-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21496 üzenetére
Attól, hogy az alapjárati keverék részterhelésen még rendesen bejátszik (ezért
befolyásolja jelentősen a fogyasztást városi használatban, ezt tapasztaltam),
attól az még nem levegő csavar. A gyertya színe, úgy tudom viszonylag hamar
beáll az adott keverék szerint. Tehát ha egy nyélgázas szakasz után szeretnéd
ellenőrizni, akkor rögtön le kell állítani, mert ha még pöfögteted alapjáraton, úgy
ismét az alapjárati keveréket fogja mutatni. De ezt csak a neten olvastam, mert
nem vagyok gépész.Ilyenkor azért szoktam sajnálni.
A hozzászólásaidból
úgy veszem ki, hogy neked van vmi ilyen irányú végzettséged, szóval távol álljon
tőlem, hogy okoskodjak, de szerintem fontos tisztázni, hogy nem levegő csavar,
mert ugye dúsítani szeretted volna a keveréket, de emiatt szegényítetted...Szerk: előfordulhat, hogy bevákuumozódik a tank, és ez okozhat problémát, bár
nekem inkább az szokott lenni gond, hogy túlságosan jól szellőzik a tanksapka.
(Értsd: csurig tankolva "féktávon" simán kifolyik a nafta a kulcslyukon. Szívás...)Szerk2: legjobb tudomásom szerint nincs benne vákuumos benzincsap.
Egy hagyományos membrános AC a gyári... Ha az átszakadt volna, alapjáraton
se menne. Szerintem. Esetleg dugulás van az üzemanyag körben. Nézd meg a
benzinszűrőt a tankban. Elvileg "durvaszűrő", szóval nem valószínű, hogy előbb
dugulna el, mint a finomszűrő, a benzincsőben (van egyáltalán benne gyárilag?),
de bármi lehet. Igaz, műanyag a tank, szóval legalább rozsda nem valószínű.Amúgy mikori a vas, és óra szerint mennyi van benne? Olasz import? Hányadik
tulaja vagy? Mióta? Mennyit mentél vele hiba nélkül? Ezek csak rutin kérdések,
de segítenének tisztábban látni, hogy még mennyi problémára számíthatsz...Szerk3: van egy nyomáskigyenlítő szelep a tank jobb oldalán. Most így hirtelen
nem vágom, hogy a hőtágulást kompenzálandó, vagy a vákuumot kerülendő, de
az megvan, hogy elvileg csak egy irányban kéne áteresztenie. Vicces hangokat
tud kiadni, amikor elfingja magát. Abban is valami membrán van, aztán berezeg.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Blog... Megúsztam az esőt, de a kezem rendesen átfagyott. Vizes aszfalt: nem
begyere, nem is akartam gyorsulgatni, de aztán egyszer gondoltam, "miért ne"!Hát perszehogy keresztbe indult a segge. Mondjuk nagyon nem lepődtem meg,
számítottam rá, de reméltem, hogy majd betapad, és tudok egyet mérni. Fenét:
ha nem veszem el, valószínűleg fetrengek egyet. Amúgy kopott is a hátsó gumi.Viszont valami nem stimmel a hűtéssel. A meleg oldal gyorsan melegszik, oké.
De a hideg oldal nagyon lassan. Alapjáraton bazinagy a hőmérsékletkülönbség,
mintha dugulás lenne a körben. Azt hittem, a víz kevés, de nem. Jó szinten volt.
Azért csurig töltöttem, tesztként, hátha, de nem látszott, hogy buborékozna.Triviális lenne a termosztát hibájára gyanakodni, csak hát az sem igaz, mert ha
eléggé bemelegszik, garantáltan kinyit, mivel szépen kiegyenlítődnek a hőfokok.
De ugye amíg zárva van, addig is kéne lenni valamennyi áramlásnak. Régebben
megfigyeltem, hogy max. 25 fok lehet a hőmérsékletkülönbség. Most 40 is van,
ami szerintem nagyon sok: arra emlékeztet, amikor 1.5 éve széttört a vízpumpa.
De ugye csak nem tört szét megint... Mondjuk megint cicergett, szóval lehet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21503 üzenetére
Nem vitatkozásnak szántam, hanem tényközlésnek.
Ezen a karbin az a csavar
nem a klasszikus "melléklevegőcsavar", tehát a betekerése fordított hatást vált ki,
mint amit más karbikon "nevelkedettek" elvárnának. Ha ez tiszta, akkor nincs vita!Termosztátom viszonylag új. Amikor vettem a mocit, a régi ki volt berhelve belőle...
Persze ezt nem tudtam, csak később jöttem rá: ennyit a kereskedő hazugságairól.
Szóval a lényeg, hogy azt még én cseréltem. A nyitása most is ~74 fokon történik!Vízpumpára gyanakszom, majd ránézek. De a termosztátra is célszerű lehet.
Ui: nem válaszoltál a kérdésre... Mikori a Madisonod? Mennyi van benne "elvileg"?
És mióta van meg? Mennyit mentél vele hibátlanul? Csak mert ehhez kéne mérni,
hogy két héttel ezelőtt mi volt, és most mi van... Bármi összeszarhatja magát...
Addig kell örülni, amíg olcsó dolgok, mint AC pumpa... A vezérműlánc neccesebb![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21506 üzenetére
Nem gondolnám típushibának, mert vakargatták a fejüket rendesen a Malagutiék
is, hogy minek nekem rotor, tudniillik letörtek a lapátjai. Részben. Hogy mikor, s
miért, nem tudni, viszont sejtésem szerint az vitte magával a szimeringet, és így
került hűtővíz a motorolajba, ami fehér füstként távozott, így azt hittem hengerfej.
Nem az volt... Mindenesetre, ha vízpumpafelújítás kell és ki van kopva a dekli is,
ne önmagában vegyél hozzá, mert az egy kisebb vagyon, és még kell hozzá pár
alkatrész: van gyári felújítókészlet "féláron", amiben minden benne van. (Ha kell.)Köszi az infókat, összefoglalnám az érzést: ajjajjajj! Klasszikus betegágy...
(Ezt ne vedd károgásnak! Csak vannak rossz tapasztalataim. A 340K-s vételárú*
mocim az állítólagos műszakilag tip-top állapotához képest sok hibát produkált.)
2004-es, 2010-ben hozták be egyértelműen visszatekert órával (most 52K), csak
az a biztos, amit alattam futott, s már a második vezérműlánccseréjén is túl van.Az a szelep (ha jól tudom) nem befolyásolja a teljesítményt, nem egy turbó...
Ellenben, ahhoz szükséges, hogy kisebb legyen a károsanyag-kibocsátás.*: amikor ezek után benyögöm, hogy mennyi volt az összes ráfordítás 5 év alatt,
mindig megkapom, hogy nem vagyok normális.És tényleg nem! Nekem ez a
motorka a hobbim, szinte már kikapcsolódás szerelgetni... alig közlekedek vele.Szerk: annyi kiegészítés a linkelt hozzászólásomhoz, hogy nem porladtak el a
lapátok. Csak elakadtak a hűtőkörben... (Én mondtam a szerelőnek, hogy nem
kéne megnyomi visszafelé slaggal? Megnyomtuk: három koppanás a vödörben.)
Pedig ő már összerakta úgy, és át akarta adni, hogy kész. Hát nem volt az...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21509 üzenetére
Erre a töredék árra térjünk majd akkor vissza, ha kész lesz...
Nekem simán 1 MFt fölött van, amit csak alkatrészre költöttem...Arra inkább nem mondok semmit, hogy 10K óradíj, és el is cseszik!
Egyébként ez a sztori kimeríti az átverés fogalmát, jobb lett volna a
legelején visszacsinálni az egészet, dugja fel magának az ilyen.Szerk: csak kíváncsiságból: nem fotóztad le a vezérműláncod?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21511 üzenetére
Típushibája a blokknak a gyenge vezérműlánc, láncvezető törés, láncszakadás,
de emiatt nem kell aggódod, ha jól látom, már neked is az új, vastagabb van.Biztos vagy benne, hogy a lánc blokkban maradt része nem ugrott át? Gyanús,
amit tapasztalsz. A blokknak kutya kötelessége elforogni 8600-ig.Ott tilt az
elektronika. A 7000 egyáltalán nem extrém, 3000-en semmi erő nincs benne... -
DigitXT
félisten
válasz
nyogo83 #21516 üzenetére
Hogyne lenne, a szerelő azt törte be annak idején...
618.097.00 a gyári száma...
Egyébként sose néztem bele, gondolom járó motornál stroboszkóppal kéne...
Mármint ha meg akarja nézni az előgyújtás változását is (kizárandó a CDI hibáját*).
De már megint full késő van, én meg ilyen félzöldségeket beszélek / okoskodok.astro12: kíváncsi leszek a kompressziódra. Nekem ugye harmatos 9 bar jutott...
Utólag bánom, hogy a lerohadás előtt nem mértem rá (már rég megvolt a műszer).*: abban mondjuk annyira nem hiszek, hogy ha két hete még jó volt, és most nem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21533 üzenetére
Akkor nem kell beszarni, nekem is 6,5 bar volt elsőre rajtahagyott karbival.
(Ezen hiába húzol csutka gázt, az sem elég, mert a tolattyú attól lent marad.)Viszonylag alacsony fordulaton nyekteti az indítómotor, nincs akkora vákuum,
hogy felemelkedjen. Legalábbis úgy tudom. Szóval a legtisztább, ha leveszed.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21537 üzenetére
Ugye hogy ugye!
Viszont akkor nekem mégsem túl jó az a 9 bar, ha nálad több,
még úgy is, hogy ereszt az egyik szelep. Úgy tudtam, hogy 10 barnak azért illene
meglennie. De akkor ezek szerint rosszul tudtam... Mindenesetre ma mértem egy
9.4 mp-es 0-100-at, és gyorsultam egy Nexus 500-zal. Annyira nem lusta a motor.
Kicsit kevésbé forog ki, de ehhez hozzátartozik, hogy most olyan varió van benne,
amit ezekkel a súlyokkal még a főtengely csere előtt sosem próbáltam. Nehezebb
súlyokkal meg iszonyatosan lusta volt miatta a gép. Szóval az nem releváns.mennie kéne rendesen a motornak, nem?
Hát a kompresszió alapján mindenképp. Tiltásig le tudod forgatni sztenderen?
Ha nem, akkor nézted a karbiban, hogy szabadon mozog-e a tolattyú? Csak egy
gondolatkísérlet erejéig, ha megszorult volna (bármi miatt): rányitod a gázt, jön a
sok levegő, viszont nem emeli a subert, a benzin nem jön, szegénykeverék, leáll.Ha könnyen tudod mozgatni, akkor még mindig lehet a membrán szakadt, és ha
az, akkor nem alakul ki vákuum a tolattyú fölött, megintcsak nem emelkedik fel...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21539 üzenetére
Az eddigi legjobb mérésem egy 8.6. Ahhoz képest nem túl erős, de átlagban jó...
A Madisonhoz a legközelebb a Burgman áll 400-asok közt, azt reggelire megeszi,
sőt, egyszer még egy öreg T-Max 500-at is "megleptem". Tetszett is a pilótájának.Nexus 500-zal 0-140-ig húzattuk anno (igaz, akkor még időmérés nélkül), viszont
rendesen nekifeszülve, versenyként. És tartotta a tempót: jó, az a Nexus kicsikét
beteg volt éppen (kuplung), később feljavítva már el tudott lépni pár métert.Szerk: "Vagy hívjam fel az eladót, hogy vegye vissza a xarját"
Tekintve a himbasor leszakadását az első napokban, szerintem racionális döntés.Szerk2: a 2T az más, azonos köbcentiben jóval erősebb. Ezek a robogók 200 kg
körül vannak, míg egy ETZ 150 alig 110 kg, ami azért nagyon nem mindegy. (Egy
Gilera Runner FXR 180 is képes tartani a lépést a Madisonnal úgy 70-80-ig.)
Szerk3: azért kíváncsi lennék a hibára. Ha benzin van, levegő van, vezérlés jelen,
éppen nem akad kiszakadni a himbasor, akkor mi az, hogy 3000 fölé nem forog?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21541 üzenetére
Helyileg merre vagy amúgy? Egyszer volt a szerelőmnél egy 400-as Madison, ami nem indult, de nem tudta, miért... Így kölcsönbe lekapta a CDI-met, és azzal sem. Szóval ezzel zárta ki a CDI hibát: ha esetleg nem laksz túl messzi, megejthetünk egy ilyet... (Aztán azon aggódtam, hogy az enyém fog-e indulni utána.
Mondjuk fordítva végül nem próbáltuk, hogy a másik CDI-vel beindul-e az enyém, az lett volna az oda-vissza leellenőrzés.
) Szerk: stroboszkópod van-e?
Nekem (még) nincs, pedig már viszonylag jól felszereltem magam műszerekkel az évek során.
Szerk: nyomásveszteség mérőm is volt, de azt nem tudtam használni/kukáztam.
(Nem én voltam béna, hanem szar adaptert adtak hozzá, aztán szétszedtem, és akkor már én voltam a béna, és elfáradt az anyag. De legalább megtartottam a nyomásmérő órát a kerti vízcsap tesztelésére, így nem 100% volt veszteségem.
)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21539 üzenetére
Már annyira túldúsítottam, hogy világos szürkéről kormosra váltott a gyertya színe.
Szedted már szét a karbit úgy rendesen?Csak mert írod, hogy dugulás nincs,
de mi van, ha mégis van mondjuk a főfúvókában? Alapjárat, és átmenet működik,
ott ugye kormos a gyertya, mert nagyon dúsra állítottad, de ahogy kéne jönnie a
főfúvókának, teli gázon, nem jön benya, így leáll. De ez megint csak egy ötlet.Szerk: mondtad, hogy szétszeded az AC-t is... Ott is minden rendben volt?
Alapjáraton alig kell neki benya, de ha nagyobb gázon vmiért nem szállít eleget?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21544 üzenetére
Messze van?
Relatív.Én Bp, de jártam már arra, amikor csak úgy gurulni mentem el egyet.
Már régóta nem járok, de lehet, hogy ideje lenne feleleveníteni a dolgot.Egyetlen para, hogy ha az enyém se elég megbízható, akkor ott ragadok, LOL.
Régen simán elmentem vele "tekeregni". Amióta egyszer az út szélén hagyott,
már kevésbé vagyok bátor... Még akkor is, ha az az én hibám volt, annyi volt a
gondja, hogy nem kapott benzint. Levegős lett az általam beépített elektromos
szivattyú. Persze csak utólag okos az ember.A karbit kezdtem hibáztatni...
Mentségemre legyen szólva, tényleg hiányzott belőle egy rugó, csak attól még
működött korábban: nem kellett volna az út szélén piszkálni, haza kellett volna
tolni és szépen otthon átnézni a benzinkört. Jól megszívattam magam, na...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21550 üzenetére
Nem csodálom! Viszont az üzlet visszacsinálása valójában addig volt opció, amíg
az első rejtett hiba elő nem jött. Onnantól kezdve, hogy belekezdtél "szerelgetni",
már nem lehet azt mondani, hogy az eladó hibája, hogy nem megy a vas. Hiszen
az elején még ment: írtad is, hogy egész jól gyorsul, meg ilyenek... Mondhatnám,
hogy az eredeti (működő) állapot visszaállítása lenne a cél, de az sem teljesen jó,
mert abból következett a himbasor leszakadása. Apropó, azt is írtad, hogy mindig
fellazul, hiába lett most elvileg rendesen megcsinálva. Akkor valami nem kerek ott:
mégsem lett rendesen megcsinálva. Nyomatékra húzva. Esetleg menet-rögzítőzve.Én laikusként szerelgetek otthon, persze néha alaposabban, mint egy szerelő, de
néha meg elb*szok dolgokat: ez ilyen. De jobb előbb kérdezni, mint valamit rögtön
megcsinálni. Aztán utólag vakargatni a fejet, hogy mégsem úgy kellett volna?Szerk: gondolok itt pl. főleg a hengerfejbe, meg a himbába való beleköszörülésre...
Ha előtte működött valahogy, utána meg nem működik sehogy, ott is lehet gond.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21558 üzenetére
Kíváncsi leszek az eredményre, de az olajnyomás gomba szerintem nem tilt le!
Nekem konkrétan nincs is bekötve a gyári kábel, a gomba egy dobozban pihen,
helyette normális olajnyomásmérő került bekötésre (mindjárt kettő is), ami nem
csak annyit tud, hogy valami bődületesen alacsony nyomásértéknél "sipákol"...Nem lehet, hogy elhamarkodottan következtetsz? Előbb áll le a motor, és utána
írja ki, hogy nincs olajnyomás? Ami persze igaz is, miután leállt. Viszont nem a
vészleállítóval, és nem a gyújtáskapcsolóval, szóval megjelenhet a hibaüzenet...
(Szerk: azt kihagytam, hogy az oldalsztender lerúgásával is le lehet gyilkolni.)
Csak hangosan gondolkodom. De ki is tudod próbálni: lehúzod a gomba kábelét!
Ha akkor tovább forog 3000-nél, akkor igazad van, de ha megint leáll, akkor nem:
a fordított teszt, hogy testeled. Akkor ugye beindulnia se szabadna ezen elmélet
szerint, és alapjáraton üzemelnie sem, pedig szerintem attól simán működni fog,
csak a műszerfalon fog villogni folyamatosan az "Oil BAR" kijelzés, de ennyi...Még valami. Az olajnyomás gomba ugye semmit nem tud a fordulatszámról.
Ergo, ha alapjáraton működik a motor, és tényleg nincs olajnyomás, akkor rögtön
jeleznie kéne. De nem teszi. A fordulatszám növelése pedig nem csökkentheti az
olajnyomást! Akkor se, ha az olajjárat miatt esetleg csökkent már az alapjárati is.(Egyébként hideg motorral akár 3 bar körül is lehet az alapjárati olajnyomás, s ha
emeled a fordulatot, kilőne az égbe, itt jön képbe a bypass, ami 4 bar körül levág.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha valaki nem tud aludni, egy másik fórumról idézek, egy másik motorról, de...
"Olasz magánimport volt 8 éves 32E km-el ( olaszt itthon soha! )
Kinéztem tetszett megvettem, Szép hang bivajerős blokk ment mint a vihar ... :-) olaj olajszűrő csere .. nehogy má'
Már az első útján tönkrement a vízpumpa, felújítás + olaj és hengerfejpakolás ... meg ha már szét lett szedve vezérműlánc mert kicsit meg volt nyúlva...
Egy hónap állás és jó pár ezres ...
Pár hét után elment a töltés generátor tekercs oda, új ára aranyban mérhető bontott a világon nincs. Alapos utánnajárás után megtekercselték majd megint friss olaj mert a benne lévő "égett" volt
Megint megy ... / az elfosott hátsó teleszkóp csere - yamaháé lett betéve - 20ezetért "filléres javítás...
Mikor ment álom volt ...
Egy hoszabb úton végleg meghalt ... olajnyomás el, .... vele ment a főtengelycsapágy, hajtókarcsapágy meg a hengerfej kipuff szeleppel ... új ár félmisi :-/ bontott 100 de nagyon rizikós és nincs is.... bontott blokk sincs, olasz kapcsolat is meg lett mozgatva ....
Végúl jókora minusszal eladtam egy kisérletező kedvű gépészmérnöknek meg a barátjának akik már a trérelre rakáskor azon tanakodtak mit hol gyártanak hozzá .. / ja így könnyű!/
Ne halgass a szívedre! Add el amíg tudod mínusz nélkül
Szerettem de nagyon kihagytam vola ha mindezt tudom"
Szerk: 2012.02 és 2012.09 között, összesen 1500 km-t tudta használni... Szívás.
Ehhez képest én a magam 25000 km-ével egészen jó vagyok. Meg mondjuk nem
kell 10W40-et rakni bele: 15W50 az előírás. Olajnyomásmérő meg nincs gyárilag.
És ha felmelegszik a blokk, tuti igényli is az 50-es olajat (én 5W50-et használok).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
novi68 #21566 üzenetére
250-es Maja minden, csak nem gyors.
Nekem úgy 110 km/h körül vége volt...
Mondjuk 80-ig jól gyorsult, csak aztán elfogyott az áttétel... Amúgy kényelmes,
meg minden, de nem egy száguldozós motor: napi 70 km-re nagyobbat néznék.Szerk: a kis kerék miatt érzékeny a nyomvályúkra, ha esetleg olyan úton járnál
nap mint nap, megint csak nagyobbat néznék. Akár egy SH-t is (nem röhög).
De ha a "nyújtottabb" forma jön be (Jazz/Maja), akkor esetleg még a Forza 300.Célárat nem írtál, de gyanítom, hogy nem akarsz elsőre nagyon sokat rákölteni.
Egy fontos tanácsom lenne: ami olcsó, az általában szar is. Ennek ellenkezője
nem igaz, tehát drágán is lehet szart venni! De olcsón olasz importból garantált.
Szóval mielőtt lecsapnál a tuti vételre, kérdezd le a rendszámot, lehet, nem tuti![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21563 üzenetére
Ha egy pillanatra feltesszük, hogy nem az elektronika hülye és tényleg 1 bar alatt
van az olajnyomásod 4000 körül, akkor jobb abbahagyni a kísérletezést, mert úgy
jársz, mint az idézett tag, hogy visz magával mindent a kenés nélküli járatás.Én nem tudok olyan funkcióról, ami tiltaná a CDI-t elégtelen olajnyomás esetén.
Nincs is rákötve. Ha megnézed a kapcsolási rajzot, elég kevés vezeték megy rá...
Ami le tudja tiltani, az három dolog:
- elveszed a tápot (gyújtáskacsolóval)
- elveszed a tápot (vészleállítóval)
- letesteled a motorleállító bemenetét (oldalsztenderrel)
Esetleg negyedik, hogy megszakad a fordulatszámjel (valamilyen okból), onnantól
meg ugye nincs gyújtás, mert nem tudja mi alapján kivezérelni: ha ezek egyike se
áll fenn, akkor szerintem a gyújtás folyamatos, így amiatt nem állhatna le a motor.
Más miatt persze igen, akár lehet, hogy a CDI hibás, nem jó az előgyújtás. Bármi.Az idézett tagnak az olajnyomása az olajszivattyú gyengélkedése miatt ment el...
De ahogy nyogo írja, amikor azt meglátta, már késő volt, azért lett GTK a motorja:
be volt tervezve neki őszre egy blokk széthúzás, felújítás, mert tudta, hogy szar a
helyzet, de ment a nyáron túrázni. Kampec. Pedig legalább egy olajnyomásmérőt
beépíthetett volna... A szerelő szerint nekem is kopott a szivattyú, ám ha fossa el
magát, akkor azt látni fogom a műszeren. Jó esetben meg lehet úszni komolyabb
kár nélkül, csak ahhoz nem elég, hogy a gyári olajnyomásgombára hagyatkozik...megnézem az olajpumpat
Kíváncsi leszek, mit találsz, ha ennyire megbontod. Neked is tudom javasolni, HA
meg akarod tartani a motort később is (azt írod, fel lesz újítva a blokk!), akkor újíts
bele egy olajnyomásmérőt is, meghálálja. Úgy látom ezeknek ez is típushibája.
Jobb félni, mint megijedni... Annyi van, hogy nem igazán fér el a jeladó, tehát csak
úgy tudom javasolni, hogy veszel egy hosszabbítót, s abba tekered be, tuti ami fix.
Különféle kis, merev adaptereket nem javaslok, mert nekem olyan már tört le tőből. -
DigitXT
félisten
válasz
novi68 #21583 üzenetére
Be bizony, különben az a por szépen bejut a hengerbe, s hamar elmegy a kompót!
A varió légszűrőjét nem kell olajozni, mivel az papír, de érdemes ránézned, milyen. -
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21588 üzenetére
Nagyon gyanús, hogy azok nem a gyári saruk, valaki ezt már gányolta...
Szerk2: a kábelkötegelők a sorszámot akarják jelölni? Én úgy tudtam az
mindegy, legalábbis a Shindengen fesszab leírásában valami ilyen volt.Szerk: a bypasst én (még) nem szedtem szét (nálam működik rendesen).
Amúgy igazad van, ki kéne lőnie, hiszen arra figyelmeztet a manuál, hogy
meg van feszítve a rugó, szóval vigyázzunk vele. Fura, ha nem jön ki.Tegyük fel, hogy nincs megfeszítve, és nem szabályozza, hanem elengedi
az olajnyomást teljesen. Akkor ez is egy lehetséges problémaforrás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
novi68 #21595 üzenetére
Alapból csak a jobb oldalon világít egy H7-es izzó, mint tompított.
A bal oldalon a H4-esnek csak a reflektor szála van bekötve, viszont
valójában olyan a foncsor kialakítása, hogy tökéletes a vetítési képe
az ottani tompítottnak is, sőt pont kiegészíti a jobb oldali fényt. Nem
is értem, hogy miért nem kötötték be gyárilag: ég és föld! De amúgy
nem fontos, csak egy ötlet. (Ha duplalámpás, érdemes kihasználni.) -
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21606 üzenetére
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy jó áron van hozzá komplett főtengely...
Ezzel nem azt mondom, hogy olcsó, csak ahhoz képest, hogy máshoz mennyi.Amúgy az baj, ha frissen hónolt a henger, úgy tudom nicasilos = nem fúrható.Szerk: visszaszívom, feleslegesen okoskodtam.
Fúrni nem lehet, hónolni igen.
Szerk2: külön hajtókart viszont nem kapni hozzá, hiába lenne elég azt cserélni...
(Ha elég...) Nekem mondjuk nem is hajtókaros volt, hanem a dugattyú csapszeg
kotyogott, de emiatt is komplett főtengely kellett. (Másik szerelő szerint elég lett
volna csapszeget cserélni.) Az a szerelő, aki befejezte erre elég furcsán nézett...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
yodamastah #21608 üzenetére
Ilyenkor vmi injektortérképet buheráltok, vagy mi a sz*pás tárgya?
ON: sajnos ki kell jelenteni*, hogy Madison 400-at nem szabad venni.
Malagutisok is mondták, hogy jó sok került be az országba ilyen: ki van
a lelke is. Meg lehet csinálni! Csak épp bele kerül egy kisebb vagyonba.
Úgy meg már nem megérős a történet. Álomkergetőknek fasza. Olcsón
megvenni a tutit! Erőgép, nem vitás, egészen addig, amíg megy.
(A jóval kommerszebb Burgmannál sokkal jobban megy, stabilabb, stb.)*: akkor is, ha hülyén hangzik egy Madison 400 tulaj tollából. De ez van.
Az a fószer is kiszeretett belőle hamar, akinek GTK-s lett a motorja...
Ellenberger a gépészmérnökök, akik eljátszogatttak vele, megcsinálták:
még évekkel később is levizsgázott, és több km ment bele, mint azelőtt
bármikor. (Mondjuk egy 1500 km-es rohadás nem vmi nagy tapasztalat.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21606 üzenetére
Egyébként nem volt nagyon csúnya csattogós hangja ekkora lógással?
Persze lehet, hogy nem tudtad, milyennek kéne lennie. Nekem se tűnt fel.
Akkor volt fejvakargatás, amikor a szerelő összerakta, és azt hitte, hogy ő
barmolt el valamit, mert nagyon csúnya hangja van, klasszikus hajtókaros.
De találtam videót BŐVEN a szerelés előttről, és mindig is ilyen volt, LOL! -
DigitXT
félisten
válasz
yodamastah #21611 üzenetére
Ja, az akkor nem is szopás, csak a karbantartás.
(Meg szezonra beröffentés,
bár nem tudom, a pályázásnak mikortól van szezonja, de ha meleg van, biztos.)AFR Tuner
Na, ha nekem lenne ilyenem, lehet, hogy már meglenne a 9 mp megint.
Mármint legalább a lambda szonda része, mivel karbin automatikusan nem fog
senki semmit állítani. De legalább lenne visszacsatolás, hogy én hova állítsam.Amúgy viccen kívül, most hogy újra értelmes eredményeket mértem a J.Costa
varióval, elkezdett újra érdekelni, hogy vajon a 14 gr Dr. Pulley így mit tudna.
Tavaly nagyon szar volt úgy is, de be tudtam annak, hogy össze kell kopnia.
Fogyi ugye még mindig tetemes, teniszmeccs jellegű (6.0, 6.2), de kezelhető...Persze kérdés, hogy ennek a felborulós őrületnek a fényében próbáljam-e ki.
Meg mondjuk vki elmagyarázhatná, hogy ha szinte ugyanaz a 200 m, akkor
hogy a viharba lehet ekkora eltérés a 0-100 közt? Átlagsebesség kb. ugyanaz:
ez most vagy mérési hiba (ekkora?) vagy én nem értem, mit mér ez a vacak...
Az lesz a vége, hogy rádugom a jeleket az Arduinora, és írok saját szoftvert.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21613 üzenetére
Évi 1-2000 km-t simán bírni fog*, ha egyszer meg lesz csinálva. Mondjuk ettől
még fenntartom, hogy nem szabad ezt a típust megvásárolni, szopóroller...Új főtengely nekem 67900 Ft volt, erre mondom, hogy relatíve olcsó. Mondjuk
az is igaz, hogy a főtengely csapágy még 5500 volt. (Ja és kettő kell belőle.)
*: más kérdés, hogy ekkora távra szükség van-e a 400-as robogóra, vagy sem?
Van aki azt is vitatja, hogy Budapesten van-e értelme, de én imádom az erejét.Szerk: én évi 4-5000-et beleraktam, úgy is, hogy fél éveket állt szerelőnél.
Szerk2: még az oem-parts-on is "csak" 82K, pedig az nem olcsó bolt. (Máshoz
simán 120-150K egy új főtengely, ezt mondom, hogy 70-80-ért meg jó az ár.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21619 üzenetére
A szerviz manuálból: MORINI FRANCO MOTORI - FM400-4T-4V
Két széria létezik, attól függően, hogy mikor gyártották a blokkot.
(Kicsit más benne a főtengely, ha újat rendelnél, nem mindegy...)
Teljesen felesleges más Madison blokkokat nézegetni, mert közük
nincs ehhez a blokkhoz. Yamaha (125-150-180-250), Piaggio (200)
És talán még 180-as Piaggio is van, bár nem esküszöm meg rá.A motorszámodnak az utolsó négy számjegye 1331-nél nagyobb?
Szerk: ha már hasonló blokkokat nézegetsz, akkor Burgman 400,
annak konkrétan ugyanaz a szelepfedele, és furatilag passzol rá a
henger is, csak mivel más a löket/furat, 1:1-ben nem rakható rá.
De legalább a hengerfej tömítés kompatibilis. Ha olyat tudsz venni.
(Malagutinál egyben van a tömítéskészlet, valami 30KHUF-ért...)
Szerk2: ha a hajtást fogod nézegetni (mert ha kész a blokk, akkor
az jön, hogy vajon mennyire gatya), oda is jó a Burgman variója, ill.
kuplungja is. Csak a szíja nem, mert a tengelyek távolsága más...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #21621 üzenetére
125-150 meg csak csak ugyan az.
Azok Yamaha blokkok, ugyanaz, mint a Majesty-ben.De a 400al mar nem egyezik.
Nem bizony, hiába hiszik azt egyesek, hogy Majesty 400:
nem. Ha már valami, akkor Burgman 400, de nem 1:1-ben.
Ennek van előnye, és hátránya is. Előnye, hogy erősebb...
Hátránya meg minden más...De főleg a ritkasága.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mire ezt megírták, már valószínűleg rég nem aktuális... Egy motorost gyalultak le,
vér, mentő, miegymás. Belekeveredtem a közepébe. De előtte engem is majdnem
elbaszott egy teherautó. Ha nem kapja vissza a kormányt, most nem írhatnék ide,
mert már csúszó hátsókerékkel érkeztem mellé és jött keresztbe, mint a meszes.
Gyakorlatilag elfogyott az út előlem. Nagy mázli, hogy nem estem el. Talán még a
padka lett volna meg, ha tovább csukja a kaput, és egy közepes tempójú esés.
(Az út száraz volt, de az egész annyira hirtelen történt, hogy az első fékre nem is
gondolhattam: jó, hogy hátsó fékkészenlétben megyek, egy ABS-es első fékre ha
rámarkolok simán lelassítottam volna biztonsággal, erre rámarkolva viszont perec.)Szóval nagy mázlim volt. Nem is tudom, hogy sikerült belemennem ilyen szituba...
Erre az Astoriánál kirepült a szemüvegtokom. Egy motoros szólt a Blahán. Sajnos
nem lett meg. Nem lenne gond, ha csak a tok, de sajna benne volt a szemüvegem.
Szóval ez nagyon nem volt az én napom! Jobb lett volna ma el sem indulni. Ez van.Szerk: szemüveg nélkül hivatalosan nem is vezethetek... Most azon gondolkodom,
hogy basszák meg, akkor befizetek lézeres műtétre, és csináltatok új jogsit. Mert
motoron nincs az az isten, hogy a sisak alá még betuszkoljam a szemüveget is...
És a szemüveg sem volt olcsó, nélküle viszont monitort nézni egész nap agyhalál.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
nyogo83 #21629 üzenetére
Sajnos nekem már vagy 9 éve megvolt, bár valóban nem lett volna hülyeség közben
párszor aktualizálni, mert egy hosszabb munkanap után még ebben is elfáradt már
a szemem. (Nem olyan rossz a helyzet: kevés dioptriás volt, csak ugye cilinderes.)Ezt a problémát úgy szoktam kezelni, hogy inkább rövidebb munkanapot tartok.
Valahogy, hogy itt beszélgetünk, egész ingerenciám támadt elindulni hazafelé...ON: a termosztát tökéletesen működik, ezt látom a hőfokokon, viszont valami szar
biztos van a palacsintában, mert tuti kisebb az áramlás... Attól tartok, hogy megint
a vízpumpa adta meg magát, de most nem szeretném kivárni amíg kikezdi a deklit.Nincs hozzá tömítésem, de csak rá kéne néznem: pasztával is összerakható, vagy
inkább ne kockáztassak, mert ha kerül a vízkörbe a pasztából garantált a dugulás?Szerk: véletlenül a vissza gombbal szerkesztgettem, mea culpa. Kértem rá törlést.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21635 üzenetére
Ütvecsavarozó kell oda. Ez lehet elektromos, de jó a hagyományos légkulcs is,
ha csak szétszereléshez kell. Összerakni azzal nem ajánlott, mert elnyalhatja a
menetet, ha túl erős, és általában az. Persze kis házi kompresszorral nem.Tömítés vagdosás füzet papírból nekem kicsit túl kókány, akkor már klingerit...
Szerk:
főtengelyt tuti lehet rendelni, miért ne lehetne tavaly óta?Amúgy nekem
nem lógott a hajtókar, viszont ott hagytam a régit a szerelőnél. Neki tetszett én
meg mit csináljak vele otthon jeligére... Nem gondoltam, hogy egyszer jól jöhet.Szerk2: ne b.ssz tényleg nincs a shop.malaguti.com-on: az már baj. 60121700
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz
#50433536 #21636 üzenetére
Valójában nem ijedtem annyira meg. Csak haragudtam magamra, hogy hogy a
fenébe keveredtem oda, hogy egy rossz mozdulat és vége. Mázlim volt persze!Ha fent lett volna a kamera ki tudnám elemezni, hogy hol b*sztam el? Mondjuk
szinte biztos, hogy nem indexelt a teherautó, csak tépte át a másik sávba. Ha
megsejtem, hogy mit tervez, nem kezdem lendületből előzni. Nem sejtettem...Akkor sokkal jobban megijedtem, amikor főúton egyszer csak keresztbefordult
elém egy kis furgon, mondjuk ott már 90 km/h körül sokat nem is tudtam tenni.
Ott is mázlim volt. Nekem nem szokott halálfélelmem lenni a belvárosban sem,
hiszen mindennap találkozok szoros szituációkkal, de ilyen kb. kontroll nélküli
megcsúszva elfékezős dolog nagyon ritka... De ezért szeretnék (régóta) ABS-t.(Mert mi van, ha egyszer nem lesz szerencsém? A felvétel alapján mondjuk az
is látszana, hogy lehet, hogy a teherautós csak "nem számított" arra, hogy ott
bárki "megérkezhet" mellé. De ~100 méteren belül elfogyott volna a sávja: jött.)