-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Hogy legyen egy szopóroller bejegyzés is. Mondtam a németeknek hétfőn,
hogy határidő! Nem jött a cucc, pénz vissza, szevasz. Kussoltak. Ma írnak,
hogy tegnap megjött, tehát ma postázzák... Nem baj, csak egy 27K-s gyári
tömítéskészletről van szó, amiből utángyártott 17K-ból már megérkezett...
Na mindegy. Most már a pénz jobban jött volna. De ilyen a formám.Mosquito34: ejha. Hány motorod is volt egész pontosan? 2 Burgi? Az jó.
(Egyetlen előnye a BKV-nak, hogy a 4/6-oson üldögélve fórumozok.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #4835 üzenetére
Thx. (Reggel kezdem megcsinálni az órát.)
-
DigitXT
félisten
Hátöööö, ja, azok nálam sem repkednek, ha a hobbimról van szó. Télen nem tudom, én is hány munkaórát beleöltem a Madisonba "ingyen". Szerintem 10-20, olyan nap biztos volt (ha nem több), hogy este 8-kor garázsba le, éjfélkor, hajnali 1-2-kor fel... Ha ez "csak" 3K-s óradíjakkal ment volna (részben szerviz, részben tuning, részben gányolás: ilyet amúgy a szerelők is nagyon tudnak, ma is hallottam hírét), akkor nem 1 misiben lenne a gép, hanem már jó 1,5-ben, LOL. Amúgy ez egyben válasz a kérdésre, hogy miért nem fogom eladni, még ha a 250-es Maja kevesebbet is eszik, megbízhatóbb, városba bőven elég, stb. Mert senki nem fizetné meg, hogy a Madison teljesen fel lett újítva (futómű, fék, motor - folyamatban), tuningolva (komplett műszerfal, komplett világítás, hajtás részben, kipu - kicsit erős), sőt, valaki még jól le is húzná emiatt, mert ugye nem gyári. És lenne benne igazsága is, mert ennek javításához speciálisabb tudás kell(het), mondjuk ha kimegy a mutatóvilágítás LED-je, vagy akármi: katalógusból nem javítható alkatrészcserével, muszáj előkapni a multimétert, forrasztópákát, stb.
Remélem a szerelő a héten össze tudja rakni, és jövő hét elején lezavarom a műszaki vizsgáját, pont a határidő lejárta előtt. A forgalombahelyezés amúgy combos összeg, érdemes úgy nézni a teljes összeget, mint vételárat, mert anélkül úgysem fogod használni, akkor meg minek megvenni.
-
DigitXT
félisten
Azért nem fognak az eredetvizsgán furán nézni, hogy PONT annyi km van a
motorban, mint ami az adásvételin szerepel? (Hogyan ment oda, repült?)
Szerk: bár, ha csak egy kontakthiba, és reggel éled az óra, tárgytalan lehet.Annyi vizsgát tesznek ezek a motorok, hogy lassan már dr. titulusuk lesz?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az órába? Mindegy. Elaludtam. A Motostyling ébresztett.
Mégsincs lánc. Állítólag nem gyártják. SCA 412, rengeteg
típusba való, csak pont ebben a hosszban már nincs.
Nittelő sincs hozzá, hogy esetleg hosszabbat szétszedni.Ami biztos: a műszaki le fog járni, még ha a 100K-s gyári
láncot (szettben fogaskerekekkel) berendelném, akkor is.
Egy dolog miatt nem kötöm fel magam. Van egy Majám... -
DigitXT
félisten
Értem. Nem tudok mit hozzáfüzni. Valaki ezt élvezi?
Nekem eleve gyanús volt az egész. Unalom: trololo.De hogy mi a búbánatos lópikulát csináljak most???
Persze, pénzt visszakapom. Csak a motor nem épül.HGabor89: hát az. Már nem is tudtam, mit mondani.
Örülök, hogy van a Maja, így nem ütött meg a gutter.
(Idővel csinálok levezetésnek egy új Hitleres videót.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4863 üzenetére
Persze, vízcsövet hagyd a francba egyelőre. Utánajárok a dolognak a héten.
Amúgy a Maja nagyon kényelmes: nyomtam a zenét, mint amikor elfirkáltam,
csak most más hozzáállással, és nem firkáltam el. Igaz, sütött a nap, és 100
fölé nem ment a mutató. (Azaz sehova nem ment, mert bár táp van: talán a jel
vagy a lenti szakaszon a tápkábel szakadt meg. Kereket kiszedni most nem.)GPS szerint 97 km/h volt a max. fordulatszámmérő 8500 körül tetőzött. Azért
90 körül már ez is leforogja a 8000-et. Manuál szerint 8500 fölé nem illik vinni!
Nade 100 km/h lenne a vége? Annál a 180-as is többet megy, tuning nélkül is.
Multivarral pláne... Nem mintha melóba járáshoz kéne a 100+ tartomány.Szerk: ha még meglenne a SpeedoHealer, letesztelhettem volna az órát, hogy
mit csinál jelre? Motoros része rendben van, gyújtásra lefut az öndiagnosztika,
ráadásul az is bizonyítja, hogy NEM jönnek jelek, hogy távolságot sem mér.
(Ami ugye azért is necc, mert 3000-ként olajcsere, ki tudja, pontosan mikor...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ne vedd a szívedre. Ha a Scara újra gurul (és a Maják is élnek még),
lehet, hogy kiderül, hogy jobb mindkettőnél? Nekem nem fog fájni.
Csak nem fogom érteni, hogy egy 250-est hogy alázhat egy 125-ös.Btw. valami baromi ronda hangot hallottam a hajtásból, ma este!
Talán 100 km-t se mentem még vele, és istókúccse nem gyilkolom!
Mindjárt feltolom a videót, mondjatok valamit: csapágy? Olaj nuku?
Szét van esve? Szorul valami? Ezek kombinációja a legvalószínűbb. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #4882 üzenetére
De basszus ezt most azért vettem, hogy motorozzak kicsit, ne szereljek.
Természetesen köszönöm a tippeket -> majd ránézek! Tkp. abban is van vmi
jó, ha az ember meg tudja magának csinálni, ami nem jó: sikerélmény! De...!
Valahogy nem akarom elhinni, hogy (harmadszor is) szopórollert vettem.Ui: Hondából mit ajánlasz? SW? 600-tól félek, nagynak tűnik. (A 400-as?)
Ja nincs rajta kézifék... És 10W30 a hajtóműolaj (olyanom nincs is itthon).
Engine oil SAE 10W-30 (API SE) 0.25L
Motorolajra írja: API Service SE, SF, SG type or higher (10W40 van benne).[DEBIL]
Szerk: vagy venni egy TK-s 400-ast, és a blokkot "átrakni" a Madisonba. Hehe.
[/DEBIL][ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Tegnap hoztam haza. 17,6 km. Betoltam a garázsba, semmi furcsa hang!
Ma reggel nézegettem a km órát (a simát meg beállítottam: jól jár!), sokra
nem mentem vele, de nincs nagy baja (kontakt), aztán bementem melóba.
13,1 km kb. 20 perc utazás, 2-3x kihúzatva (Egér út ugye, meg Szerémi).
Írtam délután a tapasztalatokat, hogy 100 km/h fölé nem mentem, viszont
a fordulatszámot elnézve nem is nagyon tud, mert 9000 körül szabályoz...
Cégnél parkolóhely keresés közben tűnt fel, hogy miért megy a venti...
Más furcsaság nem volt. Este kitoltam a parkolóhelyről: nem nyekergett...Rohanás a Motostylinghoz. Érkezés két perccel zárás előtt: ZÁRVA tábla.
Már azon voltam, hogy besz*ptam, izzítottam a GPS-t a hazaútra, amikor
kijött az ember. Nyúlott vezérműláncot és a pénzt visszakaptam, ez van...
27 perc 12,5 km. Max. sebesség (még mindig GPS) 75 km/h. Gyilok, mi?Aztán kis kerülővel jó 40 perc és 20,6 km után hazaértem. Árpád hídon
volt megint kihúzatás (forgalom is ment amúgy): GPS 93 km/h... És akkor
tolom be a garázsba, és mondom: ez meg milyen hang?! Féket ráhúztam,
hátha csak az nyekereg, de mondom, ez nem fék. Valami fogaskerék...
Lemerült telefon elő (kint volt navinak meg km órának a kormányon), videó.Ez az egész össztáv eddigi 250-es Majás pályafutásom alatt: ~64 km
Ezalatt kétszer próbáltak komolyabban elütni, de kivédekeztem. Egyszer
blokkoltam le a hátsó kereket, amikor megijedtem, hogy keresztbe fordul
előttem az istenbarma. Komolyabb kátyúkra nem emlékszem (voltak, DE
olyan durván belacsattanós, qrvaanyázós nem volt). Én nem értem ez.Szerk: egyébként nyomvályúra baromi érzékeny a kis kerék. Elvileg ugye
ugyanakkora, mint a "kis" Maján (12"), viszont más a gumimérete: 110/90
Ja igen, reggel le is mostam, mert nagyon poros volt szegény. Oszt' ennyi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4887 üzenetére
Tuti nem kuplung... Kerékcsapágy az lehet. Viszont elég magas frekvenciára
is felkúszik, ami fordulatszám-többszörözést jelent, zenélhet a fogaskerék is.
De b'meg: ezt most mitől? Reggel megnézem az olajszintet, akár Nagyvasba
lemegyek olajért BKV-val, ha úgy látom, hogy nem nagyon van benne. Fasza! -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #4888 üzenetére
Persze eredetvizsgára vinni kéne. (De még nem jelentkeztem be: yeah!)
Szerk: amúgy ha igaz, hogy 5500 a nyomatékcsúcs, és 6500 a teljesítmény,
akkor gyárilag nagyon "lazán" van hangolva... Finoman indul, szépen gyorsul.
DE hamar eléri a varió a max. áttételt! Onnan a fordulat nő, teljesítmény esik:
ez magyarázná, miért olyan gyenge a gyorsulás 80 fölött ill. a végsebessége
is azért ennyi, mert adott áttételen a motornak kéne szétforognia 110-hez.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem hiszek a reinkarnációban. Már előző életemben sem hittem benne.
Mentem aludni. Könyv szerint 1300-1500 a normális alapjárat. 2000???
Komolyan, mintha kedden még visszavette volna. Mi változott? Mértem
egyet a km érzékelő kábelén: mindent visszaraktam, ahogy volt. Furcsa.
Ja és persze Nagyvasban simán VAN olaj, csak 12 előtt ZÁRVA. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4905 üzenetére
Nem tudom. Biztos túl sokat hallgatok mostanában death metal-t.
Motorkák belehallgatóznak blútyúkon, és a legkülönfélébb módon
haláloznak el alattam. (Megelőz flaszteren, kihagy a gyújtás, beáll
a vezérlés, most meg ez. Egy még át sem írt motorral 64 km után.)
Mintha valaki nagyon nem akarná, hogy motorozzak? De BKV-n is
agyf*szt kapok: motorozni szeretek. Logikus: erre locsolni a pénzt. -
DigitXT
félisten
válasz Something_ #4909 üzenetére
Nem, ez most a hajtóműolaj lenne. De nem fogod elhinni mi van.
Kussol! Gondoltam mindenek előtt megforgatom a kereket. Semmi.
Kitoltam. Semmi. Megpörgetem: semmi. Melegen csinálta: gyanús!Szerk: látni benne olajat, de kevésnek tűnik. 10W40-re lecseréljem?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #4914 üzenetére
Dekli alján frissnek tűnő olaj volt. Szimering lesz. Az nem pénz. (Idő.)
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #4918 üzenetére
Bontom, bontom... (Űzöm, űzöm.)
Légszűrőszivacs pl. poszáraz...
Még jó, hogy van hozzá olajam itthon. -
DigitXT
félisten
válasz Something_ #4913 üzenetére
Nem is hibázhattál volna nagyobbat! Mert milyen szerelő az, aki
a variátorfedelet pl. 3-féle csavarral rögzíti, de szíjcserekor (?) a
varió hűtőlevegő szűrőjét még csak picit, kompresszorral kifújni
sem képes? Mintha most jött volna a második világháborúból!
Idézném a Hitletes sírvaröhögős videómat a motorszerelésről.
"Csak abban lehetsz biztos, amit te magad csináltál!" C'est la vie!Szerk: sarkítva, abban lehetsz biztos, amit magadnak b*sztál el:
a szerelő vagy böcsületes, vagy nem. Vagy ért hozzá, vagy nem.
Vagy vastagon fog a ceruzája, vagy... (Ja, mindig vastagon fog.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #4921 üzenetére
Lófaszt nem csinált. Főtengelyszimering taknyol. Nem kicsit.
Véglehajtás szimering is. Varió szarrákopva, perszehogy nincs
végsebesség (továbbra sem az a baj, az csak tünet). Fax kivan! -
DigitXT
félisten
válasz Something_ #4928 üzenetére
Hengerfejtömítést nem tudom, de szerintem csúnyán átb*szott:
mennyiért cserélt szíjat a nyáron?! Én ilyen még nem láttam...
Varió mintha ki lett volna nyomva szilóval. Szorult. Az anyagon
a csúszka fennakadt, nem tudott felváltani. Eléggé ritka a zsíros
varió: nem hiszem, hogy ez az. Olajsár. Olajsár mindenütt.
De még csak az sem, mert gumiszerű. Nehezen jön le. Dzsuva!
Nem is zsír. Görgők finoman kockásak. Mind a 8. 4 csavarból 3
fogja a hátlapot. Nem kritikus, de akkor is. Olajat is cserélt meg
szíjat is, és szimeringcsere helyett nyomott oda tömítőpasztát?Brutális! És össze kéne rakni. Gödöllő vár. Vezérműlánc: VAN!!!
BigBikeShop. Raktársöprési akciós árban 16500 helyett 11500!
SCA 412 SDH 110. Félretéve. Polcon. 18-ig elvileg ott is vannak. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4950 üzenetére
Nem igazán. Nekem a cégtől kikanyarodva, az első lámpánál már kezdett visszavenni a fordulatból. Az párszáz méter, max. 2 perc. Lehet, hogy nem melegszik? (Kábelt nézd meg, nem-e leszakadt.)
Btw. "Maja2" alapjárata helyrejött a légszűrő kipucolásától és beolajozásától. Tesztkörre akartam indulni, de dolgoznom is kellett, meg valamit ennem, ha már egész nap motort szereltem. Este/éjjel majd töltök fel képeket, ha sikerül vele megmutatni (káromkodós videóból kivágni), hogy MILYEN dzsuva volt a varió. Egy órán át pucolgattam, én nem tudom, hogy mi volt benne, de hogy nem motorolaj, az ziher. Könnyezik a szimering, az tény, diszkrét tócsát eresztett a szerelés közben, szóval cserélni azt biztosan kell, de egyelőre összeraktam így: tele az olajtartály, eredetvizsgáig, majd szerelőig muszáj lesz kibírnia. Nem szívesen kezdeném buzerálni a főtengelyt, bár gondolom ha mégis, akkor instant olajcserére is készülhetek. (Ergo vehetek olajat, mert a maradékot beküldtem a véglehajtásba.) Szerk: mondjuk egy olajcseréhez amúgy sem lett volna elég 2,5 dl.
Sajnos nem készült el időben a motor, meg hát eléggé búvalbaszott idő volt egész nap, szóval Gödöllő ma kimaradt, de majd hétfőn elmegyek a vezérműláncért. (Hívtak, hogy odaérek-e 5-ig: mondtam, hogy kizárt, köszönöm, hogy jelezték...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4963 üzenetére
Mondjuk a 180-as rajtja nyilvánvalóan jobb, de jól megy a 250-es is.
Legközelebb jobb idő lesz / világos / nem sietek, megnézzük fordított
felállásban is. (Az én 100 kg-om azért handicap ekkora köbcentiknél.
Na meg ez gyári variós, 12 g-os görgőkkel, rögtön nyitó kuplunggal.)Addig eredetvizsga/szimeringcsere. Guruló fotel: kevésbé sportos.
-
DigitXT
félisten
Ilyen egy új varióház légszűrő:
Az utoljára Hitler által szerelt:Zsíros varió, iszappakolással:
Tömítés nélkül és 4 helyett 3 csavarral, mondjuk eleve érdekes összerakni egy zsíros variót. Azt a lelkiismeretlen szerelőt, aki egy ilyen állapotú, tökig olajsáros, zsíros, iszapos deklibe nyugodt lelkiismerettel kicseréli csak a szíjat, szimeringeket meg leszarja, rúgnám tökön páros lábbal. Én most összeraktam zsír nélkül, és láss csodát: jobban megy a motor. Görgők kopásán az iszappakolás amúgy sem segített volna, nem tudom, hány éve került bele ez a "zsír".
-
DigitXT
félisten
Azt én sem hiszem, hogy óriási jelentősége lenne (oké, a por nem tesz jót semminek, de eddig én is csak sima szivacsot láttam a motorjaimban), de ha ez ennyire el van tömődve, az ugye azt is jelenti, hogy friss levegőt sem nagyon kapott a varió, tehát jobban melegedett. Kicsit kiporoltam (kompresszorom nincs), talán ez is segített valamit. Motorka amúgy jól megy. A szimeringek aggasztóak, de ha sikerült az átírás, és elkészült a Madison, akkor azt elhozom, ezt meg leadom.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #4988 üzenetére
Ügyfélkapu, de ha nincs még, akkor úgyis be kell menned az Okmányirodába, hogy véglegesítsd (ideigleneset lehet regisztrálni a neten keresztül, korlátozott funkcionalitással), szóval csak ezért nem éri meg csinálnod.
Variónál mondjuk elsőre nem is tudtam, hogy zsíros, de hogy ebben valami kőkorszaki förmedvény volt (már?) zsír helyett, az is biztos. Teszem hozzá, hogy Maja fórumon is "érdekes" dolgokat írnak, hogy milyen szuper dolgokat kell összekeverni, hogy hatékony legyen a zsír. Ha neadjisten ebbe is valami ilyen gány dzsuva volt, esetleg a szivárgó motorolaj még rátett egy lapáttal... Fene tudja. Mindenesetre a nyekergés nem ettől jött elő, ami csinálja, az nem kritikus, szóval egyelőre nem pörgök rajta.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
The saga continues... Nem 412-es a lánc: hogy mérte össze ezt a Motostyling??? Gödöllőn tényleg polcon volt a 412A SDH 110. Ami egy sokkal vastagabb lánc...
Sírvaröhögök! Katalógusból 404: vékonyabb! Összemérve(?) 412: vastagabb! Talán a 409-es lesz, mert az méretre (lamellaszám stb.) nagyjából jónak tűnt nekem. De a lezáró lapok formája egy picit más volt. Mert az enyém SCR: rendelik, meglátjuk!
Szerk: a topik meg elérte az 5000 HSZ-t. Ilyen szopórollerekkel gyorsan pörög. Megjegyzem, egy pillanatra megállt bennem az ütő, mert amikor indultam volna Gödöllőről a Maja2 gombnyomásra csak diszkréten kattant, önindítózás helyett. Próbáltam fék nélkül, akkor nem kattant. Próbáltam lerakott olalsztenderrel, akkor sem. De amikor felhajtottam, akkor meg pöccröff. Nem tudom, ez mi volt, de szerencsére nem akart otthagyni, csak rámijesztett (parkolófény rajtamaradt, de ~10 perc alatt az a pár watt nem szívhatta le az akkut: és tényleg nem).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #5005 üzenetére
Jogos, nem érek rá hétvégén.
Szóval száguldás, motrot szerelem, száguldás...ON: főtengely szimering csere. Azt hiszem aktuális, és nem rocket science.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
Disznó egy motor. Vagy legalábbis cserélhető rá.
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #5009 üzenetére
Hazafelé bejelezte, mentem a kútra, erre nem bent állt a kamion?!
Hát én nem fogok kib@szni a karbival szmötyis benyát adva neki.
Egyen fényt. (Holnap jó lenne, ha nem esne, addigra leülepszik.)
Mondjuk 2 lityiből még az eredetvizsgát is bepróbálhatnám lazán.
Amúgy maxi respect HGabor89-nek a teletankos átadásért. -
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5038 üzenetére
Mert mióta kijött a fél szelepszárszimering, rápótol a benzines keverékből.
(Viccen kívül, én a magától meggyógyulásban nem hiszek. Lesz vele meló...)MÁS: rosszul volt visszarakva a tanksapka, azért volt baromi nehéz kiszedni!
Valószínűleg elfordulhatott a tetején a jel / a kutas erőszakoskodott vele: úgy,
ahogy egyébként nem szabadna visszamennie (fém megy fémbe!), és mégis!
Miután kiszedtem, s "kisilabizáltam", hogy a jel rossz felé mutat (háromszög
VS. háromszög), csak a bütyköt kell nézni, pikk-pakk megy ki-be, ahogy kell.---
770K-ban szerszámok? Nem nagyon: kuplungcserekor az összenyomó igen,
meg a 46-os dugókulcs/adapter. Max. 15K összesen. Olajcseréhez még 5K.Szóval akkor 750K. Ebben az elején rengeteg szerelői munkadíj! De asszem
ezt már összeírtam korábban is. (Szinte minden ki lett már cserélve rajta.)
Szerk: megjegyzem, a korábbi összeírásban a nyári alkotás nem volt benne.Ugye egyszer fúvóka dugulás miatti szerviz, a pótolt hangtompító, szíjkopás,
szabadonfutó csere: laza 60-70K ráment, s én egy métert nem mentem vele.Tömítéskészleten ne fájjon a fejed: örülj, hogy csak 7K, majd felírod ha fel is
használtad (adott km óra állásnál, adott dátumra). Nekem ugye 17K a szett.
Utángyártottban. Gyáriban 27K és elvileg azt sem sikerült már lemondanom.
Madisonra is "vannak combos tételek", amik még sehol nem szerepelnek.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Xbox Series X|S
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Építő/felújító topik
- Mobil flották
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EAFC 24
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest