-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #25055 üzenetére
Mostanában rákaptam a videóidra, szóval egyből tudtam, hogy Kakucs lesz...
-
DigitXT
félisten
Jól érzem, hogy nem jó ómen pár deci olaj betöltése, illetve a blokk
bemelegítése után se látszó olajszint? Az tűnt fel, hogy volt egy kis
olajnyomás esésem motorféken, de amúgy még végig volt nyomás
alapjáraton is. (Feltöltöttem volna szintre, de ennyi olaj volt otthon.)Szerk: ahogy nézem, eléggé eszi a Xado 5W50-et... Jártam már így.
52369 olajcsere
54020 rátöltés (1-2 dl)
---------- +1L doboz ---------
54805 rátöltés (2-3 dl)
56424 rátöltés (jó fél liter, "nem látszott semmi az ablakban")
57538 rátöltés (maradék olaj, az 1L-es dobozból, max. 2-3 dl)Ha jól számolom ez nagyjából 1L/3000 km olajfogyasztást jelent...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25089 üzenetére
Asszem kicsit előrehozom az olajcserét, mert ez nem állapot. Esetleg javaslat?
Gyári előírás 15W50, de most, hogy jön a tél, azt semmiképp nem rakok bele...
(Meg aztán fel is használtam Burt fáradt olajának a maradék Motul 300V-met.)Micsurin: olyan nagyon nem aggódok. Talán tavasszal is beszéltünk róla, hogy
mi lehet az oka, csak most nem akarok már rátölteni - hiszen lassan benne van
a 6000 km, aztán ideje a cserének. Csak mire cseréljek. Más 5W50-re, esetleg
0W50-re? 15W50-et nem raknék bele, azzal feleslegesen küzd hidegen.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25093 üzenetére
6000 a csereperiódusa, igen. Szerk: vétel után ki is vártam, mert úgy emlékeztem,
hogy friss olajcserével hirdették. Ez hiba volt, mert úgy írták, hogy a szezon elején
cserélték, de hogy a szezonban mennyit futott... Szóval túlhasználtam: sündisznó.Megnéztem a statisztikát, valójában kétszer sikerült nagyjából normálisan cserélni:
34065 (sün-sün-sün)
35833 (vezérműlánc, Motul 7100)
41471 (Kék Hold, 5600 km)
48092 (Xado próba, 6500 km)
49835 (fehér füst, vízpumpa)
49836 (főtengely, Motul 300V)
52369 (Xado újra, 2500 km)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #25088 üzenetére
Leggyorsabb megoldás: hazafelé vettem 1L olajat. Közel 7 dl bele
is ment, mire a max. jelzés közelébe tornásztam a szintet. Meglepő!(Mivel ezen a Xado dobozon nincs mérce visszavezettem a dolgot a
tömeg mérésére: kb. 150 g a doboz üresen, a tele doboz 972g, tehát
822g 1L olaj. És mivel 595g ment bele, az 7.2 dl, számítás szerint.)Szerk: így viszont már 1L/1000 km környéke... ami már kezd soknak
tűnni. (Persze továbbra se nyomja a kéket. Viszont kormos a kipuff.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25102 üzenetére
Felesleges naponta nézegetni, ha egyik napról a másikra eltűnik, nagy baj van...
Nyilván nem egészséges, hogy 1L elfogyása után veszem észre, hogy elfogyott,
de szerintem ez a naponta nézegetem bőven a ló másik oldala. Inkább ahhoz
szóljatok hozzá, hogy érdemes-e 0W50-re lemenni... Főleg, ha jön a tél. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #25104 üzenetére
Már arra gondolsz, hogy télen miért nem számolok vele? Ezer és egy oka van...
Azon kívül, hogy lefagysz róla, iszonyat csúszós gumik vannak rajta, konkrétan
életveszély vele csapadékban/hidegben közlekedni. Ja és esővédelem nuku, ott
a legkisebb eső is szarráázást jelent, sőt, ha nincs kifejezetten vízálló nadrágod
akkor szinte eső se kell: elég, ha nedves az út, televeri a lábszáradat durván.(Ha viszont felöltözködöm rendesen, motoros felszerelésbe, cordura kabát, stb.,
akkor biztos, hogy ki is tolom a motort, mert azzal 20p az út, rollerrel meg 40p.)Szerk: a héten persze nem ilyen az idő, ma be is jöttem vele. De valahogy most
nem volt kedvem gurulni vele, miután a múlt héten olyan hirtelen lépett elém egy
gyalogos, hogy telibevertem csúnyán: szívesen elmondanám a szokásos dumát,
hogy személyi sérülés nem történt, anyagi kár jelentős (kevésbé fájna), de sajna
ellenkezőleg. Mivel benéztem a dolgot, alig volt idő fékezni. Konkrétan fellöktem,
beverte a fejét... Rohadt szar érzés. Örülök, hogy nem lett belőle komolyabb baj![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #25106 üzenetére
Na, köszi, ez már jó kiindulás... Szóval akkor alapvetően azért eszi, mert 5W, és mert legtöbbet ilyen 15 km környéki utakra van használva, aminek csak a végére melegszik be, magyarán jobban járnék, ha elfelejteném a "hidegre optimalizálást" mivel már eleve kopott, és kapja meg ismét a gyárit? Mondjuk amikor mondtam a szerelőnek, hogy mit töltöttem bele, fennakadt a a szeme, hiába gyári, meg 300V. Azt mondta gyorsan öntsem ki belőle, és vegyek bele 10W40-et. Furcsállottam... Melegen ugyanis 1.3 bar-ra is lemegy alapjáraton. Nem hinném, hogy az 50-esnél "vékonyabb" olaj jót tenne neki olyankor. Ez ilyen, erre van kitalálva, viszont mikor télen szinte végig hideg, és végig a nyomáshatároló dolgozik, az se tetszett. Nem ugyanaz a klíma, mint mondjuk Dél-Olaszországban, vagy hova is szánták...
Szerk: amúgy lehet, hogy már keverednek az emlékek, mert tuti volt Motul 15W50 benne talán még az 5100-asból, meg az emlegetett 300V is, csak abban már nem vagyok teljesen biztos, melyikbe mennyi km ment mire cserélve lett, ha egyáltalán. De ilyen mértékű fogyasztást szerintem kizárólag a Xado 5W50-ből produkált.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #25108 üzenetére
Ez gyanúsan olcsó, vagy csak szimplán szár, mert ásványi?
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #25110 üzenetére
Na igen, a baromi jó váltós adalékok nem kifejezetten izgatnak, aztán mégis volt
nekem ilyen-olyan csodaolajom a vasban... (Mégsem történt csoda, ha csak azt
nem vesszük annak, hogy elkezdett olajcsere nélkül működni, hiszen mire odáig
eljutnék, hogy cserélni kell, már rég utántöltöttem annyit: elég szűrőt cserélni.) -
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #25118 üzenetére
Valamibe' meg kő' halni... Ui: a városban szerencsére viszonylag ritka a vad...
Na nem elképzelhetetlen, de azért a hatoson inkább BMW-sek az állatok.Szerk: ma faragtam két percet, de olyankor már beletolta a puli a deklibe a szíjat...
Szerk2: reggel viszont nagy erőkkel voltak kint a sünök. Egyik kanyarban a civil mérőautó, a másikban meg hatmillió rendőr, egyikük egy hatalmas CB-vel a járdán, értelemszerűen... Remélem ugyanezt nem fogják egyszer éjfélkor is eljátszani...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #25130 üzenetére
Madisonba se fér a Nolan N103 az ülés alá. Kabát, gerincvédő igen.
-
DigitXT
félisten
Kihagy a km órám. Mágnes lesz? Igen vicces, amikor 0-ba lemegy
tempónál, aztán úgy is marad km-eken keresztül: néha visszatér...
Teszem hozzá, ez egy kicsit megviccelheti a fogyasztás mérést.Legutóbb is úgy fogytam ki, hogy papíron még csak 190 km volt...
Szerencsére pont egy Lime mellett álltam félre, így lett benzines...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #25133 üzenetére
Van, de az utolsó 3L-t nem méri, ill. mostanában el tudtam menni
200 km-t egy tankkal, mert benézett 6L alá a fogyi. Elvileg.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, most már a kuplungom is csúszik. Kezdenek jönni a bajok.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25165 üzenetére
39275-nél volt új a kuplung, aztán 39301-nél ment vissza a régi.
41242-nel raktam be újra. 43539-nél kapta a Polini kontrasztrugót.
44007-nél lett Malossi-ra cserélve (kuplung, rugó, harang együtt)...
Magyarán kb. 2800 ment bele, majd amikor a Malossi összefosta*
magát, akkor került vissza, és azóta "megyen", messze van nagyon
a 20000 km-től, és amúgy nincs is nagyon lekopva, viszont nagyon
sima a felülete. Azt írtátok csiszolóvászonnal lehet ezen "segíteni":
milyen finomságú kell?*: előtte azért meg volt küldve az is a Polini rugóval 45451 km-nél.
50493-ig bírta összességében: sajnos nem tett jót a hajtásnak se,
hogy fél évet szétszedve állt a szerelőnél. Rozsda is megkezdte...Szerk: utolsó tankolás 57876-nál. Szerintem a kuplung csúszhat,
mert tempónál kövérgázra csak a fordulat indul meg, kraft kevés.Szerk2: szétszedtem megégett-e. Ezek a foltok nem tetszenek...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Ez amúgy egy Malossi harang, a Malossi kuplunggal együtt lett beszerelve, de
ugye utóbbi összefosta magát rendesen, ment vissza a gyári. A harang maradt.Ha nagyon cserés lesz, esetleg egy Polini harang lehet még jó választás. Vagy
ha lehetne kapni, akkor gyári... Amúgy semmi rendelleneset nem csinált eddig:
a csúszás dolog új volt, és csak azt csinálta, nembakkecskézett, meg ilyenek.
Szerk: nem rángatott, rezgett. Sőt, inkább a csúszás okán még simább lett.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Igen, ez a "tovább csúszik indulásnál" tűnt fel elsőre, majd a tempónál csúszás:
azért kaptam szét, hogy megnézzem csak nem megégett? Ugye elszíneződést
kerestem, de akkor a foltok is ugyanazt jelentik. Mindenesetre nagyon sima volt
a kuplungpofák felülete is (üvegesen sima), meg ugye koszos. Féktisztító, majd
a csiszolóvászon, és máris újszerű.Kérdés hány km után ég újra feketére.Ui: azóta se igen lehet kapni a 261301-es HiT kuplungot. De levettem a méretet,
meglehet, hogy az X-Max 300-hoz gyártott TechPulley is passzolna. Meglátjuk...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #25182 üzenetére
Á, teljesen patika a (gyári) varió: ahonnan meg lett kezdve az inkább a nyomólap.
Rémlik, mintha panaszkodtak volna Burgisok, hogy annak éles a széle, meg kell
reszelgetni, mert a sima görgőt is képes megkezdeni. Ez egy ilyen kósza emlék.TechPulley csúszógörgőt én már biztos nem veszek a vasba (nehezebbet pláne),
viszont a J.Costa jól muzsikál: kicsit "lomha", de sokkal következetesebb! Nincs
ilyen szétpörög, majd visszaejt érzés/mérés... Nagyon stabilan tartja a fordulatot.Megkockáztatom, hogy egy hangyafasznyival könnyebb kúpokkal még jobban ki
tudna lőni, de bőven kellemes így is. A hozzá járó kúpokkal igen fájdalmas volt.*6500 körül gyorsít, ami azt mondom, kellemes. Rezonancia, zörgés nincs: jó az!
Ui: a kuplungomat szerintem a garázsba beállásoknál sikerült megégetni: elején
még eléggé rutintalan voltam, és konkrétan azalatt a pár másodperc alatt is már
kuplungfüstös lett a környék. (Később lendületből jobban ment, de akkor meg
azt kockáztatja az ember, hogy odaveri az alját. A jó beállás a kettő között van.)nem gyári variátorban könnyen felborulnak a görgők
Igen, a Malossiban kezdte a mókát, azelőtt évekig tökéletes volt a gyáriban.*: bocs az OFF videóért, csak ez a kúpolás (meg kilövés) vkire emlékeztetett.
MÁS: ma enyhe eső volt, elgondolkodtam egy Tucano-n én is, mert sajnos akkor
is menni kell, ha nagyon esik. Viszont, ha csak ennyire esik, elég a szélvédelem
csak megállni ne nagyon kelljen: vizes se lett a gatyám. (A kabát meg vízálló.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25192 üzenetére
Rémlik, mintha komplett szabásmintát nyomtál volna a tiédhez.
Nekem sajnos már az újabb ülés van, így nem pont ugyanaz, ám a
tapasztalat mindig jól jön: milyen bőr, mennyire nehezen varrható?
Extra gép kell hozzá, vagy sima? Végén "csak" rá kell tűzni? Ehhez
elég egy kézi (rugós) tűzőgép, vagy nem árt egy komolyabb?Tudom, sok a kérdés, meg jó pénzért át is szabják, szakműhelyek,
de ahogy az ismert mondás tartja: pénz? Az a legkevesebb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #31733248 #25210 üzenetére
Nálam nem szoktak költeni a kollégák... Simán meg tudjuk beszélni,
vmikorra: minden szerszám* van a művelethez, ha megtalálom őket.
Kicsit rendbeszedem a dolgokat, egészen műhely-szerű lesz a káosz...*: ez természetesen azt jelenti, hogy az új alkatrészeket hozni kell.
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #25231 üzenetére
Persze, tök fasza, HA éppen félig van az akku: sima ólom-savas
akku teljesen töltött állapotában üresen 12.8V-ot kell mutasson.astro: kizárt, hogy 12.3 legyen csepptöltésen. 13.6 lenne ott a jó.
Multival is mérted, vagy csak ennyit írt ki? Lassan nekem is kéne
töltenem, ugyan be kell járnom dolgozni, de kocsival szoktam.
Tök üres az irodaház, simán be lehet állni a mélygarázsba...
Egy hónapja nem toltam ki a motort (nem igen hiányzik a hideg).Szerk: ha csak gondozásmentes, akkor semmi extra. Ha viszont
AGM, magasabb kell legyen a töltési végfesz, 14.4 helyett 14.7V,
és az üresjárati is, de azt most fejből meg nem mondom neked...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25247 üzenetére
Sehogy, nem mentem vele, csak volt egy kis időm, így kicseréltem,
aztán ma melegítettem a garázsban, és szegényítettem rajta kicsit.Nagyon szar a beállítás, nem lehet büntetlenül szegényíteni (fullad).
Cserébe, amikor felpörög, lassú a lepörgés, és képes durrogni is...
És lassan áll vissza a 12.6-os alapjárat. Olyan, mintha nem menne
bele elég benzin, s csak a magas benzinszintnél lenne ennyire dús,
amikor meg van pörgetve, akkor meg leürül az úszóház... Ez csak
ilyen találgatás: még jó, hogy az AFR mérő jó eredményeket ad.Menetpróba nem hiszem, hogy mostanában várható, de anélkül is
próbálok vmit kezdeni vele. Mondjuk kiveszem a rég nem működő
áramlásmérőt, berakok egy működőt, és tesztelem az átfolyást...Igazából az átmeneti rendszer működik szarul, de nagyon... Kicsi
gáznál eddig iszonyat dús volt, mivel ugye egyszerre megy a dús
alapjárati rendszerrel. Ha utóbbit szegényítem, ezen elvileg segít,
de akkor hirtelen gázra fullad, hehe... Végig kell menni az összes
beállításon, leginkább benzinszint, alapjárat (meg tűszelep teszt).
Pontosabban utóbbit inkább úgy, hogy szivattyú teszt, szűkítővel,
ill. szűkítő nélkül, jelige: ha úgy sem mér, akkor miért kell fojtani?csongi: nem, a Dunán. Viccen kívül mire vonatkozik a kérdés?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #25249 üzenetére
Köszi! 2014 elején még így sikerült... Közel 28000 km ment bele,
nem tegnap cseréltem. A szilikon csövet sem kezeltem semmivel,
viszont azt kb. tegnap cseréltem, remélem arra nem vonatkozik.Burt: 210A helyett 80A az szerintem erősen cserés kategória.
A gyorsan felszaladó fesz is arra utal, hogy nem veszi a töltést.
Nekem több mint 15 órán keresztül töltötte a kisebb CTEK, igazán
kímélő voltam vele (0.8A): a nagy odaver 7A-t, az másként rossz...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25255 üzenetére
Mindenképp. Ráadásul ugye most a J.Costa van bent, így ugyanazon tempót
alacsonyabb fordulaton tartom, és ezt fejeli meg a szegényebb keverék.
Annyira egyértelműbb, hogy kevesebbet eszik majd... Pl. maradt még benzin-
nyomás nagyobb tempónál is, ergo nem nyit annyira a tűszelep, már most.
Pedig szinte semmit nem állítottam még, csak az alapjáraton tekertem egyet.Motorféken adott fordulatszám, adott szívócsővákuum... vagy mégsem?
Mivel ugye falsot szívott, nos, úgy volt szegényebb a keverék, hogy közben
több benzin ment be a karbiba, és amit átrántott a kipuba, az durrogott...Mondom, hidegen simán benne van egy kis kelepelés, de érzésre most más.
Most nézem a számokat, hogy nem csak érzésre, hanem mérhetően is más.Azért is kéne még "állítgatni" rajta, mert van most olyan félgáz-állás, amikor
kb. 5000 a fordulat, és ott szegény (15). Konkrétan érezni is, hogy kelletlen:
vicces, mert alatta is dúsabb, meg felette is, csak ezt nem szereti.
Gondolom pont ott takar be a pillangószelep az egyik átmeneti nyílásra.
Esetleg ott a vége az átmeneti rendszernek, s a főfúvóka még nincs topon.Szerk: a másik meg, hogy ha hirtelen húz kövér gázt az ember, megtorpan.
Ez a klasszikus pillanatnyi elszegényedés, amit elvileg a CV karbi megold...
Feltéve, ha jól van beállítva: vagy nem jól, de legalábbis hogy ezt elfedje.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25277 üzenetére
Voltam már vele Fűzfőn, meg Siófokon is: egyszer sem nyaralni. Pályán nem
igazán mennék, azért sem, mert nincs rá matricám, de valójában dögunalom.
Meg ha végig tolod kb. 130-cal, az elég fárasztó (nyilván füldugó alap ilyenkor).De amúgy mi a kérdés? A legjobb fogyasztásaimat a balatoni túrákon értem el.
Pályán ez is elromlana, mert nagyobb tempónál megint beverné az 5-6L-t.Szerk: vagy miért ne mernék elindulni? Benzin, olaj, víz legyen benne, és megy,
szerintem a tartós 130 se fájna a motornak, mert bőven van kenése és hűtése.
Inkább a városi szöttyögést nem szereti (melegszik), főleg, ha nyári meleg van.Vagy ha az a kérdés, hogy most kitolnám-e, leszaladni? Nem: inkább az autó...
(Ugyanis nem akarok lefagyni róla, és egyéb előnye nem nagyon lenne most...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #25354 üzenetére
Mondjuk annál a 250-es Majám olcsóbb volt, csak 31,3 Ft.
Persze úgy, hogy drágábban adtam el, mint vettem.
Oké, ha csak árában ment volna el, akkor is csak 38,6: az jó!
(Többször írtam, hogy az volt összességében a legjobb vétel.)Madison az ilyen 128,9 Ft-nál jár. Jó, ebben meg sok a tuning.
Benzinre "csak" 700K ment: ha felét eszi, akkor az 350 lenne. -
DigitXT
félisten
válasz djeperto #25358 üzenetére
J.Costa amúgy pont nem vágott hanyatt. Madison esetében lassabb lett tőle.
Aztán persze azt is lehet tuningolni... azt ne lehetne? Azóta egész elégedett
vagyok vele. Más dolog, hogy amióta ez a járványhelyzet (és tél) van, nem
igazán tolom ki a motort a garázsból, inkább autó. Amikor meg az ment a
szervizbe, akkor meg roller. Na az még egy élmény... Az is tuningolható...
Szerk: ez eredetileg egy első kerék hajtású 350W-os kis gép volt. Azóta már
összkerekes és valahol 1800W körül van a csúcsteljesítménye. Kicsit más...
(Persze tudom, lehet venni 1MFt-ért rollert is, minek az olcsót tuningolni...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Jól van most már, mindenki új motorokkal nyomja, nesze neked válság...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rothfb #25421 üzenetére
Az oké, de DC módban alapvetően alkalmatlan ezen ingadozás mutatására.
Csak egy példa: 5V és 0V közt ugráló négyszögjelre azt mondta ~4.7V.
Nyilván elég gyorsan változó jel volt, a szkóp mutatta meg pontosan milyen.Vannak célműszerek ennek a feszültség-hullámzásnak (ripple) mérésére.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eredeti Mazda alufelni-garnitúra