-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Micsurin #20773 üzenetére
Várjál, még mindig a Honda Foresight 250-ről beszélünk?
Mert nem nagyon
hiszem, hogy abban Piaggio blokk lenne.Vagy vica versa az X9-ben Honda...
Amúgy a végsebesség annyira nem tömegfüggő, inkább a légellenállás korlátoz.A csúszó az csúszó-görgő akart lenni (igen, ilyen hülye neve van: sliding roller),
csak mobilról rövidebben fogalmaztam. Praktikusan nem gurul, hanem csúszik,
viszont a formája miatt nagyobbat emel, de a súlya miatt nem buta vele a motor.
Ergo ellentétben egy nehéz "hagyományos" görgővel nem úgy lesz több a vége,
hogy közben a gyorsulása csigalassúra esik vissza. Vagy fordítva nem úgy lesz
nagyon dinamikus az elején, hogy aztán hamar elfogy végsebességen, mint egy
könnyű hagyományos görgővel... Mondjuk Madisonba pont vettem túl könnyűt is
belőle, de meglepő módon azzal ment legjobban, pedig érzetre túlpörögte magát.Gyári varióba én az egyik legjobb tuningnak tartom. Fajlagosan még olcsó is.
Egy variátorcserénél mindenképp: a gond ott szokott kezdődni, amikor a kopott
gyárit az ember kísérletképpen ha már úgyis cserélni kell, "jobbra" cseréli, pl. a
Multivar esete. Én is vettem a Madisonba is. Kár volt. Már egy Burgis használja.Szerk: Cygnusba konkrétan ilyen ment: 2012/6-10 méretek/darabszám-súly
Szerk2: szíjról jut eszembe a kép még a múlt hétről: ez már azért cserés volt.
(Szélességet mondjuk nem mértem rajta, de szerintem már ránézésre kukaérett.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #20774 üzenetére
Hm, most, hogy rákerestem, tényleg lehet, hogy Honda. Mea culpa! Meglep!
De ha már így van, akkor Malossinak van hozzá "tuning" végáttétele... -
DigitXT
félisten
válasz
csongi #20777 üzenetére
Szerencsére ezt most nem b*sztam el, tanultam más hibájából Brogyi topikjában.
Foresight témához: ha ő azt szeretné, hogy (óra szerint) meglegyen a 130, akkor
szerintem erről nem fogod lebeszélni, nincs is értelme megpróbálni.Esetleg fel
tudom ajánlani a SpeedoHealer-emet... ha jól állítja be már 80-nál lesz óra 130.a két tárcsa össze is ér teljesen összenyomott helyzetbe
Viszont nem biztos, hogy "hagyományos görgőkkel" tényleg teljesen összeérnek.MÁS: rájöttem, mi csörög még a Cynguson. A kipufogó hővédő lemeze lógott. Ja
kérem, ha csak egy csavar tartja. Ellenben, mivel meg volt ütve, a másik csavar...
Hát az nem akart kijönni: lefúrtam.Ütést egyenesítettem: 2 csavar. Nem zörög.
MÁS2: látszik, ki rakta össze a véglehajtásomat.
(Az agyatlan pasztázásból.)
Tudniillik nem szabad mindent pasztázni, a manuál leírja, csak vki nem olvasta...
Ennek a megoldásnak a mellékhatása: nem tudja kinyomni, ha túl sok az olaj.
Hát nem úgy nézett ki, mint tavaly: lehet, hogy emiatt (is) gyorsult szarabbul, pff!
Mehetek féktisztítóért, mert két motor + ennyi olajsár már sok volt egy flakonnak.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #20779 üzenetére
A mallosi utangyartott kulso tarcsa mar beler
Viszont akkor azon akkor feljebb is lehet tornázni a szíjat, tehát csak lehet
még növelni az áttételt, így a végsebességet is. Madisonon nekem 150-nél
nyekkent a fordulat, ahogy a szíj hozzádörzsölődött a deklihez.Mondjuk
nem darálta le hálistennek az új szíjat, de jelezte, hogy eddig és ne tovább.Mondom én: pulit a Multivarba, ha úgy nincs végsebesség, akkor sehogy...
De az esetleges kellemetlen mellékhatásokért felelősséget nem vállalok. -
DigitXT
félisten
válasz
Micsurin #20786 üzenetére
Ne vedd okoskodásnak, de ha variót akarsz hangolni, legyen fordulatszámmérőd.
(Akár úgy, hogy gyári, mint a 250-es Maján, vagy pl. egy Koso, mint a 180-ason.)Madisonon volt gyárilag is a fedkompban, de borzasztóan lassú "átlagolós". Max.
az alapjárat mérésére jó, meg pont végsebességnél, minden másra "alkalmatlan".
(Értsd egy gázfröccsöt észre sem vesz, mert kiátlagolja: nem egy mutatós cucc.)MÁS: Cygnusban az új akksi szuper, pöcc-röff, remélem megtartja jó szokását.
MÁS2: Madisonnal haladtam kicsit, délután. Meg este. Majdnem mostanáig, LOL.
Szóval sikerült végre belevernem a főtengely-szimeringet "célszerszámmal" (32-es
lefűrészelt végű lefolyócső + egy 40-es, hasonló idom), ennek örömére visszament
a varió, és a kuplung. Ja, előtte persze össze kellett rakni a véglehajtást, ott is két
darab szimering volt cserés, de az nem volt ilyen trükkös, mint a főtengelynél.Holnap hajtóműolaj töltés, hajtás véglegesítése, aztán jöhet a benzin-levegő kör.
Ha eljutnék odáig, hogy röffenthető, akkor melegítés után olajcsere, gyertyakép, ill.
gyertyacsere, aztán már csak össze kell rakni és levizsgáztatni: jöhet a tavasz.Szerk: mondanom sem kell, hogy a varió alatti távtartó fordítva volt benne.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Burt1793 #20789 üzenetére
Köszi, igyekszem....
Tényleg egyre jobb az idő. A lenti kis listából kimaradt,
hogy fent van a kerék és a kipu is, rendesen, ellenberger az lehet, hogy a picit
túltoltam a grafitzsírt a hajtásban, mert kicsit fura hangja lett forgatásra.De majd elmúlik. (Kidolgozza a felesleget, ha van hol. Remélhetőleg... És nem
a szimeringet tolja szét: most már értem, miért kellett tavaly azt is cserélnem.)Egyébként is: mit érdekel az a hang engem, hiszen még olaj sincs benne...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Micsurin #20800 üzenetére
Na igen, amikor a gyárihoz képest a tuning cuccos nem igazán jön össze...
Én is vettem Malossi rugószettet, ami nem volt kompatibilis a gyári kuplunggal.
(Aztán később megint, amikor Malossi kuplungra váltottam, de semmi változás.
Végül kiderült, hogy a kopott gyárival is jobban megy a motor, mint a fél év után
szétesőfélbe kerülő Malossival... Totál "megérte" rá kidobni ennyi pénzt...)
Ui: nekem nem kerek, hogy a motor jól viselkedik 18-as görgővel és 27-essel is.
Valamelyiknek nagyon szarnak kéne lennie. Oké, hogy megvan a végsebesség,
de akkor a gyorsulás nagyon gyengusz lehet, ha annyira nehéz a görgő... -
DigitXT
félisten
válasz
Burt1793 #20804 üzenetére
Álom a városban
Amiből gyorsan rémálom lehet, ha összefutsz egy agresszív faszkalappal.
Nekem ma sikerült, hazafelé... Lágymányosin laza (párhuzamos) közlekedés,
szakadó eső. Belső sávban haladok (60), majd mivel pont elfogytak mellőlem,
azt látom, hogy elzúg mellettem valaki, és bevág elém a követési távolságnak
fenntartott helyre. Mondom: taps! Most pontosan egy motornyival előrébb van.
De ugye gyorsabban nem tud menni, mert mindkét sáv tele van. Kanyarban a
sorok megállnak, ahogy azt kell (nem véletlen lassult vissza ~60-ra a tempó),
dugó van: elgurulok mellette, benézek, intek, hogy gyere velem, a sorok közt!Semmi kihívó, vagy beintés, ennyi... De ezt is annyira zokon vette, amennyire
el se tudtam képzelni...Történt ugyanis, hogy pár perccel később majdnem
elbaszott valaki, sávváltás közben. Index kint volt, mögöttem senki, kezdem a
manővert, és ott van mellettem. És ugat. Aztán ahogy kisoroltam volna jobbra,
mert közben lefékezett egy balra kanyarodó miatt és besoroltam elé, ugyanez
mégegyszer, ott is majdnem fellök a felezőn. Akkor jöttem rá, hogy az a faszi!Fehérvári pirosnál utolértem, megkérdeztem: mi a probléma?! Azt mondja: mit
mutogatsz? Mire én: mit előzöl jobbról? Erre ő: minek mész a belsőben 45-tel,
húzzál a külsőbe! Itt kellett volna felidézni, hogy volt a párhuzamos közlekedés
(te k*cs*g, ha még emlékszel a KRESZ könyvre!), de csak azt mondtam, hogy
60-nal mentem, szakad az eső, és előttem is mentek... Szerinted megértette?Ezek után meg elindultam az Andor utca zöldjére és majdnem rásoroltam egy
mellettem induló autóra, le is dudált, teljes joggal: annak intettem, hogy bocsi!
És ennyi: az megértette, hogy benéztem valamit. De ilyen leszorítósdit vaze...
(Cygnussal ez a második ilyen. Egyet sikerült tavaly is kifognom kb. ugyanitt.)Szerk: de mondjuk az SH nem Cyngus (már 300-as), azzal utol se ért volna.
Szerk2: valahogy mindig a Lágymányosi környékén* kergetnek az autósok...
És mindig akkor, amikor max. 180 ccm van alattam: általában beintek előtte.*: ez nem jelenti, hogy arra őshonosak az ilyenek, csak túl gyakran járok arra...
Szerk3: ha ilyen szabálykövető (haha), hogy számonkéri a jobbratartást, akkor
miért előz rá egy sávváltásban lévő járműre? Kétszer... Ebből egyszer jobbról...
Ja, hogy mindenki takarodjon előle, mert ő a majer... egyszer valakit megverek![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #20807 üzenetére
Oralba egyre jobbak vagyunk.
Hajjaj... Tavaly rendeltem egy elszakadt cső helyett gyári újat Malgutiéktól.
Cikkszám: 618.107.00 Néztem előtte a Malaguti shopon, hogy 19 EUR.
Mondom nem olcsóegy darab csőért, de hát ez tuti oda való. Megérkezett:
azt, hogy kb. 7600 Ft-ot fizettem érte, lenyelem... Viszont, nem került bele
a gépbe rögtön: fel a polcra. Tegnap raktam be. Erre konkrétan elmállott.
Érted, az a cső, ami előtte uszkve 15 évet bírt, pontosan ugyanúgy eltört, a
csonknál mindenféle erőltetés nélkül. Ezek után a slusszpoén: oempartson
csak 800 Ft lett volna. Jó 10x-es áron kaptam egy használhatatlan szart.
Szerk: hm, jobban megnézve ez utóbbi infó téves, 9000 lett volna a szar ott.
(Valami kisebb cső lesz a 800, de könyörgöm 12x18-as és levegőt visz: mit
tud ez ennyi pénzért? Visszaraktam a 19/13-as vízhűtés csövemet, ez van.)Ha már szar, legalább legyen olcsó jeligére. Légszűrő hasonló. Fasza gyárit
megrendelem, mert volt már utángyártott is, tudom, hogy a kétrétegű jobb...
Erre közel 3600 Ft-ot szurkolok le érte a Malagutiéknak, és mit kapok?! Hát
nem a gyárit. Vagy lehet, azóta olcsósítottak. Oempartson kétféle van, csak
mindkettő olcsóbb (3350 Ft és 2000 Ft, utóbbi a "kimondottan utángyártott").Szóval, ez a tavalyi rendelés nagyon hasznosra sikerült. Négy tételből kettő
problémás, és a maradék kettő meg olcsóbb lett volna az oempartstól. Nos,
ezek után annyira jó szívvel nem tudom ajánlani a Malagutiékat.Gyorsak,
de mivel hónapokat állt a motor (ezt nem tudhattam persze), ez se számít...
Legutóbb már csak rákérdeztem a lámpára, de ilyen áron nem lesz rendelve.Szerk: a jó hír a sok rosszban az, hogy beröffent a masina! Igaz, hogy aztán
valami elkezdett rendesen füstölni, bár gyanítom, hogy csak ráfolyhatott vmi,
aztán az égett le róla. Vagy valami ilyesmi. Sokat nem járattam persze így...Burt1793: egy ilyen városi kakaskodásért több hónapig nincs sportolás...
Ez egy jó gondolat, köszi! Megpróbálom fejben tartani, és ráhagyni a faxokra.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #20810 üzenetére
Hosszú távon nekem is az lesz. Amúgy alig maradt benne olaj.
Én barom beröffentettem, szerencsére fel is épült az olajnyomás,
de a szintellenőrző ablakban utólag láttam, hogy SEMMI nincs.Nagyjából 8 deci ment bele a korrekt szinthez. Utána sokkal jobb
hangja lett, és az alapjárat is egyenletesebb, sőt magasabb lett...
Szar volt a kenés ennyi olajjal. Holnap bemelegítem és olajcsere!Csak ki kéne legózni a fészerből. Amihez előbb építenem kell egy
kis rámpát.(Befelé fennakadt: kizárt, hogy kimenjen ugyanúgy.)
-
DigitXT
félisten
válasz
vaksi8 #20821 üzenetére
Igazából a legtöbb bolt forgalmazza több gyártó termékét, tehát jó minőségtől a
gagyiig mindent megtalálsz: a választás rajtad áll ill. a pénztárcád függvénye.Amik hirtelen eszembe jutnak (többször vásároltam már náluk):
CityBike (huszi.gyb ajánlásával)
Motorline (Óbuda, Kék Hold mellett)
SPD (AndrewTdi ajánlásával)
Scooter Tuning (Sracing, Gazdagrét)
Scooter Shop (Budaörs)
Oem-Parts (kicsit drága, de minden van, ha győzöd kivárni a szállítást)
----
Dr. Pulley shop (német)Vannak dolgok, amiken nem spórolnék, mert csak bosszankodás lesz a vége, s
ha újra meg kell bontani miatta a gépet (és ezt szervizben csinálják, jó pénzért!)
máris több lesz a végösszeg, mint amit az alkatrészen spóroltál... pl. ilyen lehet
az RMS görgő, ami olcsó, de gyorsan szarrákopik.De persze a jóval drágább
Malossi görgő is hasonló bicikli, az is szeret kevés kilométeren kockásodni...
Szerk: görgőből nekem a Dr. Pulley-féle csúszó-görgő a kedvenc: legjobb tuning.
Igaz, most J.Costát használok, szóval éppen nincs bent egyik Pulley szett sem.Ahogy korábban már javasolták, szíjból Mitsuboshi, Dayco stb. ajánlottak.
Malossi sem rossz, de a kevlárral lehetnek gondok.Olvastam Index fórumon,
hogy javasoltak már szervizeket is. Én egy szíjcserére nem vinném szervizbe...
De csak azért mondom ezt, mert minden van hozzá otthon, s már rutinszerűen
szedem szét a hajtást a Madisonon. Aminek több alkatrésze is éppen "an400".És ha már gumi, akkor Kék Hold. Korrektek, jól dolgoznak. Kisebb szervizeket
is megcsinálnak persze, de ha gumizni kell, akkor én biztosan oda viszem...Szerk: valamit elcsesztem a linkeléssel.
De azért a RIOS motor sincs topon.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Burt1793 #20824 üzenetére
2017-ben csináltam. Csak nem motor, hanem autó.
Nagyjából minden úgy volt,
ahogy runner írja, azaz 1-2 napot kell rászánni... 9-én délutánra kaptam időpontot
műszaki szemlére (honosítás*). 10-én fizethettem be a regadót, és még aznap el
is hoztam a rendszámokat: vittem magammal BKV-n. Gondolom mehettem volna
az előzővel oda is, de nem akartam kockáztatni, meg így egyszerűbb volt.*: bőven volt még műszakija, most nyáron fog lejárni. Remélem megvan az AT!
MÁS: ma mértem kompótot. Csak totál rosszul: 6,5 bar lett, de nem nyitottam ki
a pillangószelepet, ráadásul CV a karbi. Szóval holnap megmérem rendesen is...Olajcserét megcsináltam, a gyertyán meg látszott, hogy dús az alapjárati keverék.
Messze nem őzbarna, inkább kormos... És pöcc-röff, szívató nélkül.* (Klasszikus.)*: miután visszahűlt az olajcsere után, akkor is. Remélem nem a benzinszint miatt!
(Egyszerűbbnek érzem az alapjárati csavarokat "állítgatni", egyszer csak jó lesz...)Szerk: na mondjuk most beugrott, hogy azért sz*pattak azzal az NKH-s időponttal:
mivel amikor odaértem ugyan még ott voltak (2-3 órát), de a regisztrációs rendszert
okosan lezárták 10 perccel előbb, és akkor már nem lehetett időpontot kapni: taps!
Mehettem vissza másnap, hogy kapjak időpontot(!), feleslegesen "bumszliztam" ki.
(Annyiban nem, hogy másnap gyorsabb volt, mert itthon kitöltöttem a papírokat.)
Szerk2: vámnál is a csókosok voltak előrébb. Dehogy ez megér-e 25-30K HUF-ot?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Burt1793 #20827 üzenetére
Hát másfél éve ilyen telefonos huncutság nem játszott, ugyanis már az
időpont foglalásához vinni kellett az összes* papírt, átnézték: ha bármi
hiányzott (volna), be se kerülsz a rendszerbe, ne rabolja az időt jeligére!*: szerződés, kinti forgalmi, műszaki érvényességének igazolása: pedig
ezeket akár online is fel lehetne tölteni, aztán nézegessék a fotókat...Az gyorsan megvolt.
Na igen, de azért meredek az a három hetes várólista. Hová viszed?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #20831 üzenetére
Pontosan kettő.
Hidegen leginkább semmit nem állítok, nehogy elb*sszam,
hiszen tudom, hogy "hivatalosan" csak melegen szabad állítani...Ellenben,
van olyan tapasztalatom, hogy 2 beállítás közt (ami melegen szinte ugyanaz)
éppen a hidegindításban tapasztalható a különbség... Vagy épp egy melegen
történő indításban: melegen nem indul jól, hidegen (szívató nélkül) igen = dúsVagy hibás a fenti gondolatmenet?
MÁS: esti kvízjáték (megfáztam, így leálltam a szereléssel), mi van a képen?
Micsurin: aprókaviccsal is nagyot szól.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#31733248 #20811 üzenetére
"természetesen adok 5-10 ezer forintot a benzinköltségükre."
Egy ilyen szíp legénynek aztán biztos simán adsz 5-10 ezret benzinköltségre... -
DigitXT
félisten
válasz
FeniX- #20862 üzenetére
De amúgy miért kéne új karburátor?
Felújító-készletek kaphatók töredék
áron, és amúgy általában "nem szokott" (csak úgy) elromlani: tömítéseket,
membránt szokás cserélni idővel, mert azok valóban öregszenek, de azért
a komplett karbit?Pepecselős tud lenni, persze, meg ha drágább részek
kopnak ki, szívás, de egy sufni-injektor se örök életű karbantartás nélkül.Szerk: a másik meg amit nyogo ír. Szerencsés, hogy ilyen típust hajtasz.
(Azt viszont már meg sem említem, hogy amit linkeltél, az 600 dodó, nem
500, de még ha csak annyi is lenne, nem túl bizalomgerjesztő. De ez van.)Ötletelni nem tilos, sőt! Nekem is van még ötletem, csak az is sok zseton.
Ma még az volt a röhej, hogy lecsúszott a testkábel a szolenoidról. Én ott
anyáztam, hogy már megint miért nem megy ez a fostaliga: benzin nélkül.
(Persze az áramlásmérő jelezte, hogy nincs áramlás, a nyomásmérő meg,
hogy nincs nyomás, de én már nem hittem el, pedig igaz volt. Nem akarsz
ilyennel szopni, elhiheted. És ez nem is injektor, csak egy elektromos AC.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, bemutattam az iskolapéldáját, hogy hogyan kell a legtöbbet bukni a jogsi
érvényességén. Tudniillik már csak a születésnapig lesz érvényes, szóval egy
"kicsit" mindenki bukni fog, akinek régi a jogsija, de mennyit? Hát én 1 évet...Aranyosak amúgy... Ha a szülinapodon NEM akarsz orvoshoz rohangálni, mit
csinálhatsz? Hát elmész előtte! Akkor viszont nem 10 év csak ~9 év. Ha meg
vársz vele és lejár, akkor meg kockáztatsz (érvényes) jogsi nélkül.Abszolút
állampolgárbarát módosítás, jó hasznos volt. És még a műszakim is ma jár le:
már csak azért sem akartam jövő hétig várni a jogsival, mert oda is el kell jutni.Szerk: azt már meg sem említem, hogy 7200 Ft-ért pontosan nulla vizsgálatot
csináltak. Ja, meg kellett néznem a táblát. Megállapították, hogy tévesztek.
(Nem akartam elsütni, hogy persze, persze a 30-as és a 60-as táblát nehezen
szoktam megkülönböztetni, viszont nem is nagyon érdekel: 90-nel megyek.)
De hogy legyen egy kis érdekesség is: láttam ma egy nagyon fura masinát...
Le is szólítottam, hogy ez meg mi akar lenni?! Mert ilyet én még nem láttam!
Azt mondja, hát nem is láthattam, mert annyira új. Svájci, Quadro néven fut...
Kérdeztem, hogy van benne ABS? Sajnos nincs, de ebbe nem is kell.
Azt csak így utólag nézem, hogy elvileg 400-as, de nem nagyon csapatta neki.
Szerk2: gondolom azért, mert még bejáratós, két hete került forgalomba..."Háromkerekű személyszállító motorkerékpár": de hát négy kereke van!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
yodamastah #20871 üzenetére
Hát akkor kicsi a világ.
Előtte melyik háromkerekűje volt?
Privátban átdobom a rendszámot, akkor egyértelmű...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Szpilu__25 #20890 üzenetére
Valószínűleg kuplung...
-
DigitXT
félisten
válasz
Szpilu__25 #20897 üzenetére
Ha nem ez az első robogó, amin ülsz, már van összehasonlítási alapod.
(Sajnos viszont kevesebb tapasztalattal simán ráfogják, hogy vmi normális,
közben meg az egész hajtás gatya... Aztán neked kerül sokba felújítani.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Szpilu__25 #20899 üzenetére
Egyébként milyen robógókat keresel? Nekem Majestyből volt 180 meg 250.
Egy időben szerettem volna 400-ast belőle, de aztán letettem róla, mert azt
mondják, elég nehéz és lomha, nem annyira való a városban rohangálni. -
DigitXT
félisten
válasz
Szpilu__25 #20901 üzenetére
Az a baj, hogy nem jön ki a 34LE, ha gyári a hajtás... Inkább nyomatékra
van hangolva, hogy a fogyasztás legyen jobb... Szinte mind ilyen.Ha ilyen 300-400-asokat nézel, nézzél rá az pl. az X-Max-ra, az jó széria!
Kommersz ajánlat lehetne még a Burgman 400 is. De azt azért "meg kell
válogatni". Régi széria nem ajánlott. (Vicces amúgy, hogy a Bruginak uaz
a variója, mint a Madisonnak, a blokk is nagyon hasonló, aztán olyan dög
nehéz görgőket használ gyárilag, hogy a pofám leszakad: szarul is megy,
relatíve. Nem mindegy, hogy a katalógusadatot nézzük, vagy kipróbáljuk.)Ja, és ki ne felejtsem a Honda Forza-t... Az is nagyon jó 300-asban.
Szerk: egy baja van ezeknek az újabb dögöknek, mocskosul drágák. 1M+[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Szpilu__25 #20904 üzenetére
Azokkal így en bloc jó vigyázni: én pl. potom 340-ért vettem a Madisont.
Lassan 3.5M-ba van...5.5 év, 24 eKm, 560K benzinköltséggel...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
bajnokpityu #20908 üzenetére
Neked legalább volt egy jó születésnapod.
Én meg ocsmányirodában jártam.
Mindezt már lejárt jogsival, viszont még éppen nem lejárt műszakijú motorral...
Mondta is az autóklubos hölgy, hogy "nem siettem el a bejelentkezést". Hehe,
valóban nem: a csúcs csak az lesz, amikor kivágnak a vizsgáról.Meglátjuk.Egyébként olyan durván esett a benzinszint-mutató, amíg kizúztam* Zuglóba,
hogy ijesztő volt nézni. Persze, mert eleve dús volt a keverék, de még muszáj
voltam dúsítani rajta, mert alapjáratról kövér gázra különben fulladt: nincs más
hátra, mint a benzinszint állítgás, mert olyan, mintha szar lenne az átmenet...*: jó, hát sietősre vettem a tempót, térkép szerint 1 óra, nekem fél se volt...
Ocsmányirodába szintén 50 percet jósolt, az megvolt 25 alatt. (Buszsáv, stb.) -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #20909 üzenetére
"A másik irányban pedig, ami a tipikusabb, az a probléma, hogy az átmeneti- és a főfúvókarendszer közötti átmenet eltávolodik egymástól, így alapjáratról gázadásra az átmeneti rendszer már nem dolgozik, a főfúvókarendszer még nem tudott belépni, így eme állapotban a motor egy heves torpanással fog reagálni." Akkor jól rémlett.
(Egyedüli idegesítő hibája, hogy rosszul használja a "végett" kifejezést.)
Kíváncsi lettem, mit mért az UTCOMP... Hátööö... Még ha mérési hibával is terhelt (amire nagy a sansz, hiszen tesztelés is volt közben, álló helyzetben járatás, sőt, benzin nélkül pörgettyű tesztelés, stb.), akkor is meredek a becsült 9.8L/100 km átlagfogyi.
Az alábbi illusztrációs képen azt jósolja, hogy a tankolás óta megtett 50.5 km az smafu, 72.4 km múlva kakukk a 12L-es tanknak... A kis aranyos!
Mint mondtam volt, simán lehet mérési hiba (tehát lesz az 80+ km is), de tény, ami tény: a szintmérő szerint is rohamosan fogyasztott a vas...
Annak idején eltekergetett karbival a rekordom (negatív) 8.6L/100 km volt, kútnál mérve.
Szerk: itt utalnék vissza arra, hogy az év végén sem volt már egy matyóhímzés.
Konkrétan nem tudtam kalkulálni a hatótávval (elektromos AC és pörgettyű nélkül meg segítségem sem volt hozzá), hiszen megint elszállt a fogyasztás. Nem kicsit, nagyon. Másnap be is raktam a fészerbe, és szétkaptam.
(Csöpögött a benzin a mechanikus AC-nál, csöpögött az olaj a főtengelynél, és csöpögött a hűtővíz is a termosztátfedélnél: épp csak az nem csöpögött belőle, ami nem volt benne...
Ezeket elvileg orvosoltam mostanra, csak az a fránya benzinszint!
) Ну, погоди!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
nyogo83 #20917 üzenetére
Letekertem nullába, nem volt másra idő... Majd este megcsinálom.
Szerk: live from autóklub: náluk a forgalmi és a kulcs, kíváncsi vagyok,
nélkülem hogy startolják be.Szerk: segítettem.
Szerk2: ülés felnyitáshoz is kellettem.
Hja, le volt tiltva a központi zár.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, ragazzi! Úgy néz ki, megtáltosodott a ketyere, magam sem értem, hogy:
Mindehhez potom 6.5-es fogyasztás társult, amit szintén nem értek.
UTCOMP 8.6-ra becsülte, és már pampogott, hogy ki fog fogyni. Közben meg
még tartalékon sem voltam, de nem hittem el, mert a benzinszintmérő amúgy
épp kontaktos volt. Hátha a tartalék jelző lámpa sem működik! Ehhez képest,
bele tudtam tankolni 9.8L-t, ami szerint már tartalék kellett volna, legyen. Igaz
utána kifolyt rendesen (szokásos történet) a tanksapkán: túltankolhattam.
Ami biztos, hogy nem volt részleges. Tehát a 150 km alatt max. ennyit zabált.
Ez is még relatíve sok! De ismerve a körülményeket szinte jónak számít.Ellenberger hazafelé elbizonytalanodott a hátulja, és akkor beugrott! Volt már
nekem bajom abból, hogy szépen nyomatékra húzom a hátsó kerékanyát.Na, onnantól nem mertem jaszkarizni, csak lassacskán hazakocogtam. Hát,
a kerék konkrétan lötyögött. A csavart kézzel rá tudtam húzni. Jó, hogy nem
pörgött le teljesen és veszett el, mint annak a Burgisnak anno a Kék Holdnál.
Gyanús volt, hogy szórakozik a hátsó fék, nos ezért: lötyögéskor visszatolta
a fékdugattyúkat, így elsőre olyan volt, mintha beesne, aztán felkeményedett.
Ehhez képest a technikás egyenes egész jól adta reggel. Biztos hátszél volt. -
DigitXT
félisten
válasz
Grillo #20953 üzenetére
Széthajtod, az a baj...
Én meg már napok óta tervezem, hogy helyreteszem
az elbarmolódott műszereket, csak folyamatosan a fészer takarításával vagyok
elfoglalva... De már lassan előáll a használható asztal forrasztgatáshoz, ill. elő-
előkerülnek rég elveszettnek hitt szerszámok is.De hogy az a rohadt 24-es
dugókulcsot is mennyi ideig nem találtam? Van egy rendszerezőm. Minden ott
volt benne, csak a 24-es nem... Persze: legutóbb, amikor nyomatékra húztam,
csak félrebaszarintottam, aztán valahol kallódott. De meglett, és már sötétben,
de adtam neki az ütvecsavarozóval. Nem olyan gagyi, mint az akkus a Lidl-ből:
ha ez nem elég, akkor semmi. Remélem holnap tudok gyorsulni egyet: távokat
én sem megyek nagyot, de ha már rövid (a táv), legyen kövér (a gáz).Szerk: Huszi, akkor ez azt jelenti, hogy már nem kell magamnál tartanom azt a
rugalmas vontatókötelet?Mondjuk sose legyen rá szükség. De jó tudni.
Első furgonos motorszállításom a Majával volt, kb. 9 évvel ezelőtt: szíjszakadás.Mondjuk ma már vinnék magammal egy ütvecsavarozót, és ott helyben javítás...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #20963 üzenetére
Meglehet. Ellenőriztem reggel, az ütvecsavarozó 120 Nm-re biztos meghúzta.
Rádobtam még 20-at, az összesen 140. Szerintem elég lesz. Ha nem, akkor
marad, amit írtok. (Hivatalosan csak 100 Nm-re kellene húzni, az már kevés.)Econ: volt ez már jobb is! De az új főtengely óta nincs meg a rendes fordulat.
Mondjuk nem panaszkodom, mert így is korrekt: lehet, hogy csak be kellene
kopnia az új gyűrűnek, nem tudom.9 bar kompótot mértem csak, nem 10-et.Szerk: ha végre odajutok, hogy áramköröket forrasszak, lesz egy pontosabb
fordulatszámmérőm, és akkor megint jöhetnek a grafikonok csőstül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #20966 üzenetére
Nem, ez még Nagyfülű.
A Fogatlan már RS, avagy Restyling.
Két távtartó van a hátsó keréknél, furi is volt az ábrádon az az 1 db.Valószínűleg az lesz amúgy, amit csongi is írt, hogy öregecske az
anya, és az önzáró része már nincs a helyzet magaslatán. De ma
nem lazult le... Olyan dugó volt, hogy csak egyet tudtam gyorsulni.Burt: tudok 0-80-at mérni, semmiből nem áll, két kattintás.
Meg
persze egy kis hely kell hozzá, mert dugóban nem gyorsulgatok...
Egyébként ha már megbízhatóság: a héten még nem rohadtam le!
Igaz, majdnem elhagytam a hátsó kereket, de hazagurult: jó az!Szerk: km óra amúgy nem megy továbbra sem, de nem is szoktam
én azt nézni. Már az analógot. Digitálist gyorsan leolvasom, minden
másra meg otta Mastercardaz UTCOMP. De már dolgozok rajta.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
-Mosquito- #20968 üzenetére
Hát igen, még a Totalcar is megírta, hogy ha túlhúztuk, utána már illene cserélni...
-
DigitXT
félisten
válasz
Micsurin #20970 üzenetére
mintha váltós gépen nagyobb fokozatban próbálnál közlekedni
Valószínűleg itt is pont az történik...Az a bazinehéz (?) görgő, amivel csillió a
végsebesség, ha kövér gázt húzol, elváltja a variót, még azelőtt, hogy betapadna
a kuplung, így nagyobb áttételen próbál indulni: fordulat esik, ereje nincs, rángat.Szerk: nem tudom, végül milyen görgő került be, ez csak feltételezés. Ha viszont
esetleg Dr.Pulley, akkor ilyen tüneteket (nagyon alacsony fordulaton kúszni akar)
akkor szokott produkálni, ha felborult, és kitámasztotta a variót. Mondjuk érdekes
érzés, egész közvetlen volt úgy a motorka, kicsit chopperes dohogással. Viszont
kisebb ccm-ben még annyi ereje sincs és nem igazán tesz jót neki a "nyektetés".A görgő súly is okésnak tűnik.
Hány gramm, és mennyi a gyári?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
Micsurin #20972 üzenetére
25g a gyári, most 27g van benne.
A gyári görgősúlynál nehezebbet berakni az álmoskönyv szerint se jelent jót.
Eleve nyomatékra van gyárilag hangolva. Ha ehhez képest nehezítesz, garantált
a rosszabb teljesítmény. Hamarabb vált nagyobb áttételre, mint az ideális lenne.
Ennek persze mellékhatása lehet, hogy a végsebesség valamivel megnő, tudjuk.Rángatás lehet a kuplung miatt is, főleg, ha túlmelegszik: a Polini harang biztos
hűtene, ha lenne mivel. Milyen a szellőzése a variátorháznak? Van, ahol kevés...
(Esetleg van légszűrője, ami el van tömődve - bár ha ti szerelitek, láttátok volna.)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
- Formula-1
- Google Chrome
- Milyen notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Formula-1 humoros
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!