-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz Tothgera30 #24026 üzenetére
Arra a Multivar nem jó, hiszen kifejezetten gyorsulásra optimalizált.
Vegyél bele csúszógörgőt, az csökkenti a fordulatot, utazó tempóban.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Tothgera30 #24030 üzenetére
Elképzelhető, bár nem hiszem, hogy 200 rpm kiverné a szemed (füled), ha
nincs az orrod előtt egy hatalmas fordulatszámmérő, vagy egy adatrögzítő,
amin utólag nézegeted, hogy mit módosítottál a hajtáson: milyen Scarabeo
ez amúgy? 125-ös? 60 km/h utazónál nem magas 6000 rpm? Vagy 50-es?https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Tothgera30 #24034 üzenetére
Mint írtam volt, nekem a 180-ason nagyon tetszett. Hagyta pörögni, jól húzott, egy
élmény lett vele menni. Nem ugyanúgy viselkedett, mint simán könnyebb görgővel!
Simán könnyebb görgővel csak a pörgést éreztem, igazi megindulást nem. Szóval,
nekem nagyon bevált. A 180-ason. Simán el tudom képzelni, hogy egy 100-as gép
sincs annyira kihegyezve, hogy "jót tesz" neki. A Madison viszont 400-as, gyárilag
is kicsit sportosra van hangolva. Elég az hozzá, hogy kb. ugyanolyan variátora van,
mint a 400-as Burginak, viszont a 400-as Burgi ~21-es görgőkkel gurul gyárilag, és
azon egy 18-as szett már komoly tuning. A Madison meg 17.8-ról indul gyárilag.
Szerintem nem csoda, hogy nem estem hanyatt a Multivartól ebben az esetben.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Tothgera30 #24036 üzenetére
Na, most megfogtál: 2T tuning az nekem kínai. Annyit "tudok", hogy egy 2T
motor nagyon érzékeny a gázcserére, így főleg rezós dobbal szokták az égbe
tolni a teljesítményt... Cserébe ezt csak szűk fordulatszám-tartományon tudja,
s oda bizony fel kell pörgetni: megfelelő kuplung/varióbeállítás elengedhetetlen.Attól tartok, hogy a fordulatszám csökkenése agyonvágná a teljesítményt, így
amit eddig mondjuk félgázon tud, a jövőben nagyobb gázon tudná: nem biztos
szerintem, hogy ezzel fogyasztáscsökkenés lenne elérhető. Ill. ha csak variót
akarsz cserélni, mindenképpen utánanéznék, hogy valóban adott típushoz van
méretezve, mert ha nem, ugyanúgy kell hangolgatni görgőcsereberével, mint a
gyárit is hangolgathatnád. Pl. ha mondjuk van benne hézagoló, akkor azt ki is
lehet venni, amitől picit lomhább lesz az elindulás, de nőhet a végsebességed,
feltéve, hogy össze tudja tolni a tárcsákat. Ha nem, hát jöhet a csúszógörgő...Szerk: utoljára 125 4T-t tuningoltam a hézagolós módszerrel... Végre sokat
javult, viszont az elindulásai botrányosan lomhák lettek. Majd kapott egy szett
Dr.Pulley-t, és megtáltosodott. Totál más lett vele menni, sajnáltam visszaadni:
kölcsönbe volt nálam huszi.gyb jóvoltából. De végül egy futár srác széthajtotta,
akinél szintén kölcsönbe volt () így amikor occón megvehettem volna tartalék
motornak, inkább elengedtem a dolgot.Pedig kétszer kihúzott a szarból előtte!
Szerk2: a 180-as Maján is kivettem a hézagolót. Csökkentette a fogyasztást...
Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát, szerelőjét!Ui: nem látom a rendszámot a Szkarabeuszon. Most akkor 100-as, vagy...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
OFF: de jó! Amikor a gumidoki nem érti a kérdést...
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Tothgera30 #24039 üzenetére
Ugyan ezt a plug and play rendszert várom el
Akkor már csak azt kell tudni, hogy konkrétan az adott típushoz való-e a Multivar.
Mert ugye az szettben jó, akkor berakod, és mész vele (mint én a Majával, anno).Minden másnál már kell hangolni, és akkor már nem árt a fordulatszámmérő sem:
mondjuk nekem akkor már volt a Maján, így láttam mit csinál valójában a Multivar.Szerk: előtúrtam a sok éves HSZ-emet, hogy fogyasztáscsökkentést, na azt nem.
Szerk2: megvan az első élménybeszámoló is. Gyorsulás: ez arra való.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Tothgera30 #24041 üzenetére
Persze, Minarelli 100-hoz írja, tehát biztosan megfelelő hozzá.
Szerintem az kevés, hogy rámegy a főtengelyre. Nem mindegy, hogy az a blokk
milyen véglehajtással van szerelve, mekkora a vas kerékmérete, milyen a kuplung?
Nem akarlak lebeszélni róla, ne érts félre, lehet, hogy belenyúlsz a tutiba/kapásból
hasítani fog, örömbódogság... De lehet, hogy jön a fejvakarás, hogy miért is lomha.Én pl.vettem J.Costát, és nagyot csalódtam. Mert lomha lett, mint állat...
Tényleg. Később vettem bele könnyebb súlyokat, úgy már egész barátságos lett...
Pedig, és hangsúlyozom, pedig: a gyártó elvileg a Madisonhoz készítette az adott
konfigot. Szerintem meg csak ráírták, mivel amúgy Burgman koppintás a fél blokk.
És a Burgmanosok tényleg megtáltosodásról számoltak be (videóval is bizonyítva).Ennyit tesz, hogy csak kompatibilis vele, rárakható, vagy tényleg ahhoz való.
Ui: mondjuk nálad az, hogy esetleg lomhább lesz, pont nem baj, mert akkor talán
van esély a fogyasztás csökkenésére. Ha jobban gyorsul, így nyelezgeted, kizárt.
Na jó, esetleg nagy önfegyelemmel, hogy nem használod ki a plusz erőt: talán.Nekem a rekord fogyim a Madisonnal egy 3.7 volt, Balatonra menet, jövet. Amikor
tényleg minden szabályt viszonylag precízen betartottam = nem használtam ki se
a motor gyorsulását, nem mentem nagy tempót se, nem előzgettem összevissza.
Mindezt tuning hajtással, amivel pedig pont nagyon tudott volna gyorsulni is, tehát
ha van önfegyelem, akkor esetleg el lehet vele érni fogyasztáscsökkenést. Nekem
valahogy a Maján ez soha nem jött össze, általában egy "felessel" többet bevert...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Tothgera30 #24043 üzenetére
Nahát: ha kerékméretben eltér, és más motorok (ugyanezzel a blokkal)
más tömegűek, végeredményben megintcsak hangolást igényel(het).tudom hogy én is odahúznám neki
Én úgy vélem, a tuning többmindenre irányulhat, nyilván legegyszerűbb,
ha teljesítménynövekedésre gyúr az ember, mert az látványos. Viszont,
ha fogyasztáscsökkentést akar, az már nehezebb, de ott a jobb csukló.
Mégpedig azért, mert a gyárban sem hülyék. Ha már nem megy vmi jól,
legalább egyen keveset: valamilyen szinten optimális egy gyári setup is.Az meg, hogy egy variócserével hirtelen teljesítménynövekedés és még
jelentős fogyasztáscsökkenés együtt történjen, mese habbal kategória.
Annyi, hogy a tuning több kontrollt ad, így utána többet ér a jobb csukló.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Kimentem ma egy rövid (városi) karikára (3 hét után). Szerencsére nincs "nagy"
forgalom, így volt szerencsém gyorsulást is tesztelni meg tempót menni is...
Egyik se valami csúcs. Ami viszont nagyon jó, az az egész simasága: smooth.A Lágymányosin pl. fel se tűnt, hogy 8000 a fordulat, olyan simán járt, mint egy
villanymotor: nohiszen, már régebben is megfigyeltem, hogy 6000-nél simul ki...
Csak régen ehhez "nagyon" kellett hajtani. Most meg pörög mint a csocsóbábu.Nyilván a fogyasztás látja kárát. Meg ugye az olajat is elkezdte csipegetni ettől,
de az élmény NEM rossz! Nem kellemetlen a pörgés, hanem sima, és maga az
egész haladás ilyen pozitív élmény... kanyarban is igen jól veszi a lapot: nagyon
kellett már ez az új gumi a régi szögletesre kopott helyett! Jól motorozható.Nem is emlékszem már, hogy mikor próbáltam utoljára elengedni a kormányt.
Nagyon nem mertem, mert rögtön kezdett szitálni. Most nem: nagyon jó lett, na!
Ettől függetlenül fogom a kormányt, de jó tudni, hogy jobb az egyenesfutás is.
Dicsérte is a szerelő a hódoknál, hogy igen jó a hátsó felni, nem kellett rá súly...Ui: az új szíjból nem sokat érzékeltem, max. azt, hogy még simább a járása az
egész gépnek nagy fordulaton, de fordulatszám csökkentő hatása nem volt. Bár
ezt nem is vártam, miután pont ugyanakkorának mérlegelt, mint a régi, kopott...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #24054 üzenetére
Paparazzi! Szerk: alias jó kiállású a motorka...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24062 üzenetére
Ha még csak a kihajtó lenne: van konkrétan egy lépcső. Az a kék
cucc egy szerelő rámpa, azon át tudok csak beállni a "műhelybe".MÁS: az ős-szíj tök más beosztású, mint a Mitsuboshi. Nagyobb
is egy kicsit, ahogy nézegetem, de laposabb. (15 mm vs. 14.8)
23.6 mm szélesek fent, stimmt, de a Gates 16.9 lent 16.1 helyett.
Sűrűbben is fogazott: 97 nagy, 202 kicsi vs. 90 nagy 192 kicsi.Valszeg ez lehet az: 40818 olvasható rajta viszonylag tisztán.
Ezt csak úgy írom, mert eltűnődtem az esetleges áttételeken...Szerk: megpróbáltam lemérni a nagy fogak távolságát... Nyilván
ez sem ment túl pontosan (11 mm vs. 10.6 mm), de kiadta, hogy
nagyobb a Gates, ez látszik is, egymás mellett "feszegetve" őket.
(Nem kell hatalmas különbségre gondolni, de elgondolkodtatott.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24065 üzenetére
Hát, ez az "ős-szíj" (régi-régi, hogy úgy mondjam), már elég régen volt bent, nehéz megmondani, hogy mi változott érzésre. Az biztos, hogy vacakoltam vele anno...
Az elinduláskori remegés szerintem annyit tesz, hogy egyenetlenül és/vagy hamar fog a kuplung, mikor a motor még olyan alacsony fordulaton jár, hogy be-berángat. A harang csere az egyenetlen tapadáson segíthet. (Ha túl hamar záródnak a pofák, azon nem: elvileg erre vannak a különböző erősségű kisrugók, csak a Malaguti-féle kuplung nem tök ugyanolyan, mint a Malossi, így csak a Maxi Fly-ban próbáltam a
csereberét: főleg a piros érdekelt. De valahogy nem estem hanyatt attól sem.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reaper #24072 üzenetére
Arany árban van, ha van, mivel műanyag... Nekem is tört már le...
Kisebb gond, hogy lengedezik, nagyobb, ha le is jön a karbiról a cső.
(Már ha egyáltalán karbis, ha nem akkor a pillangó szelep házról.)
Szóval, ha arról leugrott, akkor 1) elhagyod, 2) szűretlen levegőt fog
kapni a motor, ami nem egészséges. Ha meg karbis, akkor szegény
is lesz a keverék. Ha injektoros, akkor valszeg az ECU utána állítaná.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reaper #24074 üzenetére
Ideiglenes megoldásnak a kábelkötegelő megteszi. De fixen kellene a blokkhoz
fogatni, hogy ne lengedezzen, így szerintem a gumipók kiesik... meg a spanifer
se biztos, hogy a nyerő megoldás része lehet: meleg van azon a környéken.Ui: én megragasztottam. Jó 5 km után megint törött volt. Szóval nem volt tartós:
végül szereztem egy bontottat, és arra igyekeztem vigyázni (én törtem le anno).Ez egészen sokáig sikerült is, de egyik füle azóta megint elpattant "félresikerült
szerelés" közben: szerencsére van másik füle. Ha törik mindkettő, az fájni fog...
(Talán műanyaghegesztő tud vele kezdeni valamit: ragasztgatni semmi értelme.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reaper #24077 üzenetére
A blokkon fix rögzítési pontjai vannak, tehát ahhoz. A gond az, hogy ha letört a
műanyag fül (alul ugye), akkor a kábelkötegelőt se tudod mihez fogatni, hacsak
körbe nem tekered vele az egészet. Rákerestem Oem-Partson, kb. 16KHUF.Ez a hilti szalag szerű cucc jó lehet. Az biztos nem fogja elengedni magát...
(Mondjuk kicsit Mad Maxes lesz tőle a kinézete, de ha lefújod feketére, talán...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reaper #24082 üzenetére
Nem poénból furkáltam: berohadt a csavar, és nem lehetett másképp kiszedni,
miután teljesen elnyalódott a feje. Ha szerencséd van, nem lesz ezzel gondod.
Miután az egyik csavart sikerült el is hagyni, az valszeg nem volt berohadva.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reaper #24084 üzenetére
Az a baj, hogy ez olyan "rohadás", amit nem is látszik. A blokköntvény ugye
alu, a csavar meg acél. Galvanikus korrózió a menetben: kívülről teljesen faja.Szvsz óvatosan próbáld kiszedni a megmaradt csavart, ne kelljen furkálni...
Én annyira nem élveztem, főleg amikor ferde lett a furat, de az másik sztori...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #24089 üzenetére
Hogyne lenne! Csak nem az egész van beburkolva, hanem csak a variónál.
Ott van benne egy (varió)légszűrő szivacs, amiből tetemes mennyiségű koszt
fújtunk ki anno. Madisonon ugyanez egy nagyobb burkolat, egyben a fémen...
Ez ugye védi a kosztól a kuplungot is, mert a fém ház nem teljesen zárt.
Mármint a Madisonnál, meg gondolom akkor a Yamahánál sem az...Reaper: azt a lyukat a varióház burkolatán szerintem sem üthette a légszűrő!
(Bár ezen eddig nem gondolkodtam.) Inkább tűnik vmi erőszakos behatásnak.
Mármint erről a képről beszélek: ez így egy bazinagyot kaphatott, a lengedező
műanyag légszűrőház ilyet nem tud ütni, és nincs is rajta semmi, ami kiállna...
Annyiban gáz, hogy kosz mehet a kuplunghoz. Ezért egy duct tape nem árt rá.Szerk: az első képen meg úgy néz ki, mintha meg lenne húzva a légszűrő...
Oké, hogy nem mentél neki semminek, de parkolásnál esetleg más lezúzhatta:
ez megmagyarázná, hogy mitől lyukadt ki a nem tejfölösdoboznyi alsó burkolat.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24099 üzenetére
60-80? Már 2011-ben is 75K volt benne, s azóta pizzafutár is használta,
azok meg nem keveset mennek. 120-150.000 reálisabb tipp esetedben.Szerk: igen, olaszból jövet eleve visszatekerik (enyémet is 11-re, LOL).
csongi: astro is tudatosan vette a Madisont occón. Magának akarta újra
építeni. Én nem vettem volna meg. De minden jó, ha vége jó... Szerintem
nekem meg volt a magam baja a tekert órás, vezérműláncos sárkánnyal.
Ezért lettem utólag olyan okos. 6 év alatt ki lenne fizetve a T-Max.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24103 üzenetére
Még 2019. január 10-én elemezgettem a vasat: akkor még nem volt a te géped.
Gondolom nagyon unatkozhattam, mert hajnali 4:27-kor lett mentve a "vaze.xlsx",
ami pont arról szól, hogy mekkora átbaszás ez a motor. HSZ-t is írtam róla ide.
Más kérdés, hogy azóta (linkeltem neked korábban), kiderült, hogy rosszul láttam
a rozsdát, mert csak felületi volt. (Keresőszó: vakrozsda). Aztán ennyi. Pizzafutár
dobozzal 2013.12.12-én volt vizsgázni, JSZP-ben meg tudod nézni a képeket.
Ha el akarta volna titkolni az ember, simán vizsgázik doboz nélkül, ki veszi észre?
Onnan vagyok "ennyire képben" a futárokkal, hogy a 250-es Maját is futár vitte el...
Viszont ő nem tekerte vissza az órát. Szerintem nem kell rámutatni, mikor ment...
Ja és a doboz: le akarta alkudni a normálisat az árból, mert neki nem kell az úgyis
egy sokkal nagyobb lesz rajta. Amikor újra találkoztunk, már rajta is volt.Még egy megjegyzés a Maja2 grafikonhoz: 2014 nyarán marhára nem állt! Hanem
ilyen napi 30 km-eket ingáztak vele, csak éppen el volt törve a km óra jeladója...
Én csináltam meg, és böcsülettel előre tekertem az órát amíg vártam a mágnesre:
Szóval alattam valóban 3200-at futott. És az a mágnes bírta a futár alatt is, sőt: azt
mondta, hogy valami 2 szett gumi elment egy év alatt, de amúgy hiba nélkül ment!
(Meg kellett volna tartani tartalék motornak, csak nem tudtam, hogy alakul az élet.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24103 üzenetére
Uh, azt csak most nézem, hogy időközben bővült az adatkör, hiszen amikor
tavaly nyáron beszélgettünk róla, így újra lekérdeztem, akkor már a 2009-es
képek is benne voltak! Szóval akkor is 75246 km volt benne: milyen fura...
Eltelik egy másfél év, és csak 239 km-t megy, mire megint gazdát cserél?
(Előfordulhat természetesen! Ha agyhalott a masina - így szerelőnél áll, stb.)Szerk: igazából nem tudom, melyik jobb? Ha a futár belecsavar 20-30K km-t
hiba nélkül, vagy ha 200-300-at (se) megy, mert a motor végig járóképtelen...
Akárhogyis, egy ilyen után semmiképpen nem jó vétel, mert fel kell újítani.
Sajnos a Maja se volt örök életű, nem véletlen csak egy évet futárkodott vele,
s utána adta is el, mert akkor már kezdődnek a bajok. Nem ér rá szerelgetni.Szerk2: igazából túl gyakran cserélt gazdát = valszeg sose volt jó, persze az
utolsó tulaj állítja, hogy ingázott vele... De akkor vagy ő is visszatekerte, vagy
nem igazán volt használható a motor azalatt az 5 év alatt, amíg nála volt.Szerk3: egy viszont biztos. A pizzásdobozos ember kézzsákkal használta a
télen (átlag ember ilyenkor inkább lerakja a vasat), szóval tudott vele menni...
Ehhez képest az óra csak visszafele forgott. Biztos végig tolatva szállított.
Na jó, bele lehet kötni az adatokba, mert lehet, hogy ő előrefele ment, s csak
fél évet és 4400 km-t: arról nem tehet, hogy előtte "tolattak" vele 6000-et...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24103 üzenetére
Lehet, hogy az a 6000 km tolatás meg se történt, s egy műszaki vizsgán
olvasták le rosszul az adatokat? 30435-ről van fotó. Két nappal később a
vizsgán meg nincs, de 38413 teljesen irreális. Előre meg ki tekeri (rajtam
kívül). Szóval benézhette a vizsgáztató, és valójában 30473 volt az érték?Tippmix:
A -45000 akkor is ott van, azt sajnos (vagy sem) nem lehet letagadni.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24107 üzenetére
Köszi a sok infót!
Ugyan! Amit én csináltam (pár szám összeírása, és képek nézegetése),
az a dolog "fotelnepper" része, amit meg te, az már MűhelyPRN. Aztán,
hogy a végelszámolásban megérte-e a dolog, csak te fogod tudni...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24114 üzenetére
Egyrészt ez minden robogónál igaz (farnehéz), másrészt a Madison blokkja
nehezebb is az átlag robogónál, harmadrészt sportos hangolású =hajlamos
enni a hátsót. Viszont, ami engem aggasztana, az az első furcsa kopása:
ennyi km, és a rendezői jobb oldalon semmi se látszik a kicsi mintákból.Oké, hogy négy évszakos, és annyira nem szereti a meleget, de mit lehet így
csinálni vele, hogy csak a fele kopjon el? Sok körforgalom van arrafelé?[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24117 üzenetére
Mea culpa, nem emlékeztem, hogy nem egyformák a négyzetek.
Amúgy akkor lesz baj, ha mindegyikük egyformán minta nélkül marad,
akkor egy csúszós takony lesz belőle télen: max. 1.5 szezon és vége.Szerk: amúgy nem kell beszarni, még csúszós takony állapotában is
elképzelhető, hogy van olyan jó, mint egy átlag nyárigumi, csak ugye,
ha újkorában mész vele, télen, nagyon magabiztossá tesz, úgy tapad.
Aztán jön a meglepi egy nyári szezon után, hogy ennek már vége...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24120 üzenetére
kibír pár évet
Ha nem mész vele, akkor biztos. Ha viszont használod, akkor látod, hogy a
Michelin is, 3 év után totálisan kuka lett. Pedig én nem megyek sokat. Szóval,
ha tényleg rendszeresen túrázni fogsz menni és ettől elkopik a gumi, onnantól
akármilyen fogyvédnek írhatsz, el fognak hajtani, hogy teljesen normális dolog.A webshop meg aztán miért tehetne róla? Van ez a gumi, ezt tudja: szerintem
senki nem vállalta, hogy 5 évig el tudsz vele majd menni. Ez nem autó.Én ugye ősszel raktam fel: volt egy igen fasza telem. Nyár "okés", utána meg
a második télen már gondok voltak... Nem volt szar, de már mesze nem tudta
ugyanazt a tapadást. Februárban meg már majdnem el is estem vele - így lett
a vizsga előtt vadiúj Michelin Power Pure SC, amit nyüstöltem ~3 évig, de úgy,
hogy közben fél évet szerelőnél állt a motor stb. szóval nem ment bele sok km.Szerk: elő is kerestem neked 10000 km, és már totál slick volt, kóválygott stb.
Ez legalább biztató arra nézve, hogy a te motoroddal olyan hűde sokat nem is
mehettek (egy idő után!), mert az a Power Pure SC, amit ledobtál róla (és ami
ugyanolyan, mint az enyém), nálad inkább öreg volt már, mint kopott...
Pedig ha hajtják 10000 km-t, akkor ugye annyi minta sem maradt volna rajta...
Szerk+: nem vagyok teljesen biztos benne fotók alapján, de mintha 2014-ben,
az utolsó tulaj gumizta volna fel. A futár még gyári Pirellin nyomult. (Azt pl. én
annyira nem szerettem, cserébe azt is legyalultam slickre egyetlen nyár alatt.)Szerk2: a Heidenau-t 7000 km után kukáztam. Az eleje még jó lett volna, de a
hátulja... (Az elsőt sem tartottam meg, pedig még egy hátsót kiszolgált volna.)Szerk3: 2021-es télre nem blazíroznék, addigra ugye 2 nyári szezon lemegy.
Nem tudom, mennyit tervezel vele menni, de ha párezret eltúrázgatsz, akkor az
a másfél szezon időtartam, amit mondtam, nagyjából reális lesz szerintem...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #24123 üzenetére
Minél kisebb a kerék, annál többet fordul azonos távon. Szóval van rá
sansz, hogy elvileg is kevesebbet bír kopásilag. A 19K futás 2 év alatt
nem is kevés, s örülök, hogy ilyen jól bírja, mivel idén én is ezt a típust
választottam: eddig nagyon bejött, bár alig mentem még vele.
Pár év és kiderül, hogy ezt is lerúgja-e magáról a Madison <10K alatt?Szerk: mondanám, hogy dobjunk rá egy fordulatszámmérőt, s minden
kiderül, de sajnos nem kifejezetten motoros, szerelgetős időket élünk.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #24125 üzenetére
A motorvezérlő tuti tudja a fordulatszám jelet, de nem feltétlen küldi
fel a műszerfalhoz, ha egyszer ott nincs semmi, ami kijelezze. (Nem
kifejezetten szép jel amúgy, sőt - nem árt ha van valami cél áramkör,
ami emészthetővé alakítja. Nálam pl. már lassan évek óta húzódik a
projekt, hogy pontosabb értéket írjak a logba... A KOSO mérő persze
mindent mutat, szeretem is, egyszerű tuningoláshoz az is elég. De a
log utólag is elemezhető: jó lenne pontosabb jel, akár alapjáraton is.)Szerk: a Madison beépített fordulatszámmérője konkrétan f.s, rohadt
lassan reagál, és csak 100 rpm a felbontása. Alapjárat beállítására jó,
menet közben sokmindent nem ér (max. tartott fordulatszám esetén).Szerk: nem véletlen mondom, hogy évek óta, bár a linkelt HSZ-em alig
egy éves, valójában már 2016-ban is bőven pörögtem a témán.
A linkelt képen még szépek a tüskék (alapjárat!), ha felpörög, bevadul.
(Megnő a fesz, és sokkal-sokkal csúnyábbak lesznek a tranziensek...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24127 üzenetére
Persze, mind a kettőnek... A durrogás ugye azért van, mert szegény lesz
a keverék (motorféken), az elégtelen keverék, kijut a kipuba, ott robban...
Mivel az új szívócsonk tömítés miatt kevesebb falsot szív, ha egyáltalán,
ezért dúsabb a keverék. (Sőt, ha jól emlékszem még utána is állítottad a
karbit, hogy még dúsabb legyen, így alapból kevésbé hajlamos durrogni.)Továbbá a kipuban felrobbanást segíti, ha van ott friss oxigén, ezért az is
segít a durrogás ellen, hogy a leömlő végén megszűnt a tömítetlenség.Ez így mind szép és jó... De azért tudni kell, hogy ennél a motornál a gyári
beállítás szerint üzemi állapot a motorféken durrogás. Szóval, ha teljesen
megszűnt, valószínűleg túl dús keverékkel jársz (mint én is), tehát ezután
a fogyasztásod több lehet... Igaz, kevésbé fog feltűnni, ha csak túrázásra
használod, hiszen nekem a legszarabb, kormoló kipufogós beállítással is
megállt 4.7L/100-on (pedig ment 140 km/h is), csak városban kért 8.6-ot.
Rendes beállítással jó 4.2-re ment le túrán, városban még 5.5 környékére,
szóval a brutális különbséget a kis tempós haladásnál produkálta. (Azért,
mert alapvetően csak az alapjárati csavar volt totál szarul beállítva.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #24134 üzenetére
Pedig ebben az esetben mégis az. Ugye karbis motorról beszélünk, aminél
az ég világon semmi nem zárja el a benzin útját motorfék üzemben (Zsigáknál
már előfordult erre megfelelő szolenoid, nekünk ez se jutott), tehát motorféken
akármennyi üzemanyag is jut a hengerbe, az pazarlás. Ha elég, ha nem.Normál beállítások mellett olyan kevés jut, hogy nem igazán ég el, tehát ebből
a keverékből jut a kipuba, ezért durrog: ha zavar a durrogás, egyszerűen dúsra
veszed a keveréket és voilá: elég a hengerben, nem durrog. De többet fogyaszt
emiatt (logikus + tapasztalat!) és persze szarabb lesz a motorféked is. Extrém
esetben ugye (manuális szívató van rajta) gáz nélkül is el lehet vele közlekedni.
Viccelődött a szerelő, hogy van rajta tempomat haha. Mármint a szívatókar...Télen ha mész szívatóval (motorfék kb. nuku), lejtőn elcsukod, jön a durrogás...
Minél hidegebb, azaz minél inkább elszegényedik, annál brutálisabb mértékben.Anno, amikor a szerelő beállította fülre a karbit, elsőre az tűnt fel, hogy csuklott
gázra, s borzasztóan kelepelt motorféken. Vissza is kellett vinnem még egy kis
csavarintásra, onnantól lett jó a gázreakció, és csökkent a durrogás is.Szerk: a linken melléklevegő csavart írok, ami tévedés, keverékcsavarról van szó.
És azért ment fel az égbe az alapjárat, mert a betekeréssel szegényített rajta.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #24137 üzenetére
Eeegen, abban a kivételes esetben, ha már túl van szegényítve. Ahhoz képest
valóban jobb, ha dúsítja. De azt elhiszed nekem, hogy ha általában nem is, de
ennél a motornál, ha motorféken nem durrog, akkor túl dús? Még a grafikont is
beraktam anno, hogy milyen dús marad motorféken, így nem durrog, amire azt
írtad, hogy akkor ezzel még játszani kell! Amikor ilyen 18-as AFR-t mérek, na,
akkor durrog be kegyetlenül. Itt főleg az alapjárat elállításáról beszélek.
(Most nem azt akarom kiszámolni, hogy a durrogást okozó benzin mennyi, az
pont nem lehet olyan sok, hanem ha nem csinálja, akkor túl dús a keverék. Pl.
kicsi gázon ilyen 10-es. Akkor már képes zabálni rendesen... Nálam 6L fölött.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #24140 üzenetére
Végülis lehet, hogy a nagy vákuum miatt motorféken nagyobb falsot szív.
Amikor elfelejtettem vissza dugni a kis csövet a karbira, "tök jól" kelepelt.Mindenesetre akkor az újságíró repedt szívófalsnival kapta a teszt vasat.
Szívesen linkelném a cikket, de asszem valami egzotikus nyelven íródott.Szerk: talán ez volt az: bejáratós volt a gép. De nem tudok lengyelül.
Így nem biztos, hogy jól értem, mármint a Google jól fordítja angolra, de:
Riding a scooter Malaguti Madison 400 is an amazing experience. This is the sportiest scooter I've ever ridden. Fast, fast and extremely agile. Riding it resembles operating an enduro motorcycle on paved roads. The quite aggressive characteristics of the power unit intensify this impression. The engine tends to shoot at the muffler with rapid acceleration or gas capture, which gives its work a rough, sporty character.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #24143 üzenetére
Mondjuk a 4Road-nak valóban nincs akkora fojtása, mint egy gyárinak,
sőt, amikor atom hangosan kelepelő videót raktam fel (lejtő, motorfék)
az konkrétan tompító nélkül volt, olyankor teljesen nyitott dob...Ui: az én elállított ki karbimmal a prémium 100-astól fuldoklott a motor:
eggyel kevésbé prémium 100-as (E5) is segített, de a legjobb az E10 95.
Ebből arra következtetek, hogy utána kell állítani a karbit a benzinnek is.Más kérdés, hogy sokáig csak a V-Power létezett, mert az még benzin...
(Aztán kiderült, hogy az se, ráadásul ha el van állítva a karbi alkoholista
módra, akkor kifejezetten rosszul esik neki az etanol-mentes prémium.)Acapulco: na igen, mert a nem gyári CDI honnan tudná az előgyújtást...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz bigrob #24204 üzenetére
Milyen szenzor? Ez full mechanikus órának néz ki: spirál szakadt?
Szerk: amiket linkeltél, azok ugye a spirált meghajtó cuccok, jóval
ritkább, hogy annak van baja, de ezt amúgy ki is tudod próbálni.
Kiszereled a spirált, s ha szétesik, tudod, mi a baj. Ha látszólag jó,
akkor egy fúróval megtekered, ha ekkor megy az óra, akkor kell az
az alkatrész, amit linkeltél. (Addig semmiképp nem venném meg.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz bigrob #24209 üzenetére
Igazán nincs mit: egyszer cseréltem már ilyen spirált (kölcsön motorkán),
sajátom még nekem sem volt (és nem is lesz) ami mechanikus lett volna.Mint a srácok előttem írták, éppen előfordulhat, hogy megmurdel a kihajtó
mechanizmus is: nekem erről nagyjából fogalmam sem volt... Jeladót is
javítottam már (mágnes törés miatt), de az meg ugye digitális óránál van...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #24218 üzenetére
Kéne egy topik tali, gyönyörű vas.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz tome0001 #24284 üzenetére
Kék Hold. Ugyan nem délen van, de nekem 12900 volt a munkadíj.
Sajnos reális, mert nagyon felmentek az árak az utóbbi időben.
Viszont nagyon korrekten dolgoznak, és centrírozzák is a kereket.
Átlag motorgumisnak nem biztos, hogy van robogókerékhez gépe.Ha nagyon spórolni akarsz, kiszeded magadnak a kereket, és azt
viszed a gumishoz: ilyenkor nyilván sokkal gyorsabb az egész, és
kevesebbet kell kifizetni munkadíjnak. (Magadnak nem fizetsz?)Micsurin: csatlakozva csongihoz: fordulat? Mikor volt utoljára "jó"?
(Az új gyújtással is ment annyit, mondjuk? Csak találgatok...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #24294 üzenetére
Miért rakták volna a külső felére? A hővédő lemez van kívül, a fotón meg fölül...
Szerk: aggódtam is a lambda szonda miatt, de nem szedték le a leömlőt, csak a
dobot, én mondjuk egyben szoktam leszerelni (azelőtt), de lehet, így egyszerűbb.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Micsurin #24302 üzenetére
Benzinpumpa sokkal többet kell szállítson, mint a motor valaha igényel!
Köböléssel lehet legegyszerűbben kimérni: adott térfogatú benzint hány
mp alatt szivattyúzza át egyik edényből a másikba. Egyetlen gond van a
méréssel, hogy üresen jóval többet szállít, mint beépítve, ahol fojtás van.A legtutibb teszt az lenne, hogy helyén méred, az úszóház leszerelésével.
Nekem is nagy a rendszer fojtása, szóval le is esik a nyomás a karbi előtt
nyélgázon, de még van annyi utánpótlás, hogy nem szegényedik el ettől...Szerk: a fentiek elektromos AC-re vonatkoznak - mechanikusat nem lehet
ilyen módon kényelmesen kimérni. Sőt, azt nem is tudom, hogyan kellene.
(Viszont mechanikus, membrános szivattyú nem érzékeny a gyújtásra.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz nyogo83 #24461 üzenetére
Itt mindenkepp a legbiztosabb ha valamilyen modon ra is mersz a valos hofokra.
Ennyi. Minden más csak találgatás. Gyári mutató hova megy, meg hova nem: vicc! Majd ha kiírja, hogy pontosan72fokon nyit a termosztát, akkor talán. Ja igen, ha a tempó nagy, a 400-as Madison simán visszahűl, ilyen szempontból túl van hűtve.
Nem is ilyen 15-20 fokra találták ki, hanem 35-40 fokra a macskazabálóknak, s ha pl. városban gurulászol, akkor nincs igazán menetszél, ott már kellhet a venti is. Az meg olyan, hogy nálam pl. pont83fokon indul: kell egy hőmérő. Vagy kettő.Szerk: na tessék, hülyeségeket írtam, 74 és 86. Látszik, már rég mentem vele.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Nagyon rámentek ebben a videóban a 6-os útra... Én is szoktam
ott tempót menni motorral, még jó, hogy rég elő se vettem, LOL.Szerk: mondjuk az audistákat nem tudom sajnálni 145-tel...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Micsurin #24498 üzenetére
Amúgy hogy a pékbe lett ő a topikgazda? Nekem még olyan emlékeim
vannak, hogy a fél topik rajta röhög, mert motoros vándorként mutatja
be magát, csak mert elment egyszer a fagyizóig... Azóta kikupálódott?Gondolom már más szelek fújnak arra, végülis eltelt pár év idő közben.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen