-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
Itt van a korábban megköpködött bontószökevény...
Szerk: rá ne nagyítsatok, félhomályban digitális zoomal übergáz![ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22250 üzenetére
Van egy takarólemez, azt tartaná. Én nem raktam vissza, mert anno
nagyon zörgött, és bele is szakadt az egyik csavar a csőbe.Szerk: a lamdaszonda mire való? A keverék minőségének mérésére.
Nem mindig triviális, hogy szegény-e, vagy dús, főleg menet közben
nehéz megítélni: ezzel szépen le tudom mérni, megy a táblázatba.
(Be lehet lőni a benzinszintet és/vagy a súber helyzetét. Ahogy kell.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #22252 üzenetére
Nekem a napokban fordult 54000-re. Valóságban lehet 154?
Szerk: az egy dolog, hogy dús az alapjárati keverék. Azt eddig is tudtam.
Hogy nagy gázra elszegényedik, azért fullad, azt mondjuk tán sejtettem.
Azt viszont, hogy kicsi gázra nagyon dús, azt nem tudtam. Ez csak állva
mérés, majd megnézem a csv-t, meg holnap nyomok egy tesztkört is.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22264 üzenetére
Az UTCOMP 3.7.1-es verzióját raktam fel, amiben lehet állítani, hogy hány mintát
átlagoljon a kiírt eredményben. (Mivel 10 Hz-es logot csinálok, célszerű volt átírni,
így elvileg valamivel pontosabb lesz. Maga az AFR mérő amúgy 20 ms-os reakció
idővel menőzik a leírásban, az ugye nagyjából 50 Hz-es frissítést jelent. Na ennyit
pont tud az UTCOMP is, csak a logba nem írja ilyen sebességgel, így is ~10 perc
alatt betelik. Az elején még másodpercenként logoltam, nem volt túl sok mintám.)ON: nem, ott még nem tartok, hogy ECU-t programozzak. Mivel (
még) karbis, sok
értelme nem is lenne. Viszont a karbit be tudom majd hangolni a log alapján.Burt: holnap tervezek menni egy tesztkarikát, esetleg összefuthatunk délután, de
persze ha nem jársz erre, akkor pech. Estig viszont pont nem érek rá holnap...
(És nem is a szokásos éjfélig edzés program lesz, bár olyankor nem motorozok.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #22261 üzenetére
Most, hogy nézegetem a képet, elég nagy szöget ütött a fejembe, hogy mi van,
ha berugózik a kerék. Márpedig be fog, menet közben: az a lakatoló, vagy mi a
fene karika egy picit útban van, eleve alig tudtam berakni miatta a a szondát.
Pedig ahova jelöltem, és fúrtam, simán ment volna, de valahogy a hegesztéssel
meg a lyuk tágításával (nem volt 15-ös fúrom, a szervizre bíztam a "befejezést")
kicsit rossz irányba "konyult" a szonda kifelé = heveny anyázás volt a szerelés!Szóval most gondolkodtam, hogy vagy még egy kicsit ki kell azt a hurkot húzni,
hogy véletlen se verjen bele az index a karterba, vagy az ablakmosóba, VAAGY
le kell flexelni onnan az egészet a retekbe, szerelni is könnyebb lesz később, s
félni se kell többet, meg aztán amúgy se használtam soha semmire azt a szart.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #22267 üzenetére
Nekem sokminden változott. Szilent miatt stabilabb, kuplung miatt lomhább.
AFR mérés miatt meg sokkal menőbb, LOL. (Leflexeltem azt a szart onnan,
mert bár berugózásra az pont távolodik, de egy huplin meg akár jobban is le
lóghat a kerék, így nem szerettem volna, ha megtöri a kábelt. Tesztkör rövid
volt, mert nem akartam kifutni a logból: sajnos amilyen bugos, az nem túl jó,
hogy félreállok, és letöltöm a telefonra, aztán megyek tovább. Volt már, hogy
működött, de legtöbbször nem. Szóval 18 percbe belefértem, épp nézem.)Szerk: menet közben már megállapítottam, hogy sosem szegény, ami tök jó
a motornak, legalább kicsit "teljesítményre van hangolva", viszont kicsi gázra
nagyon dús. Azért zabál, mint állat. Az már nem feltétlen jó a motornak sem,
mossa a hengerfalat, vagy mi, ráadásul olyankor pont nem kell a teljesítmény.Tuti, hogy magas a benzinszint, ráadásul túldúsítottam az alapjáratot is.
Szerk: ezt viszont azért csináltam, hogy hirtelen* gázra se fulladjon. Érdekes.*: ebben nincs extra spriccni ilyen esetre, elvileg a tolattyúnak kéne kezelnie,
mégpedig a tehetetlensége okán, hogy nem enged be rögtön sok levegőt...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #22271 üzenetére
Abszolút, ez ezzel jár. Jobb teljesítmény, pörgősebb motor, nagyobb fogyasztás.
Ellenberger az, hogy magához képest is többet fogyaszt, az szar karbihangolás.Bertalan cikkét nem kommentálnám (oltári mázlija van 5000 km-rel hiba nélkül!),
viszont hihető lehet a 4.5-5L, feltéve, hogy nem a belvárosban csapatja. Túrázás
mint olyan nálam nem játszik, de amikor voltam, nekem is 4.5 alatt evett mindig.
(Amikor városban 8.6 volt annyira el volt tekerve a karbi, túrán akkor is csak 4.7).https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #22270 üzenetére
Tuti, hogy magas a benzinszint, ráadásul túldúsítottam az alapjáratot is.
Esetleg pont, hogy alacsony a benzinszint, és azért működik szarul az átmeneti
rendszer, és amiatt kellett túldúsítani az alapjáratot, hogy ezt a hibát elfedjem?
(Tök jó, hogy végre tudom mérni az AFR-t, már csak értelmezni is kéne tudni.)Mindenesetre a mellékelt ábra szerint nyelezve akkor sem szegényedett, ha már
nem marad semmi túlnyomás a benzinkörben, tehát a szivattyú tol, amennyit tol.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22276 üzenetére
Restyling: kicsit módosítottak a kasztnin, a tükrön, és a műszerfalon...
De amúgy ezt írja a Totalcaros cikk, hogy sokat nem számított, viszont
kevésbé fér el rajta: naná, mert az a háttámla nagyon rossz helyen van.A videó teljesen jó erre: a megtett távot pontosan méri.* Szóval ha fogod
és nullázod a teszt előtt a napi számlálót, a videóról látszik a 200 méter.
A sebességben kicsit optimista (2-3% most meg nem mondom hirtelen),
de ez talán látszik a linkelt szösszenetből. A narancssárga számok már
az UTCOMP-ból származnak, szóval az ott mutatott sebesség pontos...Más kérdés, hogy ez a 0-100 mérés azért némi mérési hibával terhelt.
(Azt állítják, hogy +/- 0.1 mp lehet akkor, HA kisebb egy jel alatt megtett
táv 20 centinél... Na, nekem 25.19, szóval határeset. De komolyan olyan
is volt, hogy szinte ugyanaz a 200 méter, de a 0-100 jobb. Az azért fura.)*: feltéve, hogy jó a gumi, és a guminyomás: érdemes ellenőrizni.
Szerk: mondjuk a GPS-es TopSpeed mérésben nem igazán hiszek, ha az
csak egy pillanatig volt elérve, s nem volt hosszan kitartva, de azért lőttem
egy jellemző képet az óra csalásról. GPS 106.7=UTCOMP 107=gyári 110:
Szerk: ja és persze ezek a jelek késnek, mert volt még egy 108-111 páros
két tizeddel később, csak akkor már elcsuktam a gázt, nem gyorsulhatott.
Viszont az látszik, hogy az AFR egy pillanatra felugrott 16-ra, ám később,
hiába motorfék, akkor is okádja az alapjárati fúvóka a benyát 13-14 körül...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22276 üzenetére
Beraktam grafikonon is, amiről az előbb szóban elmélkedtem (jelek késedelme).
Sajnos fordulatszám logoló 2000 alatt nem mér, azt kézzel beírtam, 1500-ra...Szerk: ami biztos, hogy az olajnyomás jel azonnal ugrik a fordulat emelésére.
Szerk2: de ha egyszer összeforrasztom az áramkört, amit nyogo rajzolt nekem,
talán lesz fordulatszámjelem, ami nem késik egy másodpercet, és nem lépcsős.
És nem csak 2000 rpm felett mér (hidegen pl. nagyon nem fix 1500 az alapjárat).[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #22279 üzenetére
Ezen a karbin van meg mit allitani.
Ezt pofázom, már mióta. Épp azért csináltam videót, meg logot, grafikont, hogy
ha vki hozzáértőbb ránéz, rögtön vágja, mi a pálya... Pl. az, hogy motorféken sem
marad szegény a keverék, az árulkodó: így azért nem meglepő a 6L/100 km fogyi.
Max. 5.5 körül kellene lennie a régebbi beállítások szerint ilyen használatnál.astro12: nálad minden első generációs, kivéve a tükör/index kombó, viszont arra a
Malaguti árult egy cserekészletet, ezt is csak utólag tudtam meg, amivel egész jó
árban lecserélhető volt a régi "nagyfülű" megoldás az új, kormánytükrösre.Szerk: a drive-odat nem tudom megnyitni, jogosultság híján, lehet, rossz a link?
Szerk: kézben fogott telefont inkább ne, főleg ilyen tempónál: kell valami tartó, és
úgy lehet videót csinálni a műszerfalról. Anno a kormányra rögzítettem a kamerát.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22282 üzenetére
Most nézem, hogy felraktad a rendszámot: ezt a motort még januárban kérdeztem
le, és így már teljesen érthető, miért sz*ptál vele annyit, mire megint járóképes lett.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22290 üzenetére
Sikerült megnéznem, és sikerült letöltenem is: majd kielemzem. Hang alapján
ráférne a varióra is egy átnézés. Nagyon ejti a fordulatot, a végén meg szétpörög.
Örülök, ha nem rohad a váz, de azért voltak rozsdafoltok a vázszámnál szépen...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22293 üzenetére
Teljesítménnyel kapcsolatban a videó alapján kijelenthető, hogy hasonló, mint
az enyém. Annyi a különbség, hogy nekem volt már sokkal jobb még régen...
Zavarja az összehasonlítást, hogy nem ugyanott mértük, nem ugyanúgy: nem
mindegy, hogy lenyelezi-e az ember, stb. Nyilván a teszthez azt kéne. De egy
kézzel nem biztonságos gyorsulgatni, azt aláírom, célszerű vmi fix kamera.A görbéken nyoma sincs amúgy a vacillálásnak, vagy hirtelen megindulásnak.
(Viszont érdekes, hogy a facelift előtti digitális óra fél másodpercenként frissít,
a Restyling meg 3 tizedmásodpercenként. Legalábbis videó alapján ez jön le.)
Ui: Burgmant ne vegyél, azt megeszi reggelire a Madison: hajtás ugyanaz, de
abban gyárilag olyan nehéz görgők vannak, hogy csoda, hogy felpörög.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz rstwingo #22295 üzenetére
Én csak a 400-asról tudok nyilatkozni, mivel ugyanaz a varió van benne, mint
a Madisonban, csak SOKKAL nehezebb görgőkkel (igen 8 db). Keveset eszik,
viszont nem megy. Egy Burgi a J,Costa variótól megtáltosodik, ezért imádják.
A Madison konkrétan nagypapper motor lett tőle, így hatalmas csalódás volt.Ennyit tesz. hogy 17.8 gramm a gyári görgő, vagy sem. 18 gramm a Burginál
már kemény tuning! (Ezen meg a gyári setup is könnyebb, s van hova húzni.)Nem meglepő mód amúgy a J.Costa is árul különböző súlyokat... 24 gramm
az alap, amivel egy Burgi már jól megy, a Madison meg lassul. 20 grammost
próbáltam, amivel utolérte nagyjából a gyári önmagát, de nem volt az igazi...
(Ezt viszont még nem tudhatom, most semmivel sem az igazi, ha gyengébb.)Megoldás: karburátor hangolás, kompresszió újra mérés, esetleges vezérlés.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #22298 üzenetére
Igazából egyáltalán nincs kiélezve a hajtásom... 2 grammal könnyebb görgők,
és egy erősebb kontrasztrugó. Minden más gyári most, beleértve a kuplungot.Van-e értelme? Amikor "ki volt élezve", és ment 8.6-os 0-100-at, vitte a 150-et
továbbá 3.7-et fogyasztott a balatoni túrán, akkor azt mondom, szerettem...
Most sem rossz, félre ne értsd... és egyetértünk, hogy mindenre "elég", de az
bosszant, hogy tudom, hogy lehetne jobb: egy tuning hajtású motorral is lehet
lassabban menni, és lehet vele keveset megetetni (pl. túrán). De HA nyelezed,
AKKOR adja ki magából a maximumot: aztán eldöntöd, hogy nyelezed-e.Az SH300 gyári állapotban (ill. eléggé kopott kuplunggal), nagyjából azt tudja,
mint a Madison önmaga árnyékában: annyira a karbivarázslatban sem hiszek.
Azzal inkább csak a fogyasztást tudnám visszavinni normális mederbe (6 alá).
A 12.5-ös keverék pont fasza a legnagyobb teljesítményhez. Ami ennyi. Most.
Szerintem nincs meg a 30 LE. Nem forog olyan lelkesen a motor, mint azelőtt.
Meglehet, hogy egy foggal félre van a vezérlés, és ezért van az összes bajom?
Majd kiderül: nem akartam én bántani a Burgit, hiszen én is meg tudom érteni,
hogy miért van úgy hangolva, ahogy és biztos sokkal kényelmesebb fotel, mint
a Madison. A Madison inkább sportos, s én azt szeretem benne. Nexus-szerű.
(De nem Nexus, mert az meg nekem kicsit kényelmetlen, és nehézkes volt.)Szóval jó a Burgi, csak nem nekem. Ha váltani kéne inkább T-Max érdekelne...
(Esetleg a sportosabb formavilágú 300-as Honda, az SH kistestvére a Forza...)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22302 üzenetére
Sajnos értékelhetetlen az új videó, úgy rázza a kormány a telefont. És pont nem
látszik a digitális óra, amiről érdemben le lehetne olvasni a gyorsulást: az analóg
óra abszolút nem leolvasható, ráadásul elég rendes fáziskésésben van. Ez ilyen.Azt, hogy nem mentél 130 fölött, szerintem magyarázza, hogy gyári a hajtásod...
Túlpörgi magát a motor, és akár tiltásig (8600) is forog, de nem megy már jobban.
Van rajta fordulatszámmérő, nézd meg, mennyit forog 120 fölött, és láss csodát...Na, az ilyesmit érdemes tuningolni, ha 110-120-as túrázásban gondolkodsz. Jobb
lesz a gázreakciód, nő a végsebesség*, csökken a fogyasztás. Marketing duma?
Nem. Dr. Pulley. HA nem borul fel, akkor ilyen csodákra képes, abszolút ajánlott!Üdv a variátor darálók klubjában. Sajna nem elég nyomatékra húzni: oda kell neki
b*szni az ütvecsavarozóval rendesen, vagy persze használhatsz csavarrögzítőt is.*: amit nem muszáj kihasználni, kicsi a kerék 140-150-hez, de egy-egy előzésnél
esetleg belefér, utazóban nyilván nem érdemes nyélgázon nyektetni a motort.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #22303 üzenetére
Azzal inkább csak a fogyasztást tudnám visszavinni normális mederbe (6 alá).
A 12.5-ös keverék pont fasza a legnagyobb teljesítményhez. Ami ennyi. Most.
Mondjuk a kicsi gázon 10.5 már inkább aggasztó. Lesz mit tekergetni, hehe.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22306 üzenetére
Az asszonynak mindig igaza van. Főleg, ha az ember szopórollert vásárol...
Hagyjuk azt a videót, igazából CSAK a számokat tudtam eddig összehasonlítani.
Ha majd összefutunk, akkor tudunk gyorsulgatni, aztán meglátjuk... (Az eddigiek
alapján hasonlóan mennek, ami érthető, hiszen nagyjából azonos motorok.)vegyek nagyon kicsivel könnyebb görgőket, hogy hamarabb váltson fel a vario
Véletlenül se! Nem igazán zár össze a varió gyári állapotában! Van egy végáttétel
amit elér, és onnan csak a fordulat emelésével gyorsul, egészen tiltásig. Ez fogja
meg 130 körül. Ha és amennyiben jobb dinamikát szeretnél ezen tartományban
is, valahogy az áttételt kell növelned. Erre pedig a Dr. Pulley csúszógörgő a "tuti".
(Egészen addig használtam megelégedettséggel, amíg először fel nem borult...
Tartok tőle, hogy a borulás miatt szenvedett vmi olyan kopást, amitől könnyebben
borult már később, így az álomból aztán rémálom lett, pedig évekig jól muzsikált.)A könnyebb görgővel a gyorsulás nőne, a végsebességed még rosszabb lenne, a
pörgés nem csökkenne, hanem nőne. (Járulékos veszteségként a fogyasztás is.)Mondanám, hogy vegyél nehezebb görgőt, ha alacsonyabb fordulaton gurulgatnál.
Tény, hogy elég sportosra van hangolva gyárilag is. (Valakinek biztos tetszene pl.
a J.Costa lusta dohogása. Vagy legalább, hogy úgy fél literrel kevesebbet eszik...
Érdekes mód, nagyobb tempónál ez sem igaz (lásd áttétel, fordulatszám kérdés),
szóval a fogyirekordom még mindig a 14 gr(!!!) Dr. Pulley + Polini kontraszttal volt:
annak ellenére, hogy ezzel harapós, erős volt a gép, betartva a KRESZT ez jött ki.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22308 üzenetére
Nem-nem... Csúszógörgő.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22310 üzenetére
Nehezebb görgőt akartam írni.
Na igen, úgy érthetőbb... Kihagytam a kuplungos kérdést: kicsit hamar fog be,
azért remeghet a kasztni. Ha a fordulatszámot a gyári műszerről nézed, akkor
nagyon lassan kellene kuplungot csúsztatni, hogy megtudd, nagyjából mennyi
a fordulat az indulásnál, mivel átlagolja a mért értékeket, s pár másodperces (!)
késésben van: legjobb ellenőrzés, egy gázfröccsöt észre sem vesz. Szóval, az
csak tartott fordulatszámnál mutatja pontosan, hogy mennyi. 3500-at tartva, az
50 viszont "jó sebesség", nekem szerintem jobban pörög. Bár most 15.8 gr van
benne, és pont ezen a nagyon kis gáz tartományon zabálja két pofára a benyát.
AFR 10.5 körül, ami ugye nagyon dús: hiába fel van tekerve az alapjárati fúvóka.Szerk: mihez képest hamar? Szerintem 2500 körül kéne inkább indulnia...
Ezt amúgy egy pontos fordulatszámmérővel gyönyörűen lehet látni. Fordítva is:
amikor kigurulsz motorféken nekem 2200-as fordulatnál ejti vissza a kuplungot.Szerk2: ha lenyelezed indulásnál, az is számíthat, hogy hol csúszik a kuplung,
de azt megint nem fogja megmutatni a gyári mérő, mire odaér már rég változott.
Nekem nagyjából 5000-en csúsztatja, eszébe sincs csoffadni. Gyári kuplung.
(Volt ugye Malossi, azzal valójában sosem ment jobban, hiába tuning márka.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22312 üzenetére
Vannak rezonanciák, amik függenek az adott hajtástól... Nem mindegy, milyen
erős a kontrasztrugó. Gyárival jellemzően simábban fut, nyúlósabb érzés, talán
a szíjnak is jobb, hogy nem szorítja annyira. Viszont az erősebb rugóval nekem
konzekvensebb a hajtás, és legutóbb épp kipróbáltam a gyárit, de nagyon "fájt".Emlékeim szerint legsimábban a J.Costa varióval megy. Az egy nagyon nehéz
varió amúgy, talán ez is számít (simítja a motor járását is, mint a lendkerék).Az a 20 km/h ismerős, talán 22 nekem? De igen, nagyjából ilyen gyárilag.
(Ami változhat idővel, hogy megnyúlnak a kisrugók, picit hamarabb fog be stb.)Szerk: nekem egyáltalán nem remeg induláskor, viszont én soha nem szoktam
csúszáshatáron nyektetni. Húzni kell neki, akkor határozottan betapad, s indul.
(Nem azt mondom, hogy nyelezni, de egy határozott gázra nem szabadna ott a
csúszáshatáron lavíroznia / annyira leesni a fordulatnak, hogy rázza a kasztnit.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22314 üzenetére
Az lehet, hogy ha nem egyszerre tapad be az 5 pofa, akkor csúnya dolgok jönnek.
Leginkább hanghatások és remegés is. Nekem pl. a Malossi kuplung egyik pofája
konkrétan leszakadt (gyári ragasztási hiba), s elég undorító hangja volt induláskor.Szíj nekem is kéne, de hirtelen nincs előttem, honnan vettem, majd rákeresek...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Rákérdeztem huszinál a szíjra. Amúgy egész barátságos áron van. Nekem
drágább volt anno, az ziher, bár az is igaz, hogy valszeg az eBayről vettem.MÁS: ez a szar nem kapható. Szívófalsni, vagy hogy hívta a szerelőm anno.
Egyszer volt cserélve, de azóta szarrárepedezett, meg kiszakadt belőle egy
része a tömítésnek. Még az is lehet, hogy falsot szív, mert karbiállítás után
sokkal szegényebb lett a keverék, pedig emeltem a benzinszinten.
Majd részletezem, hogyan volt rosszul beállítva, azóta okosabb lettem már,
hogy nem szabad rátámaszkodnia a rugóra, anélkül is kell zárnia, finoman,
és AKKOR kell párhuzamosnak lennie a karbi oldalával. Ez olyan 1.5 mm-t
jelentett nálam: ahogy tippeltem, az átmeneti rendszer sínylette meg, ezért
kellett nagyon bedúsítanom az alapjáratot, hogy elfedje a hibát. Tanulópénz.Szerk: 611.111.00 a kódja. Valószínűleg csillió más motorba gyártanak ilyet,
csak rá kéne jönni, melyikbe: van egy erős tippem, hogy Burgman 400.
Esetleg vannak jellemző méretei, ami alapján lehet vadászni a neten?[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #22278 üzenetére
Na emeltem a benzinszintet, erre szegényebb lett, ami kissé meglepett. Viszont jól vette a gázt, s álló helyzetben, tiltásig forgatás után vidáman durrogott a kipuba. (Amíg hajtotta a kerék a motort, hiszen a kuplung nem old le rögtön, van motorfék.)
Ma indulok munkába, és kb. 200 méter után beugrott... hogy elfelejtettem azt a kis vákuumcsövet visszadugni a karbira, szóval nyilván falsot szív. És lőn: cégnél kicsit állítgattam, arról még nincs grafikonom, de jó benzinszint+fals levegő kombó ilyen:
Szerk: a grafikonhoz nem teljesen passzoló, de egy egyenessel későbbi szokásos 0-100 eredményt már meg se próbálom megértetni. Tegnap ugyanitt ugyanez volt, 10.7-tel, de a 200 m most is annyi.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz nyogo83 #22322 üzenetére
mennyi hely van a karbi es a csonk kozott
Praktikusan semmi, 1 mm max. a gumi vastagsága középen. És ez tartja a karbit:
kicsit fáznék sima csövet odabilincselni, ami nem ilyen vastag, de köszi az ötletet.Az lehet, hogy már 2016-ban se volt kapható? Benelli Velvet fórumon találtam ezt:
"Guten Tag,
ich bin auf der Suche nach folgenden Malaguti Madison K400 (Type ZJM61) Teil:
611.111.00 Rubber sleeve (Vergasermanschette)
Angeblich ist dieser Teil nicht mehr lieferbar….allerdings passt eventuell eine andere Mannschette auch deshalb hab ich noch die Innen-Durchmesser der Manschette mit der Schublehre abgenommen:Vergasermannschette Innenseite Manschette = Aussenseite Vergaser = 43,4mm;
Flanschseitig = Motorseitiger Manschetten innenDurchmesser = 46,2mm (= Aussendurchmesser vom Flansch = Innendurchmesser von der Manschette!)weiss wer wo ich es doch noch versuchen könnte diese mannschette zu bekommen oder eine ähnliche?
vielen Dank"
rstwingo: köszi neked is, a fentiek szerint 43-46 mm-es, bár nem én mértem, sőt,
én ránézésre azt hittem, hogy teljesen szimmetrikus. A Burgié akkor más.Szerk: írtam egy mailt a Malagutiéknak, hátha beragadt polcon egy ilyen.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Szpilu__25 #22328 üzenetére
Elektromos ütvecsavarozó. Lerakod egy polifoamra a szerkezetet, ráfogod,
és lekapja... Visszafelé kicsit trükkösebb, mert összenyomva kell tartani a
cuccot, amíg finoman a helyére illeszted az anyát + lazán, kézzel tekered:
utána már el lehet engedni, rámész ütvecsavarozóval, összefogja szépen...Szerk: a másik kérdéshez, ha nem mozog simán a varió, össze-vissza fog
váltani: gyorsulni sem fog vagy végsebessége sem lesz, akár mindkettő.
Nekem egy zsíros varió, ami olajsáros/dzsuvás volt, és ragadt, csinálta ezt.
Gyorsulásra még oké volt, meg aztán fel is pörgött a motor! Csak éppen ez
nagyjából 70-nél következett be, és 80 volt a vége. Egy 250-esnek.Szerk2: természetesen az ütvecsavarozó (ez lehet légkulcs is) mellé kelleni
fog egy megfelelő méretű dugókulcs fej. Elég jó árban vannak, befektetésnek
sem utolsó, de kb. az első szereld magad akció után már megérte.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22337 üzenetére
Ha csúszógörgő lesz, és teljesítmény miatt vennéd, javaslom a 15 grammost.
A 16-os is jobban megy valamivel, de nem egetrengetően, a 14-es túl könnyű.
Persze a legjobb eredményeket azzal értem el, de "érzésre" nagyon pörög.Ui: sima görgőt nem vennék "Dr.Pulley néven", csak azért, mert azt írták rá...
(Még ha nem is hamisítvány, hanem eredeti termék, nem hiszem, hogy nagy
durranás lenne. Persze mi az a mai világban? Malossi görgő is kopik hamar.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #19354 üzenetére
Jegyzetelés folytatása, egy év után. Most ~23 mm volt az úszóház aljától.
Alapjárati csavar 7/8-ad fordulatra volt, s hiába tekertem be, sose láttam a
végét a torokban: gondolom ez ilyen. Vízszintesen állt az az úszó persze,
csak épp nyomta a tűszelep rugóját, ami nem jó. Azt láttam a Dzsatubén,
hogy csak lazán, hozzáérve kell zárnia, úgy kell párhuzamosnak lennie.Ehhez kb. 15 fokos szögben elég megdönteni a karbit. Erre állítottam át...
Ez kb. 2 mm emelkedést jelentett a szintben, csak az úszóházban mérve,
s így volt benne 36 gramm benzin: az nagyjából 49 ml. Most vagy a tavalyi
mérce nem volt pontos, vagy nem jól tudom a Shell VPower 100 sűrűségét.
Pedig azt úgy sejtem, hogy 739.4 gramm/L. De javítsatok ki, ha tévedek!Picit tudtam szegényíteni az alapjáratot úgy, hogy rendesen veszi a gázt...
Teljesítményben semmit nem jelentett, de remélem fogyasztásban fog.
Sajnos, vagy sem: a motorféken durrogás így nem jött vissza... azt csak a
lehúzott vákuumcsővel csinálta. Meg régebben, szegényebb keverékkel.Még mindig túl dús vagyok, csak most már nem csak következtetni tudok
rá, hanem konkrétan látom is. Főleg kis gázra durva, bár semmi hezitálás
(és olyankor a teljesítménycsökkenést sem érzi az ember), csak a fogyi...
VISZONT! Úgy tudom ebben a tartományban, ha "eltekintünk" az alapjárati
fúvókától, legfeljebb a benzinszinttel lehet beleszólni a keverékbe, azt meg
pont emeltem, szóval szegényítés kizárva... Szegényítsem az alapjáratot?
Vagy hagyjam a francba? Pöcc-röff indul, jó veszi a gázt, csak nem 14.7.
(Nyogo már jó előre megmondta, hogy ez lesz.) Holnap tankolok egyet...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22339 üzenetére
Ha még nem nagyon kopott, akkor ennyinek kéne lennie. Nem árt egy jó mérleg:
Vagy ha csak sima grammos van, akkor többet kell mérni, és kiátlagolni a végén:
Mondjuk ezt a mérést pont elszúrtam, mert még forróak voltak a görgők. Ez elég
rendesen megzavarta a mérleg kisagyát. Ha egy tippet elfogadsz, ne hajtás után
mérd meg, hanem csak ha teljesen kihűlt, akkor pontosabb képet fogsz kapni.
A fenti 8 görgő átlagát érdemben össze lehet vetni az alábbival, a 14-es pulit nem:
Szerk: az csak hab a tortán, hogy utóbbiak névleg 15 grammosak. Hát inkább 16![ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #22346 üzenetére
Nem mindig:
Nálam szintén tetemes különbség van túra és város közt, azt értem,
csak ha adott szakaszon/stílusban 5.5 körül eszik, akkor 6.2 az sok.
Vagy mondjuk 8+, mint az elején? Jó, akkor nagyon el volt tekerve.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Szpilu__25 #22352 üzenetére
Ha csúszik, akkor lehet gyenge a kontrasztrugó...
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22357 üzenetére
142/8=17.75 az még elég jó közelítéssel 17.8, így ha szemre* rendben van,
én brahiból nem cserélném, kivéve, ha pont tuningolni támadt kedved.*: nincs feltűnően kockásra lekopva. Most a rozsdától tekintsünk el.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Szpilu__25 #22358 üzenetére
Nem tolja bele a szíjat a deklibe? Nézz kopásnyomokat! Túl sok mindent
cseréltél egyszerre, így nehéz belőni, mi lehet a hunyó: akár az új varió is.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #22361 üzenetére
Ha tuning variót rak bele, ami nagyobb áttételt tud, esetleg megfejeli Dr. Pulley
csúszógörgővel, vagy csak simán kihagyja a hézagolót a külső tárcsa alól...
Szerk: esetleg nem belevaló a szíj, túl hosszú, az is okozhat "anomáliákat".Benzines kérdéshez: azért kezdtem 100-ast tankolni, mert az még benzin volt,
féltettem a gumialkatrészeket a benzinkörben. (Semmi különbség nem érződik
amúgy, vissza is tértem 95-ösre, amikor rájöttem, hogy már a 100-as is E5.)Aztán megint elkezdtem a drágábbat, nem is tudom miért. Talán a fogyi miatt?
De nem segít rajta. (A Cygnus pl. kevesebbet evett abból, az okát ne kérdezd.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22365 üzenetére
Ugyanazt, amit te, csak pár forinttal olcsóbban, cserébe hónap végéig ráér...
Vezérműlánc passz (nem tudom a csereperiódusát fejből), de a láncfeszítőn talán
valamennyire látszik, ha már megnyúlt. De nem értek a lovakhoz. Sajnos.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Szpilu__25 #22370 üzenetére
Ha minden gyári, akkor mitől szorult meg az elején a varió?
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Szpilu__25 #22372 üzenetére
A csúszka amúgy nem szimmetrikus... de elég elvetemültnek kell lenni, hogy
fordítva erőszakold bele, főleg, hogy előtte ott van mintának, hogy hogyan volt.
Mondjuk erről is láttam egy videót, hogy kb. le van szarva, hogyan volt, hiszen
nem tudhatjuk, hogy előttünk ki kókányolta*, meg kell nézni a szervizmanuált.*: lásd pl. a szíj is forgásirányos, egyértelmű nyíl jelzi. Aztán mégis sikerült
fordítva felrakni egy szerelőnek: figyelmetlenségből, hanyagságból, vagy direkt
kib*szásból, de utóbbit azért merem remélni, hogy nem, bár az akkukábeleket
is összekócolta kicsit, és letört ezt-azt, szóval az tuti, hogy kapkodott vele.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Szpilu__25 #22374 üzenetére
Hát én most elmegyek a szokásos fogyasztást-tesztelő karikámra,
remélem addig sikerül kiűzni a szellemet a vasból. Ha nem jönnék
vissza estig, vki induljon el a Kesztölci körön utánfutóval értem.Szerk: mondjuk most épp napsütésben ázok szarrá: jó lesz érzem.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #22375 üzenetére
BLOG: a fogyitól nem dobtam hátast (4.3L), pedig "KRESZ-krúz" volt,
amit itt sose sikerült, most kb. igen, táblák +5-10 km/h volt a tempó.*
Egyszer néztem végsebesség félét... Óra 133-nál már 8000-et forgott,
így nem kínoztam tovább. De ez még a "túra" elején volt... Bírta volna.Kóvályog az eleje. Egyszer úgy éreztem, hogy elúszik: megúsztam,
de néha csinálja. Mondtátok a kormánycsapágyat, megnézetem majd!Továbbá vmi csörgött az eleje felől, kb. minden úthibán, de nem tudom,
hogy mi. Benzinkúton megrugdostam az első kereket, semmi. Passz!
(Esetleg ez is lehet kormánycsapágy? Ráfékezve nem koppant be.)Egyik xenon lekapcsolt még Budaörsön, ezt se értettem, bár végülis jó
is volt, így legalább volt töltés a dugóban is. (Igen, dugó, Budaörsön.)
A lambda szonda is szív pár ampert, meg dugóban a venti is bekapcsol
+ még a telefon is töltőn volt a kesztyűtartóban. Legalább azt feltöltötte:
tudtam volna hívni segítséget. Komolyan, már azon gondolkodtam, hogy
Zsámbéktól azért hazagyalogolni sem egyszerű, hát még tolni a motort!Most kicsit olyan érzésem van, hogy befejeztem ezt a "túrázós" dolgot!
Tudom, el se kezdtem, mert 100 km az semmi, de alkalmatlan rá a vas.
Pontosabban nagyon is alkalmas LENNE, lásd az első 80 km, csak ezt
a szellemet kéne kiűzni, úgy, hogy ne térjen vissza... Anélkül + bizalom
nélkül kár elindulni... Úgyse élvezném, ha azon parázok, meddig megy?Néztem benzinnyomás van, legalább most nem az a saru, olajnyomás
van, szóval besülni sem akar. Hőfok rendben, hűtés van. Benzin is van:
az UTCOMP 3.8-at írt, bár tudtam, hogy az kamu, mert fél órával előtte
a tankolásnál 5.6-ot mért, de 6.6 volt. Ám a szintjelző is jónak mutatta.
Akkor mi baja lehet? Gyújtás? És tényleg, egyik körforgalomból kijövet
elég konkrétan kihagyott, aztán még a kipuba is beledurrantott. Az erő
ha lehet még kevesebb maradt, onnantól 5000-en jöttem végig 80-nal...Átkapcsoltam AFR mérésre is. Hát érdekes számokat láttam. Azért a
kis gáznál 10-es keverék nem éppen túl barátságos: nem köpheti be a
gyertyát esetleg? Lehet, hogy azzal tettem rosszat, hogy "kíméltem"?*: néha 100-110 befigyelt, de alig előztem: nem "rohanva" nem kellett...
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz nyogo83 #22382 üzenetére
Köszönöm! Sajnos a közelébe nem vagyok ezeknek a számoknak, de legalább
sejtésem van, hogy merre kellene menni. Csak még nem értem, hol szúrtam el.
Azon kívül, hogy amikor először megállt, NEM kellett volna a karbihoz nyúlni.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22381 üzenetére
Múltkor már volt egy kontakthibám a gyújtásnál... Betudtam a fordulatszámmérő
vezetékének: azt lehúzva, és közvetlen hajtva a trafót, elmúltak a bajok. Lehet,
hogy csak átmeneti volt, vagy ott van egy meglazult csatlakozás már megint...Milyen trafót javasolsz? Lehet lecserélem, a gyertyapipa sem volt elég szoros!
Szerk: éppenséggel zöröghet a foncsor is, szoktam látni, hogy beremeg, de elég
fura csörgő hangja volt, nem tudom, mintha a kulcs csörögne, de az vicces lenne.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Ezen mi kerül 10K-ba? És akkor még szerelhetném is össze otthon.
Azt hittem, ha már kisebb vagyont kérnek érte, legalább gyárilag van rajta pipa...Szerk: egész véletlenül nem ugyanaz az 1000 Ft-os NGK, mint a 10x árú gyári?
Szerk: esetleg érdemes gyártatni? Tudom, túlbonyolítom. Szokásom.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen