-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
atosan
addikt
válasz rob210 #77000 üzenetére
Igen, ez egy kombi, tárcsafékkel elöl hátul. Tudtommal az 1.6-okat így adták ki.
Mikor szabadon gurul, mintha fogna picit közben. Pedál is feljebb harap. Bosch pofákat rakott bele a szaki.
Sajna nincs elég szerszámom, ezért nem vágok bele egyedül.[ Szerkesztve ]
Maine coon
-
Kornelius07
csendes tag
Sziasztok.
L3 elektromos kézifék gombjában a mikrokapcsolo javítható / cserélhető, vagy új gomb után kellene néznem? Az automatikus rögzítés és oldás működik, de a gombra nem reagál. Hibajelzés volt, a gomb villogott műszerfali hibaüzenettel, diag (elm+py) szerint kapcsoló hiba van. -
rob210
Topikgazda
válasz Kornelius07 #77002 üzenetére
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #77009 üzenetére
Ott is szokott, de a korai példányokban.
Nem árt, ha berendelsz egyet, mert akkor csak kikatt bekatt, ha tönkremegy. A lagunánál valamiért sűrűbben fordul elő.Az is lehet sose lesz rá szükséged.
De ha kell akkor ez nincs polcról és nagy galibát tud okozni.Renault power
-
KTU
addikt
Sziasztok!
Szükségem lenne kis segítségre.
Renault Megane MK2 Ph1 szedán.
Előző tulajnál tönkrement a tankajtó központizár motor, egyszerűen kivette, és rakott bele egy hosszú egyenes drótot, amit a jobb hátsó lámpától lehet mozgatni.
Pedig egyszerűen lehetett volna javítani.Vettem új gyári Renault központizárat, (mivel a régit nem kaptam meg)
kérdésem, mi hiányzik még ehhez hogy be tudjam szerelni?
Mi fogja a karosszériához az egységet?
Felül vagy alul van a zárórúd?
Hogy áll ez egyáltalán normálisan helyén?
Belülről ezt látom, (az egységet csak próbaképp csatlakoztattam, hogy működik-e, működik, vezetéket nem vágta le )
Amiket jelöltem a képeken, ki kell vennem?Köszönöm
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
KTU
addikt
Köszönöm a válaszokat.
Ez a nagy darab műanyag hogy jön ki?
3db csavart kivettem, de nem nagyon akar kijönni, eléggé bele van gyógyulva.
Kiütöttem óvatosan gumikalapáccsal.
Így hozzáférek az anyához a régi központizár motor végén.[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #76985 üzenetére
Nos valószínűleg megvan a bűnös. Még sem szerelési hiba (csak egy picit). A fékbetéthez adott rugót szinte kézzel le tudom venni, illetve vissza tudom akasztani. Alig feszít valamit. A betétet meg én vettem-vittem (mondjuk ha ők adják, ugyanezt rakják bele csak drágábban ). Felrakáskor azért ezt érezniük kellett volna... Most veszek külön rugót, csak nem tudom melyik gyártmány legyen . Ahol venném ott nincs ATE. Bosch jó lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
válasz rob210 #77017 üzenetére
Kicserélték, mert szép fényes a jelenlegi. A korábbi már elég használt volt. Szerintem is egyformának kellene lenniük, de ezek szerint ez a ferodo mellé csomagolt rugó nem a legjobban sikerült darab. Masszívan kellene tartania, de éppen hogy csak minimálisat feszít.
Veszek egy BOSCH-t aztán majd beszámolok a fejleményekről -
gabor9991
őstag
Féktárcsán [ilyen] kipattogással találkozott már valaki?
Febi tárcsa Zimmermann betéttel nincs válla, van benne vagy 10-15 ezer.
Nem ráz, de azért ezek a kráterek nem annyira megnyugtatóak.Mitől lehet ez? -
Bálint OS
tag
Sziasztok,
Nem réégóta vagyok tulaja egy Clio 1.5 dci nek. Voltak kezdeti nehézségek füstölt mint az állat aztán megtaláltam az EGR-en van egy gumi tömités az előrre menő oldalon és ott fals levegőt szívott meg apró cseprőbb bajok) Ezeket orvosoltam és látszolag jó is lett viszont 1500km után most egy olyat csinál hogy hosszú menetnél mintha nem akarna tölteni a turbo ha odalépek neki. Olyankor gáz elvétel újra megnyom és azonnal seggrakéta. Valakinek valami tippje. SZétszedem ma a szívó oldalt átnézem újra hátha kosz fals levegő vagy valami hasonló. Turbó nem lóg, résolaj szint 5-5,2ml. Fogyasztása is 4,1-4,3l. Nincs kormolás se hibakód. -
rob210
Topikgazda
válasz gabor9991 #77026 üzenetére
Ez minden jbs- váltónál előfordul, gyakorinak nem nevezném, de 6-7 évente cserélni kell.
Ha kiszakad valóban elfolyik a váltóolaj nem mondott hülyeséget, de nem szokott kiszakadni, a benne lévő csapágy előbb megadja magát és elkezdi ereszteni az olajat, ha valaki lesz@rja és jár tovább vele akkor szokott kiszakadni. Utána meg vakarhatja a fejét a váltócsere miatt.Magyarán illik cserélni, ha ereszt.
Thalianal viszont nem tudom fejből a méretet.
2 féle van valóban emlékeim szerint a szűkebb a thalia clio a nagyobb a megane.
De alváz alapján kikeresik neked. (a legtutibb meg az, ha megméred egy tolómérővel, kb. 2 perces mutatvány.)Renault power
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #77030 üzenetére
Ennek, hogy a féltengely [így excentrikusan] forog a féltengely mi lehet az oka?Megrángattam rendesen, nem lóg.
-
printer71
csendes tag
Nos , megvolt a tesztút a Megannal ( DCI 82 LE ) , nagyrészt országúton , takarékosan 80-110-el ahol lehet , persze jópár előzést eszközölve , fogyasztás 3,5 , és levonva a következtetést , hogy ez a motor nekem éppen elég .
Tehát minden rendben , csordogálok hazafele a balatonparton a több mint 1000 km-es túráról , családdal hallgatjuk a Retro rádiót , persze ehhez a 10 éves lány hátulról pofákat vág mert nem tetszik neki a zene , előzékenyen engedem át a gyalogosokat a zebrán , amikor kapunk egy akkora ütés hátulról , hogy pár pillanatig nem is tudom mi történtt .
Nos apuci 20 éves kisfia , aki megkapta a volt rendőrségi Octaviat fékezés nélkül belénkzúgott . Először fékhibára , majd némi telefonálgatás után elbambulásra hivatkozott .
Nos a Megane nagyon jól vizsgázott karcolásokkal kis horpadásokkal megúszta . Igaz ebben segített a vonóhorog isViszont azóta világít a légzsák és a SERVICE lámpa is . Nos a légzsákról már tudom , hogy az ülés alatt kell keresni a csatlakozót , és azt megnyomkodni , de mit jelenthet a Serv. lámpa . Ha megoldódik a légzsák akkor eltűnik a Serv. lámpa is ? A csattanásig semmi jelzés nem volt . Én hazajöttem az autóval , a működésén nem venni észre semmit
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz printer71 #77032 üzenetére
Betétlap van? Csomiajtó is kapott, ha jól látom. Fordított esetben ugyanez lett volna kb, elöl van gyűrődési zóna, hátul kevésbé. Nade le kéne venni a lököst, és megnézni mögötte az ütközés elnyelő elemet - a műanyag rugalmas, az viszont kaphatott. Egy pillantást megér a horog bekötési pontja, ilyenkor néha több kárt csinál, mint hasznot.
Gépre kell dugni, akkor egyértelmű lesz
Érdemes lehet színre azonos bontott cuccokat nézni, úgy lenne a legolcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz molnarpeter #77033 üzenetére
Meg a lemezeket is érdemes megnézni, mert hasonló esetben volt olyan, hogy látszólag nem volt sérülés, de a pótkereket nem lehetett kivenni, mert rányomódott a lemez (nem Renault volt)
Путин, иди нахуй!
-
Steven
addikt
kaszni nem tud elcsavarodni vonó horogtól ?
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
printer71
csendes tag
válasz molnarpeter #77033 üzenetére
Persze ezek megvoltak , betétlap , beismerés , kiérkeztek a rendőrök , ők adtak betétlapot , segítettek kitölteni . Persze , csomagtartó ajtó sérűlt , a vonóhorgot felhajlította a rendszámra , meg a lökhárítón látszanak a kitüremkedések ahol a lökhárító mögött vannak valamilyen műanyagok , vagy fémek , amire ilyenkor felfekszik a lökhárító .
Igazad van , akkor látszanának a dolgok ha levennők a lökhárítót , de addig szerintem nem tanácsos megbontani míg a szemle nincs meg . Alulról . és belülről a pótkerék felől nem látszik szemre sérülés , a vonóhorog nem csak felfekszik a hátfalra , hanem van két hoszzú nyúlvány is amiket az oldalfalra csavaroztak . Annak a műanyag " tálcának " van megrepedve a két sarka amiben a pótkerék van . A lökhárító két sarka van ide csavarozva , ezek a nagy lökéstől megrepedtek
A " sima " Vag-com OBD 2 amivel a VW csoport autóit lehet olvasni jó lehet , vagy csak a Renault olvasója ?
-
KTU
addikt
Ismét köszönöm a válaszokat!
Szombat du. kicseréltem.
A tankajtó műanyagot (amit 3 csavar fog és kiütöttem), csak kibillentettem, a csukló része nem akart kiférni, nem erőltettem, cső el ne törjön.
Csak a sárgával jelölt műanyagot kell kihúzni, persze belül van "bepattanója", azt összenyomni, ahogy bent van, felül és alul, (ez így nem fér ki, csak szemléltetésképpen visszaraktam). Ez gyakorlatilag egy cső, amin van még egy szivacsos jellejű másik cső, simán csak rácsúsztatva, ezek így egyben védik a tankajtó központizár motor rúdját.
A tankajtó központizár motor ottmaradt menetes részét kivettem, csomagtartó felől 10-es kulcs, kerékdobba 16-os vagy 17-es (amilyen kulcsnyílású anyát épp ráraktak), két személyes, próbáltuk lazítani, persze eléggé rá gyógyul az anya, egyszer csak sikerült elszakítani.Új tankajtó központizár motor berakása.
Tankajtó műanyagot helyére berakni, központizár motort szintén becsavarozni, (gyárit vettem, de a doboz bontott volt, nekem csak és kizárólag a motor volt benne ami biztos új volt, mert a sarukon nem látszott még csatlakoztatás nyoma).
Kellett hozzá még hatlapú M10-es önzáró anya metrikus normál menettel, plusz egy nagy 10-es "fakötésű" laposalátét, amit a kerékdob felől raktam az anya alá.
A központizár motor zárórúdja nem megfelelő helyre mutat, ugyan össze lehet így rakni, de a rúd nagyon nehezen mozog, van hogy nem is működik. Gondolom a régi központizár motor lefeszegetésétől.
Kellett egy tizenpárcenti hosszú csavar és sok nagy 10-es "fakötésű" laposalátét, meg persze egy anya, hogy a lemezt a megfelelő irányba állítsam.
Elsőnek csak 3 - 3 db alátétet raktam, de a csavart így elgörbítettem, a bak belső részét használtam erőkar növelőnek.
Ezt a beállítást érdemes pontosan megcsinálni, rászánni az időt, hogy a központizár motor hosszú életű legyen és nem mellesleg télen is kinyíljon az ajtó.Kereket nem vettem le, sőt a "lábán" állt végig az autó, a kezem simán befért (pedig nem vékony), szerintem a kerék is gyári méret 195/65R15.
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Morales72
csendes tag
Szia Rob!
Mivel te autó szerető ember vagy, gondoltam, hátha van tipped, amivel segíteni tudnál egy bajba került barátomnak, aki nem tud hazamenni Litvániába, bár az autó nem Renault, bár talán a PSA fejlesztette ezt a motort, ha jól tudom.
Van egy 2007-es V50-es Volvója, 2 literes dízel, 100kw. A tünetek a következők, Autópályán kb 100-nál elment a turbónyomás, az autó lelassult. Félreállt az autóval, leállította, újraindította, de az autó azonnal leállt. Valahogy sikerült beindítania, és 10km-et tudott még menni vele a szállásáig. Az utolsó pár km-en fehér füst jött a kipufogóból. Azóta nem lehet beindítani az autót.
Az autó nagy szervizen esett át indulás előtt, és sajnos a barátom valami Gold nevű injektortisztítót töltött az autóba, amit nagyon nem gondolt ált.
Tipp?
Előre is nagyon köszönöm a választ!
[ Szerkesztve ]
"What we do in life, echoes in eternity."
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #77039 üzenetére
ha fehér füst jött az sajnos nem jó jel.
Ez utcán nem megoldható hiba.
Diagot kell rátenni, ha a turbó értékei jók és amúgy minden oké, akkor sajnos hengerfejgyanús.
Kell mérni egy kompressziot és veszteséget, valamint résolajat.
Ha ezek megvannak akkor el kell dönteni, hogy hengerfej le vagy merre tovább.Fehér füst álltalában a víz elégéséből keletkezik, ami diesel autónál, akár repedés is lehet, de ha mákja van akkor csak egy hengerfej tömítés.
Egyik ismerős járt így neki iszonyat szerencséje volt, román kúton tankolt és utána 50km múlva elkezdett fehéren füstölni, igaz neki azonnal dobott hibakódot is meg elment az erő.
Kiderült, hogy pancsolt volt az üzemanyag, teljes leengedés szűrőcsere, megtankolás, mindez a határtól 30km-re jó móka volt.Renault power
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #77041 üzenetére
Annyi új infó van, hogy az autó már szerelőnél van, de nevezzük csak embernek, mert még nem tudni, hogy tényleg szerelő-e az illető, vagy csak űzi az ipar. Amikor az ember ráadta a gyújtást, az EGR szelep zúgott, mintha meg lenne szorulva, és turbó alultöltés hibakódott dobott a diag. Élő diagot nem tudtak még nézni, mivel az autó nem indult be. Ma tud vele foglalkozni az autóval az ember.
"What we do in life, echoes in eternity."
-
Baalaagee
csendes tag
Sziasztok! Valaki találkozott már az alábbi jelenséggel? Kizárólag hidegindításnál ha nem megy pár órát, napot a kocsi, hosszasan teker az önindító és csak utána indul be (érdekes mód gyertya/légszűrőcsere előtt nem volt ilyen problémája soha, nem tudom lehet-e összefüggés), Clio 2 1.4 16V benzines, előre is köszi a tippeket!
-
Baalaagee
csendes tag
Köszi, egyik tippem az volt pont (az AC pumpán kívül), mivel nem tudni volt-e benne már egyáltalán cserélve, csak azt nem mertem házilag babrálni, gondoltam rákérdezek nézelődjek-e más fele amihez könnyebben hozzáférek, ennél a tipusnál írták körülményes helyen van ez a szűrő. De akkor megnézetem.
-
KTU
addikt
válasz Baalaagee #77047 üzenetére
Megane 1-nél, 1,4 benzin, 2003, a jobb hátsó ajtó alá kell befeküdni,
a csatlakozásoknál össze kell nyomni és lehúzni a csövet, meg talán van egy bilincs ami tartja a szűrőt.
Szerintem a Clio-ba is ilyen lehet.
Melegbe csináld, hogy könnyű legyen összenyomni a csatlakozókat.
Gyorsan megvan.YT videó cseréről [link]
Ugyan így kell cserélni Megan-nál is.[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
ati05
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Videós, mozgóképes topik
- Kipróbálunk valami újat, az iPhone-os kolléga kinyitható Androidra vált
- Fotók, videók mobillal
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070/S/Ti/TiS (AD104)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EAFC 24
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Futás, futópályák
- További aktív témák...