-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #14616 üzenetére
Mondhatnám, hogy "véletlen" (van szórás 3.2-3.8 közt), de azért nem véletlen.
Egyrészt mindig ugyanott tesztelek, ugyanúgy, másrészt ez az a tartomány, ahol
a legkevésbé számít a varió, ellenben az erősebb kontrasztrugóval voltak 3.2-es
eredmények: mindenképp ki fogom próbálni a JCosta mellett is a Polini rugót.
Elméletileg fent is segíthet, mert feljebb tolja a váltási fordulatszámot.
Csak most nem érek rá szerelni, ezért egyelőre ilyen lusta marad a gép. (Amúgy
még mindig túl dús a keverék, mert a 23 fokos blokk olyan gyönyörűen, "pöccre"
indult este, mintha legalább üzemmeleg lenne: hozzáértem a kapcsolóhoz és...)Szerk: amúgy ±0.1s mérési hiba is lehet, ahhoz képest tényleg vicc, hogy "fix".
De legalább ilyen pilóta reakcióidő, meg ilyen "rondaságok" nincsenek benne.
Az első impulzustól indul a mérés, ami alatt <25.19 cm elmozdulás történhetett.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz szilchi #14618 üzenetére
Az indexkapcsolóhoz "+1": szedd szét, pucold ki, hátha csak kontakthiba.
A nehezen indulás, füstölés, és magas alapjárat viszont mind mind ugyanoda
vezethetők vissza: karburálási probléma, azaz nem megfelelő a keverék.Ha automata szívatós, akkor azzal is lehet gond, ha nem az, akkor próbáld ki
szívató nélkül indítani, lehet úgy jársz, mint én, hogy pöcc-röff, tehát túl dús a
keverék. Ha a szívató mellé adsz neki gázt, azzal levegőt adsz neki, így ezt a
túldúsítást tudod ideiglenesen kiiktatni: ha "kívánja" a gázt indításkor, főleg ha
melegen, szinte biztos, hogy túl dús. Ha még feketén is füstöl (kormol!) pláne.
Ha az automata szívató nagyon primitív szerkezet, akár melegen is bedúsíthat
indítózáskor, amikor erre semmi szükség - a 2000-es alapjárat nagyon magas!Karburátortisztítás nem rossz ötlet, de utána a helyes beállításban a kulcs.
Szerk: nagyobb plexit ÉN nem vennék rá. NEKEM az a jó, ha kilógok mögüle,
nem szeretek a plexin át nézni (magas, túraplexi). Főleg, ha esik az eső ugye.
Igazából arra van SZERINTEM, hogy terelje a menetszelet (ha teljesen lefogja,
akkor halkabb, viszont nyáron megsülsz mögötte!) -> a sisakplexi nekem elég.
Ki lehet próbálni alacsonyabb plexivel is! Lehet, hogy csendesebb úgy is, ha a
turbulens áramlás nem pont a sisakodnál alakul ki, s sima menetszelet kapsz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nagyon OFF, de ilyen, amikor a cikkíró nem jeleskedik matekból, cserébe
a belinkelt videót (amiről a cikk szól) se nézi végig, amiben ott van az adat:
2400 LE, 6000 Nm, 0-100 km/h: 4,6 mp
Végsebesség: 276 km/h (az 1 km végén)
Átlagsebesség: 169 km/h (nem a mérési ponton!)
21,29 mp@1000 m = ~46,97 m/s (~169,09 km/h)Amúgy azt mondják, úgy sikerült megdönteni, hogy +600LE és -1000 kg!
Ehhez képest hozott alig 3 tizedet: nagyon "ki van hegyezve" a dolog...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #14736 üzenetére
Ne migráncsokhoz vidd szervizbe, azokkal csak a baj van...
Amúgy biztosan keverékképzési gebasz*, valamit eltekergetett rajta!
Szerk: ha automata szívatós az is szívathat: újraindításnál visszaáll?
(Egyáltalán azt tudjuk, hogy hidegen, vagy melegen jön elő a dolog?)*: vagy elszegényedik, vagy túldúsul.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ideális munkábajárós! Már csak egy markolatfűtés kellene rá...
Szerk: gyanítom, hogy az ülésfűtés a motorblokk által megoldott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Megjegyzem, az, hogy kicsit forog a kerék középsztenderen, tök normális,
még akkor is, ha amúgy nem zár a kuplung egyáltalán. Van némi súrlódás.
Ez az erő bőven nem elég arra, hogy lelökje az oldalsztenderről a gépet.Viszont ha kicsit túlpörög a szívató miatt, vagy gyengülnek a kisrugók, már
előfordulhat, hogy hidegen "menni akar" a gép előre, és az már lelökheti az
oldalsztenderről, aminek a vége egy jelentős (anyagi)kárral járó (idom)törés.
Természetesen, 2 perc alatt ki lehet patkolni a rendszerből az ez ellen védő
oldalsztender-kapcsolót, csak kérdés, megéri-e a kockázatot a "kényelem".Tudom, nem ildomos nem a kérdésre válaszolni, de: kapunyitó automatika?
Nemrég költöztem: távirányítós a kapu... Cserébe durván meredek a kihajtó:
hidegen, szívató nélkül (nekem manuális van) egy kicsit neki kell lendülni. -
DigitXT
félisten
Köztünk szólva én a városi csúcsban is biztonságosabbnak érzem a
Madison erejét, mint egy 125-öst üveghangon hajtani... Bár egy jobb
250-esre már rá lehetne beszélni (nagy Majánál erősebbre): szvsz a
nagyobb motor csak két szempontból hátrány. Fenntartási költségek,
s esetleg manőverezhetőség romlása a fizikai méret, ill. önsúly miatt.
Ha ezek a szempontok nem számítanak, akkor nyugodtan váltanék.**: már a kisebbről 500-ra, de mondjuk a Madisonról nem. Felesleges.
(Még akkor sem, ha a J.Costa varióval negatív gyorsulási rekordokat
döntögtek, cserébe a fogyi 5,5 alatt marad. Nem gondoltam volna.)Ui: ráköltésben viszont a 250-es Maja nyert, alig csipegette a zsetont.
-
DigitXT
félisten
válasz rolixyz #14823 üzenetére
Oda kéne adnod egy tesztkörre, mindjárt kiderülne.
Viccen kívül, garantált, hogy az alapjárati keverék nem jó,
a leírás alapján túldúsul: nem fogyaszt "gyanúsan" sokat?
Madison alapjárata is ilyen csopperes fuldoklós volt 3 éve,
akkor bekérte a 8,6L-t 100-on... pedig nem hajtottam LOL.
Normál fogyija 5,5 körül van. De max. 6L. (Jó keverékkel.)Ui: persze ez még ősrégi, karbis... Injektoros gépnél kicsit
nehezebb állítani az alapjáraton és nagyobb is lehet a baj,
ha nem jó... (Azért legtöbbször "csak" vmi szenzorhiba.) -
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14829 üzenetére
Ez nem (csak!) a blokkon múlik: egy gyári varióval jellemzően nem nagyon
vált "vissza" a gép, és ha 70-nél lenyelezed, akkor gyorsul, ahogy gyorsul,
de nem fog nagyon pörögni, és nem fog sokat fogyasztani. Ilyen gyárilag...Tuning variókkal lehet elérni nagyobb rugalmasságot, de azt is okosan kell
megválasztani, mert az istenített J. Costa nálam olyan "szánalmas" időket
tud, hogy sírni volna kedvem. Menni megy, meg egész jól motorozható! De
a kraft valahogy nem nagyon akar megjönni. Nohiszen 6000 rpm alatt jár...
(Legutóbb mértem egy 11 mp-es 0-100-at. Úgy, hogy 60-100 7 másodperc:
lószar, nem forog ki, nem húz, de legalább nem fogyaszt ANNYIT, hehehe.
A miheztartás végett a legjobb időm 8,6 mp, és 5 másodperc 60-100. Nem
mindegy! Persze egy ilyen tuning szinte biztos dob a fogyasztáson 0,5L-t.)
Amúgy gyárilag se sokkal rosszabb 9-10 másodpercnél, sportosra hangolt,
egyszerűen ez a J.Costa túl nehéz neki: ebbe is lehet súlyokat cserélni.Az a 2 grammal könnyebb görgő jó tipp, de vagy bejön, vagy nem! Nekem
elég sokféle varió/görgő kombináció van a garázsomban, hogy is mondjam:
nem mind varangy ami fénylik. Egy gyári varióba pl. a Dr. Pulley szuper,
kitolja a végsebességet ÉS jobban gyorsul vele a gép, és fogyasztani sem
fogyaszt sokkal többet. De multivarba ugyanez már nem ideális: nem szar
alapból, csak amikor valamiért "felborul" a csúszógörgő, és úgy kiakasztja
a variót magasabb fokozatban (a legkisebb megszűnik), na onnantól fos.A gyári varióba bedobok 2 grammal könnyebbet lehet, hogy gyorsulást ad,
de végsebességet tuti elvesz... fent jobban szét fog pörögni, adott esetben
teljesítménycsúcs fölé, így azzal veszíteni is lehet. Ha csak a városban
kéne gyorsulgatni és a vége nem érdekelne, akkor működhet. De mivel Te
M0-n végsebesség közelében is hajtod nap mint nap, szvsz nem lesz jó...Első körben tennék bele egy 10-15%-kal könnyebb görgőt, s megnézném,
mit megy úgy, és ha nem nagyon buta a gép "csak" végre kevés ugyanezt
Dr. Pulley-val játszanám be, és kész is... (Többet nem érdemes rákölteni.)Szerk: amúgy az önsúly se mindegy, ha meglódulásról van szó... Anno pl.
AndrewTdi Nexusával pariban volt a Madison 140-ig s végre is hasonló volt.
(És akkor még nem nagyon volt tuning, szinte gyári volt a hajtás, a Nexus
meg nem nagyon volt beteg. Azért gyárilag elkenné a száját, valószínűleg.
Azonban pl. egy Velvet 400-as - amiben a Madison blokkja van, de sokkal
könnyebb a felépítmény - biztosan otthagyná az 500-as Nexust is, sokáig:
végsebességre esetleg már nem. Mert ott meg a légellenállás dominál.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Pofozza a Hondát, de hogy? (155 ccm, tehát A1-gyel felejtő, 15LE, tehát
250-eshez képest kevés, nálunk autópályára nem feltétel a min. 150 ccm,
cserébe legalább rohadt drága, és nem is feltétlen a legkényelmesebb.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14841 üzenetére
Elején óvatosan: hátsóval nekem nem volt baj anno (Dobogókő felé járattam be),
viszont az elsővel az esőben sikerült ABS nélkül túl nagyot fékeznem, és paff...
Együtt cserélve fokozottan igaz, mert az eleje és a hátulja is elmehet pár km-ig.Burt1793: persze, persze. Clickbait-nek hívják, nem véletlenül. Én se linkeltem
volna, ha nem akarok "hangulatot kelteni".Meghalt a topik a tuningos HSZ-től?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tikshow #14847 üzenetére
Jó, hogy beírtad, így eszembe jutott, hogy nekem is fel kéne rakni a nagyplexit:
csodálkoztam, hogy miért fázom este protektoringben... Sajnos kabátom épp
nincs, így eddig az esős napokat csak megúszni tudtam. Muszáj lesz venni.
Ég és föld amúgy így, de ezt már sokszor írtam. (Zajosabb. De kényelmesebb.)Azon agyalok, milyen kabátot vegyek. Ami már nem vízálló, és a cipzárja is jól
besz*rt, meg egy-két patent is elengedte magát, tehát kukás végeredményben,
már 7 éves múlt. De teljesen megfelelt nekem amíg még nem amortizálódott le.
(Tavasszal vettem helyette egy másikat, de végül visszavittem, mert sz*r volt...)Szóval milyen kabátot vegyek? Kecskemétre költözött a Parilla, ahol még most
is árulják pontosan ugyanazt a modellt, ami 7 évet végig JÓL szolgált: fontos az
is, hogy be tudjam rakni a ForceField protektoraimat, amin a tavaszi rossz vétel
csúnyán elvérzett. De legalább kimutatta, hogy méretre se jó, meg fazonra se...
A Prexport kabátba tökéletesen passzolnak. Szóval: a legegyszerűbb lenne újra
olyat rendelni, pontosan ugyanabban a méretben, és kész. De ha van jobb?! -
DigitXT
félisten
Én nem a töltőfesz miatt aggódnék: sok dolgot túl lehet terhelni!
1) elfüstölhet pl. a vezeték (a csatlakozóknál hajlamos megégni)
2) megéghet a foncsor is: ha már csak bemattul, már sz*rt se ér
3) megéghet a világításkapcsoló (nálam ilyen is volt már, LOL)A végeredmény minden esetben az, hogy rosszabbul látsz,
mintés költeni kell a gyári állapot helyreállítására: nem ajánlott!
4 éveHaputmann: nem gondoltam, hogy a generátornak is odab*sz.
Azt még lehetne kezelni, mondjuk LED-es helyzetjelző/féklámpa.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14863 üzenetére
És kiadnák a felvételeket magánszemélynek is? Amúgy nem feltétlen "gonosz"
volt, aki elkövette... simán lehet, hogy olyan szögből jött a furgonhoz és ült be,
hogy nem is látta, hogy beállt mögé a motorka, autó meg ugye nem "lógott ki":
kemény 3 napos furgonos tapasztalatom, hogy a mögötte semmi nem látszik...Persze, ha feljelenti, és kinyomozzák, hogy ki volt, stb. De ha kicsi a kárérték?
Nagyjából pont lesz*rnák a rendőrök az esetet, szabálysértésként meg pláne.
És akkor még bizonyítsd be azt is (ha van is felvétel), hogy előtte nem volt törött.Szerk: ettől függetlenül, ha érzékelte, hogy nekiment valaminek, nem túl korrekt
megoldás, hogy meg se nézi, meg papírt se hagy, hogy bocs, ezt lezúztam...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14868 üzenetére
Ha nem akarná lefényeztetni, hanem elég egy hegesztés, akkor párezer forint.
Nekem se lett telibefújva a Madison, nyomtak rá egy kis ezüstöt és megy tovább.
Jól jön az a következő töréskárnál is: lehet igénytelenség, de nem kiállítási tárgy,
hanem használati, ezeknél meg benne van, hogy történik ez-az... fényezni drága,
persze megérheti, ha az embert nagyon zavarja a "nem tökéletes" gép látványa... -
DigitXT
félisten
válasz TayRol #14897 üzenetére
Én most tankoltam 186 km-re 9,66L-t. Városban nekem ez már rekord...
És egészen meglepett a JCosta, hogy teletankkal is megint bement 10 alá.
Lehet, ha berakom a Polini rugót, amint lesz időm szerelni, megtáltosodik?
0-100: 9,4 mp 60-100: 5,8 mp (a 0-60 a szokásos: 3,6 mp) 200 m: 10,2 mp
A lustább verzióban ilyet csinált, amire írtam, hogy elég szánalmas/erőtlen:
0-100: 11,0 mp 60-100: 7,0 mp (0-60 elég gyenge: 4,0 mp) 200 m: 10,8 mp -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #14933 üzenetére
Írta, hogy kb. Ami viszont önmagában meglepő, hogy érzésre ugyanaz,
mivel 110-nél jónak nevezte, 70-nél meg gyengének: lehet, hogy hasonló,
és azért ilyen, mert úgy vált a varió... Annak a muscle carnak se mindegy,
ha neadjisten manuális váltót kapott, hogy 70-nél is csak 5-ben padlózod!Hirtelen Beverly grafikont nem találtam, de ha az a blokk van benne, mint
pl. a Nexus 500-ban+a gyári variók nyomatékmaxra hangoltságát veszem
alapul, akkor elképzelhető, hogy 70-nél csak 5400-at forog, és csak 33LE,
és majd csak akkor jön ki a blokkból a 40LE, ha elérte a 7600-at.Szerk: közben találtam grafikont, szinte ugyanaz, csak 5500-on 33LE, és
a "teteje" valamivel alacsonyabban van (7300-on), de "csak" 39LE...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #14941 üzenetére
Én meg egész este a multiméterem kerestem, végül ráfanyalodtam a szkópra.
Épp LED-eket forrasztottam a jacuzzi megvilágításába (ellentmondásos helyzet),
amikor a szkóp aszondja, hogy a kikapcsolt (!!!) kínai tápegységből csak jön egykici ocó-50VAC delej. Mondom, LOL rosszul kötöttem rá. Zavart érez az erőben!
Erre, ahogy hozzáértem puszta kézzel (karate rulez) a zöld LED-ek lábához, hát
pislákolni kezdett az egész sor. Ha nem lettem áramgenerátor a kiciócótápokkal
vigyázni kell! Ezt csak kis színesnek írtam az "amit lehet kimérek" témához...ON: a fedkompba épített feszmérő pl. nálam 14V-ot mér. De a féklámpától, leesik
már 13,8V-ra, viszont szó nincs arról, hogy az akkut/generátort terhelné le a 2 db
power LED ennyire... Ugyanis az UTCOMP közvetlenül van meghajtva az akkuról,
és bizony végig 14V-ot mér ilyenkor. Szóval nem mindegy, hol mérjük azt a feszt!
Akkusarun érdemes, ha töltést akarsz nézni: bárhol máshol kevesebb lehet.Szerk: ha lekapcsolom a xenont, akkor 14,4V előírás szerint, sőt, feljebb is megy.
(Mondjuk azt olvastam, hogy az AGM akksik szeretik a 14,7V töltőfeszt is: hehe.)
Nem szoktam világítás nélkül járni, max. ha direkt "töltő üzemmódban" megyek pl.
hosszabb állás után, csak "menetfénnyel", akkukarbantartás jelleggel...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #14958 üzenetére
B+, ezt most miért kellett (belinkelni)? Szerk@ON: ma megáztam... Hűvös
idő volt, farmerben: újraértékeltem a Kék Golyó utcán gurulva a név eredetét.
Alig egy órás volt a gurulás, és ANNYIRA nem volt hideg, mégis átfagyott a...
kezem. Hogy is hívják azt a fasza markolatfűtést, ami kávét is főz, ha kell?Ui: valami lábtakaró, vagy esőgatya menthette volna helyzetet (valamelyest).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14985 üzenetére
Már amiben... 250-es Majában olyan elektromos, mint a pinty! Kifejezetten
nem alacsony szállításúak amúgy. Még a klattyogósok sem, mert ne azon
múljon: a karbi (ha karbis a motor) majd a tűszeleppel beszabályozza őket.
De ha nincs rajta fojtás, akkor 30 lph-t simán vinnie kellene egy ilyennek is. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #14987 üzenetére
Nyomásról - eddig - szó sem volt. A nyomás és a szállítás nem ugyanaz.
Egy szivattyú lehet magas hozamú, de alacsony nyomású (lásd mondjuk
fűtési keringető rendszerek), vagy alacsony hozamú, de magas nyomású
is (lásd mondjuk búvárszivattyú a kútban). A kettő NEM zárja ki egymást.Minden üzemanyagszivattyúnak, "benzinpumpának" sokkal nagyobb max.
hozama van, mint amit a motor normál esetben felhasznál, hiszen extrém
terhelésnél is meg kell lennie a folyamatos üzemanyagellátásnak...Injektorosoknál valóban magas nyomású megoldással dolgoznak, DE EZ
NEM jelenti azt, hogy ezzel sokkal több üzemanyagot égetne az injektor,
sőt, a precíz adagolás miatt (jellemzően) kevesebbet szokott fogyasztani.
Magyarán, ahogy jeleztem, a nagy nyomás nem jár magas szállítással...
(Ha meg igen, akkor a felesleget visszavezetik a tankba: az megint más.)Összességében tehát: pontosan mit is akartál mondani a Vespáról? Csak
mert arra céloztál, hogy abban klattyogós van. Így a "levezetésed" szerint
akkor az alacsony szállítású, sőt, akkor biztosan karbis a motor.
Legjobb tudomásom szerint ezen állítások egyike sem igaz... Szóval?Szerk: a klattyogósban (membránszivattyú) NINCS impeller, ami a Vespa
bizonyos szériájában meg tud szorulni (megállítva az üzemanyagellátást).Bele ne kössön valaki, hogy nem az injektor égeti az üzemanyagot. Úgy
jött ki a megfogalmazás. De remélem a lényeg azért átment. Attól, hogy
megküldöd nagy nyomással, ha kellően lefojtod, nem lesz nagy áramlás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14989 üzenetére
Akkor jól értettem, hogy "nem értem"... Milyen típust vettél amúgy?
Nem mintha lecserélném, mert jó ez így, csak idegesít a "mérhetetlensége".Jellegéből adódón nem egyenletesen szállít, így "hidraulikus sokkot" okoz a
benzincsőben, ami HA rossz helyre rakod a pörgettyűt, fals méréshez vezet.
Ezt mondjuk már megoldottam, mert mostanában jellemzően CSAK alámér,
azelőtt érdekes volt, hogy mindkét irányban tudott tévedni... Gondoltam, egy
visszacsapó szelep megoldja a gondot, és így is lett! De ha 1 hétig bírta, hát
sokat mondtam: amikor kiszedtem, konkrétan elporladt a membrán. (Sajnos
nem erre találták ki: valószínűleg úgy kibírta volna, ha napjában csak párszor
nyit-zár, de úgy, hogy ez percenként párezerszer bekövetkezhet azt nem.)Kínomban már azon gondolkodtam, hogy olyan "kicsi" a motor fogyasztása...
(Mármint relatíve tényleg az - néhány liter óránként az nem nagyon sok!)
Szóval, valami differenciális mérést lehetne csinálni erőltetett szivattyúzással.
Előremenő ág, visszamenő ág, mindkettőn kellően nagy, jól mérhető áramlás
sok impulzussal, és "csak" a különbséget kell kiszámolni, az a fogyasztás...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #14993 üzenetére
Hát nem. De azért jó tudni, hogy természetesen a gyári membránszivattyúd
is tudott ennyit (újkorában), mert úgy van kitalálva az egész rendszer...
Lehet, hogy egy-egy lökettel nagyon pici térfogatot mozgat, de ilyen löketből
percenként több ezer lehet (rpm), így nem mondhatjuk, hogy hű de alacsony
szállítású lenne. Legalábbis szerintem. (Oké nem is többszáz liter óránként.)Kerestem volna tipikus membránszivattyúról jelleggörbét, de nem találok.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tikshow #15012 üzenetére
Nekem ugyan nem Tucano volt, hanem vmi univerzális, de az baromira zavart:
max. egy szezont használtam, de inkább kevesebbet. Persze, szokás kérdése.
(Nehezebb volt kezelni a kapcsolókat. De ha ki kellett húzni a kezet pl. a plexit
"megigazítani", vagy letörölni, ha nagyon esőcseppes volt, visszabújtatni bele,
menet közben nekem eléggé balesetveszélyesnek érződött - nem szerettem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tikshow #15016 üzenetére
Szerintem ezt azoknak találták ki, akik kegyetlen sokat mennek, és nagyon
nem mindegy, hogy széltől, esőtől, mindentől megvédi-e a kezet. Viszont:
nem arra van, hogy alatta nyári kesztyűt használj. Hiszen bármikor, ha ugye
szükséged van a kezedre a kormányon kívül, a nyári kesztyű hideg, átázhat.
Egy téli kesztyű alapból vízálló, és bélelt (sajnos, emiatt valóban vastagabb)!
Megjegyzem, Hauptmann írja, hogy amúgy sem elég meleg, már most se.
Pedig most még kifejezetten enyhe idő van, mi lenne, ha 2-3 fok lenne csak?Önmagában ugye a kézzsák NEM melegít, csak a hidegtől véd. És a kezed
melegíti fel. Már amennyire... Egy markolatfűtéssel együtt lehet igazán jó.Ui: létezik amúgy nyári kesztyű alá is húzható aláöltöző is. Próbáltam anno
6 fokban, ködben: átázott az egész, és szétfagyott a kezem. Téli kesztyű +
az a ForceField "belső" kesztyű már nem volt (nagyon) rossz (csak vastag),
de egy jobb* téli kesztyű magában többet ér, mint egy gagyibb + az a belső.
Megkockáztatom, hogy egy jobb téli kesztyű elverheti a kézzsák + nyárit is.Jelenleg egyszerű Tucano kesztyűm van... Mivel jellemzően rövidebb utakra
használom a gépet - elég. (Az a rossz, ha eleve hideg, amikor felveszed.)A gagyibb "téli" kesztyűm protektor nélküli "Probiker" volt: átázásra némileg
hajlamos, szerintem belül valami sima szivacs... Valahogy azt se szerettem
annyira nagyon, de hát nem volt jobb. (Szét is kopott idővel... De olcsó volt.)*: vannak amúgy egészen elszállt árú téli kesztyűk -> valószínűleg melegek.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #15018 üzenetére
Az időtényező mellett van még egy elég fontos paraméter: a sebesség.
Városon belül ha 50-80 között közlekedsz, egész más, mint ha pályán
elkezded tolni 120-130-cal (nem beszélve a végsebesség-tesztekről).
Ezért sem egyszerű összehasonlítani szubjektív tapasztalatokat, hogy
egy adott kesztyűben adott idő után fázik-e a kezed, vagy mi bírható ki.Ui: nem azt akarom mondani, hogy "menj lassabban", csak a nagyobb
menetszélnek egyszerűen nagyobb a hűtőhatása, ezzel kalkulálni kell.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz TayRol #15023 üzenetére
Akkor viszont kemény, hogy a 180 jurós "brutál" kesztyűben is átfagysz.
#15025: igazából egy dolog, hogy fázik. Az a durvább, ha már nem bírsz jól
ráfogni a fékre. Annak már konkrétan balesetveszélye van... Szóval: minden
motorosnak a motorjától függően (mennyire "szeles") meg kell adni, ami jár,
ha az drága/minőségi téli kesztyű mellett kézzsák+markolatfűtés, akkor az.Ha sehogy sem megy, akkor meg le kell tenni a motort az adott szezonra...
(Nem tudom, hogy motoroztam-e fagypont alatt. Mások meg rendszeresen.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #15031 üzenetére
Én se lottózok, de ez benne van, ráadásul állandóan úton vagy: halmozottan!
Őszintén megmondva, még egy futárt sem láttam szalon állapotú motoron...
Sőt, jellemzően (50-es) bontószökevényeken tolják (külsőre): guruljon...Szerk: a lényeg, hogy neked nem lett bajod. (A többi csak pénz. Bár az is fáj.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #15039 üzenetére
Xenon is atmegy
Max. vmi csókos helyen. Normál helyen úgy kivágnak vele, mint a macskát...Ma meglepett a J.Costa. Vagy a hideg idő teszi, vagy nem tudom, nagy kedvem
nem is volt gyorsulni, de mondom, megtankoltam, az út is száraz, hadd szóljon:
9,0 / 5,6-ot ment az első egyenesben, ami eddig a legjobb mért eredmény, majd
a másodikban csak 4 tizedet rontott ezen. Ami gyanússá teszi a mérést, hogy a
200 m táv megtételét (ami csak nagyon picivel lehet túl a 0-100 gyorsulás távján)
mindkét esetben 10,2 másodpercre írta, márpedig utóbbi mérési adat pontosabb.Megjegyzem: stabilizálódott a fogyasztás 5,3 L/100 km-nél, ami városban csoda.
(Természetesen önmagához képest, és a többéves tapasztaltakhoz képest...) -
DigitXT
félisten
Ezen besírtok: "Mégis, a maga módján egyszerűen tökéletes a végeredmény."
VS.
"Igazából egy dolgot sajnálok: nem tudtunk lábon hazamenni mindkét bringával."
Szóval ha félúton lerohad a gép, és haza sem visz, az az igazán király túrázás...
(Értem én, hogy a negatív élmény is élmény, meg irónia, meg a szar... kazmus.) -
DigitXT
félisten
Én Siófokról hoztam a kontrasztrugót, szóval simán bevállaltam, csak nem
ilyen szöttyögősen, és nem ilyen őszi időben, hanem még a nyár közepén.Szerk: a kabátomért is majdnem leugrottam Kecskemétre. De aztán inkább
megrendeltem futárral (és itt Bp-en kergettem a futárt, hogy adja át, LOL).Szerk #15044: naná, pöcsköszörűvel / lógó belű motorral én se vágnék neki.
(Mondjuk az a benzinspriccelés a "túra" elején megijesztett: utólag derült ki,
hogy csak annyi volt a baj, azon kívül, hogy sz*rul csuktam rá a tanksapkát,
hogy a csöpögtetőtálcába vezető cső valamikor félrecsúszott és oldalra állt.)Érdekes amúgy, ahogy amióta elköltöztem, még nem nyúltam a motorhoz...
(Mármint nem szereltem rajta semmit, nem javítottam rajta semmit, és nem
is szart be rajta semmiúj. Lehet, hogy van összefüggés? Persze, van az,
amit már meg kéne csinálni rég. Olajnyomásmérő pl.! De nem volt kedvem.)Szerk2: meg időm sem nagyon. Lassan a hátsó fékre kellene ránézni.
Pfejj!
Snassz a programban a lista: csak tankolások, ráadásul "alacsony fogyi".
Talán csak az töri meg, hogy befizettem a KGFB-t (4337 Ft). És ránéztem a
keréknyomásra is, de érdemben nem kellett fújni bele, amióta jó a szelep...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Brogyi #15046 üzenetére
Életveszélyesnek gondolom: maxi szórt fény, minimál látás. A TC tesztelt
ilyen, de legalábbis hasonló izzókat, és mivel nem pontszerű a fényforrás
teljesen szar vetítés képe volt. (Szembejövők vakítására jó, látni nem jó.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Autós kamerák
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- iPhone topik
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!