-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
Alváz és üreg védelemről mit gondoltok?
Nem tudom, hogy pl a grand scenic mennyire rohadós fajta.
-
polonic
félisten
válasz gixxergabi #56710 üzenetére
Az hogy sikerült neked? Nekem csak azt a mapshare vagy melyik frissítéseket ajánlottá fel.
-
polonic
félisten
Ezt megosztanátok velem privátban?
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #56737 üzenetére
Szuper! Köszönöm!
Azt hiszem jövő héten intézek is akkor a Bondexnél, ha jó árban van.Értetlenül állok ez előtt, hogy ezt miért így csinálták meg.
És ugye a motorháztetőnek az elején is vannak a lyukak, nemtom pontosan minek hívják őket. Na de ha le van csukva, akkor ez pont ott van. Oda is simán belemegy a víz, a só, stb és rohaszthatja belülről.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #56740 üzenetére
-
polonic
félisten
Ezen én is meglepődtem, hogy miért nem ott kezdődik a motorháztető.
Ha már szerelés. A levegőszűrőt úgy lehet kicserélni, hogy leszeded a fékolajtartályt, majd utána az egész műanyag részt az ablaktörlő alatt és aztán a tűzfalnál elérhető, akkor ki lehet csavarozni.
Agyrém.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Érdemes lenne szerintetek a könnyűfém felnit eladni és lemezfelnire cserélni? Így kaptuk az autót, hogy a nyári és téli gumi is külön alufelnin van. A nyári természetesen marad alun.
5 küllős a felni és így azért könnyebben bemegy a sós dzsuva a fék alkatrészeihez.
Ezeknek az óvása miatt kérdezem csak. -
polonic
félisten
válasz molnarpeter #56834 üzenetére
Ez igaz. De az élettartama elvileg rövidebb annak a leírások alapján. Én is ezert vettem a philipset. De majd meglátjuk.
Tompítottban még GE van. De mondjuk az úgy sem megy annyit, mint a tompított. -
polonic
félisten
Ha már szóba került a fogyasztás, én is megosztanám.
Grand Scenic 2013, 1,6 dci 106 ezer km.Országúton 4,9 literre jött össze. Aztán autópályán 5,5-5,6 közé felment. Sebességhatárokat betartva.
Most viszont ezen a héten városba járkáltam kb 20-25 km-eket és így 6,7 körül van.
Szerintetek?És ti milyen gázolajra esküsztök? Én most kétszer lukoil prémiumot tankoltam bele.
-
polonic
félisten
válasz diablo1984 #56893 üzenetére
Enyém is irtó büdös egyébként.
Van még a simán kívül egy prémiumnak mondott. Nem a Top N
Aztán van a prémium, ami dízelnél a nitro prémium dízel. Ezt tankoltam eddig. -
polonic
félisten
válasz forceberg #56894 üzenetére
Nyilván nem tudtam tankolással mérni. Nem töltöttem rá minden szakasz után.
Szóval ez a fedélzeti értéke. De azt néztem, hogy viszonylag pontos. Pár deci eltérés lehet.
Tankolás után kiszámoltam a fogyasztást, 6,2 liter lett a vegyes. Ebben minden van, országút, autópálya, város is. Ekkor mutatott egyébként a fedélzeti 6,3-at.Lehet majd megnézem úgy is egyszer, ha úgy alakul, hogy mindig teletankolom a különböző etapok után.
-
polonic
félisten
válasz Komi28 #56897 üzenetére
Ilyen felhasználáshoz dízel szerintem.
Egyébként én azt látom, hogy a dízel olyan 8 km körül melegszik be. Azaz csak a víz.
Szóval ilyenkor még nem üzemmeleg. Akkor üzemmeleg, ha az olaj is eléri a 90 fokot. De olajhőmérő mondjuk nem sok autóban van. Szóval a víz bemelegedése után mondjuk még 10 km tippre. Majd kijavítanak a hozzáértők, ha hülyeséget mondtam.Egyébként 6 km-en a benzines motor sem melegszik be. És itt megint nem a vízről beszélünk, mert az mondjuk igen, hanem az olajról.
-
polonic
félisten
Használ vki Eneos olajat 1,6 dci dpf-eshez?
Ezt konkrétan:
Eneos Premium Hyper R1 5W-30Egyébként a MOTUL SPECIFIC 0720 5W-30 van kinézve.
Csak érdeklődöm a többi lehetőségről. -
polonic
félisten
Megnéztem itt a topik összefoglalóban linkelt oldalon az 1.6 dci-ről az infokat.
[link]Ami feltűnt:
Timing chain: lifetime
Oil change intervals: up to 40,000 km
Diesel Particulate Filter: lifetimeHogy gondolja egy gyártó, hogy akár 40 ezer km-enként legyen olaj cserélve. Ezt nem értem. Mi alapján gondolja, hogy ez jó a motornak?
Aztán a DPF sem bírja ki sok 100 ezer km-ig. És a vezérlés? Láncos, tudom. De azért olvasni olyat, hogy cserélni kellett a vezérlést láncos motornál is.
-
polonic
félisten
Persze. Cserélni fogom nagyon hamar. Most 16 ezernél jár az olaj. Aztán a csere után ráállok a 10 ezres cilusra.
Motul vagy LiMo vagy Valvoline olaj lesz a következő. A szűrőkből én is mann-t választottam. Még az előző kis fiatba is illyeneket vettem.
Levegőszűrőt is gyakrabban fogom cserélni, minden olajcserénél, az biztos.Egyébként állandóan hallható a csattogás vagy csak indításnál, lállításnál?
Az előző tulaj évente szervizeltette, olyan 20-23 ezer km-t ment egy év alatt.
Milyen gondok lehetnek?
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Szerintetek ez a hang mi? Erre kerregésre, vagy hogy írjam le, gondolok. Hallatszik a motor járása közben.
Kettőstömegű? Elinduláskor óvatos kuplung csúsztatáskor kicsit beremeg.
-
polonic
félisten
Senkinek nincs ötlete az én hsz-emre? Vagy nem működik a link?
Lehet hallani azér a kattogást a felvételen szerintem.Azt furcsállom, hogy ma nem csinálta.
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #57051 üzenetére
Mivel nagyon szűk az egész motortér, így én szerintem nem tudom megállapítani. Meg mondjuk hozzáértő sem vagyok nagyon.
Ha van ötlet, hogy egy mezei halandó ezt hogy tudja megállapítani, akkor jöhet.
Annyit tudok, mik ezek. -
polonic
félisten
válasz LamerGyuri #57053 üzenetére
Igen. Az még nem lett cserélve.
5 éves a járgány 107 ezerrel. Mikor kéne cserélni? -
polonic
félisten
válasz LamerGyuri #57056 üzenetére
Jólvan oké.
Na úgy értettem, hogy terv szerint mikor kéne.Próbálok majd videót, de ma, pl nem jelentkezett, írtam is korábban. Na mindegy, majd résen leszek. Szóval akkor hang alapján ez az esélyes?
Ez kb milyen árú tétel? És mennyire sürgős a csere?
-
polonic
félisten
Most toltam le 250 km-t autópályán és a fogyasztással nem vagyok kibékülve. 6,7-re felment az átlag. És a pillanatnyi is 6 felett volt végig.
Egy hete pedig 6 alatt volt pályán. Az átlag 5,4 volt.
Gps szerint 130-as tempóval megyek mindig.
Szerintetek mi lehet? -
polonic
félisten
Én is gondoltam regenerálásra. Ennyit számítana?
Alapjárati fogyasztást nem tudom. Ebben egy csik van. Amikor megállok akkor nem jelzi.
A fordulatszám 900 volt alapjáraton. -
polonic
félisten
Most visszaúton is 6 felett alakult a fogyasztás.
Száraz idő, melegebb is volt.
Maxxmotion diesel van benne eddig a lukoil nitro prémium volt.
Majd kifogy a tank megint omw megy bele aztán meglátjuk.
Azután még vissza a lukoil. -
polonic
félisten
Lehet, hogy ne gondoljam túl és a nagy hideg lesz a ludas. Mondjuk dugóban simán felment nekem 7-re is. Start-stop kikapcsolva. Azzal lehetne spórolni, de nem érdekel.
Csak meglepett a mostani nagyobb fogyasztás. 3000 km-t mentem vele egyébként mióta megvan és addig a pályázás 6 alatt volt mindig.Lehet a gázolaj is? Bár direkt a maxxmotiont tankoltam bele most.
-
polonic
félisten
Ez a keramiabevonat és a fusso érdekelne engem is.
Írnátok pár sort róla? -
polonic
félisten
válasz forceberg #57288 üzenetére
Nekem is visszacsökkent a visszajelzett átlag 1 literrel.
Mondjuk már a mínuszok elmentek ugye. De szerintem nekem is regenerálás ment meg a mínuszok is közrejátszottak. Egyébként 900 volt az alapjárat akkor. Most 800 szokott lenni.
Nálad mennyi az alap és regenerálásnál?
Most nálam maxxmotion van 2 teletank óta, előtte én is lukoil nitrot tankoltam.Van egyébként üzemanyagok között is észrevehető fogyasztás különbség?
Egyébként ezt a nagy dögöt az 1,6 dci elviszi országúton 5 alatt, pályán 6 alatt. Ez nagyon tetszik.
-
polonic
félisten
válasz Geri89 #57319 üzenetére
Nem véletlenül van az a DFP benne. Csak úgy teljesítik az egyre szigorodó EURO normákat a motorok. Már a benzineseken is lesznek, egyre többön, ahogy jön az EURO 6d.
Műszakin bizony bukta lesz, ha rámérnek a kibocsátási értékekre.
Egyébként hányas a besorolása?
Tudom, hogy a DPF hibaforrás, meg a faxom kivan tőle nekem is. De nekem eszembe nem jutna kiiktatni. Azért ,hogy is mondjam, értem a létjogosultságát, hogy ha nyomok egy nagyobb gázt, nem kormol az autóm. Környezetkímélés szempontjából gondolkodom. Rosszul vagyok a kormot okádó dízelektől. És ezt lélegzi be az ember.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz Geri89 #57321 üzenetére
Mondjuk ez érdekes.Két oldalról is lehet nézni.
- Ha az euro4-et csak dpf-fel tudta teljesíteni, akkor tiszta sor, miért van rajta.
A két piacon miért nem ugyanolyan. Mert osztrákoknál és magyaroknál is ugyanaz az euro4 van. A magyaron, hogy hogy nincs rajta.- Ha meg dpf nélkül is tudja az euro4-et, az is tiszta sor, hogy miért nem kellett rá. Viszont akkor az osztrákra meg miért került rá, ugyanaz az euro4 ott is, mint itt is.
-
polonic
félisten
Elkezdtem nézegetni a fentebb linkelt oldalt. Ott találtam meguin olajat. Soha nem hallottam még róla. Az a szlogenje, hogy oils of Germany. Van rn0720-as olaja is.
Ti ismeritek ezt a márkát?[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz LamerGyuri #57373 üzenetére
Nem így értettem. Miben más az osztrák só a magyartól.
-
polonic
félisten
Megjártuk Zakopane-t. 700 km volt kereken, 35 liter üzemanyaggal. Még majdnem a fél tank gázolaj megvan. Ez a benzines autók után még mindig elképesztő nekem.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
4000 km megtétele után az olajszint a nívópálcán max 2 mm-t csökkent.
Ezzel nem nagyon kell foglalkozni, gondolom.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz rob210 #57487 üzenetére
Jó, igaz. Lehet, túlaggódom.
De nem volt még ilyen komoly autóm. Ezért kérdezek inkább kb mindenről. Szóval bocs a spamalésért.Az élvezettel nincs baj, nagyon bejön egyébként a járgány. Megváltás volt a hegyi utakon egy erősebb autóval menni a kisautókhoz képest.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest