolom.
20 perces munka. még ha a dob össze van rohadva akkor is.A váltónál a perem szimeringhez meg valóban le kell a váltót venni, ami nagy munka, de a perem szimering a legjobb minőségű is 2600.- viszont ha a váltót lekapod akkor az valószínüleg kuplung cserés is lesz.
(érdemes egy szétszedéssel megúszni.) Persze csak ha kopott!Úgy cakli pakli tehát szimering kuplung cserével együtt munka díjal együtt 40e
Az viszont, hogy utána töltünk, az nem megoldás, mert amikor a szimering elhagyja magát teljesen akkor fogsz csodálkozni elfolyik az olajad és mehetsz a bontóba váltót venni.
Részemről a szimering cserét javaslom amíg még lehet.Sajnos renaultnál a váltó szimering az típushiba.
Lassan nekem is el kell majd játszanom a gondolattal, hogy lekapom a váltót és kicserélgetem a szimeringeket és etc.etc gumi alkatrészeket.Renault power
-
Bubee82
őstag
97-es a kocsi.
És véleményed szerint az egész javítással - nem csak a csapágy - semmiképp nem lehetett 2 óra munka? Sokan ajánlják ezt a manust. Nekem az sokkal fontosabb jelen esetben h minőségi munkát kapjak h nyugodtan vezethessem az autót. Éppen azért nem az eddigi szerelőhöz vittem, mert nem voltam elégedett. Olyanok ajánlják egyébként, akik ismerik nagyon jól.
Igazad lehet, de most nem tudok 40 rongyot rááldozni. Viszont ebben az esetben nem sokat fogok vele várni, csak amennyit nagyon muszáj.
Köszönöm amúgy az írásod!
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #7027 üzenetére
El lehet szüttyögni vele 2 órát én az összeget sokallom.
Amit elkértek érte.A váltóban pedig nem 40e a szimering csere, csak ha kuplungot is kell cserélni akkor.
És ez a komplett kuplung kinyomó csapágyal tárcsával szerkezettel együtt.
Szóval a szimeringcsere maga megvan mondjuk egy 10esből.
Főleg, ha a két darabból álló szimeringet veszed amit egy óra alatt ki lehet cserélni.A váltórudnál folyik az olajod ugye?
Renault power
-
Bubee82
őstag
Evvan
Igen, ha jól rémlik ott van a folyás.
Majd ha aktuális lesz a csere, akkor újra beszélem vele h mennyit kérne el érte. Amit írtál azt észben tartom, aztán megmondom neki h valahogy így gondoltam a 40k-t. Max. elküld máshoz.
Mellesleg neki a 40k valahogy úgy jöhetett ki, h a munkadíj az eget veri, hiszen szét kell bombázni a váltót, ami nem 30 perces meló. Annyit biztos h nála a munkadíj többe kerülne, mint az anyagköltség. Vagy nem tudom.
-
FRENK1988
veterán
MII 1.4 16-s 98 lovas verziójába mikor és milyen gyújtógyertyát kell venni?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #7031 üzenetére
NEm 30 perces meló mert 1 óra sacc per kábé.
Haverom most cserélte egy hónapja.Más:
Na ma előszőr viccelt meg a kis autó.
Bár inkább a meleg viccelt meg mint a kisautó.Konkrétan ma mentem cseréltetni a forgalmit meg a rendszámot matricáztatni.
Bementem az okmányirodába.
Elintéztem amit kellett 10-12 perc volt.
Beül a család és nem indul a kocsi szépen forgat de nem kap benzint.
Parkolóban gyorsan légszűrőház le.
Indít a párom nézem nem jön a benzin.
NA fasza tanakodtam mi lehet, mondom nem nyit ki a szelep, na mindegy megnézem levettem a szelep fedelét és egy rohadt nagy szisszenés.
Visszacsavarozotam és minden szépen ment mint a karikacsapás.
Valószínüleg a melegtől több benzin párolgott el mint kellett volna és a túlnyomás miatt a membrán nem tudott felemelkedni.NA mindegy így jártam, hát ha másnak is lesz ilyen gondja, mert a megoldás 5 perc ha tudja az ember hogy mit keressen így 40 percembe tellett míg rájöttem.
Renault power
-
senior tag
majdnem egy hetet kibírt az indexem....
megint bexart...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Josi
aktív tag
Gyertyát kérdezett, nem gyújtótrafót
csere javasolt 60 e km
EYQUEM RFN58LZ
NGK NGK4619
BERU
BOSH
itt nézelődhetsz:
http://www.fridcar.hu/webaruhaz/renault/megane/2004/16916/gyujtasizzitas/gyujtogyertya/
Az évjáratot csak találomra irtam.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
Szívás II.-ik ütemben:
Na folytatta a nem indul az autó című projektet a kis renault
Átszakadt a membrán amit már írtam.
Ezek szerint a tegnapi csak a meghibásodás előszele volt.
A nagyobbik baj, hogy nem lehet kapni ilyen membránt.
Így komplett injektor cserét javasolnak.
Na hát az nem lesz
Holnap nekiállok megméregetem a membránt méretek erősség ilyenek és szépen legyártom magamnak.
2-3 órát biztos el fogok vele szarakodni, mire azonos nyomásértékűt sikerül csinálnom, de nem fogok egész injektort cserélni egy ki pöcs alkatrész miatt.
Na mindegy majd beszámolok a fejleményekről.Renault power
-
Egyik barátom nemrég vett egy 2001-es 1.4 16v ötajtós megane-t. Jó is, szép is, keveset futott és tényleg megkímélt.
Városi fogyasztást tudnátok mondani, akiknek ilyen motor van a gépében? Neki, úgy, hogy nem forgatja, óvatosba jár vele 7-7.2 a fogyasztása, ezt picit sokallja.Egyébként ezek hol esznek jól alacsonyabb fordulatonn, vagy inkább picit forgatva kell használni?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Josi
aktív tag
Szia!
Nekem ilyen van csak 1 évvel öregebb
Sajna városban tényleg benyakalja a 7 litert.
Az enyémben vagy fedlzeti computer , így ott szoktam nézni a pillanatnyi fogyasztást.
Sajna a sok leállás indítás, gyorsítás teszi ezt a fogyasztást.
Elinduláskor nem ritka a 16-18l pillanatnyi. ha folyamatosan lehet 50nel haladni 4-ben, akkor viszont 5l körül fogyaszt.
Országuton simán ki lehet jönni 6l alatt. Pl Bp meg vissza autópályával, klímával 5,8-6 között jártam meg.
Időnként viszont ki kell pörgetni mert ellustul a motor.
Ezek szeretik ha néha pörgetik 6500-ig. (ott már leszabályoz )''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
-
Füge007
senior tag
-
rob210
Topikgazda
Nézzétek csak mit találtam a renault befecskendezőkhöz:-)
Delphi
Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.
Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!
A probléma:A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.
A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.Itt jöjjön a közhely:
Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.
Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.
A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.
(2011-05-03 gyásznap volt nálunk a Fordosoknak. 4 TDCI Mondeóra kellett rámondani a
350 000Ft-os javítási költséget (Szivattyú, 4 injektor, rendszer tisztítás).
A delphi injektorok javítása viszont nyitott kapu. Van hozzá alkatrész és technológia.Hibák:
Magas résolaj:
Fúvóka, illetve a hidraulikus kapcsolószelep hiba. A kapcsolószelep okosabb, jobb megoldás mint a bosch golyófészkes, nyomópálcás rendszere.
Túl kevés-túl sok szállított mennyiség:
Fúvóka illetve a hidraulikus kapcsolószelep hiba.
Injektor felújítási árak: Új fúvókával és új kapcsolószeleppel, kódgenerálással nettó 45 000Ft .Szivattyújavítás: nettó 100 000-160 000Ft .
Renault power