-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
Olajhőmérséklet ellenőrzésére csak diagon keresztül van lehetőség?
-
polonic
félisten
A nő a háznál nem kíméli a technikát. Nem kerüli ki a gödröket, csatornafedeleket. Emelkedőn felfelé beváltja 2 ezres fordulatnál a következő fokozatot, fordulat beesik 1500 alá.
Persze, ha szólok érte, én vagyok a fasz. Ti mit csináltok? Mit csináljak? -
polonic
félisten
Ha már itt szóba került az EGR tisztítás.
1,6 dci-nél szükséges? A videó alapján a DPF után megy a kipufogógáz az EGR-be. Így azt gondolnám, hogy nem kormolja össze az EGR-t és tiszta vagy tisztább marad.
-
polonic
félisten
Átautóztam a Mátrán a 24-es úton. Mátraháza után Gyöngyös felé csak motorfékkel jöttem lefele gurulva. Visszahűlt a víz egy jelzésnyit. Pont azt a kis utolsó jelzésnyit, ami a bemelegedést jelzi.
21 fok volt
Rendben, hogy motorféknél nincs terhelés, nincs befecskendezés. De ez így normális, hogy 21 fokban is vissza tud hűlni egy picit a víz a dízelnél?[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
jól van már na
nyilván télen oké, hogy ilyen
ilyen időben ezt most tapasztaltam először, vagy eddig nem vettem észre[ Szerkesztve ]
-
-
polonic
félisten
válasz HarleyCustom #71481 üzenetére
A gyár által elszabott csereperiódus is ludas ebben.
Semmi esetre se húzd el 30 ezer km-ig az olajcseréket. 15-nél legkésőbb legyen meg, minőségi olajjal. -
polonic
félisten
válasz HarleyCustom #72033 üzenetére
Nekem is scenic 3 van, igaz grand scenic, de teljesen más a kijelzőm.
-
polonic
félisten
Honnan szerzitek be az SWF ablaktörlő lapátokat? Lehet csak béna vagyok, de az autóalkatrész24-et találtam csak meg. Onnan meg drága a szállítás.
-
polonic
félisten
Egyébként használ itt valaki Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30 olajat dpf-es dízelbe?
Megfelel az RN0720-nak. Full szintetikus olaj, ellenben az ELF-el de akár a Liqui Moly 0720-as olajával szemben. Ezek hidrokrakkolt olajok. -
polonic
félisten
Ha egy hét állás után, hidegindításnál a motor alapjárati járása mellett lehetett érezni nagyon minimálisan a rezgést belül az autóban, akkor ez azt jelent, hogy a tartóbakok kezdenek fáradni?
Garázsban, most jelenleg 13 fokban áll. A hidegindítás itt ezt jelenti, nem a kint 2-3-4 vagy ha van minusz fokokat. -
polonic
félisten
válasz Csatravi #72405 üzenetére
Erre írni akartam korábban is. A Mol EVO dízel a sima gázolaj náluk, a prémium az EVO dízel plus.
Egyébként OMW prémiumot tankolok több, mint egy éve már. Nekem eddig ez bejött. A kútoszlopon ott B0 matrica van, sima gázolajnál B7.
A Shell prémium is B0 vagy az ott talán B7?
-
polonic
félisten
Autóztunk kb 2 ezer km-t Ausztria, Salzburg környéke, majd a Sasfészek.
A fogyasztás elég érdekesen alakult odaúton.
Mosonmagyaróváron az OMV-nél tankoltam tele a határátlépés előtt. A fedélzeti (lehet hinni neki, max fél litert csal) a lenullázás után a szokásos 136-os (A1-es autópályán engedélyezett 140, ott 146-ra állítva) tempomat mellett 7,5 liter körüli átlagot írt ki nagyon jó ideig. Igaz volt szél is, de ennyire nem emelkedett meg még a fogyasztásom. Jó sokáig volt ekkora, később normalizálódott. Ennyi ideig azért nem kéne regerenálni sem.Tankolás után 6,4 lett, fedcomp 6,1-es átlagot írt ekkor.
Hazafelé úton, ugyanazon az útvonalon, ugyanúgy 136/146-os tempomattal, osztrák OMV-nél tankolás után 5,8-5,9-et írt a fedcomp. Majd hamarosan teletankolom, aztán meglátjuk a valós mennyi.
-
polonic
félisten
válasz gixxergabi #72877 üzenetére
Hozzá kell tenni, hogy a motor károsanyag kibocsátása pont a városban jóval magasabb, több, mint tízszeres is lehet.
Ugyanis a megadott értékeket üzemmelegen tudja az autó.
Na most a dízel mikor melegszik be városba, vagy akár egy benzines is. A belsőégésű motorok nem a rövid távú hidegüzemre tervezettek.
A katalizátor gyakorlatilag addig nem is működik, amíg nem üzemmeleg. Annak a működési hőmérséklete több száz fok. Gondolhatod, hogy mikor éri el, akár benzines autóban is. -
polonic
félisten
válasz abteam2008 #73129 üzenetére
Én igyekszem 2 ezer felett tartani a fordulatot. Elpörgetem simán 3 ezer fölé is, akár 4 ezerig is. Ha meleg a motor. A motor pedig akkor meleg, amikor az olaj is, nem csak a hűtőfolyadék.
Emelkedőn inkább alacsonyabb fokozatban magasabb fordulattal megyek fel, ott különösen figyelek arra, hogy ne essen 2 ezer alá a fordulat.
Ahogy írták korábban is, a nyomaték öl, nem a fordulat!Ez hideg üzemre is igaz, amíg nem melegszik be. Csak ott annyi, hogy max 3 ezerig pörgetem. És kerülve a nagy gázadást, nagyon finom gázzal, nagyon lassan gyorsítva.
-
polonic
félisten
Az üzemanyag témához hozzászólva, azon belül is maxxmotion.
Az OMV honlapján megtalálhatók az adatlapok.
Két maxxmotion diesel adatlap is van. Az egyik csak simán a neve, a másikhoz oda van bigyesztve a B0.Ezek alapján egyikben sincs FAME. Úgyhogy megnyugodtam.
Viszont azt nem tudom, miért van kettő. A jelzés nélküliben van HVO, szintetikus bioüzemanyag. Ezzel érték el a jobb hidegindíthatóságot és a magasabb cetánszámot, erről korábban olvastam.
A B0 jelzésűben még a HVO sincs. Csak a gázolaj és az adalékjavító csomag.Mondjuk két különböző termékszáma van. Lehet a jelzés nélküli volt a korábbi prémium cucc, aztán mióta kötelező a B-s felcímkézés, azóta ez B0 az újabb.
-
polonic
félisten
-
polonic
félisten
válasz forceberg #73230 üzenetére
Mondjuk a városban pont nem fogyaszt keveset a dízel sem.
Mert amíg hideg, az is nyeli a gázolajat. Városban kb még be sem melegszik.Másik dolog meg, hogy amíg nem üzemmeleg a motor, addig a kipufogógáz tisztító berendezések sem működnek. A sima katalizátor sem. Benzinesen sem.
Így meg több tízszeres is lehet a károsanyag kibocsájtás.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz #89309696 #73237 üzenetére
Nekem is dízelem van, és szeretem nagyon is.
Onnan tudom, sokat fogyaszt, hogy pont most tapasztaltam, amikor éppen a városban is mentem 3 helyre vele. Szóval tankolás után lenulláztam és pont mentem. 6-7-8 km-eket 3 helyre, üzemi hőmérsékletet nem érte el így. A fedcomp 9.8 literes átlagot írt ki (lehet hinni neki, fél litert csal max), úgy hogy nem is volt dugó egyáltalán sehol. Tehát nem araszolás volt, hanem városi tempó, lámpáknál, zebránál, kereszteződésnél megállásokkal. Az a dízel, ami 120-as tempónál 5 liter alatt fogyaszt.
A másik pedig: Euro5-ös, dpf-es, nem kormol, ami tök jó. De az NO kibocsátása több, mint kétszerese egy euro 6-os autónak. A nitrogén-oxidok az egészségre eléggé ártalmasak.
Szóval nem csak a kormot, a PM10-et kell csökkenteni a légkörben, hanem ezt is.Meg lehet találni a neten, hogy Madrid belvárosából kitiltották az autókat és lecsökkent a NO szennyezés a belvárosban, nagyon rövid időn belül.
Ezt nem a média mondatja velem. Ha ezt nekem szántad. Meg azt sem, hogy a sima katalizátor, amit említettem, annak az üzemi hőmérséklete vagy 400 fok. Még benzines autóban is gondolhatod, mennyi idő alatt éri el. Ez addig kb nem is működik, kezeletlenül jön az autóból a kifugógáz. Ezt nem én találtam ki, ez így működik.
De a motornak is van egy üzemi hőmérséklete, ami optimálisan tud működni, akárcsak a dpf-nek, stb.Amit mondani akartam "környezetkímélés" szempontjából, hogy ha sokat használja városban, hidegindításokkal, akkor inkább benzinest vegyen.
-
polonic
félisten
Még egy hsz az üzemanyag témához.
Írtam az OMV-nek a jelölésekkel, sütőlaj tartalommal kapcsolatban és a MaxxMotion diesel származásáról. Válaszoltak:
A B7 jelentése, hogy a biotartalom NEM haladja meg a 7%-ot. Tehát a 0%-os biotartalmú gázolaj is B7-nek jelölhető. Osztrákoknál ezért jelölik B7-tel. Magyarországon pedig B0. És az MM tényleg nem tartalmaz semmi használt sütőolajat.
Így ebből kifolyólag, lehet a Mol vagy Shell prémium sem tartalmaz FAME-et. Kéne egy adatlap, ami az OMV oldalán is megtalható és úgy már tiszta lenne a kép.
Aztán a származásra azt írták: mivel a MaxxMotion termékek egyedi finomításban és gyártásban készülnek, a teljes hálózat kizárólagos származási helye a schwechati finomító.
-
polonic
félisten
Kigyulladt a narancssárga service ikon és megkaptam a check airbag feliratot mellé. Majd pár másodperc múlva eltűnt.
Aztán ezt még kétszer ismételte meg.Ez érintkezési hiba lehet vagy valami kezdődő hiba a légzsákokkal?
-
polonic
félisten
Sajna nincs diagom.
Az ülés alatti csatlakozókat megnézem.
A kormányátvezetőnek a javítása mennyire sürgős és mekkora meló?
-
polonic
félisten
Használ valaki traktormotorba Shell RN0720-as olajat?
Az értékei alapján egész jónak tűnik és teljesen szintetikus olaj.
-
polonic
félisten
válasz shifty! #73627 üzenetére
Igen, az a másik választott.
Motul Specific RN0720Csak az értékek minimálisan alacsonyabbak. 100 fokos viszkozítás pl. Az az Elf-nél 12,2
Lehet csipegetné. Nem tudom, mit jelent ez a minimális különbség ennél az értéknél. -
polonic
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen