-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #7998 üzenetére
Megalapitanank a szopo roller motor service es egyedi Robogo atalakitasos ceget
Kcsa: Mi is olyan arakon dolgoznank. .
Holnap indulhatunk
Van xenon szerelonk, biztositasi szakemberunk, tores tesztelo(Nah jo ez morbid, gonosz volt).
Van fenyezonk . Es az olajat is le tudjuk cserelni. Szerintem ez dream teamMas: lakat lanc ugyeben, nezzetek meg a Tokoz rendszert, idovel az egesz haz zarjait egy rendszeree lehet csinalni. Ami a tulajdonose marad barhova is menjen
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #8005 üzenetére
Az is érdekelne. De a "vasazás" is.
Jártam pénteken autószerelőnél, tőlük mindig úgy jövök el hogy szerelő akarok lenni, olyan élvezettel mutogatják mindig az ott lévő autókat, és a hibáikat
Pl. volt bent egy PDTDI és mutogatták hogy hogyan lehet elb.szni egy jó ötletnek számító konstrukciót pár filléres gyártói spórolással.
-
tatabike
őstag
Sziasztok, Aprilia Leonardo-t nézegettem, robogósok azt mondták, hogy ne 125-öst hanem 150-est keressek, mert abban más gyártmányú motor van, és tizedannyi probléma van vele, mint a 125-össel. Mert nekem ilyen kis négyütemű kéne munkába járni. Vagy esetleg még egy 150-es Burgman. Vagy amit ajánlotok.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tatabike #8007 üzenetére
125/150/180-as Majesty-t is tudom ajánlani, ha van egy jó szerelőd, aki ért hozzá, ismeri a típust.
A külföldről behozott, sokat futott gépekre lehet rendesen költeni, de ha találsz egy normális darabot, akkor az tartós tud lenni. A nem törődöm/nem megfelelő szakértelemmel hozzányúló szerelők viszont tudnak bosszúságot okozni.kcsa: Jó, én is "vasaznék" is szívesen... Kezdetnek mondjuk ott a PUG
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz tatabike #8007 üzenetére
Volt Leo125-öm. Szerethető, csak szervizeltetni utáltam, volt baja bőven
Rotax blokk kényes az olajra, és mivel mindegyik már legalább 10 éves, de inkább több, mindegyiknek volt már legalább egy-két olyan gazdája aki szart bele és széthajtotta, úgyhogy széthullanak.
Szerintem is a 150-es is Rotax, a 250-esben van Yamaha. Tévedés jogát fenntartom
Nem véletlen hogy mindenki hirtelen lebeszélni akar
Honda SH sorozatot nézd meg még szerintem. Sok az olasz abból is, de legalább szokott lenni választék.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz Bogyó bá' #8008 üzenetére
A és B megvan, C+E folyamatban... Meg még annó megcsináltam az smkp-t is külön (25 éve... ) Viszont sosem volt motorom, nem is motoroztam, csak hébe-hóba kölcsöngéppel.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
250 az sok, még a 125-ös ETZ-n is paráztam annó...
187/75 kiló, napi 30km, csak egyedül, és kb. egy évig. Utána más munkám lesz elvileg, amihez nem fog kelleni. Vagy erre elég lenne egy sima kis 50-es vagy 70-es? Megéri erre az egy évre egy rendszámos? Nem tudom a költségvonzatait a dolognak.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tatabike #8016 üzenetére
Ha jó gépet fogsz ki, 1 év alatt kb semmi, ha szopórollert, akkor x*100k is belemehet. Érdemes nem az árkategória aljáról válogatni, ha megengedheted magadnak, hogy egy összegben kifizesd. Ha csak 1 évre tervezel vele, akkor 125 vagy 250ccm, azokat könnyebb eladni. A 150-200ccm kevésbé keresett, me' akko' má' 250 inkább...
szerk.: Napi 30km teljesíthető 50-essel is, de kényelmesebb a nagyobb.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz tatabike #8016 üzenetére
Ha "rákapsz"a motorozásra, előbb-utóbb úgyis kimégy az országútra is. Ott meg egy 125-össel (bárki is állítja az ellenkezőjét) motorgyilkos élethalálharc lesz az életed a kamionokkal. Tudom, 2 éve ezt játszom. Nekem sajnos csak A1 jogsim van.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz tatabike #8016 üzenetére
Bp? Vidéki város? Vidéki utak?
Ha Bp, vagy főutak vannak, akkor ne vegyél 50-est. Vidéki városi forgalomban még el lehet evickélni velük.
Összességében két lehetőséged van, anyagiaktól függően: veszel olcsót és kockáztatsz: vagy bejön vagy nem. Vagy drágább / jobbat, és akkor egy év múlva valamekkora buktával eladod.
De szopóroller faktor mindig benne van sajnos
Összességében pedig anyagiaktól függ az is, hogy mekkorát tudsz venni. 125 is para egy kifejezetten nagy forgalmú főúton, 250-el már biztosan nem ölnek meg. Városba 125 is simán jó.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #8018 üzenetére
Azt azért tegyük hozzá, hogy 125-ös és 125-ös közt ég és föld lehet erőben a különbség.
Ha jól emlékszem125-ös Liberty van 7-9Kw is, a Scarabeo meg 10-25kW, Majesty 9kWElég nagy a szórás, csak pár példát emeltem ki. Az sem mindegy, hogy a lovakat hogyan használják ki természetesen. Nem mondok ellent, jobb egy nagyobb gép országútra, bár egy 10 év körüli robogóval nem éreztem azt, hogy élet-halál harc lenne a kamionokkal. Igaz a GTS-sel meg kellett gondolni, hogy mikor megyek ki előzni, és csak lendületből tudtam megoldani...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
tatabike
őstag
válasz Bogyó bá' #8018 üzenetére
Az a poén, hogy egy év múlva éppen azért nem fog kelleni a vas, mert kamionra ülök...
kcsa Budapesten kellene sajnos. Munkatársaim sokfélével járnak, 50-es, 70-es robogóval, aki nagyobbal jár, az már hagyományossal tolja, 250, 400, 900, még egy 1400-as Harley is van... Nagyrobogója senkinek nincs.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz tatabike #8023 üzenetére
"...mert kamionra ülök... " -
utállak!Amúgy gyerekkori kedvencem a Convoy című film, a kamionokkal meg csak azóta van bajom, mióta - 23 évvel ezelőtt - egy vizes úton megcsúszó, megpördülő, szembe jövő kamion miatt totálkárosra tört az akkori Skodám, nekem meg azóta van gerincporcsérvem, azóta vagyok púpos.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
Ha már kezdődik a szezon, túrázáshoz hasznos.
www.dongosofor.hu
-
tatabike
őstag
válasz Bogyó bá' #8024 üzenetére
Sajnálom a dolgot. És az is igaz, hogy a kamionsofőrök 90%-a sajnos igazi kretén. Tudom, mert több ezer van a cégnél, még a 3hetes traktorokat is képesek összetörni, isznak, és hülyék mint a segg. Na én nem szeretnék ilyen lenni, hanem a maradék 10%-ot erősíteném...
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Hauptmann
addikt
válasz tatabike #8023 üzenetére
Pestre 250-es robogó szerintem. A 125-ösökről továbbra uis azt gondolom, hogy irreálisan magas lett az áruk a B125 jogsi után. A 150-180-200 cm3-s vadhajtásokkal nem tudom, hogy érdemes-e foglalkozni (bár huszinak pont 180-as Majesty-je van), sok közöttük a Rotax, illetve az egyedi blokkos, drága alkatrészek, nincs jó minőségű utángyártott.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #8027 üzenetére
Majesty-t nem véletlenül ajánlottam. Sok másik motorba rakják azt a blokkot, így azért van alkatrész hozzá. Hozzáértő szerelővel nem lehetetlen megúszni a drága gyári alkatrészeket.
Minőségi, utángyrátott henger 37000Ft volt, Marcell szerint jó minőség, hiszek neki.
Gyári dugó gyűrűvel 55000Ft. 30k-ért volt Ebay-en utángyártott henger: "Azt még focimeccsre sem vinném ki, dobálni."szerk.: Abból a 250-es sem tűnik rossz választásnak, sőt... Sok az alkatrész hozzá, pontos tapasztalatokról DigitXT tud nyilatkozni. Talán egy motort is elad
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #8029 üzenetére
2005 Mi a baj? Jubileum...
Többekkel is beszélgettük, hogy hasznos egy ilyen gyűjtemény azoknak, akik kezdők/ritkán túráznak. Most találtam.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8028 üzenetére
Előbb össze kéne rakni, aztán aki ad érte 300K-t kézbe, azonnal viheti.
Drágább lesz, mint ahogy vettem, de ezt-azt megcsináltam rajta...jöhettek szopóroller-szervizelni
Annyira nincs nagy baja. 2 db szimeringet kéne kicserélni, egy új szíj,
esetleg egy eggyel (vagy kettővel) könnyebb görgő. A légszűrőszivacs
már megvan, variátor légszűrőjét lecseréltem. Ha a szimering rendben,
akkor a gép patent. (Esetleg még egy új akkut el tudna viselni, idővel.)
Kormánycsapágyat meg cseréltessen az, aki 350K-ért keres motort...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #8033 üzenetére
Kiknek is?
Mondjuk én előtte is rákerestem pár dologra, de mindet nem ismertem.
DigitXT: Tudom, hogy nincs nagy baja, PUG-nak sincs, csak időt kéne rá szánni. Ami már egy ideje nem jött össze... Meg a gumi szereléssel is kéne foglalkozni, de bringás szerszámokkal nem állok neki kiszedni a kerekeket.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
Nekem nem kell 250-es. A 180-as hibátlan, bőven elég mindenre*. Most rendbe is tesszük, miért cseréljem le?
Ha majd kinövöm, akkor is meg akarom tartani, városi mászkálósnak... De ez még messze van...
*nekem. Plusz mivel 180-as, nyomott áron lehetne csak értékesíteni (mert ugye ha már A2, mindenki legalább 250-est vesz). Akkor meg nem éri meg jó állapotban eladni, így amíg ésszerűen fenntartható, marad.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #8040 üzenetére
Azért a 90% kicsit sok(k).
Június körül került hozzám, nyáron talán 2 hetet állt (szíj probléma), egyébként használható volt, csak 1-1 délután kellett szerelni/szervizbe vinni, valamint talán összesen 2-3 napot állhatott Gergőnél.
Igen, decemberben leraktam(hiba), januárban elkerült Marcellhez. Ha ezeket összeadom is 50%-os az arány, de kb 5000km belement. Kinőni majd akkor fogom, ha lesz pénzem sor4-re.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #8041 üzenetére
Sor4 jöhet? Egy henger alig nagyobb mint egy babettáé
-
huszi.gyb
senior tag
Az a 45paci nem is tűnik olyan rossznak... Bár szerintem hamarabb lesz A-m, mint másik motorom, akkor meg már inkább sor4 haccá'
Bár köztes lépcsőnek nem lenne rossz.
szerk.: Legolcsóbb 350k apróbb hibákkal (pl kompresszióhiány 25000ből javítható... Aha, persze. )szerk2: Viszont ez már szép... képekről.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
Motorosban új érdeklődő kolléga kezet foghatna a robogós tuningolós haverjával