-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz Something_ #697 üzenetére
Nálunk is épp akkor kezdett el szakadni amikor indulhattam volna a szerelőhöz...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #697 üzenetére
Bár nálunk, Kalocsán esne így! Akkora kibasz*tt szárazság van, az elmúlt 2 hónap szinte minden esője elkerült minket 10-20-50km-rel. Porzik a föld mindenütt... Egyszer volt talán 13 mm egyik nap, egyébként leginkább csak nulla.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
Na, videó alapján verifikáltam, hogy az óra tökéletes (pontosabb, mint a GPS),
valamint a kecske 9,5 mp körül már felküzdi magát 100-ra... Annyival lehet több,
ami mondjuk a nyelezés és a felpörgés közt eltelt idő, plusz amíg a kuplung fog,
szóval ha startjeljre kell indulni, akkor mondjuk 10 vagy 10,5-lel is számolhatunk.
De nem 12, csak az analóg óra lemaradásban van a digitálishoz képest, de még
így is kisebb lemaradásban, mint a GPS által mutatott "pillanatnyi" sebesség.
Mindezt úgy, hogy csak nyomatékmaxon gyorsít ~80-ig: kíváncsi leszek a 16 gr
Dr. Pulley görgőkre, hogy mit fognak ezen hozni: a hétvégén megrendeltem őket. -
DigitXT
félisten
Nem szeretem a sótlan motorozást!
-
DigitXT
félisten
Neem, én szeretem a motorká(i)mat. A variótuning adja a fűszert.
(Szerintem nem kell messzire menni, hogy találjunk valakit, aki az 1.0
Yarisnak rúgja keményen, mert szereti az extra teljesítményt. Lehetne
azzal papisan is menni.) Ahogy Multivar mellett is lehet lazán menni...
Annyi van, ha odahúzok neki, akkor menjen. Hosszú úton jár a gázkar. -
longwild
aktív tag
A jófej nagyrobis. [link]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
AndrewTdi
addikt
Srácok!
Véleményetekre lennék kíváncsi. kicsit bizonytalan vagyok. Most a mociban egy BMC sportszűrő van, nem annyira jó állapotban, le kéne cserélnem, szerintem előzőleg jól meggőzborotválták. No de 13K körül van egy új. a sima papír olyan 3K környéke, Malo papír meg 6K. Vajon mekkora visszaesés lenne papírt bele venni? mondjuk az is tény, hogy a moshatót egyszer kell megvenni HA az ember megfelelően kezelgeti.
(Kis Malo sötétített plexi jövőhéten érkezik).
-
Brogyi
senior tag
válasz -Mosquito- #712 üzenetére
Én a helyébe [ebbe] belugranék, de a szine, hát az valami förtelmes. Kis különbözettel tudna haladni. Nekem már sok lenne, mert stenderre se tudtam felhúzni.
SirKero
Mivel látom, hogy 1 hétig is kibírod motor nélkűl az akksinál azt javaslom, hogy akár több napig ne tedd be a helyére. Látni fogod, hogy a savat nem nyeli el rögtön. Fontos, hogy ne legyen folyadék állapotba a sav a fekvő helyzet miatt. -
AndrewTdi
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #718 üzenetére
Hol van a sírva fetrengős smiley? Szerk a Madisonhoz: kevéske az a 150-es Maja blokk egy ekkora batárba... Mondom úgy, hogy még nem próbáltam, csak elméletben. Persze attól függ, kinek/mire kéne: 50 kilós csajszit biztos elviszi így is, csak akkor meg minek ekkora kasztni. Az a vicc, hogy ez a méret nem kifejezetten a városba való, a 150-es blokk meg kifejezetten oda. Szerintem nem a legjobb kombó. Madisonból 250 lehet az arany középút.
ON: az Action Shirtben jöttem ma. Qrvajó volt, nem izzadtam meg, végre. Nem küldtem nagyon, így nagyon kevésszer kellett megállnom. Talán egy kellemetlenségre emlékszem: mivel nincs nyaka, egy kicsit befújt a szél a tarkómnál. Kabátban nem szokott. (Meg mellékhatás, hogy nem tudtam a csomagtartóban hagyni, mert a délutánra ígért záporokra tekintettel hoztam a cordura kabátot is.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #722 üzenetére
A lenti szerkesztéshez még egy komment: ez még a régi verzió (nem RST), amin a tükör és az index egyben van, azért van olyan barominagy "füle", és egy kicsit "vicces" (ormótlan) a formája. Hátulütője szvsz ennek az elrendezésnek, hogy sokkal szélesebb, és még csak be sem hajtható, ráadásul így pont telibever(het)i az autósok tükrét. Szóval mint írtam volt: nem a legideálisabb kasztni a városi gyors közlekedéshez, márpedig a blokk kb. csak arra elegendő. (Ki lehet vele menni országútra, papisan közlekedve, most nem arról van szó, de oda már biztosan nem lesz elegendő kraft a dinamikus haladáshoz.)
Ha esetleg műszakilag érdekel, így kis képek alapján: fogalmam sincs. Kérdezd runnert (bár ő még nem nagyon járt itt, de szerintem ha te kéred, nem mond nemet).
akad még valami vállalható városon belüli közéekedésre?
Erre a célra kisebb kasztnis masinákat néznék. Kis Majesty, Runner, ilyesmi...Benelli Velvet 400.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
teljesen off, de néha már beteg ami a motoros topikban megy
-
DigitXT
félisten
Ma reggel én is beleolvastam: ne hozzuk át ide, jó nekünk itt nyugiban...
(Tudnék én is sok "okosságot" mondani 2-3 embernek, de semmi értelme.)ON: anno írtam, hogy 180 méter a 0-100. Érdekes*, tegnap is azt mértem.
GPS log alapján is, meg a kamerafelvétel szerint is stimmel. "Papisan" csak
70-ig gyorsultam ugyanott. Mondjuk az autósok papisan sem indulnak: LOL.
Néha néztem a tükörben, hova lett mindenki? Mikor tök szabályos vagyok...
(Uis nem írja a KRESZ, hogy a 50-es tempót mennyi idő alatt lehet elérni.)*: már csak azért érdekes, mert már 6 alatt kér a nép... Izé, kér a gép.
Nem kell félni, nem lesz 8+ egy kis variótuningtól: majd visszafogom magam.Brogyi: azt az "R6-ot" tényleg nekem linkelted? Viccnek mondjuk jó volt.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz AndrewTdi #715 üzenetére
Sport kipuffhoz sport légszűrő illik/kell. Visszakerűl a papír ami jobban szűr akkor meg szegényes lesz a keveréked,vissza fog durrogni,fogyid is változni fog.
Brogyi:
Valami sportosabb fotel kellene Digit alá,azt talán nem (pedig de )húzzkodná annyira.Kcsa:
Hehh?Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #728 üzenetére
Igen, hogy a "helyébe" (DigitXT helyébe?) ebbe ugrana, mert ugyebár én nem
szeretem sótlan motorozást, erre mondta Mosquito, hogy akkor sokba fog fájni.Btw. lehet, hogy teljesen félreértitek?! Én ilyen mérnök manus vagyok. Akinek
önmagában az is szórakoztató, hogy különböző inputokból grafikonokat gyártok.
Mondom, hogy egyszer még dynora is fel fogom dobni a motort... Grafikon miatt.
Más kérdés, hogy varióval mit lehet lemérni? Motorkarakterisztika méréséhez az
áttételt rögzíteni kéne. Tegyük fel, hogy a motorkarakterisztika ismert. Úgy meg
sokkal többet a dyno sem mondana, mint a pontos óra alapján lemért gyorsulás,
és a pontos (már amennyire leolvasható) fordulatszámértékek + számított áttétel.Magyaránszólva lehet, hogy mégsem fogom padon leméretni. Mert ugye én nem
a motort tuningolom, hanem a váltót finomhangolom (ízlésemnek megfelelően).A másikhoz: semmi durva, csak a szokásos balfaszkodás, amit olvasni is fáj.
(Ritkán nézek be, mondjuk akkor, amikor feljön oldalt. Nem vagyok Mazo Pista!) -
csongi
Topikgazda
Valaki lesz csütörtökön ezen a csoda redbull bemutatós akármin?
-
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #729 üzenetére
A durrogást mondjuk nem bánom
De a szegényebb keverékbe nem vagyok biztos. Lambda szonda benne van, az talán valamit javít a helyzeten.
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #732 üzenetére
Szerintem neked egy PC kellene. Mármint "Power Commander". Már ha az
injektortérképed akarod babrálni a motortuning (vagy a durrogás) érdekében.Szerk: vagy csak állítsd el a szelephézagot, mint az idő tette a Majával, fog az
durrogni (meg lángolni). Más kérdés, hogy jót nem tesz, szóval ez csak vicc, s
a Maján is be lesz állítva, amint odajutok, hogy olajcsere + szelephézag állítás.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
DigitXT
félisten
Ugyan... Olvasni azért lehet érdekességeket, csak nincs új a nap alatt.
Azért bogyót sajnálom a kamcsis ráelőzés miatt, de minden jó, ha vége jó. -
-
Something_
őstag
Az normális, hogy a ventillátor akkor kapcsol be, amikor már majdnem (egy rublikára) a Hot jelzésbe van a hőfokmutatóm?
12 km-ig full középen áll, aztán az utolsó 2 km-nél azt vettem észre, hogyha állok a lámpánál/hév pirosnál, akkor elkezd melegedni és a Hot jelzésnél kapcsol be a venti. Nem kéne előbb bekapcsolnia? Meg a ventinek vissza kéne hűtenie a vizet egészen a középső állásig?
Ha megyek utána még 500 métert, akkor a szél visszahűti középre, viszont ha megint állok 1-2 percet, akkor megint hamar felmegy.Holnap viszem szervizre, hogy nézze meg, de gondoltam rákérdek. Ahhoz vagyok szokva, hogy autónak a mutatója beáll középre, aztán ott is marad. Ha elmozdul egy kicsit is, akkor baj van.
-
longwild
aktív tag
válasz Something_ #741 üzenetére
Szerintem a legtöbb motornál ez nem úgy megy, mint autónál.
Az én hőfokmérőm 10-es osztású, 9-10 a piros. Átlagos menetben 5-ösön, azaz pont középen áll a mutató. Araszolásban, nagy melegben, álló járatban elindul felfelé és amikor már majdnem eléri a 9-est kapcsol, 8-as alatt picivel kikapcsol. Azaz Sokszor, rövidet hűt.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
Something_
őstag
válasz longwild #742 üzenetére
Szerintem nem így kéne működnie. Tegyül fel, hogy 100 fokon van az üzemi hőfok. Ha egyenes arányban van a mutatóval, akkor 190 foknál kapcsol be kb? Vagy ez így hülyeség?
Ha araszolás van mondjuk 10-20 percig a 40 fokban, akkor ennyi ideig van majdnem a felforrás közeli állapotban?Amúgy pont így van nálam is, ahogy te leírtad.
-
longwild
aktív tag
válasz Something_ #743 üzenetére
Nem tudom, hogy hogyan kéne működnie. Ami biztos, hogy analóg mutatókról van szó (legalábbis szerintem nem két tekercses digitálisan állíthatóak) és az kizárt, hogy lineáris legyen. Jó eséllyel a középső, 5-ös érték 80-90 fokot jelenthet. A 0 meg a -10 -> 50 fok tartományt jelentheti kb...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
csongi
Topikgazda
válasz Something_ #741 üzenetére
Nem normális, főleg ilyen hűvös időben. Termosztát nyekk, cseréld mielőtt zárt állapotában adja meg magát.
ne lepődj meg egy 20 ezer körüli áron -
Something_
őstag
Hmm, fain :-)
Tavaly télen, amikor eladtam az autómat, akkor aznap este hívtak, hogy hengerfejes, forralja a vizet! Előtte semmi baja nem volt az autónak, rendszeresen karban volt tartva, annak ellenére, hogy 94-es BMW volt.
Kiderült, hogy a termosztát behalt, mert nem használtam kb 2 hónapig, mert már meg volt a mostani autóm.Lehet köze a termosztát halálnak/dugulásnak/beállásnak az álláshoz? Ez a Majesty az elmúlt 12 hónapban kb 150 km-t ment. Az elmúlt 24 hónapban meg max 2000-et.
Ahogy én tudom, nem tesz jót az állás sem a motornak, sem az autónak. :-(
5 év alatt 7.000 km-t tett bele a kollégám :-) -
csongi
Topikgazda
válasz Something_ #746 üzenetére
Nehéz megmondani miért. az idő ami miatt elhalt.
De ha van kedved barkácsolni, akkor lehet elektronikus módon is megoldani, némi kis okoskodással, akár jobb lehet mint az eredeti megoldás. Ha nekem behal akkor tuti átalakítom, kb annyiba lesz, de többet nem kell vele bíbelődnöm, mert örök élet marad. -
Something_
őstag
Hmm. Eljottem egy kis kihalt dombos helyre meghajtani a gepet, de meg igy is melegszik 10-12 km megtetele utan. Elcsavartam neki 2x3szor 100ig, hatha helyre rakja magat, de az eredmeny az lett, hogy haromnegyed fele ment a mutato. Felrealltam kb 3 perce, most meg visszament a normal allasba.
-
csongi
Topikgazda
válasz Something_ #748 üzenetére
Későn nyit ki, és már csak akkor engedi át a meleg vizet mikor a ventilátor is indul.
80 fok környékén nyitnia kellene majd ez után indul a venti, pár hőfok eltéréssel. Nincs egy húha de fagyasztós hűtésük, de nem szabad felmenni neki. Elvégre városi környezetbe tervezték, és normál üzemi hőfokon mennie kell neki ilyen időben. nyári kánikulába ha felmegy az normális, de ilyenkor nem.
ne kergesd mert többet ártasz mint használsz vele. Ennyi állás után nem árt kitakarítani a hűtőt, és új hűtőfolyadékot tenni bele. A szivattyúnak jót tesz, keni egy kicsit.